eitaa logo
عرفان های نوظهور
391 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عرفان های نوظهور
دعوت به مناظره و مباهله پیروان احمد الحسن بصری، مدعی دروغین یمانی، مخالفین خویش را به مناظره و گفتگوی علمی، فراخوانده اند، لکن غافل از اینکه، شخص موسس این جریان، احمد اسماعیل بصری، ناتوان از پاسخ به برخی از مسائل پیش و پا افتاده علمی و فقهی می باشد. به عنوان نمونه به ماجرای درخواست گفتگو و مناظره یکی از مراجع قم با وی، چنین است: "خبر احمد الحسن بصری به یکی از مراجع مقیم در قم، میرسد. ایشان، در ابتدا، فکر می کنند که احمد الحسن، جوانی است که امر، بر او، مشتبه شده است. آن مرجع، تصمیم می گیرند وی را آگاه کرده که احمد الحسن، به مرگ جاهلی از دنیا نرود. ... در ادامه، آن مرجع،در مییابد که قضیه فرا‌تر از مشتبه شدن امر است و این شخص با تاسیس فرقه و جریان، در پی گمراهی و اضلال است.این عالم عظیم الشان، میفرماید:، خب بگویید کجا هستیدمن به حضور شما، بیایم. احمد الحسن در پاسخ، می گوید: شما می‌خواهی آدرس مرا پیدا کرده و مرا به قتل برسانید. آن مرجع، مجددا میفرمایند: که یک کشور سومی پیدا کنید تا در آنجا با هم مناظره کنیم ولی احمد الحسن،کناره گیری می کند.آن مرجع در نهایت، میفرماید: من ۴۰ جلد کتاب در فقه نوشته‌ام، شما اشکالات کتاب مرا بگویید، مگر شما امام سیزدهم، نیستید و عصمت، ندارید؟! احمد الحسن در پاسخ، جمله مضحکی بیان می کند: من وقت خواندن کتاب شما را ندارم. درحالیکه اگر بر فرض محال، احمد الحسن، عصمت داشت با علم الهی، سریعاً باید می‌گفت در جلد فلان، صفحه فلان، مشکل دارد." بنابراین، ادعای واهی و پوچ مناظره و گفتگو، به همین سادگی، رنگ باخت. منبع: https://www.porseman.com/article/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%A8%D8%B5%D8%B1%DB%8C%D8%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%88%DB%8C%D8%AA/161202
عرفان های نوظهور
✍تناسخ در نگاه اسلام تناسخ، واژه ای عربی است که از ریشه نَسخْ گرفته شده است. نسخ، به معنای ازاله، ابطال و نقل می باشد. [3] و "تناسخ؛ یعنی انتقال نفس انسان از بدنی به بدن دیگر، پس از متلاشی شدن بدن اول که این انتقال بدون حصول فاصله میان آن دو صورت می گیرد".[4] در رواج دو عقیده مهم و اساسی تناسخ یا انتقال ارواح و علت و معلول تناسخ در جامعه هند، به تدریج دو رکن اساسی فلسفه هندوئیسم قرار گرفت که کلیه مکاتب شش گانه هندو آن را پذیرفته و شالوده افکار فلسفی خود را بر آن بنا نهادند. عقیده به تناسخ یا انتقال ارواح در میان هندوها سِمساره "samsara" نام دارد و اصل علت و معلولی تناسخ نیز به قانون کارما ﴿karma﴾ مشهور است. هشام بن حکم نقل می کند: روزی در محضر امام صادق علیه السلام نشسته بودیم که ﴿کافری﴾ از ایشان پرسید: نظر شما در مورد مکتب کسانی که به بازگشت ارواح عقیده دارند، چیست و این افراد چه دلیلی بر عقیده خود دارند؟ حضرت علیه السلام در پاسخ فرمودند: "پیروان این عقیده گمراه هستند و تمام ادیان الهی و احکام دینی را نادیده گرفته و گمان کرده اند که بهشت و جهنمی وجود ندارد و رستاخیز و قیامتی در کار نیست. اگر از آنان در مورد عقیده شان دلیلی خواسته شود، حیران می مانند و هیچ دلیلی برای ارائه ندارند".[21] [3]. ابن‌منظور، لسان العرب، ج 3، ص 61 . [4]. یوسف خیاط و ندیم مرعشی، الملحقات بلسان العرب، المصطلاحات العلمیه و الفنیه، ج 2، ص 153. [21]. بحارالانوار، ج 4، ص 320. لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤ @n_erfanha
🔹استخاره خیالی صفوان یکی از روایاتی که اتباع احمدبصری بارها در توجیه اعتقادات باطلشان به آن استناد می کنند ، روایتی است که شیخ طوسی رحمت الله علیه در کتاب الغیبة چنین آورده است: از علی بن معاذ روایت شده که گفت به صفوان بن یحیی گفتم چطور بر امامت علی بن موسی الرضا علیه السلام مطمئن شدی ⁉️گفت نماز گزارده و خدا را خواندم و استخاره کردم و براو مطمئن شدم 📚الغیبه،ص۶۱،ح۶۱ اتباع بارها این روایت را با هیاهو نقل کرده اند و حتی بعضا مدعی هستند که امام رضا علیه السلام ایمان صفوان از روی استخاره را پذیرفته آن را تایید کرده ‼️ 🗞الطریق الی الدعوه الیمانیه،ص۶۴_۶۵ در اینجا این افراد مرتکب تحریفی بی‌شرمانه شده اند زیرا روایت مورد نظر از اکاذیب فرقه واقفیه است،نه از روایات شیعه که شیخ طوسی رحمت الله علیه آن را بیان کرده است. شیخ طوسی در کتابش بخشی را به روایات واقفی ها و بررسی برخی از آنها اختصاص داده و گفته است: 👈آنچه که واقفی ها روایت کرده اند، همه اش اخبار آحاد ای است که حجتی تقویتش نمی کند و نمی توان ادعای علم به صحت آن را کرد و راویان آن مورد طعن هستند وبه سخن آنها اعتمادی نمی شود و پس از همه اینها باید روایات آنها را تاویل کرد. ما برخی از آنچه که روایت کردند را بیان کرده و سخن صحیح در آن را تبیین می‌کنیم از جمله اینها اخباری است که ابو محمد علی بن احمد علوی موسوی در کتاب نصره الله الواقفه گفته است. 📚الغیبه،ص۴۳ چهل روایت را _روایات شماره ۲۵ تا ۶۴_ از روایات کتاب موسوی بیان می‌کند که روایت استخاره دروغین شماره ۶۱ است، ایشان پس از درج این روایت می نویسد؛ 👈در این خبر فقط سرزنش فردی است که تقلید کرده است! اگر همین عمل صحیح باشد هیچ دلیل و حجتی بر دیگران نیست. علاوه بر این، فردی که این مطلب از او بیان شده، به دلیل مکان، فصل، زهد و دینش فوق چنان جایگاهی است،چگونه درست است که در مسئله علمی به دشمنش بگوید که به استخاره قائل شده است⁉️ مگر اینکه درباره آن شخص معتقد به بلاهت و غفلتی باشد که او را از دایره تکلیف بیرون ببرد؛ در این صورت معارضه و بحث ساقط است، 📚الغیبه،ص۶۲ شیخ طوسی پس از اتمام آن چهل روایت جعلی واقفی ها می فرماید: 👈 از امور عجیب این است که [واقفی ها] به وسیله حکایاتی از افرادی مجهول به بزرگان دین و علم طعنه بزنند و به این نیز قانع نشده و آنها را دلیل بر فساد مذهب قرار دهند، همانا این تعصبی آشکار و رویگردانی از حق است و اگر نبود که شخصی از بزرگان مخالفان ما که منسوب به علم و دارای شهرت است این اخبار را نیاورده بود، حتی بیان آنها صحیح نبود زیرا کل آنها ضعیف است و افرادی که اعتماد به سخنانشان نیست آن را نقل کرده اند. پس اولین دلیل بر بطلان آنها این است که _چنان که آشکار خواهیم کرد گوینده ی آن مورد اعتماد نیست، اگر کسی که در باب غیبت به این اخبار استناد کرده عرصه بر او تنگ نمی‌شود و از اعتراض عاجز نبود، هرگز به این خرافات متوسل نمی شد که خودش هم به بطلان آنها معتقد است. 📚الغیبه،ص۶۳ 🔍بنابراین، این روایت از دروغ های واقفی ها بوده که شیخ طوسی آن را بیان و به شدیدترین وجهی رد و تضعیف کرده است جز آن که اتباع احمدبصری تمام سخنان شیخ طوسی را حذف کرده و روایت دروغین واقفه را علم کرده اند.تا به فریب دیگران و اثبات و توجیح دروغ امامشان بپردازند. ❗️به کجا چنین شتابان❗️ لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ مقام معظم رهبری: مراقب باشید! جای جلاد و شهید را عوض نکنند... 🚨هشدار_توجه! معرفی حسین موسوی؛ عضو سابق سازمان منافقین و مبلغ فرقه احمدالحسن، توسط مهدی خزعلی به عنوان پژوهشگر مهدویت!!! @n_erfanha
عرفان های نوظهور
یک عالم برتر از هزار هزار عابد مرحوم علامه مجلسی از کتابهای "احتجاج" و تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام نقل می کند که ایشان از قول جد بزرگوار خود حضرت امام کاظم علیه السلام فرمودند: یک عالم دین شناس که با تعلیم نیازمندیهای دینی ایتام ما آنان را نجات می دهد همان یتیمانی که محروم از حضور ما و دیدن ما هستند چنین عالمی بیش از هزار عابد باعث سختی و ناراحتی ابلیس است چون همت عابد مصرف خودش است و این عالم در کنار نفس خود به نفوس مردان و زنان از بندگان خدا نیز اهتمام دارد تا ایشان را از دست ابلیس و پیروانش نجات دهد این عالم از هزار هزار مرد عابد و هزار هزار زن عابد در نزد خداوند برتر است. بحارالانوار، ج2، ص5 مرزداران مرزهای ایمان علمای شیعه ما مرزداران هستند که بر مرزهای ایمان مردم و در برابر ابلیس و پیروانش به مرزداری می پردازند آنها را از هجوم به ضعفای شیعه باز می دارند و شیعه را از تسلط ابلیس و یاران ناپاکش محفوظ و مصون نگه می دارند آگاه باشید آنکس از شیعیان که چنین وظیفه ای را به عهده می گیرد هزار هزار مرتبه برتر از مجاهدین است که با (دشمنان آن روزگار اسلام) روم و ترک و خزر جهاد می کنند چون او از دین محبان ما دفاع می کند و دیگری از بدنهای ایشان. بحارالانوار، ج2، ص57 ناخدایان کشتی قلبها بعد از غیبة قائم ما اگر علمایی نبودند که مردم را به سوی او دعوت و راهنمایی کنند و از دین اسلام با اقامه ی حجتهای خداوند دفاع کنند و بندگان ضعیف خدا را از دامهای ابلیس و نوکرانش و از تورهای دشمنان اهل بیت نجات دهند هیچکس باقی نمی ماند مگر آنکه مرتد از دین شده است. اما این علماء زمام قلوب ضعفای شیعه را محکم گرفته اند آن سان که ناخدای کشتی نگهدار سکان آن است ایشان برترینها در نزد خداوند عزوجل هستند. بحارالانوار، ج2، ص6 لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤ @n_erfanha
عرفان های نوظهور
✅ادب و فرقه احمد الحسن حسن خلق، عبارت است از خوش رویی، خوش رفتاری، حُسن معاشرت و برخورد پسندیده با دیگران. امام صادق علیه‌السلام درباره خوش رویی می فرماید: تُلَیِّنُ جانِبَکَ وَ تُطَیِّبُ کَلامَکَ وَ تَلْقی اَخاکَ بِبَشْرٍ حَسَنٍ. حسن خلق آن است که برخوردت را نرم و سخنت را پاکیزه و برادرت را با خوش رویی دیدار کنی. دین مقدس اسلام، همواره پیروان خود را به نرم خویی و ملایمت در رفتار با دیگران دعوت می کند و آنان را از درشتی و تندخویی بازمی دارد. قرآن کریم در ستایش پیامبر می فرماید: «اِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ؛ به درستی که تو به اخلاق پسندیده و بزرگی آراسته شدی».(قلم: 4) حسن خلق و گشاده رویی از برجسته ترین صفت هایی است که در معاشرت های احتماعی، موجب جلب محبت می شود و در اثربخشی سخن فرد بر دیگران، اثری شگفت انگیز دارد. از این رو، خدای مهربان، پیامبران و سفیران خود را از میان انسان های عطوف و نرم خو برگزید تا بتوانند بهتر در مردم اثر بگذارند و آنان را به آیین الهی جذب کنند. این مردان بزرگ، برای تحقق بخشیدن به اهداف الهی، با بهره مندی از حُسن خلق و شرح صدر، چنان با ملایمت و گشاده رویی با مردم رفتار می کردند که نه تنها هر انسان حقیقت جویی را به آسانی شیفته خود می ساختند و او را از زلال هدایت سیراب می کردند، بلکه گاهی دشمنان را نیز شرمنده و دگرگون می کردند. بسیار رخ می داد که افراد، با قصد دشمنی و آزار دادن پیامبر خدا به حضور ایشان می رسیدند،👈👈👈 ولی نه تنها به ایشان اهانت نمی کردند، بلکه اخلاق نیک پیامبر اسلام سبب می شد مخالفین با کمال صمیمیت، اسلام را می پذیرفتند و از آن پس، رسول اکرم محبوب و مراد آنان می شد. 🌼بدیهی است که خوش رفتاری مؤمنان با یکدیگر، یکی از ارزش های والای اخلاقی به شمار می رود. لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید❤ @n_erfanha
عرفان های نوظهور
👨‍💻معرفی یکی از مبلغین احمدالحسن حسین(سیامک) بهجت نژاد؛ برادر «هوشنگ بهجت نژاد»_عضو گارد شاهنشاهی (زفاز)_ است. همسر اول حسین بهجت نژاد به نام «ف. معتمدی» به اتفاق برادران و خواهران و فرزند بهجت نژاد در اتریش ساکن هستند و همگی از فعالین و مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران می باشند. حسین بهجت نژاد پس از ۲۰ سال اقامت در اتریش و آمریکا، با دو نفر از عوامل فراری سازمان مجاهدین خلق به نام های «منصور صادق» و «فریدون زند» مرتبط می شود. وی در یکی از سفرهایش به ایران، یکسری نامه و اسناد محرمانه را از منصور صادق گرفته و به برادر وی در تهران تحویل می دهد. بهجت نژاد از طریق منصور صادق و باجناق وی «کیهان صادق» با فردی به نام رضا حسینی در سوئد آشنا شد. در رمضان 1390 رضا حسینی با حسین بهجت نژاد از سوئد تماس گرفته و او را با جریان احمدالحسن آشنا کرده و او را با «سید حسین موسوی شیرجینی» مرتبط نمود و در نهایت، حسین موسوی شیرجینی به منزل بهجت نژاد در مشهد رفته و طی یک ماه اقامت، اقدام به برگزاری نماز جمعه می کنند. در حال حاضر، حسین بهجت نژاد یکی از اعضای اصلی جریان احمدالحسن بوده و تحت امر منصور صادق، ماموریت خود را انجام میدهد! لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤ @n_erfanha
عرفان های نوظهور
‌👨‍💻 یکی از حسین موسوی (متولد 1337- سراب) فرزند میر ستار موسوی، مدرسه و مسئول جاسوسی از بیت آقای برای سازمان بوده است. در سال 1364 به عنوان عضو فعال گروهک محارب منافقین تحت پیگرد قرار گرفت. پس از شناسایی، از طریق مرز به طور غیر قانونی از کشور خارج شده و به ترتیب به کشورهای ، ترکیه، اسپانیا و رفته و در نهایت در کشور سوئد پناهنده گردید. بر اساس اظهارات خود: بعد از با گنجه ای آشنا شدم که از اعضای مجاهدین خلق بود و از همین طریق به مجاهدین خلق علاقمند شدم و جزوات و کتابهای آنها را نیز می خواندم. صحبتهای مسعود رجوی برایم جذاب بود و آنرا گوش می دادم. پس از از ایران، در عراق توسط بعث دستگیر شدم اما با توجه به برگه ای که از مجاهدین خلق داشتم و همچنین ملاقات یک نفر از اعضای مجاهدین و تایید این فرد مبنی بر اینکه من از مجاهدین هستم، پس از چند ساعت آزاد شدم. از عراق به ترکیه رفتم و حدود 7 ماه آنجا ماندم و سپس به اسپانیا و 4 سال در آنجا زندگی کردم و در نهایت در سال 1988 به سوئد رفتم. وی در عراق مسئول خرید چند خانواده مجاهدین بوده و در هم عضو نیروهای اجتماعی مجاهدین بوده است. ارتباط این شخص با فرقه احمد الحسن در کپشن و کلیپ قبلی...‌ ‌ لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈براساس آموزه‌های عرفان حلقه منشأ بسیاری از بیماری‌ها، حضور موجودات غیرارگانیک در درون انسان است. طبق آموزه‌های فرقه موسوم به حلقه، موجودات غیرارگانیک همان اجنه و شیاطین هستند. بنا به اعتقاد محمدعلی طاهری یک سری مسائل انسان را وارد فاز و شبکه منفی(همان جن‌زدگی) می‌کند؛ که از جمله آن‌ها نصب تابلوهای آیات قرآن مثل آیت الکرسی بر روی دیوار و سر در خانه است، یا این‌که طاهری در جای دیگر می‌گوید: «جداکردن آیات قرآن باعث تشعشعات و حملات (موجودات غیرارگانیک) می‌شود»[دوره مستری؛ محمدعلی طاهری، سلسله دوره‌های عرفان کیهانی، بی‌جا، بی‌تا، ص ۴۱_۴۲.] 👈همچنین بنیان‌گذار این فرقه انحرافی می‌گوید: «جدا کردن آیات کار خیلی زشتی است. مثل این است که چشم را که خیلی هم قشنگ است، از کاسه سر بیرون بیاوریم. خیلی وحشتناک است.!»[همان، ص ۴۱] همچنین وی به مریدان خود دستور می‌دهد، آیات قرآنی را که به‌صورت پوستر بر دیوارهای خانه نصب شده است را، جمع‌آوری کنند. هشتک لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅افراد را با هایشان ‌ ‌‌ یکی از راههای شناخت افراد همانطور که از روایت ها هم پیداست این است که افراد با چه کسانی همنشین هستند، هدف از بیان این سه مورد از مبلغین بر این بود تا یک کلی از و اطرافیان این را بشناسیم....‌ ‌ لطفاً را به دیگران معرفی فرمایید ❤ @n_ahmadalhasan
عرفان های نوظهور
و الحسن ‌ ‌ همانطور که در طول شنیده‌اید و یا حتی مشاهده کرده‌اید که افراد کمی نبوده‌اند که مدعی ، ، ، همسر و.... عج را داشته اند و یکی پس از دیگری به تاریخ پیوستند.‌ ‌ البته باید مورد توجه قرار گیرد که اهل بیت علیهم السلام از این نوع ها را بر حذر داشته و را داده اند تا در دام این نوع فرقه ها نیفتند.‌ ‌ در مورد این فرد یعنی هم باید گفت که نیاز نیست ما تمام ادله این فرد را بررسی کنیم، همینکه وقتی و ادله ی احمد را بررسی می کنیم می‌بینیم که تمام از و روایات و یا اینکه حتی برای اثبات خود از احادیث بسیار ضعیف استفاده می کنند همین محکم ترین دلیل بر باطل بودن او است و نیاز نیست که برویم به تمام نکات ریز این فرقه بپردازیم زیرا که بطلان وقت حرام است.‌ ‌ ‌ لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤ ‌ @n_erfanha ‌ 🌷بیاییم با بار را از رو دوش کشور کم کنیم🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در طول تاریخ فرقه هایی که مدعیان دروغین بوده اند کم نبودند هر یک از آنان هم آسیب های را داشته اند، و فرقه احمد الحسن هم از این آسیب زدن ها جا نمانده و در اصل یکی از مهره های پازل دشمن هستند برای جداسازی و تفرقه افکنی میان شیعیان. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاه اتباع احمد بصری چقدر متفاوت است با مبانی دینی، چقدر تأییدات داریم در مورد شهادت و... ولی به راحتی رد می‌کنند این بدیهیات را. ✍قال رسول الله صلی الله علیه و آله : اشرف الموت قتل الشهاده ✍رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود : شهادت برترین مرگهاست. بحارالانوار، ج67، ص8، حدیث4 ✍قال السجاد علیه السلام : القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده. حضرت امام سجاد علیه السلام فرمود : کشته شدن عادت ما و شهادت کرامت ماست. بحار الانوار، ج45، حدیث118 @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍بغض و عصبانیت همیشه بد نیست یکی از آموزه‌هایی که در کتاب‌های «آنتونی رابینز» و دیگر مروجان اندیشه تفکر نوین دیده می‌شود؛ تفکر مثبت است. آن‌ها می‌گویند مطلقاً نباید تفکر منفی داشت، نباید عصبانی شد و ... . اما سوال جدی این است؛ مگر می‌شود نسبت به بعضی افراد بغض نداشت و عصبانی نبود؟ امام باقر(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «إذَا أرَدتَ أن تَعلَمَ أنَّ فِیکَ خَیراً فَانظُر إلَی قَلبِکَ فَإن کانَ یُحِبُّ أهلَ طَاعَة اللهِ وَ یُبغِضُ أهلَ مَعصِیَتِهِ فَفِیکَ خَیرٌ وَ اللهُ یُحِبُّکَ وَ إِن کَانَ یُبغِضُ أهلَ طَاعَة اللهِ وَ یُحِبُّ أهلَ مَعصِیَتِهِ فَلَیسَ فِیکَ خَیرٌ وَ اللهُ یُبغِضُکَ وَ المَرءُ مَعَ مَن أحَبَّ»[الکافی، ج 2، ص 126] اگر می خواهی بدانی که در راه خیر گام بر می‌داری، پس به قلبت بنگر! چنان‌چه دوستدار اولیای خداست و بغض گناه‌کاران در آن است، بدان که در تو خیر است و خدا هم تو را دوست دارد. اما اگر در قلب تو کینه‌ی اهل طاعت خدا و محبّت گناه‌کاران وجود داشته باشد، در آن صورت در تو هیچ خیری نیست و خدا تو را دشمن می‌دارد و آدمی با کسی محشور می شود که او را دوست دارد. به همین خاطر است که در آموزه‌های دینی دوستی خدا، پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه ‌اطهار(علیهم السلام) و دشمنی با مخالفان آنان، اساس دین شمرده شده است. در روایت است که فضیل ‌بن ‌یسار به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد که همانا حب و بغض از نشانه‌های ایمان است؟ آن حضرت فرمود: «هل الایمان الا الحب و البغض؛ آیا ایمان چیزی جز دوستی و دشمنی است؟» [بحارالانوار، ج 69، ص341.] هشتک @n_erfanha