🔰 آمادگی برای ورود به ساحت لیلةالقدر
🔺️رهبر انقلاب: در ماه رمضان، دلها را تا میتوانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود به ساحت مقدس لیلةالقدر آماده شوید. شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی و مادی و اجتماعی که امروز متاسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسر است؛ بشرطی که با آمادگی وارد این شب شوید.
#بهار_قرآن
🌙 @Khamenei_ir
🔰 شب معراج مؤمنان
🔺️ رهبر انقلاب: #شب_قدر معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه میتوانیم، خود را دور کنیم. دلبستگیها، بدخلقیها، روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبلههای روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. ۱۳۸۳/۰۸/۱۵
#بهار_قرآن
🌙 @Khamenei_ir
یکی از تحریف های دشمن خارجی و دوستان داخلی سردار البته دوستی خاله خرسه (احمدی نژاد؛ آشنا؛ روحانی؛ ظریف ؛ تاجزاده ) این است که میگویند جوانان ما برای حفظ بشار اسد رفتند به سوریه !!!
متن صحبت های حاج قاسم را ببینید ایا صحبتی از بشار اسد هست. او روشن و متین دلائل را برای مردم توضیح میدهد.
خیلی مهم🤔😱
حتما بدقت و تا انتها بخوانید!!!!
قسمتی از سخنان مهم حاج قاسم سلیمانی در کتاب ذوالفقار:
چرا وارد سوریه شدیم؟
چرا ما در بعد حکومتی تصمیم گرفتیم در مقابل چنین حوادثی بایستیم؟ چرا در سوریه وارد شدیم؟ چرا در عراق وارد شدیم و کمک کردیم؟
چند مسئله وجود دارد که این ها حلش از راه دیپلماتیک و دیپلماسی غیرممکن است. یعنی میخ دیپلماسی با هر چکشی به سنگ سخت این موضوع فرو نمی رود. این را با دیپلماسی نمیتوان حل کرد. بعضیها نادانسته سخن پراکنی میکنند.
اگر بعضی از کارها با دیپلماسی قابل حل بود، هیچ کس مصلح تر از امیرالمومنین (صلوات الله علیه) نبوده است. هیچ کس مصلحتر از امام حسین (صلوات الله علیه) نبوده است.
چرا امام حسین و چرا امیرالمومنین (صلوات الله علیهم) در بعضی جاها دست به شمشیر بردند؟
و چرا امام حسین (صلوات الله علیه) با خون خودش و فرزندانش و این فقهای حقیقی عالم اسلام آمد دفاع کرد از اسلام با خون؟ چون آن منطق، منطق دیپلماسی نبود.
وقتی که منطق طرف مقابل این است که شما از نظر دینی واجب القتل هستی و کشتن تو و هر چه میزان بیشتر کشتن تو بهشت را بر او واجب میکند، برای کسی که تو را واجب القتل میداند، آیا امکانی برای دیپلماسی وجود دارد؟
این جا جهاد میخواهد.
چرا ولی فقیه و امام ما، امام امروز جامعه ما اصرار به ایستادگی و حمایت از این جبهه برای خشکاندن ریشه این خبیثه خطرناک کرد؟ این مسئله ساده نیست.
من نمونههایی دیدم و میشنیدم از شنود که بین چند جوان وهابی دعوا بود. تعدادیشان قهر کرده بودند. فرماندهشان میخواست مشکل اینها را حل کند. میخواستند از این جبهه بروند به جبهههای دیگری، به فرمانده دیگری، حرفشان چه بود؟ حرف بر سر این بود که نوبت من بوده که عمل انتحاری انجام بدهم، اما این نوبت من را به دیگری واگذار کرده! منطقی که ۱۵۰۰ انتحاری در طول هفت ماه در عملیات موصل عمل بکند، این منطق، منطق جهاد میخواهد.
این منطق، راهی جز این که شما با جهاد با آن مواجه بشوید، ندارد. نمی توانید. او همه هدفش خشکاندن ریشه دینی شما است، وقتی شما را واجب القتل میداند و نوامیس شما را غارت خود میداند. همان کاری که در سنجار شده و همان جنایتی که اسپایشر اتفاق افتاد و در جاهای دیگر و در سوریه اتفاق افتاد. این جا منطقش این است که باید ایستادگی کرد.
یک وقت انسان میگوید یک خطر مربوط به جای دیگری است، به ما چه! یک وقت نه، همه تلاش او این است که این را از سر راه بردارد، به ما برسد.
آن خبیثی که اعلام دولت اسلامی عراق و شام را کرد، آن پل اول بود برای رسیدن به ما. آن کسی که همه جمعیت و مردمش واجب القتل بودند، این جا بود. ایران اسلامی بود.
ما میتوانستیم بنشینیم نگاه کنیم ببینیم سوریه کی سقوط میکند، عراق کی سقوط میکند. او تجهیز بشود و با قدرتی ۱۰ برابر و ۱۰۰ برابر بعد بیاید به مرزهای ما، وارد کشور بشود، صف آرایی کند و شروع کند به کشتار. هیچ انسان هوشمندی، هیچ مدیری مدبری، هیچ انسان مسئولی این را قبول نمیکند و میگوید باید رفت به سمت این شجره خبیثه، آن را در ریشه خشکاند.
التماس دعا
*اللهم صل علی محمدوال محمد*
باسلام واحترام خدمت همه عزیزان صائم وتوفیق برخورداری ازماه بهارقران
روز شنبه شما همراه با سلامتی وتوجهات الهی
ذکر روز صد مرتبه
*یا رب العالمین*
*آخرين سفارش هاى امام على (ع) در آستانه شهادت*
اميرمؤمنان على(ع)، در آخرين روزهاى زندگى، فرجامين سفارشهاى خود را بر اين امور يادآورى كرد:
پروادارى، حق مدارى، برنامه ريزى در زندگى، پايبندى به قرآن و فرمان هاى الهى،
رسيدگى به يتيمان و پاسداشت حقوق همسايگان و شهروندان، پايبندى به همبستگى و دورى از پراكندگى،
امر به معروف و نهى از منكر، عمل كردن به قصاص و تجاوز نكردن از حد، و پرهيز نمودن از مُثله كردن.
سفارش او به حسن و حسين ع و ديگر فرزندان عبدالمطّلب و همه مردمان است. پس از آن كه آنان بر او گرد آمدند،
رو به حسن(ع) كرد و گفت:
فرزند عزيزم! بنويس :
*أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اللهِ، وَ أَلاَّ تَبْغِيَا الدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا، وَ لاَ تَأْسَفَا عَلَى شَيءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا، وَ قُولاَ بِالْحَقِّ، وَ اعْمَلاَ لِلاَْجْرِ، وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْمًا وَلِلْمَظْلُومِ عَوْنًا. أُوصِيكُمَا، وَ جَمِيعَ وَلَدِي و أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي، بِتَقْوَى اللهِ، وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ، وَ صَلاَحِ ذَاتِ بَيْنَكُمْ، فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا ـصَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ـ يَقُولُ: ''صَلاَحُ ذَاتِ الْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلاَةِ وَالصِّيَامِ``. اللهَ اللهَ فِي الاَْيْتَامِ، فَلاَ تُغِنِوا أَفْوَاهَهُمْ، وَ لاَ يَضِيعُوا بِحَضْرَتِكُمْ. وَاللهَ اللهَ فِي جِيرَانِكُمْ، فَإِنَّهُمْ وَصيَّةُ نَبِيِّكُمْ؛ مَا زَالَ يُوصِي بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سُيُورِّثُهُمْ. وَ اللهَ اللهَ فِي الْقُرْآنِ، لاَ يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ. وَ اللهَ اللهَ فِي الصَّلاَةِ، فَإِنَّهَا عَمُودُ دِينِكُمْ. وَ اللهَ اللهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ، لاَ تُخَلُّوهُ مَا بَقِيتُمْ، فَإِنَّهُ إِنْ تُرِکَ لَمْ تُنَاظَرُوا. وَ اللهَ اللهَ فِي الْجِهَادِ بِأَمْوَالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَلْسِنَتِكُمْ فِي سَبِيلِاللهِ. وَ عَلَيْكُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلُ، وَ إِيَّاكُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ. لاَ تَتْرُكُو الاَْمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهِيَ عَنِ الْمُنْكَرِ، فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ أشْرَارُكُمْ، ثُمَّ تَدْعُونَ فَلاَ يُسْتَجَابُ لَكُمْ. ثُمَّ قَالَ :يَا بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِب! لاَ أُلْفِيَنَّكُمْ تَخُوضُونَ دِمَاءَ الْمُسْلِمينَ خَوْضًا، تَقُولُونَ: ''قُتِلَ أَمِيرالْمُؤْمِنِينَ!``. أَلاَ لاَ يَقْتَلُنَّ بِي إِلاَّ قَاتِلِي. أُنْظُرُوا إِذَا أَنَا مُتُّ مِنْ ضَرْبَتِهِ هذِهِ، فَاضْرِبُوهُ ضَرْبَةً بِضَرْبَةٍ، وَ لاَ يُمَثَّلُ بِالرَّجُلِ، فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ ـ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ـ يَقُولُ: ''إِيَّاكُمْ وَالْمُثَلَةَ وَ لَوْ بِالْكَلْبِ الْعَقُورِ* ``.
شما را سفارش مى كنم به در پيش گرفتن پرواى خدا، و اين كه دنيا را مخواهيد، هر چند دنيا پىِ شما آيد،
و دريغ مخوريد بر چيزى از آن كه به دستتان نيامد.
به حق سخن بگوييد
و براى آن جهان كار كنيد. ستمگر را همچون دشمنى باشيد،
و ستم رسيده را ياريگرى.
شما دو تن و همه فرزندانم و كسانم و هر كس را كه نوشته من بدو رسد، سفارش مى كنم به پرواى خدا،
برنامه ريزى و نظم در كارتان،
و آشتى و سرو سامان دادن كارها در ميان خودتان؛
زيرا من از نيايتان ـ كه بر او و خاندانش درود باد ـ شنيدم كه مى گفت: آشتى دادن ميان مردمان بهتر است از نماز و روزه ساليان».
*خداى را، خداى را*
در نظر داشته باشيد درباره يتيمان بى سرپرست ؛
مبادا آنان را گاه سير نگاه داريد و گاه گرسنه،
و مبادا آنان در نزدتان تباه شوند. خداى را،
*خداى را،خدای را*
درباره توجّه به همسايگانتان و شهروندانتان و پاسداشت حقوق ايشان
، زيرا توجه به همسايه و شهروند سفارش پيامبرتان است؛
پيوسته درباره آنان سفارش مى فرمود،
چندان كه گمان كرديم براى آنان ارثى معين خواهد نمود.
*خداى را، خداى را،*
درباره قرآن؛ مبادا ديگرى بر شما پيشى گيرد در عمل كردن به رهنمودهاى آن.
*خداى را، خداى را،*
درباره نماز؛ زيرا نماز ستون دين شماست.
*خداى را، خداى را،*
در حقّ خانه پروردگارتان؛
تا در اين جهان ماندگاريد، آن را تهى از زيارتكننده مگذاريد؛
زيرا اگر چه رفتن به زيارتش فروگذاشته شود،
به چشم بزرگداشت و حرمت در شما نمى نگرند.
*خداى را، خداى را*
در نظر داشته باشيد درباره جهاد در راه خدا با دارايى ها و جان ها و زبان هايتان.
بر شما باد به يكديگر پيوستن و به هم بخشيدن. مبادا از روى هم بگردانيد، و پيوند هم را بگسلانيد. امر به معروف و نهى از منكر را وامگذاريد كه در نتيجه بدترين كسان خودتان حكمرانى شما
را به دست گيرند؛
آن گاه براى رهايى از دستشان به درگاه پروردگار دعا كنيد و از شما نپذيرند. آن گاه گفت :
فرزندان عبدالمطلّب!
مبادا شما را بيابم كه در خون مسلمانان فرو رفته ايد،
و گوييد اميرمؤمنان را كشته اند!
بدانيد كه جز كشنده من نبايد كسى به خون من كشته شود.
بنگريد! اگر من از اين ضربت او مُردم،
در برابر يك ضربت،
او را تنها يك ضربت بزنيد! و مبادا اندام آن مرد بريده شود؛
كه من از پيامبر خدا ـ كه بر او و خاندانش درود باد ـ شنيدم كه مى فرمود : بپرهيزيد از بريدن اندام مرده،
هر چند سگ گزنده باشد.
نهج البلاغه ، نامۀ ۴۷
*شادی ارواح طیبه شهدا وروح امام وجمیع اموات وگذشتگان همه عزیزان روزه دار الفاتحه مع صلوات*
مصاحبه دکتر سید محمود نبویان با خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14000206000619/%D9%86%D8%A8%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-20-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1
نقش علی ربیعی بعد از انتشار فایل صوتی ظریف چیست؟

سخنگوی دولت و جانشین آشنا، نقش جدیدی در حمایت از ظریف و توجیه کردن انتشار فایل صوتی برعهده گرفته است.
سرویس سیاست مشرق- در ادامه بازی «کی بود، کی بود، من نبودم» و «محتوا خوب بود، وقتش بد بود» و «کار دشمنان داخلی برجام است» که در پیوند با انتشار مصاحبه «محرمانه» ظریف در رسانه وابسته سعودی، از سوی وابستگان دولت و رسانههای تحت فرمان آن به راه افتاده، علی ربیعی، سخنگوی دولت، بار دیگر قلم در دست گرفت و در تایید و دفاع کامل از محتوای گفتگوی ظریف (که از قضاء محل اصلی نزاع است)، طبق معمول چماق را به سمت منتقدان دولت گرفت و از بابت این که سخنان به لحاظ اخلاقی ناجوانمردانه و به لحاظ فنی و علمی کاملا اشتباه ظریف را نقد کرده و صلاحیت او را برای مذاکره کردن زیر سوال بردهاند، تلویحا آنان را به همسویی با صهیونیستها و سعودیها متهم کرد!
جای تعجب است که سخنگوی دولت، کاری را که از اساس ظریف با سخنانش انجام می دهد، یعنی دوگانهسازی میان میدان و دیپلماسی را به منتقدان این مصاحبه نسبت می دهد:
" در تلهای که رسانههای بدخواه وطن برای تخریب فداکاریهای سربازان ما در میان افکار عمومی طراحی کردهاند نیفتیم، دوگانه "مذاکره-میدان" که ابداع شوم همان رسانههاست بازتولید نکنیم، ایران امروز به توازنی ظریف میان امر "مقاومت میدانی "و"امر دیپلماسی" بیش از هرزمانی دیگر احتیاج دارد.
فکر نکنیم اگر میان "مذاکره-میدان" دوگانهسازی کنیم به سیاست یا به سربازان نبردگاههای خونین، خدمت کردهایم. اتفاقاً سردار شهید ملی ما استاد مذاکره هم بود، این قدرت میدانی یاران سردار شهید بود که به طور توامان توطئه توسعه طلبی رژیم اسرائیل را سد کرد وطومار داعش را پیچید. "
ربیعی سپس در یک نوع معادلسازی، ترور سردار شهید را با «ترور روانی برجام»! توسط ترامپ یکسانسازی می کند:
" این قدرت و مهارت دیپلماتهای کشور بود که برجام را به رغم مخالفت ومانعتراشی جنگافروزانه لابی صهیونیسم حفظ و توطئه ترامپ را که در لحظه ترور سردار شهید، اقدام به ترور روانی برجام کرد را خنثی نمود. نباید اجازه دهیم دستی کثیف که فایل را سرقت کرده در محتوای سخن هم تحریف ایجاد کند. "
ربیعی در یک مغالطه، سراسر حرف ظریف در آن مصاحبه را «حمایت رهبری» و «رفاقت با سردار» می خواند!
لازم به یادآوری است که در همین یک ماه و اندی که از سال ۱۴۰۰ میگذرد، از زمان پخش سریال «گاندو»، ربیعی در چند نوبت دست به قلم شده و در دفاع سرسخت و متعصبانه از ظریف و تیم دیپلماسی و تخطئه و زیر سوال بردن ماهیت و هویت منتقدان تاخته است.
علی ربیعی یا آنطور که همکاران و دوستان امنیتیاش صدایش می کنند، حاج عباد، شخصیت بسیار خاص و جالب توجهی در منظومه جمهوری اسلامی است.

در حالی که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی، سال ۸۸ یک فتنه آشکار و عمیق ضدامنیتی با هدف براندازی نظام مستقر به حساب می آید و رهبران جلوی صحنه آن و به طور خاص میرحسین موسوی، «سران فتنه» خوانده می شوند، یکی از نزدیکترین عناصر به راس اصلی فتنه (موسوی)، ۴ سال بعد از فتنه در مجلس شورای اسلامی حاضر شد، نه برای پاسخگویی یا حساب پس دادن، که برای کرسی وزارت!
وقتی در شامگاه ۲۲ خرداد ۸۸، میرحسین موسوی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام پیروزی «قطعی»، فتنه بزرگ را کلید زد، تنها یکی از مشاورانش از پشت پرده با او بیرون آمدند: علی ربیعی یا همان برادر «عباد»

جالب این که ۴ سال بعد ربیعی برای گرفتن رای اعتماد در مجلسی حاضر شد که اکثریت آن «اصولگرا» بودند و نمایندگان به شدت ضدفتنه وابسته به جبهه پایداری از فعالترین چهرههای این مجلس محسوب می شدند، اما حتی یک «مخالفت» موثر با وزارت او ابراز نشد و حتی یک سوال جدی درباره نقش او در ستاد موسوی پرسیده نشد! این مساله هم به شخصیت سیاسی-امنیتی عباد و مهارت بالای او در لابیگری باز می گردد و هم به پیوندهای جالب توجه او با بخشهای مختلف ساختار قدرت در جمهوری اسلامی ایران.

ربیعی مشاور و محرم لیدر اصلاحات سیدمحمد خاتمی، است. او همین نقش را در سال ۸۸ برای میرحسین موسوی هم بازی می کرد. از زمان حضور در وزارت اطلاعات از دوستان و مشاوران نزدیک حسن روحانی بوده و توسط او به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی راه یافت.
ربیعی در عین حال که در دولت اصلاحات مورد وثوق دوستان امنیتی سابقش در حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب (حجاریان، امین زاده، نعیمی پور، تاجزاده و... و.) محسوب می شد، به خاطر سوابق اوایل انقلاب با بخشهایی ذینفوذ و اثرگذار از نهادهای انقلابی هم نزدیک بود. مضافا این که با کارگزارانیها و مجمع روحانیون مبارز هم پیوندهای استواری دارد. یکی از نقشهای بسیار مهم و کلیدی او که چندان دیده نمی شود، سلطه موثر وی (در کنار حسین کمالی و علیرضا محجوب) بر تنها تشکیلات منسجم و سراسری کارگری در ایران یعنی
«خانه کارگر» است. خانه کارگر در بزنگاههای انتخاباتی کاملا همچون یک بازوی سیاسی-حزبی(و نه صنفی) به نفع جریان غربگرا عمل می کند.
ربیعی در کنار خسرو تهرانی (به عنوان مشاوران اطلاعاتی خاتمی)، نقش اصلی را در تعیین وزیر اطلاعات و چینش وزارتخانه ایفاء می کردند. حجت الاسلام دری نجفآبادی، اولین وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، در کتاب خاطرات خود آورده است:
" درحدود نه صفحه استراتژی خود را نوشتم پس از آن کپی گرفتم و یک نسخه برای آقای عباد و نسخه دیگر برای آقای معیری از بچههای وزارت فرستادم. هدفم از فرستادن کپی نوشتههایم برای آنها، دریافت تجربهها و پیشنهاداتشان بود و یا این که اگر نکتهای مورد نیاز بود از آنها دریافت نمایم. ضمن این که، آقای عباد از نزدیکان آقای خاتمی بود. "
عباد در کنار خسرو تهرانی(دوره اصلاحات)
در بزرگترین و حساسترین پرونده امنیتی دوران اصلاحات یعنی «قتلهای زنجیرهای» علی ربیعی که به عنوان همهکاره دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مشاور امنیتی رییس جمهور، بسیار ذینفوذ بود، ابتدا به عنوان عضو هیات سه نفره تحقیق ریاست جمهوری برای رسیدگی به پرونده تعیین شد. بر اساس گزارشها، او بود که به همراه خسرو تهرانی نامه استعفاء را نزد دری نجف آبادی برد و علی رغم تلاش صادقانه دری در آن مقطع برای روشن شدن ابعاد پرونده و رفع اتهام از ساحت خود، او را وادار به کنارهگیری کردند.
نکته بسیار جالب و قابل تامل، که در این سالها چندان به آن پرداخته نشد، این بود که مصطفی کاظمی معروف به موسوی، متهم ردیف دوم پرونده، دوست نزدیک علی ربیعی بود و حتی به واسطه همین دوستی و تایید، قرار بود در بدو دولت اصلاحات، موسوی به معاونت امنیت وزارت اطلاعات برسد.

درباره نقش و عملکرد ربیعی و دیگر مسوولان و مشاوران اطلاعاتی دولت خاتمی (یونسی، ربیعی، سرمدی، حجاریان و...) در عدم رسیدگی کامل به پرونده قتلهای زنجیرهای و جلوگیری از ریشهیابی و جراحی جریان مسموم و مهلک نفوذ کرده در تشکیلات امنیتی، میان اهل فن حرف و حدیثهای بسیاری وجود دارد. اگر آن روز، ربیعی و دیگر دوستان وهمفکرانش، نظر و دستور رهبر معظم انقلاب را برای تشخیص و جراحی کامل غده سرطانی نفوذ کرده در ساختار امنیتی کشور در دستور کار قرار می دادند و موجب مختومه شدن زودتر از موعد پرونده نمی شدند، بسیاری از فتنههای امنیتی بعدی کشور و نظام (از جمله فتنه ۸۸) قطعا امکان بروز نمی یافت.
جالب اینجاست که نقشآفرینیهای مبهم و قابلتامل علی ربیعی، زمانی که «برادر عباد» بود، به قبل از دوران اصلاحات بازمی گردد. یکی از این موارد، پرونده «سعید شاهسوندی» بود.
سعید شاهسوندی، از شاهمهرههای سازمان منافقین، از مهرههای رده بالای اطلاعاتی سازمان، کسی که خانهاش در تیرماه سال ۶۰، مقر فرماندهی عملیات تروریستی انفجار دفتر حزب جمهوری در محله سرچشمه تهران بود، کسی که بعد از فرار از ایران و استقرار در ترکیه و. عراق، به عنوان هماهنگکننده خروج مهرههای شاخص و گرانقیمت منافقین چون مسعود کشمیری و محمدرضا کلاهی از کشور و همچنین مسوول رادیوی منافقین فعالیت می کرد. کسی که از طراحان و حامیان سرسخت انجام عملیات «فروغ جاودان» بود و خود نیز در ان عملیات شرکت کرد و تا آخرین گلوله با نیروهای جمهوری اسلامی جنگید... در همان عملیات مرصاد به چنگ نیروهای انقلاب افتاد.
شاهسوندی در سنین مختلف
اما به رغم جایگاه بالا و مهم او در سازمان منافقین، پیوند نزدیکش با رجوی و ضدیت عمیقش با جمهوری اسلامی ایران، در فروردین سال ۷۰ از زندان آزاد شد و به آلمان رفت! نکته بسیار جالب و قابل توجه این که، آزادی او در سالهای ۶۹ و ۷۰ رقم خورد که دوران وزارت علی فلاحیان و سلطهی معاون مشهور او، سعید امامی بر این وزارتخانه بود، اما تیمی که در داخل تشکیلات امنیتی موجب آزادی شاهسوندی شدند، چند سال بعد به عنوان چهرههای اصلاحاتی مشهور شدند: سعید حجاریان، نادر صدیقی و علی ربیعی(عباد)
شاهسوندی در گفتگویی دیگر به صراحت می گوید:
"دوستان آقای حجاریان و کسانی که در آن موقع در کیان فرهنگی و مجله کیان معروف شدند به حلقه کیان و به کمک اینها از اعدام نجات پیدا کردم و بعداً هم از کشور خارج شدم. "
حال به این بخش از مصاحبه سعید حجاریان با مجله اندیشه پویا دقت کنید:
"[اندیشه پویا] : شما در زمان بازداشت سعید شاهسوندی چه کاره بودید؟
[حجاریان] :من در بخش آموزش بودم.
[اندیشه پویا] : پس چه ربطی به شما داشته شاهسوندی؟
[حجاریان] : معاون امنیت از من خواست که نظر بدهم که با او چه باید کرد. برای اظهارنظر سیاسی از من نظر مشورتی گرفتند من هم چند جلسه با او صحبت کردم. "
معاون امنیت وقت که حجاریان از او یاد می کند، کسی جز «سعید امامی» نبود.

حال به این بخش بسیار مهم از یکی از مصاحبههای شاهسوندی در خارج از کشور دقت کنید که از نقش علی ربیعی در آزادی خود نیز سخن می گوید:
" چند روز
بعد همان مقاماتی که ترتیب آن جلسه را داده بودن به دیدن من آمدند در این جلسه کسی که خیلی نقش بازی می کرد فردی بود با نام تشکیلاتی عباد و نام واقعی علی ربیعی که یکی از کسانی بود که بعدها هم درتحولات ازادی زندانیان سیاسی نقش بازی کرد. در واقع تفکر اصلاح طلب ان موقع بود والان هم هست. معاون وزارت اطلاعات بود حاج عباد.
یک نکته اساسی را عرض کنم درتمام دنیا و به خصوص در اتحاد جماهیرشوروی اصلاح طلبی گورباچف ازدرون کا. گ. ب شروع شد و انها کسانی هستند که بیشترین حقایق و واقعیت های جامعه با ان سروکار دارند. در اینجا هم جوانه های اصلاح طلبی وتحول از امثال سعید حجاریان، علی ربیعی و نادر صدیقی کسانی که دست اندکاران اصلی بودند در این قضایا و نظریه پرداز بودند اغاز شد.
یادم می آید یکی دو روز بعد از این جلسه {با ری شهری} به دیدن من آمدند و گفتند اگر هرگونه دیگر صحبت می کردی سرت برباد بود و این درست ترین برخوردی بود که تو کردی و به این ترتیب به من گفتند از چه خطربزرگی نجات پیدا کردم.
این جلسه تصمیم گیری درموردسرنوشت من بود که در این جلسه که من میرم آنها باز جلسه می گذارند و به این جمع بندی میرسند که سعید شاهسوندی با ما نیست با رجوی هم نیست ولی انسان صادق راستکرداری است. "
شاهسوندی
حسین قاسمی، پژوهشگر تاریخچه امنیتی انقلاب اسلامی، در پایان تکنگاری تفصیلی خود درباره پرونده شاهسوندی با عنوان «معمای سعید شاهسوندی»، مسالهای بسیار مهم و اساسی را مطرح کرده است:
" باتوجه به جایگاه سعید شاهسوندی در سازمان منافقین خصوصا نقش ویژه در هدایت و کنترل عناصر نفوذی سازمان دردستگاهها و وزارتخانه ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی، آیا اطلاعاتی درخصوص شبکه مخفی و نفوذی سازمان منافقین دراختیار دستگاههای امنیتی قرارداده است؟ آیا در بولتن های تهیه شده توسط نادرصدیقی و...به نقش ویژه او در بخش نفوذ سازمان و عملیات ۷ تیر و سایر اقدامات او اشاره کافی شده است؟ بررسی و ردیابی و کشف و برخورد با شبکه نفوذی سازمان منافقین، شبکه های باقیمانده ساواک شامل همکاران و منابع لو نرفته، نفوذی سایر سرویس های بیگانه، بذرپاشی های آنها در چهاردهه اخیر در گروه ها و دستگاههای مختلف قبل و بعد از انقلاب باید امری اجتناب ناپذیر و ضروری برای انقلاب اسلامی باشد. "
علی ربیعی که چنین نفوذی در تشکیلات امنیتی در سال ۶۹ و ۷۰ داشت، کار امنیتی را در سالهای نخست عمر جمهوری اسلامی، از واحد اطلاعات سپاه آغاز کرد، سپس با تشکیل وزارت اطلاعات به این تشکیلات پیوست و به معاونت پارلمانی وزارتخانه هم رسید و در دولت اصلاحات هم در سمت مسوول دبیرخانه، عملا دبیر شورای عالی امنیت ملی بود. تردیدی نیست که این سابقه نسبتا طولانی اطلاعاتی، موجد پیوندهای عمیق با بخشهای مختلف ساخت قدرت در جمهوری اسلامی شد که یک «لایه حفاظتی» قوی و دست حمایتی «فرا جریانی» برای عباد ایجاد کرد. برخورداری از این لایه حفاظتی فراجریانی، ظاهرا خصلت مشترک عباد و دیگر دوستان «امنیتی» اوست که با دل قرص و خیال راحت وارد کنشگری سیاسی-حزبی شوند و بابت عملکرد سیاسی خود، هر اندازه چالشبرانگیز و پرابهام، پاسخگو نباشند. کما این که عباد هیچگاه به افکار عمومی پاسخ نداد که در آن جلسه کذایی اعلام پیروزی میرحسین موسوی در ۲۲ خرداد ۸۸، چه نقشی داشته و در پشت آن پرده بین او و سرکرده اصلی فتنه چه سخنانی رد و بدل شد.


حال، طی یک حکم رسمی، حسن روحانی یکی از اعضای ارشد «حلقه» خود را به جای حسامالدین آشنا به ریاست مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری گمارده است. علی فلاحیان، رییس پرحاشیه و جنجالی علی ربیعی در وزارت اطلاعات(در نیمه نخست دهه ۷۰) که خود از حامیان و همفکران دولت روحانی است، زمانی در مصاحبهای مدعی شده بود که ربیعی در دانشکده وزارت درس «عملیات روانی» تدریس می کرد. [۱]
فارغ از صدق یا کذب دعوی فلاحیان، سوابق کنشگری عملی ربیعی در سالهای گذشته نشان می دهد که او حتی اگر «عملیات روانی» تدریس هم نکرده باشد، جدای از آن نیست. آخرین عملیات روانی ربیعی در کسوت سخنگوی دولت، در همین ماجرای فایل صوتی کذایی رقم خورد که ربیعی، همکارانش و رسانهها و فعالان رسانهای همسو یا تحت امر، اصل ماجرا را که محتوای اظهارات ظریف در آن مصاحبه بود، به حاشیه برده و تلاش کردند چرایی لو رفتن آن را مساله اصلی جلوه دهند. بر مبنای قرائن، دستاویز قرار دادن واژه «نفوذ» در ادبیات چهرهها و رسانههای دولتی در ماجرای مصاحبه ظریف، خطی است که با آن به جریان مقابل اصطلاحا رکب بزنند و طلبکار نیز شوند. بیراه نیست که میراث اصلی دولت اعتدال را محوریت دادن به «عملیات روانی» در اداره مملکت بدانیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سؤالات صریح نبویان از ظریف
حجت الاسلام نبویان در این کلیپ با طرح واقعیات شکست برجام، سؤالاتی صریح از وزیر امور خارجه مطرح می کند و به این پرسش پاسخ می دهد که چرا ظریف از حاج قاسم خوشش نمی آید.
AUD-20210502-WA0020.m4a
4.18M
فوائد میدان برای اقتصاد کشور
(سید محمود نبویان)
AUD-20210502-WA0021.m4a
9.29M
نفوذی های خطرناک
(سید محمود نبویان )
به بهانه برداشتها از بیانات رهبر انقلاب/ چگونه عمل مجریان سیاست خارجی «خسارت محض» میشود؟
چنانچه مجری سیاستخارجی کشور از خود اختیاری ندارد و محصول عملکرد آن، همان چیزی است که سیاست گذار از او خواسته است، چگونه محصولی بهدست میآید که «خسارت محض» نام میگیرد؟
گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ احد شیرزاد: سخنان عصر امروز رهبر معظّم انقلاب درباره کارکردهای وزارت خارجه و نقش آن در سیاست خارجی نظام که به پایان رسید، برخی فضا را فراهم دیدند تا گزاره «برجام تصمیم نظام بود» را تثبیت کنند و اینطور القا کنند که همانطور که رهبر انقلاب، وزارتخارجه را یک مجری دانستهاند، بنابراین برجام نیز محصول تصمیم مجموعههای بالادستی نظام است نه وزارتخارجه و دولت.
نکته مغفول مانده این است که رهبر انقلاب نقش ریلگذار سیاست خارجی کشور را وزارتخارجه نمیدانند بلکه نقش ریل گذار را به مجامع بالادستی میدهند، امّا سؤال این است که آیا آنچه مجری در این ریل انجام میدهد، همان خروجی مطلوب مورد نظر سیاستگذار است؟ پاسخ این سؤال را باید در دیگر بیانات رهبر انقلاب جستوجو کرد. اینجاست که غفلتی دیگر، یعنی عدم نگاه یکپارچه به بیانات رهبر انقلاب خود را نشان میدهد. برای رسیدن به قضاوتی درست و کامل درباره برجام و نقش دستگاههای مختلف در آن، باید به دیگر بیانات رهبر انقلاب رجوع کرد.
رهبر انقلاب از زمان تصویب برجام تا کنون، به کرّات از این توافقنامه انتقاد کردهاند و حتی آن را خسارت محض نامیدهاند: «آمریکاییها گفتهاند که ما تحریمها را برمیداریم و روی کاغذ هم برداشتند امّا از طرق دیگر جوری عمل میکنند که اثر رفع تحریمها مطلقاً بهوجود نیاید و تحقّق پیدا نکند... ما ناگزیر باید به همهی تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوههای مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز میزند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمیکند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم میبینیم؛ یعنی خسارت محض».
حال سؤال این است، چنانچه مجری سیاستخارجی کشور از خود اختیاری ندارد و محصول عملکرد آن، همان چیزی است که سیاست گذار از او خواسته است، چگونه محصولی بهدست میآید که «خسارت محض» نام میگیرد؟
مرور برخی دیگر از بیانات رهبر انقلاب درباره برجام، مؤید همین نکته است. رهبر انقلاب در سخنان نوروزی خود در سال ۹۵ و در حرم مطهر رضوی، از عبور از خطوط قرمز نظام درموضوع برجام سخن میگویند: «در توافق اخیر هستهای که مورد تأیید قرار گرفت و مذاکرهکنندگان کشورمان نیز مورد قبول بودند، در مواردی، وزیر محترم امور خارجه به من گفت: «ما نتوانستیم برخی خطوط قرمز را حفظ کنیم».
در دیدار ماه رمضان دانشجویان با رهبر انقلاب در سال ۹۸ یکبار دیگر پای برجام به وسط کشیده شد. ایشان در پاسخ به یکی از دانشجویان گفتند: «یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت دادهاند؛ خب بله، امّا شما که چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را میفهمید! آن نامهای را که من نوشتم نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛ شرایطی ذکر شده که در این صورت این [توافق] تصویب میشود. البتّه اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیّات اجرا نشد، اِعمال نشد، وظیفه رهبری این نیست که بیاید وسط و بگوید برجام نباید اجرا بشود».
نکته بعد، نقش دولت در مجامعی است که نقش سیاستگذار را در سیاست خارجی ایفا میکنند. شورایعالی امنیت ملی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، رئیس جمهور را در رأس خود دارد و برخی دیگر از اعضای دولت نیز در آن حضور دارند.
اینجا ممکن است این نکته مطرح شود که در نهایت مصوبات شورایعالی امنیت ملّی به تأیید رهبری میرسد و باز نقش نهایی را رهبری ایفا میکند. در پاسخ باید گفت در مواردی مثل برجام، در حالی که رهبر انقلاب از ابتدای مذاکرات به آن خوشبین نبودهاند و به کرّات، عدم خوشبینی خود را ابراز کرده اند، در نهایت به تصمیم مجامعی چون مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی گردن مینهند و در نهایت با قید برخی شروط، زیر بار برجام میروند. بهراستی اگر آنچه از خروجی شورایعالی امنیت ملی عبور کرده بود، منطبق با خواست رهبری بود، چرا ایشان ۹ شرط را بر آن اضافه کردند؟
نکته دیگر اما این است که وزارتخارجه در دولت حسن روحانی، اختیارات ویژهای داشته است، چنانچه در دولتهای قبل، مسئولیت پرونده هستهای با دبیر شورایعالی امنیت ملی وزیر نظر این شورا بود، اما پس از روی کارآمدن حسن روحانی و درخواست وی از رهبر انقلاب، مسئولیت مذاکرات هستهای به وزارتخانه سپرده شد.
سؤال بعد این است که آیا سیاست مذاکره و توافق، سیاست نظام بوده، امّا وزیر خارجه آن را بهدرستی اعمال نکرده است؟
پاسخ این سؤال نیز روشن است؛ صرف توافق، هیچگاه سیاست نظام و رهبری نبوده است، بلکه اصولاً توافق زمانی معنا دارد که منجر به دستیابی کشور به منافع خود باشد. در موضوع ب
رجام، آنچه منافع کشور را شامل میشد، رفع تحریمها و حفظ دستاوردهای هسته ای کشور بود که اکنون و پس از گذشت چند سال از امضای برجام، آنچه پیش روی ملّت ایران قرار دارد، عدم رفع تحریمها و درمقابل، از دست دادن بخش قابل توجهی از ظرفیتهای هستهای کشور است.
از نگاه رهبر انقلاب، توافق نکردن، شرف دارد بر توافق بد: «البتّه این را هم ما گفتیم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است ــ که این حرف را آمریکاییها هم میزنند ــ این فرمول، فرمول درستی است؛ توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود [بهتر است]، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی».
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄
*اللهم صل علی محمد و آل محمد، بعدد ما أحاط به علمک و عجل فرجهم*
سلام و درود بر جنابعالی، روز دوشنبه شما؛ بیستمین روز از ضیافت الهی، به خیر و سعادت. *اللهم العن قتلة امیر المؤمنین*
ذکر روز، صد مرتبه:
*یا قاضی الحاجات*
*آخرین سفارش های روزهای زندگی امام علی (ع)*
*سفارش امام به عیادت کنندگان*
عيادت كنندگانى به نزد امام(ع) آمدند و از وى خواستند تا سفارش هايى به ايشان بكند.
او خداى راستايش كرد و سپاس گزارد و بر پيامبر(ص) درود فرستاد و گفت :
*أَيُّهَا النَّاسُ! كُلُّ امْرِئٍ لاَقٍ مَا يَفِرُّ مِنْهُ فِي فِرَارِهِ* .
*وَ الاَْجَلُ مَسَاقُ النَّفْسِ، وَالْهَرَبُ مِنْهُ مُوَافَاتُهُ* .
*كَمْ أَطْرَدْتُ الاَْيَّامَ أَبْحَثُهَا عَنْ مَكْنُونِ هذَا الاَْمْرِ* ،
*فَأَبَى اللهُ إِلاَّ إِخْفَاءَهٌُ*
*أَمَّا وَصِيَّتِي: فَاللهَ لاَ تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا، وَ مُحَمَّدًا [صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ]، فَلاَ تُضَيِّعُوا سُنَّتَهُ. أَقِيمُوا هذَيْنِ الْعَمُودَيْنِ، وَ أَوْقِدُوا هذَيْنِ الْمِصْبَاحَيْنِ. وَخَلاَكُمْ ذَمٌّ مَا لَمْ تَشْرُدُوا. حَمَلَ كُلُّ امْرِئٍ مِنْكُمْ مَجْهُودَهُ، وَ خَفَّفَ عَنِ الْجَهَلَةِ. رَبٌّ رَحِيمٌ، وَ دِينٌ قَوِيمٌ، وَ إِمَامٌ عَلَيمٌ. أَنَا بِالاَْمْسِ صَاحِبُكُمْ، وَ أَنَا الْيَوْمَ عِبْرَةٌ لَكُمْ، وَ غَدًا مُفَارِقُكُمْ. غَفَرَ اللهُ لِي وَ لَكُمْ! إِنْ تَثْبُتِ الْوَطْأَةُ فِي هذِهِ الْمَزَلَّةِ فَذَاکَ، وَ إِنْ تَدْحَضِ الْقَدَمُ، فَإِنَّمَا كُنَّا فِي أَفْيَاءِ أَغْصَانٍ، وَ مَهَبِّ رِيَاحٍ، وَ تَحْتَ ظِلِّ غَمَامٍ اضْمَحَلَّ فِي الْجَوِّ مُتَلَفِّقُهَا، وَ عَفَا فِي الاْرْضِ مَخَطُهَا. وَ إِنَّمَا كُنْتُ جَارًا جَاوَرَكُمْ بَدَنِي أَيَّامًا، وَ سَتُعْقَبُونَ مِنِّي جُثَّةً خَلاَءً؛ سَاكِنَةً بَعْدَ حَرَاکٍ، وَ صَامِتَةً بَعْدَ نُطقٍ؛ لِيَعِظْكُمْ هُدُوِّي، وَ خُفُوتُ إِطْراقِي، وَسُكُونُ أَطْرَافِي، فَإِنَّهُ أَوْعَظُ لِلْمُعْتَبِرينَ مِنَ الْمَنْطِقِ الْبَلِيغِ وَ الْقَوْلِ الْمَسْمُوعِ. وَ دَاعِي لَكُمْ وَدَاعُ امْرِئٍ مُرْصِدٍ لِلتَّلاَقِي! غَدًا تَرَوْنَ أَيَّامِي. وَيُكْشَفُ لَكُمْ عَنْ سَرَائِرِي، وَ تَعْرِفُونَنِي بَعْدَ خُلُوِّ مَكَانِي، وَ قِيَامِ غَيْرِي مَقَامِي* .
*فراری ازمرگ نیست*
مردم! هر كس مرگى را كه از آن گريزان است، ـ به هنگام فرار ـ خواهد ديد. دوران زندگى انسان،
ميدانِ رانده شدن اوست در جهان،
و گريختن از مرگ، رسيدن است بدان. چندان كه روزها را از پى هم به پيش راندم،
و براى دست يافتن به راز نهفته اين فرمان (مرگ) كاوش كردم،
ولى خدا جز پنهان نگاه داشتنش را نخواست.
بسى دور است دانستن اين راز از توان ما ! دانشى است در گنجينه هاى دانايى پروردگار نهفته!
*شریکی برای خدا نیارید*
و اكنون سفارش من: خداى را! چيزى را شريك او مياريد،
و محمد [ که درود خداوند بر او و خاندان او باد ] سنّت او را ضايع مگذاريد! اين دو ستون را برپا بداريد،
و اين دو چراغ را افروخته نگه داريد؛
و نكوهشى بر شما نيست تا آن گاه كه پراكنده نيستيد و بر اين دو پايه پايداريد.
هر كس به اندازه توانِ خود بكوشد،
و بر نادانان آسان گيرد و مخروشد،
كه پروردگارتان مهربان است،
و دينتان راست،
و پيشوايتان داناست. من ديروز يارِ شما بودم،
و امروز براى شما مايه پند ؛
و فردا از شما جدا و به كنار.
خدا مرا و شما را بيامرزاد! اگر پاى در اين لغزشگاه بر جاى ماند كه هيچ،
و اگر بلغزد و مرگ در رسد،
شيوه روزگار است، و روزگار ناپايدار است.
ما در سايه شاخساران و وزشگاه بادهاى وزان و زير سايه ابرهاى گران به سر برديم كه توده هاى آن در فضا نابود گرديد و نشانه هاى آن در زمين ناپديد.
و من براى شما همسايه اى بودم، كه چند روزى تنم مجاورتان گرديد،
و به زودى از من كالبدى خواهيد ديد؛ آرامْ پسِ آن كه در جنبش بود،
و خاموش،
از آن پس كه گفتگو مى نمود.
پس پند دهد شما را آراميدن من،
و از گردش افتادنِ ديدگانم،
و بى جنبش ماندن پاها و دستانم،
كه اين براى پند پذيران بهتر است از گفتارِ رسا، و سخنِ شنيدنى و شيوا. شما را بدرود مى گويم،
بدرود كسى كه آماده ديدار است ـ و ديدارش با پروردگار است ـ .
فردا كه جاى من خالى ماند،
و ديگرى بر آن نشست، رازِ درونم را خواهيد دانست و اين كه چه كسى را داديد از دست.
نهج البلاغه ، کلام ۱۴۹
*ازهمه عزیزان التماس دعا دارم*