کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۰ ❤️
https://eitaa.com/nafahat256
❤️شرح کتاب بشارت از حجت
☘ج27
موضوع
💥جلوه صفات الهی در نظام هستی و انسان
💥نوع نگاه انسان به اعمال خود
💥اقسام سه گانه محاسبه
❤️دستور العمل امروز: محاسبه اعمال و احوال نفسانی
https://eitaa.com/nafahat256
.✨بسمالله الرحمن الرحیم✨
✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨
خلاصه بشارت از حجت
#جلسه۲۷
💠یک بحثی در فلسفه و عرفان اسلامی است به این عنوان که هر صفتی در خداوند هست یک نمونهای از آن در تک تک ما وجود دارد،که از آن به عنوان مظهریت یاد میکنند.
🔸خداوند میفرماید:من یک گنج پنهانی بودم،پس محبتم به این تعلق گرفت که آشکار شوم.
🔹همه مخلوقاتی که ما مشاهده میکنیم,چه مادی،برزخی، عقلی و عوالم وجود دیگر،همه تجلیات و جلوههای زیباییها و کمالات خداوند است.
🔸خداوند عالم را با محبت و عشق ایجاد کرد.انسان هم محبت دارد به اینکه همیشه آشکار باشد.دوست دارد کمالاتش را نمایان کند و این صفت را از خدایی که خالق خودش است گرفته است.
🔹چرا انسان میخواهد سخن بگوید؟چون میخواهد باطن خودش را آشکار کند.فکر میکند دوست دارد در مورد موضوع خاصی سخن بگوید.اما هدف بالذات انسان این است که خودش را نمایان کند.
🔸بُعدهای باطنی ما با سخن گفتن آشکار میشوند و ما همیشه دوست داریم گوینده باشیم.فلذا مطلق حرکات ما میشود کلام ما.
🔹شخصی فعالیتهایی انجام میدهد،آن فعالیتها گفتارهای درونش هستند که دارند آشکار میشوند.
🔸شخصی میگوید من دوست دارم سکوت بکنم و کتاب بنویسم،کتاب نوشتنش هم میشود همان تکلمش.
شخصی بگوید نه دوست دارم حرف بزنم،نه بنویسم، دوست دارم بنایی کنم. بنایی کردنش هم همان طرحهای ذهنی خودش است که دارد آشکارش میکند،که آن هم آشکار شدن باطنش است.
🔹در فلسفه گفته میشود معلول داراییهای علت را نشان میدهد.
معلول یک نمادی از علت خودش است و علت به معلول محبت دارد چون اثر خودش است.
🔸استاد خوشنویسی وقتی مینویسد،به تابلوهای خودش علاقمند است.چون اثر وجودی خودش است.
🔹محال است کسی از اثر وجودی خودش بدش بیاید. پدر و مادر به فرزند علاقه چشمگیری دارند.چون فرزندان اثر وجودی پدر و مادرند.
🔸در اینجا دو دیدگاه داریم:۱)یک دیدگاه تکوینی که همان به وجود آوردن عالم ,که به آن میگویند تکوین.اراده خداوند به هر چیزی تعلق بگیرد،همین که به او بگوید باش پس موجود میشود.و این قابل تخلف نیست که به آن اراده تکوینی میگویند
🔹۲) یک دیدگاه تشریعی:دیدگاه قانونگذاری عالم است. خداوند میفرماید من انسان را آفریدم.حالا برایش قانون وضع میکنم این انسان مختار است که این قانونها را انجام دهد یا ندهد.
✨اگر این قوانین را انجام داد به بهرهبرداری میرسد اما اگر انجام نداد باید آن عوارضش را تحمل کند.
🔸در دیدگاه تکوینی,همه موجودات مخلوقات خدا هستند. و خداوند به همه موجودات محبت دارد.خداوند به یک موجودی محبت نداشته باشد آن موجود معدوم میشود, در حالی که ما نابودی در نظام هستی نداریم.
🔹در دیدگاه تشریعی؛خداوند به هر کسی محبت ندارد. به کسانی محبت دارد که قوانینش را بپذیرند. کسانی که قوانین الهی را نمیپذیرند وارد جهنم میشوند.
🔸ما هم دو دیدگاه میتوانیم به اعمالمان داشته باشیم:
۱) یک دیدگاه تکوینی :یعنی از این حیث اعمالم را نگاه کنم که این اعمال آثار وجودی من هستند. و هر کسی اثر وجودی خودش را دوست دارد.
۲) اما یک دیدگاه دیگری میتوانیم داشته باشیم که میخواهیم امتیاز بدهیم به اعمال خودمان از لحاظ الهی بودن و غیر الهی بودن. که این دیدگاه تشریعی به آن میگوییم.
🔹اگر حساب کتاب نکنیم، اعمال را تکوینی میبینیم و همه اعمال برای ما زیبا هستند.
🔸یک آیه در قرآن است که در مورد مذهبیهای جامعه هست میفرماید:. وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا.که این مردم فکر میکنند که کارهایشان خیلی خوب است.(یعنی کارشان بد است،اما فکر میکنند خوب است)
🔹شخصی ۵۰,۶۰ سال عمر گرفته از خدا .حج و زکات و کمک به مستمند کرده,فکر میکند اعمالش خیلی زیاد است و خداوند به او در بهشت جایگاه خوبی میدهد. چرا همچین فکری میکند؟چون خودش را به حساب نکشید و دارد با دیدگاه تکوینی اعمالش را میبیند.
🔸حدیث داریم از معصومین: از ما نیست کسی که روزی یک یا دو بار از خودش حساب نمیکشد.
🔹خاصیت این به حساب کشیدن چیست؟در حساب کتاب وقتی ما اعمال خودمان را مرور میکنیم متوجه میشویم که این عمل را چرا و به چه هدفی انجام دادیم.
🌀محاسبه دو نوع است:
🔸۱) یک محاسبه به صورت ظاهری: که مثلاً شب هنگام،نیم ساعت قبل از خواب،خودمان را به حساب بکشیم. میفرمایند مانند اینکه یک شریک از شریک خودش حساب میکشد با خودت حساب کن. اینکه از وقتی شما از خواب بیدار شدی اولین کاری که کردی چه بود؟ و از خودت بپرس چرا این کار را کردم؟ اگر مثبت بود و برای نزدیک شدن به امام زمان(ع) بود یک الحمدالله بگو و یک نمره مثبت به خودت بده. اما اگر عملمان به ظاهر خوب بود و وقتی بررسی اش کردیم، دیدیم نیتمان برای خدا نبود، برای این بود که خودمان را خوب جلوه دهیم.برای این عملمان استغفار میکنیم.
🔹این دستورالعمل سبب میشود،یکباره به انسان در عالم خواب و رویا قیامتش را نشانش میدهند
.قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۲۷
💠انسان اگر وارد محاسبه نشود همیشه خودش را خوب میداند. اما اگر محاسبه کند متوجه نواقصش میشود و درصدد رفع آن نواقص برمیآید
🔹۲)یک محاسبه دیگری است که انسان حالات روانی خودش را محاسبه میکند.بعد به خودش نمره میدهد.
مثلاً بررسی میکنیم میبینیم که اشک نداریم وقتی روضه امام حسین(ع) خوانده میشود. این یک اختلال جدی در اعمال ما را نشان میدهد.
🔸کسی که اشک نداشته باشد مشخص است در باطنش یک گره جدی است و اعمالش ارتقایی نبودند.یعنی نمازی که خوانده پر از خیال بوده و اتصال برقرار نشده. اگر به شخصی کمک کرده آن کمک کردنش جنبه هوای نفس داشته.
🔹اشک اتصال دهنده انسان به عالم غیب است و انسان موجودی است که باید متصل به عالم غیب بشود.
🔸از کجا بفهمیم رشد کردیم؟ از تسلطی که بر قوای نفسانیمان ایجاد میشود. اگر روی ذهنمان،خیالاتمان، اوهاممان تسلط نداشته باشیم رشد نکردیم.
🔹کسی که در ابتلاعات و امتحانات طبق وهمش رفتار میکند نه طبق شریعت. این شخص اصلاً رشد نکرده است.
🔸کتاب قرآن رشد دهنده است. و زمانی رشد میدهد که هم قرائتش کنیم هم به آن عمل کنیم.
🔹اینکه ما باطنمان با امام زمان ارواحنا فدا متصل نمیشود دال بر نقص جدی ماست.
🔸یک راه برای اینکه بفهمیم اعمالمان درست است یا غلط این است: اگر فکر میکنی این ۴۰,۵۰ سالی که از خدا عمر گرفتی همهاش را مثبت زندگی کردی,اگر راست میگویی، آرزوی مرگ کن.
🔹اولیای خدا آرزوی مرگ میکنند برای اینکه میدانند آن عالم برای آنها بهتر از این دنیا است.اگر دیدیم جرات نداریم آرزوی مرگ کنیم مشخص است باطن ما اختلال جدی دارد چون انسان در هنگام مرگ با باطن اعمالش مواجه میشود. آنهایی که اعمالشان باطناً درست نیست از مرگ میترسند.
🔸شخصی که آرزوی مرگ میکند اما به امام زمان(ع) نرسیده این دال بر حماقتش میکند.ارزوی مرگ باید از عقل برخیزد.
🔹اگر انسان در عالم دنیا به امام زمان(ع) نرسد به مرگ جاهلی میمیرد و در قیامت هیچگاه با امام ارتباط برقرار نخواهد کرد.
🔸همین عدم ارتباط با امام میشود عذاب روحی برایش که اصلا قابل تحمل نیست.
🔹ما در برزخ ادراکاتمان صد در صدقویتر میشود و میلمان به امام زمان(ع) در آنجا ۱۰۰ برابر میشود و این قابل تصور نیست.
🔸این جمله همیشه در ذهن ما تکرار شود و تمرین ما باشد:👈🏻 او میبیند، او میداند،حرفهایی که ما به همدیگر میزنیم قبل از اینکه سخنان به گوش ما برسد به گوش آقا میرسد.
🔹از کارهایی که انسان منتظر,برای اصلاح نفس باید به آن التزام داشته باشد محاسبه است. یک منتظر واقعی باید هر روز از رفتار خود،گفتار خود و باور و نیات خود حساب بکشد, تا بداند در کجای مسیر قرار داد و موانع رشد او چیست؟
🔸ما میخواهیم به امام زمان برسیم باید ببینیم این رفتاری که من انجامش دادم امام زمان(ع) آن را ببیند خوشش میآید؟
🔹آیت الله بهجت میفرمود:ما باید اهل محاسبه باشیم هرچند اهل توبه نباشیم و تدارک نکنیم.
🔸اینکه شخصی بگوید من محاسبه نمیکنم چون درست نمیشوم،میفرماید اشکال ندارد، درست نشو. اما محاسبه بکن .محاسبه کردن باعث حرکت میشود.
🔹خود محاسبه مطلوب است اگر بدانیم فلان روز حسینی و فلان روز یزیدی هستیم. بهتر از این است که اصلاً ندانیم یزیدی هستیم یا حسینی. سرانجام ممکن است روزی به خود بیاییم و بخواهیم تدارک کنیم.
🔸اگر ما همیشه خودمان را حسینی دانستیم هیچگاه پشیمان نمیشویم.اگر من فهمیدم که اکثر اوقات یزیدیم ناراحت میشوم،دلم میشکند،میگویم خدایا دستم را بگیر گ،التماس و تضرع میکنم و بالاخره موفق میشوم.
اما اگر همیشه خودمان را خوب بدانیم توسل و تضرع نداریم.
🔹سرانجام ممکن است روزی به خود بیاییم و بخواهیم تدارک کنیم.با توجه به عیوب خویش و اصلاح آنها فرصت رسیدگی به حساب هر روز خود را نداریم.چه رسد به حساب مردم.
🌀محاسبات👇
✨ یک محاسبه در هنگام عمل که آیا این عمل برای امام زمان است یا خیر؟
✨یک محاسبه انتهای شب که امروز چه کار کردم؟ و چرا و به چه نیت؟
✨یک محاسبه حالات روانی که متوجه میشویم دریایی از نواقصیم.
🔸آیا در این صورت فرصت میکنیم بگوییم فلانی چقدر آدم بدی است؟ نه.چون خودم را هنوز درست نکردم. زبان غیبت و تهمت انسان بسته میشود. دیگر میخواهیم به فکر خود باشیم تا خودمان را اصلاح کنیم
🔹هر شب توبه کنیم👈🏻یکی از اعمال پیش از خواب صد بار استغفار است. با این کار گناهان روزمان بخشیده میشود و این کار استمرار و جدیت میخواهد.
کسی که در این راه جدی باشد،رشد میکند
انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن؟!
✨والحمدلله رب العالمین✨
✨اللهم سلّم و تمم ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷آیینه ی خدا
✨انسان کامل نور خداست
💿 نکات شرح کتاب نجم الثاقب پیرامون امام عصر علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فرقه_شناسی۴
#انجمن_حجتیه
#قسمت_چهارم
⚠️آنچه از انجمن حجتیّه نمیدانید!
⭕️ برخی انحرافات حجتیه
۱. انتقادات مکرر از ولایت فقیه
۲. محکوم کردن دفاع مقدس
۳. تلاش در جهت تفرقه میان شیعه و سنی
۴. جدا دانستن دین از سیاست
۵. مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی و..
☘نشر دهید
🇮🇷علمی فرهنگی موسسه صدرا 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
📣 معرفی کتاب نفیس
۞ ✨تفسیر انفسی هاد✨۞
🔹شامل شرح و تفسیر بسیار زیبا
و انفسی آیاتی از سوره مبارکه بقره
🔅یک دوره معرفت نفس
🔅 چکیده فلسفه اسلامی
🔅نکات علم النفس و روانشناسی
با دیدگاه جامع معرفتی
🔅شرح ارتباط آیات قرآن
با زوایای پیچیده ی نفس
🔹تألیف: استاد امینسپیدنامه
👌تا کنون در سه جلد
🔆مطالعه این کتاب نفیس به تمام کسانی که دغدغه خودشناسی و فهم عمیق معارف قرآنی دارند توصیه می شود.
🔖برای سفارش کتاب به آیدی زیر در ایتا مراجعه نمایید👇
💌 @sadra_book213
⚘️....@mqsadra256....⚘️
🔹حضرت چه کسانی را به سربازی بر میگزیند؟
🍀کسی که خیالی نیست و عقلی است، اعتقاداتش صحیح و مانند کوه راسخ است و هیچ چیزی تغییرش نمی دهد، همه جامعه فاسد شوند این شخص معنویت و سلامت نفس دارد، تلاطمات جامعه در تصمیماتش اثر ندارد و فقط رضایت خداوند متعال و امام زمان علیه السلام را در نظر می گیرد؛ چنین شخصی می تواند سرباز امام زمان ﷺ باشد.
🏔المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ (شرح اُصول الکافی: ج۹ ص۱۸۱)
⚘️#استادسپیدنامه
💿 نکات شرح کتاب بشارت از حجت
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
هدایت شده از ✏️موسسه صدرا🇮🇷
🔖سیر علمی معرفتی ناب و جامع با هدف معرفت نفس، شناخت انسان ﷺ کامل و تعالی روح
🔹جهت آشنایی با جزئیات و دروس این سیر معرفتی به کانال اختصاصی معرفی دروس مراجعه نمایید.⇩
🔖در این کانال توضیحات حدود سی عنوان درسی ناب (با شرح روان، پربار و عالی استاد سپیدنامه) بههمراه صوت اول هر درس ارائه شده است.⇩
⚘️+ سیر پیشنهادی مؤسسه
⚘️+ جدول دروس هر ترم
⚘️..لینک ورود به کانال اختصاصی دروس استاد..⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3925213629C28ee428290
📢 اطلاعیه
درس بشارت از حجت پیرامون شناخت و اُنس با امام زمان ﷺ
❤️کلاس امروز
ساعت(پنج و بیست و پنج دقیقه صبح) برگزار می شود
○ورود به کانال دروس رایگان و آنلاین (نفحات الاُنس)👇
https://eitaa.com/nafahat256
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت از حجت 28.mp3
45.26M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺
#شرح کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر))
#استادسپیدنامه
#جلسه ۲۸
۱۴۰۳/۱/۶
زمان فایل: ۳۱:۲۵دقیقه
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۴ ❤️
https://eitaa.com/nafahat256
❤️شرح کتاب بشارت از حجت در آداب ارتباط با امام زمان علیه السلام
موضوع جلسه28
💥ضرورت مراقبه
💥حرکت باطنی سبب اتصال به امام
💥 توصیه های ایت الله بهجت قدس سره
❤️دستور العمل امروز: خود را در محضر امام بدانیم چرا که او میبیند و میداند و به احوال ما ناظر است
https://eitaa.com/nafahat256
.✨بسمالله الرحمن الرحیم✨
✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨
خلاصه بشارت از حجت
#جلسه۲۸
💠دستورالعمل سوم«مراقبه»
🔹عمل به واجبات و ترک محرمات نیاز به مراقبت پیوسته دارد و بدون مراقبت دائمی امکانپذیر نیست.
🔸 آیت الله بهجت درباره ضرورت مراقبه میفرمود: ترک معصیت دائمی و علی الدوام متوقف بر مراقبه و تذکر علی الدوام است.در اثر محاسبه و مراقبه عیب کار آشکار میگردد.باید انسان مراقب اعمالش باشد تا نتایج آثار خوب و بد آنها را ببیند.
🔹نکته بسیار مهمی که ما معمولاً از آن غفلت میکنیم بحث مراقبه است
🔸 مراقبه یعنی انسان خودش را بپاد. همانطور که یک شخص از اموال گرانبهای خودش مراقبت میکند و حواسش به آنها هست،ما هم باید به همین صورت مراقب قلب و باطن خودمان باشیم.
🔹وقتی سخنی،یا خیالی میخواهد از قلبمان خارج شود باید آن را بررسی کنیم ببینیم که آیا این سخن یا خیال به ضرر باطن و آخرت ماست یا به نفعش است.
🔸اگر کسی ملتزم به مراقبه باشد میتواند به جایی برسد که آثار رفتارهای روحی خودش را در قلب خودش مشاهده کند.
🔹مثلاً این نمازی که خواند نورش را در درون خودش میبیند. که اینها استمرار میخواهد
🔸وقتی روز خود را محاسبه کردیم و نواقصمان را دیدیم،بعد از آن تصمیم بگیریم که دیگر آن نواقص را انجام ندهیم این میشود مراقبه.
🔹هنگامی که انسان نواقصش برطرف شد یک شباهت و سنخیتی با آن موجود کامل نظام هستی پیدا میکند و این میشود یک قدم به سمت حضرت رفتن.
✨حرکت باطنی است که انسان را به امام زمان میرساند نه حرکت ظاهری✨
🔸اینکه شخصی مثل علی بن مهزیار بعد از ۲۰ سال،با این همه مسافرتها و زیارتها به لقای حضرت رسیدند، ما می پنداریم که به دلیل سفرهای زیارتی ظاهری بوده، بلکه ایشان بعد از ۲۰ سال آن روح و جانش مسیری را طی کرد که آن قابلیت را داشت که با حضرت ملاقات کند.
🔹حرکت باطنی که انجام شود،اگرچه ما به هیچ سفری هم نرویم و درون منزلمان باشیم ،باز به لقاء امام میرسیم.
🔸امام(ع) فرمود:اگر شما خودتان را اصلاح کنید ما خودمان به سراغ شما میآییم.و این دلالت میکند بر اینکه انسان باید باطنا رشد کند.
🔹در قرآن فرمود:از رجس و پلیدی هجرت کن.هجرت از رجز و پلیدی چیست؟ پذیرفتن خطا بودن رفتارها که این خودش مسیری را طی کردن است
🔸ما رفتار بد خودمان را نمیپذیریم و برایش عذر تراشی میکنیم.این سبب میشود آن نقص باقی بماند و هیچگاه حل نشود
🔹عمده حرکت و تحول باطن است. تغییر رفتار و کردار و جبران نواقص با مراقبه میسر میشوند
🔸مراقبه مراتبی دارد و مرتبه بالاتر آن،مراقبه نسبت به احساس حضور در محضر خداوند است.
🔹حالت حضور یعنی ما خودمان را در محضر خدا و امام زمان (ع)حاضر بکنی. یعنی حس کنیم دارند ما را رصد میکنند که واقعاً میکنند.فقط باید این حس حضور به ما دست دهد.همه اولیایی که به مقامات رسیدند از طریق مداومت بر حال حضور بوده است.
🔸علت اصلی اینکه رفتارهای ناشایست از ما صادر میشود این است که ما خودمان را در محضر امام نمیبینیم.
🔹تحولات باطنی چگونه به دست میآیند؟بر اساس محاسبه و مراقبه .یعنی ما خودمان را بپاییم,نواقصمان را دیدیم،بپذیریم. و درصدد علاجشان برآیم.
🔸توسل و تضرع خیلی با اهمیت است و نباید قطع شود.اما با اهمیتتر از توسل،رفع نواقص است.چون وقتی انسان نواقصش را رفع کرد سنخیتی ایجاد میشود.
🔹قلبی که مشغول به خیالات باطل شود کدر و چرکین میشود و قدرت تشخیصش را از دست میدهد. متوجه نمیشود که با امام ارتباط دارد یا ندارد
🔸اگر ما ذهنمان را همیشه متمرکز در حضرت کنیم که ایشان همین حالا دارد من را میبیند و سخنانم را میشنود،در این حالت ذهن و قلب ما متوجه امام میشود و امام که مرکز قدرت نظام است،مرکز علم است، به همین صورت قلب ما پر از نور امام میشود.
🔹مشکل از قلب ماست نه از امام. امام مانند خورشیدی است که دائماً در حال نورافکنی است.اما این چشمهای ماست که نابینا شده و نمیبیند.
🔸امام زمان (ع)قطب نظام هستی است.ما برای اینکه به ایشان برسیم،سنخیت نوری قوی میخواهد.
🔹ارتباط قلبی با امام به سادگی برقرار میشود.اما آن حد اعلای آن،که ارتباط مستقیم با حضرت است با محاسبه و مراقبه برقرار میشود.
🔸خداوند در قرآن میفرماید:کسی که از خانه خودش خارج شود به سمت خدا و رسول هجرت کند ،سپس مرگ او را دریابد،همانا اجر او بر خداست.
🔹مقصود از خانه میشود این بدن خاکی و مذمتهایی که دارد. هر کسی عزمش را جذم کند و از این خاکدان رها شود به سمت خدا و رسول،اگر در این مسیر بمیرد،اجر او بر خداست.( مردن در تفسیر انفسی به معنای تحول عمیق است)
.قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۲۸
💠مقصود از هجرت👈🏻 هجرت از عادتهای ناشایست از بدن.اجرش با الله است. الله مظهرش انسان کامل است یعنی مستقیماً اجرش را از امام میگیرد.بالاترین اجر این است که ارتباطش با امام برقرار شود.
🔹سفر خیلی احکام دارد و سفر انفسی هم همینطور است. انسان باید پشت کند به شهر عادتهایش و رو کند به شهر مقصد که امام زمان(ع) است
🔸 انسان هنگامی که سفر میکند باید منزل خودش را فراموش کند.ما تا پشت نکنیم به شهر عادتهای ناشایست،به ما مسافر نمیگوید، احکام سفر بر ما مترتب نمیشود.
🔹در روش تربیتی آیت الله بهجت مهمترین وظیفه مومن التزام به واجبات و ترک محرمات است ایشان میفرمود:
🔸مرحوم بیدآبادی و بزرگان دیگر برای اسلام زحمات بسیار کشیدند. و هر کدام از راه خاصی افراد را به سوی خدا میبردند.ولی من راهم این است که دستورالعمل فقط در یک چیز جمع شده.در یک کلمه خیلی کوچک،و آن ترک گناه است.ولی فکر نکن ترک گناه چیز سادهای است. گاهی خیلی مشکل است.تمام دستورات خودشان بعداً میآید.
🔹خیلیها به دنبال استاد و ذکرهای خاصند.آیت الله بهجت استاد کامل بودند.ایشان میفرماید:اگر شما عزم جدی بر ترک گناه داشته باشید دستوراتی برایت میآید. قلب انسان میتواند با ارواح مقدسه اتصال برقرار کند و از آنجا دستوراتی دریافت کند.
🔸در قرآن میفرماید:فالهمها فجورها و تقواها
قلب انسان محل الهامات است فجور، تقوا، کار زشت و نیک را میفهمد و این فهم را از عالم ملکوت گرفته است.
🔹ترک گناه مثل چشمهای است که همه چیز را خود به دنبال دارد.شما گناه را ترک کنید دستورات بعدی و عبادات دیگر خود به خود به سمت شما میآید.
🔸انسان میتواند در منزل خودش نشسته و شرایط تقوا را فراهم کند.و گناه را کاملاً ترک کند،باطنش کاملاً زلال میشود. زلال که شد،انوار ملکوتی لحظه به لحظه بر این عالم میتابند،بر قلب ایشان هم میتابند.
🔹همه چیز به این مطلب نیازمند است اما این مطلب به چیزی نیاز ندارد .نیز می فرمود:
🔸هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیس. هیچ ذکر عملی بالاتر از ترک معصیت در اعتقادات و عملیات نیست.
🔹معصیت اعتقادات،یعنی عقاید کج نباید داشته باشیم. کج برداشته شوند ما باید مسیر علمی را طی کنیم.
✨عملیات👈🏻 یعنی معاصی عملی ✨
🔸ظاهر این است که ترک معصیت هیچگاه بدون مراقبه دائمیه صورت نمیگیرد.
🔹دعا برای تعجیل فرج یکی از مهمترین وظایف مومنان است و اگر با شرایطش، یعنی ترک معاصی و انجام واجبات همراه باشد،در تعجیل فرج اثرگذار است.
🔸آیت الله بهجت فرمود :روایت دارد که در آخرالزمان همه هلاک میشوند به جز کسی که برای فرج دعا میکند.
🔹یکی از کارهایی که در طول روز باید انجام دهیم یک دعایی برای امام زمان(ع) داشته باشیم و مثلاً ملتزم باشیم به دعای اللهم کن لولیک .اما نباید به صورت عادی بخوانیمش، و قلب غافل باشد.
🔸اگر این دعا را درست بخوانیم،اقا برای ما دعا میکند و گرفتاریها زدوده میشود..
🔹اگر برای امام دعا کنی,یعنی داری برای تمام نظام هستی دعا میکنی.امام هم برای شما دعا میکند.
🔸آخر قنوت هم بگویید :فبلغه منا تحیة و سلاما، قسمتی از دعای ندبه،یعنی از جانب من یک سلامی به امام برسان و این خیلی تاثیر دارد
🔹می فرمود: حضرت غایب دارای بالاترین علوم است و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است. با این همه به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرف شده فرموده است: برای من دعا کنید.
🔸این خیلی برای ما زشت است که امام بگویند برای من دعا کنید و ما اطاعت امر نکنیم
🔹سعی کنیم به هر مکان مقدسی میرویم و شرایط استجابت دعا برای ما فراهم شد برای امام دعا کنیم و نیتمان همین باشد و یک ایثار و از خود گذشتگی داشته باشیم که خواستههای خودمان را نگوییم.
دعا کردیم یقین داشته باشیم که ما مورد توجه ما قرار میگیریم.
🔸تاثیر این دعا تنها تعجیل در ظهور حضرت نیست و تحقق فرج شخصی و گشایش امور برای دعا کننده هم موثر است.
🔹 میفرمود حتی اگر با دعا برای ظهور حضرت به مصالحی فرج عام حاصل نشود،قطعاً برای خود دعا کننده فرج شخصی حاصل میگردد.
🔸انسان باید در دعا متمرکز شود و در قلبش این حالت ایجاد شود که واقعاً استجابت را بخواهد
🔹استاد فاطمینیا رضوان الله علیه میفرماید: اگر یک شخصی با جانش بگوید ایاک نعبد و ایاک نستعین, و روی آب حرکت کرد شما تعجب نکنید .و بالاترش اگر با جانش سوره حمد را بخواند و میتی را زنده کند این جای شک ندارد.
🔸امام صادق(ع) فرمودند :اگر شیعیان ما اموات را زنده کردند شما تعجب نکنید
🔹اگر ما با تمام جانمان دعای فرج را خواندیم و دعا برای امام زمان کردیم،اگر ظهور واقع نشد،برای شخص ما واقع میشود. و فرج شخصی به این معناست که ما به امام میرسیم.
🔸اگر کسی به امام رسید دیگر باکی ندارد که چه هنگام بمیرد و چون به کمال رسیده مرگ هم هیچ دلهره آور برایش نیست
✨ و الحمدلله رب العالمین✨
✨ اللهم سلم و تمم✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یک اصل مهم
(ببینید و نشر دهید❤️)
🌱°
⚘️#استادسپیدنامه
💿 نکات شرح کتاب بشارت از حجت
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
#فرقه_شناسی۵
#فرقه_یمانی
#قسمت_اول
❗️فرقه یمانی (احمدالحسن بصری) ۱
در این سری پیامها قصد داریم پیرامون احمد اسماعیل صالح اسلمی بصری (۱۹۶۸م) معروف به احمد الحسن یمانی یکی ازجریان های نوظهور در مسیر مهدویت صحبت کنیم.
⚠️احمد الحسن خود را وصی و سفیر و پنجمین فرزند با واسطه مهدی (ع) می داند و ادعاهای بیشماری کرده است.
🔸احمد بصری بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در رشته شهرسازی در سال ۱۹۹۲ میلادی تا سال ۱۹۹۹ میلادی در خلا اطلاعاتی به سر برد و هیچ سندی از زندگی او در این ایام در دست نیست. در سال ۱۹۹۹ مدت کوتاهی را در حوزه آیت الله صدر در نجف گذراند و با فردی به نام حیدر مشتت در حوزه علمیه آشنا شد.
🔺یکسال پس از آن ادعای خود را با حیدر مشتت در میان گذاشته و او (حیدر مشتت) را در سِمَت یمانیت و وزارت دوازدهم قرار داد. پس از آن با زیر سوال بردن نیابت عامه علما و ادعای فساد مالی و ناکارآمدی دروس در حوزه ها هر دو از تحصیل در حوزه علمیه انصراف داده مقدمات تفرقه افکنی در حوزه را آغاز کردند. 🔥
در پیام های بعدی بیشتر به معرفی این فرد و نظریه هایش و همچنین نقد عقاید این فرقه می پردازیم.
منبع: درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری
🇮🇷علمی فرهنگی موسسه صدرا 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
هدایت شده از خبر فوری سراسری
رفقا سلام صبح بخیر و آرزوی قبولی طاعات
هر روز چندین پیام دریافت میکنم در خصوص واریز پول به حساب اشخاص و گروههای جهادی برای کمک به غزه.
من نظرم رو بارها گفتم مطمئن ترین راه برای کمک به مردم غزه از طریق صفحه پرداخت سایت دفتر رهبری هست و لاغیر!
صفحه پرداخت رو براتون میگذارم👇👇
https://www.leader.ir/fa/monies
عزیزانی که قصد کمک به مردم غزه را دارند از طریق سایت رهبر معظم اقدام کنند متن فوق از کانال خبر سراسری هست که مورد تاییده