لینک کانال نفحات
در این کانال جلسات بصورت صرفا تایپ شده بارگذاری می شوند
https://eitaa.com/joinchat/2956329575C732b8180e0
⚜️بسمالله الرحمن الرحیم⚜️
خلاصه نجم الثاقب جلسه ۴۶
💠اجمال جلسه گذشته این شد که ایجاد کننده رفتارها و کردارها تنها خود انسان نیست بلکه حقایق و موجوداتی در انسان اثر میگذارند که انسان طبق آن آثاری که در باطنش ایجاد میشود اراده میل و شوقهایی در درونش پدید میآید که طبق آنها تصمیم میگیرد.
🔸اگر ما به مسائل مثبت و معنوی توجه کنیم باطن ما نورانی میشود.
🔹 اگر انسان به ابعاد ظلمانی عالم توجه کند در این صورت رفتارهایش ظلمانی میشوند.
🔹موجودات منفی موجب شدت حالت منفی شخص میشوند و تاثیراتی در درونش میگذارند که اصطلاحاً به آن تصرف میگوییم
💥فصلی که میخواهیم در موردش سخن بگوییم بحث اسامی و کنیههای حضرت حجت است.
🔸انسان وقتی ارادهای برایش ایجاد میشود موجودات دیگری در او دخیلند و ورای آن،همینطور موجودات دیگر، تا اینکه به ذات اقدس الهی میرسند
🔹موجودات مثبت و نورانی، القائات نورانی و ارتقایی میکنند و موجودات منفی و ظلمانی،القائاتی که میکنند در قرآن به عنوان وسوسه از آن یاد شده است.
🔸خداوند افاضه کننده خوبی یا محبتها و امور مثبت است اما این واسطهها هستند که مثبت و منفی میشوند
💥واسطههای ملکی و مثبت و واسطههای شیطانی و منفی.
✨ ارتباط انسان با این دو واسطه تابع رفتارهای خودش است✨
🔹اسمی که پدر و مادر برای فرزند میگذارند فقط تصمیم گیری پدر و مادر در آن دخیل نیست بلکه موجوداتی که واسطه هستند هم تاثیر میگذارند
🔸و این اسم روی حالات کودک اثرات روحی و روانی بسیار قوی ایجاد میکند که میتواند در سرنوشتش دخیل باشد
🔹برخی که در علوم ادبی کار میکنند نظرشان این است که اسمی که برای فرزند انتخاب میکنیم اعتباری است ومیشود آن را تغییر داد.
🔸در حقیقت اسم اولی که برای فرزند میگذارند یک وضع تکوینی است و جایگاه خاصی دارد و طبق چینش وجودی کودک است.
💥در فلسفه گفته شد هر موجودی دارای ۴ وجود است👇۱:وجودلفظی۲:وجودکتبی۳:وجود ذهنی ۴:وجود عینی
🔹وجود لفظی: آن گویشی که از زبان ما جاری میشود مانند تلفظ الله. گفتن ذکر علی بذکرالله تطمئن القلوب. فرمودند وقتی شخصی قلبش مضطرب میشود ذکر الله را بگوید قلب اش آرام میشود. سخن گفتن با نرمی و محبت یک شخص را لبریز از محبت میکند و عشق را درونش نمایان میکند.خواندن آیات قرآن.اثار وضعی را هم در خود ما و هم در محیط اطرافمان ایجاد میکند
🔸وجود کتبی: آن چیزی که روی کاغذ مینویسیم.مثلاً الله را روی کاغذ نوشتیم.و یا آیه ای را بنویسی که کلمه الله دارد و داخل جیب قرار دهید، این آیه اثراتی دارد
🔹وجود ذهنی: مثلاً در ذهنمان الله را تخیل میکنیم.
💥یک دستور العمل از علامه طباطبایی قدس سره برای قوی شدن و طهارت قوه خیال: درخلوت،چشمها را ببندید و در خیال یکی از اسماءالله مثلاً کلمه الله را در ذهن خود، نحوه نوشتنش را تخیل کنید و متمرکز شوید در آن شکل الله که در ذهن شماست و همینطور عمیق و عمیق تر شوید درآن که اگر شخصی این کاررا مستمر انجام دهد قوه ی خیالش طهارت پیدا میکند
🔸وجود عینی: خداوندی که حقیقت عالم است و در خارج از ذهن ما است و خداوند دارای هیچ شکلی نیست.که دارای اثر است
🔹هر موجودی ۴ نحوه وجود میتواند داشته باشد.
🔸هر کدام از این چهار وجود اثر خاص به خودشان را دارند:ما هم همینطوریم.۱:یک وجود عینی داریم که همین هیکلی که در خارج است و منشا آثار خاص است.
۲:وجود لفظی ما همان نام ماست.۳:وجود ذهنی ماهم همان تصاویری که درقوه خیالمان نمایش داده میشود.
۴:وجود کتبی همان نامی که داریم روی کاغذ به صورت کتبی
🔹میفرمایند همین اسمی که ما داریم در علم حروف و اعداد خیلی کارها میشود با ان انجام داد.از طریق جمع و تفریق هایی که انجام میدهند به نتایجی میرسند: مثل روحیات ما و اتفاقاتی که در آینده ممکن است برای ما بیوفتد و یا راههای رسیدن ما به رزق به چه صورت است.
🔸اسم الله پر از اسرار و رموز است.که علمای به علم حروف اینها را میدانند که هر چه در این دریا غواصی میکنند به قعرش نمیرسند.
🔹وقتی پدر و مادر برای فرزند یک اسمی میگذارند این اسم از باطن عالم جوشیده و از طریق ماموران مثبت یا منفی به پدر و مادر القا میشود که وقتی القا شد پدر و مادر مختارند که این را وضعش کنند یا نه.که معمولا وضع اش میکنند. این اسم با باطن این کودک یک ارتباط حقیقی دارد.
در روایت آمده: برخی از افراد نامشان در زمره جهنمیها ثبت شده و میگویند فلانی باید برود جهنم.
🔸میفرمایند یه زمانی شخصی جهنمی شدنش ثبت شده و در نامه ی اعمالش عمل مثبتی نیست که به خاطر آن بخشیده شود و به جهنم نرود،در اینجا میگویند اسمش چیست؟ که اگر نام اهل بیت یا نام مقدسی دارد به احترام آن اسم به جهنم نرود.که اگر اسمش بدباشد،این شخص یقه ی پدر و مادرش را میگیرد به خاطر انتخاب این نام بد.که شما کوچکترین حق که انتخاب نام نیکو بود را از من سلب کردید،شما
باید بروید جهنم.
قسمت دوم نجمالثاقب جلسه ۴۶
💠خیلی از مسائلی که ما با آنها مواجه ایم خیالیاند و در قیامت ظهوری ندارند همین که انسان برای خودش اموالی قائل است وبگوید این زمین من است این خودروی من است این من من کردنها در قیامت همه پوچ اند.
💥 مالک اصلی خداوند است ولله میراث السماوات والارض اعتبارات خیالی و پوچ اند.اما نام انسان اعتباری نیست.
🔸اسم با باطن کودک ارتباط تکوینی دارد و اثر میگذارد و در سرنوشتش موثر است و آنقدر آن اسم را تکرار میکنیم اینها همه تلقین است و با باطنش عجین میشود.
🔹کودکی که به دنیا میآید حتی کواکب ستارهها ساعات ثانیهها و زمینی که در آنجا متولد میشود حالات پدر مادر همه در او اثر دارند
🔸در قرآن فرموده:,شیطان اذن تکوینی دارد که شریک شود در اولاد انسانها.سوره اسرا: وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ ۚ
🔹خداوند به شیطان میفرماید با سواره نظامت و پیاده نظامت به نبرد انسانها برود اگر توانش را داری و در اموال و فرزندان با آنها شریک شود
🔸شراکت در اولاد خیلی مهم است یعنی شیطان شریک فرزند انسان میشود
🌀 در برخی روایات فرمودند مقصود این است وقتی پدر و مادر با هم نزدیکی میکنند که این نطفه منعقد شود شیطان در این پدر و مادر تصرف میکند و این نطفه حالات شیطانی به خودش میگیرد،و کودکی که متولد میشود حالات منفی است.
🔹نامی که پدر و مادر میگذارند با باطن کودک ارتباط خیلی عمیقی دارد که در حقیقت این کودک و این نام یک حقیقتند. که کودک میشود وجود عینی و نام اش وجود لفظی است.
🔸اگر شخصی اسمش را تغییر هم داده باشد درحقیقت آن عالم،انسان را با اسم اولش ندا میدهند
🔹جناب جندی اولین شارع کتاب محی الدین که فصوص الحکم است در مورد اسماءالله یک بحثی دارند: که واضح حقیقی خداوند است اسمهای خداوند نشانههایی هستند از خدا. و کسی که اسمها رو وضع کرد خود خداوند است.
🔹چون که دانستیم در این حروف و ترکیبات اسمی حقایق و اسراری است که همهشان دلالت بر خداوند تعالی پاک و منزه میکنند
🔸مثلااولین انسان هایی که حروف و لغات را وضع کردند،از کجا این نحوه لغات را وضع کردند؟ الف ب ج د؟! وقوع سخن گفتن را چه کسی تعیین کرد؟ اینطور نیست که انسانهایی که در ابتدا بودند اینها قرارداد بستند که ما به این چیزهایی که میبینیم بگوییم خاک،اب ،زمین.بلکه خداوند به این وضع کننده ی لغات از قدمای بشر وحی کرد یا به ایشان الهام کرد و در ذهنشان تصرف کرد که این لغات را برای این معانی وضع کنند.
🔹اسم دارای حقیقت است و در حقیقت اسم خود آن موجود است اما در قالب الفاظ
🔸در وضع اسامی گاهی از اوقات ملائکه دخالت میکنند و میبینید اسمهای حسنهای را برای کودک قرار میدهند و گاهی از اوقات شیاطین تصرف میکنند و میبینیم اثاری که بر این طفل ایجاد میشود شیطانی است اما این طفل دارای اختیار است و میتواند باطن خودش را در مسیر مثبت قرار دهد. و یا آن طفل که اسم صالح دارد امکانش است در مسیر طالح قرار بگیرد.
🔸نتیجه گیری: اسامی که بر روی انسان وضع میشوند دارای حقیقت است و از باطن عالم جوشیده و در ظاهر به این صورت نمایان شده است.
🔹واضع اسماء امام زمان(ع) به طریق اولی خداوند است. در قراآن داریم که خداوند به صراحت میفرماید که برای برخی از انبیا خودم اسم گذاشتم.لَمْ نَجْعَلْ لَهُ مِنْ قَبْلُ سَمِيًّا
🔸انبیاء ،انسانهای کُمَل از لحاظ آن روحی که دارند انسانهای ملکوتی بلکه فوق ملکوتی هستند و باطناً از سنخ این عالم نیستند لذا اسمی که برای این بزرگواران قرار داده میشود باید اسمهایی باشد پر از رمز و راز.اسمی که دلالت میکند بر ابعاد باطنی این حضرات قدسی. و کسی که اسم برایشان میگذارد بایداحاطه داشته باشدبه وجودشان و آن هم تنها خداونداست که احاطه دارد به وجود انبیا
🔸حضرت حجت(ع)اسامیشان از همان بطنان عرش است
🌀در روایت داریم:وقتی حسنین متولد شدند یا حضرت زینب. برای اسم گذاری میرفتند نزد رسول خدا .ایشان میفرمود جبرئیل باید برایشان اسم بگذارد و جبرئیل از خداوند اسم را نازل کرد یعنی اسامی از آن عالم بالا میآید.
🔹اسامی حضرت حجت هر کدامشان دلالت میکنند بربُعدی از ابعاد وجودی آن حضرت و یکی از ابعاد آقا را برای ماروشن میکنند.و از طریق آن اسم انسان میتواند یک ارتباطی با یک بعد دیگری از امام زمان(ع) برقرار کند سوتی پیرامون اسماء و صفات آن حضرت داریم.
🔸اسامی متعدد نوع نگاه مارا به آن حضرت میتواند تغییر دهد یعنی به هر اسمی که توجه کنیم یک نگاه خاصی برایمان پیش میآید
🔹ما به دنبال این هستیم که از طریق اسما بتوانیم ارتباطی با حضرت برقرار کنیم چون ازطریق اسم انسان میتواند با موجودصاحب آن اسم ارتباط برقرار کند.
✨والحمدلله رب العالمین ✨
❤️امروز دو قربانی جهت سلامتی امام زمان علیه السلام انجام شد
💥از عزیزانی که در این امر مبارک شرکت کردن تشکر میکنیم
ان شاالله مابقی طی روزهای اینده انجام و بین فقرا تقسیم خواهد شد
عزیزانی که تمایل دارند در این امر مبارک شرکت کنند جهت عضویت به ای دی زیر پیام دهند
@koreshkerdar110
لازم به ذکر است این عمل مبارک هر ماه از طرف موسسه صدرا در حال انجام است
🇮🇷موسسه علمی و فرهنگی صدرا 🇮🇷
https://eitaa.com/nafahat256
❤️اطلاعیه
ان شاالله فردا راس ساعت شش و نیم صبح بصورت انلاین جلسه 47نجم الثاقب پیرامون شناخت امام زمان علیه السلام برگزار می شود
علاقه مندان وارد لینک زیر شوند
https://eitaa.com/nafahat256
🌺🌺باسلام
عزیزان اگه سوالاتی از دروس استاد براتون پیش امد مطرح بفرمایید
ان شاالله سوالات رالیست می کنیم وبرای جناب استادمی فرستیم
ایشان هم هروقت فرصت داشته باشند پاسخ میدن
🌺خواهش ماازشمابزرگواران اینه که
سوالتون رابسیارکوتاه وشفاف در دو سه سطر بپرسید,که پاسختون رازودتر دریافت کنید
لطفا ازارسال سوال شرعی وسوال خصوصی خودداری فرمایید.
باتشکر
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
النجم الثاقب 47.mp3
31.64M
🌺((من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه))اگرکسی بمیرد وامام زمان خود رانشناسدبه مرگ جاهلیت مرده است🌺
#شرح کتاب شریف نجم الثاقب از جناب محدث نوری
#استادسپیدنامه
#جلسه چهل و هفتم
#مقدمه بحث القاب و اسامی امام زمان علیه السلام
#توجه به اسم های امام علیه السلام راهی برای شدت بخشیدن به توسل و رفع حوائج
#کلید حل مشکلات
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
زمان فایل: ۳۲:۵۷دقیقه
❤️جلسه 47النجم الثاقب
💥موضوع:
💫مقدمه بحث القاب و اسامی امام زمان علیه السلام
💫توجه به اسم های امام علیه السلام راهی برای شدت بخشیدن به توسل و رفع حوائج
💫کلید حل مشکلات
https://eitaa.com/nafahat256
💥نظرات و پیشنهادات و سوالات خود را میتوانید به آی دی زیر ارسال کنید تا در جلسه پاسخ داده بشه
@yaraoof1001
⚜️بسمالله الرحمن الرحیم⚜️
خلاصه نجم الثاقب جلسه ۴۷
💠انشاالله روزمان با یاد و سلام حضرت شروع شده باشد و همینطور آخر شب مان هم با سلام به حضرت باشد.
💥بزرگان فرمودند خداوند کریم وقتی میبیند ابتدا و انتهای پرونده یک بندهای نورانیست،آن وسطش را میبخشد.
🔹اسم از سُمُوْ گرفته شده است. واژه پژوهان برای سُمُوْ دو ریشه در نظر گرفتند(که هر دو وجه میتواند درست باشد.)
🔸۱)برخی سُمُوْ را به معنای رفعت و بلندی دانستند. چون سقف کره زمین که همان آسمان بلند است،ان را سماوات نامیدند
🔹۲)برخی سُمُوْ را به معنای نشانه و علامت دانستند.چیزی که ما را به چیز دیگری دلالت میکند.
🔸وقتی ما به یکی از اسامی توجه میکنیم آن اسم،رفعت وجودی پیدا میکند و تمام وجود ما یکپارچه متوجه آن صاحب نام میشود.
🔹وقتی ما اسم یک شخصی را درون خود زندهاش میکنیم این علامتی میشود که ما به خود آن صاحب نام و یا خصوصیات اش پی ببریم، و این در صورتی است که صاحب اسم را از قبل شناخته باشیم.
🔸به هر میزانی که ما صاحب اسم را بشناسیم،به همان میزان وقتی که اسم آن شخص برده میشود به خصائص او توجه میکنیم.
🔹 دلایل نقلی روایی حدیثی داریم که اسم ها بسیار مهم اند.
در همین ابتدای قرآن خداوند میفرماید:و علم آدم اسماء کلها. که میخواهد از فضیلت خلیفة الله نکاتی را بیان کند. و میفرماید خلیفه من کسی است که تمام اسما و نشانهها و حقایق را میداند.
✨و حضرت آدم با داشتن همچین اسما و حقایقی از تمام موجودات برتر شد
🔸اسماء درجات دارند و پایینترین درجه اسم،اسم مفهومی است.
۱)اسم مفهومی: مثل علی👈🏻ع ل ی .این یک مفهوم است که در ذهن همه ی ماست.
🔹۲)اسم عینی: یعنی موجود خارجی که خودش یک اسم است.همین درختی که در خارج در حال رشد و نمو است،یک اسم عینی است که ما را به درخت برزخی هدایت میکند.
✨تمام موجوداتی که ما در این نشئه مشاهده میکنیم، سایههایی از موجوداتی در عالم بالاتر هستند.
✨درختان عالم برزخ هم اسمائی هستند برای درختانی که در عالم عقل است.عالم عقل بالاتر از عالم برزخ است.
✨کسی که به عالم عقل دست پیدا کرد به عالم بالاتر و بالاتر هم دست میباید تا اینکه به ذات اقدس اله میرسد.
🔸تمام موجودات درون ذات اقدس به صورت علم موجودند.
مثلا شما ساختمانی را میبینید و این ساختمان را یک معمار ساخته.این ساختمان قبل از اینکه در این کره خاکی بوده باشد یک تصویر خیالی در ذهن معمار بوده.یعنی معمار ساختمان را با تمام ابعاد و جزئیاتش تخیل کرده. قبل از اینکه تبدیل به تخیل شود،علم معماری بوده و ایشان باید معماری بلد باشد تا اینکه بتواند این تخیل را داشته باشد.
🔹قبل از اینکه ما تصویر خیالی داشته باشیم،آن تصویر خیالی در طبقه دیگری به صورت علمی محقق است.علم تصویر ندارد. و قبل از علم،مرتبه ذات آن آقای مهندس است.
🔸هر مرتبه ی مادون یک اسمی برای مرتبه مافوق است.
✨اسم ما از خود ما پایینتر است.ما موجود عینی و حقیقی هستیم و آن اسم یک نشان و علامتی از ماست و وجود لفظی و مفهومی دارد.
✨اگر هیچ کدام از ما اسم نداشتیم،دیگر نمی توانستیم همدیگر را به یاد آوریم و در مورد هم گفت و گو کنیم.
🔹حضرت بقیه الله ارواحنا فدا اسماء متعددی دارند که هر کدام از اسماء آن حضرت دلالت میکند بر یکی از ابعاد وجودی ایشان.که در علم النفس به آن میگویند شئون وجودی.
🔸هر کدام از اسماء،ذهن و قلب ما را هدایت میکند به یکی از زیباییهای آن حضرت.زیباتر از انسان کامل در نظام هستی وجود ندارد.
🔹هر اسمی دلالت میکند بر یکی از ابعاد وجودی آن حضرت.و ما را متمرکز میکند در آن بُعد،که سبب میشود در ما اثر خاص بگذارد.
🔸هر اسمی برای حاجت خاصی است.و شما طبق آن اسم است که به حاجت خود میرسید،نه با اسمی دیگر.
🔹اگر از یک اسم دیگری استفاده کنیم که ربطی به حاجت ما ندارد مشخص است که آن حاجت برطرف نمیشود.
🔸در قرآن فرموده: و دخلوا البیوت من ابوابها.هر منزلی درب خاصی دارد،از درب اش وارد شوید.
🔹آقا بقیه الله را مانند یک کاخی در نظر بگیرید که دارای دروازههای متعدد است: یکی دروازه شفا، یکی دروازه علم،یکی دروازه رزق.و.....
✨توجه به اسماء در پیشرفت کارها و توسلهای ما خیلی موثر است.
🔸مثلا وقتی ما به حرم امام رضا(ع) مشرف میشویم و طلب علم داریم،بهترین حالتی که میتوانیم وارد حرم شویم این است که امام رضا(ع)را به عنوان معلم ببینیم و اینطور به خودمان القا کنیم که داریم به محضر معلمی میرویم که دارای علم لدنی است، و این معلم یک معلم جواد و بخشنده است.با این دیدگاه وقتی برویم تمام حالات ما شأن علمی پیدا میکند.
🔹مثلا وقتی قرائت قرآن میکنیم در محضر امام رضا(ع)،با این دید باشد که در محضر معلم قرآن میخوانیم، تا ایشان اشتباهاتمان را تصحیح کند و اسراری از آیات قرآن به ما تلقین کند.در این صورت آقا را داریم به دید معلم نگاه میکنیم.
قسمت دوم نجمالثاقب جلسه ۴۷
💠اگر شخصی از لحاظ مالی وارد مشکل شده با دید رزاق بودن وارد حرم شود با ذکر یا غنی و یا مغنی،یعنی کسی که هم غنی است هم دیگران را غنی میکند.
🔸از لحاظ لفظی گفتن خیلی خوب است،اما لفظ پایین ترین درجه اسم است.و ما در این مبحث میخواهیم بالاترش را بگوییم و این است که در مرتبه ی قلبمان آن اسم را بپذیریم.و دیدگاه ما خیلی مهم است که با چه دیدگاهی وارد حرم شویم.
🔹وقتی با این دیدگاه که آقا علیم است وارد حرم میشویم که آقا معلم است،تمام وجود ما میشود طلب علم.و آقا میشود افاضه کننده علم.
🔸شخصی با این دید حرم امام رضا(ع) میرود که آقا مشکلات ایشان را با خانوادهاش رفع کند،با دید سریع الرضا دارد میرود داخل حرم.و اقا کسی است که مردم را زود از همدیگر راضی میکند و رضایت در قلوب ایجاد میکند.
🔹آقا امیرالمومنین(ع) در مسئله قضاوت شأنیت بسیار خاصی دارند.
✨آقا ابوالفضل العباس(ع)هم در مسئله قضاوت خیلی نمایانند.شخصی که نزد ایشان میرود و به عنوان قاضی ایشان را صدا میزند.سراسر این حرم برایش میشود یک دادگاه. وبه دادش میرسند.پس ایشان را به عنوان معلم نگاه نمیکند.و باطنش دارد آقا را به عنوان قاضی صدا میزند.
🔸ما وقتی توسل میکنیم به امام زمان(ع)،باید با دیدگاه خاصی توسل کنیم.
مثلاً وقتی مریضی باطنی دارید آقا را به صورت یا طبیب صدا بزنید،یا اگر میخواهی بگویی یابن الحسن، باید با این دیدگاه باشد که آقا طبیب است و میتواند مریضیهای ما را درمان کند.
🔹اگر علم میخواهید و آقا را معلم میدانید در محضر معلم نشسته و توسل میکنید. لزوماً نمیخواهد بگویید یا علیم.همینکه یابن الحسن را بگویید و باطنت تبدیل به آن اسم شود،این کفایت میکند.
🔸وقتی باطن تبدیل به یک اسم خاصی میشود که ما توجه بکنیم به آن اسم،به آن بُعد وجودی حضرت.
✨مثلا وقتی ما توجه علمی میکنیم،ان توسل رنگ و بوی علمی پیدا میکند.
🔹ما یک مشکلی که داریم این است که درِ منزل همه را میزنیم جز پدر اصلی که امام زمان(ع) است.
🔸انسان وقتی مشکلی برایش پیش میآید باید دست به دامان آقا امام زمان(ع) شود .و ما خیلی دور شدیم از این عقیده.
🔹ما تمام درها را میزنیم، چه بسا جواب هم بگیریم اما این جوابی که میگیریم مشکلات بعدی پشت سرش دارد.
گرهی که آقا امام زمان(ع) بازش کند دیگر بسته نمیشود.اما گرهای که دیگران باز کنند بعدش یک گره دیگری باز میشود چون مشکل اصلی ما حل نشده است.
💥مشکل اصلی ما عدم ارتباط با امام و آن پدر حقیقی است.که باید همه به دامن ایشان پناه ببریم.
🔸حضرت رسول(ص) وقتی کوچکترین مشکل در بدن مبارکشان پیش میآمد مثلاً یک جوشی در بدنشان ایجاد میشد با نهایت تضرع و زاری خداوند را میخواندند.و از بین رفتن این عارضه را مسئلت میکردند.
🔹گفتند،یا رسول الله:این یک جوش بیشتر که نیست! آقا فرمودند:خداوند کسی است که میتواند کوچک را بزرگ کند .
یعنی این چیزی که شما بهش میگویید عارضه و در نزدتان خیلی ضعیف است همین را خداوند میتواند یک گره کوری کند.باید متوسل شویم به خداوند تعالی.
🔸ما هم وقتی کوچکترین مشکلی به سراغمان آمد باید سریع به سمت امام زمان(ع) برویم. چون این مشکلات کوچک طلایه دار مشکلات بزرگتر میتوانند باشند
🔹گاهی از اوقات یک تلنگر میزنند و این تلنگر نمودی است از اینکه مشکل بزرگتری عقبه ی این مشکل کوچک است. که میخواهند ببینند با این مشکل کوچک تلنگر میخوریم یا نه؟به درد خودمان میرسیم یا نه؟ اینها بر اساس رحمت امام است.
🔸میخواهند ما را بیدار کنند پیش از آنکه از دنیا برویم.چون تا زمانی که در دنیا هستیم فرصت ارتباط صحیح با امام زمان(ع) را داریم و میتوانیم مشکلات توسل خودمان را حل کنیم.از این نشئه خارج شدیم دیگر مشکل است و چه بسا اصلاً راه نداشته باشد که انسان آن شان و آن شکل و کجی را درستش کند.
🌀جمع بندی: اسم هم به معنای رفعت است هم به معنای علامت است
که اگر ما علامتش را در نظر بگیریم، اسم ما را میرساند به صاحب اسم.
🔸اسم دارای درجات است.
اسم خاص ما را متصل میکند به یک شأن خاصی از صاحب اسم. که این موجب میشود حالات خاصی در درون ما نمایان شود که آن حالات خاص در بهبود یا قدرت توسل ما موثر است.
🔹توجه به انسان کامل یک راه و ارتباط خاص علمی نسبت به ما و امام ایجاد میکند که موجب میشود قابلیت ما افزوده شود تا علم را از امام دریافت کنیم.
✨والحمدلله رب العالمین✨