🔖کانال ویژه
🕯 تفسیر انفسی و باطنی بر
محرم، کربلا و واقعه عاشورا
🕯شرح ملکات نورانی و ظلمانی نَفْس در واقعه عاشورا و ارتباط آن با کربلای انفسی هر شخص
#رایگان
⚘️ باشرح انفسی و متفاوت استاد سپیدنامه
⚘️لینک ورود به کانال ⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/2333147863Cc081ea05bb
هدایت شده از ✏️موسسه صدرا🇮🇷
🖋بعد از هر فعلی اگر حالتی مثبت و معنوی برایمان ایجاد شد این حالت امضا کنندهی صحت فعل است.
❓از کجا بدانیم که حضرت حجت علیهالسلام به ما نگاه کرده و مورد توجه ایشان هستیم؟
📚زمانی که رضای نفس را رها کردیم و به خاطر امام (چون حضرت را دوست داریم) عملی را انجام دادیم یا ترک کردیم, امام از ما راضی و خوشحال میشود و اثر آن خوشحالی در قلب ما به صورت ظهور حالات مثبت و معنوی جلوه میکند.
#استادسپیدنامه
شرح بشارت ازحجت | ۳
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت 5.mp3
46.39M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺
#شرح کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر))
#استادسپیدنامه
#جلسه ۵
۱۴۰۲/۱۲/۹
زمان فایل: ۴۸:۱۹دقیقه
❤️جلسه 5بشارت از حجت در شرح احوالات امام عصر عجل الله تعالی فرجه
موضوع
💥بحثی پیرامون جسم و روح
💥شرط تاثیر جسم در روح
💥توجه تابع محبوب است و توجه سبب ظهور حالات در نفس می شود
💥امام زمان علیه السلام ما را میبیند
https://eitaa.com/nafahat256
✨بسمالله الرحمن الرحیم✨
✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان عج✨
خلاصه درس بشارت از حجت
#جلسه_پنجم
💠آیت الله بهجت قدس سره فرمودند:ما باید امام زمان(ع) را حاضر فرض کنیم.
چرا گفتند حاضر فرض کنیم ؟
🔸روایت از حضرت رسول(ص) میفرمایند :احسان این است که خدا را طوری عبادت کنید گویا او را میبینید.اگر در آن مقام نیستی،پس بدان که او تو را میبیند.
🔹ما میخواهیم بر اساس این روایت کلام آیت الله بهجت را بشکافیم و یک مطلب جدیدی در مورد امام زمان (ع)بفهمیم تا ارتباط ما قویتر شود
🔸انسان دارای دو بُعد است:۱) بعد جسمانی ۲)بعد روحانی
در بین این دو بُعد،یک بُعد اصلی است و دیگری فرعی است.
🔹سوالی که در وادی خودشناسی برای انسان پیش میآید,این است که بدن اصل است یا روح؟ همه میگویند روح اصل است.
🔸اما رفتارهای ما دلالت میکند بر اینکه ما باور کردیم که جسم اصل است.
چون معمولاً منافع جسمانی را بر منافع روحانی ترجیح میدهیم و هیچ به فکر شناخت روح نیستیم
✨اینکه روح کجاست؟!کمال روح به چیست؟!چه چیزی میتواند آن را وارد لذت و درد کند؟!
🔹تمام موجودات را میبینید یک فصل ثمر دهی دارند
آیا انسان در یک زمان خاصی باید به ثمر برسد یا نه؟!
چرا انسان فصل ثمر دهی نداشته باشد که اشرف مخلوقات است؟!!
🔸فصل ثمردهی انسان را ۴۰ سالگی در نظر گرفتند.چون انسان در ۴۰ سالگی آن کیان وجودیاش و عقلش شدت میگیرد و استحکام پیدا میکند .۴۰ سالگی خیلی اسرار دارد.✨✨✨
🔹چرا قلب ما الهامات را دریافت نمیکند؟!چرا متصل به غیب نیست؟!مگر ثمره ی وجودی انسان این نیست که باید اتصال به غیب پیدا کند؟!
🔸علت به ثمر نرسیدن انسان نوع نگاه غلطش به خودش است.چون خودش را نمیشناسد و بُعد مادی خودش را به عنوان اصل در نظر گرفته است،به همین جهت به ثمر دهی نمیرسد.
🔹همین که نماز را به صورت شکل ظاهریش انجام داد راضی و قانع میشود. تسبیح به دست گرفته ذهنش در هزارها مسئله غرق است و فکر میکند که امروز هزار صلوات گفتم و هزار درخت برایم در بهشت روییده.در حالی که این تفکر غلط است.
🔸جسم انسان به منزله وسیلهایست برای تاثیر گذاشتن در روح.
💥جسم زمانی روی روح اثر میگذارد که در روح و نفس ما حالتی به اسم۸ حضور ایجاد شود.
🔹فرض کنید در کلاس نشستیم غرق در خیالاتیم و معلم دارد تدریس میکند. کلاس تمام شد،آیا ما چیزی یاد گرفتیم؟ نه.چون که روح ما در کلاس نبود.
🔸روح انسان در جایی به سر میبرد که به آن توجه دارد.و نسبت به آن چیزی که به آن توجه دارد اثر میگیرد.
🔹همه ی ما ما فطرتاً میدانیم حقیقت ما،روح و نفس ماست.و ما در جایی به سر میبریم که توجه ما آنجاست.
🔸انسان اگر توجه به جسمش نداشته باشد که دارد فلان عمل را انجام میدهد تاثیری از جسمش دریافت نمیکند.
🔹تاثیرهایی که ما از طریق جسم دریافت میکنیم باورهایمان را درست میکند.
🔸چه بسا بعد از ذکر احساس تاریکی به ما دست میدهد.چون هماهنگی ظاهر و باطن آسیب زاست.
🔹نماز ارتباط با حقیقت عالم است. ارتباط با قویترین موجود نظام هستی که خداوند تعالی باشد.اما میبینیم هیچ اثری در ما ندارد چون جسم در نماز است و روح در نماز نیست.
🔸اگر روح در مرتبه جسم و اعمال جسمانی حضور نداشته باشد،رفتارها و کنشهای جسمانی هیچ ربطی به روح ما و اصل و حقیقت ما نخواهد داشت و ما نباید انتظار اثر پذیری از جسم داشته باشیم
🔹جسم به منزله تلقین کننده روح است.زمانی تلقینها اثر میکند که روح در مرتبه تلقینات جسم قرار بگیرد.تلقیناتش را بشنود و اثر کند.
🔸میبینیم سالیانی میگذرد اعمال جسمانی ما افزایش پیدا میکند ولی حضور قلب ما روز به روز دارد اوضاعش بدتر میشود.چون هیچگاه خودش را اصل ندانست و به فکر پرورش روح خودش نبود
🔹هنگامی حضور پیدا میکند که نسبت به آن عملی که جسم دارد انجام میدهد محبت داشته باشد.
🔸چه هنگامی به اعمال جسمانی محبت دارد؟ وقتی که عمل جسمانی در راستای رسیدن به محبوب باشد
💥انسان مادی محبوبش دنیا و امور شهوی است
🔹ارتباط با خدا یک عمل عقلی است و هر کسی نمیداند چه لذتی دارد فلذا محبوب هر کسی نیست.
✨روح ما شناخت و معرفتی از خداوند ندارد.
قسمت دوم جلسه پنجم بشارت از حجت
💠ما به هر چیزی توجه کنیم در همان بُعد رشد میکنیم.
🔸علت اینکه روح و حقیقت ما در هنگام نماز در بعد شهوانی رشد و پیشرفت میکند👈🏻 چون به شهوت توجه کرد و در بعد شهوی قویتر میشود و در بعد ملکوتی ضعیفتر میشود.
🔹انسان چه زمانی میتواند باور کند خدا وجود دارد؟
زمانی انسان میتواند یک مسئله ای را باور کند که به آن توجه کرده باشد.تا توجه نکنیم باور برای ما ایجاد نمیشود.
🔸انسان در طول زندگی باور کرده که نهایت لذت امور شهوی است.و انسانی موفق است که مثلاً رئیس فلان اداره شود. یا فرزندش پزشک شود و تمام باورهایش دنیوی است.و باورش نشده که قیامت حق است، قبر حق است، به همین جهت طبق باورهایش عمل میکند نه طبق علمهای نظریش.
🔹ما علم داریم قبر و قیامتی است اما باورش نکردیم.
انسان طبق باورهایش عمل میکند نه طبق علمهای نظری اش.
🌀شیخ رجبعلی خیاط قدس سره فرمود: اگر ما به اندازه ی یک عقرب از قبر و قیامت و خدا میترسیدیم،گناه نمیکردیم.
🔸چون روح ما هیچگاه توجه تفکر و تعمق به این مسئله نکرد و باورش نشد.
🔹فرمودند انسان وارد قبر میشود نیاز به نماز شب دارد چون قبر تاریک است.اما ما شب راحت میخوابیم و نمیترسیم از تاریکی شب.
🔸ما باید باور کنیم نماز ارتباط با خداوند است.که اگر باور کنیم انسان در نماز تمام وجودش غرق در حضور میشود.
🔹ما باید در بعد عقیدتی باور کنیم خداوند بیناست و ما را میبیند و همین حالا حرفهای ما را میشنود ناظر رفتارهای ماست
🔸 همه میدانند امام ناظر حرفها و رفتارهای ماست اما چرا با امام سخن میگوییم آرامش نمیگیریم؟ چرا هر حرفی به ذهنمان میآید میگوییم نمیترسیم ؟چرا ناراحتی امام ما را نمیترساند ؟چون ما فقط علم داریم به این مسئله و باورش نکردیم.
🔹فکر کردن موجب ایجاد باور میشود چون توجه روحی ایجاد میکند در مورد انچه داریم در موردش فکر میکنیم.
🔸 وقتی ما در خلوت مینشینیم و تفکر میکنیم که آیا امام مرا میبیند و صحبت های مرا میشنود؟اول جواب ضد میدهیم که نه امام نمیبیند،بعد میبینیم این ضد عقاید شیعه و کفر است.پس امام میبیند و میشنود و همین حالا من در منظر امام هستم. وقتی توجه وتفکر میکنیم،میبینیم بله.همین الان امام دارد مرا میبیند و این را همینطور تکرار میکنیم به جایی میرسیم که امام را حاضر میبینیم و متوجه میشویم که امام دارد مرا میبیند و صحبتهایم را میشنود . به این حس حضور میگویند.
🔹وقتی انسان همچین حالتی برایش ایجاد شد و متوجه دید ملکوتی امام به خودش میشود.این یکی از معانی لقای امام زمان(ع) است.
🔸اینکه آیت الله بهجت فرمودند ما باید حضرت امام زمان را حاضر فرض کنیم. یعنی قدم اول فرض است.
🔹وقتی ما این تمرین را شروع کردیم که همیشه فرض کنیم امام دارد ما را میبیند، به جایی میرسیم که متوجه میشویم که واقعاً امام دارد ما را میبیند و از مقام فرض عبور میکنیم و به حقیقت میرسیم.
🔸امروز را با این دید شروع کنیم که چشم بینای امام لحظه به لحظه دارد ما را رصد میکند و گوش شنوای او دارد لحظه به لحظه سخنان ما را میشنود و سعی کنیم ارتباطمان را قویترش کنیم.
✨والحمدلله رب العالمین ✨
✨اللهم سلّم و تمم ✨
هدایت شده از ✏️موسسه صدرا🇮🇷
محبت به انسان کامل علیه السلام رشد دهنده است.
امّا محبّت به اشخاص دیگر در ابعاد جسمانی باعث تنزل خواهد شد.
و انسان به این دنیا آمده تا رشد کند و به نهایت کمال و تعالی برسد.
⚘️#استادسپیدنامه
💿 شرح نجم الثاقب
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
📢 اطلاعیه
درس بشارت از حجت پیرامون شناخت و اُنس با امام زمان ﷺ
❤️ان شاالله فردا ساعت شش و بیست دقیقه ششمین جلسه این درس بصورت آنلاین در کانال نفحات الاُنس برگزار خواهد شد.
○ورود به کانال دروس رایگان و آنلاین (نفحات الاُنس)👇
https://eitaa.com/nafahat256
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت از حجت ج6-MP3MusicAmplifier.mp3
42.32M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺
#شرح کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر))
#استادسپیدنامه
#جلسه ۶
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
زمان فایل: ۳۵:۱۶دقیقه
❤️جلسه 6بشارت از حجت در شرح احوالات امام عصر عجل الله تعالی فرجه
موضوع
💥حضور قلب در هر امری موجب ایجاد اثر روحی می شود
💥شرط تاثیر جسم در روح
💥مخاطب داشتن در عبادت
💥تفکر سبب حک شدن علوم در قلب بصورت باور می شود
💥بحثی پیرامون تفاوت فهم و باور
💥امام زمان علیه السلام ما را میبیند
https://eitaa.com/nafahat256
✨بسمالله الرحمن الرحیم✨
✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨
خلاصه بشارت از حجت
#جلسه_ششم
💠یک نکته: در مورد دعاها،ما نباید اینطور نگاه کنیم که شاید مشکوک باشند.و چون برخی سند ندارند و انسان وارد وسوسه و تردید شود
🔸جناب میرزا جواد آقای ملکی تبریزی میفرمایند:اگر شخصی یک عمل مستحبی را انجام دهد و هدفش این باشد که به آن ثوابی که در متن روایت آمده برسد،گرچه آن روایت صحیح هم نباشد،خداوند با فضل و کرم خودش همان اجر را برای این شخص منظور میدارد.
🔹ایت الله بهجت فرمودند:ما باید حضرت امام زمان(ع)را حاضر فرض کنیم.هر جا میرود برویم،هر چه میکند بکنیم و هر چه ترک میکند ترک کنیم،اگر ندانیم احتیاط را که میدانیم و میتوانیم انجام دهیم. از رضای او دور نرویم او میبیند،او میداند.حرف هایی که ما به همدیگر میزنیم او که چشم بینا و گوش شنوای خداست جلوتر از ماها میبیند.
🔸بحث ما این بود که گفتیم امام زمان(ع)را باید حاضر فرض کرد.
🔹گفتیم عمده در توسلها و توجهها حضور قلب است.و علت اش اینکه تا زمانی قلب و روح انسان در مرتبه عمل نباشد از آن عمل تاثیر نمیپذیرد.
اگر روح در مرتبه ای که بدن قرار گرفته حضور نداشته باشد،این روح از آن مکان استفاده بسزایی نمیبرد.
🔸هر جا ما حضور قلب داشته باشیم تاثیر میپذیریم و هر جا ما حضور قلب نداشته باشیم تاثیر نمیپذیریم.
🔹انسان چون در ابتدا در همین عالم ماده به وجود امده،فلذا موجودات حسی و طبیعی برایش اصل هستند.و براحتی میتواند با موجودات طبیعی ارتباط برقرار کند.برای همین همیشه در مواجهه با امور طبیعی حضور قلب دارد.
🔸انسان وقتی نسبت به مسئله ای برایش حضور قلب پیش میآید از آن مسئله اثر میگیرد.
🔹اشکال عمده ما در عبادات چیست که هنوز متصل به حضرت نیستیم؟
اگر توده ی مردم قادر نباشند که با امام ارتباط برقرار کنند نقص از امام نیست،امام منبع کمالات است.نقص از مردم است.
🔸چرا نمیتوانیم با امام ارتباط برقرار کنیم؟چون تصور صحیحی از امام نداریم.و هنوز امام را نشناختیم،و چیزی که برای ما غیب محض باشد،چون انسان مادی هستیم نمیتوانیم قلبمان را درست در نزد او حاضر بکنیم،چون قدرتش را نداریم.
🔹در اینجا دو مسئله است:۱) موجودات حسی و طبیعی که ما میتوانیم لمس اش کنیم و بچشیم.و به راحتی میتوانیم به سمتش برویم و ارتباط با آن برقرار کنیم.
🔸لذات طبیعی و حسی و حیوانی و شهوانی اینطورند👈🏻ما بدن را برای لذت های شهوانی استخدام میکنیم و روح ما کاملا در آن مرتبه حاضر میشود و هیچگونه غفلتی برای روح ما در آن مرتبه ایجاد نمیشود.این حضور قلب است که سبب شد ما از لذت های حسی خیلی تاثیر بپذیریم.
🔹به حد تاثیرات شدید میشود که انسان به لذتهای حسی عادت میکند و در اصطلاح علم اخلاق ملکات برایش ایجاد میشود.
ملکه👈🏻یعنی یک عادت ریشهدار که انسان قادر به ترکش نیست.
🔸۲) موجوداتی هستند که ما دسترسی و تصور صحیحی نسبت به آنها نداریم.مثل خداوند،ملائکه،حضرت حجت
🔹ما میخواهیم با این حقایق نوری ارتباط برقرار کنیم،شروع میکنیم به توسلهای ظاهری،دعای توسل،ندبه یا در حال اقامه ی نمازیم .
🔸بدن در یک موقعیت خاص ملکوتی قرار میگیرد ولی چون انسان تصور صحیح از مخاطب خودش ندارد،شاید چند لحظه توجه به آن بکند،اما سریعا حضورش را از دست میدهد و توجه اش به سمت امور حسی و خیالی میرود انسان مخاطبش مسائل ملکوتی و معنوی در آن مرتبه نیست.
🔹ما چرا به ثمر نرسیدیم؟چون در طول سالیان زندگی از همان ابتدای تکلیف در عبادات برای خودمان مخاطب فرض نکردیم.
ایت الله بهجت فرمود،امام را حاضر فرض کنیم.
🔸ما وقتی عبادت میکتیم،مخاطب حقیقی نداریم.وقتی نماز میخوانیم نهایت توجه به خودمان داریم.
برای همین با هر لباسی در نماز حاضر میشویم،مثل اینکه هیچ کسی در مقابل ما نیست.
🔸آیا باورمان شد که قبل از اینکه سخنان از زبان ما جاری شود امام میشنود؟؟نشد.چون روی این مسئله تفکر نکردیم. انسان علومی را باور میکند که روی آنها تفکر کند
🔹تفکر در امور دنیوی موجب میشود که امور دنیوی برای ما شاخص و برجسته و اصل شوند.و بشوند عقاید و باورهای ما
🔸اما درس در مورد امام زمان نهایت روزی بیست دقیقه ،چهل دقیقه به یاد امام زمان،نورانیت برای ما ایجاد میشود. اما فکر نمیکنیم روی آن و همینطور داریم گوش میدهیم .علممان اضافه میشود،ذهن رشد میکند،ولی قلب برایش اتصال ایجاد نمیشود.چون بین ذهن و قلب انسان تفاوت است.
🔹ذهن میفهمد.قلب باور میکند.خداوند در مورد باور فرمود:در قلب های آنان ایمان را نوشت.یعنی ایمان که عقیده و باور است در قلب نگاشته میشود
🔸نکته آموزشی:ما همیشه در عبادات باید مخاطب برای خودمان درست کنیم.
وقتی در نماز میایستیم خودمان را در مقابل خداوند فرض کنیم.
در طول روز مخاطب داشته باشیم فرض کنیم که امام دارد ما را میبیند.
سِر اینکه انسان در عبادات تاثیر نمیپذیرد این است که مخاطب برای خودش فرض نمیکند.
قسمت دوم بشارت از حجت جلسه ششم
💠چه هنگام فهمیده های ما در قلب حک میشوند:هنگامی که ما روی فهمیده ها فکر کنیم.
🔸فکر مثل یک دستگاه حکاکی است و آن چیزهایی که در فهم هست را روی قلب حک میکند.اما با یکی دو ساعت نمیشود. چندین روز استقامت میخواهد.
🔹مثلا شما در طول روز فکر کنید روی این نکته که امام دارد ما را میبیند.و این مسئله مفهومی را صحیح اش بدانیم.بعد از مدتی مثلا چهل روز روی همین مسئله فکر کنیم، که امام زمان(ع) دارد ما را میبیند و غرق این فکر شوی،بعد از مدتی این حال به تو دست میدهد که امام واقعاً دارد من را میبیند.و برایت باور میشود.که به این حالت حس حضور میگویند.
این خودش یک مقدمه است برای ایجاد ارتباط قلبی و روحی با آقا امام زمان ارواحنا فدا.
🔸یکی از القائات شیطان این است: مثلاً وقتی عملی را میخواهیم انجام دهیم،میگیم امام چرا ناراحت بشه یا خوشحال بشه؟؟
🔹شیطان خیلی زیرکانه عمل میکند،و میگوید مگه من کی هستم که احوالات چون منی برای امام اهمیت داشته باشد؟همین تفکر باعث میشود که ما هر کاری که میخواهیم انجام بدهیم.چون ما میگوییم احوالات ما روی امام موثر ندارد در حالی که دارد.
انسان بعد از مرگ متوجه میشود که با یک رفتار چه ضربهای به امام زده است.
🔸این اشکهایی که امام زمان(ع)میریزند برای استغفار امت، آیا ما هم نقشی داریم در این ریختن اشک یا نه؟
🔹نکته ای که امروز القا کردیم این است که روی بحث هایی که مربوط به آقا امام زمان(ع) و معارف دینی است فکر بکنیم.تا اینها در قلب ما حک شوند و در نهایت هر کدام یک باور قوی و تناوری شود.
🔸این هم بدانیم همه ی ما مانند درختانی هستیم که همین حالا به ثمر رسیدیم.ولی ثمره انسان زمانی یک ثمره صحیح است که علوم و معارف,ارتباط با امام باشد.
🔹در قرآن فرمود: انبتکم من الارض نباتا.شما را در زمین مانند نبات کاشتیم.
أَنَا وَ عَلِىٌّ مِنْ شَجَرَهٍ واحِدَهٍ، وَسائِرُ النّاسِ مِنْ شَجَرٍ شَتّى
من و علی از یک درخت هستیم و مردم از درخت ها ی پراکنده.
پس در حقیقت ما مانند درختیم.وقتی مانند درخت باشیم ثمر داریم.
🔸در قرآن از دو درخت یاد میشود:
۱)شجره ی طوبی(شجره ولایت):ریشهاش در ولایت است،میوه اش علوم و معارف است.۲)شجره ی زقوم:ریشهاش در جهنم،میوه اش سرهای شیاطین.
🔹انسان از هنگامی که میفهمد به مقام ثمر دهی رسیده است.
میوه انسان هم اینک نقد در دستش است.
اگر انسان به این صورت که خیالش همش صور شهوانی،غضبی،حیوانی است و هیچ ارتباطی با امام خودش ندارد و دو رکعت نماز نمیتواند بخواند،این میوه ها شیطانی اند.میوه هایش مانند سرهای شیطانی است.
🔸 چرا گفت سَر؟ چون در سر اندیشه است و این صورت های خیالی هر کدام نمودی از اندیشههای شیطانی است.
🔹اما شخصی ریشه اش در ولایت است،یعنی هم اینکه به امام زمان(ع) فکر میکند و حضورش را حس میکند،نیرو میگیرد.در طول روز اعمال و رفتار حسنه از او میبینیم.این یک شجره طوبی ست و میوههایش علوم و معارف است
🔸حضرت آیت الله بهجت فرمودند ما باید امام زمان(ع)را همین حالا حاضر فرض کنیم.یعنی اینکه مخاطب داشته باشیم تا اینکه تدریجا از مقام فرض بالاتر برویم و امام زمان را حاضر ببینیم و بدانیم.
🔹به این صورت هر جا میرود برویم. ایشان میفرماید شما میدانید امام زمان کجا میرود؟ آیا امام زمان(ع)به جاهای منفی میرود ؟نه.ما باطنا میدانیم امام زمان به جاهای مثبت میرود.
🔸مثبت ها کجا ها هستند؟ جمکران.دیدن مستمندان و کمک به آنها.سیره امام زمان، سیره امیرالمومنین و سیره رسول خدا است.
🔹هر جایی که قلبمان میگوید امام زمان اگر حاضر بودند به اینجاها میرفتند ما هم برویم
🔸در دوراهیها ما همیشه میدانیم که امام زمان کدام از این دو راه را می پسندد،همان را انجام بدهیم.
انسان اینطور نیست که در دوراهی و شعورش را از دست بدهد و یا اینکه تشخیص وظیفه ندهد
🔹در قرآن فرمود:فالهمها فجورها و تقواها.یعنی فجور و تقوا به انسان الهام میشود و میداند که باید چکار کند.
🔸در یک مسائلی پیش میآید که واقعاً شاید ندانیم به خاطر رفتارهایی که در گذشته داشتیم،و تشخیص ما از بین رفته است.
تشخیص یک موهبت و یک نور است که در قلب انسان ایجاد میشود.
🔹اگر در دوراهی ها متحیر شدیم،مشخص است که چند قدم قبل درست رفتار نکردیم و قدرت تشخیص را از ما گرفتند. در اینجا که قدرت تشخیص نداریم احتیاط کنیم
و آن راهی را که به گمان ما و به رضایت امام زمان(ع)نزدیک است آن را انجام دهیم
🔸از رضای او دور نشویم.و امروز این را سر لوحه خودمان قرار دهیم و تلاش و کوشش کنیم که از رضای امام دور نرویم.و در خیالمان هم سعی کنیم از رضای امام دور نشویم.زبانمان را کنترل کنیم.بعضی از علما میفرمایند زبان ۴۰ نوع گناه میتواند انجام دهد.
🔹امام زمان جلوتر از ما میشنود.
باور کنیم که رفتار ما میتواند امام را خوشحال یا ناراحت کند.
✨والحمدلله رب العالمین✨
✨اللهم سلّم و تمم✨
💥نظرات و پیشنهادات و سوالات خود را میتوانید به آی دی زیر ارسال کنید
@yaraoof1001
📚عزیزان برای دسترسی آسان به فایلهای بشارت از حضرت حجت ارواحنا فداه وارد لینک زیر بشن
https://eitaa.com/Hazrathojat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷زیباترین مخلوق
هر کسی اهل طهارت شد و توفیق دیدار آن ذات قدسی را یافت...
⚘️#استادسپیدنامه
💿 نکاتی از شرح نجم الثاقب و بشارت حجت
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
هدایت شده از ✏️موسسه صدرا🇮🇷
🔖سیر علمی معرفتی ناب و جامع با هدف معرفت نفس، شناخت انسان ﷺ کامل و تعالی روح
🔹جهت آشنایی با جزئیات و دروس این سیر معرفتی به کانال اختصاصی معرفی دروس مراجعه نمایید.⇩
🔖در این کانال توضیحات حدود سی عنوان درسی ناب (با شرح روان، پربار و عالی استاد سپیدنامه) بههمراه صوت اول هر درس ارائه شده است.⇩
⚘️+ سیر پیشنهادی مؤسسه
⚘️+ جدول دروس هر ترم
⚘️..لینک ورود به کانال اختصاصی دروس استاد..⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3925213629C28ee428290
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♡ هر کسی که امام زمانش را بشناسد عاشق او می شود. و هر عاشقی در نهایت شبیه معشوق خودش خواهدشد.
⚘️#استادسپیدنامه
💿 نکات شرح نجم الثاقب
https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
❤️اطلاعیه
ان شاالله فردا رأس ساعت شش و بیست دقیقه صبح بصورت آنلاین جلسه 59نجم الثاقب پیرامون شناخت امام زمان علیه السلام برگزار می شود
علاقه مندان وارد لینک زیر شوند⇩⇩
https://eitaa.com/nafahat256