eitaa logo
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
107 دنبال‌کننده
498 عکس
615 ویدیو
5 فایل
*گاهی می‌نویسم...* ارتباط با ادمین: @MohammadMahdi_BORHAN
مشاهده در ایتا
دانلود
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
۰۰• بــسمـ‌اللّٰہ‌الرحمـٰـن‌الرحیــم •۰۰ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ○◇● یکــْـ‌مینیاتوریستِ‌ـــــجــٰادوگ
۰۰• بــسمـ‌اللّٰہ‌الرحمـٰـن‌الرحیــم •۰۰ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ○◇● یکــْـ‌مینیاتوریستِ‌ـــــجــٰادوگـر ●◇○ (پایانی) من یک نفر را می‌شناسم که جادوگرِ جادوگران است؛ استادْ تمامِ مینیاتور. حال، توصیف استادنا الاعظم -- از کارهای "او" را، زیر انگشتانم می‌کنم: «"او" یک مینیاتوریست واقعی‌ست». البته "او"، یک هم هست. برای دیدن تابلوهایی که فرشچیان به رنگِ روغن سروده، نیاز به دارید؛ امّا نوآوری و ابداعات "او" را نه با ذرّه‌بین، که با هم به زحمت می‌توانید ببینید. آری "او" در عرصه‌ی فعالیت خود، یک اَبَر مینیاتوریست است. "او"، استخوان خُرد کرده رزمگاهِ است. "او" پیرِ میکده است. "او" یک حکیم است. "او" یک فیلسوف است. تعجب کردید؟! خودمم هم متعجّبم! "او" انسان عجیبی‌ست. "او" شاگرد اوّل مدرسه بوعلی، شهاب الدین، صدرا و محی‌الدین است. "او" نامش «مُحَمَّدحسین طباطبایی تبریزی» است. "او" کسی‌ست که به لغت «»، هیبت بخشیده. «علّامه» از صدقه سر "او"ست که علامه است. علامه لغت بزرگی‌ست امّا نه به بزرگی "او". "او" به‌سان جادوگری قهّار در عرصه عریض و طویل حکمت، محصولات ناب و متاع‌های گرانبهایی را رندانه و مینیاتوری در لا‌به‌لای آثار خویش نظیر «»، «»، «» و «» و و های فراوان، پنهان کرده... علّامه، است؛ برای درک ظرافت‌های جاساز شده در آثار او، باید میکروسکوپی بسیار قوی در دست داشته باشيد؛ میکروسکوپی چون همو -. میناتورکاری، کار من و شما نیست؛ فهم آن هم کارِ ما نیست. امّا بازهم می‌شود به تابلو «پنجمین روز آفرینش» خیره شد، چیزی از آن نفهمید، امّا حظیط و سرمست شد از آن همه هنر و زیبایی. می‌شود «نهایه» را چهار-پنج بار کلاس رفت، صوتِ این استاد و آن استاد را استماع کرد، ولی باز با هر بار خواندنِ مدخل، نکاتی نغز و کامکار صید کرد. امید است روزی، توفیق دو زانو نشستن محضر علّامه و استفاده از آثار او، درک درست اندیشه‌های او، و فهم ظرافت‌های مینیاتوری کار او، برای یکایک طالبان و عاشقان فکر و حاصل شود. والسلام، والحمدللّه علی التمام به تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ۰۲:۵۴ بامداد
جان کلام رو در یه پاراگراف گفته؛ ادبیات داستانی و از اون غلیظ‌تر سینما، هزارتوی روابطی هستن که مفهوم، محتوا یا ایده یا هرچی که اسمشو میزارید، در قالب اون ریخته میشه و توضیح داده میشه. تولستوی در اینجا، کردن رو به شکلی کاملا رسا اما با زبان ساده، تبیین کرده. ماها معمولا در ارائه محتواهامون اقتضا رو رعایت نمی‌کنیم؛ اینکه بلد نیستیم هیچی، اصن اینکارا رو روشنفکری میدونیم (بَبَخشیدا). تصویر از کتاب "کریستوفر نولان، هزارتوی روابط"، صفحه ۱
، استاندارد فیلم‌های رو تغییر داد؛ بیوگرافی‌ترین بیوگرافی که تا الآن دیده بودم "شبکه اجتماعی" دیوید بود، اما همه‌چیز رو عوض کرد. ● از این فیلم به بعد، کار بیوگرافی‌سازهایی مثل خیلی سخت میشه؛ چون الآن فهمیدیم میشه یه بیوگرافی رو، اینجوری هم ساخت. بیشتر خواهم داد...
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرِ رقصِ قلم مرثیه ای در غم توست واژه ها، ثانیه ها، در به درِ ماتم توست تو غزل گونه ترین حالت اشعار منی شعر من حال و هوایش همه در عالم توست می نویسم همه شب از دل لامذهبِ خویش دفترم صحنه ی عشق است و قلم پرچم توست گرچه محروم از آغوش تو گشتم همه عمر در دلم هست هوایت، نفسم همدم توست شاعری خون به دلم در پسِ این قافیه ها وزن شعرم همه سنگینی بارِ غم توست
17.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ با هدفون گوش کنید 🎧 *شما به تِرَک "Can you hear the music" گوش می‌کنید. ساخته . عدول از اتفاق بسیار مهم، و هم عجیبی‌ست. زیمر از "" به این طرف، تقریبا پای ثابت کارهای نولان بوده تا "". نقاط اوج کارنامه زیمر هم در همکاری با نولان رقم خورده مثل آلبوم "" و "". امّا این بار نولان، به آهنگسازی نه‌چندان سرشناس اعتماد کرده و ساخت آلبوم‌های "تنت" و "" را به لودویگ گورانسون سوئدی سپرده. به عقیده من، زیمر شاهکارهایی برای فیلم‌های نولان تولید کرد، اما گورانسون توانایی ترجمه سخنان نولان به زبان موسیقی را دارد. فکر می‌کنم اگر "تنت" یا "اوپنهایمر" توسط زیمر ساخته می‌شد، چنین شاهکاری از آب در نمی‌آمد. انصافا هم تِم اصلی و هم تک‌تک تِرَک‌ها با فضای کلی فیلم‌ها تطابق کامل دارد. باید دید که ادامه همکاری این دو، به کجا ختم می‌شود... راستی؛ ?Can you hear the music
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 Crow 🎼 *No matter how good you are at something; there's always an Asian guy who is much better than you... 😂