eitaa logo
کانال امام جماعت های دانشگاه های استان تهران
280 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
1هزار فایل
این کانال درجهت اطلاع رسانی برنامه ها و نیز هم افزایی دفاتر دانشگاه های استان تهران با اشتراک گزاری محتواهای مورد نیاز درحوزه اقامه نماز ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم سالی که نکو ست از بهارش پیداست بهترین ها روزی شما بزرگواران یه هدیه ی خاص براتون دارم🍃 ابتدا نیت کنید و از بین عدد ۱ تا ۱۰ یک عدد انتخاب کنید و روی پاکت اون شماره بزنید و هدیه تون رو دریافت کنید🤩 پاکت ۱ پاکت ۲ پاکت ۳ پاکت ۴ پاکت ۵ پاکت ۶ پاکت ۷ پاکت ۸ پاکت ۹ پاکت ۱۰ این نامه‌ها برگرفته از توقیعات امام زمان برای شیعیانشون هست✨
یادداشت.docx
11.4K
( جهش تولید بر پایه‌ی جمهور مردم) ✳️ هفت نکته درباره‌ی‌ تحقق شعار سال ۱۴۰۳ ✍ سعید اشیری
✳️تبیینی بر شعار سال 🔰خرمشهرهای اقتصادی با مشارکت مردم 🔶فتح خرمشهر محصول تغییر شیوه دفاع و کنار گذاشتن اصول متعارف جنگ بود‌. زمانی که با اتکای به مردم فصل نوینی از مقاومت فعالانه را در جبهه ها به نمایش گذاشتیم. خرمشهرهای اقتصادی حاصل نمی شود مگر با خارج شدن از مسیر متعارف اقتصاد و تغییر نگاه ما نسبت به اقتصاد از طریق حرکت به سمت مشارکت مردم در اقتصاد. 🔸مشارکت مردمی در اقتصاد نسخه ای بود که در سال‌های بعد از انقلاب در جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان در پیش گرفته شد و موجب آبادانی و توسعه سراسر کشور گردید. اکنون نیز این نسخه به صورت محدود در گروه های جهادی قابل مشاهده است. 🔸تجربه و نگاه عمیق سکاندار انقلاب در خصوص عبور کشور از چالش ها به کمک مردم ، باعث شد تا از سال۱۳۸۴ سیاست های کلی اصل ۴۴ را برای عبور از چالش های اقتصادی از طریق مردمی سازی آن ابلاغ نمایند. 🔸دولت سیزدهم شعار مردمی بودن را برگزید و شایسته است، همین دولت، مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد را با قوت و تدبیر طرح ریزی و اجرا نماید. 🔸در مشارکت مردم در اقتصاد دولت و مردم وظایفی دارند... 🔹وظایف دولت: 🔺دولت باید تلاش نماید تا رقیب فعالیت های تولیدی در کشور به شدت تضعیف شود و فعالیت های نامولد که فاقد ارزش هستند، پرهزینه گردند تا زمینه حضور مردم حاصل شود. 🔺مشوق های لازم برای حضور مردم در فعالیت های تولیدی و کاهش ریسک آنها از طریق سازوکارهای بیمه ای، طراحی شود. 🔺در مردمی سازی تولید، دولت باید بستر مناسب برای ورود آحاد مردم به چرخه اقتصاد را فراهم کند. حتی در اینجا قرار نیست دلال حدف شود. دلال را باید جهت دهی کرد و از توانمندی او در نظام توزیع استفاده نمود. 🔺توسعه ی بنگاه های خرد و کوچک، تعاونی ها، اشتغال های خانگی ، ارائه مکانیزم های مالی و مردم محور در بازار سرمایه از جمله ابزار های لازم برای مشارکت مردم در اقتصاد است. 🔺مردمی سازی تولید دلیل بر حمایت از کالای بی کیفیت نیست و تولیدکنندگان وظایفی دارند، تعهداتی دارند که یکی از مهمترین آنها کیفیت کالای تولید شده و وجود خدمات و پشتیبانی پس از فروش است و دولت باید این حقوق مردم را تضمین نماید. 🔹وظایف مردم: 🔺مردم باید فرهنگ اقتصادی خود را اصلاح کنند. فعالیت های نامولد و مزاحم در اقتصاد ما نه تنها قبحی ندارد بلکه به دلیل درآمدهای بالا، از منزلت بالایی هم برخوردار است. باید فرهنگ کار، تولید و کسب درآمد صحیح بر جامعه سایه افکنده و فرهنگ فعالیت نامولد تضعیف شود. 🔺مردم وظیفه دارند از کالای ایرانی و تولید داخل حمایت کنند ولو کالای ایرانی کیفیت کمتری داشته باشد. 📝علی محمدی
برترین بانو_ حضرت.pdf
2.76M
🌀برترین بانو 📌«حضرت خدیجه(س)، الگوی سوم زن مسلمان ایرانی» 👌یک دهه با حضرت خدیجه(س) 🧕ویژه: بانوان مبلغه 🧕مخاطب: بانوان مذهبی و مسجدی 🔰 دهۀ اول 📎 فهرست مباحث: 🔺مبحث اول: «می خواهم بهترین زن باشم» 🔺مبحث دوم: «بهترین زن کیست؟» 🔺مبحث سوم: «چرا زن ایرانی بهتر از زن غربی است؟» 🔺مبحث چهارم: «مسیر متفاوت بهتر شدن برای زن و مرد» 🔺مبحث پنجم: «ثروتمند ترین بانو» 🔺مبحث ششم: «خویشتن داری؛ مولفۀ زن برتر» 🔺مبحث هفتم: «نقش مادریِ زن برتر» 🔺مبحث هشتم: «مدیریت چالش زوجینِ زن برتر» 🔺مبحث نهم: «مستقل بودنِ زن برتر» 🔺مبحث دهم: «ولایت مداریِ زن برتر» (س) ✅ حکمت بیان @hekmatebayan 🔻کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر معارف تبلیغی https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
🌻 🍃توصیه موکد قدس‌سره به اطرافیان جهت خواندن این نماز 🔸️آیت‌الله بهجت اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه توصیه می‌کردند و می‌فرمودند: «آیت‌الله سید مرتضی کشمیری هر وقت این نماز را می‌خواند، هدیه‌ای برای او می‌رسید». ⚘️پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: اگر از خدا بخواهد که کوهی را نابود کند کوه نابود می‌شود؛ نزول باران را بخواهد به‌ یقین باران نازل می‌شود؛ همانا هیچ‌ چیز مانع میان او و خداوند نیست؛ خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد غضب می‌کند. این روایت، بر اهمیت این نماز، برای حاجت روایی تاکید دارد. 🔰شیوه خواندن نماز از کتاب جمال‌الاسبوع سیدبن‌طاووس: چهار رکعت (دو نماز دورکعتی) در رکعت اول بعد از حمد ۱۱ بار سورۀ توحید در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱ بار سورۀ توحید در رکعت سوم بعد از حمد ۳۱ بار سورۀ توحید در رکعت چهارم  بعد از حمد ۴۱ بار سورۀ توحید بعد از سلام نماز دوم ۵۱ بار سورۀ توحید ۵۱ بار «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» را بخواند و سپس به سجده برود و ۱۰۰ بار «یاالله» بگوید و هرچه می‌خواهد از خدا درخواست کند. 📚برگرفته از کتاب بهجت الدعا، ص٣٨٠ 🔶️با ارسال این مطلب برای اطرافیان و گروه هایی که عضو هستید، در ثواب نشر آن شریک باشید. کانال معرفتی و اخلاقی نمازشب 🌙 https://eitaa.com/joinchat/2684223698Cd1fbca249e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ناگفته های مادر شهیدی که در خانه 18 متری زندگی می کند/ 🔸 عیدفطر و تکرار هرساله یک تولد مبارک! | خبرگزاری فارس 🤲 هدیه به همه شهدای انقلاب به ویژه این شهید عزیز فاتحه ایی همراه با صلوات هدیه کنیم🌺 https://www.farsnews.ir/news/14020131000620/%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DB%8C%D8%AF%D9%81%D8%B7%D8%B1-%D9%88-%D8%AA%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B1
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ کوتاه‌ترین و بلندترین ساعات روزه‌داری در جهان 🆔 @pedarefetneh | 🆔 @pedarefetneh |
نقش ثروت خدیجه(س) و شمشیر علی(ع) در پیشرفت اسلام(پرسش و پاسخ) پرسش: آیا این سخن مستشرقین و برخی مسلمان‌ها که اسلام با دو چیز پیش رفت؛ با مال حضرت خدیجه(س) و شمشیر علی(ع) صحیح است؟ پاسخ: همسویی با دشمنان متاسفانه گاهی خود ما مسلمانان حرف‌هایی می‌زنیم که نه با تاریخ منطبق است و نه با قرآن بلکه با حرف‌های دشمنان منطبق است. یعنی حرفی را که یک جنبه‌اش درست است به‌گونه‌ای تعبیر می‌کنیم که اسلحه به دست دشمن می‌دهیم. مثل اینکه برخی می‌گویند اسلام با دو چیز پیش رفت؛ با مال حضرت خدیجه(س) و شمشیر علی(ع) یعنی به تعبیری با زر و زور. این سخن مستشرقین و معاندین اسلام در کتب تاریخی است که عمدتا دین اسلام را دین زور و شمشیر توصیف کرده‌اند. اگر دینی با زر و زور پیش برود آن چه دینی می‌تواند باشد؟! آیا قرآن در یک جا دارد که دین اسلام با زر و زور پیش رفت؟ آیا پیامبر(ص) با علی(ع) یک جا گفتند که دین اسلام با زر و زور پیش رفت؟ بر اساس کدام سند و مدرک چنین ادعایی می‌کنند!! کارایی ثروت خدیجه(س) و شمشیر علی(ع) تردیدی نیست که مال حضرت خدیجه(س) به نفع مسلمانان تمام شد، اما آیا این ثروت صرف دعوت به اسلام شد یعنی پول و ثروت آن حضرت را به کسی دادند و گفتند بیا مسلمان شو؟! آیا یک جا در تاریخ چنین سندی پیدا می‌شود؟ یا نه در شرایطی که مسلمانان و پیامبراکرم(ص) در نهایت درجه سختی و تحت فشار دشمنان خود بودند، جناب خدیجه(س) مال و ثروت خویش را در اختیار پیامبر(ص) گذاشت، ولی نه برای اینکه حضرت برای مسلمان شدن به کسی رشوه بدهد و تاریخ نیز هیچ‌گاه چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. اما شمشیر علی(ع) هم بدون شک به اسلام خدمت کرد و اگر شمشیر علی(ع) نبود سرنوشت اسلام سرنوشت دیگری بود. اما نه به این معنا که شمشیر علی(ع) رفت بالای سر کسی ایستاد و گفت: یا باید مسلمان شوی یا گردنت را می‌زنم، بلکه در شرایطی که شمشیر دشمن آمده بود ریشه اسلام را بکند، این شمشیر علی(ع) بود که در مقابل دشمن ایستاد. جنگ‌هایی مانند: بدر، احد و خندق شواهد خوبی است برای کارایی شمشیر علی(ع) در مقابل دشمنان. در جنگ خندق وقتی «عمروبن عبدود» خندق را می‌شکافد و چندبار ندای «هل من مبارز» سرمی‌دهد، احدی از مسلمین جرأت نمی‌کند با او بجنگد. در نهایت پس از چند بار اذن جنگ پیامبر(ص) به او اجازه داد و علی(ع) «عمروبن عبدود» را از پا درآورد. اینجا بود که پیامبر گرامی(ص) فرمود: «برز الاسلام کله الی الشرک کله» تمام اسلام با تمام کفر روبه‌رو شده است. (بحارالانوار، ج20، ص215) بنابراین وقتی می‌گوییم اگر شمشیر علی(ع) نبود، معنایش این نیست که شمشیر علی(ع) آمد به زور مردم را مسلمان کرد، بلکه معنایش این است که اگر شمشیر علی(ع) در دفاع از اسلام نبود، دشمن ریشه اسلام را کنده بود. همچنان که اگر مال خدیجه(س) نبود، فقر مسلمین را از پا درآورده بود. دفاع از توحید آری اسلام دین شمشیر است اما نه برای اینکه با زور دیگران را مسلمان کند، بلکه شمشیرش همیشه آماده دفاع است یا از جان مسلمین یا از مال و یا سرزمین مسلمین و یا از توحید، اگر به خطر افتاده باشد. مرحوم علامه طباطبایی(ره) در المیزان ذیل آیات قتال سوره بقره و همچنین آيه 255 می‌فرماید: اسلام که یک مطلب را از آن بشریت می‌داند. اسلام هرجا که توحید به خطر بیفتد برای نجات توحید می‌کوشد، چون توحید عزیزترین حقیقت انسانی است. اگر درجایی توحید به خطر بیفتد، چون توحید جزو فطرت انسان است و هیچ وقت فکر بشر او را بر ضد توحید رهبری نمی‌کند، بلکه عامل دیگری دخالت دارد، لذا اسلام برای نجات توحید دستور اقدام می‌دهد، ولی این معنایش این نیست که می‌خواهد توحید را به زور وارد قلب مردم کند. بلکه عواملی که سبب شده توحید از بین برود را از بین می‌برد. مانند تقالید، تلقینات، عادات و سنت‌های غلط و ضدعقل و بتخانه و بتکده‌ها و... و چیزهایی که وجود آنها سبب می‌شود توحید تضعیف شود را از بین می‌برد.
🟢لزوم طراحی سازوکار مشارکت مردم در حکمرانی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر حکیم انقلاب سیزده سال پیش (۲۰ مهر ۱۳۹۰) در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه فرمودند: «هر جایی که ناکامی هست، به خاطر این است که ما نتوانستیم حضور مردم را در آن عرصه تأمین کنیم» این یک حقیقت دینی و الهی است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب بیان شده است. مردمی‌سازی از اصول فلسفه اجتماعی و نظام حکمرانی و تربیتی همه پیامبران الهی است. از مهم‌ترین فلسفه‌های بعثت پیامبران این بوده است که خود مردم برای اقامه عدل و قسط برخیزند: «لیقوم الناس بالقسط». یک نظام اسلامی اصیل و راستین نظامی مردمی است. برخلاف تصور برخی از سطحی‌نگران، مردمی‌بودن انقلاب و مردم‌سالاری دینی منحصر به انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم مسؤولان ارشد نظام توسط مردم نیست. در جمهوری اسلامی سازوکار انتخابات مردمی به زیبایی و با دقت طراحی و تدوین و اجرا شده و ده‌ها بار کارآمدی و موفقیت و سلامت خود را نیز نشان داده است. اما مع الاسف سازوکار روشنی برای نقش‌آفرینی مردم در لایه‌های مختلف حکمرانی، اعم از لایه‌های «تصمیم‌سازی»، «تصمیم‌‌گیری»، «اجرا» و «نظارت» تدوین و طراحی نشده است. و این مهم‌ترین عامل ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌ها در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است. باید سازوکار نقش‌آفرینی مردم در حکمرانی و مدیریت جامعه بر اساس اندیشه‌ اسلامی تدوین شود. این مطالبه‌ای است که یک سال و نیم قبل (در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۱) رهبر معظم انقلاب از دولت مردمی آیت‌الله رئیسی داشته‌اند: «تعریف کنید که چه جور می‌شود مشارکت مردم را جلب کرد؛ چه در زمینه‌های مالی و اقتصادی، چه در زمینه‌های سیاسی، چگونه می‌شود از فکر مردم و از نظر مردم استفاده کرد» 🆔 ahmadhoseinsharifi
بیانیه حوزه علمیه امام خمینی درباره ماجراهای اخیر ▪️فرآیند بازگشت مالکیت زمین در حال انجام است حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران: 🔹آیت‌الله صدیقی از زمان تأسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۸۲، در نظر داشتند مجتمعی فرهنگی-آموزشی به منظور فعالیت‌های فرهنگی و جذب نوجوانان ذیل حوزه علمیه تأسیس نمایند. به همین منظور، ثبت موسسه‌ای فرهنگی-آموزشی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفت تا امکان بهره‌مندی از مزایای قانونی موسسات آموزشی فراهم گردد. 🔹با توجه به فراهم نبودن شرایط و امکانات، این مهم به تأخیر افتاد تا اینکه در آبان‌ماه ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده و خدماتی به حوزه داشت، مامور انجام کار می‌شود اما در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان «غیرتجاری» اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی، برای این موسسه تنظیم و ثبت می‌گردد. 🔹بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم»، تولیت حوزه با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه بر مبنای توافقات و خط مشی تعریف شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل نموده و آن را امضاء می‌نماید. 🔹بعد از اطلاع از تخلفات صورت گرفته در تحریف اساسنامه و جعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد. در حال حاضر، اموال حوزه امام خمینی (ره) تهران از جمله ملک مذکور، در اختیار کامل این حوزه می‌باشد و هیچ تصرفی از طرف موسسه و افراد حقیقی در آن انجام نشده است. تسنیم