💢 #انقلاب_ایمان در برابر #انقلاب_نان
🔸سومین مشخصه ی خطّ امام، #عدالت_اجتماعی و کمک به طبقات مستضعف و محروم است که امام آنها را صاحب انقلاب و صاحب کشور میدانست.
🔸 امام، #پابرهنگان را مهمترین عنصر در پیروزیهای این ملت می دانست؛ همینطور هم هست و امام فقط به گفتن اکتفا نکرد.
🔸امام از همان اوّل انقلاب، جهاد سازندگی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد پانزده خرداد و بنیاد مسکن را به وجود آورد و دستورات مؤکّد به دولتهای وقت داد.
🔸عدالت اجتماعی، جزو شعارهای اصلی است؛ نمی شود این را در درجه دوم قرار داد و به حاشیه راند. مگر میشود!؟
✔️حالا عدّهای از آن طرف می گویند امام فرمود: انقلابِ ما #انقلاب_نان نیست، برای نان نیست!
🔸بله؛ انقلاب اکتبر روسیه که در سال ۱۹۱۷ رخ داد، بهخاطر قطع شدن نان در شهرهای اصلی آن روز - مثل مسکو - بود.
🔸اگر مردم آن روز نان داشتند - همین نان معمولی - آن انقلاب پیش نمیآمد.
🔸انقلاب ما اینگونه نبود، انقلاب ما براساس یک #ایمان بود؛ اما معنایش این نیست که انقلاب نباید به #زندگی_مردم، به #اقتصاد، به #نان و به #رفاه مردم بپردازد.
🔸این چه حرفی است!؟ امام به این مسائل می پرداخت و دستور می داد و آنچه در درجه اوّل، مورد نظر امام بود، عبارت بود از طبقات محروم و مستضعف.
🔸البته امروز کنارِ گودنشینها، آنهایی که همیشه بلدند گوشهای بنشینند و دستور و نسخه صادر کنند - بدون اینکه بدانند واقعیتها چگونه است، یا هیچ مسؤولیتی احساس کنند - میگویند عدالت اجتماعی تحقّق پیدا نکرده است!
🔸 البته عدالت اجتماعىِ کامل، بلاشک تحقّق پیدا نکرده است - خیلی باید مجاهدت کنیم - اما #نظام_اسلامی آمد و آن برنامه و نقشه غلطی را که در این مملکت بود - که هیچ حقّی برای روستا و روستانشین و شهرهای دور دست و طبقات محروم قائل نبودند - تغییر داد
🔸بیشترین اهتمام دولتها در طول دوران انقلاب، برای مردم محروم و نقاط محروم بود و کارهای فراوان و خدمات عظیمی هم انجام گرفته است.
🔸اینها به برکت همین عنصر عدالت اجتماعی در خطّ امام است.
📎 بیانات #رهبر_حکیم در دهمین سالگرد ارتحال امام، خرداد ۱۳۷۸
🆔 @nahadpnu
💢 گرفتاریها و کمبودها لازمۀ هر انقلاب
🔸می دانم که گرفتاری هست، اما کجا [جهان] هست که گرفتاری نیست؟
🔸در بعضی جاهایی که اصلا جنگ هم نیست، #گرانی از اینجا، خیلی بیشتر است.
🔸هیچ انقلابی تاکنون نشده است که [در آن، ظرف مدت ] سه سال، بلکه یک سال آن طور تحولات حاصل بشود و همه چیزش درست بشود. خوب، یک کار بزرگ کردید.
🔸وقتی یک کار بسیار بزرگ کردید، توابع بسیار بزرگ در پی دارد، لکن بحمد الله، توابع انقلاب ایران به آن بزرگی نیست.
🔸بر حسب قواعدی که در دنیا هست، بعد از انقلاب، یکی از امور مهم، #قحطی های عمومی یا #مرضهای عمومی است. حالا این دوتا که لازمۀ یک انقلاب هستند، اما قحطی الآن نیست در ایران.
🔸بحمد الله، قحطی نیست در ایران. گرانی هست، بله گرانی هست، اما گرانی حالا نمی شود که ما بگوییم که چون گرانی هست، پس کاری در ایران نشده است.
🔸ایران مگر برای #شکم قیام کرده بودند که حالا شکمشان خیلی سیر نمی شود؟ و بحمد الله سیر هم می شود.
🔸برای شکم که [انقلاب] نکرده بودند اینها، برای خدا کرده بودند.
🔸ما تاریخ صدر اسلام را می بینیم که آنهایی که برای خدا کار می کردند، با چه مشکلاتی روبرو بودند، خود پیغمبر باچه مشکلاتی روبرو بود، حضرت امیر با چه مشکلاتی روبرو بود.
🔸قرآن چقدر شکایت می کند از مردمی که حاضر نیستند که به جنگ بروند، حاضر نیستند که کمک بکنند.
🔸خود پیغمبر چقدر در این امر گرفتاری داشت، حضرت امیر چقدر صحبت می کرد در این امور، حتی گاهی نفرین می کرد که اینها حاضر نیستند به هیچ کاری.
🔸بحمد الله که اینجا بدون نفرین، مردم حاضر [ند] و حاضر به احسن [وجه] بودند.
🔸چیزی است که خدا کرده است؛ نعمتی است که خدا به ما داده است. همۀ ملت ما الآن همه جور حاضرند.
🔸ما تبلیغات سوء را باید خنثی کنیم؛ یعنی، آن به عهدۀ این قشر از جمعیت روحانیون است که این تبلیغات سوء را، لا اقل، تبلیغاتی که در داخل هست، این تبلیغات داخلی که می شود، شما در مساجد بگویید مسائلی که شده است، مردم ببینند، و مسائلی که لازمۀ یک انقلاب است به مردم گوشزد بشود که مردم را نریزند که چه بکنند، چه بشود.
🔸در هر صورت، ما الآن مبتلا هستیم در داخل و خارج به یک نِقهای زیادی.
🔸کارهای بی اسلحه مشکلتراست جواب دادنش تا اسلحه. اسلحه را معلوم است که باید با اسلحه جواب داد، اما این خورده ریزهایی که تزریق می شود، و به گوش هم گفته می شود، این به او می گوید او به آن می گوید، اینها کارها را مشکلتر می کند
🔸آقایان باید در منابرشان، در مساجدشان، در خطبه هایشان، ... گوشزد کنند که در طول مدت پنجاه سالی که اینها سلطنت می کردند و غارت می کردند کشور را چه شده است؟
🔸 شما در این روستاها ببینید؛ هیچ چیز نبود، بی چاره از گرسنگی داشت از بین می رفت. نه طبیب داشت، نه دواخانه داشت، نه درمانگاه داشت؛ هیچ چیز نداشت، نه نان داشت.
🌺 خوب حالا ما داریم می بینیم که هیچ چی نبوده است، حالا مشغول اند درست کنند. خوب، هیچی را می خواستند درست کنند، چطور می توانند این هیچی را زود درست کنند؟ از #صفر شروع شده است، از نقطه «کاش» شروع شده است، از فسادهای زیاد روز افزون شروع شده است. خرابیها باید اصلاح بشود. همه چیز داشته اینجا؛ برداشتند و رفتند
🔸در هر صورت، باید ما همه مان مردم را بیدار کنیم. توجه به آنها بدهیم. والحمد لله ، مردم هم مستعد هستند
🔸 این مشکلات به نظرشان یک چیزی نیاید و واقعاً چیزی نیست. مشکلات آن قدر نیست که یک کشور انقلابی باید به آن مبتلا باشد. این هم نکته اش این است که اینجا، هم ایدۀ خدایی بوده است و هم مردم در صحنه بودند. از این جهت، مشکلات کم می شود
صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۴۳.
سخنرانی 22 مهر 1361.
🆔 @nahadpnu
💢 بررسی #خصوصیت_منفی محیط های دانشجویی با بهره کشی از #احساسات_جوان
🔸چون محیط دانشجویی، محیط احساسات است - جوان احساساتی است - همیشه یک عدّه رند ناقلای کمین گرفته، مایلند که اگر بتوانند، برای کارهای مختلف، از این مجموعهی حسّاس آمادهی به تحرّک استفادهای بکنند.
🔸خیلیها میخواهند در محیط دانشجویی #سوء_استفاده کنند؛ ولی اصلاً محیط دانشجویی آنها را نمیپذیرد. راهشان نمیدهد. اما بعضی هم زرنگند. فرض بفرمایید فلان حزب سیاسی یا گروه اقتصادی، فلان مجموعهی فرهنگی یا فلان شخصیت، اگر بخواهد از محیط دانشجویی، در جهت مقاصد و اغراض خودش استفاده کند، در صورتی که تواناییهای لازم را داشته باشد، کاملاً شدنی است. یعنی میتواند وارد محیط دانشجویی شود و با کیفیتی از محیط دانشجویی بهره ببرد.
✅حسّاس و قابل اشتعال و زود پذیر بودن و نرم و لطیف بودن روح و دل جوان، مثل یک شمشیر دو لب است. هم تفکّرات صحیح میتوانند این فرصت را مورد بهره برداری قرار دهند؛ وارد دانشگاه شوند و آن را به یک #بهشت_برین تبدیل کنند؛ هم تفکّرات و روشهای غلط میتوانند وارد دانشگاه شوند. این یک نقطهی ضعف است.
🔸یعنی نقطهای است که باید در معاشرت و در برخورد دانشجویی به آن توجّه داشت. دانشجو جوان و آزاد فکر است. به طور طبیعی حسّاس و احساساتی است. ممکن است تحت تأثیر هر حرف پر هیجان، یا حرف خوش ظاهری قرار گیرد. باید به این توجّه داشته باشید. این یک نقطهی ضعف قابل توجّه است.
🔸لذا اگر شما ملاحظه کنید، خواهید دید #فسادهای_اخلاقی در محیط دانشجویی زیاد است، البته امروز در جامعهی ما خیلی کمتر است؛ امّا در کشورهای دیگر، بخصوص کشورهای جهان سوم، خیلی زیاد است.
🔸 رژیم پهلوی - رژیم طاغوت - اصرار داشت که محیط دانشگاه را #آلوده کند؛ برای اینکه در آنجا، #تفکّرات_صحیح پا نگیرد.
🆔 @nahadpnu
هدایت شده از جمشید فلاح
عکس نگاشت ؛
🔻 همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، کارگاه سبک زندگی اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین نبوی بر گزار شد.
دوشنبه هفتم آذر ماه ۱۴۰۱
اداره کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور
💢 گل به خودی! 😔
🔸دل انسان #غمگین میشود و میشکند بهخاطر اینکه چرا کسانی که #نان_انقلاب را خوردند، #نان_اسلام را خوردند، #نان_امام_زمان را خوردند، دم از امام زمان زدند، دم از ائمّه معصومین زدند، حالا طوری مشی کنند که #اسرائیل و #امریکا و #سیا و هرکسی که در هر گوشه دنیا با اسلام #دشمن است، برایشان کف بزنند!
🔸شما وقتی که میبینی دشمن برایت کف میزند، باید بفهمی که به #دروازه_خودی گل زدهای! ببین چرا زدی؟ ببین چرا کردی؟ ببین چه اشتباهی کردهای؟ ببین مشکلت کجاست؟ بگرد مشکل خودت را پیدا کن و #توبه کن.
🔸شما به #صدر_اسلام نگاه کنید، ببینید آن کسانی که در دوران غربت اسلام و غربت علی، از امیرالمؤمنین دفاع کردند، چه کسانی بودند؟ اینها سابقهداران اسلام نبودند.
🔸سابقهداران اسلام، جناب طلحه و جناب زبیر و جناب سعدبنابی وقّاص و امثال اینها بودند. بعضی از اینها علی را تنها گذاشتند؛ بعضی از اینها در مقابل علی ایستادند. اینها ریزشها بودند.
🔸 وقتی به امیرالمؤمنین #شمشیر_زبیر را دادند، گریه کرد. همانطور که گفتم، غصّه دارد. غصّه دارد کسانی ریزش پیدا کنند که یک روز پای سفره انقلاب، پای سفره امام زمان، پای سفره اسلام و قرآن نشستند و نان و نمک اسلام را خوردند.
🔸غم بزرگ این است که بعضی عناصر [داخلی]، از روی غفلت و اشتباه و ضعفها و عقدهها، برای سلطه امریکا بر این کشور تلاش میکنند!
🔸البته اشخاص مختلفند؛ بعضیها عقدهای دارند؛ بعضیها کینهای دارند؛ بعضیها گلهای از کسی دارند؛ برای خاطر دستمالی، قیصریه را آتش میزنند؛ بهخاطر یک دشمنی و یک کینه شخصی و یک محرومیت از فلان مسؤولیت که مایل بوده به او بدهند و مثلاً نشده و بهخاطر یک اشتباه در فهم، میبینید که حرفی میزنند، اقدامی میکنند، موضعی میگیرند و کاری میکنند که به ضرر [اسلام و کشور] تمام میشود و در خدمت دشمن قرار میگیرند!
🔸بدانید؛ این رادیوهای بیگانه، با میلیونها دلار صرف و خرج راه میافتد. اینها #هدف دارند از اینکه این تبلیغات را میکنند؛ میخواهند #افکار_عمومی کشورهای مخاطب خودشان را تحت تأثیر قرار دهند. بیخودی که نمیآیند از شخصی، از حرفی، از جریانی، اینطور دفاع کنند!
🔸هر آدم عاقلی تا دید دشمن برایش کف میزند، باید به فکر فرو برود و بگوید من چه غلطی کردم؛ من چه کار کردم که دشمن برای من کف میزند!؟ باید به خود بیاید.
📎بیانات #رهبر_حکیم_انقلاب در خطبههای نمازجمعه ۲۶ آذرماه ۱۳۷۸
#جام_جهانی
#گل_به_خودی
#ایران 🇮🇷
#امریکا 🇺🇸
💠 @nahadpnu
هدایت شده از آدینه بشرویه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️زیباترینعمامهبوسی
حاجی..کجاییدورتبگردم؟
❇️روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان بشرویه
🌐@adinehboshruyeh
امام علي عليه السّلام فرمودند:
مَنْ كَرُمَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ هانَتْ عَلَيْهِ شَهَواتُهُ.
كسي كه نفس خود را گرامي بدارد، شهوات و خواستهاي نفساني در پيش او حقير و بي ارزش خواهد بود.
[نهج البلاغه، حكمت ۴۴۹]
➺ @nahadpnu
.
💢 #هویّت_مستقلّ_فرهنگی_زن_مسلمان
🔸پولهای زیادی خرج می کنند، فعّالیّت زیادی می کنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطهی حسّاس، [یعنی] نقطهی هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند
🔸دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] میکشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیونها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند.
🔸اینهمه خرج، اینهمه زحمت، اینهمه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر - در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجهی همهی آن تلاش، خلاصه میشود در این نتیجهی #کوچکِ_حقیر.
🔸خب، تا اینجا مسئلهای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان گروهی از خواص، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته - انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند.
🔸در بین اینها #روزنامهنگار هست، در بین اینها #روشنفکرنما هست، در بین اینها #آخوند و #معمّم هست.
🔸[میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! #حرف_بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، #مث_ کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
🔸در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند.
🔸 امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل #حرام_الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود.
🔸حالا از آن طرف درآمده [میگویند] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگتر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب میکنید».
🔸ببینید چه عدم تشخیصی؟ آنچه انسان رنج میبرد، همین است که #تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانهی خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب می کنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می کند. آن کاری که در #ملأ انجام می گیرد، در #خیابان انجام می گیرد، یک کار #عمومی است، یک کار #اجتماعی است، یک #تعلیم_عمومی است؛ این، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند.
🔸حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت #آشکار در کشور انجام بگیرد.
بیانات رهبر معظم له در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
🆔 @nahadpnu
💢 #تاریخچه_تهاجم_فرهنگی در #ایران
🔸این تهاجم فرهنگی، از چه وقت شروع شد؟ مشخّصاً از #دوران_رضاخان شروع شد. البته قبل از او، مقدّمات آن، فراهم شده بود. کارهای فراوانی شده بود: روشنفکران وابسته، در داخل کشور ما کاشته شده بودند. نمی دانم آیا جوانان نسل ما و نسل انقلابی، تاریخچه این صدوپنجاه، دویست سال را درست خواندهاند یا نه؟
🔸من همه دغدغهام این است که #جوان_انقلابی امروز، نداند مابعد از چه دورانی، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمی هستیم. تاریخچه این صدوپنجاه، دویست سال اخیر -از دوران اواسط قاجار به این طرف؛ از دوران جنگهای ایران و روس به این طرف- را بخوانید و ببینید چه حوادثی بر این کشور گذشته است.
🔸 ... تهاجم از آنجا (کشف حجاب) شروع شد و او [رضاخان] به چهره محبوب غرب -یعنی استعمارگران- تبدیل شد.
🔸این تهاجم در دوران جدیدِ پهلوی، شکل های گوناگونی پیدا کرد. یعنی در دوران بیست؛ سی سال آخر حکومت پهلوی ها، این تهاجم، شکل های خطرناکتری یافت که حالا مجالش نیست همه اینها را عرض کنم.
🔸 #انقلاب_اسلامی که آمد، مثل مشتی به سینه مهاجم خورد؛ او را عقب انداخت و تهاجم را متوقّف کرد.
🔸در دورانِ اوّلِ انقلاب، شما ناگهان دیدید که مردم ما در ظرف مدّت کوتاهی، تغییرات اساسی در خُلقیّات خودشان احساس کردند: #گذشت در بینِ مردم زیاد شد؛ #آز و #طمع کم شد؛ #همکاری زیاد شد؛ #گرایش_به_دین زیاد شد؛ #اسراف کم شد؛ #قناعت زیاد شد؛ فرهنگ اسلامی اینهاست.
🔸جوان به فکر فعّالیت و کار افتاد، دنبال تلاش رفت؛ خیلی ها که به شهرنشینی عادت کرده بودند، به روستاها رفتند؛ گفتند: «بگذار کار کنیم. بگذار تولید کنیم.».
🔸این، مربوط به یکی دو سال اوّلِ انقلاب بود. این، مربوط به همان زمانی است که تلاشِ روزبهروز دشمن برای #پاشیدن_بذر اخلاقیّاتِ منفی متوقّف شده بود و یک گرایش و یک توجّه به #اسلام پیش آمده بود.
🔸مجدّداً آن فرهنگ و اخلاق و آداب و خُلقیّات اسلامی که در خمیره مردم ما بود، در آنان زنده شد. البته #عمیق_نبود. عمق، آن زمانی پیدا می کند که روی موضوع، چند سالی کار شود. این فرصت پیش نیامد و آن تهاجم، بتدریج و به مرور، از سرگرفته شد.
🔸تهاجم، در اواسط دوران جنگ به وسیله ابزارهای تبلیغی و گفتارهای غلط و کجاندیشانه شروع شد و آن تهنشینها و رسوبهای ذهنی و روحی خود ما مردم هم در تأثیرگذاری اش مؤثّر بود. امّا باز حرارت جنگ، مانع بود.
🔸جنگ که تمام شد. بعد از جنگ، این جبهه جدید، به شکل #جدّی مشغول کار شد. دشمن با یک محاسبه فهمید که جمهوری اسلامی را با #تهاجم_نظامی نمی شود از بین برد. محاسبه قبلی، غلط از آب درآمده بود. دیدند با #محاصره_اقتصادی هم نمی شود.
🔸وقتی ملتی را محاصره اقتصادی کنند، اگر آن ملت یک ملت قانع، صبور، متّکی به نفس و متوکّل علی الله باشد، مگر شکست خواهد خورد؟! هرگز شکست نمی خورد! این را، هم ما در گذرگاه های تاریخی -درگذشته- تجربه کردیم و هم ملتهای دیگر تجربه کردهاند. مخصوص ما نیست.
🔸 هنگامی که دیدند با محاصره اقتصادی هم نمی شود. فهمیدند باید #عقبه ما را #بمباران کنند. اگر بخواهیم تشبیه کنیم، این طور است که وقتی یک گروه نظامی، در جلو با دشمن مشغول جنگ است، غذایش از عقب میآید، نیروی تازه نفس از عقب می آید، ملزومات از عقب میآید، نامه دوستانه از پدر و مادر و یاران از عقب میآید.
🔸عقبه تا سالم است، این نیروی در خطّ مقدّم، می تواند بجنگد. اگر دشمن آمد عقبهها رابمباران کرد؛ غذا از بین رفت، ملزومات ازبین رفت، نیروی تازه نفس ازبین رفت؛ نامه «دست شما درد نکند» از بین رفت، پدر و مادرِ «زهی» و «مرحبا»گو از بین رفت؛ کسی که در جلو مبارزه می کند، چطور قدرت مبارزه خواهد داشت؟! دو روز تلاش می کند؛ ولی از بین خواهد رفت.
🔸عقبه ما، در مبارزه ملت ایران با قلدری استکبار جهانی، عبارت بود از «فرهنگ» ما. منطقه عقبه ما عبارت بود از #اخلاق_اسلامی، #توکّل_به_خدا، #ایمان و #علاقه_به_اسلام.
🔸یعنی علاقه آن مادری که چهار پسرش شهید شدهاند و میگوید من اینها را در راه اسلام دادم، و به این راضی است. [از همین عقبه فرهنگی ناشی می شود.]
🔸بنده باپدران و مادران [شهدا] صحبت کردهام. روایت نیست؛ خودم از نزدیک دیدهام.- خانوادهای که سه پسر داشتند و هر سه شهید شدند. این مگر شوخی است؟! این مصیبت، مگر قابل تحمّل است؟! این پدر و مادر باید از غصّه دیوانه شوند. آن وقت، مادر، که عواطف جوشانتری هم دارد، با کمال قدرت می گوید: «مااینها را در راه اسلام دادیم، و حرفی نداریم.»
عجب! پس تأثیراسلام این است! تأثیر ایمان به خدا این است! این را دشمن فهمید.
📎بیانات رهبر بصیر انقلاب در دیدار جمعی از کارگزاران فرهنگی، ۲۱ مرداد ۱۳۷۱
🆔 @nahadpnu