eitaa logo
پایگاه رسانه ای نهاد رهبری پیام نور
303 دنبال‌کننده
449 عکس
67 ویدیو
1 فایل
پایگاه رسانه ای دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور سازمان مرکزی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آدینه بشرویه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️زیبا‌ترین‌عمامه‌بوسی حاجی..کجایی‌دورت‌بگردم؟ ❇️روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان بشرویه 🌐@adinehboshruyeh
امام علي عليه السّلام فرمودند: مَنْ كَرُمَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ هانَتْ عَلَيْهِ شَهَواتُهُ. كسي كه نفس خود را گرامي بدارد، شهوات و خواستهاي نفساني در پيش او حقير و بي ارزش خواهد بود. [نهج البلاغه، حكمت ۴۴۹] ➺ @nahadpnu
. 💢 🔸پولهای زیادی خرج می کنند، فعّالیّت زیادی می کنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانه‌ها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ی حسّاس، [یعنی] نقطه‌ی هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند 🔸دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] میکشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. 🔸این‌همه خرج، این‌همه زحمت، این‌همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر - در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند؛ بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ی همه‌ی آن تلاش، خلاصه میشود در این نتیجه‌ی . 🔸خب، تا اینجا مسئله‌ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان گروهی از خواص، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته - ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند. 🔸در بین اینها هست، در بین اینها هست، در بین اینها و هست. 🔸[میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ زنها را نگفتند»! ! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. 🔸در مقابل همه‌ منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. 🔸 امام قرص‌ومحکم ایستاد؛ در مقابل ، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. 🔸حالا از آن طرف درآمده [میگویند] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب میکنید». 🔸ببینید چه عدم تشخیصی؟ آنچه انسان رنج میبرد، همین است که نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ی خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب می کنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ خودش است، کار شخصی می کند. آن کاری که در انجام می گیرد، در انجام می گیرد، یک کار است، یک کار است، یک است؛ این، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. 🔸حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت در کشور انجام بگیرد. بیانات رهبر معظم له در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ 🆔 @nahadpnu
💢 در 🔸این تهاجم فرهنگی، از چه وقت شروع شد؟ مشخّصاً از شروع شد. البته قبل از او، مقدّمات آن، فراهم شده بود. کارهای فراوانی شده بود: روشنفکران وابسته، در داخل کشور ما کاشته شده بودند. نمی دانم آیا جوانان نسل ما و نسل انقلابی، تاریخچه این صدوپنجاه، دویست سال را درست خوانده‌اند یا نه؟ 🔸من همه دغدغه‌ام این است که امروز، نداند مابعد از چه دورانی، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمی هستیم. تاریخچه این صدوپنجاه، دویست سال اخیر -از دوران اواسط قاجار به این طرف؛ از دوران جنگهای ایران و روس به این طرف- را بخوانید و ببینید چه حوادثی بر این کشور گذشته است. 🔸 ... تهاجم از آن‌جا (کشف حجاب) شروع شد و او [رضاخان] به چهره محبوب غرب -یعنی استعمارگران- تبدیل شد. 🔸این تهاجم در دوران جدیدِ پهلوی، شکل های گوناگونی پیدا کرد. یعنی در دوران بیست؛ سی سال آخر حکومت پهلوی ها، این تهاجم، شکل های خطرناکتری یافت که حالا مجالش نیست همه اینها را عرض کنم. 🔸 که آمد، مثل مشتی به سینه مهاجم خورد؛ او را عقب انداخت و تهاجم را متوقّف کرد. 🔸در دورانِ اوّلِ انقلاب، شما ناگهان دیدید که مردم ما در ظرف مدّت کوتاهی، تغییرات اساسی در خُلقیّات خودشان احساس کردند: در بینِ مردم زیاد شد؛ و کم شد؛ زیاد شد؛ زیاد شد؛ کم شد؛ زیاد شد؛ فرهنگ اسلامی اینهاست. 🔸جوان به فکر فعّالیت و کار افتاد، دنبال تلاش رفت؛ خیلی ها که به شهرنشینی عادت کرده بودند، به روستاها رفتند؛ گفتند: «بگذار کار کنیم. بگذار تولید کنیم.». 🔸این، مربوط به یکی دو سال اوّلِ انقلاب بود. این، مربوط به همان زمانی است که تلاشِ روزبه‌روز دشمن برای اخلاقیّاتِ منفی متوقّف شده بود و یک گرایش و یک توجّه به پیش آمده بود. 🔸مجدّداً آن فرهنگ و اخلاق و آداب و خُلقیّات اسلامی که در خمیره مردم ما بود، در آنان زنده شد. البته . عمق، آن زمانی پیدا می کند که روی موضوع، چند سالی کار شود. این فرصت پیش نیامد و آن تهاجم، بتدریج و به مرور، از سرگرفته شد. 🔸تهاجم، در اواسط دوران جنگ به وسیله ابزارهای تبلیغی و گفتارهای غلط و کج‌اندیشانه شروع شد و آن ته‌نشین‌ها و رسوبهای ذهنی و روحی خود ما مردم هم در تأثیرگذاری اش مؤثّر بود. امّا باز حرارت جنگ، مانع بود. 🔸جنگ که تمام شد. بعد از جنگ، این جبهه جدید، به شکل مشغول کار شد. دشمن با یک محاسبه فهمید که جمهوری اسلامی را با نمی شود از بین برد. محاسبه قبلی، غلط از آب درآمده بود. دیدند با هم‌ نمی شود. 🔸وقتی ملتی را محاصره اقتصادی کنند، اگر آن ملت یک ملت قانع، صبور، متّکی به نفس و متوکّل علی الله باشد، مگر شکست خواهد خورد؟! هرگز شکست نمی خورد! این را، هم ما در گذرگاه های تاریخی -درگذشته- تجربه کردیم و هم ملتهای دیگر تجربه کرده‌اند. مخصوص ما نیست. 🔸 هنگامی که دیدند با محاصره اقتصادی هم نمی شود. فهمیدند باید ما را کنند. اگر بخواهیم تشبیه کنیم، این طور است که وقتی یک گروه نظامی، در جلو با دشمن مشغول جنگ است، غذایش از عقب می‌آید، نیروی تازه نفس از عقب می آید، ملزومات از عقب می‌آید، نامه دوستانه از پدر و مادر و یاران از عقب می‌آید. 🔸عقبه تا سالم است، این نیروی در خطّ مقدّم، می تواند بجنگد. اگر دشمن آمد عقبه‌ها رابمباران کرد؛ غذا از بین رفت، ملزومات ازبین رفت، نیروی تازه نفس ازبین رفت؛ نامه «دست شما درد نکند» از بین رفت، پدر و مادرِ «زهی» و «مرحبا»گو از بین رفت؛ کسی که در جلو مبارزه می کند، چطور قدرت مبارزه خواهد داشت؟! دو روز تلاش می کند؛ ولی از بین خواهد رفت. 🔸عقبه ما، در مبارزه ملت ایران با قلدری استکبار جهانی، عبارت بود از «فرهنگ» ما. منطقه عقبه ما عبارت بود از ، ، و . 🔸یعنی علاقه آن مادری که چهار پسرش شهید شده‌اند و میگوید من اینها را در راه اسلام دادم، و به این راضی است. [از همین عقبه فرهنگی ناشی می شود.] 🔸بنده باپدران و مادران [شهدا] صحبت کرده‌ام. روایت نیست؛ خودم از نزدیک دیده‌ام.- خانواده‌ای که سه پسر داشتند و هر سه شهید شدند. این مگر شوخی است؟! این مصیبت، مگر قابل تحمّل است؟! این پدر و مادر باید از غصّه دیوانه شوند. آن وقت، مادر، که عواطف جوشانتری هم دارد، با کمال قدرت می گوید: «مااینها را در راه اسلام دادیم، و حرفی نداریم.» عجب! پس تأثیراسلام این است! تأثیر ایمان به خدا این است! این را دشمن فهمید. 📎بیانات رهبر بصیر انقلاب در دیدار جمعی از کارگزاران فرهنگی، ۲۱ مرداد ۱۳۷۱ 🆔 @nahadpnu
💢 به عناصر انقلابی چگونه بنگریم؟! 🔸امروز که می آمدم صحبت کنم، با خودم فکر کردم: اگر یک مطلب را بتوانم به شما برادران و خواهران عزیز عرض کنم، حرف خودم را زده‌ام. 🔸آن مطلب این است که در مقابل تهاجم، می توانند بایستند. عناصر مؤمنِ خودی را، هرجا که هستند، گرامی بدارید. حرف من این است. 🔸من به مسؤولین فرهنگی کشور، از وزارت آموزش و پرورش تا وزارت ارشاداسلامی، تا سازمان تبلیغات اسلامی، تا بقیه مؤسّسات و بنگاه های فرهنگی کشور، عرض میکنم: به عناصر خودی تکیه کنید. 🔸منظور من این نیست که اگر کسی، جوان انقلابی نیست، دستش را بگیرید بگذاریدش بیرون؛ نه. چه کسی چنین چیزی را میگوید؟ اصلاً و که این نیست. 🔸میدان بدهید. به همه میدان بدهید. [به] هرکس که می خواهد برای این ملت کار کند. من میگویم اجازه عناصر خودی را ندهید 🔸اگر روزی دشمنی به کشوری حمله نظامی کند. چه کسی در مقابلش می‌ایستد؟ کسی که از همه به سرزمین خود است؛ به ملت خود علاقه‌مندتر است؛ به زخارف دنیوی است؛ بیشتری میکند و است. 🔸چنین کسی می رود دفاع میکند. شما دیدید که در دوران جنگ، چه کسانی رفتند دفاع کردند. عمده میدان ما را، پرکرد. بسیج یعنی همین؛ یعنی علاقه‌مند به سرنوشت میهن، علاقه‌مند به سرنوشت کشور و یک فرد فداکار. رفت وسط میدان و با فداکاری، دشمن را به زانو درآورد. 🔸 آن عنصری که وابسته به دستگاه شاهنشاهی است ودلش به یاد آن روزها میتپد، نمی‌آید از نظام و فرهنگ اسلامی دفاع کند. چرا ما باید غافل باشیم؟! 🔸کسی از فرهنگ اسلامی و حیثیّت و موجودیّت این ملت دفاع میکند و در مقابل تهاجم دشمن می‌ایستد که دلش در هوای اسلام بتپد و و را دوست بدارد‌. 🔸 عدّه‌ای که دین ندارند، میهن دوستی هم ندارند؛ ایران را هم قبول ندارند. کسی که را برای ایران بپسندد وتشویق کند، . 🔸 امیدواریم خدای متعال به شما و به جوانان مؤمن و خوب و صالح و سالم ما توفیق دهد واین جوانان، از نامساعد بودن بعضی از زمینه‌ها، نشوند. راه صحیح و راه انقلاب و راه انجامِ خدمت را ان‌شاءالله ادامه دهند، و فرهنگ و هنر و ادبیات این کشور را ان‌شاءالله باور کنند. والسّلام علیکم‌ورحمه‌الله وبرکاته 📎بیانات رهبر معزز انقلاب در دیدار جمعی از کارگزاران فرهنگی، ۲۱ مرداد ۱۳۷۱ 🆔 @nahadpnu
🔰 💞 🔸واقعاً از لحاظ تبلیغاتی، روحانیّت و علم دین را در محیطهای دانشجویی و محیط علمىِ جدید، بمباران کردند! روحانیون را به عنوان یک عدّه انسانهای مزاحم، مضر، بی‌سواد و دنبال موقوفه و از این چیزهای عجیب و غریب معرفی کردند. چرا؟ برای این‌که و مؤمن و باصفا و بااخلاص، اصلاً رغبت نکند که سراغ یک روحانی برود. 🔸 در محیطهای دانشگاهی هم درست کردند که اصلاً قید همه چیز را بزند. این نقشه‌ی آنها بود. نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در یک دوره‌ی نسبتاً طولانی، در دانشگاه ما اشخاصی تربیت شدند که کشور و ملّت ایران، از علم آنها هیچ استفاده‌ای نکردند. 🔸 امروز دهها سال - شصت، هفتاد سال - از آغاز به‌وجود آمدن بساط دانش جدید در این کشور می‌گذرد. غیر از چند سالِ پس از پیروزی انقلاب که یک در راه تکیه به انجام گرفته است، در گذشته، حقیقتاً کار قابل توجّهی انجام نگرفته است. 🔸 کدام اختراع مهم، کدام کشف بزرگ، کدام قطع وابستگی به بیگانه از سوی دانشگاه دوران رضاخان و پسر رضاخان انجام گرفت؟ در آن دوران، دانشگاه روزبه‌روز کشور را به خارج وابسته‌تر میکرد. البتّه تقصیرِ جوانان دانشجو هم نبود. من به عنوان آدمی که از نزدیک قضایای آن روز را در مقابل چشم داشته است، شهادت می‌دهم. جوانان دانشجوی آن روزِ ما، خودشان هیچ تقصیری نداشتند. محیطی درست کرده بودند که در آن کارِ علمی اصیل، امکان نداشت. 🔸 در این اواخر، چنان فرهنگ غربی و غربی‌ها - بخصوص امریکا - را در چشم جوان، بزرگ و موضع و موقع آن را دست نیافتنی کرده بودند که جوان مسلمان دانشجوی ما به هر جا هم میرسید، اصلاً فکر نمیکرد که ممکن است این فاصله‌ی ژرف علمی را کسی طی کند و به آن‌جاها برسد! اصلاً فکرش را نمیکرد. لذا تلاشی هم انجام نمی‌گرفت. 🔸نهایت پرواز علمی یک درس خوانده و تحصیلکرده، این بود که بتواند از آنچه غربیها تولید کرده و ساخته‌اند، استفاده کند؛ همین. آنها چیزی بسازند و این بتواند از آن استفاده کند. 🔸من مکرّر گفته‌ام که حتّی اجازه‌ی بعضی از ماشینها و دستگاه‌های جدید ساختِ خارج را که به ایران آورده می شد، به مهندسین و تکنسینها و کارکنان ایرانی نمی‌دادند. 🔸می‌گفتند شما حق ندارید به این وسایل دست بزنید. هواپیمای مدرن را به ارتش ایران می‌فروختند؛ شرطش این بود که همافر و افسر فنّی ایرانی، به این دستگاه نزدیک نشود! 🔸هر وقت خراب شد، آن مجموعه قطعاتی را که مثلاً پانصد قطعه ابزار در آن است، جدا کنند و به خارج بفرستند؛ یعنی تمام مجموعه را سوار طیّاره کنند و ببرند آن‌جا تعمیر کنند و برگردانند! اجازه نمیدادند که در این‌جا به آن مجموعه دست بزنند. حتی در ادبیات، کاری کردند که ادیب ایرانی برای ادبیات فارسی هم چشمش را میدوخت که فلان خارجی چه گفته است! ای آقا؛ این‌که دیگر یک مسأله‌ی وارداتی نیست. اقّلاً در این قضیه به خودتان تکیه کنید. نمیکردند. 🔸امروز هم یک عدّه دلشان میخواهد همان‌طور عمل کنند. گاهی میگوییم: آقا! ما غنی‌تر از حقوق غربی است. کدام حقوقدان غربی می‌تواند در زمینه‌هایی که شیخ انصاری در آن زمینه‌ها صاحب تحقیقاتی است، به غبار حرکت سریع این مرد و به گرد پای او برسد؟ ما دانشمندان بزرگی در زمینه‌ی حقوق اسلامی داریم. چطور باز هم باید در مسأله‌ی حقوق به حقوق غربی مراجعه کنیم، ببینیم آنها در زمینه‌ی مرافعات و حقوق مدنی و حقوق جزا چه تحقیقاتی کرده‌اند؛ برویم از آنها یاد بگیریم؟ 🔸حتّی امروز هم بعضی میخواهند این حقایق را نادیده بگیرند. این جزو آثار شوم همان قضایای آن روزهاست.این‌گونه درست کردند: دانشگاهی پشت به حوزه و حوزه‌ای پشت به دانشگاه. دانشگاهی جدا از ارزشهایی که حوزه برای آن کار میکند و حوزه‌ای بیخبر از تحقیقات علمی ای که دانشگاه انجام میدهد. وحدت حوزه و دانشگاه یعنی روآوردنِ این دو به یکدیگر. بیانات در دیدار طلّاب و دانشجویان - 1373/09/27 ❇️ @nahadpnu
💢 🔸آنچه از استاد انتظار می رود فقط تغذیه‌ى علمى دانشجو نیست، بلکه تقویت روحیّه‌ى معنوى و شخصیّت معنوى او هم از استاد متوقّع است؛ شما می توانید در این زمینه اثر بگذارید. 🔸استاد در محیط دانشگاه، در محیط درس، میتواند دانشجوى خودش را، هم از لحاظ دینى مؤمن بار بیاورد، هم از لحاظ میهنى، انسان علاقه‌مند به آینده‌ى کشورش و آینده‌ى میهنش و سرنوشت ملّتش بار بیاورد؛ میتواند او را امیدوار، باروحیّه، خوش‌بین، معتقد به مبانى نظام کشور بار بیاورد؛ میتواند هم عکس عمل بکند. 🔸استاد، محیط دانشگاه را کار اصلى خود و خود بداند؛ نه کار دوّم؛ نه کار فرعى و تبعى. 🔸استاد در دانشگاه مکث داشته باشد، توقّف داشته باشد، حضور داشته باشد، نیازهاى علمى دانشجو را برطرف کند، با دانشجو ارتباط برقرار بکند، صِرف رفتن و یک اداى تکلیفى به‌نحو اجمالى انجام دادن و آمدن نباشد. 🔸اساتید وقت بگذارند؛ دلسوزانه با دانشجو برخورد کنند؛ این کار، دانشجو را هم به تلاش علمى وادار خواهد کرد، یعنى این موجب میشود که دانشجو رفتار استاد را در زمینه‌ى پیگیرى کار علمى براى خودش الگو قرار بدهد و به‌طور طبیعى تحت تأثیر قرار میگیرد. 🔸ما امروز نیازمندیم که جوانان ما خوش‌روحیّه، امیدوار، شجاع، داراى اعتمادبه‌نفس، داراى ایمان، داراى روحیّه‌ى آینده‌نگر، داراى روحیّه‌ى خدمت [باشند]؛ احتیاج داریم دانشجوى ما این‌جور بار بیاید. 🔸‌ اینکه ما روى دشمن مدام تکیه می کنیم، معنایش این نیست که از عیوب خودمان و مشکلات درونى خودمان غافلیم، از همه‌ى ‌دشمنها بدتر، دشمن درونى ما است، دشمن خود ما است، نفْسِ راحت‌طلب و تنبلى و تن‌آسایى ما است، عدم تدبیر ما در پیشبرد ‌امورمان است، اینها به جاى خود محفوظ.‌‌ ‌ 📎بیانات رهبر حکیم در دیدار اساتید دانشگاه‌ها ۱۱ تیرماه ۱۳۹۳ ❇️ @nahadpnu
✔️ مشکلتر از انقلابی بودن، انقلابی ماندن است 🔸برادران عزیز، خواهران عزیز! یک نکته‌ی اساسی‌ انقلابی ماندن است 🔸... الان کاملاً جلوی چشم بنده هست که کسانی بودند که مثلاً سال ۵۸ ــ که بنده عضو شورای انقلاب بودم و آن وقتها هنوز رئیس‌جمهور هم نبودم [اما] جزو بچّه‌های انقلاب بودیم و مثلاً با سوابق مبارزاتی فلان، ــ می‌آمدند پیش ما می‌نشستند حرفهایی میزدند تند، داغ، آتشین که ما چشممان خیره می ماند که اینها چه کسانی‌ هستند دیگر! یعنی به تعبیر فرنگی‌مآب‌ها ؛ بعد برگشتند و انقلابی نماندند. 🔸همان افراد با آن شیوه‌ی برخورد، با آن شیوه‌ی نگاه، خط را ادامه بدهند، طاقت نیاوردند. 🔸ببینید حقیقت قضیّه این است که طاقت نیاوردند! اینکه کسی بخواهد وانمود کند که ما نگاه کردیم، دیدیم این انتخاب بهتر از آن انتخاب است؛ نخیر، این حرفها نیست. رفتن در این راه، ماندن در این راه طاقت می خواست، طاقت نیاوردند. 🔸اگر حافظه‌ام خطا نکرده باشد، امام (رضوان ‌الله ‌علیه) راجع به سوره‌ی هود، این آیه‌ی شریفه که [میفرماید:] «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَک»،(هود؛۱۱۲) _ هم خودت استقامت و ایستادگی کن در این راه، هم کسانی که با تو به سمت خدا حرکت کردند، آنها ایستادگی کنند ــ فرمودند اینکه حضرت رسول فرمودند «شَیَّبَتنی سورَةُ هود»، این آیه این بزرگوار را پیر کرد؛ این قدر سخت است! ❇️ فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ بِایست، بمان، ادامه بده راه را. خب، پس ببینید مشکل‌تر از انقلابی بودن و گرایش انقلابی داشتن، انقلابی ماندن است. 📎بیانات رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورخه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ 🆔 @nahadpnu
💢 را چه به !؟ 🔸 مع الأسف، دستهای‏‎ ‎‏خائنی از اول ـ تقریباً ـ به تدریج این [محتوا غنی عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه] را از بین بردند، بهج طوری که دیگر نماز جمعه اصلاً هیچ‏‎ ‎‏محتوا نداشت.‏ 🔸 و بالاتر از آن، قضیۀ [آخوندها] در امور سیاسی، در امور کشوری است که [تبدیل به] یک عیبی‏‎ ‎‏شده بود. والآن هم شاید بعضی اشخاص این را یک عیبی می دانند که فلان ملاّ چه کار‏‎ ‎‏دارد به اینکه در ایران چه می گذرد؛ تو نمازت را بخوان و برگرد منزلت، دعا بکن، این بلا‏‎ ‎‏اشکال. 🔸این یک نقشه ای بوده است که تحمیل بر همه ما شده بود؛ یعنی، جوری شده بود‏‎ ‎‏همه باورمان آمده بود که چه به اینکه ببیند که در امور مسلمین چی می گذرد؟ 🔸آن‏‎ ‎‏امور مسلمینی که در با علمای اسلام بوده، پیغمبر اکرم عالم بزرگ اسلام،‏‎ ‎‏بالاترین شخص اسلام، حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ هم همین طور، آن وقت آن طور‏‎ ‎‏بوده است، و بعد وضع برگشت به اینکه نمی توانست یک آخوندی، یک عالمی، یک‏‎ ‎‏مجتهدی را ببرد، نمی توانست دخالت در یک امری بکند. می گفتند به شما‏‎ ‎‏چه ربط دارد؟ شما بنشین سر جایتان! به ما چه که فلان چیز...‏ 🔸در یک قضیه ای که در قم اتفاق افتاده و در همین‏‎ ‎‏انقلابات ـ که صحبت در این بود که دولت ـ مثلاً ـ چه کار می کند! حالا‏‎ ‎‏اصل قضیه را یادم نیست. یکی از آقایان ـ خدا رحمتش کند ان شاء الله ـ‏‎ ‎‏بسیار مرد سالم و صحیحی ـ تقریباً ـ دانشمندی بود، گفت: به ما چه ربط دارد؟! اصلاً به ما چه ربط دارد که در‏‎ #‎‏امور_مسلمین چه می گذرد!؟ بر چه می گذرد!؟ الآن هم فرض کنید به ما چه ربط دارد که چه‏‎ ‎‏می کند؟ 🔸این «به ما چه ربط دارد» که یک شعاری شده بود بین همه، اسباب این شد که‏ ‎کار به آنجا ‎‏رسیده است که می بینید بلاد مسلمین آن طور دستخوش تاخت و تاز‏‎ ‎‏امریکا شده که از آن ور دنیا آمده است برای مسلمین می خواهد همۀ کارها را اداره‏‎ ‎‏کند؛ قیّم شده است. 🔸الآن قیّم امور مسلمین شده است، در همۀ امورشان او باید‏‎ ‎‏دخالت کند و مملکت اسلامی را او باید اداره کند؛ او باید ارتش بفرستد و نمی دانم چه‏‎ ‎‏بفرستد. 🔸اینها برای همین بود که ما اسلام را از محتوای خودش بیرون کرده بودیم، و حالا‏‎ ‎‏هم هر چه فریاد زده می شود _در ایران الحمد لله، خوب است و دارد پیشرفت می کند، اما‏‎ ‎‏جای دیگر،_ این فریاد به جایی نمی رسد.‏ 🔸... عمده این است که ما در این برهه از زمانی‏‎ ‎‏که مسئولیتها بسیار زیاد است، ما مسئولیت خودمان را به طوری اجرا کنیم ـ کارهای‏‎ ‎‏خودمان را ـ که پیش خدای تبارک و تعالی مسئول نباشیم. 📎سخنرانی امام راحل در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، مورخه ۲۲ مهر ۱۳۶۱؛ نک: صحیفه امام، جلد۱۷، ص ۳۷. 🆔 @nahadpnu
💢 ، مسئول برپایی 🔸در قرآن کریم و در روایاتِ ما درباره‌ی مسئولیّت مردم نسبت به مطالب روشن و فراوانی هست: 1⃣ کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئولٌ عَن رَعِیَّتِه،(جامع الأخبار شعیری، ص۱۱۹) یعنی همه‌ی آحاد جامعه مسئولند نسبت به وضع جامعه. 2⃣ مَن اَصبَحَ لا یَهتَمُّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم؛(اصول کافی،ج۲،ص۱۶۴) یعنی همین امور جامعه‌ی اسلامی که همه‌ی امور را شامل می شود. 3⃣ در این خطبه‌ی معروف صفّین، که مطالب زیادی در باب حکومت وجود دارد، امیرالمؤمنین (علیه السّلام) یک عبارتی دارند که به نظر من خیلی مهم است: وَ لَکِن مِن واجِبِ حُقوقِ اللَهِ سُبحانَهُ‌ عَلَى عِبادِهِ النَّصیحَةُ بِمَبلَغِ جُهدِهِم وَ التَّعاوُنُ عَلَى اِقامَةِ الحَقِّ بَینَهُم‌؛(خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه) جزو مهم‌ترین و لازم‌ترین حقوق پروردگار این است که: اَلتَّعاوُنُ عَلىٰ اِقامَةِ الحَقِّ بَینَهُم؛ باید همکاری کنند تا حق در جامعه اقامه بشود، بر پا بشود؛ یعنی این است دیگر؛ مردم مسئولند، بایستی کمک کنند که در کشور، حکومت حق بر پا بشود، حکومت خدا بر پا شود. 📎سخنرانی تلویزیونی رهبر معزز به مناسبت سی‌ودومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ 🆔 @nahadpnu
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از چیزهایی نپرسید که اگر برای شما آشکار گردد، شما را ناراحت می‌کند! آیه 101 سوره مبارکه مائده 🆔 @nahadpnu
💢 دموکراسی در ایران 🔸 انتخابات شوراهای شهر ایران (۱۳۵۸) انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (۱۳۷۷)، اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (۱۳۸۱) انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (۱۳۸۵) انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (۱۳۹۲) انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (۱۳۹۶) انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (۱۴۰۰) 🔸 انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۶۱) انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۶۹) انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۷۷) انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۸۵) انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴) 🔸 انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۵۸) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (مرداد ۱۳۶۰) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (مهر ۱۳۶۰) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۶۴) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۶۸) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۷۲) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۷۶) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۸۰) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۸۴) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۸۸) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۶) انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۴۰۰) 🔸 انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۵۸) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۶۳) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۶۷) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۷۱) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۷۴) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۷۹–۱۳۷۸) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۸۲) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۸۶) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۰) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۵-۱۳۹۴) انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۹-۱۳۹۸) 📎 ۳۹ انتخابات در ۴۴ سال 🆔 @nahdpnu