eitaa logo
🇮🇷نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان🇮🇷
619 دنبال‌کننده
876 عکس
423 ویدیو
56 فایل
کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان
مشاهده در ایتا
دانلود
💎کار بد خود را چگونه پاک کنیم؟ 🔻پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم: إذا عَمِلتَ سیّئةً فَاعمَلْ حَسَنةً تَمْحوها ✳️هر گاه [ناخواسته] کار بدی کردی، کار خوبی انجام بده که آن کار خوب، بدی را پاک می کند. 📚الأمالی للطوسی : ۱۸۶/۳۱۲ ‌ •┈┈••✾••┈┈• ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk
📣 ✅ اطلاعیه برگزاری دوره های معرفت افزایی(ضیافت اندیشه) استادان دانشگاه شهید باهنر کرمان مردادماه 1402 📌برای مشاده خبر کلیک نمایید ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✏️ متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور منتشر شد. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔍 بخوانید👇 khl.ink/f/53333
هدایت شده از KHAMENEI.IR
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
44.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 | نسبت به تبلیغ نگرانم ✏️ برشی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور  ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! ↙️این‌قدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود. 💠اولویت امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه 🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین ❎امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد. ✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است. ☝️چرا این را میگوییم؟ ⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟ 📍هدف نهایی: ♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد 📍هدفهای میانی و ابتدائی: 🔹اقامه‌ی قسط 🔸تشکیل نظام اسلامی 🔹اقامه‌ و اشاعه معروف 🔸ازاله‌ منکر 🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح ⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود. 👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند ♦️شما [علما] هم که ورثه‌ی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفه‌ی شما عبارت است از تبلیغ 🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید. 🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته ✅در حوزه‌های علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت 🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی 💎اولویّت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این‌جور بوده امّا در دوره‌ی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دوره‌ی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک‌ چنین وضعی هست، طبعاً دشمنی‌های با اسلام شدّت پیدا میکند 📍تبلیغ در دوره‌ی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت: ↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود. ↙️امروز، هم سخت‌افزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرم‌افزارها. 🚨اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. 💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ: 1️⃣ شناخت مخاطب 🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحله‌ی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم. ⚠️در این آشفته‌بازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانه‌ای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است. 📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است. ☝️این مخاطب را بشناسید. 2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل ✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ 🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است. ⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آن‌وقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید. 3️⃣داشتن روحیه‌ جهادی ❎اگر روحیه‌ی جهادی نباشد: 📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند 📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند. 👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است. ❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است. 4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان ✔️در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود 👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ ♦️فردای کشور مال اینها است، ☑️ایمانشان باید محکم باشد ☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد 📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبه‌ها: ❇️مسجد ❇️هیئت ❇️موعظه 💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی 📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازه‌ی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی. 📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی علمیّه‌ی قم است. ⭕️تشکیل کانونی با مأ‌موریّتِ: 1️⃣تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز 2️⃣تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی 3️⃣تربیت مبلّغ 🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5870546804105285148.pdf
2.41M
📝 | متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: روز ، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد. 🔹️ نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجه‌ای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. 🔹 هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است. 🔺️ یعنی نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی.١٣٨٨/٠٩/٢٢ 💻 @khamenei_ir
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مساله مباهله جزء واجبات رکنی ولایت است👆 ♦️یکی از غریب‌ترین ایام سال... ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk
نماز روز مباهله با ثوابِ: ✅صد هزار حج!!؛ ✅صد هزار عمره!!؛ ✅برآورده شدن آسان حوایج دنیا و آخرت!! ♦️کیفیت: غسل کند و نیم ساعت قبل از ظهر دو رکعت بخواند با این کیفیت: در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه قل هوالله، ده مرتبه آیة الکرسی تا هم فیها خالدون، ده مرتبه اناانزلناه. ♦️برای دیدن سایر اعمال روز شریف مباهله به مفاتیح الجنان مراجعه فرمایید. ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk
🌄۲۴ ذیحجه یکی از بزرگترین ایام الله است🌄 فخر رازی که بخاطر زیاد شک و شبهه کردن در دلایل امامت بلافصل امیرالمؤمنین علیه السلام به «امام المُشَکّـِکین» یعنی «پیشوای تشکیک کنندگان» مشهور است نمی‌تواند فضیلت امیرالمؤمنین علیه السلام را در آیه مباهله انکار کند و در جمله‌ای جالب و عجیب می‌گوید: «هیچ فضیلتی برای علی _کرّم الله وجهه_ بالاتر از آیه مباهله نیست؛ چون آیه‌ی شریفه، علی را به صراحت، «نفس» پیامبر _صلی الله علیه وسلم_دانسته است». (فخر رازی، التفسیر الکبیر، ۸:۸۱) («نفس» پیامبر یعنی جان پیامبر، یعنی کسی که به منزله‌ی خود پیامبر است) حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام با اعضای شـورای شـش نفره عُمَر اتمام حجت نمود و با یادآوری برخی از فضائل و مناقب خویش با آنان احتجاج کرد و از جمله بـه آنـان فـرمود: «نشدتکم بالله، هل فیکم أحدٌ أقربُ إلی رَسولِ اللهِ ص فِی الرَّحـِم، وَ مـَنْ جـَعلَهُ رسولُ اللهِ صلی‌الله علیه و آله وسلم نفسَه، و أبناءَه أبناءَه، و نساءَه نساءَه غیری؟! قالوا: اللّهم لا». « شما را به خدا سـوگند مـی دهـم آیا در میان شما احدی هست که از من به رسول خدا صلی‌الله علیه و آله وسلم در خویشاوندی نزدیک تـر بـاشد؟ و کسی جز من هست که رسول خدا صلی‌الله علیه و آله وسلم او را نفس (جان) خود، فرزندانش را فـرزندان خـود و زنـانش را زنان خود قرار داده باشد؟ گفتند: به خدا نه.» (ابن حجر عسقلانی، فـتح البـاری، 7: 60) دلالت‌های آیه مباهله: ۱-خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علیه السلام: چون تا وقتی کسی که به منزله‌ی خود پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم است، در بین امت هست، نوبت به کس دیگری نمی‌رسد که جانشین پیامبر شود. ۲- افضلیت پنج تن آل عبا علیهم‌السلام بر همه‌ی امت: چون اگر شخصی با فضیلت‌تر از آنها در بین امت بود، پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم آنها را همراه خود برای مباهله می‌برد. اما اجماع امت بر این است که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم کسی را جز امیرالمؤمنین، فاطمه زهرا و حسنین علیهم السلام همراه خود نبرد. ۳- فرزند پیامبر بودن حسنین علیهماالسلام: لذا وقتی مأمون به امام رضا علیه السلام اعتراض کرد که چرا به شما فرزند رسول خدا گفته می‌شود در حالی که شما فرزند علی علیه السلام هستید چون نسب از پدر منتقل می‌شود نه مادر؟، حضرت یکی از ادله‌ای که آوردند همین آیه مباهله بود که خداوند متعال، حسنین علیهماالسلام را پسران پیامبر دانسته است. ۴-افضلیت امیرالمؤمنین علیه السلام بر همه‌ی انبیاء به جز نبی خاتم صلی‌الله علیه و آله وسلم: چون رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از همه انبیا افضل است. این مقدمه از ضروریات دین است و احدی نمی تواند در آن مناقشه کند. مقدمه‌ی دوم، این که علی (علیه السّلام) به منزله‌ی نفس پیامبر است؛ پس در همه‌ی کمالات _به جز کمال نبوت_ با رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مساوی است. پس امیرالمؤمنین علیه السلام همچون رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از همه انبیاء علیهم السلام افضل است. خود رسول خدا به امیرالمؤمنین علیهما و آلهما السلام فرمود: «انک تسمع ما اسمع و تری ما اری لکنک لست بنبیّ و انک لوزیر»؛ «هر آنچه که من می‌شنوم _صدای وحی و‌ ملکوت و..._ تو نیز می‌شنوی و هر آنچه که من می‌بینم تو هم می‌بینی، اما فرق من و تو این است که تو پیامبر نیستی ولی قطعاً وزیر منی». احادیث دال بر نزول آیه مباهله در شأن اهل بیت پیامبر علیه السلام را از هنگام صدور تـا عصر حاضر راویان معتبر متعددی نقل کرده اند. در میان صحابه و تابعین بیش از بیست نفر این حدیث را نقل کرده اند و در دوره های بعد نیز، بیش از پنجاه تن از عالمان بزرگ سنی آن را روایت کـرده انـد. در کتاب «تشیید المراجعات و تفنید المکابرات» نام 24 تن از صحابه و 52 نفر از عالمان سنی به ترتیب تاریخ از سال 227 هجری تا سال 1270 هجری ذکر شده است که به نقل این روایت پرداخته انـد (حسینی میلانی، تشییدالمراجعات، 1 /344 ـ 348). خلاصه آنکه:  تمام کمالات موجود در پیامبر اکرم ص در شـخص امیرالمؤمنین علیه السلام نیز حاصل است؛ جز نبوت. چنان که در حدیثی رسول خـدا صلی الله علیه وآله وسلم به امیرالمؤمنین عـلیه السـلام فرمود: «یا علیّ! ما سَألْتُ اللهَ شیئاً إلاّ سَألْتُ لکَ مِثْلَهُ...» «یا علی من از خدا چیزی برای خودم نخواستم؛ مگر آن که هـمانند آن را برای تو درخواست کردم و از خدا چیزی درخواست نکرده ام؛ مگر آن که آن را به من عطا فرموده؛ جز این که به من گفته شد که پس از تو پیامبری نخواهد بود». (ابـن ابی عاصم، کتاب السنة، 582؛ طبرانی، المعجم الاوسط،8/ 47؛ زرندی، نظم درر السمطین، 119؛ ابـن عـساکر، تـاریخ مدینه دمشق، 42 و 311). بارها گفت پیمبر که علی جان من است هم به جان علی و جان پیمبر صلوات ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk