eitaa logo
نهج البلاغه
36.8هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
2.8هزار ویدیو
63 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرهیز از غم و شادی برای دنیا ▫️فَلْيَکُنْ سُرُورُکَ بِمَا نِلْتَ مِنْ آخِرَتِکَ، وَلْيَکُنْ أَسَفُکَ عَلَى مَا فَاتَکَ مِنْهَا.... 🟠خوشحالى تو از چيزى باشد كه در آخرت براى تو مفيد است، و اندوه تو براى از دست دادن چيزى از آخرت باشد. آنچه از دنيا به دست مى آورى تو را خوشنود نسازد، آنچه در دنيا از دست مى دهى زارى كنان تأسّف مخور 📘 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒ثنا و ستایش نااهلان تا زمانی است که به آنها بخشش می شود 📌 نهج‌البلاغه/ خطبه142/ قسمت2 از 6 قسمت 🎤صوتی استاد مفسر دکتر 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟤رابطه ایمان و مسائل مالی 🎙دکترمحمدعلی انصاری 🔶 @Nahj_Et
⭕️ فاجعه آتش سوزی سینمارکس آبادان، ۲۸ مرداد ۱۳۵۷ 🔹 در فاجعه آتش سوزی عمدی سینما رکس آبادان که از سوی ساواک و عوامل رژیم سفّاک پهلوی جهت بدنام کردن انقلاب اسلامی مردم ایران به وقوع پیوست، 377 نفر به طرزی فجیع کشته شدند. ♦️بدون تردید یکی از اهداف اصلی آتش زدن سینما رکس، انحراف اذهان عمومی و تخریب جریان مذهبی بود که بعضا در آن مقطع تاریخی مخالف فساد در سینما بود. ⭕️ حجت‌الاسلام محمدجواد کشمیری، از مبارزین انقلابی: « این سینما، سینمای بدنامی بود و عمدتا خارجی‌های شاغل در شرکت نفت آبادان و افراد لاابالی و زن‌های بی‌حجاب با پوشش‌های بد و زننده به آنجا می‌رفتند و این خود زمینه مناسبی بود تا رژیم با ارتکاب این جنایت فجیع آن را به گردن انقلابیون بیندازد و پشتوانه و حمایت مردمی را از انقلاب و رهبرانش بگیرد.» 🔹متهم ردیف اول این آتش‌سوزی فردی است به نام «حسین تکبعلی‌زاده» که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر شد و در دادگاه به آتش زدن سینما اعتراف کرد. طبق اسناد موجود، 3 همدست او که در این حادثه کشته شده بودند، نیز همانند او جوانانی فاقد شغل و از اقشار فرودست جامعه و البته فاقد پیشینه فعالیت مذهبی و مبارزاتی هستند. 🔶 @Nahj_Et
☸️ والدین، مراقب اقتدار خود باشند 👨🏻‌🏫 والدین گرامی! اقتدار نگهبان می‌خواهد. یکی از نگهبانان اقتدار، سنجیده حرف‌زدن است، زمان‌هایی که والدین بدون بررسی و تفکر، مجازاتی نسنجیده بگذارند که نتوانند عمل کنند، اقتدار آنها تَرَک می‌خورد. حالا تصور کنید اگر این تَرَک‌ها تکرار شود، چه می‌شود؟ 💢 امام علی علیه السلام می‌فرمایند: لِسانُ العاقِل وَراءَ قَلبِهِ وَ ... ؛ انسان عاقل اول فکر می‌کند بعد حرف می‌زند. ❌پس اگر همه جوانب مسئله بررسی نشود، نتیجه چیزی جز مجازات غیر منطقی و غیرحکیمانه نخواهد بود. 📚نهج البلاغه، حکمت 39 .🔶 @Nahj_Et
شرح_صوتی_حکمت_۱۳۰_و_۱۳۱_و_۱۳۲.mp3
11.89M
شرح حکمت ۱۳۰ حال دعا و شکر و استفغار حال دعا و شکر و استفغار داده اند که عبور از این رهگذر شود و کار بنوعی دگر شود مَنْ أُعْطِيَ أَرْبَعاً لَمْ يُحْرَمْ أَرْبَعاً- مَنْ أُعْطِيَ الدُّعَاءَ لَمْ يُحْرَمِ الْإِجَابَةَ ........ شرح حکمت ۱۳۱ طریقت در شریعت نماز و روزه و احرامی متفاوت ، به ظاهر شریعت و در خاطر طریقت الصَّلَاةُ قُرْبَانُ كُلِّ تَقِيٍّ- وَ الْحَجُّ جِهَادُ كُلِّ ضَعِيفٍ- وَ لِكُلِّ شَيْ‌ءٍ زَكَاةٌ وَ زَكَاةُ الْبَدَنِ الصِّيَامُ شرح حکمت ۱۳۲ اثر صدقه و اثر باور قیامت صدقه رزق را افزون کند و قیامت باوری احسان را اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ 📙مجازی و تالیفات استاد 🔶 @Nahj_Et
💠وَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ يَقُولُ "ما فَرَّطْنا فِي الْكِتابِ مِنْ شَيْءٍ" وَ فِيهِ [تِبْيَانُ كُلِ] تِبْيَانٌ لِكُلِّ شَيْءٍ، وَ ذَكَرَ أَنَّ الْكِتَابَ يُصَدِّقُ بَعْضُهُ بَعْضاً وَ أَنَّهُ لَا اخْتِلَافَ فِيهِ، فَقَالَ سُبْحَانَهُ "وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً"، وَ إِنَّ الْقُرْآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ، لَا تَفْنَى عَجَائِبُهُ وَ لَا تَنْقَضِي غَرَائِبُهُ وَ لَا تُكْشَفُ الظُّلُمَاتُ إِلَّا بِهِ. 💠(خداوند) مى گويد: «ما در اين كتاب چيزى را فرو نگذاشته ايم. يا: «در آن بيان هر چيزى است» و نيز بعضى از قرآن بعض ديگر را تصديق مى كند و در آن هيچ اختلافى نيست، كه، «اگر نه از سوى خدا آمده بود در آن اختلاف بسيار مى يافتند». قرآن ظاهرش زيباست و باطنش ژرف است. عجايبش انتها نپذيرد و غرايبش پايان نگيرد. و تاريكى جز بدان از ميان نرود 📙خطبه 18 نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
🌹امام علي عليه السّلام: 🔹إِنَّ اللّه َ افْتَرَضَ عَلَيْكُمُ فَرائِضَ، فَلاَ تُضَيِّعُوها؛وَحَدَّ لَكُمْ حُدُودا، فَلاَ تَعْتَدُوها؛وَنَهاكُمْ عَنْ أَشْياءَ، فَلاَ تَنْتَهِكُوها؛وَسَكَتَ لَكُمْ عَنْ أَشْياءَ وَلَمْ يَدَعْها نِسْيانا، فـَلاَتَتَكَلَّفُوها؛ 🔸خداى بزرگ فريضه هايى را بر شما واجب شمرده است، پس تباهشان مسازيد 🔸 و مرزهايى تعيين كرده است، از آن حدود پا فراتر مگذاريد 🔸 و شما را از امورى نهى كرده است حرمت اين حريمها را نشكيند 🔸 در مواردى نيز سكوت كرده است كه بى گمان از روى فراموشى آنها را واننهاده است 🔸 پس خود را با كاوش بيهوده در مورد آنها به رنج و زحمت ميندازيد. 📚 حکمت ۱۰۵ نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
🌎دلبستگی به دنیا ▫️و مَن عَشِقَ شَيئا أعشى (أعمى) بَصَرَهُ و أمرَضَ قَلبَهُ ، فَهُوَ يَنظُرُ بِعَينٍ غَيرِ صَحيحَةٍ ، و يَسمَعُ بِاُذُنٍ غَيرِ سَميعَةٍ ، قَد خَرَقَتِ الشَّهَواتُ عَقلَهُ ، و أماتَتِ الدّنيا قَلبَهُ 🟤هركه شيفته چيزى شود آن چيز ديده اش را كور و دلش را بيمار گرداند؛ چنين كسى با ديده اى ناسالم مى نگرد و با گوشى ناشنوا مى شنود؛ شهوتها خرد او را از هم گسيخته و دنيا دلش را ميرانده است. ✍امام عليه السلام به عنوان يک طبيب حاذق، در اين بيان خود، انگشت بر نقطه اصلى درد گذارده است و آن اينکه دنياپرستى و عشق سوزان به زرق و برق و زينت هاى دنياى مادّى، نيروى داورى و قضاوت صحيح را به کلّى از انسان سلب مى کند; به گونه اى که تمام سعادت و خوشبختى خود را در وصول به اين دنياى مادّى مى پندارد، از هر طريق و به هر قيمت که باشد و جدايى از آن، او را بى تاب و بيمار مى سازد.بديهى است که چنين کسى نه حقّ و باطل را تشخيص مى دهد و نه مصالح و مفاسد خويش را درک مى کند. ديوانه وار به سوى لذّات دنيا پيش مى رود و هنگامى بيدار مى شود که همه چيز را از دست داده است 📘 نهج البلاغه خطبه 109 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا