eitaa logo
نهج البلاغه 📜
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
591 ویدیو
27 فایل
📍مطالعه ترتیبی کتاب ارزشمند نهج البلاغة 🖇به همراه شرح مختصر ارتباط با ادمین 👇 Yazahra256 کپی آزاد به شرط: _ 5صلوات جهت تعجیل در امر فرج
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج البلاغه 📜
#خطبه16 [ بخش ششم ] شُغِلَ مَنِ الجَنَّةُ وَ النّارُ اَمامَهُ! ساع سَریعٌ نَجا،، و طالِبٌ بَطیءٌ
[ بخش هفتم ] ⭕️هَلَکَ مَنِ ادَّعى، وَ خابَ مَنِ افْتَرى. مَنْ اَبْدى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ هَلَکَ. وَ کَفى بِالْمَرْءِ جَهْلا اَلاّ یَعْرِفَ قَدْرَهُ. لایَهْلِکُ عَلَى الْتَّقْوى سِنْخُ اَصْل، وَ لا یَظْمَأُ عَلَیْها زَرْعُ قَوْم. 🔮🎾🎾🍃🎾🔮🎾🍃🎾🎾🔮 🔺آن کس که به ناحق ادّعاى (امامت و ولايت) کند هلاک مى شود (چه اين که هم خودش گمراه است و هم ديگران را به گمراهى مى کشاند)و آن کس که با دروغ و افترا (بر خدا و پيامبر چنين مقامى را طلب کند) محروم مى گردد و به جايى نمى رسد 🔺و آن کس (که با ادّعاهاى باطل) به مبارزه با حق برخيزد و در برابر آن قد علم کند هلاک خواهد شد! 🌾🌾 و در نادانى انسان همين بس که قدر خويش را نشناسد، ريشه درختى که در سرزمين تقوا نشانده شود هرگز نابودى نمى پذيرد و بذر و زراعتى که در اين سرزمين پاشيده شود، هرگز تشنه نمى گردد! ✅ @nahjamira
. از حسین ایـن همه اصرار حسن حرف بزن از حسن بغض پے بغض برادر سخت است @nahjamira
[ بخش هشتم ] 🍀 فَاسْتَتِرُوا فى بُیُوتِکُمْ، وَ اَصْلِحُوا ذاتَ بَیْنِکُمْ، وَ التَّوبَةُ مِنْ وَرائِکُمْ، وَ لا یَحْمَدْ حامِدٌ اِلاّ رَبَّهُ، وَ لا یَلُمْ لائِمٌ اِلاّ نَفْسَهُ 🔮🎾🍃🎾🎾🔮🎾🎾🍃🎾🔮 🏘در خانه هاى خود پنهان شويد (و در دسته بندى هاى منافقان و نفاق افکنان شرکت نجوييد)! در اصلاح ميان خود بکوشيد (و مردم را با هم آشتى دهيد و صفوف خود را در مقابل آنها متّحد سازيد)! 💠توبه پيش روى شما و در دسترستان است (به آن چنگ زنيد و گذشته خود را جبران کنيد)، (و در هر حال) هيچ ستايشگرى جز خدا را نبايد ستايش کرد و (در گناه و خطا) جز خويش را نبايد سرزنش نمود.❗️ @nahjamira
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها زیارتی بسیار کوتاه با مضامین بسیار بلند... ▫️ 🔘بخش های مسابقه: ▫️قرائت زیارت به نیابت از سردار فاطمی ▫️حفظ زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها 🕑مهلت شرکت در مسابقه: از۱۱ تا ۲۸دی ماه 🎁جوایز: ۵۰نگین متبرک مضجع شریف حضرت معصومه علیها السلام ۳۰پک فرهنگی آموزشی کودک 🏷لینک شرکت در مسابقه: Keramat.amfm.ir 🔷🔸💠🔸🔷 مخاطبین کانال نهج البلاغه حتما نام کانال را در بخش ثبت نام وارد کنید. @nahjamira
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ (س) ‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🌸 بعضی خیال می‌کنند کسی که اهل سیاست است، و در میدان جهاد فی‌سبیل‌الله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمی‌تواند یک زن خانه با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد. ‌و اگر مرد است، نمی‌تواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد. ۱۳۶۸/۰۹/۲۲ | @nahjamira
✨مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ. امام(عليه السلام) فرمود: كسى كه يقين به پاداش دارد در بخشش، سخاوتمند است.😊 @nahjamira
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بزرگی ‌میفرماینـد اگه‌این‌روزارو‌ازدست‌بدی کل‌زندگیت‌روباختی... خیلیاتو‌همین‌روزا‌عاقبت‌بخیر‌شدن... شهادت گرفتـن خوشبختی گرفتن سعادت گرفتن...! از دست ندیـم این روزا رو! 🥀 💕🖤💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️مشکل جوامع بشری «تک آدم‌های بد» نیست؛ مشکل را باید در کل جامعه و بین مردم جستجو کرد ◾️داغ اصلی فاطمیه، سکوت مردم در مقابل حق‌طلبی فاطمه(س) و تنها گذاشتن ایشان است ◾️مشکل جامعۀ مدینه این بود که «اسلام سیاسی» را باور نکرد و بعد از پیامبر به الگوی «معنویت غیرسیاسی» برگشت 🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) ➖ چرا حضرت‌زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) غریب واقع شد؟ مشکلی که فاطمه(س) با آن مواجه بود مشکل یکی دو نفر نبود؛ مشکل اصلی مربوط به جامعه و مردم بود که فریاد او را شنیدند و سکوت کردند. ➖ اصلی‌ترین داغ‌های فاطمه(س) مربوط به آن مردمی بود که در مقابل حق‌طلبی حضرت ساکت ماندند و ایشان را تنها گذاشتند و اجازه دادند به ایشان و امیرالمؤمنین(ع) ظلم بشود. ➖ علت غربت فاطمه(س) را بیشتر باید در میان مردم جستجو کرد و الّا در هر جامعه‌ای، عده‌ای آدم‌ بد وجود دارد که وقتی فرصت پیدا کند ضربه می‌زند و خیانت می‌کند. مشکل جوامع بشری هیچ‌وقت تک‌آدم‌های بد نیستند؛ مشکل اصلی مربوط به خودِ جامعه و معضلاتی است که در آن هست. ➖ مشکل جامعۀ مدینه این بود که هنوز «اسلام سیاسی» را باور نکرده بود؛ برای اینکه قبل از اسلام، آنها یک الگوی معنویت غیرسیاسی داشتند و بعد از پیامبر(ص) به همان الگو برگشتند «أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‏ أَعْقابِكُمْ» ➖ «انقلاب بر اعقاب» یا برگشتن به گذشته، به این معنا نبود که آنها نماز را کنار بگذارند یا شرابخوری را باب کنند. این کارهای عبادی از جنس همان عبادات قبل از اسلام‌شان بود که به‌راحتی تداوم بخشیدند. آن چیزی که از جنس معنویت قبل از اسلام نبود، امر ولایت بود و همین امر ولایت بود که موجب شد در مکّه با پیامبر(ص) مخالفت بشود. ➖ آنها در اعقاب‌ و در گذشتۀ‌شان چه مشکلی داشتند که به همان مشکل برگشتند؟ آنها قبلاً هم یک معنویت و عبادت‌هایی داشتند، ولی این معنویت در ادارۀ جامعه‌شان نقشی نداشت؛ مثل همین معنویت سکولاری که الان هم خیلی جاها هست. 👤علیرضا پناهیان 🚩 نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۷ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/6628 @Panahian_ir
در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نائب الزیاره اعضای کانال بودم. @nahjamira
🏴 تبیین غم نامه (س) در نهج البلاغه 🔹 این سخن از آن حضرت روایت شده که هنگام به خاک سپردن سیده زنان، (س) بر سر مزار رسول اللّه (ص)، چنانکه گویی با حضرتش راز می گوید، بیان داشته است: ◼️سلام بر تو، ای پیامبر خدا. ای رسول خدا، بر مرگ دخت برگزیده تو، شکیبایی من اندک است و طاقت و توانم از دست رفته ولی مرا، که اندوه عظیم فراق تو را دیده ام و رنج مصیبت تو را چشیده ام، جای شکیبایی است. من خود تو را به دست خود در قبر خواباندم و هنگامی که سر بر سینه من داشتی، جان به جان آفرین تسلیم نمودی. «انا لله و انا الیه راجعون». آن ودیعت بازگردانده شد و آن امانت به صاحبش رسید. اندوه مرا پایانی نیست.😭 همه شب خواب به چشمم نرود تا آن گاه که خداوند برای من سرایی را که تو در آن جای گرفته ای، اختیار کند. بزودی، دخترت تو را خبر دهد که چگونه امتت گرد آمدند و بر او ستم کردند. اینها در زمانی بود که از مرگ تو دیری نگذشته بود و تو از یادها نرفته بودی. بدرود تو را و دخترت را. ◾️بدرود کسی که وداع می کند، نه بدرود کسی که رنجیده و ملول است. اگر از اینجا بازمی گردم نه از روی ملالت است و اگر درنگ می کنم نه به سبب آن است که به وعده ای که خدا به صابران داده است بدگمان شده ام. بیشتر بخوانید:👇 hawzahnews.com/news/939236 @nahjamira
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام صادق علیه السّلام فرمودند: ثلاثة هن فخر المؤ من وزینة فى الدنیا و الاخرة : الصلاة فى اخر اللیل و یاءسه مما فى ایدى ، الناس ، و ولایة الامام من ال محمد صلى الله علیه وآله ؛ ✨ سه چیز مایه افتخار مومن و زینت اودر دنیا و آخرت است:  1⃣ نماز در آخر شب ؛  2⃣ دل کندن از آنچه دردست مردم است ؛  3⃣ پذیرش ولایت امام از اهل بیت پیامبر (صلى الله علیه وآله) 📚 بحارالانوار، ج 87، ص 140 @nahjamira
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه 📜
#حکمت138 ✨مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ. امام(عليه السلام) فرمود: كسى كه يقين به
1💠شرح و تفسيرحکمت138 ✅ سخاوتمند باش امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به يكى از مهم ترين انگيزه هاى انفاق و بخشش در راه خدا اشاره كرده ✨ مى فرمايد: «كسى كه يقين به پاداش و عوض داشته باشد در بخشش سخاوت به خرج مى دهد»; (مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ).❣ 🖌از جمله غرائز مسلم انسان جلب منفعت و دفع ضرر است; انسان هميشه مى خواهد كارى انجام دهد كه سودى براى او داشته باشد يا ضررى را از او دور سازد و تمام تجارت هاى مادى با همين انگيزه صورت مى گيرد. 🍄🍄 @nahjamira
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2💠شرح و تفسيرحکمت138 🍃در تجارت معنوى كه قرآن نيز از همين لفظ براى آن استفاده كرده (مانند آيه شريفه (هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَة تُنجِيكُمْ مِّنْ عَذَاب أَلِيم)) نيز بر همين اساس كار مى كند، ✴️بنابراين كسانى كه به وعده هاى الهى ايمان و يقين داشته باشند و بدانند در برابر هر انفاق در راه خدا، بهتر و بيشتر از آن را در اين دنيا يا در آخرت و يا در هر دو دريافت مى كنند هرگز در انفاق كردن ترديدى به خود راه نمى دهند؛ 🌷🌱🌷 سخاوتمندانه مى بخشند و از اموال و ثروت هاى خود در اين راه با روى گشاده استقبال مى كنند. 📗قرآن مجيد مى فرمايد: «(وَمَا أَنفَقْتُمْ مِّنْ شَىْء فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ); و هر چيزى را (در راه خدا) انفاق كنيد، عوض آن را مى دهد (و جاى آن را پر مى كند)، و او بهترين روزى دهندگان است». 🆔 @nahjamira
یاعلی (ع) 💕 به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند چو علي گرفته باشد سر چشمه ي بقا را @nahjamira
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همانا فاطمه فرشته ای است ، که به صورت انسان آفریده شده است (س) @nahjamira