eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
350 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃أيُّها النّاسُ، اعلَموا أنّهُ ليسَ بعاقِلٍ مَنِ انزَعَجَ مِن قَولِ الزُّورِ فيهِ، و لا بحَكيمٍ مَن رَضِيَ بثَناءِ الجاهِلِ علَيهِ اى مردم! بدانيد كه هر كس از سخن دروغ و ناحقّ درباره خود رنجيده شود، خردمند نيست و هر كس از مدح و ثناى نادان درباره خود خوشحال شود، حكيم نمى باشد تحف العقول صفحه208 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 اخلاص مودّت 🔸 اجر پیغمبر این نیست که ما دوست این خاندان باشیم؛ خدا نفرمود: «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا مودة القربی»، از ما نخواستند دوست اینها باشیم، بلکه از ما خواستند جز اینها دوست دیگری نداشته باشیم. این حصر از کجا در می‌آید؟ اگر قرآن گفته بود «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا مودة القربی»، خب همه ما به این خاندان علاقه‎مندیم دوست اینها هستیم و اجر رسالت را دادیم؛ اما این را که نگفت! 🔸 فرمود: ﴿قُل لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾. این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ مفعول واسطه برای مودّت نیست که بشود ظرف لغو، این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾، ظرف مستقرّ است نه ظرف لغو، وقتی مستقرّ شد کاری به مودّت ندارد. ﴿قُل لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾؛ این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ متعلّق به آن مستقر است؛ یعنی شما یک جا را فقط باید دوست داشته باشید و آن اهل بیت ‌اند! از ما این را می‌ خواهند نه اینکه دوستی اهل بیت را از ما بخواهند که ما بگوییم ما با اهل بیت دوست هستیم! بله دوست هستیم، خیلی ‌ها با اهل بیت دوست هستند؛ اما از ما خواستند که فقط آنها را دوست داشته باشید`: ﴿لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾». ممکن است انسان بچه خودش را مال خودش را درس و بحث خودش را دوست داشته باشد؛ اما همه اینها باید در این راستا باشد. 📚 تفسیر سوره مبارکه طور تاریخ: 1395/12/02 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
قدردانیِ ما از دیگران، هم حال خودمان را خوب می‌کند هم حال آنها را ! از ابراز محبت به عزیزانمان خجالت نکشیم. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انسان شناسی ۲۲۶.mp3
12.18M
۲۲۶ چطور میشه بعضیا بقدری محرم اهل بیت علیهم‌السلام میشن که با عباراتی مثل؛ ـ " منّا اهل البیت " (او از ماست) ـ " أنت ولیّنا حقّاً " (تو حقیقتاً از دوستان مایی) مورد خطاب از سوی اهل بیت علیهم‌السلام واقع میشن؟ ※ یعنی ما هم ممکنه به چنین مقامی برسیم؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 شهید محسن مختارزاده تقدیم به ساحت مقدس حضرت پدر امام 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘ویژگی فرمانده سپاه (سلمان فارسی) 💢لِلّهِ بِلاَءُ فُلاَن فَلَقَدْ قَوَّمَ الاَْوَدَ، وَ دَاوَى الْعَمَدَ، وَ أَقَامَ السُّنَّةَ، وَ خَلَّفَ الْفِتْنَةَ! ذَهَبَ نَقِیَّ الثَّوْبِ، قَلِیلَ الْعَیْبِ. أَصَابَ خَیْرَهَا، وَ سَبَقَ شَرَّهَا. أَدَّى إلَى اللّهِ طَاعَتَهُ، وَ اتَّقَاهُ بِحَقِّهِ. 💢 رَحَلَ وَ تَرَکَهُمْ فِی طُرُق مُتَشَعِّبَة، لاَ یَهْتَدِی بِهَا الضَّالُّ، وَ لاَ یَسْتَیْقِنُ الْمُهْتَدِی. 💢خداوند پاداش خير در برابر آزمايشهاى او دهد، که کژيها را راست کرد و بيماريها را درمان نمود، سنّت پيامبر را برپا داشت و فتنه ها را پشت سر گذاشت،با جامه اى پاک و عيبى اندک از اين جهان رخت بر بست، خير و نيکى آن را درک کرد و از شر و بدى آن رهايى يافت. 💢 وظيفه خود را در برابر اطاعت خداوند انجام داد و حق تقواى الهى را بجا آورد. از جهان رفت و مردم را در برابر راههاى گوناگون وا گذاشت که نه گمراهان در آن هدايت مى يابند و نه جويندگان هدايت، راه خويش را با اطمينان پيدا مى کنند. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✏️ مبنای آزادی اسلامی، رهایی از نگاه مادی است 🔹 ‌ رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۲/۱/۲۹ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
، جلسه سوم 🌸فَمَنْ وَصَفَ اللهُ سُبْحانَهُ فَقَدْ قَرَنَهُ پس هر کس خداوند سبحان را (با صفاتى همچون صفات مخلوقات) توصيف کند او را با امور ديگرى قرين ساخته وَ مَنْ قَرَنَهُ فَقَدْ ثَنّاهُ و آن کس که او را با چيز ديگرى قرين کند دوگانگى در ذات او قائل شده وَ مَنْ ثنّاهُ فَقَدْ جَزَّأهُ و کسى که دوگانگى براى او قائل شود اجزايى براى او پنداشته(که صفات او شده اند) وَ مَنْ جَزَّأهُ فَقَدْ جَهِلَهُ و هر کس براى او اجزايى قائل شود به راستى او را نشناخته است وَ مَنْ جَهِلَهُ فَقَدْ اَشارَ اِلَیْهِ و کسى که او را نشناسد به او اشاره مى کند جلسه٣- بخش دوم http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه جلسه سوم بخش دوم 🌸وَ مَنْ اَشارَ اِلَیْهِ فَقَدْ حَدَّهُ هر کس به او اشاره کند او را محدود شمرده و هر کس او را محدود بداند او را به شمارش درآورده است (و در وادى شرک سرگردان شده است)! وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّهُ. و هر کس او را محدود بداند او را به شمارش درآورده است (و در وادى شرک سرگردان شده است)! وَ مَنْ قالَ «فیمَ»؟ فَقَدْ ضَمَّنَهُ، «و هر کس بگويد خدا در چيست؟ او را در ضمن چيزى پنداشته وَ مَنْ قالَ «عَلامَ»؟ فَقَدْ اَخْلى مِنْهُ. و هر کس بپرسد بر روى چه قرار دارد؟ جايى را از او خالى دانسته. دکتر محمد علی انصاری http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7