eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
354 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
اللهم ارنی الطلعة الرشیده.... ای بودنت برای عبادت دلیل من کعبه پر از بت است، کجایی خلیل من؟ دست مرا بگیر که در ابتدای راه وامانده است نفس ضعیف و ذلیل من خشکانده است چشمه ی چشم مرا گناه اینگونه به ثمر نرسیده نخیل من یا ایها العزیز تصدق علی الذلیل اصلا امید نیست به بار قلیل من هرجا که می‌روم به در بسته می خورم این بار آمدم که تو باشی کفیل من چشم امید من به قنوت نماز توست درمانده از دعاست زبان علیل من این نامه های عجل و عجل بهانه است از اهل کوفه اند تمامی ایل من آقا خودت برای ظهورت دعا بخوان دل خوش نکن به چند نفر از قبیل من. (دعا بفرمایید)
🌿آیات توحیدی انشالله زین پس روزهای شنبه تفسیر سوره حمد را در کلام آیه الله جوادی آملی پیگیری میکنیم
🌾🌿بسم الله الرحمن الرحیم 🌿🌾 📚خلاصه تفسیر سوره مبارکه حمد 📆جلسه: ۱ 🔺بسم الله جزو هر سوره است. یک در اول قرآن است که هدف کل قرآن یعنی نور بودن تمام قرآن را نشان می دهد و هر سوره هم بسم الله جدا دارد که معنای آن، هدف همان سوره است پس هر یک از بسم الله های اول سوره ها یک معنای خاص دارد. بسم الله اول شش سوره مسبحات، معنایش هدف کل ۶ سوره بصورت واحد است. 🔺عملی به مقصد و هدف می رسد که اولا داشته باشد یعنی حق باشد و باطل نباشد. ثانیا داشته باشد یعنی شخص آن فعل را برای خدا انجام دهد. زمانی می تواند برای خدا انجام دهد که اولا با حق و صادقانه شروع کند یعنی هم لفظ بسم الله الرحمن الرحیم بگوید و هم روح حق را هم داشته باشد و با نیت حق باشد. اگرچه امکان دارد بدون لفظ هم به هدف برسد اما دستور رسیده که بگوید. ثانیا با حق ادامه یافته و صادقانه تمام شود (صدق الله العلی العظیم) (رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق) 🔺حال اگر کار با حسن فعلی و فاعلی باشد امکان ندارد در آن بماند، بالاخره خارج میشود. و من یتق الله یجعل له مخرجا... و راه خروج هم با دست پر (مخرج صدق) است و یرزق من حیث کارش حل می شود. 🔺حال اگر برای دنیا انجام دهد به همان اندازه میرسد و بهره اخروی دیگر ندارد و حتی امکان دارد مانع راه شود(و اموالکم و اولادکم عدو) . 🔷خلاصه: هر کاری ابتر است مگر اینکه هم حُسن فعلی داشته باشد و هم حُسن فاعلی. حُسن فاعلی نیز زمانی محقق خواهد شد که شروعش و پایانش با نام خدا باشد لذا در ابتدای هر کاری باید گفت: بسم الله الرحمن الرحیم 🌾🌿🌾🌿🌾🌿
4_5836964596551781350.mp3
13.14M
⚜ استمداد یا به معصوم ، خود یک مسیرِ سلوکی است، که باید آنرا آموخت! این مسیر، مراتب مختلفی دارد، که باید گام به گام، این مراتب را طی کرد! 🔺اما اگر گام اول را نشناسی و برنداری، محال است دستت به معصوم برسد و با او بتوانی بقیه‌ی مراتب را طی کنی. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_5778307936132531616.mp3
6.52M
۹ دیدنی ها و شنیدنی های انسان، در او تولید فکر میکنند! و تفکر، شاکله ی وجودی اش را می سازد... و تکرار فکر، این شاکله را ثبیت می کند! سِیرِ اصلاحِ درون ما از کجا آغاز می شود؟ 🎤 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✨ أَصْبَحنا في قَبضَتِك دعای صبح امام سجاد علیه‌السلام همه در سراپنجه تو به صبح رسیدیم! چه بخواهیم و چه نخواهیم... صبح امّا؛ در اطاعتِ ربَّش، طلوع می‌کند! ما برای طاعتِ که، صبح می‌کنیم ؟
💌 نجات از نابودی آسان است
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍃 تقدیم به ساحت مقدس حضرت 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 🌹شهید محمد محمدی🌹 👈 🍃از آخر به اول 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾🍃🌾🌿🌹﷽🌹🌿🌾🍃🌾 📣( امام علیه السلام در این سخنرانی از آفرينش آسمان و زمین و آفرینش انسان یاد می کند.) (قسمت-دوم) 3⃣ راههای خدا شناسی 🔹اوّل - آفرينش جهان ♦️خلقت را آغاز کرد و موجودات را بيافريد، بدون نياز به فکر و انديشه ای، يا استفاده از تجربه ای، بی آن که حرکتی ايجاد کند و يا تصميمی مضطرب در او راه داشته باشد. برای پديد آمدن موجودات، وقت مناسبی قرار داد، و موجودات گوناگون را هماهنگ کرد و در هر کدام، غريزه خاصّ خودش را قرار داد و غرايز را همراه آنان گردانيد. خدا پيش از آن که موجودات را بيافريند، از تمام جزئيّات و جوانب آنها آگاهی داشت و حدود و پايان آنها را می دانست و از اسرار درون و بيرون پديده ها آشنا بود. سپس خدای سبحان طبقات فضا را شکافت و اطراف آن را باز کرد و هوایِ به آسمان و زمين راه يافته را آفريد، و در آن آبی روان ساخت، آبی که امواج متلاطم آن شکننده بود، که يکی بر ديگری می نشست، آب را بر بادی طوفانی و شکننده نهاد و باد را به بازگرداندن آن فرمان داد و به نگهداری آب مسلّط ساخت و حدّ و مرز آن را به خوبی تعيين فرمود. فضا در زير تندباد و آب بر بالای آن در حرکت بود. سپس خدای سبحان طوفانی برانگيخت که آب را متلاطم ساخت و امواج آب را پی در پی در هم کوبيد. طوفان به شدّت وزيد و از نقطه ای دور دوباره آغاز شد. سپس به طوفان امر کرد تا امواج درياها را به هر سو روان کند و بر هم کوبد و با همان شدّت که در فضا وزيدن داشت، بر امواج آب ها حمله ور گردد از اوّلِ آن برمی داشت و به آخرش می ريخت، و آب های ساکن را به امواج سرکش برگرداند. تا آنجا که آب ها روی هم قرار گرفتند و چون قلّه های بلند کوه ها بالا آمدند. امواج تُند کف های برآمده از آب ها را در هوای باز و فضای گسترده بالا برد که از آن، هفت آسمان را پديد آورد. آسمان پايين را چون موج مهار شده و آسمان های بالا را مانند سَقفی استوار و بلند قرار داد، بی آن که نيازمند به ستونی باشد يا ميخ هايی که آنها را استوار کند. آنگاه فضای آسمان پايين را به وسيله نور ستارگانِ درخشنده زينت بخشيد و در آن چراغی روشنايی بخش (خورشيد)، و ماهی درخشان، در مدارِ فَلَکی گردان و برقرار و سقفی متحرّک و صفحه ای بی قرار، به جريان انداخت. 🔹دوّم- شگفتی خلقت فرشتگان: ♦️سپس آسمان های بالا را از هم گُشود و از فرشتگان گوناگون پُر نمود. گروهی از فرشتگان همواره در سجده اند و رکوع ندارند و گروهی در رکوعند و يارای ايستادن ندارند و گروهی در صف هايی ايستاده اند که پراکنده نمی شوند و گروهی همواره تسبيح گويند و خسته نمی شوند و هيچ گاه خواب به چشمشان راه نمی يابد و عقل های آنان دچار اشتباه نمی گردد، بدن های آنان دچار سُستی نشده و آنان دچار بی خبریِ برخاسته از فراموشی نمی شوند. برخی از فرشتگان، امينان وحی الهی و زبان گويای وحی برای پيامبران می باشند، که پيوسته برای رساندن حکم و فرمان خدا در رفت و آمدند. جمعی از فرشتگان حافظان بندگان، و جمعی ديگر دَربانان بهشتِ خداوندند. بعضی از آنها پاهايشان در طبقات پايين زمين قرار داشته و گردن هاشان از آسمان فراتر، و ارکان وجودشان از اطراف جهان گذشته، عرش الهی بر دوش هايشان استوار است، برابر عَرش خدا ديدگان به زير افکنده و در زير آن، بال ها را به خود پيچيده اند. ميان اين دسته از فرشتگان با آنها که در مراتب پايين تری قرار دارند، حجابِ عِزّت و پرده های قدرت، فاصله انداخته است. هرگز خدا را با وَهم و خيال، در شکل و صورتی نمی پندارند و صفات پديده ها را بر او روا نمی دارند؛ هرگز خدا را در جايی محدود نمی سازند، و نه با همانند آوردن، به او اشاره می کنند. 📜 ، http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸