eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
361 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
14 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 الْكَرَمُ، أَعْطَفُ مِنَ الرَّحِمِ. 🌖بخشش بيش از خويشاوندى محبّت آورد. 📘 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 بعضیا، یه آدم معمولی‌اَند؛ اما شبیه یه پرنده‌ی سبکبال، روحشون توان پرواز و اوج داره! اما بعضیا عالِمند و پُر از اطلاعات مذهبی‌، ولی شبیه یه عقابی که در قفس بوده، اصلاً نمی‌تونن اوج بگیرند! 💥 اشکال کار کجاست؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 شهید عبدالرسول زرین تقدیم به ساحت مقدس حضرت پدر امام 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💢وَالْجِهَادُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَب: عَلَى الاَْمْرِ بِالْمَعْرُوفِ، وَالنَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَالصِّدْقِ فِي الْمَوَاطِنِ، وَشَنَآنِ الْفَاسِقِينَ: 💢فَمَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ شَدَّ ظُهُورَ الْمُؤْمِنِينَ، وَمَنْ نَهَى عَنِ الْمُنْكَرِ أَرْغَمَ أُنُوفَ الْكَافِرِينَ; وَمَنْ صَدَقَ فِي الْمَوَاطِنِ قَضَى مَا عَلَيْهِ، وَمَنْ شَنِئَ الْفَاسِقِينَ وَغَضِبَ لِلَّهِ، غَضِبَ اللَّهُ لَهُ وَأَرْضَاهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ. 💢 جهاد نيز بر چهار پايه استوار است، امر به معروف، نهي از منكر، راستگويي در هر حال، و دشمني با فاسقان. 💢پس هر كس به معروف امر كرد، پشتوانه نيرومند مومنان است، و آن كس كه از زشتي ها نهي كرد، بيني منافقان را به خاك ماليد، و آن كس كه در ميدان نبرد صادقانه پايداري كند حقي را كه بر گردن او بوده ادا كرده است، و كسي كه با فاسقان دشمني كند و براي خدا خشم گيرد، خدا هم براي او خشم آورد، و روز قيامت او را خشنود سازد. 🅾 🌿🌸🌿🌸🌿🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃شرح و بسط ♻️امام جهاد را به معناى وسيع كلمه تفسير فرموده نه تنها جهاد نظامى در ميدان جنگ با دشمنان كه نتيجه همه آنها عظمت اسلام و مسلمانان و دفع شر كافران و فاسقان و منافقان است. ♻️ به تعبير ديگر امام به هر چهار محور جهاد: جهاد با قلب، با زبان، با عمل و با اسلحه در ميدان نبرد اشاره مى كند كه جهادى است فراگير و شامل تمام مصداق ها. ♻️آن گاه آثار هر يك از اين شاخه هاى چهارگانه را به روشنى برمى شمرد در حديثى از امير مؤمنان على(عليه السلام) مى خوانيم: «قِوامُ الشَّريعَةِ الاْمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْىُ عَنِ الْمُنْكَرِ وَإقامَةُ الْحُدُودِ; اساس شريعت و دين امر به معروف و نهى از منكر و اجراى حدود الهى است». در حديث ديگرى از آن حضرت آمده است: «الاَْمْرُ بِالْمَعْرُوفِ أَفْضَلُ أَعْمَالِ الْخَلْقِ; امر به معروف برترين اعمال بندگان خداست». نكته اصول موفقيّت در كارها آنچه امام(عليه السلام) در اين بخش از سخنان پرمعنايش درباره اركان ايمان و شاخه هاى آن بيان فرموده، علاوه بر اين كه راه رسيدن به ايمان كامل را براى تمام رهپويان اين راه نشان داده، در واقع اصول موفقيت و پيشرفت براى هر كار است; خواه جنبه معنوى داشته باشد يا جنبه مادى. و آن اصول چنين است: ۱. علم و آگاهى كافى براى انجام آن كار. ۲. جهاد و تلاش و كوشش در راه رسيدن به مقصود. ۳. صبر و شكيبايى در برابر موانع راه و هر گونه كارشكنى از سوى مخالفان. ۴. غوطه ور نشدن در هوا و هوس ها و عدم وابستگى و ترك اسارت در چنگال آنها. ♻️حال اگر بر اين اركان چهارگانه اصول شانزده گانه نيز افزوده شود و نتايج هر يك به دقت مورد بررسى قرار گيرد برنامه كاملى را تشكيل مى دهد كه صراط مستقيم براى رسيدن به پيروزى هاست. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 (شرح نهج البلاغه) آیت الله امام خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 2️⃣1️⃣ (قسمت دوازدهم) سربلندی ؛ نتیجه صبر و استقامت مؤمنان گذشته در راه خدا(خطبه قاصعه) 🔻والاْمْنَ مَكَانَ الْخَوْفِ ؛ به جای آن ترسها و گریختن ها و دل دل زدنها ، به اینها امنیت داد و شدند از آقایان ، شدند از بزرگان ، دنیا مال اینها شد ، حکومتها در قبضهٔ اینها قرار گرفت و برای اینها امنیت به وجود آمد . 🔻وأَئِمَّةً أَعْلاَماً ؛ اینها رهبران بشر و علمهای راهنمای بشریت شدند . 🔻و قَدْ بَلَغَتِ الْكَرَامَةُ مِنَ اللَّهِ لَهُمْ‏ مَا لَمْ تَذْهَبِ الْآمَالُ إِلَيْهِ بِهِمْ ؛ کرامت پروردگار و لطف و تفضل خدا و عزّت و شرفی که از ناحیهٔ خدا بردند ، به قدری بود که هرگز امید و آرزویش را کسی دربارهٔ آنها نداشت ؛ کسی خیال نمی کرد اینها به این آقایی و این عزّت و این شرافت و این کرامت برسند . 🔻 فانْظُرُوا کَیْفَ کَانُوا حَیْثُ کَانَتِ الاَْمْلاَءُ مُجْتَمِعَةً؛ پس بنگرید چگونه شدند آن وقتی که اجتماعاتشان ، گروه هایشان ، دسته بندی هایشان و احزابشان همه با هم مجتمع و یکپارچه بود. 🔻و الاَْهْوَاءُ مُؤْتَلِفَةً ؛ خواستهایشان یکی بود، 🔻والْقُلُوبُ مُعْتَدِلَةً ؛ دلهایشان همه در یک راه بود ، 🔻 و الاَْیْدِی مُتَرَادِفَةً ؛ دستهایشان همه روی هم بود. 🔻 و السُّيوفُ مُتَناصِرَةً ، شمشیرهایشان به یاری یکدیگر میرفت ؛ اینها به یاری آنها ، آنها به یاری اینها ، 🔻و البَصائرُ نافِذَةً ؛ به قربان این زبان ، به به ! چشمهای بصیرتشان تیز بود ، آگاه بودند ، می فهمیدند ، شعور داشتند ، درک داشتند ، 🔻و العزائمُ واحِدةً ؛ تصمیم هایشان یکی بود ، بینشان اختلاف و تشتّت نبود ؛ وقتی این جور بودند ـ دستها یکی ، دلها یکی ، خواستها یکی ، شمشیرها یکی ، بازوها یکی ، بصیرتها و دستها آگاه ، روشن ، شعور فراوان ، فهم در سطح بالا ، همه چیز یکی - وقتی دارای این شرایط بودند و به اینجا رسیدند ، 🔻ألَمْ يَكُونُوا أرْبابا في أقْطارِ الْأرَضينَ ؛ آیا بزرگان و سروران اقطار عالم نشدند ؟ 🔻و مُلُوكاً عَلَى رِقَابِ الْعَالَمِينَ ؛ زمامداران سراسر جامعهٔ بشری نگشتند ؟ چرا ! شدند ↩️ ادامه دارد... http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌀 یک حس گمشده در فرهنگ ما «احساس » است 👈🏻 معنویت و احساس مسئولیت اجتماعی (ج۱) قسمت دوم 🔹 احساس مسئولیت اجتماعی نیاز به یک بلوغ و یک کار تربیتی خاص دارد و الا اگر انسان را رها کنید، در لاک فردیت خودش قرار می‌گیرد. به این انسان اگر دین و معنویت را اضافه کنید، دین و معنویت را هم می‌گیرد و آن را به سیاهچال فردیت خودش می‌برد. 🔹 اگر انسان را به دین دعوت کنید اما کار تربیتیِ خوب و حساب‌شده‌ای انجام ندهید و دین را درست برایش تعریف نکنید، دین را در فضای فردیت خودش تنظیم می‌کند و به جامعه هم فقط تا آنجایی کار دارد که به جامعه صدمه نزند و جامعه هم به او صدمه نزند. 🔹 افراد وقتی می‌‌خواهند شغل انتخاب کنند، غالباً دنبال موفقیت خودشان هستند، همچنین وقتی می‌خواهند برای خودشان زندگی تشکیل بدهند، دوباره منافع فردی خودشان را در نظر می‌گیرند. 🔹 الان کمتر کسی از باب حس مسئولیت اجتماعی، این‌طور می‌گوید «من الان باید ازدواج کنم با خانمی که بتواند زیاد فرزند بیاورد، الان جامعه نیاز دارد که فرزندآوری زیاد بشود» یعنی وقتی نیاز جامعه را می‌بیند، سلیقۀ خود و خیلی از خواسته‌هایش را کنار می‌گذارد. این‌‌طور مسئولیت اجتماعی داشتن، یعنی حالت پدری یا حالتِ مادری پیدا کردن برای جامعه. 🔹 مسئولیت اجتماعی داشتن یعنی انسان عاشق رشد جامعه باشد، یعنی به جای اینکه صرفاً دنبال این باشی که «من موفق بشوم، من حرمت و عزّتی پیدا بکنم» دنبال این باشی که جامعۀ من چه رشدی پیدا می‌‌کند؟ 🔹 در بسیاری از گفتگوها و دل‌نوشته‌ها (که در فضای مجازی و... می‌ببینیم)، حرف‌ها اکثراً فردی است و اگر کسی بخواهد به معنویت و دین‌داری هم بها بدهد، به همین ادبیات فردی یک رنگ خدایی می‌دهد. این آن چیزی نیست که اساس دین و اساس عامل تقرب به خدا را تشکیل می‌دهد. 🔹 «فناء فی‌ الله» تعبیری است که برای اهل معرفت به‌کار می‌‌رود و نشان می‌دهد که چقدر ذوب در پروردگار شده‌اند. اگر بخواهید شاخص فنای فی الله را بررسی کنید، می‌‌شود فنای در مردم یا فنای در بشریت یا غصۀ انسان‌ها را خوردن. 🔹 امام سجاد(ع) به یکی از یارانش فرمود: مسلمین را باید به منزلۀ خانوادۀ خودت بدانی، بزرگ‌شان را مثل پدرت بدانی و کودکان را فرزند خودت بدانی. کسانی که هم‌سن خودت هستند را برادر خودت بدانی...( احتجاج/ج2/ص320) البته داشتن این احساس، خیلی دل بزرگی می‌‌خواهد. 🔹 بندگان خدا در واقع قصد پروردگار از خلقت عالم هستند. چطور می‌شود که دلت برای خدا و از خوف و خشیت خدا بلرزد ولی بندگان خدا را هیچ حساب نکنی؟! 🔹 فرض کنید امام زمان(ع) فرزند خودش را به شما بسپارد که از او نگهداری کنی. آیا همۀ کارهایت را تعطیل نمی‌کنی که به او رسیدگی کنی؟ حالا خداوند می‌فرماید: «الخلقُ عیالی»؛ همۀ مردم مثل بچه‌های من هستند. عرفان یعنی اینکه همین را شهود کنی. 🔹 شهدا و رزمندگان ما در اوج معنویت، این حس را پیدا می‌کردند؛ این حسّ دیگردوستی، این حسّ پدری نسبت به تمام آحاد جامعه؛ حسّ مسئولیت فوق‌العاده‌ای که حاضر است برای دیگران راحت جان بدهد. 🔹 دعا برای ظهور، منهای عشق به خلق خدا، مزه و معنای حقیقی خودش را ندارد. از امام صادق(ع) پرسید: ما که یاران شما امام غریب هستیم اجرمان بیشتر است یا یاران آخرین امام وقتی ظهور کند؟ فرمود: ثواب شما بیشتر است چون در غربت هستید. گفت: پس چرا برای ظهور دعا کنیم؟ فرمود: آیا نمی‌خواهید مردم نجات پیدا کنند و با حق آشنا بشوند؟ (کافی/ج2/ص139) 👤علیرضا پناهیان 🚩 مسجد دانشگاه تهران- ۱۴۰۰.۱۰.۰۶ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/7136 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 تذکره معاد 🔸 اگر در روایات دارد وقتی بهار آمد به یاد معاد باشید، یكی از راه‌ های تذكره معاد همین است كه ما از تقلیب_قلوب نجات پیدا كنیم، از تقلیب_ابصار نجات پیدا كنیم و راه نجات هم در قرآن مشخص شد، فرمود ما نعمتی را كه دادیم هرگز نمی ‌گیریم. 🔸 نعمت دادنِ الهی مسبوق به استحقاق نیست، این بیان نورانی امام سجاد (سلام الله علیه) در صحیفه ناظر به همین مطلب است فرمود: «مِنَّتُک ابْتِدَاءٌ»؛ خدایا ما طلبی نداشتیم، استحقاقی نداشتیم، تمام نعمت ‌های تو ابتدایی است. در قرآن دو آیه دارد كه ما هر چه دادیم به شما دادیم دیگر پس نمی ‌گیریم مگر اینكه شما خودتان پس بدهید ﴿ إِنَّ اللَّهَ لاَ یغَیرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ﴾ نه بأموالهم، نه بأماكنهم و نه بأراضیهم, اگر اینها یك تحول درونی پیدا كردند ـ معاذ الله ـ بیراهه رفتند اینها نعمت ‌های ما را پس می‌ دهند، ما چیزی را كه دادیم پس نمی ‌گیریم ﴿ ذلِكَ بِأَنَّ اللّهَ لَمْ یكُ مُغَیراً نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَی قَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ﴾ این دو آیه نشان آن است كه هرگز خدا چیزی را كه داده پس_نمی_‌گیرد؛ از اول چیزی كه استحقاق نداشتیم داد، بعد در مرحله بقا هم چیزی را كه طلبكار نیستیم می‌ دهد و هرگز پس نمی‌ گیرد مگر اینكه ما خودمان پس بدهیم، این خداست! 🔸 در برابر این خدا با این لطف و با این صفا، جز عرض ارادت و بردگی و بندگی چیزی شایسته ما نیست. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1391/12/24 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
📿 نماز پنج شنبه های دو رکعت؛ ـ در هر رکعت حمد + صدبار توحید ـ و در پایان نماز، صدمرتبه صلوات http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃حدیث روز لِكُلِّ شَيءٍ زَكاةٌ، وزَكاةُ العَقلِ احتِمالُ الجُهّالِ 🛑هر چيزى زكاتى دارد و زكات عقل، تحمُّل نادان هاست امیرالمومنین(ع) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
سحر نزدیک است ✍ صبح وقتی می‌دمد که؛ شب، به منتهی‌إلیه خویش رسیده باشد! حال و روزِ زمین، حال و روز "بین‌الطلوعین" است ؛ شب، از کاملترین چهره‌اش، پرده برمی‌داشته، و صبح، اندک اندک، از سپیده‌دمانش ... شب می‌آید که برود! و .... صبح می‌آید که بماند! ألیس الصُّبحُ بِقَریبْ 💫؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
👤 انسان شناسی ۴۲
انسان شناسی ۴۲.mp3
11.77M
۴۲ 📌آموختیم که علامت سلامتِ باطن و خاموش بودن جهنم‌هایِ نفس؛ "سلامت قلب " انسان است! ▪️شاخصه‌های سلامت قلب چیست؟ ▫️مهمترینِ این شاخصه‌ها کدام است؟ ▪️از کجا بفهمیم، قلبِ ما هم، قلبِ سالمی است؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 شهید محمدجواد دل آذر تقدیم به ساحت مقدس حضرت پدر امام 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘ملکا ذکر تو گویم 💢مَنَعَتْهَا «مُنْذُ» الْقِدْمَةَ، وَ حَمَتْهَا «قَدُ» الاَْزَلِیَّةَ، وَ جَنَّبَتْهَا «لَوْ لاَ» التَّکْمِلَةَ! بِهَا تَجَلَّى صَانِعُهَا لِلْعُقُولِ، وَ بِهَا امْتَنَعَ عَنْ نَظَرِ الْعُیُونِ، وَ لاَ یَجْرِی عَلَیْهِ السُّکُونُ وَ الْحَرَکَةُ، 💢وَ کَیْفَ یَجْرِی عَلَیْهِ مَا هُوَ أَجْرَاهُ، وَ یَعُودُ فِیهِ مَا هُوَ أَبْدَاهُ، وَ یَحْدُثُ فِیهِ مَا هُوَ أَحْدَثَهُ! إِذاً لَتَفَاوَتَتْ ذَاتُهُ، وَ لَتَجَزَّأَ کُنْهُهُ، وَ لاَمْتَنَعَ مِنَ الاَْزَلِ مَعْنَاهُ، وَ لَکَانَ لَهُ وَرَاءٌ إِذْ وُجِدَ لَهُ أَمَامٌ، وَلاَلْتَمَسَ التَّمَامَ إِذْ لَزِمَهُ النُّقْصَانُ. 💢وَ إِذاً لَقَامَتْ آیَةُ الْمَصْنُوعِ فِیهِ، وَ لَتَحَوَّلَ دَلِیلا بَعْدَ أَنْ کَانَ مَدْلُولا عَلَیْهِ، وَ خَرَجَ بِسُلْطَانِ الاِْمْتِنَاعِ مِنْ أَنْ یُؤَثِّرَ فِیهِ مَا یُؤَثِّرُ فِی غَیْرِهِ. الَّذِی لاَ یَحُولُ وَ لاَ یَزُولُ، وَ لاَ یَجُوزُ عَلَیْهِ الاُْفُولُ. 💢اينکه مى گوييم: موجودات از فلان زمان پيدا شده اند آنها را از قديم بودن باز مى دارد، و اينکه مى گوييم: به تحقيق به وجود آمده اند آنها را از ازلى بودن ممنوع مى سازد و هنگامى که گفته مى شود: اگر چنين نبود مشکلى نداشتند، دليلى بر آن است که به کمال نرسيده اند. 💢آفريدگار جهان با آفرينش مخلوقات در برابر عقل ها تجلى کرد، و به همين سبب مشاهده او با چشم هاى ظاهر غير ممکن است سکون و حرکت در او راه ندارد (زيرا) چگونه ممکن است چيزى بر او عارض شود در حالیکه خودش آن را ايجاد کرده است؟ و چگونه ممکن است آنچه را او ظاهر کرده به خودش بازگردد و او تحت تأثير آفريده خويش قرار گيرد؟ که اگر حرکت و سکون در ذات او راه پيدا کند ذاتش تغيير مى پذيرفت و کنه ذاتش تجزيه مى شد. 💢 مفهوم ازليت براى او ممتنع مى گردد و بايد پشت سرى داشته باشد اگر پيش رويى دارد، و به سبب نقصان بايد در جستجوى کمال باشد، و در اين حال نشانه مخلوق بودن در او ظاهر خواهد شد و خود دليل بر وجود خالقى ديگر خواهد بود; نه اينکه مخلوقات دليل وجود او باشند 💢 (و سرانجام اينکه) به سبب دارا بودن قدرت مطلقه آنچه در غير او اثر مى گذارد در او اثر نخواهد گذاشت. آرى او خداوندى است که نه تغيير در ذات او راه دارد و نه زوال و غروب و افول بر او رواست. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾شرح و بسط ☘تو نماینده فضلی، تو سزاوار ثنایی ♦️آثار او در جاى جاى عالم هستى نمایان است و از آنها پى به وجود مقدّسش مى بریم; ولى با این حال با چشم ظاهر دیده نمى شود، زیرا رؤیت چشم، مخصوص اجسام است که داراى زمان و مکان و اجزا و جهت هستند و خداوند از تمام اینها منزّه است. حرکت و سکون از عوارض ممکنات است. حرکت آن است که یک شىء در دو زمان در دو جا یا در دو حالت قرار گیرد و سکون آن است که در دو زمان در یک جا یا در یک حالت باشد، بنابراین هم سکون حادث است و هم حرکت، زیرا هر دو وصف بیان حالت دوم چیزى است که زمانى بر آن گذشته است. ♦️کوتاه سخن اینکه حرکت خواه در عرض باشد یا جوهر، در کمیّت باشد (مانند رشد بدن انسان یا نموّ گیاهان) یا در کیفیت باشد (مانند دگرگونى رنگ ها در جهان طبیعت و کم و زیاد شدن گرما و سرما در فصول سال) خواه به سوى کمال باشد (مانند رشد کودک) و خواه به سوى نقصان باشد (مانند ضعف و ناتوانى پیران) هیچ یک از آنها در ذات پاک خداوند راه ندارد، چون واجب الوجود است و کمال مطلق، و حرکت مخصوص ممکنات و موجودات داراى نقصان است. ♦️افزون بر این، حرکت نشانه تجزیه پذیرى و حادث بودن است که در ذات بسیط ازلى راه ندارد. ♦️تغییر و زوال و افول و غروب همه از عوارض موجودات محدود و ناقص است و این اوصاف براى او متصوّر نیست. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 یکی از مهم‌ترین کارهایی که در ماه شعبان، جهت کسب آمادگی برای ورود به ضیافت رمضان، باید انجام دهیم... http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🕊امیرالمؤمنین عليه السلام: دروغگو و مرده يكسانند؛ زيرا برترى زنده بر مرده به اعتماد بر اوست. پس اگر به سخن او اعتمادی نشود، زنده نیست. الكَذّابُ و المَيِّتُ سَواءٌ، فإنّ فَضيلَةَ الحَيِّ علَى المَيِّتِ الثِّقةُ بهِ، فإذا لم يُوثَقْ بكَلامِهِ بَطَلَت حَياتُهُ 📚غررالحكم حدیث2104
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی رحمت الله علیه: گمان نکنید از غرب برای ما تحفه‌ای می‌آورند تا ترقی پیدا کنیم. آن‌ها ما را در سطح پایین نگه می‌دارند تا بتوانند از ما استفاده کنند. 📝 حضرت امام خمینی رحمت الله علیه: ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لکن از شرّ تربیت‏ یافتگان غرب و شرق به این‏ زودی ها نجات نخواهیم یافت! اینان بر پادارندگان سلطۀ ابرقدرت‌ها هستند! 📖صحیفۀ امام، ج۱۵ ، ص۴۴۶
شرح دعای ندبه_48.mp3
11.29M
۴۸ ✨ ▪︎ ولایت مداری بدون برائت و ابراز تنفر از ظالم، کاریست بیهوده! ▪︎ شخصیت اهالی ایمان باید دو روی یک سکه را تشکیل دهد و در این راه، عشق ورزیدن به تنهایی، نه فقط کافی نیست بلکه حماقت محض است ! و تنها کسانی در صراط مستقیم می مانند که ... ! 🎤 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 شهید حسین محرابی تقدیم به ساحت مقدس حضرت پدر امام 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🥀💞بسم الله الرحمن الرحیم پایه های کفر 💢الْكُفْرُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَى التَّعَمُّقِ، وَالتَّنَازُعِ، وَالزَّيْغِ، وَالشِّقَاقِ: 💢 فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ يُنِبْ إِلَى الْحَقِّ; وَمَنْ كَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ الْحَقِّ; وَمَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ الْحَسَنَةُ، وَحَسُنَتْ عِنْدَهُ السَّيِّئَةُ، وَسَكِرَ سُكْرَ الضَّلاَلَةِ; وَمَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَيْهِ طُرُقُهُ، وَأَعْضَلَ عَلَيْهِ أَمْرُهُ، وَضَاقَ عَلَيْهِ مَخْرَجُهُ 💢 شناخت اقسام كفر و ترديد: 💢و كفر بر چهار ستون پايدار است، كنجكاوي دروغين، ستيزه جويي و جدل، انحراف از حق، و دشمني كردن، پس آن كس كه دنبال توهم و كنجكاوي دروغين رفت به حق نرسيد. 💢 و آن كس كه به ستيزه جويي و نزاع پرداخت از ديدن حق نابينا شد، و آن كس كه از راه حق منحرف گرديد، نيكويي را زشت، و زشتي را نيكويي پندارد و سرمست گمراهي گشت، و آن كس كه دشمني ورزيد پيمودن راه حق بر او دشوار و كارش سخت، و نجات او از مشكلات دشوار است. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی که دست های انسان بسته میشود.... با دقت گوش کنید،هر روز صبح ، هر شب قبل خواب.... http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
※ یک قدم نزدیک تر شدن به ظهور... ما فاسقیم اگر.... 😰 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 شهید حسین محرابی تقدیم به ساحت مقدس حضرت پدر امام 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘شک 💢وَالشَّكُّ عَلى أَرْبَعِ شُعَب: عَلَى التَّمَارِي، وَالْهَوْلِ، وَالتَّرَدُّدِ، وَالاِْسْتِسْلاَمِ: 💢فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَيْدَناً لَمْ يُصْبِحْ لَيْلُهُ; وَمَنْ هَالَهُ مَا بَيْنَ يَدَيْهِ نَكَصَ عَلى عَقِبَيْهِ; وَمَنْ تَرَدَّدَ فِي الرَّيْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِكُ الشَّيَاطِينِ; وَمَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَكَةِ الدُّنْيَا وَالاْخِرَةِ هَلَكَ فِيهِمَا. قال الرَّضىُ: وَبَعْدَ هذا كَلامٌ تَرَكْنا ذِكْرَهُ خَوْفَ الاْطالَةِ وَالْخُرُوجَ عَنِ الْغَرَضِ الْمَقْصُودِ فِي هذا الْبابِ 🌻 شك چهار بخش دارد: جدال در گفتار، ترسيدن، دودل بودن، و تسليم حوادث روزگار شدن. 💢 پس آن كس كه جدال و نزاع را عادت خود قرار داد، شب تارش به صبح نمی رسد( از تاريكي شبهات بيرون نخواهد آمد) و آن كس كه از هر چيزي ترسيد همواره در حال عقب نشینی است، و آن كس كه در ترديد و دودلي باشد زير پاي شيطان كوبيده خواهد شد، و آن كس كه تسليم حوادث گردد و به تباهي دنيا و آخرت گردن نهاد، هر دو جهان را از كف خواهد داد. 👈(سخن امام ع طولانی است، چون در این فصل، حکمت های کوتاه را جمع آوری می کنم از آوردن دنباله سخن خود داری کردم، سید رضی) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 یکی از مهم‌ترین کارهایی که در ماه شعبان، جهت کسب آمادگی برای ورود به ضیافت رمضان، باید انجام دهیم... http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾شرح و بسط 🌿پایه های شک و تردید ♦️امام موانع شناخت و عوامل انحراف از حق و حجاب هايى كه در برابر فكر انسان قرار مى گيرد و مانع از مشاهده حقايق مى گردد را بيان فرموده میفرماید كسانى كه به حق نمى رسند و در كفر و شک مى مانند و غوطه ور مى شوند داراى اين ضعف ها هستند. ♻️منظور از «مراء» گفت و گو كردن در چيزى است كه شك و ترديد در آن وجود دارد و به جايى نمى رسد و اين عادت زشت و شوم مانع از رسيدن به علم و يقين است و حجاب خطرناكى ميان فرد و يقين ايجاد مى كند در حالى كه «جدال» به معناى گفت و گو كردن توأم با برترى جويى بر طرف مقابل است. منظور از «هول» ترس و وحشت از روشن شدن حقايق و تصميم گيرى بر طبق آن است. «تردد» اشاره به نوعى از وسواس است كه به انسان اجازه نمى دهد حق را بشناسد و بر آن استوار بماند. ♻️ «سَنابِك» به معناى قسمت پيشين سم اسب است كه اسب به هنگام شتاب، بيشتر روى اين قسمت تكيه مى كند اين واژه را به هنگام شدت عمل به كار مى برند و امام(عليه السلام) با این تشبیه وسواس و دودلى بى جا را امرى شيطانى شمرده كه صاحب آن را به نابودى مى كشاند «استسلام» همان خودباختگى است كه هر كس هر چه مى گويد، در برابر آن تسليم مى شود و به همين دليل نمى تواند حق را از ميان آنها برگزيند و بر آن استوار بماند. بدين ترتيب، امام(عليه السلام) سرچشمه هاى شك را در چهار چيز خلاصه مى فرمايد: عادت كردن به بحث و گفت و گوهاى بى حاصل و آميخته با لجاجت، ترس از جستجوگرى و تحقيق، وسواس و دودلى، و تسليم شدن در برابر شبهات و در حالت انفعالى فرو رفتن. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7