eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
354 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت دهه فجر این پیشرفت ها در سایه ولایت فقیه امکان پذیر بوده است والا دولتهای ما خیلی دست کمک این سازمانها نبوده اند
ای مادر چـار آفتاب ادرڪـنـے زهرای سرای بوتراب ادرڪـنـے ما دست به دامان توئیم ای بانـو یا فاطمۂ بنـے ڪلاب ادرڪـنـے وفات حضرت ام البنین (س) تسلیت باد
نامه 28 در يک نگاه 🌻اين نامه پاسخى است به يکى از نامه هاى معاويه به امام(عليه  السلام); که معاويه در آن بسيار جسورانه با امام(عليه  السلام)سخن گفته و از هيچ گونه هتاکى فروگذار نکرده است. 😓 در بخش اوّل از نامه اش به عظمت پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) و  اسلام پرداخته و آن را مقدمه اى براى بيان فضايل اصحاب و ياران آن حضرت قرار داده سپس به طرفدارى از خليفه اوّل، دوم و سوم پرداخته و از منزلت اوّلى و دومى و  مظلوميّت سومى سخن به ميان آورده و امام(عليه السلام) را متّهم ساخته که در قتل عثمان شرکت داشته و نيز متهم به حسادت ابوبکر و کراهت خلافت عمر نموده و در همه جا از تعبيرات زننده و نيش هاى زشت و آزار دهنده کمک گرفته 😓و در پايان امام(عليه السلام) را با نهايت بى ادبى متّهم به لجاجت نموده و مى گويد: قتله عثمان را به ما بسپار و شورايى براى انتخاب خليفه پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) آماده  ساز; ما بيعت تو را نپذيرفته ايم و سر بر فرمانت نمى نهيم و بهره تو از ناحيه ما  تنها شمشير است و تا پايان ايستاده ايم. 💠از تعبيرات اين نامه کاملاً پيداست که معاويه دو هدف را دنبال مى کرده است: نخست اينکه امام(عليه السلام) را عصبانى و خشمگين کند تا سخنان تندى بگويد و آن را بهانه قرار دهد و پيراهن عثمان ديگرى بسازد و نيز درباره خلفاى سه گانه زياد اغراق مى کند و امام(عليه السلام) را به حسادت نسبت به آنها متّهم مى سازد تا امام(عليه  السلام)سخنى بر ضد آنها بگويد و آن نيز ضميمه پيراهن عثمان شود. 💠اين سخن يک استنباط نيست، بلکه مطلبى است که صريحاً در تاريخ آمده که بر زبان عمرو عاص جارى شد، 💠 ابن ابى الحديد مى نويسد: عمرو بن عاص به معاويه سفارش کرد که نامه اى براى على(عليه السلام) بنويسد تا او را  شديداً تحريک کند و به خشم آورد تا سخنى از او در جواب صادر شود که اسباب نکوهش او گردد و روش او را ناهنجار سازد. مخصوصاً تأکيد کرد تا مى توانى از ابوبکر و عمر در  نامه ات تعريف کن. معاويه نيز پيشنهاد عمرو بن عاص را پذيرفت و نامه اى را که در بالا به خلاصه آن اشاره کرديم براى او نوشت. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 اللهم العن معاویه و یزید بن معاویه و عمروبن عاص فی الدنیا و الآخره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 عصاره نامه 28 امام در يک نگاه 👈اين نامه مشتمل بر چند بخش است; 1⃣ در بخش اوّل به افشاى ادّعاهاى دروغين معاويه مى پردازد و در پاسخ او که نوشته بود: خداوند محمد را براى دينش برگزيد و با يارانش او را تأييد کرد امام(عليه السلام) از اين بيان بسيار اظهار شگفتى مى کند و  مى گويد: تو را با اين امور چکار، داستان تو مانند داستان کسى است که خرما را به سرزمين هَجَر ببرد (منطقه اى است بسيار پر خرما که در بحرين قرار دارد و اين ضرب المثل شبيه ضرب المثل ماست که مى گوييم: فلانی زيره به کرمان برده است) و يا استاد بزرگ خود را به مسابقه دعوت نمايد; بر سر جايت بنشين و فضايل خاندان ما را براى ما که از آن آگاه تريم بازگو نکن. 2⃣در بخش دوم، امام(عليه السلام) به منظور يادآورى نعمت هاى خدا ـ نه براى آگاه کردن معاويه که او از اين امور باخبر بود ـ به بيان فضايل بنى هاشم پرداخته و از حمزه سيّدالشّهدا و جعفر طيّار سخن به ميان مى آورد و  در پايان مى افزايد: اگر خداوند نهى از خودستايى نکرده بود، فضايل فراوانى را بر مى شمردم که دل هاى مؤمنان از آن باخبر و گوش هاى شنوندگان با آن آشناست. 3⃣در سومين بخش از نامه، اشاره به نکته اصلى ادّعاهاى معاويه مى کند و به  مقايسه اى ميان بنى هاشم و بنى اميّه مى پردازد و مى فرمايد: ما علاوه بر اينکه از خويشاوندان نزديک پيامبريم، آيين او را پيش از همه پذيرفته ايم و بيش از همه با آن آشناييم و به همين دليل به خلافت سزاوارتريم. مگر مهاجران در روز سقيفه با استناد به خويشاوندى پيامبر(صلى الله عليه وآله) بر انصار که مدّعى خلافت بودند، پيروز نشدند؟ اگر اين امر دليل برترى است پس حق با ماست. 4⃣در بخش چهارم اين نامه به نقد يکى ديگر از سخنان جسورانه و بى پايه معاويه  پرداخته، مى فرمايد: تو نوشته اى مرا همچون شتر مهار شده به سوى بيعت مى کشاندند با اين سخن خود را رسوا کردى، زيرا مسلمان را چه باک که مظلوم واقع شود مادامى که در دين خود ثابت قدم بماند. تو در مورد عثمان و چگونگى رفتار من با او سخن گفتى. چه  کسى بيشتر با عثمان دشمنى کرد؟ آن کس که به يارى او برخاست و از او خواست که به کار مردم رسيدگى کند تا شورش فرو نشيند؟ (اشاره به توصيه هاى امام(عليه السلام) به عثمان است) يا آن کس که عثمان از او يارى طلبيد و او دريغ کرد و به انتظار نشست تا مرگش فرا رسد (اشاره به وضع و عمل معاويه در برابر قتل عثمان). 5⃣در آخرين بخش از نامه، امام(عليه السلام)  در پاسخ تهديد معاويه به لشکرکشى و حمله نظامى مى فرمايد: تو با اين سخن مرا به خنده واداشتى، فرزندان عبدالمطلب را در کجا ديدى که پشت به دشمن کنند و يا از شمشير او بهراسند؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7  
✍اما بعد (از حمد و ثناى الهى) نامه ات به من رسيد نامه اى که در آن يادآور شده اى که خداوند محمد(صلى الله عليه وآله) را براى آيينش برگزيد و با اصحابش او را تأييد کرد ! 📜به راستى دنيا چه شگفتى هايى در خود از سوى تو براى ما نهفته؟ چرا که مى خواهى ما را از آنچه خداوند به ما عنايت فرموده  آگاه سازى و به ما از نعمت وجود پيغمبر ما در ميان ما خبر دهى، 📜کار تو به کسى مى ماند که خرما را (از نقاط ديگر) به سرزمين هَجَر (سرزمينى که مرکز خرما بود) مى برد، 📜 و يا همچون شاگرد تيراندازى که بخواهد از طريق دعوت به مبارزه، استادش را بيازمايد. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✍أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ أَتَانِي کِتَابُکَ تَذْکُرُ فِيهِ  اصْطِفَاءَ اللهِ مُحَمَّداً(صلى الله عليه  وآله) لِدِينِهِ، وَتَأْيِيدَهِ إِيَّاهُ بِمَنْ أَيَّدَهُ  مِنْ أَصْحَابِهِ; فَلَقَدْ خَبَّأَ لَنَا الدَّهْرُ مِنْکَ عَجَباً; إِذْ طَفِقْتَ  تُخْبِرُنَا بِبَلاَءِ اللهِ تَعَالَى عِنْدَنَا، وَنِعْمَتِهِ عَلَيْنَا فِي  نَبِيِّنَا، فَکُنْتَ فِي ذَلِکَ کَنَاقِلِ التَّمْرِ إِلَى هَجَرَ، أَوْ دَاعِي  مُسَدِّدِهِ إِلَى النِّضَالِ. ✍اما بعد (از حمد و ثناى الهى) نامه ات به من رسيد نامه اى که در آن يادآور شده اى که خداوند محمد(صلى الله عليه وآله) را براى آيينش برگزيد و با اصحابش او را تأييد کرد ! 📜به راستى دنيا چه شگفتى هايى در خود از سوى تو براى ما نهفته؟ چرا که مى خواهى ما را از آنچه خداوند به ما عنايت فرموده  آگاه سازى و به ما از نعمت وجود پيغمبر ما در ميان ما خبر دهى، 📜کار تو به کسى مى ماند که خرما را (از نقاط ديگر) به سرزمين هَجَر (سرزمينى که مرکز خرما بود) مى برد، 📜 و يا همچون شاگرد تيراندازى که بخواهد از طريق دعوت به مبارزه، استادش را بيازمايد. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✍وَزَعَمْتَ أَنَّ أَفْضَلَ النَّاسِ فِي  الاِْسْلاَمِ فُلاَنٌ وَفُلاَنٌ; فَذَکَرْتَ أَمْراً إِنْ تَمَّ اعْتَزَلَکَ کُلُّهُ، وَإِنْ نَقَصَ لَمْ يَلْحَقْکَ ثَلْمُهُ. وَمَا أَنْتَ وَالْفَاضِلَ  وَالْمَفْضُولَ، وَالسَّائِسَ وَالْمَسُوسَ! وَمَا لِلطُّلَقَاءِ وَأَبْنَاءِ  الطُّلَقَاءِ، وَالتَّمْيِيزَ بَيْنَ الْمُهَاجِرِينَ الاَْوَّلِينَ، وَتَرْتِيبَ  دَرَجَاتِهِمْ، وَتَعْرِيفَ طَبَقَاتِهِمْ! هَيْهَاتَ لَقَدْ حَنَّ قِدْحٌ لَيْسَ  مِنْهَا، ✍تو گمان کردى که برترين اشخاص در اسلام، فلان و فلانند! 💠 مطلبى را يادآور شده اى که اگر راست باشد به تو مربوط نيست و اگر دروغ باشد زيانى به تو نمى رساند(صحبت دراین مورد به تو ربطی ندارد)  ✍ اساساً تو را با برتر و غير برتر و رييس و زيردست چکار؟ 💠اسير آزاد شده از کفار زمان جاهليّت و فرزندان آنها , با امتياز نهادن ميان مهاجران نخستين و ترتيب درجات و تعريف طبقاتشان چه نسبت و چه کار؟!  ✍هيهات! تو خود را در صفى قرار مى دهى که از آن بيگانه اى http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 .
ڪتاب #خــداحـافظ_دنـیا✋🕊 خـاطرات شهیـد مدافـع حـرم محمــد شالیڪار🌺🍃 جانباز بالای ۵۰ درصد دفـاع مقـدس که به طور داوطلب به #سوریه برای مقابله با تڪفیری‌ها👹 رفتند یک روز به خوابم آمد و گفت: من به خواسته ی خودم که #شهادت بود، رسیدم☺️🕊. وقتی برای دومین بار با خانم شهربانو نوروزیان، همسر شهید حاج محمد شالیکار، هماهنگ میکردم تا کارهای مربوط به کتاب را انجام دهیم، همان شب دوباره خواب او را دیدم😳. انگار نه خواب بودم و نه بیدار.ـ. آمد و گفت: کتاب (خداحافظ دنیا) رو بده ببینم چه کار کردی!👀 جزوه ی آماده شده ای را جلوی او گذاشتم. جزوه را برداشت و به چند صفحه اش نگاهی انداخت👀 و با لحن تلخی پرسید: از حضرت زینب چی نوشتی😑؟ نگاه مبهوتم به چشم های نافذش گره خورده بود. بعد از سکوت کوتاه زبان باز کردم و با شرمندگی گفتم: چیزی ننوشتم😓! گفت: از مصیبت #حضرت_زینب(ع) بنویس...😔💔 از خواب برخاستم. ناخودآگاه می گریستم و می گفتم: الله اکبر... الله اکبر... الله اکبر.😭😭
#تذکرات‌انتخاباتی‌قرآن به مردم عزیز و کاندیداهای محترم 👇 1⃣ پای هر سختی ننشینیم و به هر سخن و خبری اعتماد نکنیم. 👈قرآن می‌فرماید: 🔹«إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّـهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ» (نساء/140) 🔻هرگاه بشنوید افرادی آیات خدا را انکار و استهزا می‌کنند، با آنها ننشینید تا به سخن دیگری بپردازند! یعنی چنین جلسه‌ا‌ی را ترک کنید. 👈در جای دیگر قرآن می‌فرماید: 🔹«إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا» (حجرات/6) 🔻اگر شخص فاسقی خبری برای شما آورد، درباره آن تحقیق کنید. 👈در آیه دیگر داریم: 🔹«وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّـهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» (بقره/204) 🔻بعضی از مردم حرف که می‌زنند، تو که پیغمبر هم هستی، به عجب درمی‌آیی که چقدر قشنگ و عالی صحبت می‌کند. اما او سرسخت‏ترين دشمنان است. 👈یا می‌فرماید: 🔹«يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ» (انعام/112) 🔻بعضی‌ها حرف که می‌زنند، طلایی حرف می‌زنند، اما حرفشان باطل است. مثل گل زیبایی که ریشه‌اش در پِهن است. 👈قرآن می‌فرماید: اگر خودتان اهل تشخیص هستید، به همه حرف‌ها گوش بدهید و بهترینشان را انتخاب کنید: 🔹«فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» (زمر/17و18) 🔻پس بندگان مرا بشارت ده! همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند. 🍃【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸هدیه به پیشگاه حضرت عج الله فرجه ✳️گفتار حکيمانه حضرت امیرعلیه السلام      💥حکمت شماره 2   أَزْرَى  بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَع 💥امام(عليه السلام) فرمود: هر کس طمع را پيشه کند خود را حقير ساخته است