eitaa logo
نهج البلاغه
2.8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
823 ویدیو
2 فایل
مطالب این کانال برای آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم نهج البلاغه می باشد. . ارتباط با ادمین: @rezazadeh_joybari تبلیغات: @tablighatch
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهادت امام‌ الرئوف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تسلیت باد 🌹nahjolbalagh_ir🌹
✅️ وَبِحُسْنِ الْخُلُقِ نَعِيماً ✅️ و خوش خلقى براى فراوانى نعمت ها كافى است 📘 حکمت ۲۲۹ 🌹@nahjolbalagh_ir🌹
🔶️ وَبِحُسْنِ الْخُلُقِ نَعِيماً🔶️ ♦️ و خوش خلقى براى فراوانى نعمت ها كافى است از امام سؤال شد تفسير آيه "فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً" چيست؟ فرمود ، آن زندگى با قناعت است ♦️ نکته اى را که در اینجا امام به آن اشاره فرموده ، همان حسن خلق است که آن را نعمتى مهم و با عظمت شمرده و به راستى حسن خلق هم نعمتى است در دنیا ، چرا که قلوب مردم را به انسان متوجه مى سازد و همه به عنوان انسانى با فضیلت به او مى نگرند و هم مایه نجات وى در آخرت است ♦️ اما جمله اخیر امام اشاره به آیه شریفه ۹۷ سوره «نحل» است که مى فرماید «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَر أَوْ أُنْثى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً» هر کس کار شایسته اى انجام دهد ، خواه مرد باشد یا زن ، در حالى که مؤمن است ، به طور مسلّم او را حیات پاکیزه اى مى بخشیم ♦️در تفسیر «حَیاةً طَیِّبَةً» مفسران تعبیرات مختلفى دارند ، بعضى آن را به قناعت آن گونه که امام علیه السلام در اینجا تفسیر فرموده تفسیر کرده اند و برخى به عبادت توأم با روزى حلال و یا توفیق به اطاعت فرمان خدا روشن است که این امور با هم منافاتى ندارد و حیات طیبه همه آنها مخصوصا قناعت را شامل مى شود زیرا قناعت انسان را بى نیاز از مردم و آزاد از پیچ و خم هاى زندگى ثروتمندان مى سازد و فرد مى تواند آسوده خاطر و سربلند زندگى کند 📚حکمت ۲۲۹ نهج‌البلاغه 🌷@nahjolbalagh_ir🌷
✅️ وَ بَادِرُوا آجَالَکُمْ بِأَعْمَالِکُمْ فَإِنَّکُمْ مُرْتَهَنُونَ بِمَا أَسْلَفْتُمْ وَ مَدِينُونَ بِمَا قَدَّمْتُمْ ✅️ با اعمال صالح بر مرگ خود پيشى بگيريد ، زيرا شما در گرو کارهايى هستيد که از پيش فرستاده ايد و به سبب اعمالى که در گذشته انجام داده ايد جزا داده مى شويد ✍ چه تعبير زيبايى است (تعبير به رهن و دين) نسبت به گناهان پيشين ، گويى گناهان به صورت وامى به گردن انسان مى افتد و همه وجود به منزله رهن در برابر اين وام گروگان است که تا توبه نکند و با اعمال صالح جبران ننمايد همچنان گرفتار آن است قرآن مجيد مى فرمايد کُلُّ نَفْس بِمَا کَسَبَتْ رَهِينَةٌ هر کس گرو اعمال خويش است 📘 خطبه۱۹۰ 🌹@nahjolbalagh_ir🌹
هدایت شده از 🌍لبیک یا مهدی عج🌏
* توجه: این اپلیکیشن، اپلیکیشن تخصصی حفظ قرآن کریم می باشد و توصیه می شود حتما قبل از شروع کار با اپلیکیشن، راهنمای هر بخش را با زدن دکمه ؟ (علامت سوال) مطالعه نمایید. اپلیکیشن تخصصی حفظ کل قرآن کریم (سه زبانه : فارسی - عربی - انگلیسی) این نرم افزار شامل امکانات زیر می باشد: ارئه شیوه حفظ از طریق کلیپ های آموزشی ارائه آزمون های گوناگون در راستای تقویت حافظه بصری و تثبیت محفوظات ارائه برنامه حفظ روزانه حفظ سریع شامل امکان انتخاب سوره یا صفحه امکان انتخاب طرح حفظ قرآن بر اساس طرح جهار صفحه، دو صفحه، یک صفحه، نصف صفحه، ثلث صفحه و طرح آزاد مرور محفوظات با امکاناتی همچون: مشق نور، سرآیه، ابتدا وانتها، مرور چشمی آزمون شامل: آیه قبل و بعد، مفهوم آیه، قسمتی از صفحه و جورچین قابلیت پیوند قطعات و آیات برای اولین مرتبه قابلیت استماع و تکرار و ضبط صدا قرائت استاد پرهیزکار و استاد منشاوی و چند قاری دیگر تفسیر برگزیده نمونه،نور و ذکر مبارک و دیگر تفاسیر و ... برای نصب اپلیکیشن حفظ آسان از طریق لینک زیر وارد کافه بازار شوید و اقدام کنید👇👇 cafebazaar.ir/app/miad.hefzasan
✅️ تقوا عامل سعادت دنیا و آخرت ✳️أُوصِيکُمْ عِبَادَ اللّهِ بِتَقْوَى اللّهِ فَإِنَّها الزِّمامُ وَ الْقِوَامُ ✴️ اى بندگان خدا ، شما را به تقوا سفارش مى کنم که زمام و مهار انسان و قوام زندگى اوست ✍ تعبير به «زمام» که در اصل به معناى افسار است ، اشاره به نيروى بازدارندگى تقواست که انسان را در برابر گناهان مهار مى کند و از سقوط در پرتگاه هاى فساد و گناه و گرفتار شدن در دام شيطان و هواى نفس باز مى دارد «قوام» اشاره به اين است که پايه هاى زندگى پاک و آميخته با سعادت بر آن استوار است و به تعبير ديگر ، تقوا از يک سو جنبه بازدارندگى دارد و از سوى ديگر جنبه سازندگى و هر گاه اين دو دست به دست هم بدهد سعادت و نجات انسان کامل مى شود و در يک کلام با وجود تقوا ، سعادت انسان از نظر مادى و معنوى کامل است 📘 خطبه ۱۹۵ نهج‌البلاغه 🌹@nahjolbalagh_ir🌹
🟣 اهميّت تقوا و پرهيزکارى 🟣 ✴️ فَإِنَّ تَقْوَى اللّهِ مِفْتَاحُ سَدَاد ✳️ تقوا و پرهيزکارى کليد درهاى درستى است ✍ با توجّه به اينکه تقوا همان حالت خداترسى درونى است که انسان را از فحشا و منکرات و زشتي ها باز مى دارد و به نيکي ها فرا مى خواند مى توان گفت تقوا کليد در هاى سعادت است ، همان گونه که اشياى گران بها را در گنجينه ها مى گذارند و درِ آن را قفل مى کنند و با کليد مخصوص مى توان به آن گنجينه ها دست يافت ، کليد تقوا نيز مى تواند درِ گنجينه هاى سعادت را به روى انسان بگشايد و موجب رحمت بى پايان پروردگار شود 📚خطبه 230 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
✴️ وَاعْلَمْ أَنَّ مَا قَرَّبَکَ مِنَ اللهِ يُبَاعِدُکَ مِنَ النَّارِ وَمَا بَاعَدَکَ مِنَ اللهِ يُقَرِّبُکَ مِنَ النَّارِ ✳️ بدان آنچه که تو را به خدا نزديک مى سازد ، از آتش جهنم دور مى کند و آنچه تو را از خدا دور مى سازد به آتش دوزخ نزديک مى سازد ✍ تعبيرى است بسيار جامع و جالب ، تمام امورى که انسان را به خدا نزديک مى کند اعم از معارف ، گفتار و رفتار و خواسته ها و تلاش ها و کوشش ها ، به يقين وى را از دوزخ دور مى سازد و به عکس اعمال و رفتار و کردار و نياتى که انسان را از خدا دور مى کند ، او را به سوى جهنم مى برد ، آنها که از عذاب الهى و کيفرهاى شديد او در جهنم بيمناکند بايد اين سخن را هميشه آويزه گوش خود سازند 📚 نامه 76 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
✅️ وَ لاَ یَسْتَحِیَنَّ أَحَدٌ مِنْکُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لاَ یَعْلَمُ أَنْ یَقُولَ لاَ أَعْلَمُ ✅️ هیچ کس از شما اگر چیزى را از او پرسیدند که نمى داند ، حیا نکند و (صریحاً) بگوید نمى دانم ✍ گفتن نمى دانم عیب نیست ، عیب آن است که انسان جواب خطایى بدهد و دیگران را به گمراهى بیفکند و عقلاً و شرعاً در برابر آنها مسئول باشد ، مخصوصاً هرگاه قول بدون علم در مقام قضاوت یا فتوا بوده باشد که مسئولیت بسیار عظیمى دارد 📚حکمت 82 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
✳️ فَيُوشِکُ أَنْ تَغْشَاکُمْ دَواجِي ظُلَلِهِ وَ احْتِدَامُ عِلَلِهِ وَ حَنَادِسُ غَمَرَاتِهِ وَ غَوَاشِي سَکَرَاتِهِ وَ أَلِيمُ إِرْهَاقِهِ وَ دُجُوُّ أَطْبَاقِهِ وَ جُشُوبَةُ مَذَاقِهِ 🟠 نزديک است سايه هاى تاريک مرگ شما را بپوشاند و شدّت بيماري اش شما را فرا گيرد و ظلمت شديد آسيب هاى آن بر شما مسلّط شود و تاريکى سکرات مرگ بر شما چيره گردد و دردهاى جان کاه خروج روح از بدن بر شما عارض گردد (و به سرعت به سراغ شما آيد) و پرده هاى تاريک آن بر شما فرو افتد و شربت ناگوار مرگ بر شما چشانده شود ✍ امیرالمومنین علیه‌السلام در اين هفت جمله با تعبيرات مختلف لحظات وحشتناک آخر عمر را به دقيق ترين وجهى بيان فرموده است لحظاتى بسيار هول انگيز و وحشتناک ، لحظاتى تاريک و ظلمانى که امام از چهار واژه مختلف براى شرح ظلمت آن بهره گرفته (دواجى ، حنادس ، غواشى و دجوّ) که نشان مى دهد امام تا چه حدّ بر الفاظ عرب احاطه داشته و در کلام فصيح و بليغ خود با استفاده از تنوّع الفاظ بر فصاحت مى افزوده است 📚خطبه 230 ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن‌ عسکری علیه السلام تسلیت باد! ◾️◼️🔳◼️◾️ 🌹@FAZILAT_SALAVAT🌹
✳️ قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ ✳️ ارزش هر کس به اندازه همت اوست ✍ منظور از همت ، تصمیماتى است که انسان براى انجام کارهاى مهم مى گیرد و به دنبال آن تلاش مى کند ، هر اندازه این تصمیمات والاتر و این تلاش ها گسترده باشد همت انسان بلندتر است و این که امام مى فرمایند ارزش هر کسى به اندازه همت اوست براى آن است که اشخاص والا همت معمولاً تلاش مى کنند تا به مقامات عالى برسند پس نباید ارزش وجودى ظاهرى آنها را امروز ملاحظه کرد بلکه آن نیروى نهفته در درون آنها که نامش همت است باید مقیاس و معیار شمرده شود همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایى رسیده اند 📘📚 حکمت 47 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
ما زنده‌ایم از برکات ولایتت ما عهد بسته‌ایم به پای امامتت آقا مبارک است رَدای امامتت ای غایب از نظر به فدای امامتت (عج)🌺 🎊❣️✨ اللهم انی اجددله فی هذا الیوم وفی کل یوم عهدا وعقدا وبیعة له فی عنقی الی یوم القیامة. 🌹@FAZILAT_SALAVAT🌹
✳️ وَ یَخْشَى الْخَلْقَ فِی غَیْرِ رَبِّهِ وَلاَ یَخْشَى رَبَّهُ فِی خَلْقِهِ ✳️ از کسانى مباش که از آنچه معصیت خدا نیست مى ترسد ولى خودش از خدا در مورد ستم کردن درباره مخلوق ش پروا ندارد ✍ آرى چون پاى کارهایى که بر خلاف میل مردم است در میان مى آید از مردم مى ترسند و حساب مى برند و آن را رها مى کنند اما هنگامى که زمینه ها براى نافرمانى خداوند به وجود مى آید از خدا نمى ترسند و آلوده آن مى شوند ، کار به جایى مى رسد که گاه از انجام اعمالى در برابر کودکى چند ساله ترس یا شرم دارند ولى در خلوت از انجام معاصى کبیره در برابر خداوند بزرگ که در همه جا حاضر و ناظر است نه ترسى دارند و نه شرمى 📘 حکمت 150 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
❣ امیرالمومنین علیه‌السلام مى فرماید ✅️لاَ تَدْعُوَنَّ إِلَى مُبَارَزَة وَإِنْ دُعِيتَ إِلَيْهَا فَأَجِبْ فَإِنَّ الدَّاعِيَ إِلَيْهَا بَاغ وَالْبَاغِيَ مَصْرُوعٌ 💠 هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است ✍ «مبارزة» به معناى جنگ تن به تن است و «باغى» به معناى ستمگر و «مصروع» به معناى شكست خورده بر زمين افتاده است شايد بعضى از شارحان چنين پنداشته اند كه اين سخن اشاره به جنگ هاى تن به تن در بيرون از دايره جهاد است ، در حالى كه هرگز چنين نيست ، هرگاه كسى ما را در غير ميدان جهاد به مبارزه طلبد نه تنها پذيرش دعوت او مطلوب نيست بلكه حرام است زيرا القاى نفس در تهلكه است ، تنها جايى كه مى توان دعوت به مبارزه را پذيرفت ميدان جهاد است زيرا در بسيارى از ميدان هاى جهاد که در آغاز جنگ هاى تن به تن انجام مى شد كسى از لشكر دشمن بيرون مى آمد و مبارز مى طلبيد ديگرى در برابر او قرار مى گرفت و سرانجام يكى از آن دو بر خاك مى افتاد 🔹 مسلمانان دستور داشتند آغازگر مبارزه در ميدان هاى جنگ نباشند ولى در صورتى كه كسى از لشكر دشمن در وسط ميدان قرار گرفت و مبارز طلبيد سكوت در برابر او جايز نيست زيرا چنين سكوتى مساوى با شكست به شمار مى آيد و مى دانيم اميرمؤمنان(عليه السلام) كرارا در ميدان هاى جنگ با دشمنان اسلام به مبارزه طلبيده شد و امام(عليه السلام) در برابر حريف خود قرار گرفت و او را از پاى در آورد كه بارزترين نمونه آن ميدان جنگ خندق و قرار گرفتن در مقابل «عمرو بن عبدود» است شرح حکمت ۲۳۳ ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
📒 از نامه هاى امیر المومنین علیه السلام به عثمان بن حنيف انصارى ، فرماندار بصره ، بعد از آنکه خبر به آن حضرت رسيد که به ميهمانى جمعى (از مرفهين) اهل بصره دعوت شده و او هم در آن ميهمانى شرکت کرده است 💠 فَانْظُرْ إِلَى مَا تَقْضَمُهُ مِنْ هَذَا الْمَقْضَمِ فَمَا اشْتَبَهَ عَلَيْکَ عِلْمُهُ فَالْفِظْهُ وَ مَا أَيْقَنْتَ بِطِيبِ وُجُوهِهِ فَنَلْ مِنْهُ 📩 به آنچه در دهان مى گذارى و مى خورى بنگر ، آنچه حلال بودن ش براى تو مشکوک باشد از دهان فرو افکن و آنچه را به پاکى و حلال بودن ش يقين دارى تناول کن ✍ اين نکته قابل توجّه است که امام عليه السلام به قدرى مراقب کارگزاران خود بوده و در حرکات و رفتار آنها دقت مى کرده که کوچک ترين نقطه ضعفى نداشته باشند تا جايى که حتى شرکت در يک مهمانى نامناسب را بر آنها خرده مى گرفته و با نامه بلندبالايى مملوّ از نصايح مختلف به آنها هشدار مى داده و نصيحت مى فرموده است ، کارى که شايد در هيچ جاى دنيا معمول نبوده و نيست نکته ديگر اينکه نظر مبارک امام(عليه السلام) اين است که حاکمان و مقامات برجسته حکومت اسلامى هميشه در کنار مردم و توده هاى مستضعف باشند و به مرفهان بى درد که توقعشان از همه بيشتر و ياري شان به هنگام يارى دادن از همه کمتر است ، هرگز اهمّيّتى ندهند ، تجربه نشان داده که در مواقع بحرانى تنها گروه اوّل مدافعان سرسخت و ايثارگران بى منّتند 📘 نامه45 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagheh_ir♦️
✴️ دانش ، گمشده مؤمن است✴️ ✳️ الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ ، فَخُذِ الْحِكْمَةَ وَلَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ ✳️علم و دانش گمشده مؤمن است ، بنابر اين دانش را بگير هرچند از اهل نفاق باشد ✍ روشن است هرگاه انسان ، گمشده پر ارزشى داشته باشد دائماً به دنبال آن مى گردد و آن را نزد هركس ببيند از او مى گيرد ، خواه آن شخص مؤمن يا كافر منافق باشد يا مشرك ، نيكوكار باشد يا بدكار اين سخن در واقع نشان مى دهد كه صاحبان اصلى علم و دانش افراد با ايمان اند و منافقان و فاسدان غاصبانه از آن استفاده مى كنند و چه بسا آن را وسيله اى براى رسيدن به اهداف سوء خود قرار مى دهند ، بنابراين صاحب حقيقى آن كه مؤمنان اند هر جا كه آن را بيابند به آن سزاوارترند 📘 حکمت 80 ♦️@nahjolnalagheh_ir♦️
🔻چرا می‌گوئیم هفته دفاع مقدس ✍ حدود ٨۶ سال پیش در سال ۱۳۱۶ شمسی در زمان رضا شاه پهلوی با امضای پیمان ننگین سعدآباد با کشورهای همسایه (عراق، ترکیه و افغانستان) بخش‌های عظیمی از ایران با دسیسه انگلیس جدا شد؛ از جمله «ارتفاعات سوق‌الجیشی آرارات» به ترکیه؛ بخش عظیمی از «اروندرود» و اداره کامل آن را به عراق‌؛ و «دشت وسیع نااُمید» به مساحت ۳ هزار کیلومتر به افغانستان بخشیده شد!!! 🔸حدود ۶٩ سال پیش در سال ١٣٣٣ شمسی در زمان محمد رضا شاه پهلوی، بندر استراتژیک «فیروزه» در شرق دریای خزر از ایران جدا و به شوروی واگذار گردید!!! 🔸محمدرضا شاه در سال ١٣۵٠ شمسی نیز با فشار انگلیس، مجمع الجزایر بحرین به مساحت بیش از ٧٠٠ کیلومتر مربع با انبوهی از مخازن نفت و گاز را از ایران جدا کرد!!! 🔸با کمال تأسف باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که جدایی بیش از ٣ میلیون و ۵٠٠ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران به واسطه سستی و خیانت پادشاهان میهن‌فروش، در تاریخ جهان بی‌سابقه است و ایران امروز کمتر از یک‌ سوم مساحت ایران بزرگ دویست سال قبل را دارد!!! اما در زمان جمهوری اسلامی و پس از هشت سال دفاع مقدس، یک سانتیمتر از خاک کشور عزیزمان را هم از دست ندادیم!
🌴🌴🌴 ✳️ ثُمَّ إِيَّاکُمْ وَ تَهْزِيعَ الاَْخْلاَقِ وَ تَصْرِيفَهَا ✴️ برحذر باشيد از درهم شکستن فضايل اخلاقى و دگرگون ساختن آن ✍ گويى امیر المومنین علیه السلام فضايل اخلاقى را همچون بناى استوار يا گوهرى شاهوار مى شمرد که انحراف از آن به منزله تخريب و درهم شکستن و دگرگون ساختن آن است ، بنايى که اگر درهم شکسته شد مايه بدبختى و درماندگى است و گوهرى که اگر درهم بشکند ارزش خود را به کلّى از دست مى دهد ، نه تنها افراد بلکه جوامع بشرى هر گاه فضايل اخلاقى را از دست دهند رو به تباهى و نابودى و انقراض مى روند. 📚خطبه 176 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
✴️ فَاسْعَ فِي کَدْحِکَ ✳️ پس براى تأمين زندگى نهايت تلاش و کوشش ات را داشته باش ✍ اين چيزى است که در بسيارى از روايات اسلامى بر آن تأکيد شده ، تا آنجا که در حديث معروف نبوى مى خوانيم مَلْعُونٌ مَنْ أَلْقَى کَلَّهُ عَلَى النَّاسِ کسى که سربار مردم باشد ملعون و رانده شده دربار خداست اگر همه مسلمانان به ويژه جوانان به اين دستور عمل کنند که هيچ کسى جز افراد از کار افتاده محتاج ديگران نباشند ، به يقين جامعه اسلامى به پيشرفت هاى مهمى نايل مى شود ، حتى کشورهاى اسلامى نيز نبايد سربار کشورهاى غير مسلمان باشند که نتيجه اى جز ذلت به بار نمى آورد 📚نامه31 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagh_ir♦️
✍امیرالمومنین علی علیه السلام : آگاه باشید که این پوست نازک بدن، طاقت آتش دوزخ را ندارد. پس به خودتان رحم کنید. شما مصیبت های دنیارا آزموده اید. آیا ناراحتی های یکی از افراد خود را بر اثر خاری که در بدنش فرو رفته یا در زمین خوردن پایش زخمی شده یا ریگ های داغ بیابان او را رنج داده، دیده اید که تحمل آن مشکل است. پس چگونه می شود تحمل کرد که در میان دو طبقه آتش، در کنار سنگ های گداخته همنشین باشید؟ 📚نهج البلاغه، خطبه 183 🌹@nahjolbalagh_ir🌹
💠پاداش شخص عفیف و پاکدامن💠 ✍ عِفَّت به معنای پاکدامنی، حالتی در وجود انسان است که آدمی را از انجام محرمات به ویژه شهوات بازمی‌دارد. (1) در علم اخلاق، عفت یکی از فضایل برتر اخلاقی است. این واژه در قرآن دو بار درباره امور اقتصادی و دو بار درباره امور جنسی به کار رفته است. در روایات عفت‌ورزی را پایه و اساس هر خیری معرفی کرده‌اند. ✅ عفت جنسی، عفت در گفتار، عفت مالی و اقتصادی و عفت شکم و عفت چشم از اقسام عفت بیان شده و آثار و نتایجی مانند استحکام در خانواده، آرامش روانی جامعه و آمرزش گناهان برای آن برشمرده شده است. ✅ در برخی روایات شخص عفیف بالاتر از شهید معرفی و از او به عنوان ملکی از ملائکه الهی نام برده شده است. امام علی (ع) در این خصوص می فرماید: 🌷 وَ قَالَ(ع) مَا اَلْمُجَاهِدُ اَلشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ اَلْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ اَلْمَلاَئِکَهِ (2) پاداش مجاهد شهید در راه خدا، بزرگتر از پاداش عفیف پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمیگردد، همانا عفیف پاکدامن، فرشتهای از فرشته هاست _______________ (1) راغب اصفهانی، مفردات، ۱۴۱۲ق، ذیل واژه عفت. (2) نهج البلاغه، حکمت۴۷۴.
بسم رب الحسین 🟠 سفر زیارتی عتبات عالیات همه هفته 🟣 اولین اعزام تاریخ 19 مهرماه 1402 🔵 دومین اعزام تاریخ 26 مهرماه 1402 🟡 سومین اعزام تاریخ 8 آبان ماه 1402 سفر ۸ روزه زمینی : ۵ روز اقامت در هتل: ۲ روز نجف، ۳ روز کربلا، ۱ روز سفر زیارتی طفلان مسلم، کاظمین، امام‌زاده سید محمد و ۱ شب اقامت در سامرا به همراه شام و صبحانه در مضیف و مهمان‌سرای حضرت امامین عسکریین 🚌 رفت و برگشت زمینی از مرز مهران خدمات شامل: اقامت شب جمعه در کربلا 🚎 اتوبوس و بیمه مسافرتی 🏢 اقامت در هتل مجاورت حرم با فاصله ۱۰ دقیقه پیاده‌روی سه وعده غذایی روزانه در کربلا و نجف به شرح ذیل می‌باشد: 🥗 صبحانه ۴ قلم از موارد زیر: کره، مربا، عسل، پنیر، حلوا ارده، تخم‌مرغ، عدسی، گوجه، خیار 🍗ناهار و شام موارد زیر به ترتیب در وعده‌های غذایی: چلو کباب، چلوجوجه، قورمه سبزی و قیمه بادمجان به همراه ماست، نوشابه یا دوغ و میوه 👨‍🍳آشپز ایرانی به همراه غذای ایرانی ‼️ توضیحات: ۱. عوارض خروج از ایران به عهده مسافر می‌باشد. (نفری ۱۵هزارتومان بانک ملی و‌ با کدملی زائر) ۲. حرکت رفت و برگشت از قم با اتوبوس به مرز مهران و بالعکس می‌باشد. در صورتی که از سایر شهرستانها گروهی ثبت نام بکنند کرایه از شهرهای دیگر به نسبت فاصله بین قم و مهران کم و زیاد می‌شود. ۳. یک وعده نهار یا شام برگشت در حیطه تعهدات کاروان برای زائر در نظر گرفته خواهد شد. ۴. جابجایی و حمل و نقل کیف و چمدان بر عهده زائر می‌باشد. ۵. قیمت ۴.۶۰۰.۰۰۰ تومان (برای اقامت در هتل با فاصله ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌ تا حرم) و ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان (برای اقامت در هتل با فاصله ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده تا حرم) لازم به یادآوری است علت تفاوت مبلغ در نزدیکی و دوری هتل و نوع خدمات است . 🔴 علاقمندان به ثبت نام سفر زیارتی کربلا به آیدی @rezazadeh_joybari یا آیدی @Karbalaasan1402 پیام بدهید آدرس کانال کربلای آسان : https://eitaa.com/karballaasan 🔰موسسه قرآن و نهج البلاغه قم
🤔🤔🤔🤔 ✅️ وَ لاَ مِیرَاثَ کَالاَْدَبِ ✴️ و هیچ میراثى چون ادب نیست ✍ منظور از ادب ، حسن معاشرت با مردم و تواضع در برابر خلق و خالق و برخورد پسندیده با همه افراد است معنى اصلى واژه ادب دعوت کردن است و از آنجایى که اخلاق نیک و برخورد شایسته ، مردم را به خوبى ها دعوت مى کند آن را ادب نامیده اند جمله زیبایى نیز از حکیم ایرانى ، بزرگمهر در این زمینه نقل شده است که مى گوید بهترین میراثى که پدران براى فرزندان گذارده اند ادب است زیرا کسى که داراى ادب باشد به وسیله آن مى تواند اموال فراوانى کسب کند ولى اگر پدر مال فراوانى بدون ادب براى فرزند گذاشته باشد ، فرزند با بى ادبى و نادانى همه را تلف کرده و از مال و ادب تهى دست مى شود 📚 حکمت 54 نهج‌البلاغه ♦️@nahjolbalagh_ir♦️