eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4.1هزار دنبال‌کننده
23.8هزار عکس
11.6هزار ویدیو
368 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
‏عکس از هوالرئوف
*بر بال حکمت ۹ نهج البلاغه*🕊️🕊️🕊️ إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْيَا عَلَى أَحَدٍ أَعَارَتْهُ مَحَاسِنَ غَيْرِهِ، وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُ، سَلَبَتْهُ مَحَاسِنَ نَفْسِه. (موضوع: شناخت اقبال و ادبار دنیا) امام عليه السلام میفرمایند: چون دنیا به کسی روی آورد، نیکی های ديگران را به او عاریت دهد، و چون از او روی برگرداند خوبی های او را نیز برباید. ✍️ شرح حکمت: «هنگامى که دنيا به کسى روى آورد، نيکى هاى ديگران را به او عاریة (آنچه بدهند و بگیرند) میدهد، و هنگامى که دنيا به کسى پُشت کند، نيکى هاى خودش را نيز از او سَلب مى نمايد» 🔸دنیا اِقبال دارد (روی آوردن دنیا) 🔹و اِدبار دارد (پُشت کردن دنیا) *اقبال دنیا چیست؟* انگار دنیا یک شخصی شده که به دروغ خوبی هایی که یک فرد انجام نداده، و ديگران انجام داده اند را به آن فرد نسبت میدهد، و مردم هم می‌پذیرند. پس اگر دیگران درمورد ما، از خوبی هایی تعریف میکنند، که در وجود ما نیست، دلخوش نشویم، بلکه بترسیم! که زنگ خطری ست... دنیا آنچنان فریب میدهد، که کم کم خودمان هم باور میکنیم و به خود میبالیم. *ادبار دنیا چیست؟* و زمانی دنیا پشت میکند، آنقدر که خوبی های خودت را هم دیگر مردم نمی‌بینند و قبول نمی‌کنند، و بطور مثال می‌گویند: (نه... فلانی اصلا همچین کاری نکرده، جبهه نرفته، درس نخونده، طرف اصلا این کاره نیست و...) و این واقعیت دنیای مذموم (دنیای بد) است لذا امام (علیه السلام) میفرمايند: در هر دو حالت خیلی درگیر نشوید، گول اقبالش را نخورید...❤‍🔥 و از ادبارش هم ناراحت نشوید...❤‍🩹 *مثال:* داستان «جعفر برمکى» در آن زمان که مورد قبول «هارون الرشيد» بود و اسم و شهرتش در همه جا پيچيد، هارون او را در فصاحت برتر از «قُسّ بن ساعده» در سياست بالاتر از «عمر بن خطاب» در زيبايى زيباتر از «مصعب بن زبير» و در عفت پاکدامن تر از "يوسف"میدانست. (درحالیکه واقعاً چنين نبود) ولى بعد هنگامى که نظر هارون درباره او تغيير کرد، صفاتى را هم که داشت مورد انکار قرار داد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چرا دستورات و تعالیم دینی، بیشتر حالت سَلبی دارند؟! ⚠️ نکن، دست بردار، دور شو! 👈🏻 چرا اینجوریه؟ بخشی از مبحث چگونه به خدا و امام زمان(عج) مقرب شویم؟ (عج) 🔹نهج البلاغه وزندگی🔹 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅   🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
4_5807867013460133963.mp3
1.63M
🔻پاسخ به یک پرسش پرتکرار: ➖ ما چه کاری می‌تونیم برای امام زمان(عج) انجام بدیم؟ ➖ امروز بزرگ‌ترین کمک به امام زمان(عج) چه کاری است؟ (عج) 🔹نهج البلاغه وزندگی🔹 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅   🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
وقتی مهدی ( عج الله ) وارد کوفه میشود،برفراز منبر قرار میگیرد ،سخن آغاز میکند ، در حالی که مردم از شدت شوق دیدارش آنچنان می گِریَند که از شدت گریه نمی‌فهمند امام ( علیه السلام ) چه میفرماید . امام محمد باقر ( علیه السلام) اعلام الوری،ص۲۷۱ (عج) 🔹نهج البلاغه وزندگی🔹 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅   🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨صـــلوات زیاد بفـــرستید زیـرا ❣️صلوات ڪلید حــل مشڪلات ✨صلوات موجب استجابت دعـا ❣️صلوات گناهان را می ریزد. آنکس که پی ِ راه نجات است در جمع ِ شروع حسنات است باید که بگویم همه ی راز در ذکر شریف صلوات است اللهم صل علي محمدﷺو آل محمدﷺو عجل فرجهم 🔹🔷 ((نهج البلاغه و زندگی)) 🔷🔹 روشی نوین در ارائه سبک زندگی علوی ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁ 🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای زیبای سرود سلام فرمانده به زبان پشتو/ تقدیم به اعضای محترم کانال🌹
🔴 جن و جنگ ترکیبی ‏آیا جن می‌تواند در امور مادی تصرف کند؟ برای پاسخ نیازی به نظریه پردازی نیست! ادل الدلیل علی امکان شئ وقوعه وقتی یکبار در زمان حضرت سلیمان آشوب جنیان محقق شد و اکنون نیز شواهد فراوانی بر آزار انسان موجود است، دیگر جایی برای رد نمی‌ماند. بعد متافیزیک نیز در جنگ ترکیبی استفاده دارد. ‏یهود برای استفاده آشکار از قدرت شیاطین جن علیه جبهه حق، به موازات تلاش برای باز کردن دروازه ورود جنیان به جهان مادی و تسخیر آنان، از نظر ذهنی نیز بشر را به‌وسیله ابزار سینما مأنوس با جن کرده است. چنددهه نمایش و تبلیغ ارتباط انسان با «موجودات فضایی» در هالیوود، با همین هدف بوده. ✍ رهبر نیز فرمودن دشمنان جنی و انسی با هم متحد علیه ایران دارن دشمنی می کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ♦️شب نهم ذي الحجة، از شب‎های متبرك و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. ♦️براى شب عرفه چند عمل وارد شده است: ♦️ قرائت دعایی که با این عبارت آغاز می‎شود: " اَللّهُمَّ یا شاهِدَ كُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوى وَ عالِمَ كُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى كُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً... " كه روایت شده هر كس آن را در شب عرفه یا در شب‎هاى جمعه بخواند خداوند او را بیامرزد. ♦️ قرائت هزار مرتبه تسبيحات عشر. ♦️ قرائت دعاى " اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَیَّاَ... " كه هم در شب عرفه و هم شب هاى جمعه وارد شده است. ♦️زيارت حضرت سيّدالشهدا عليه السلام
هدایت شده از رسانه مسجد بلال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یا اله العالمین، لبیک... یا امان المومنین، لبیک... یا دلیل العارفین، لبیک... لبیک لبیک... 🔸 استوری و وضعیت ویژه 🎤 با صدای: حاج میثم مطیعی 🙏التماس دعا از مخاطبین گرامی در 🙏 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1520631978Ca20e16544e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ۳ خصوصیت شب عرفه در بیان حاج آقا مجتبی تهرانی در این شب‌ و روز ارزشمند برای غریب عالم حجه ابن الحسن (عج) و یکدیگر دعا کنیم. 🔹نهج البلاغه وزندگی🔹 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅   🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
🔴 فضیلت شب عرفه 🔵 علّامه مجلسی رضوان الله علیه مينويسد ؛ 🌕 روِیَ عَنِ النَّبِیِّ صَلَّی الله عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ أَنَّ الدُّعَاءَ فِی لَیْلَةِ عَرَفَةَ مُسْتَجَابٌ ، وَ مَنْ أَحْیَاهَا بِالْعِبَادَةِ فَلَهُ أَجْرُ عِبَادَةِ مِائَةٍ وَ سَبْعِینَ سَنَةً ، وَ هِیَ لَیْلَةُ الْمُنَاجَاةِ مَعَ قَاضِی الْحَاجَاتِ ، وَ مَنْ تَابَ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ قُبِلَتْ تَوْبَتُهُ . 🔹از حضرت رسول صلّى الله عليه و آله منقول است كه در شب دعا مستجاب است و كسى كه آن شب را به عبادت بسر آورد ، أجر صد و هفتاد سال عبادت دارد ، و آن شبِ مناجات با قاضى الحاجات است و هرکس در آن شب توبه كند توبه‌اش مقبول است . 📚 زاد المعاد / باب ۵ ، فصل ۲
⚡️هر کس دعای عرفه را تا آخر بخواند متحول میشود رهبر معظم انقلاب: دعای عرفه‌ی امام حسین پُر از معارف است؛ یعنی واقعاً این را من با قاطعیّت به شما عزیزان عرض میکنم و بپذیرید که هر کسی مثلاً دعای عرفه را با توجّه به معنایش بخواند، از وقتی که این دعا را شروع میکند به خواندن تا به آخرش برسد، بکلّی تغییر میکند [نسبت] به آن آدمی که قبل از خواندن دعا بود؛ ولو دَه‌بار قبلاً خوانده باشد این دعا را؛ این جور معارفی در این دعاها هست. ۱۳‌۷۹‌/۱۰‌/۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 وقتی بزرگان و خواص هم دچار خطای تحلیل و مغلطه میشوند.... امام جمعه شیراز گفته: اول شغل ایجاد و زمینه ازدواج آسان فراهم شود تا بعد به حجاب و عفاف برسیم 🔹لطف الله دژکام فرمودند : اگر می‌خواهیم مسئله جوانان را حل و بحث عفاف و حجاب را تاکید کنیم باید این افراد دارای شغل باشند و بتوانند ازدواج کنند، حرف معقول این است اول شغل ایجاد شود و زمینه ازدواج آسان فراهم شود تا بعد به حجاب و عفاف برسیم. ⏪ سوال : آیا علت بی حجابی و بدحجابی مشکلات اقتصادی و عدم ازدواج است یا ولنگاری فرهنگی و فضای مجازی رها شده و تغییر سبک زندگی مردم و کم کاری و بی خاصیتی صدها نهاد و ارگان فرهنگی در کشور؟ این شگرد غیر اخلاقیست که برخی متصدیان دین و فرهنگ در کشور در مواجه با معضلات فرهنگی از سپر مشکلات اقتصادی برای فرار از پاسخگویی استفاده میکنند. ⏪از آقای دژاکام سوال دارم که این انتخاب اولویت که ایشان انجام داده، نظر شخصی ایشان است، یا نظر قانون و چهارچوبهای فرهنگی کشور و رهبر معظم انقلاب و متدینین هم همین است ؟ از ایشان بپرسید آیا کسی گفت که بجای کار اقتصادی به حجاب رسیدگی کنیم که ایشان لازم داده تا ضرورت رسیدگی به معضلات اقتصادی را مطرح کنند؟ آیا کسانی که اهل ترویج بی حجابی هستند همانها نیستند که بیشترین رفاه اقتصادی را دارند؟ ایشان فکر نمی کنند که تذکر غلطی به افرادی اشتباه داده اند و کسانی که پیگیر حوزه عفاف و حجاب هستند،همانها هستند که دغدغه رسیدگی به محرومین و مشکلات اقتصادی کشور را دارند؟ سالهاست برخی مسئولان تعمدا در کشور مشکلات اقتصادی ایجاد میکنند و برخی دیگر از مسئولان هم بطرز عجیبی حل معضلات فرهنگی را مشروط به حل همین مشکلات اقتصادی ساختگی میکنند.
مصطفی تاج‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد عصر امروز مصطفی تاج‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با دستور قضایی بازداشت شد. دیگر اتهام تاج زاده نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی بوده است که به این ترتیب حکم بازداشت وی از سوی مقام قضایی صادر شده است.
🔴 یک خطیب جمعه : امروز ملت عزیز ایران، احساس ناامنی می کنند! ⏪متدینین نمی توانند از پارک‌ها، دریا، ساحل و امکانات عمومی استفاده بکنند چون رعایت اخلاق نمی شود! باید با این مبارزه شود. 🔺 حجه الاسلام غلامی: قانون اساسی سال ۵٨ رفراندوم شده، در سال ۶٨ بازبینی شده، قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما سال ٩۴ نوشته شده! این پیام دارد. پیام آن این است که مسئولین ما در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر فشل اند. اگر فشل هستید و نمی خواهید کار بکنید و نمی توانید این مسئله و این پرچم را بلند بکنید، بگویید تا این ملت خودشان قیام بکنند. 🔺امروز مردم از نبود امنیت اخلاقی عصبانی هستند. مومنین و ملت عزیز ایران، احساس ناامنی می کنند! متدینین ما نمی توانند از پارک‌ها، دریا، ساحل و امکانات عمومی استفاده بکنند چون رعایت اخلاق نمی شود! باید با این مبارزه شود، ما کوتاه نخواهیم آمد و قیام خواهیم کرد و این مسئله را پیگیری می‌کنیم. 🔺اول دولت را امر به معروف و نهی از منکر می کنیم که به وظایف خود در این حیطه عمل کند. این امر به معروف مردم نسبت به دولت است، دولت موظف است جلوی جرم های مشهود و هنجارشکنی را بگیرد
💠اعمال شب‌ و روز 🔹نهج البلاغه وزندگی🔹 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅   🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
ثقلین امام راحل نظام اسلامی و ولایت فقیه 🔹نهج البلاغه وزندگی🔹 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅   🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🌟 مهمترین و بهترین دعایی که باید در روز عرفه از خدا بخوام ، چیه؟ ※ ویژه روز 🔹نهج البلاغه وزندگی🔹 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅   🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز عرفه
🔴 عرفه روز اعتراف 🔵 از امام صادق(سلام الله علیه) سؤال شد: عرفات را چرا عرفات نامیده‌اند؟ 🌕 حضرت فرمود: «جبرئیل، حضرت ابراهیم را روز به این مکان آورد، چون ظهر فرا رسید، جبرئیل گفت: ای ابراهیم! به گناه خود اعتراف کن و مناسکت را بیاموز! چون جبرئیل گفت اعتراف کن! این سرزمین عرفات نامیده شد». 📚 بحارالانوار ج ۷۴، ص ۴۰۲
🔰‌پیامبر اکرم حضرت محمّد "صلّی الله علیه و آله" فرمودند: أعظَمُ أهلِ عَرَفاتٍ جُرماً مِنِ انصَرَفَ و هُوَ یَظُنُّ أنَّهُ لَن یُغفَرَ لَهُ. گناهکارترین فرد در عرفات کسی است که از آن‏جا باز گردد در حالیکه گمان می‌‏برد آمرزیده نخواهد شد. 📗بحارالأنوار، جلد ۹۹، صفحه‌ی ۲۴۸