eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4.1هزار دنبال‌کننده
23.8هزار عکس
11.7هزار ویدیو
368 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
✍سفر به كجا چنين شتابان ؟ گون از نسيم پرسيد دل من گرفته زينجا هوس سفر نداري ز غبار اين بيابان ؟ همه آرزويم اما چه كنم كه بسته پايم به كجا چنين شتابان ؟ به هر آن كجا كه باشد به جز اين سرا سرايم سفرت به خير !‌ اما تو دوستي خدا را چو ازين كوير وحشت به سلامتي گذشتي به شكوفه ها به باران برسان سلام ما را شفیعی_کدکنی ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
💥💥فعالیت‌های دشمنان اسلام برای مخدوش‌کردن چه بوده است؟💥💥 💀دشمنان با چهار روش با مهدی‌باوری مبارزه کرده‌اند که چکیده هر یک را بیان می‌کنیم:🔻🔻 1⃣ انکار مهدویّت؛ تلاش می‌کنند تا با دو‌گونه برخورد، به انکار مهدویّت بپردازند: 🔻🔻 🔹الف) مهدویّت را مقوله و برگرفته از دیگران ازجمله و معرفی کنند؛ مانند بسیاری از هم‌چون دائرة‌المعارف و دائرة‌المعارف دین و اخلاق؛[۱] 🔹ب) عده‌ای هم مهدویّت را بازتاب نابسامانی‌ها و حوادث تاریک دوران مسلمانان ـ به‌ویژه شیعیان ـ دانسته‌اند. آنان عقیده به مهدی را رواج یافته از دوره‌های اغتشاش برشمرده‌اند.[۲] 2⃣ تحریف؛ در این روش می‌کوشند تا مقوله انتظار مهدی علیه‌السلام و آثار و پی‌آمدهای آن را به انتظار منفی و تلخ تبدیل کنند و به‌طور کلی، هر گونه حرکت و قیامی را قبل از ظهور حضرت، باطل و مخالف دوران انتظار برشمرند.[۳] و را مخالف انتظار می‌دانند و تلاش می‌کنند تا معنای آن را عوض کنند و در ذهن به صورت دیگری جا بیندازند و عقیده‌ها را خراب کنند. 3⃣ تخریب؛ دشمن برای مقابله با جریان مهدویّت، گونه‌‌های و را برمی‌گزیند؛[۴] مانند: 🔸الف) نیروسازی برای خود و جلوه‌دادن جریان مهدویّت؛ 🔸ب) ایجاد ، و در افراد، به‌ویژه معتقدان به مهدویّت؛ 🔸ج) برنامه‌ریزی برای نسل آینده. ◀️برای مثال، می‌توان به فیلم « » اشاره کرد که هر سه هدف و بیشتر هدف نخست را دنبال می‌کند. این فیلم را که کمپانی صد در صد « » ساخته، چهره امام زمان علیه‌السلام را با تحریف و برداشت‌های خاص از پیش‌گویی‌های ، خشن و بسیار مخرّب و وحشت‌زا معرفی می‌کند و پی‌آمد ظهور ایشان را ، و برمی‌شمارد. 4⃣ جایگزین‌سازی؛ شخصیت‌سازی، مدعی‌سازی و حمایت و پشتیبانی از مدعیان و ، چهارمین روش دشمن برای مبارزه با مهدی‌باوری است؛ برای مثال، ساختن شخصیت‌هایی مانند و در ایران و در و در حجاز.[۵] : 1. ، ، ص201ـ200. 2. مجله موعود، ش19، فروردین و اردیبهشت 79، ص2۸ـ2۶. 3. انتظار، فصل‌نامه علمی ـ تخصصی ویژه امام مهدی علیه‌السلام، سال دوم، ش۵، پاییز۱۳۸۱، ص27۴.۴. 4. همان، ص27۶. ۵. همان، ص29۶ـ29۵. انهم یرونه بعیدا ونراه قریبا ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💙🍃 🍃🍁 📅 1397-08-19( ۱۹ آبان ۱۳۹۷)هجری شمسی 1440-03-02( دوم ربیع الاول ۱۴۴۰) هجری قمری 2018-11-10(۱۰ نوامبر ۲۰۱۸)میلادی 🌛این شنبه در واقع است. 🌸این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است: 🔹 ختنه اطفال 🔹 دیدار بزرگان 🔹 ازدواج 🔹 سفر 🌷 برای در این شنبه شب دستور خاصی وارد نشده است. ولی بهتر است برای فرزنددار شدن احتیاط شود ✂️ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، موجب حاجت روا شدن است. ♦ یا در این روز ماه قمری، خوب نیست. 💢 این شنبه برای (رفع موهای بدن با نوره) روز مناسبی نیست. بطور کلی نیمه اول ماه (۱۵ روز اول) چون جرم ماه در حال بزرگ شدن است برای نوره کشیدن مناسب نیست. اما از فواید نوره: موجب تقویت قوای جنسی میشود. همچنین غلبه ی سودا را نیز درمان می کند. 🔵 شنبه برای ، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد. 👕 شنبه برای بریدن، دوختن، خریدن و پوشیدن روز مناسبی نیست . طبق روایات آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست. 💢وقت در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر. 🌸روز شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت رسول اکرم(ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸 اذکار روز شنبه : - یا رَبَّ العالَمین ( 100مرتبه ) - یا حی یا قیوم (1000 مرتبه) - يا غني (1060 مرتبه) برای غنی گردیدن 📚 منابع : 📗حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📘 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📙 بحارالانوار و...  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ۲۴۲- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : اتَّقِ اللَّهَ بَعْضَ التُّقَي وَ إِنْ قَلَّ وَ اجْعَلْ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ سِتْراً وَ إِنْ رَقَّ
نهج البلاغه و درود خدا بر او فرمود: از خدا بترس هر چند اندك، ميان خود و خدا پرده اي قرار ده هر چند نازك.
نهج البلاغه Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said : Fear Allah to some degree (even) though it be little; and set a curtain between you and Allah (even) though it be thin.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير تمام پرده‌ها را پاره مكن! امام علیه السلام در اين گفتار حكيمانه، افراد ضعيف الايمان را از پرده‌درى كامل برحذر مى‌دارد و مى‌فرمايد: «تقوا و پرهيزكارى پيشه كن، هرچند كم باشد و ميان خود و خدا پرده‌اى قرار ده، هرچند نازك باشد»؛ (اِتَّقِ آللّهَ بَعْضَ التُّقَى وَإِنْ قَلَّ، وَاجْعَلْ بَيْنَکَ وَبَيْنَ آللّهِ سِتْراً وَإِنْ رَقَّ). روشن است كه مخاطب در اين كلام حكمت‌آميز، اولياء الله و پاكان و نيكان وپرهيزكاران سطح بالا نيستند، بلكه مخاطب، توده‌هاى مردمند كه گاه لغزشى براى آن‌ها پيدا مى‌شود و به گناه نزديك شده و يا آلوده مى‌گردند. گاه در ميان آن‌ها كسانى يافت مى‌شوند كه همه پرده‌ها را پاره كرده و به اصطلاح، پل‌هاى پشت سر خويش را ويران مى‌سازند و رابطه خود را به كلى با خدا قطع مى‌كنند. امام علیه السلام به آن‌ها خطاب كرده، مى‌فرمايد: اگر لغزشى هم پيدا كرديد، پرده‌درى كامل نكنيد؛ لااقل بخشى از تقوا را حفظ كنيد كه اميد است شما را به سوى خدا بازگرداند و توفيق توبه كامل پيدا كرده از هرگونه گناه پاك شويد. تقوا مانند بسيارى از فضايل اخلاقى، داراى درجات متفاوتى است؛ گاه به‌قدرى والاست كه به سرحدّ عصمت مى‌رسد و گاه به اندازه تقواى بزرگانى مى‌رسد كه در درجات بعد از معصومين : قرار داشته‌اند؛ مانند سلمان‌ها وابوذرها و علماى راستين، و گاه به‌قدرى ضعيف مى‌شود كه صاحبش را بر لب پرتگاه قرار مى‌دهد. در قرآن مجيد به اين‌گونه افراد اشاره شده و در آيه ۱۰۲ سوره «توبه» مى‌خوانيم: «(وَآخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلا صَالِحآ وَآخَرَ سَيِّئآ عَسَى اللهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ)؛ و گروهى ديگر، به گناهان خود اعتراف كردند وكار خوب و بد را به هم آميختند. اميد مى‌رود كه خدا توبه آن‌ها را بپذيرد. به يقين، خداوند آمرزنده و مهربان است!». واژه «سَتر» (پرده) درواقع كنايه از حاجب و مانعى است كه انسان را از طغيان باز مى‌دارد و جمله «وَإنْ رَقَّ» (هرچند نازك باشد) اشاره به ضعيف بودن اين حاجب و مانع است. مرحوم «مغنيه» در شرح نهج‌البلاغه خود در جلد ۴، صفحه ۳۶۱ مى‌گويد : «گفتار امام ۷ مخصوصاً براى زمان ما كه عوامل گناه و شهوت‌پرستى زياد شده است صادق است؛ آن‌ها كه دست كم اندكى از تقوا و ايمان داشته باشند همان مقدار إن‌شاءالله مايه نجاتشان مى‌شود. وى سپس به اين حديث معروف نبوى اشاره كرده كه مى‌فرمايد: «يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ الصَّابِرُ عَلَى دِينِهِ مِثْلُ الْقَابِضِ عَلَى الْجَمْرَةِ بِكَفِّه؛ زمانى بر مردم فرا مى‌رسد كه آن كس كه دين و ايمان خود را حفظ مى‌كند مانند كسى است كه شعله آتشى در كف دست خود نگاه داشته باشد». در حديث ديگرى آمده است: «لِلْعامِلِ مِنْكُمْ بِطاعَةِ اللهِ مِثْلُ أجْرِ خَمْسينَ فَقالَ رَجُلٌ مِنَ الصَّحابَةِ مِثْلُ أجْرِ خَمْسينَ مِنّا أوْ مِنْهُمْ؟ قالَ: بَلْ مِنْكُمْ؛ كسانى كه در آن زمان اطاعت فرمان خدا مى‌كنند معادل پاداش پنجاه نفر به آن‌ها داده مى‌شود. يكى از صحابه عرضه داشت: پنجاه نفر از آن‌ها يا از ما؟ حضرت فرمود: از شما». در آيات قرآن مجيد اشاره‌هاى ديگرى نيز به امثال اين گروه شده است؛ از جمله در آيه ۳۱ سوره «نساء» مى‌خوانيم: «(إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُمْ مُّدْخَلا كَرِيمآ)؛ اگر از گناهان بزرگى كه از آن نهى مى‌شويد پرهيز كنيد، گناهان كوچك شما را مى‌پوشانيم؛ و شما را در جايگاه خوبى وارد مى‌سازيم». همچنين در آيه ۳۲ سوره «نجم» مى‌خوانيم: «(الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الاِْثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلاَّ اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّکَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ)؛ همانان كه از گناهان بزرگ و اعمال زشت دورى مى‌كنند، جز گناهان صغيره (كه گاه آلوده آن مى‌شوند)؛ آمرزش پروردگار تو گسترده است». كوتاه سخن اين‌كه اگر انسان راه خطا را مى‌رود لااقل بايد چنان باشد كه روى برگشت به درگاه خدا و تقاضاى عفو را داشته باشد و تمام پل‌ها را پشت سر خود ويران نسازد. به گفته شاعر : گرت هواست كه معشوق نگسلد پيوند نگاه دار سر رشته تا نگه دارد ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
💢امام صادق(ع) کسی که بر مصیبت حضرت محسن(ع) نگرید را کرده اند... صحت دارد؟ 👇👇 سند این روایت شدیدا ضعیف است زیرا مجلسی(ره) آن را از افراد شدیدا بدنام نقل کرده است. سند این روایت اینگونه است: أَقُولُ رُوِيَ فِي بَعْضِ مُؤَلَّفَاتِ أَصْحَابِنَا عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ حَمْدَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ وَ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيِّ عَنْ أَبِي شُعَيْبٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ نُصَيْرٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ الْفُرَاتِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُفَضَّلِ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ 📚بحار الانوار، ج53، ص1 در اینجا دو تن از راویان که واسطه نقل هستند اتهامات سنگینی دارند و هر دو از پیشوایان فرقه منحرف نُصَیریه(علوی های سوریه و ترکیه) هستند که عقایدی شبیه علی اللهی ها دارند. این دو روای عبارتند از: 1 - محمد بن نصیر نمیری بصری 2 - حسین بن حمدان خصیبی درباره محمد بن نصیر نمیری بصری باید دانست که از کسانی بود که نخست به دروغ ادعا کرد که وکیل خاص امام عسکری(ع) است سپس ادعای نبوت کرد و همجنسبازی را حلال اعلام کرد و خود نیز به این کار اقدام کرد از این رو امام عسکری (ع) توقیعی (بیانیه ای) صادر کردند و او را به صورت علنی لعن فرمودند. 📚رجال الکشی، ص520 و 521 اما حسین بن حمدان خصیبی که کتاب الهدایة الکبری را نیز تالیف کرده است باید بدانیم که از نظر مذهبی منحرف بوده تا جایی که نجاشی(رجال شناس بزرگ شیعه) درباره اش می فرماید: «كان فاسد المذهب» 📚رجال النجاشي ص : 67 وی از بنیانگذاران فرقه ضاله نُصَیریّه است که معتقد به نواب اربعه در عصر غیبت صغری نبودند و به جای آن بزرگواران به بابیت «محمد بن نُصَیر نُمَیری بصری» اعتقاد داشتند و به همین دلیل به نام «نُصَیریه» شناخته می شوند. تحقیقات درباره این فرقه که امروزه در سوریه به نام فرقه «علوی» شناخته می شود نشان می دهد دچار عقاید غالیانه و افراطی هستند و از جمله به تناسخ باور دارند. درباره شخصیت حسین بن حمدان و عقاید نُصَیریّه مقالات تحقیقی در اینترنت موجود است. ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
شماره شایعه :2328 🔆متن شایعه: دستور حضرت امیرالمومنین علیه السلام برپوشیدن لباس سیاه تاهشتم ربیع الاول  حضرت آقا امیرالمومنین صلوات الله علیه : روز نهم ربیع الاول روز درآوردن لباس سیاه است!!! 📚بحار الانوار (ط_بیروت)ج.۳۱ ص ۱۲۷ سفینه البحار . ج ۱.ص :۴۶۲ /سفیه البحار .ج ۴ .ص ۳۵۲" 🔆پاسخ شایعه : 1⃣این عبارت قسمتی از حدیث معروف «رفع القلم» در مورد نهم ربیع می باشد و هیچ ربطی به شهادت حضرت محسن (علیه السلام) ندارد، اما در متن شایعه این گونه القاء شده است که این حدیث در مورد عزاداری ایام محسنیه است.👇 http://yon.ir/rby01 2⃣تاریخ دقیق شهادت حضرت محسن مشخص نیست و حتی با توجه به برخی گزارش‌ها و قراین تاریخی، برخی شهادت ایشان را بیش از یک ماه پس از رحلت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) دانسته ‌اند، برگزاری مراسم های عزا به عنوان ایام محسنیه، نه در گذشته شیعه و نه توسط خود اهل بیت علیهم السلام سابقه نداشته و کاملا جدید است، @GhararGahShayeat http://yon.ir/rby02 3⃣مراجع بزرگی چون آیات عظام مکارم شیرازی و شبیری زنجانی به صراحت  مخالفت خود با دهه سازی برای عزاداری اعلان کرده و آن را زمینه ساز رویگردانی مردم و کم رنگ شدن مراسم های اصلی می دانند. 👇 http://yon.ir/rfy03 http://yon.ir/rby04 4⃣روایت «رفع القلم» که قسمتی از آن در شایعه ذکر شده علاوه بر این که در منابع معتبر شیعی نیامده، از نظر سندی و متنی نامعتبر و مخالف با مسلمات قرانی و روایی است چرا که در آن آمده است که از نهم ربیع تا سه روز هر خطایی انجام شود ثبت نخواهد شد.👇 http://yon.ir/rby05 5⃣ در صورت معتبر بودن این روایت معنای آن این است که اگر کسی به صورت غیر عمدی مرتکب خطا شود خداوند او را می‌بخشد، نه این که بخشش برای ارتکاب گناه آگاهانه و از روی عمد باشد. 6⃣عده ای بر اساس این روایت روز نهم ربیع را به عنوان روز قتل عمر بن خطاب جشن می گیرند، در حالی که ممکن است مراد از عمر در این روایت عمر به سعد باشد، بر اساس منابع معتبر شیعی و سنی قتل عمر بن خطاب در روزهای پایانی ذی‌الحجة سال ۲۳ق اتفاق افتاده است. http://yon.ir/rby07 http://yon.ir/rby08 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در سروش 👇 http://sapp.ir/gharargahshayat در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🔸مسؤولان به وعده ها وفادار باشند حجت الاسلام : 🔹اگر قول و تعهدی دادیم باید به پیمان خود وفا کرده و به وعده های عمل کنیم، اگر مسؤولان وعده ای می دهند باید به قول خود وفادار باشند. 🔹پیامبر فرمود اگر کسی نماز بخواند و تصور کند که مسلمان است اما 3 ویژگی داشته باشد به شمار می رود، این نشانه ها شامل دروغگویی، خلف وعده و خیانت در امانت است. ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خاطره جالب و خنده دار #علامه_جعفری از فردی که فکر می کرد به درجات عالیه عرفان رسیده 😄😄👆 ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
تربیتی کلاس_۱؛ گاهی برای انداختن یک درخت، باید صد ضربه تبر بزنید.🌲 🌳 از این 💯 ضربه، نود و نه ضربه اول کارش این است که شرایط را برای ضربه صدم آماده کند. 🌳 این‌که درخت در طول نود و نه ضربه سر جایش است، دلیل بیهودگی آن ضربات نیست، دلیل دلسردی نیست، دلیل ناامیدی نیست! 💈حالا هر کار مفیدی به همین شکل است. ✅ این‌که اقداماتی که در تربیت می‌کنیم به سرعت جواب نمی‌دهد، نباید در عزم و اراده ما خللی ایجاد کند. 💎 پس باید هر کاری می کنیم بگذاریم به حساب یکی از همان نود و نه ضربه اول. ⛏ ضربه صدم بالاخره از راه می‌رسد و درخت را می‌اندازد، پس نگران نباشیم. ⭐️ موفقیت صبوری می‌خواهد. ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
تربیتی کلاس_۲ 🔸اگر می خواهید کودک نشود باید محیط او را امن کنید، نه اینکه وسایل دم دست او باشد و از او بگیرید. به عبارت دیگر نباید با انواع منع شدن روبرو شود و مرتب "نکن" و "دست نزن" را بشنود. ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم‌پور ازغدی: اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی یعنی همین که برای خودشان وام چند میلیاردیِ بدونِ سود برمی‌دارند، برای مردم وام با سود ۲۴ درصد! ↘️eitaa.com/shakhes_1 ایتا ↘️http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری مهدی دانشمند از پشت پرده شبکه‌های متعلق به فرقه شیرازی: من خودم زمانی در شبکه آنها بودم، اما بعدا فهمیدم ظاهر کارشان امام حسین است ... #هفته_وحدت #هفته_برائت ↘️eitaa.com/shakhes_1 ایتا ↘️http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از دریچه
🔴 خادمان اروپایی 👁🗨 @tribun_siyasi