هدایت شده از کانون
🔴موکب دجال بصره تعطیل شد
اتباع دجال بصره با اسم جعلی احمدالحسن چند سالی بود که در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، با برپایی موکب ، عده ای از مستضعفین شیعه را به انحراف کشانده و به ولایت شیطان(احمدالحسن) دعوت میکردند.
این وضعیت تا چند روز پیش هم ادامه داشت تا اینکه دیروز عده ای از خواهران دانشجو در همین موکب، به خاطر طرح چند اشکال علمی به مبانی احمدالحسن، مورد اهانت قرار گرفته و حتی هنگام اخراج آنان از موکب، با کمال بی غیرتی و خباثت چادر از سرشان کشیدند
و امروز راس ساعت ۱۸/۳۰ این لانه عنکبوتی توسط استخبارات عراق جمع آوری شد.
امیدواریم دستهای ناپیدا و ناپاک انگلیسی، باری دیگر مجوز برپایی این بیت عنکبوت را صادر ننمایند.
یادمان باشد! همیشه آرامش و امنیت جانی و اعتقادی مان را مدیون رشادتهای شبانه روزی کسانی هستیم که بی ادعا و گمنام در خط مقدم جبهه ها حضور دارند.
@shomardhmakuszohur
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸نظر حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه درباره #کوروش و تناقض کوروش پرستان
🆔 @rasanews_agency
💙🍃
🍃🍁
📌محاسبات نجومی دوشنبه 🍃🌺
✴️ دوشنبه 👈 هفتم آبان ماه ۹۷
👈 ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۱۹ ماه صفر ۱۴۴۰
🏴 شب اربعین حسینی
🌓 این دوشنبه قمر در برج سرطان واقع است.
✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است:
🔘 شرکت در محافل عزاداری
🔘 تاسیس شرکت
🔘 تعلیم و تعلم
🔘 کندن چاه و قنات
🔘 مسافرت با صدقه
❤️ فرزند حاصل از مباشرت در این دوشنبه شب (دوشنبه که شب شد) دهانی خوشبو دارد، دل رحیم و جوانمرد است و زبانش از غیبت و بهتان پاک باشد. (وشهادت در راه خدا نصیبش گردد.) انشاالله
⚫️ طبق روایات، اصلاح مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،موجب توانگر شدن میگردد.
🔴 خون دادن یا حجامت در این روز از ماه قمری، موجب جبران کم خونی و رفع درد بدن است.
⚪️ این دوشنبه برای نوره کشیدن (رفع موهای بدن با نوره یا همان پودر بهداشتی) روز مناسبی است.
👈بطور کلی نیمه دوم ماه (۱۵ روز دوم) چون جرم ماه در حال کوچک شدن است برای نوره کشیدن مناسب است.
👈 اما از فواید نوره: بطور کلی نوره کشیدن موجب پیشگیری از جنون ، خوره، پیسی و آکله می گردد.
🔵 دوشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی است و برکات خوبی دارد.
👕 دوشنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن لباس نو روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت میشود.
✴️️ وقت استخاره در روز دوشنبه: از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعداز ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
❇️️ ذکر روز دوشنبه : یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه یا لطیف که موجب یافتن مال کثیر میگردد .
💠 ️روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
نهج البلاغه
۲۳۱- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : فِي قَوْلِهِ تَعَالَي إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ الْعَدْلُ الْإِنْصَافُ وَ الْإِحْسَانُ التَّفَضُّلُ
نهج البلاغه
و درود خدا بر او فرمود: (در تفسير آيه ۹۰ سوره نحل: خدا به عدل و احسان فرمان مي دهد) فرمود: عدل، همان انصاف است، و احسان، همان بخشش
نهج البلاغه
Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said about Allah's saying: "Verily,
Allah enjoins justice (adl) and benevolence (ihsan)," (Qur'an, 16:90). Here adl (justice) means equidistribution and ihsan means fabour.
شرح و تفسير تفاوت ميان عدالت و احسان امام(عليه السلام) در اين گفتار پربارش به تفسير آيه ۹۰ سوره «نحل»: (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالاِْحْسانِ)اشاره كرده مى فرمايد: «عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است»; (فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالاِْحْسانِ) الْعَدْلُ الاِْنْصَافُ، وَالاِْحْسَانُ التَّفَضُّلُ).
خداوند در اين آيه شريفه به سه چيز امر و از سه چيز نهى كرده است، مى فرمايد: «خداوند به عدل و احسان و كمك به خويشاوندان فرمان و از فحشا و منكر و ستم نهى مى كند» و در پايان آيه مى افزايد: «خداوند به شما اندرز مى دهد تا متذكر شويد»; (إِنَّ اللهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِى الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْىِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ).
اين آيه دربرگيرنده يكى از جامع ترين برنامه هاى اجتماعى بشر است كه هر گاه جامه عمل به خود بپوشد، امنيت و آرامش بر او حكمفرما مى شود.
در اين كه ميان عدل و احسان چه تفاوتى است مفسران احتمالات فراوانى ذكر كرده بعضى گفته اند: عدل اداى واجبات و احسان انجام مستحبات است برخى ديگر عدل را توحيد و احسان را اداى واجبات مى دانند و عدّه اى عدالت را به معناى هماهنگى ظاهر و باطن و احسان را به معناى برترى باطن نسبت به ظاهر دانسته اند.
اين تفسير نيز از سوى گروهى عنوان شده كه عدالت مربوط به جنبه هاى عملى و احسان مربوط به جنبه هاى گفتارى است.
ولى از همه اين تفسيرها بهتر همان است كه در كلام امام(عليه السلام) آمده كه عدل را به معناى انصاف تفسير فرموده، زيرا رعايت انصاف آن است كه حق كسى را به او بپردازند (و به نظر مى رسد كه اين واژه از ماده «نصف» گرفته شده زيرا هرگاه انسان در حقوق مشترك آن را تنصيف كند رعايت عدالت را به طور كامل كرده است).
سپس اين واژه به معناى هرگونه عدالت آمده است.
«احسان» همان گونه كه از مفهوم آن استفاده مى شود، نيكى كردن به ديگران است و اين نيكى همان تفضل است كه امام(عليه السلام) در كلام بالا فرموده است.
بدون شك برقرار شدن نظم جامعه انسانى بدون عدل و انصاف و احسان و تفضل امكان پذير نيست، زيرا ترك عدالت و انصاف سبب خشم كسانى مى شود كه حقوقشان پايمال شده و طبعا برمى خيزند و نظم جامعه را به هم مى ريزند و اى بسا منجر به خون ريزى هاى وسيعى گردد.
در مورد «احسان» بسيار مى شود كه تنها با استفاده از اصل عدالت و انصاف مشكلات جامعه حل نمى گردد; مثلاً سيل عظيمى آمده و خانه هاى فراوانى را ويران كرده و يا زلزله شديدى رخ داده و منجر به ويرانى هاى وسيعى شده است در اينجا نمى توان تنها با استفاده از حقوق واجب و حتى ماليات هاى معمولى مشكلات را حل كرد.
اينجاست كه اصل احسان و تفضل بايد به ميدان آيد و نيكوكاران دامن همت به كمر بزنند، ويرانى ها را آباد و ضايعات را جبران و مشكلات ناشى از حوادث را حل كنند.
گاه در يك خانواده نيز مشكلاتى به وجود مى آيد مثلاً شوهر در حادثه اى از دنيا مى رود و اطفال صغير او باقى مى مانند.
اينجاست كه بايد افراد فاميل صرف نظر از اصل عدالت به سراغ احسان و تفضل بروند و ايتام را تحت حمايت خود قرار دهند و مشكلات آن خانواده را حل كنند; خواه يك نفر اقدام به اين كار كند يا همه فاميل دست به دست هم دهند.
در معانى الاخبار كه اين حديث را قبل از سيد رضى نقل كرده مى خوانيم: اميرمؤمنان بر اصحاب وارد شد در حالى كه آنها درباره مروت بحث مى كردند فرمود: چرا در اين باره به سراغ قرآن نمى رويد: عرض كردند: كجاى قرآن درباره مروت بحث كرده؟ فرمود: اين آيه شريفه كه مى فرمايد: (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالاِْحْسانِ)عدل همان انصاف است و احسان همان تفضل.
در حديثى كه مرحوم طبرسى آن را در مجمع البيان ذيل آيه مورد بحث نقل كرده مى خوانيم: «عثمان بن مظعون» كه از صحابه معروف پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله) است مى گويد: من در آغاز اسلام را به طور ظاهرى پذيرفته بودم نه با قلب و جان و اين وضع ادامه داشت تا آنكه روزى خدمت آن حضرت بودم ديدم در فكر فرو رفته ناگهان چشم خود را به طرف آسمان دوخت گويا پيامى را دريافت مى دارد.
وقتى كه به حال عادى برگشت از ماجرا پرسيدم فرمود: هنگامى كه با تو سخن مى گفتم ناگهان جبرئيل را مشاهده كردم كه اين آيه را براى من آورد: (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالاِْحْسانِ...) عثمان مى گويد چنان محتواى آيه در قلب من اثر گذاشت كه اسلام همان لحظه در جان و روح من جاى گرفت.
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi