eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4.1هزار دنبال‌کننده
23.8هزار عکس
11.7هزار ویدیو
368 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻 رهبرانقلاب: در روز اول #ربیع_الاول هجرت #پیغمبر واقع شده است؛ از مکه به مدینه که مبدأ تاریخ هجری مسلمانان است. این ماه هم ربیع‌المولود است، هم ربیع‌الهجره است. ۸۶/۱۲/۲۲ ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
🌸 طرح| رهبرانقلاب: ماه ربیع الاول، بهار زندگی است ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💙🍃 🍃🍁 📌محاسبات نجومی جمعه🍃🌺 ⏳ 18 آبان 1397 خورشیدی برابر با 1 ربیع الاول 1440 هجری قمری و 9 نوامبر 2018 میلادی 📊انجام امور و تعاملات خرد نیک و کلان احتیاط شود. 💰 گرفتن گرفتن گرفتن داشتن بلامانع است. 💰 دادن دادن دادن دادن مانعیت دارد. 💲اقدام برای انواع مطالبات نامناسب است. 🔨طراحی ؛ ساخت و ساز و تعمیرات خوب است. 🚐اثاث کشی و انواع نقل و انتقالات انجام شود. 🚧حفاری چاه ؛ قنات ؛ تونل و کانال....انجام شود. 🚜انجام امور کشاورزی ؛ دامداری ؛ پرورش ماهی ؛ طیور و صنایع مرتبط مناسب است. 😭فسخ انواع (تجاری ؛ صنعتی ؛ کشاورزی ؛ علوم و فنون ؛ ورزش ؛ ازدواج ؛ مشارکت و.....)مانعیت ندارد. ☎دیدار بزرگان و صاحب منصبان و پیگیری امور در اداره جات مناسب است. 🎪 تاکید شده است. 🎈جشن تولد ؛ تکلیف و....ساده انجام شود. 💝مصالحه ؛ آشتی کردن و صله ارحام(دید و بازدید خانوادگی و فامیلی)بازخور خوبی دارد. 🏃ورزش ؛ تفریح و گردش مسرت بخش است. 🚘مسافرت و زیارت انجام شود. 💘خواستگاری رسمی نیک است. 💍جشن(عقد ؛ نامزدی....)نیک است. 💝ازدواج خوب است. ....خوب است. 🔪جراحی ؛ بیهوشی ؛ بیحسی ؛ لیزر .....مناسب است. 😭ختنه اطفال مناسبت دارد. 🎂شروع ترک انواع و رفتن بمراکز ترک خوب است. ✂برای ؛ آرایش ؛ خالکوبی ؛ تاتو و ....خوب است. 🚿 و تاکید شده است (رفع موهای زائد بدن با پودر بهداشتی) .... نیک است. 👗خریدن پارچه ، بریدن ، دوختن ، پوشیدن و سایر اقلام پوششی خوب است. 🐐 و قربانی برای رفع بلا ؛ پربرکت است. 💑 چله بری نیک است. 📖 نیک و به اجابت مقرون است. 💍 ؛سنگ ؛ فلزات و...نیک است. 🙏گرفتن از بزرگان و شروع آنها و نیک و به اجابت مقرون است. 🔹ذکر امروز 100مرتبه صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم است. 🔸ذکر بعداز نماز صبح ۲۵۶ مرتبه است که موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد . 🔹️روز طبق روایات متعلق به عسکری عج است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ۲۴۱- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : يَوْمُ الْمَظْلُومِ عَلَي الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الظَّالِمِ عَلَي الْمَظْلُومِ
نهج البلاغه و درود خدا بر او فرمود: روزي كه ستمديده از ستمكار انتقام كشد، سخت تر از روزي است كه ستمكار بر او ستم روا مي داشت.
نهج البلاغه Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said : The day of the oppressed over the oppressor will be severer than the day of the oppressor over the oppressed.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير روز انتقام ظالمان امام علیه السلام در اين كلام حكيمانه به ظالمان هشدار مى‌دهد كه در انتظار انتقام باشند، مى‌فرمايد: «روز انتقام مظلوم از ظالم، شديدتر از روز ستم كردن ظالم بر مظلوم است»؛ (يَوْمُ آلْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى آلْمَظْلُومِ). همان‌گونه كه در ذكر سند اين حكمت آمد، شبيه آن با تفاوتى در حكمت ۳۴۱ آمده است آن‌جا كه مى‌فرمايد: «يَوْمُ الْعَدْلِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الْجَوْرِ عَلَى الْمَظْلُومِ؛ روز اجراى عدالت بر ستمگر، سخت‌تر است از روز ظلم ستمگر بر مظلوم». جمعى از شارحان نهج‌البلاغه اين سخن را اشاره به انتقام الهى در روز قيامت دانسته‌اند. در اين صورت شديدتر بودن روز انتقام مظلوم آشكار است، زيرا مظلوم مثلاً يك بار به دست ظالم كشته يا مجروح مى‌شود ولى كيفر ظالم در روز قيامت مكرر خواهد بود و به آسانى پايان نمى‌يابد. در حالى كه بعضى ديگر آن را اشاره به انتقام‌هاى الهى در دنيا و آخرت، هر دو دانسته‌اند، زيرا تجربه نشان مى‌دهد كه گروه زيادى از ظالمان، پيش از گرفتار شدن به مجازات الهى در آخرت، در همين دنيا كيفر شديدى مى‌بينند. اگر تاريخ را مطالعه كنيم مصداق‌هاى زيادى براى اين مطلب ديده مى‌شود. در طول عمر خود نيز بسيارى از ظالمان را ديده‌ايم كه به چه روز سياهى نشستند و گرفتار چه عقوبت‌هاى دردناكى شدند؛ افزون بر رسوايى‌هاى فراوان و اهانت‌هاى شديد كه دامان آن‌ها را گرفت. در قرآن مجيد نيز بارها به اين حقيقت اشاره شده كه بسيارى از ظالمان در همين دنيا نيز گرفتار كيفرهاى شديدى مى‌شوند؛ از جمله در آيه ۱۰۲ سوره «هود» مى‌خوانيم: «(وَكَذَلِکَ أَخْذُ رَبِّکَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَى وَهِىَ ظَالِمَةٌ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ)؛ و اين چنين است مجازات پروردگار تو، هنگامى كه شهرها و آبادى‌هاى ظالم را مجازات مى‌كند! (آرى،) مجازات او، دردناك و شديد است!». در آيه ۴۵ سوره «حج» نيز آمده است: «(فَكَأَيِّنْ مِنْ قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا وَهِىَ ظَالِمَةٌ فَهِىَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا وَبِئْرٍ مُّعَطَّلَةٍ وَقَصْرٍ مَّشِيدٍ)؛ چه بسيار شهرها و آبادى‌هايى كه آن‌ها را نابود و هلاك كرديم در حالى كه (مردمش) ستمگر بودند، به‌گونه‌اى كه بر سقف‌هاى خود فروريخت! (نخست سقف‌ها ويران گشت؛ و بعد ديوارها بر روى سقف‌ها!) و چه بسيار چاه پرآب كه بى‌صاحب ماند؛ و چه بسيار قصرهاى محكم و مرتفع!». در روايات اسلامى و نيز در نهج‌البلاغه كراراً به اين مطلب اشاره شده است. امام اميرمؤمنان على علیه السلام در عهدنامه مشهور خود به مالك اشتر مى‌فرمايد : «وَلَيْسَ شَيْءٌ أَدْعَى إِلَى تَغْيِيرِ نِعْمَةِ اللَّهِ وَتَعْجِيلِ نِقْمَتِهِ مِنْ إِقَامَةٍ عَلَى ظُلْمٍ فَإِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ دَعْوَةَ الْمُضْطَهَدِينَ وَهُوَ لِلظَّالِمِينَ بِالْمِرْصَادِ؛ (بدان) هيچ چيز در تغيير نعمت‌هاى خداوند و تعجيل انتقام و كيفر او از اصرار بر ظلم و ستم سريع‌تر نيست، زيرا خداوند دعاى مظلومان را مى‌شنود و در كمين ستم‌كاران است». در حديث ديگرى كه در غررالحكم از آن حضرت نقل شده است : «الظُّلْمُ فِى الدُّنيا بَوارٌ وَفِي الاْخِرَةِ دَمارٌ؛ ظلم در دنيا مايه نابودى و در آخرت موجب هلاكت است». در حديث ديگرى در همان كتاب آمده است: «الظُّلْمُ يَزِلُّ الْقَدَمَ وَيَسْلُبُ النِّعَمَ وَيُهْلِکُ الاُْمَمَ؛ ظلم موجب لغزش و سلب نعمت و سبب هلاكت امت‌هاست». در كتاب «كافى» از امام صادق علیه السلام آمده است كه دو نفر درباره دعوايى كه در ميان آن‌ها بود خدمت حضرت رسيدند. هنگامى كه امام علیه السلام سخن آن‌ها را شنيد فرمود: «أَمَا إِنَّهُ مَا ظَفِرَ أَحَدٌ بِخَيْرٍ مِنْ ظَفَرٍ بِالظُّلْمِ؛ بدانيد كسى كه با ظلم پيروز شود هرگز به خيرى دست نيافته است». سپس افزود: «أَمَا إِنَّ الْمَظْلُومَ يَأْخُذُ مِنْ دِينِ الظَّالِمِ أَكْثَرَ مِمَّا يَأْخُذُ الظَّالِمُ مِنْ مَالِ الْمَظْلُومِ؛ بدانيد مظلوم از دين ظالم بيش از آنچه ظالم از مال مظلوم مى‌گيرد خواهد گرفت». و در ذيل حديث آمده است كه آن دو بعد از شنيدن سخنان امام علیه السلام پيش از آن‌كه از جاى برخيزند با يكديگر صلح كردند». اين سخن را با حديثى از رسول خدا صلی الله علیه وآله پايان مى‌دهيم آن‌جا كه فرمود: «بَيْنَ الْعَبْدِ وَالْجَنَّةِ سَبْعُ عِقابٍ أهْوَنُهَا الْمَوْتُ. قالَ أنَس: قُلْتُ: يا رَسُولُ اللهِ! ما أصْعَبُها؟ قالَ: الْوُقُوفُ بَيْنَ يَدَىِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ إذا تَعَلَّقَ الْمَظْلُومُونَ بِالظّالِمِينَ؛ در ميان بهشت و انسان هفت گردنه مخوف است كه ساده‌ترين آن‌ها مرگ است. انس (از اصحاب رسول الله صلی الله علیه وآله) مى‌گويد: عرض كردم اى رسول خدا! سخت‌ترين آن‌ها كدام است؟ فرمود: حضور در پيشگاه خداوند متعال در زمانى كه مظلومان دامن ظالمان را مى‌گيرند». مرحوم علامه شوشترى در شرح نهج‌الب
لاغه خود داستان عبرت‌انگيزى نقل مى‌كند و مى‌گويد: «معروف است شخصى به نام «بكبوش»، وزير «جلال الدوله آل بويه» بود و كارهاى او را به تدريج قبضه كرد. روزى «بكبوش» مردى از اشراف بصره را آزار بسيار داد و او را همچون مرده رها كرد. مدتى بعد با گروهى عظيم سواره عبور مى‌كرد. همان مرد مظلوم او را ديد، گفت: خداوند داور ميان من و تو باشد. من تو را با تيرهاى شبانه هدف قرار مى‌دهم. «بكبوش» دستور داد او را آن‌قدر زدند كه همچون مرده به روى زمين افتاد و به او گفت: اين تيرهاى روز است كه به تو اصابت كرد. سه روز بيشتر نگذشت كه «جلال الدوله» دستور داد «بكبوش» را بگيرند و او را در اتاقى روى حصيرى نشاندند و كسى را مأمور كرد كه مرتبآ به او اهانت كند. فراش‌ها براى نظافت وارد اتاق شدند وحصير را از زير پاى او كشيدند، نامه‌اى زير آن يافتند و آن را به «ابن الهدهد» كه رئيس فراشان بود، دادند. او گفت: چه كسى اين نامه را در آن‌جا انداخته است؟ گفتند : نه احدى در آن حجره وارد و نه از آن خارج شده است. نامه را خواندند ديدند اين دو شعر در آن است : سِهامُ اللَّيْلِ لا تُخْطِىءُ وَلكِنْ لَها أمَدٌ وَلِلاَْمَدِ انْقِضاءٌ أَتَهْزَأُ بِالدُّعاءِ وَتَزْدَريهِ تَأَمَّلْ فيکَ ما صَنَعَ الدُّعاءُ تيرهاى شبانه هرگز خطا نمى‌كند ولى ـ زمانى دارد و آن زمان به هر حال مى‌گذرد. آيا دعاى شبانه را مسخره مى‌كنى و بر آن عيب مى‌نهى؟ ـ حال ببين دعا با تو چه خواهد كرد. اين خبر به گوش «جلال الدوله» به‌طور مشروح رسيد. دستور داد فراشان آن‌قدر بر دهانش كوبيدند كه دندان‌هايش فرو ريخت و سپس انواع شكنجه‌ها را به او دادند تا هلاك شد. يكى از بزرگان و اولياء الله «سعيد بن جبير»، ياور امام سجّاد علیه السلام و مومن خالص متوكّل بر خدا و كسى است كه به مرگ لبخند زده است. مأموران حجّاج بن يوسف ثقفى، سعيد بن جبير را به نزد اين سنگدل و جنايت‌ كار بى‌ رقيب تاريخ مى‌آورند. حجّاج چون نمى‌تواند در سخن بر او چيره شود، دستور مى‌دهد رو به قبله سرش را از بدن جدا كنند. حاضران مى‌بينند كه سعيد در نهايت خونسردى رو به قبله اين آيه شريفه را تلاوت مى‌كند: «(إِنِّى وَجَّهْتُ وَجْهِىَ لِلَّذِى فَطَرَ السَّماوَاتِ وَالاَْرْضَ حَنِيفآ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ)؛ من روى خود را به سوى كسى كردم كه آسمان‌ها و زمين را آفريد. من در ايمان خود خالصم و از مشركان نيستم». حجّاج به قصد توهين به سعيد فرمان داده بود او را همچون حيوانى رو به قبله گردن زنند. وقتى مى‌بيند قرائت آن آيه براى سعيد عزّت و سعادتى ايجاد كرده است، بار ديگر دستور مى‌دهد كه پشت به قبله او را بكشند. اين بار آواى ملكوتى اين آيه شريفه از حلقوم سعيد بلند مى‌شود كه: «(وَللهِِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللهِ إِنَّ اللهَ وَاسِعٌ عَلِيمٌ)؛ مشرق و مغرب از آن خداست! به هر سو رو كنيد ـ حتّى پشت به قبله ـ خدا آن‌جاست! خداوند بى‌نياز و داناست». حجّاج خشمگينانه و شكست‌ خورده دستور مى‌دهد سرش را بر روى زمين از تنش جدا كنند و سعيد كه مرگ را به بازى گرفته بود، با آرامش خاطرى بى‌نظير اين كلام خدا را زمزمه مى‌كند كه: «(مِنْهَا خَلَقْنَاكُمْ وَفِيهَا نُعِيدُكُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُكُمْ تَارَةً أُخْرَى)؛ ما شما را از زمين آفريديم و به آن بازمى‌ گردانيم و بار ديگر (در قيامت) شما را از آن بيرون مى‌آوريم. حجّاج بى‌اختيار فرياد مى‌زند: «گردنش را بزنيد و ما را از شرّ او راحت كنيد». سعيد در آخرين لحظه عمرش با خدايش سخن گفت و از او خواست: «اللّهُمَ لاَ تُسَلِّطُهُ عَلى أحَدٍ بَعْدى؛ پروردگارا! پس از من، حجّاج را بر هيچ‌كس مسلّط مفرما». و لحظه‌اى بعد به ديدار پروردگارش نايل آمد. نفرين سعيد مستجاب شد و گريبان حجّاج را گرفت تا جايى كه بدنش سرد مى‌شد و همواره مى‌لرزيد، آن‌قدر احساس سرما مى‌كرد كه دست‌هايش را داخل آتش قرار مى‌داد؛ ولى باز هم مى‌لرزيد! يكى از بزرگان به ديدنش آمد، حجّاج گفت: «برايم دعايى بكن». آن شخص گفت: «مگر نگفتم اين‌قدر جنايت مكن! اين نتيجه جنايات توست». حجّاج گفت: «نمى‌گويم دعا كن تندرست و سالم شوم، بلكه دعا كن بميرم تا از اين وضع نجات يابم». ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از دریچه
🔴 عمامه های دست باف ملکه 🖌 حسین ابراهیمی . 👁🗨 @tribun_siyasi
هدایت شده از روشنگری
🔺 روز گذشته در جریان یک تیراندازی در کالیفرنیا 13 نفر کشته شدند. بنظرتون الان سلبریتی‌های اونا هم مشغول ماهی گرفتن از آب گل‌آلود و مسخره کردن نیروهای امنیتی آمریکا هستند؟ 🤔 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
💢ظلم بزرگ شیعیان به امام علی(ع) باعث به فراموشی سپرده شدن لیلة المبیت شده است ماه ربیع الاول، بهار ماه هاست ماه حقانیت علی(ع) است. و به قرآن در این ماه میتوان عظمت و فضیلت علی(ع) را اثبات نمود. ؟ 👇👇👇 ✅ شب اول ماه ربیع به نام «لیلة المبیت» مزیّن است ✅در این شب یک حادثه مهمّ تاریخی واقع شد و آن این که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا از مکّه به قصد هجرت به سوی مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و امیر مؤمنان علی علیه السلام برای اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا خوابید و مشرکان قریش که خانه رسول خدا را محاصره کرده بودند، به گمان آن که رسولدر بسترش آرمیده است، تا صبح منتظر ماندند و چون صبحگاهان با شمشیرهای برهنه به منزل آن حضرت هجوم بردند تا رسول اللّه را بکشند، علی(ع) را دیدند که از آن بستر برخاست! بدین سان، رسول خدا در فرصتی مناسب خود را از چنگال مشرکان قریش نجات داد و علی علیه السلام نیز با این فداکاری، عشق و علاقه و برادری خود را نسبت به رسول خدانشان داد؛ این در حالی بود که هر زمان ممکن بود کسی را که در بستر خوابیده به قتل برسانند. ✅آیه شریفه «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ؛ بعضی از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودی خدا می فروشند؛ و خداوند نسبت به بندگان مهربان است»(سوره بقره، آیه 207) در حقّ آن حضرت نازل شد. 👇 📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات @GhararGahShayeat
🔴 از دیدگاه آیت الله مکارم و استاد رحیم پور ازغدی: ✍ آیت الله مکارم شیرازی: «توسل به ذیل عنایت معصومین (علیهم‌السلام) و فرزندان آن‌ها کار بسیار خوبی است ولی بهتر این است که برنامه‌های جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود.» ✍ استاد حسن : «سالی که 6 ماهش عزاداری است، آن عزاداری دیگر ارزشی ندارد! هی ایام خلق می‌کنند؛ ایام محسنیه جدیداً خلق شده. آن روز دیدم یک کتاب قطور برای حضرت محسن نوشته‌اند، کسی که به دنیا نیامده! بعد از همان شخص پرسیدم شما کل کتاب‌هایی که برای حضرت زهرا(س) چاپ کرده‌اید به این قطر نمی‌رسد، چطور برای حضرت محسن با این قطر کتاب درآوردید؟ اینجور که شما ایام درست می‌کنید آقا جان باید کل سال که عزاداری کنیم و مردم به کارشان نمی‌رسند... اگر نصف سال را در تقویم به بهانه‌های مختلف شروع کنیم به عزاداری، کمترین ضررش این است که کسی رغبتی برای آمدن در مجلس عزاداری نخواهد داشت و برایش عادی می‌شود. این موضوع از ایام اهل‌بیت قداست‌زدایی می‌کند. چیزی که نادر نباشد، دیگر مرغوب نیست. به نظر بنده این وهن اهل‌بیت است. باید کاری کنیم تا گفتیم مراسم عزاداری شخص بدود، نه اینکه بگوید ای بابا باز هم مجلس عزا!»
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔰 در #ایتالیا شهری بود که بعنوان مرکزی مذهبی شناخته میشد. کسانیکه مخالف آن مکان مذهبی بودند کوشیدند که با پدید آوردن تفریحگاه های بسیار پیرامون آن شهر؛ چهره شهر را دگرگون کنند. مراقب باشید که #مشهد را تنها با نام امام رضا علیه السلام بشناسند! | #شهید_مهدی_آنیلی پ.ن: اصل مطلب در سخن شهید آنیلی آنست که مراقب باشیم مذهبی ترین شهر ایران؛ از تقدس و ارزش اصلی خود دور نشود. امروزه شاهد هستیم جنگ رسانه ایی دشمن و نشر اکاذیب از یک سو و رشد روز افزون مراکز تفریحی و تجاری در شهر مشهد؛ تاثیرات منفی بدنبال داشته است. 📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴نتیجه غفلت از #سرمایه_ایرانی ! 🔹بدون شک #کرسی برای بسیاری از ایرانیان نامی گرمابخش و آرامش بخش است زیرا این اختراع ایرانی در طول صدها سال گذشته تنها وسیله‌ گرمابخش منازل ایرانیان بوده و امروز نیز در بسیاری از منازل هموطنانمان با همان چهارچوب و ساختار قدیمی یافت می شود و حتی برخی متخصصین پزشکی برای جلوگیری از سکته های صبحگاهی استفاده از آن را تجویز می کنند. 🔹حال در شرایطی که برخی از هموطنانمان استفاده از کرسی را با وجود #گاز_ارزان کاری démodé و اصطلاحا بی کلاس می پندارند، ژاپنی ها به این اختراع ایرانی Kotatsu می گویند و به دلیل اقبال بالای مردم #ژاپن به این تکنولوژی ایرانی هر ساله با افزودن ابتکارات و ابداعات جدید به آن این محصول را بیش از پیش همگام با تکنولوژی روز توسعه می دهند و حتی با صادرات آن به دیگر کشورها برای کشورشان #ارز آوری هم دارند! 🔹یادمان باشد برای #ارزآوری حتما نباید آپولو هوا کرد بلکه باید با نگاهی متفاوت به داشته های خودمان و فرهنگمان نگریست! #نوید_کمالی ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
✍سفر به كجا چنين شتابان ؟ گون از نسيم پرسيد دل من گرفته زينجا هوس سفر نداري ز غبار اين بيابان ؟ همه آرزويم اما چه كنم كه بسته پايم به كجا چنين شتابان ؟ به هر آن كجا كه باشد به جز اين سرا سرايم سفرت به خير !‌ اما تو دوستي خدا را چو ازين كوير وحشت به سلامتي گذشتي به شكوفه ها به باران برسان سلام ما را شفیعی_کدکنی ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
💥💥فعالیت‌های دشمنان اسلام برای مخدوش‌کردن چه بوده است؟💥💥 💀دشمنان با چهار روش با مهدی‌باوری مبارزه کرده‌اند که چکیده هر یک را بیان می‌کنیم:🔻🔻 1⃣ انکار مهدویّت؛ تلاش می‌کنند تا با دو‌گونه برخورد، به انکار مهدویّت بپردازند: 🔻🔻 🔹الف) مهدویّت را مقوله و برگرفته از دیگران ازجمله و معرفی کنند؛ مانند بسیاری از هم‌چون دائرة‌المعارف و دائرة‌المعارف دین و اخلاق؛[۱] 🔹ب) عده‌ای هم مهدویّت را بازتاب نابسامانی‌ها و حوادث تاریک دوران مسلمانان ـ به‌ویژه شیعیان ـ دانسته‌اند. آنان عقیده به مهدی را رواج یافته از دوره‌های اغتشاش برشمرده‌اند.[۲] 2⃣ تحریف؛ در این روش می‌کوشند تا مقوله انتظار مهدی علیه‌السلام و آثار و پی‌آمدهای آن را به انتظار منفی و تلخ تبدیل کنند و به‌طور کلی، هر گونه حرکت و قیامی را قبل از ظهور حضرت، باطل و مخالف دوران انتظار برشمرند.[۳] و را مخالف انتظار می‌دانند و تلاش می‌کنند تا معنای آن را عوض کنند و در ذهن به صورت دیگری جا بیندازند و عقیده‌ها را خراب کنند. 3⃣ تخریب؛ دشمن برای مقابله با جریان مهدویّت، گونه‌‌های و را برمی‌گزیند؛[۴] مانند: 🔸الف) نیروسازی برای خود و جلوه‌دادن جریان مهدویّت؛ 🔸ب) ایجاد ، و در افراد، به‌ویژه معتقدان به مهدویّت؛ 🔸ج) برنامه‌ریزی برای نسل آینده. ◀️برای مثال، می‌توان به فیلم « » اشاره کرد که هر سه هدف و بیشتر هدف نخست را دنبال می‌کند. این فیلم را که کمپانی صد در صد « » ساخته، چهره امام زمان علیه‌السلام را با تحریف و برداشت‌های خاص از پیش‌گویی‌های ، خشن و بسیار مخرّب و وحشت‌زا معرفی می‌کند و پی‌آمد ظهور ایشان را ، و برمی‌شمارد. 4⃣ جایگزین‌سازی؛ شخصیت‌سازی، مدعی‌سازی و حمایت و پشتیبانی از مدعیان و ، چهارمین روش دشمن برای مبارزه با مهدی‌باوری است؛ برای مثال، ساختن شخصیت‌هایی مانند و در ایران و در و در حجاز.[۵] : 1. ، ، ص201ـ200. 2. مجله موعود، ش19، فروردین و اردیبهشت 79، ص2۸ـ2۶. 3. انتظار، فصل‌نامه علمی ـ تخصصی ویژه امام مهدی علیه‌السلام، سال دوم، ش۵، پاییز۱۳۸۱، ص27۴.۴. 4. همان، ص27۶. ۵. همان، ص29۶ـ29۵. انهم یرونه بعیدا ونراه قریبا ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi