eitaa logo
نهج‌ البلاغه 🇮🇷🕊
91.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
659 ویدیو
3 فایل
🌸 امام خامنه ای: نهج‌ البلاغه خیلی بیدار کننده، هوشیار کننده و قابل تدبر است. در جلساتتان، با نهج البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین انس پیدا کنید. . . . . . . . . . . . . 📭 ارتباط با ادمین،تبلیغات:👇👇 @Svelayati . . . .. . #ترک_کانال . . . . . . . . .
مشاهده در ایتا
دانلود
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: يا فَاطِمَةُ! أَبْشِرِي فَلَكِ عِنْدَ اَللَّهِ مَقَامٌ مَحْمُودٌ تَشْفَعِينَ فِيهِ لِمُحِبِّيكِ وَ شِيعَتِكِ فَتُشَفَّعِينَ ای فاطمه! بشارت باد که در پیشگاه خداوند جایگاه شایسته‌ای داری(که در آن جایگاه) برای دوستدارانت و شیعیانت شفاعت می کنی و شفاعتت پذیرفته می شود. بحارالأنوار،جلد۲۹، صفحه ۳۴۶ @Menbaraali
🔰 فاطمه سلام الله علیها الگوی ما نیست ❛❛ عین‌صاد @Menbaraali
💢علت اختلاف در زمان شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بین ۷۵ و ۹۵ روز چیست؟ @Menbaraali
نهج‌ البلاغه 🇮🇷🕊
💢علت اختلاف در زمان شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بین ۷۵ و ۹۵ روز چیست؟ @Menbaraali
⚫️ چرا دو فاطمیه داریم؟ ◾️ راجع به اینکه وفات حضرت صدّیقه طاهره چه روزی بوده میان علما اختلاف است. در نقل‌هایی که آمده است، ۷۵ روز و ۹۵ روز بعد از رحلت پیغمبر(ص) ذکر شده است. چون حضرت در ۲۸ صفر از دنیا رفته‌اند ۷۵ روز با «سیزدهم جمادی‌الاولی» منطبق می‌شود. در بعضی روایات دیگر ۹۵ روز است که با «سوم جمادی الثانی» منطبق می‌شود. ◾️علت این اختلاف این است که «تسعین» و «سبعین» در کتابت خیلی نزدیک به یکدیگر نوشته می‌شده. بعضی از نسخه‌نویس‌ها که از رو نوشته‌اند، یا سبعین را تسعین خوانده‌اند و یا تسعین را سبعین خوانده‌اند. ◾️ ولی در اواخر، بعضی از محققینِ علما از روی قرائنی به دست آورده‌اند که اصل، تسعین بوده است. لهذا تقریبآ در نیم قرن اخیر علما بیشتر ۹۵ روز را ملاک قرار داده و سوم جمادی الثانیة را روز وفات حضرت صدّیقه طاهره سلام‌ الله‌ علیها می‌شمارند. 📚شهید آیت‌الله مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱۱، ص۱۴۲ (با اندک تلخیص) @Menbaraali
حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها: أنَّى تُؤْفَكُونَ؟ وَ كِتَابُ اَللَّهِ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ، أُمُورُهُ ظَاهِرَةٌ، وَ أَحْكَامُهُ زَاهِرَةٌ، وَ أَعْلاَمُهُ بَاهِرَةٌ شما را کجا به بیراهه می برند؟ درحالی که کتاب خدا (قرآن) میان شماست، امور قرآن آشکار است، احکامش درخشان است و نشانه های آن فروزنده. از خطبه فدکیه-بحارالأنوار، ج۲۹، ص۲۲۰ @Menbaraali
💠 حجت الاسلام رفیعی از نبی مکرم اسلام (ص) روایت شده که روزی حضرت نگاه به بعضی از بچه ها کردند و فرمودند: وای از بچه‌ های دوره‌‌ی آخر الزمان از دست پدر مادرهايشان. اصحاب فکر  کردند مشرکين را مي‌گويند گفتند : منظورتان مشرکين هستند؟ فرمودند نه. از پدر و مادرهای مومنشان که به دنيايشان می‌رسند اما از دين بچه هايشان غافل هستند. @Menbaraali
✍ استاد علی صفایی حائری ✅ آن‏طور زندگى كن كه مرگ، مزاحم زندگى تو نباشد! و آن‏‌گونه بمير، كه زندگى ساز باشى! شايد بتوانى، در كنار «فاطمه‏» باشى! @Menbaraali
امام على عليه السلام: برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود عيون الحكم والمواعظ ، صفحه 122 @Menbaraali
💠استاد علی صفایی حائری: فريب محبّت‌ها را نخور؛ به ريشه‌ها و انگيزه‌ها و هدف‌هاى ديگران هم فكر كن. دختر خوبم! نمى‌توانم از اين همه آتش و فتنه و از اين همه دست‌هاى ظالم و خائن و از اين همه زمينه‌هاى سنگين براى تو نگويم و تو را بگذارم كه با غريزه و با صفاى حس و احساس، گرفتار اين رذالت‌هاى پنهان و آشكار بشوى. پس اگر چه براى تو مبهم است، تحمل كن؛ كه آدمى مى‌تواند با علم و مشورت و با سنجش و دقّت و با حلم و شكيبايى ، خطرهاى كمين نشسته را بشناسد و دشمن‌هاى خود را رَصد كند و با آگاهى،به مبارزه برخيزد. علم و اطّلاع را با تجربه،با عبرت،با مشورت،با فكر و با مطالعه مى‌توانى به دست بياورى و در هر كارى كندوكاو نمايى؛ كه هيچ گربه‌اى،به‌خاطر خدا موش نمى‌گيرد و گوش نمى‌برد. خيلى‌ها براى استعمار و براى بهره‌بردارى از ملّتى،به بهداشت و مسكن و خوراك آن‌ها مى‌رسند؛ امّا منافع آن‌ها را براى خود مى‌برند؛ كه خرس‌هاى بهره‌مند از كندوى عسل،براى زنبورها، از دشت‌هاى گل و از سرزمين‌هاى سبز حكايت مى‌كنند؛ چون عسل‌هاى انباشته شده، سر از شكم آن‌ها در مى‌آورد. فريب محبّت‌ها را نخور؛ به ريشه‌ها و انگيزه‌ها و هدف‌هاى ديگران هم فكر كن و اين‌ها را هم به سنجش بياور؛ كه اين تعقّل و سنجش انگيزه‌ها و هدف‌ها و شكل‌هاى عمل، مى‌تواند تو را از طعمه‌شدن و طعمه‌ساختن نجات بدهد. 📚 ص۱۶۷ @Menbaraali
حضرت مهدى عليه السلام در نامه مباركش به سفير خود محّمد بن عثمان فرمودند: براى تعجيل فرج زياد دعا كنيد، چون همين دعا موجب فرج شماست. منتخب الأثر، صفحه 268 @Menbaraali
مرا هزار امید است و هر هزار تویی شروع شادی و پایان انتظار تویی... @Menbaraali
امام حسين عليه السلام: مَن طَلَبَ رِضا اللّهِ بِسَخَطِ الناسِ كَفاهُ اللّهُ اُمُورَ الناسِ، و مَن طَلَبَ رِضا الناسِ بِسَخَطِ اللّهِ، وَكَلَهُ اللّهُ إلى النّاسِ هركه خشنودى خدا را با ناخشنودى مردم بطلبد، خداوند او را از امور مردم بى نياز كند و هركه خشنودى مردم را با ناخشنود كردن خدا بجويد، خداوند او را به مردم وا گذارد میزان الحکمه جلد4 صفحه488 @Menbaraali