eitaa logo
نهضت نهج البلاغه خوانی آ.غ
462 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
114 ویدیو
6 فایل
نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی آ.غ ارتباط با خادمان کانال @jafarii_k ... @azzahraa آثار مهدوی @Asaremahdavi_arfae @mahdavi_arfae @mahdavi_tebyan ‌نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی @nahjolbalagheiha استفاده از مطالب کانال، فقط با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸 بهار جان حرف اول و آخر انبیا ⁉️خلاصه حرف تمام انبیا را تا به حال شنیده‌ای . 📖 وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ فَمِنْهُم مَّنْ هَدَي اللّهُ وَمِنْهُم مَّنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلالَةُ فَسِيرُواْ فِي الأَرْضِ فَانظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ 🔍تدبر در آیه: در هر متی رسولی مبعوث کردیم تا پیام ما را به آن امت برساند که آن پیام عبارت است از: فقط خدا را عبادت و اطاعت کنید و هرگز از طاغوت تبعیت و اطاعت نکنید [در طول تاریخ در کنار دعوت به توحید و بندگی خدا امر به اجتناب از پیروی شعار واحد همه رسولان الهی بوده است .] طاغوت همان کسی است که در برابر خدا طغیان کرده یعنی بندگی خدا را نپذیرفته و دیگران را به اطاعت و بندگی خود فرا می‌خواند بعد از دعوت انبیا بعضی از امت‌ها را خدا هدایت کرد آنها راه درست را انتخاب کردند و با پیروی از رسولشان با طاغوت مبارزه کردند و به بندگی خدای واحد رسیدند. و بعضی از امت‌ها یا مردم عاقبت گمراه شدند و به همین خاطر در زمین سفر کنید تا ببینید در طول تاریخ سرانجام آنهایی که دعوت انبیا را تکذیب کردند چه شد .[ سفر کنید و ببینید که عاقبتشان چیزی جز نابودی و هلاکت نبود] سطر سطر ▫️فصل سوم : نبوت و قیام آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل /جزء ۱۴ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز سی ونهم ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : ای مردم، كالای دنيای حرام چون برگهای خشكيده وباخيز است، پس از چراگاه آن دوری كنيد، كه دل كندن از آن لذت بخش تر از اطمينان داشتن به آن است و به قدر ضرورت از دنيا برداشتن بهتر از جمع آوری سرمايه فراوان است آن كس كه از دنيا زياد برداشت به فقر محكوم است و آن كس كه خود را بی نياز دانست در آسايش است. و آن كس كه زيور دنيا ديدگانش را خيره سازد دچار كوردلی گردد، و آن كس كه به دنيای حرام عشق ورزيد، درونش پر از اندوه شد و غم و اندوه ها در خانه دلش رقصان گشت، كه از سویی سرگرمش سازند و از سویی ديگر رهايش نمايند، تا آنجا كه گلويش را گرفته در گوشه ای بميرد، رگهای حيات او قطع شده و نابود ساختن او بر خدا آسان و به گور انداختن او به دست دوستان است. اما مؤمن با چشم عبرت به دنيا می نگرد و از دنيا به اندازه ضرورت برمی دارد و سخن دنيا را از روی دشمنی می شنود، دنيایی كه تا گويند سرمايه دار شد، گويند تهيدست گرديد و تا در زندگی شاد می شوند، با مرگ غمگين می گردند و اين اندوه چيزی نيست كه روز پريشانی و نوميدی هنوز نيامده است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : همانا خداوند پاداش را بر اطاعت و كيفر را بر نافرمانی قرار داد، تا بندگان را از عذابش برهاند و به سوی بهشت كشاند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : روزگاری بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانی و از اسلام جز نامی، باقی نخواهد ماند، مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان، اما از هدايت ويران است. مسجدنشينان و سازندگان بناهای شكوهمند مساجد، بدترين مردم زمين می باشند، كه كانون هر فتنه و جايگاه هر گونه خطاكاری اند، هر كس از فتنه بركنار است او را به فتنه باز گردانند و هر كس كه از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها كشانند، كه خدای بزرگ فرمايد: (به خودم سوگند، بر آنان فتنه ای بگمارم كه انسان شكيبا در آن سرگردان ماند.) و چنين كرده است و ما از خدا می خواهيم كه از لغزش غفلت ها درگذرد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : (نقل كردند كه امیرالمؤمنین (علیه السلام ) كمتر بر منبری می نشست كه پيش از سخن اين عبارت را نگويد:) ای مردم! از خدا بترسيد، هيچ كس بيهوده آفريده نشده تا به بازی پردازد و او را به حال خود وانگذاشته اند تا خود را سرگرم كارهای بی ارزش نمايد و دنيایی كه در ديده ها زيباست، جايگزين آخرتی نشود كه آن را زشت می انگارند و مغروری كه در دنيا به بالاترين مقام رسيده، چون كسی نيست كه در آخرت به كمترين نصيبی رسيده است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : هيچ شرافتی برتر از اسلام و هيچ عزتی گرامی تر از تقوا و هيچ سنگری نيكوتر از پارسایی و هيچ شفاعت كننده ای كارسازتر از توبه و هيچ گنجی بی نيازكننده تر از قناعت و هيچ مالی در فقرزدایی، از بين برنده تر از رضايت دادن به روزی نيست. و كسی كه به اندازه كفايت زندگی از دنيا بردارد به آسايش دست يابد و آسوده خاطر گردد، در حالیكه دنياپرستی كليد دشواری و مركب رنج و گرفتاری است، و حرص ورزی و خود بزرگ بينی و حسادت، عامل بی پروایی در گناهان است و بدی جامع تمام عيبها است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📒 : (حضرت به جابر بن عبدالله انصاری فرمود:) ای جابر! استواری دنيا به چهار چيز است، عالمی كه به علم خود عمل كند و جاهلی كه از آموختن سر باز نزند و بخشنده ای كه در بخشش بخل نورزد و فقيری كه آخرت خود را به دنيا نفروشد، پس هرگاه عالم علم خود را تباه كند، نادان به آموختن روی نياورد، هرگاه بی نياز در بخشش بخل ورزد، تهيدست آخرت خويش را به دنيا فروشد. ای جابر! كسی كه نعمتهای فراوان خدا به او روی آورد، نيازهای فراوان مردم نيز به او روی آورد، پس اگر صاحب نعمتی حقوق واجب الهی را بپردازد، خداوند نعمتها را بر او جاودانه سازد. و آن كس كه حقوق واجب الهی در نعمتها را نپردازد، خداوند آن را به زوال و نابودی كشاند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(10).mp3
7.91M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز سی ونهم از حکمت ۳۶۷ تا حکمت ۳۷۲ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5823529062676564468.mp3
5.33M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 2⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
✨بسم اللّه الرّحمن الرّحیم✨ 🌹شرح 🔴 قسمت دوم 🔰 حضرت در ادامه (خطبه ۱ ) می فرمایند: «آسمان پايين را چون موج مهار شده و آسمان های بالا را مانند سَقفی استوار و بلند قرار داد، بی آنکه نيازمند به ستونی باشد يا ميخ هايی که آنها را استوار کند. آنگاه فضای آسمان پايين را به وسيله نور ستارگانِ درخشنده زينت بخشيد و در آن چراغی روشنايی بخش (خورشيد) و ماهی درخشان در مدارِ فَلَکی گردان و برقرار و سقفی متحرّک و صفحه ای بی قرار، به جريان انداخت.» ؛ این از خلقت آسمانها. 🔻2. خلقت فرشتگان: موضوع دیگری که از ویژگیها و شگفتی های مخلوقات الهی حضرت به آن اشاره فرموده است، خلقت فرشتگان است. در خطبه اول نهج البلاغه میخوانیم: « سپس آسمان های بالا را از هم گُشود و از فرشتگان گوناگون پُر نمود. گروهی از فرشتگان همواره در سجده اند و رکوع ندارند و گروهی در رکوعند و يارای ايستادن ندارند و گروهی در صف هايی ايستاده اند که پراکنده نمی شوند و گروهی همواره تسبيح می گويند و خسته نمی شوند و هيچ گاه خواب به چشمان شان راه نمی يابد و عقلهای آنان دچار اشتباه نمی گردد، بدن های آنان دچار سُستی نشده و آنان دچار بی خبریِ برخاسته از فراموشی نمی شوند. برخی از فرشتگان، امينان وحی الهی و زبان گويای وحی برای پيامبران می باشند، که پيوسته برای رساندن حکم و فرمان خدا در رفت و آمدند. جمعی از فرشتگان حافظان بندگان و جمعی ديگر دَربانان بهشتِ خداوندند. بعضی از آنها پاهايشان در طبقات پايين زمين قرار داشته و گردن هاشان از آسمان فراتر و ارکان وجودشان از اطراف جهان گذشته، عرش الهی بر دوش هايشان استوار است، برابر عَرش خدا ديدگان به زير افکنده و در زير آن، بال ها را به خود پيچيده اند. ميان اين دسته از فرشتگان با آنها که در مراتب پايين تری قرار دارند، حجابِ عِزّت و پرده های قدرت، فاصله انداخته است. هرگز خدا را با وَهم و خيال، در شکل و صورتی نمی پندارند و صفات پديده ها را بر او روا نمی دارند؛ هرگز خدا را در هیچ جايی محدود نمی کنند و نه با همانند آوردن به او اشاره می کنند». 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد... https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚰 آب یا کف فاتحان تاریخ ⁉️ انبیای الهی در طول تاریخ پیروز شدند یا شکست خوردند؟ 📖 وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا 🔍تدبر در آیه: (وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ) ای پیامبر بگو حق آمد (وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ) و باطل نابود شد. این سنت الهی است و راه انبیا هم که مصداق حق است مشمول این سنت می‌شود (إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا) سنت این است که اساساً باطل نابود شدنی است . باطل یعنی پوچ، به این معنا که از ابتدا شکست خورده بوده و در واقع عالم ، هرگز نمی‌تواند کاری پیش ببرد. طبق این سنت انسان هر کاری در راه خدا و پیروی از انبیا کند چون «حق» است محقق خواهد شد و سرانجام در عالم تاثیر می‌گذارد و پیروز می‌شود . سطر سطر ▫️فصل سوم : نبوت و قیام آیه٨١ سوره مبارکه إسراء|/ جزء ۱۵ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
═✧🍃🌟﷽🌟🍃✧═ ✨اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یاحَسَنَ بنِ عَلِیِ اَیُّهَا المُجتَبی یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ✨ ✨🍃✨🍃✨ عجبا کار مسیحا کند این بوی نسیم بارالها، زکجا می رسد این لطف عمیم عطر گیسوی پیمبر بود این بویْ مگر یا که از باغ بهشت آید و جنات نعیم یا رب این معجزه ها از اثر مقدم کیست که چنین باد صبا زنده کند عظم رمیم مگر از راه رسد شاه جوانان بهشت کاورد بوی بهشت از همه سو پیک نسیم خاکیان غرق سرورند، چو آید به زمین گوشواری که مزیّن شد از او عرش عظیم تا که نور«حسن»از منزل«زهرا»سر زد طور ثانی شده آن خانه به موسای کلیم میزبان گشته خدا و، پی اتمام کرم شد به ماه رمضان جلوه گر آن نور قدیم ✨🍃✨🍃✨ ....درباره فضیلت و شخصیت امام حسن(علیه السلام ) همین مقدار بس که آن‌حضرت از اهل بیت(علیهم السلام ) است، کسانی که خداوند پلیدی را از آنان دور کرده و آنان را پاک و مطهر گردانید،() و از کسانی است که رسول خدا(ص) به اتفاق آنان با نصارای نجران کرد. 💐ولادت با سعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، محبوب دل مصطفی(ص)، جانشین علی مرتضی(ع) و نور دیده زهرا(س)، امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت علیهم السلام بر عاشقان حضرتش مبارک باد.💐 https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☕️چای داغ بزرگترین مخالفین انبیا ⁉️ فرعون‌ها، اشراف صاحب نفوس، سرمایه‌داران چپاولگر و علمای منحرف، می‌دانی چرا همگی با انبیا الهی دشمنی می‌کردند؟ 📖 اذْهَبْ إِلى‏ فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغى‏﴿۲۴﴾ قالَ رَبِّ اشْرَحْ لي‏ صَدْري﴿۲۵﴾وَ يَسِّرْ لي‏ أَمْري ﴿۲۶﴾ وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِساني‏﴿۲۷﴾يَفْقَهُوا قَوْلي‏ 🔍تدبر در آیه: خداوند به موسی وحی کرد: به سمت فرعون برو، چون فرعون در برابر بندگی خدا طغیان کرده [و تبدیل به طاغوت شده است] موسی در پاسخ به این ماموریت سنگین گفت: پروردگارا سینه‌ام را گشاده کن شخصیت والا به من بده که هرگونه سختی و فراز و نشیب این ماموریت را بتوانم با روح وسیع خودم تحمل کنم . و کارم را در این ماموریت پس از بعثت آسان کن. گره از زبان من بگشای تا بتوانم به خوبی پیام تو را به فرعون و فرعونیان ابلاغ کنم. تا حرفم را بفهمند و در نتیجه از طغیان گری دست بردارند و بنده خدای واحد شوند . سطر سطر ▫️فصل سوم : نبوت و قیام آیه۲۴تا ۲۸ سوره مبارکه طه/ جزء ۱۶ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
?راه یا چاه اصل مترقی ولایت ⁉️ اگر جای پیامبر بودی برای ایجاد یک کارخانه انسان سازی چه می کردی؟ 📖 «فَلَمَّا تَرَاءَى الْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَابُ مُوسَىٰ إِنَّا لَمُدْرَكُونَ ﴿۶۱﴾قَالَ كلَّا ۖ إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ﴿۶۲﴾» 🔍تدبر در آیه: در مسیر فرار بنی‌اسرائیل از دست فرعونیان، لشکر فرعون که به دنبال بنی‌اسرائیل آمده بود، به آنان رسید. (فَلَمَّا تَرَاءَى الْجَمْعَانِ) زمانی که دو جمعیتِ فرعونیان و بنی‌اسرائیل یکدیگر را دیدند، (قَالَ أَصْحَابُ مُوسَىٰ إِنَّا لَمُدْرَكُونَ) اصحاب موسی گفتند: ما قطعا گرفتار فرعونیان می‌شنویم و هیچ راه فراری هم نداریم. (قَالَ كَلَّا ۖ) اما حضرت موسی به عنوان رهبر و فرمانده بنی‌اسرائیل] گفت: هرگز! به هیچ عنوان گرفتار فرعونیان نمی‌شویم؛ (إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ) چون پروردگارم در این جنگ، همراه ماست. من به خدای قدرتمندی که طرف ماست؛ اعتماد کامل دارم و مطمئن هستم راه خروج از این بن‌بست را به‌زودی به ما نشان خواهد داد. سطر سطر ▫️فصل سوم : ولایت و هم جبهگی آیه ۶۱ تا ۶۲ سوره شعرا / جزء ۱۹ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز چهلم ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 : (ابن جرير طبری در تاريخ خود از عبدالرحمان بن ابی ليلی فقيه نقل كرد، كه برای مبارزه با حجاج به كمك ابن اشعث برخاست، برای تشويق مردم گفت من از علی (علیه السلام) (كه خداوند درجاتش را در ميان صالحان بالا برد و ثواب شهيدان و صديقان به او عطا فرمايد) در حالی كه با شاميان روبرو شديم شنيدم كه فرمود:) ای مومنان! هركس تجاوزی را بنگرد و شاهد دعوت به منكری باشد و در دل آن را انكار كند خود را از آلودگی سالم داشته است و هركس با زبان آن را انكار كند پاداش داده خواهد شد و از اولی برتر است و آن كس كه با شمشير به انكار برخيزد تا كلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد، او راه رستگاری را يافت و نور يقين در دلش تابيد. ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 : (و همانند حكمت گذشته، سخن ديگری از امام نقل شد) گروهی، منكر را با دست و زبان و قلب انكار می كنند، پس آنان تمامی خصلتهای نيكو را در خود گرد آورده اند. گروهی ديگر، منكر را با زبان و قلب انكار كرده، اما دست به كاری نمی برند، پس چنين كسی دو خصلت از خصلتهای نيكو را گرفته و ديگری را تباه كرده است. و بعضی منكر را تنها با قلب انكار كرده، و با دست و زبان خويش اقدامی ندارند، پس دو خصلت را كه شريف تر است تباه ساخته و يك خصلت را به دست آورده اند. و بعضی ديگر منكر را با زبان و قلب و دست رها ساخته اند كه چنين كسی از آنان، مرده ای ميان زندگان است. و تمام كارهای نيكو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منكر، چونان قطره ای بر دريای مواج و پهناور است، همانا امر به معروف و نهی از منكر نه اجلی را نزديك می كنند و نه از مقدار روزی می كاهند و از همه اينها برتر، سخن حق در پيش روی حاكمی ستمكار است. ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 : (از ابی جحيفه نقل شد، گفت از امير مومنان شنيدم كه فرمود:) اولين مرحله از جهاد كه در آن باز می مانيد، جهاد با دستانتان، سپس جهاد با زبان، و آنگاه جهاد با قلبهايتان می باشد، پس كسی كه با قلب معروفی را ستایش نکند، و منكري را انكار نكند، قلبش واژگون گشته، بالای آن پايين، و پايين قلب او بالا قرار خواهد گرفت. ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 :حق سنگين اما گواراست و باطل سبك اما كشنده است. ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 📒 : بر بهترين افراد اين امّت از عذاب الهی ايمن مباشيد، زيرا كه خدای بزرگ فرمود: «از كيفر خدا غافل نيستند جز زيان كاران» و بر بدترين افراد اين امّت از رحمت خدا نوميد مباشيد زيرا كه خدای بزرگ فرمود: «همانا از رحمت خدا نوميد نباشند جز كافران». ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(11).mp3
5.31M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز چهلم از حکمت ۳۷۳ تا حکمت ۳۷۷ https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5825780862490249681.mp3
5.63M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 3⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع https://eitaa.com/nahjolblage_urmi
✨ بسم الله الرحمن الرحيم✨ 🌹شرح 🔴 قسمت سوم 🔻3. شگفتی خلقت حضرت آدم (علیه السلام ) : موضوع دیگری که حضرت علی (علیه السلام) برای رسیدن ما به معرفت الله از شگفتی پدیده ها معرفی میفرمایند، شگفتی خلقت آدم (علیه السلام) است. در خطبه اول نهج البلاغه میخوانیم: «سپس خداوند بزرگ خاکی از قسمت های گوناگون زمين، از قسمت های سخت و نرم و شور و شيرين گِرد آورد، آب بر آن افزود تا گِلی خالص و آماده شد و با افزودن رطوبت چسبناک گرديد. از آن اندامی شايسته و عضوهايی جدا و به يکديگر پيوسته آفريد. آن را خشکانيد تا محکم شد، خشکاندن را آنقدر ادامه داد تا سخت شد تا زمانی معيّن و سرانجامی مشخّص، اندام انسان کامل گرديد. آنگاه از روحی که آفريد در آن دميد تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نيروی انديشه که وی را به تلاش اندازد و دارای افکاری که در ديگر موجودات تصرّف نمايد. به انسان اعضاء و جوارحی بخشيد که در خدمت او باشند و ابزاری عطا فرمود که آنها را در زندگی به کار گيرد. قدرت تشخيص به او داد تا حقّ و باطل را بشناسد و حواس چشايی و بويايی و وسيله تشخيص رنگ ها و اجناس مختلف در اختيار او قرار داد. انسان را مخلوطی از رنگهای گوناگون و چيزهای همانند و سازگار و نيروهای متضادّ و مزاج های گوناگون گرمی، سردی، تری، و خشکی قرار داد. 🔻و در خطبه ۱۶۳ بند سوم میفرمایند:« ای انسان! ای آفریده راست قامت! ای پدیده نگاهداری شده در تاریکیهای رحم های مادران و قرار داده شده در پرده های تو در تو، آغاز آفرینش تو از گِل و لای بود و سپس در جایگاه آرامی نهاده شدی تا زمانی مشخص و سرآمدی تعیین شده. و آنگاه که در شکم مادرت حرکت میکردی، نه دعوتی را می توانستی پاسخ بدهی و نه صدایی را می شنیدی. سپس تو را از قرارگاهت بیرون کردند و به خانه ای آوردند که آن را ندیده بودی و راههای سودش را نمی دانستی، پس چه کسی تو را در مکیدن شیر از پستان مادر هدایت کرد؟ و به هنگام نیاز جایگاه های طلب کردن و خواستن را به تو شناساند. هرگز آنکس که در توصیف پدیده ای با شکل و اندازه و ابزار مشخص درمانده باشد، بدون تردید از وصف پروردگارش ناتوان تر و از شناخت خدا با حدّ و مرز پدیده ها دورتر است». 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد... https://eitaa.com/nahjolblage_urmi