نمک (تجربیات طبی)
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (4) امام باقر علیه السلام فرمودند : مردم وظیفه ندارند که چیزی بدانند تا
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (5)
امیرالمؤمنین علي علیه السلام فرمودند: ... خداوند در كتابش، سبب بقا و تداوم حيات انسانها را بيان كرده است.
حيات انسانها به چهار عامل بستگي دارد: «غذا و آب»، «لباس»، «مسكن» و «ازدواج»،
👈و انسانها در اين چهار عامل، به امر و نهي نياز دارند. [آنگاه امام علیه السلام بعد از ذكر آياتي از قرآن كه درباره اين چهار عامل است، ميفرمايد:]
اين آيات، روشنترين دليل بر اين مسئله هستند كه انسانها نياز به رهبر و پيشوايي دارند كه متصدي امور آنان شود و آنها را امر و نهي نمايد و در ميان آنها حدود الهي را جاري سازد، با دشمن بجنگد، غنيمتها را تقسيم كند، واجبات را به جاي آورد، اموري را كه مصلحت مردم در انجام آن است به آنها بشناساند و از آنچه مايه زيانشان است، برحذر دارد...،
👈اولين انسان كه حضرت آدم است، جز با امر و نهي خداوند نميتوانست به حيات خود ادامه دهد.
خداوند پس از خلقت آدم به او فرمود: «اي آدم، تو و همسرت در بهشت جاي گيريد و در آنجا از هر نعمت كه بخواهيد، بي هيچ رنج، برخوردار شويد ولي به اين درخت نزديك نشويد.»
بنابراين، خداوند، آدم و حوا را درمورد آنچه مايه سود و بقايشان بود، هدايت كرد و از آنچه مايه زيانشان بود، برحذر داشت.
👈👈سپس امر و نهي در فرزندان آنها تا روز قيامت جريان پيدا كرد و از همين روست كه مردم پيوسته نيازمند رهبري تعيين شده از سوي خداوند هستند.
ممكن است عدهاي چنين استدلال كنند كه ما حيوانات بيشماري را ميبينيم كه بدون امر و نهي به حيات خود ادامه ميدهند و پاداش و مجازاتي هم بر اعمال آنها مترتب نيست، حال وقتي حيوان غيرعاقل ميتواند بدون امر و نهي به زندگي خود ادامه دهد و بقا يابد، سخن شما در مورد اين كه موجودات عاقل [انسانها] نياز به امر و نهي دارند و بدون آن، بقايي نخواهند داشت، باطل است.
پاسخ اين است كه خداوند دو نوع حيوان، خلق نمود:
يكي ناطق و ديگري غير ناطق، براي نوع غير ناطق، دو امتياز قرار داد تا مايه حيات و بقاي آنها باشد:
يكي امتياز شناخت و دستيابي به خوراك و شناخت مفید از مضرّ آن، به وسيله حس بويايي بود و ديگر آن كه بر آنها پشم و كرك و مو و پر روياند تا در مقابل سرما وگرما محافظ آنها باشد.
از سوي ديگر، آنها را از دو ويژگي محروم ساخت: يكي سخن گفتن و ديگري عقل و فهم، و آنها را مسخر و تحت سيطره حيوان ناطق (انسان) قرار داد تا آنها را تحت تصرف و فرمان خود درآورد.
اما در ارتباط با نوع ناطق [انسانها]، خداوند آنان را از شناخت انواع خوراكيهاي سودمند و زيانمند به وسيله حس بويايي محروم ساخت و از همين روست كه ❌اگر مردم، انواع گياهان سودمند و زيانبار و خوراكي و سمي را نزد زيركترين و عاقلترين خودشان گرد آورند،👈👈 او قادر نيست با خرد وانديشه خود، آنها را از هم تشخيص دهد و تنها به صورت توقیفی (از طرف انبياي الهي) ميتوانند به چنين شناختي دست يابند. 👉👉
👌👌بر اين اساس، انسان خردمند و زيرك و بينا، پيوسته نيازمند آموزگاري است كه او را بر سودها و زيانهايش آگاه سازد... »
@namak14
نمک (تجربیات طبی)
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (5) امیرالمؤمنین علي علیه السلام فرمودند: ... خداوند در كتابش، سبب
👆👆👆👆👆👆👆
متن عربی روایت:
قال أمیرالمؤمنین ع : ... قَالَ اللَّهُ تَعَالَى يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْيِيكُم إِلَى آخِرِ الْآيَةِ فَأَخْبَرَ سُبْحَانَهُ أَنَّ الْعِبَادَ لَا يَحْيَوْنَ إِلَّا بِالْأَمْرِ وَ النَّهْيِ كَقَوْلِهِ تَعَالَى وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ وَ مِثْلُهُ قَوْلُهُ تَعَالَى ارْكَعُوا وَ اسْجُدُوا وَ اعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَ افْعَلُوا الْخَيْرَ فَالْخَيْرُ هُوَ سَبَبُ الْبَقَاءِ وَ الْحَيَاةِ ... بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج90 ؛ ص40
... وَ فِي هَذَا أَوْضَحُ دَلِيلٍ عَلَى أَنَّهُ لَا بُدَّ لِلْأُمَّةِ مِنْ إِمَامٍ يَقُولُ بِأَمْرِهِمْ فَيَأْمُرُهُمْ وَ يَنْهَاهُمْ وَ يُقِيمُ فِيهِمُ الْحُدُودَ وَ يُجَاهِدُ الْعَدُوَّ وَ يَقْسِمُ الْغَنَائِمَ وَ يَفْرِضُ الْفَرَائِضَ وَ يُعَرِّفُهُمْ أَبْوَابَ مَا فِيهِ صَلَاحُهُمْ وَ يُحَذِّرُهُمْ مَا فِيهِ مَضَارُّهُمْ إِذْ كَانَ الْأَمْرُ وَ النَّهْيُ أَحَدَ أَسْبَابِ بَقَاءِ الْخَلْقِ وَ إِلَّا سَقَطَتِ الرَّغْبَةُ وَ الرَّهْبَةُ وَ لَمْ يَرْتَدِعْ وَ لَفَسَدَ التَّدْبِيرُ وَ كَانَ ذَلِكَ سَبَباً لِهَلَاكِ الْعِبَادِ فِي أَمْرِ الْبَقَاءِ وَ الْحَيَاةِ فِي الطَّعَامِ وَ الشَّرَابِ وَ الْمَسَاكِنِ وَ الْمَلَابِسِ وَ الْمَنَاكِحِ مِنَ النِّسَاءِ وَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ وَ الْأَمْرِ وَ النَّهْيِ إِذْ كَانَ سُبْحَانَهُ لَمْ يَخْلُقْهُمْ بِحَيْثُ يَسْتَغْنُونَ عَنْ جَمِيعِ ذَلِكَ وَ وَجَدْنَا أَوَّلَ الْمَخْلُوقِينَ وَ هُوَ آدَمُ ع لَمْ يَتِمَّ لَهُ الْبَقَاءُ وَ الْحَيَاةُ إِلَّا بِالْأَمْرِ وَ النَّهْيِ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ يا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَ كُلا مِنْها رَغَداً حَيْثُ شِئْتُما وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَدَلَّهُمَا عَلَى مَا فِيهِ نَفْعُهُمَا وَ بَقَاؤُهُمَا وَ نَهَاهُمَا عَنْ سَبَبِ مَضَرَّتِهِمَا ثُمَّ جَرَى الْأَمْرُ وَ النَّهْيُ فِي ذُرِّيَّتِهِمَا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ لِهَذَا اضْطُرَّ الْخَلْقُ إِلَى أَنَّهُ لَا بُدَّ لَهُمْ مِنْ إِمَامٍ مَنْصُوصٍ عَلَيْهِ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ يَأْتِي بِالْمُعْجِزَاتِ ثُمَّ يَأْمُرُ النَّاسَ وَ يَنْهَاهُمْ وَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ خَلَقَ الْخَلْقَ عَلَى ضَرْبَيْنِ نَاطِقٍ عَاقِلٍ فَاعِلٍ مُخْتَارٍ وَ ضَرْبٍ مُسْتَبْهَمٍ فَكَلَّفَ النَّاطِقَ الْعَاقِلَ الْمُخْتَارَ وَ قَالَ سُبْحَانَهُ- خَلَقَ الْإِنْسانَ عَلَّمَهُ الْبَيانَ وَ قَالَ سُبْحَانَهُ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ- خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ- الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ يَعْلَمْ ثُمَّ كَلَّفَ وَ وَضَعَ التَّكْلِيفَ عَنِ الْمُسْتَبْهَمِ لِعَدَمِ الْعَقْلِ وَ التَّمْيِيزِ ... بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج90، ص: 41
ادامه دارد...
ادامه ...
... وَ لَوْ لَمْ يَكُنِ الْأَمْرُ وَ النَّهْيُ لَمْ يَكُنْ لِلْمُلْكِ بَهَاءٌ وَ لَا نِظَامٌ وَ لَبَطَلَ الثَّوَابُ وَ الْعِقَابُ وَ كَذَلِكَ جَمِيعُ التَّأْوِيلِ فِيمَا اخْتَارَهُ سُبْحَانَهُ لِنَفْسِهِ مِنَ الْأَسْمَاءِ وَ قَدِ اعْتُرِضَ عَلَى ذَلِكَ بِأَنْ قِيلَ قَدْ رَأَيْنَا أَصْنَافاً مِنَ الْحَيَوَانِ لَا يُحْصَى عَدَدُهَا يَبْقَى وَ يَعِيشُ بِغَيْرِ أَمْرٍ وَ لَا نَهْيٍ وَ لَا ثَوَابٍ لَهَا وَ لَا عِقَابٍ عَلَيْهَا وَ إِذَا جَازَ أَنْ يَسْتَقِيمَ بَقَاءُ الْحَيَوَانِ الْمُسْتَبْهَمِ وَ لَا آمِرَ لَهُ وَ لَا نَاهِيَ بَطَلَ قَوْلُكُمْ إِنَّهُ لَا بُدَّ لِلنَّاطِقِينَ مِنْ آمِرٍ وَ نَاهٍ وَ إِلَّا لَمْ يَبْقَوْا وَ الرَّدُّ عَلَيْهِمْ هُوَ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَمَّا خَلَقَ الْحَيَوَانَ عَلَى ضَرْبَيْنِ مُسْتَبْهَمٍ وَ نَاطِقٍ أَطْلَقَ لِلنَّوْعِ الْمُسْتَبْهَمِ أَمْرَيْنِ جَعَلَ قِوَامَهُ وَ بَقَاءَهُ بِهِمَا وَ هُوَ إِدْرَاكُ الْغِذَاءِ وَ نَيْلُهُ وَ عِرْفَانُهُمْ بِالنَّافِعِ وَ الضَّارِّ بِالشَّمِّ وَ التَّنْسِيمِ وَ إِنَّمَا أَنْبَتَ عَلَيْهِمْ مِنَ الْوَبَرِ وَ الصُّوفِ وَ الشَّعْرِ وَ الرِّيشِ لِيُكِنَّهُمْ مِنَ الْبَرْدِ وَ الْحَرِّ وَ مَنَعَهُمْ أَمْرَيْنِ النُّطْقَ وَ الْفَهْمَ وَ سَخَّرَهُمْ لِلْحَيَوَانِ النَّاطِقِ الْعَاقِلِ وَ غَيْرِ الْعَاقِلِ أَنْ يَتَصَرَّفُوا فِيهِمْ وَ عَلَيْهِمْ كَمَا يَخْتَارُونَ وَ يَأْمُرُونَ فِيهِمْ وَ يَنْهَوْنَ وَ لَمْ يَجْعَلْ فِي النَّاطِقِينَ مَعْرِفَةَ الضَّارِّ مِنَ الْغِذَاءِ وَ النَّافِعِ بِالشَّمِّ وَ التَّنْسِيمِ حَتَّى إِنَّ أَفْهَمَ النَّاسِ وَ أَعْقَلَهُمْ لَوْ جَمَعَتِ النَّاسُ لَهُ ضُرُوبَ الْحَشَائِشِ مِنَ النَّافِعِ وَ الضَّارِّ وَ الْغِذَاءِ وَ السَّمِّ لَمْ يُمَيِّزْ ذَلِكَ بِعَقْلِهِ وَ فِكْرِهِ بَلْ مِنْ جِهَةِ مُوقِفٍ فَقَدِ احْتَاجَ الْعَاقِلُ الْفَطِنُ الْبَصِيرُ إِلَى مُؤَدِّبٍ مُوقِفٍ يُوقِفُهُ عَلَى مَنَافِعِهِ وَ يُعْلِمُهُ مَا يَضُرُّهُ وَ لَمَّا كَانَتْ بِنِيَّةِ النَّاسِ وَ مَا خَلَقَهُمُ اللَّهُ بِهَذِهِ الصِّفَةِ- لَا بُدَّ أَنْ يَكُونَ عِنْدَهُمْ عِلْمٌ كَثِيرٌ مِنَ الْأَغْذِيَةِ الَّتِي تَقُومُ بِهَا أَبْدَانُهُمْ لِأَنَّهَا سَبَبُ حَيَاتِهِمْ وَ كَانَ الْبَهَائِمُ فِي ذَلِكَ أَهْدَى مِنْهُمْ ثَبَتَ مَا أَوْرَدْنَاهُ مِنَ الْأَمْرِ وَ النَّهْيِ اللَّذَيْنِ يَتْبَعُهُمَا الثَّوَابُ وَ الْعِقَاب... بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج90، ص: 41
@namak14
نمک (تجربیات طبی)
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (5) امیرالمؤمنین علي علیه السلام فرمودند: ... خداوند در كتابش، سبب
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (6)
امام علیه السلام خطاب به«مفضّل» میفرمایند:
اي مفضّل! در گياهان دارويي و اين كه هر يك از آنها در تهيه دارويي خاص به كار ميروند،انديشه كن.
يكي مانند «شيطرج» در اعماق مفاصل نفوذ ميكند و مواد زايد و رسوبات آن را دفع ميكند، يكي ديگر مثل «افتيمون» ماده بيماريزاي سودايي را از بدن خارج ميكند، ديگري چون «سكبينج» از بدن بادزدايي ميكند و آن ديگر، ورمها را تحليل ميبرد و گياهاني ديگر كه خواص ديگري دارند، اكنون بينديش كه چه كسي اين خواص را در اين گياهان قرار داده است؟
جز آن كس كه آنها را براي منفعت مردم، آفريده است و چه كسي مردم را نسبت به اين خواص آگاه كرده است، جز آن كه اين خواص را در گياهان قرار داده است؟
👈👈 انسانها آنگونه كه بعضي ادعا كردهاند چگونه ميتوانستند از سر تصادف و اتفاق به اين خواص پي ببرند؟
... فَكِّرْ فِي هَذِهِ الْعَقَاقِيرِ وَ مَا خُصَّ بِهَا كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهَا مِنَ الْعَمَلِ فِي بَعْضِ الْأَدْوَاءِ فَهَذَا يَغُورُ فِي الْمَفَاصِلِ فَيَسْتَخْرِجُ الْفُضُولَ الْغَلِيظَةَ مِثْلَ الشَّيْطَرَجِ وَ هَذَا يَنْزِفُ الْمِرَّةَ السَّوْدَاءَ مِثْلَ الْأَفْتِيمُونِ وَ هَذَا يَنْفِي الرِّيَاحَ مِثْلَ السَّكْبِينَجِ وَ هَذَا يُحَلِّلُ الْأَوْرَامَ وَ أَشْبَاهِ هَذَا مِنْ أَفْعَالِهَا فَمَنْ جَعَلَ هَذِهِ الْقُوَى فِيهَا إِلَّا مَنْ خَلَقَهَا لِلْمَنْفَعَةِ وَ مَنْ فَطَّنَ النَّاسَ بِهَا إِلَّا مَنْ جَعَلَ هَذَا فِيهَا وَ مَتَى كَانَ يُوقَفُ عَلَى هَذَا مِنْهَا بِالْعَرَضِ وَ الِاتِّفَاقِ كَمَا قَالَ قَائِلُون... . بحارالانوار، ج 3، ص 135
@namak14
نمک (تجربیات طبی)
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (6) امام علیه السلام خطاب به«مفضّل» میفرمایند: اي مفضّل! در گ
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (7)
امام رضا علیه السلام : هيچ گروه و ملتي را نمييابيم كه بدون فرمانده و راهبري كه در امر دين و دنيا به او نياز دارند، زندگي كرده و باقي مانده باشد.
👌👌به همین دلیل سزاوار نيست خداوند حكيم، مردم را بدون رهبري كه مردم نيازمند اويند و قوامشان به اوست، رها كند .
قال علیّ بن موسی الرّضا ع : ... أَنَّا لَا نَجِدُ فِرْقَةً مِنَ الْفِرَقِ وَ لَا مِلَّةً مِنَ الْمِلَلِ بَقُوا وَ عَاشُوا إِلَّا بِقَيِّمٍ وَ رَئِيسٍ وَ لِمَا لَا بُدَّ لَهُمْ مِنْهُ فِي أَمْرِ الدِّينِ وَ الدُّنْيَا فَلَمْ يَجُزْ فِي حِكْمَةِ الْحَكِيمِ أَنْ يَتْرُكَ الْخَلْقَ مِمَّا يَعْلَمُ أَنَّهُ لَا بُدَّ لَهُ مِنْهُ وَ لَا قِوَامَ لَهُمْ إِلَّا بِهِ فَيُقَاتِلُونَ بِهِ عَدُوَّهُمْ وَ يَقْسِمُونَ فَيْئَهُمْ وَ يُقِيمُ لَهُمْ جَمَّهُمْ وَ جَمَاعَتَهُمْ وَ يَمْنَعُ ظَالِمَهُمْ مِنْ مَظْلُومِهِم ... . عيون الاخبار، ج 2، ص 99 / مسند الامام الرضا علیه السلام ، ج 1، ص 110
@namak14
امامت و تاج!! 😳
⁉️ آیا روز یازدهم محرم، شیعیان زمان امام سجّاد علیه السلام شادمانی می کردند به خاطر اینکه آغاز امامت امام زمانشان هست؟!! 🧐
⁉️ آیا روز 29 صفر، امیرالمؤمنین علیه السلام خوشحال بودند به خاطر اینکه به امامت رسیده اند؟!! 🤔🤔
⁉️ آیا پس از شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام مردم از آغاز امامت امام حسن علیه السلام شادمان بودند؟!! 😳😳
⁉️ آیا روز اول ربیع، شیعیان خوشحال بودند به خاطر اینکه امام جواد علیه السلام به امامت رسیده اند؟!! 🧐🤔
⁉️چرا باید شام شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را به اسم، تاج گذاری یا امامت امام زمان علیه السلام شادی کنیم؟؟
❌❌ کسانی که دائماً احادیث را تضعیف می کنند و هر حدیثی که به مزاج و مذاقشان خوش نیاید را ضعیف می پندارند، لطف کنند یک حدیث ضعیف و بی سند بیاورند که روز 9 ربیع، به دلیل تاج گذاری یا امامت امام زمان علیه السلام، عید و جشن هست!! ❌❌
⁉️آیا روز ۹ ربیع را ائمه یا یکیاز علمای قدیم، روز بیعت نامیده اند!!؟؟
⁉️مگر امامت، پادشاهی هست که تاج گذاری داشته باشد؟!!!
👈این رسم و رسومات (بخوانید بدعت ها) از کجا نشأت گرفته؟؟
❌برای حذف سنت ها نیاز به بدعت گزاری نیست❌
سنت ها با ترک شدن، حذف می شوند...
@namak14
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴🏴آجرک الله یا بقیه الله 🏴🏴🏴
نمک (تجربیات طبی)
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (7) امام رضا علیه السلام : هيچ گروه و ملتي را نمييابيم كه بدون
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (8)
هشام بن حَكم روايت ميكند: فرد زنديقي از امام صادق علیه السلام پرسيد: چه دليلي بر وجود انبيا و رسل [از جانب خداوند]، وجود دارد؟
امام علیه السلام فرمود: از آنجا كه ثابت كرديم، براي ما آفريدگار و سازندهاي برتر از ما و همه مخلوقات است و او آفريدگار حكيمي است كه مردم قادر به مشاهده و ارتباط حسي با او نيستند، نه او با مردم همنشيني دارد و نه مردم با او، تا با او محاجه و گفتگو نمايند، ثابت ميشود كه براي او نمايندگاني در ميان مردم است كه آنها را به مصالح و منافعشان، و آنچه را كه مايه بقا و حيات آنهاست و ترك آن مايه نابوديشان، هدایت کنند.
پس بدين ترتيب، ضرورت وجود فرمان دهندگان و بازدارندگان، از جانب خداوند حكيم دانا در ميان خلقش، روشن ميشود .
عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ لِلزِّنْدِيقِ الَّذِي سَأَلَهُ مِنْ أَيْنَ أَثْبَتَّ الرُّسُلَ وَ الْأَنْبِيَاءَ فَقَالَ إِنَّا لَمَّا أَثْبَتْنَا أَنَّ لَنَا خَالِقاً صَانِعاً مُتَعَالِياً عَنَّا وَ عَنْ جَمِيعِ مَا خَلَقَ وَ كَانَ ذَلِكَ الصَّانِعُ حَكِيماً مُتَعَالِياً لَمْ يَجُزْ أَنْ يُشَاهِدَهُ خَلْقُهُ وَ يُلَامِسُوهُ وَ يُبَاشِرَهُمْ وَ يُبَاشِرُوهُ وَ يُحَاجَّهُمْ وَ يُحَاجُّوهُ ثَبَتَ أَنَّ لَهُ سُفَرَاءَ فِي خَلْقِهِ يُعَبِّرُونَ عَنْهُ إِلَى خَلْقِهِ وَ عِبَادِهِ وَ يَدُلُّونَهُمْ عَلَى مَصَالِحِهِمْ وَ مَنَافِعِهِمْ وَ مَا بِهِ بَقَاؤُهُمْ وَ فِي تَرْكِهِ فَنَاؤُهُمْ فَثَبَتَ الْآمِرُونَ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْحَكِيمِ الْعَلِيمِ فِي خَلْقِهِ وَ الْمُعَبِّرُونَ عَنْهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُمُ الْأَنْبِيَاءُ وَ صَفْوَتُهُ مِنْ خَلْقِهِ حُكَمَاءُ مُؤَدَّبُونَ بِالْحِكْمَةِ مَبْعُوثُونَ بِهَا غَيْرَ مُشَارِكِينَ لِلنَّاسِ فِي شَيْءٍ مِنْ أَحْوَالِهِمْ مُؤَيَّدِينَ مِنْ عِنْدِ الْحَكِيمِ الْعَلِيمِ بِالْحِكْمَةِ ثُمَّ ثَبَتَ ذَلِكَ فِي كُلِّ دَهْرٍ وَ زَمَانٍ مَا أَتَتْ بِهِ الرُّسُلُ وَ الْأَنْبِيَاءُ مِنَ الدَّلَائِلِ وَ الْبَرَاهِينِ لِكَيْلَا تَخْلُوَ أَرْضُ اللَّهِ مِنْ حُجَّةٍ يَكُونُ مَعَهُ عِلْمٌ عَلَى صِدْقِ مَقَالَتِهِ وَ جَوَازِ عَدَالَتِه. علل الشرايع، ج1 ص120، کافی ج 1 ص168 / الاحْتجاج، ج 2، ص336
@namak14
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃
📣📣 ♦️ توجه ♦️ 📣📣
💎 دوره فشرده سبک زندگی اسلامی
📚 استاد نظری زاده
🍎 سطح یک و سطح دو 🍏
🔸 چهار روزه 🔸
✅ برادران ✅ خواهران
♥️ در : مشهد مقدس
⏰ ساعات کلاس :
از ۸ صبح الی ۱۵/۴۵ بعدازظهر
زمان استراحت و نماز لحاظ شده.
✏️ ثبت نام واطلاعات :
فقط در گروه پیش ثبت نام ۲ 👇
https://eitaa.com/joinchat/2471100608C063a03a186
⏳ تاریخ : ۳۰ مهر الی ۳ آبان ۱۴۰۱
از شنبه تا سه شنبه
🏡 مکان : خیابان آخوند خراسانی
حسینیه دارالقرآن.
👌👌👌مکان اسکان برای زائرین عزیز فراهم است.
🍎🌻🍎🌻🍎🌻🍎
@namak14
نمک (تجربیات طبی)
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (8) هشام بن حَكم روايت ميكند: فرد زنديقي از امام صادق علیه السل
✅عقل بدون علم انبیاء = جهل (9)
از امام صادق علیه السلام سؤال شد: آيا بهشت آدم، بهشت آخرت بود يا از بهشتهاي دنيا؟
امام علیه السلام فرمود: از بهشتهاي دنيا بود كه خورشيد و ماه در آن طلوع ميكرد و اگر از بهشتهاي آخرت بود، هرگز از آن بيرون نميرفت.
آنگاه امام علیه السلام فرمود: چون خداوند آدم را در بهشت جاي داد، او از سر ناداني به سوي آن درخت رفت [و از ميوه آن خورد] و اين از آن رو بود كه خداوند انسانها را به گونهاي خلق كرده است كه جز با امر و نهي و خوراك و پوشاك و مسكن و ازدواج باقي نميمانند و آدمي👈👈 جز از ناحيه خداوند نميتواند سود و زيان خويش را تشخيص دهد . 👉👉
سُئِلَ الصَّادِقُ علیه السلام عَنْ جَنَّةِ آدَمَ أَ مِنْ جِنَانِ الدُّنْيَا كَانَتْ أَمْ مِنْ جِنَانِ الْآخِرَةِ فَقَالَ كَانَتْ مِنْ جِنَانِ الدُّنْيَا تَطْلُعُ فِيهَا الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ وَ لَوْ كَانَتْ مِنْ جِنَانِ الْآخِرَةِ مَا خَرَجَ مِنْهَا أَبَداً قَالَ فَلَمَّا أَسْكَنَهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ أَتَى جَهَالَةً إِلَى الشَّجَرَةِ لِأَنَّهُ خُلِقَ خَلْقُهُ لَا تَبْقَى إِلَّا بِالْأَمْرِ وَ النَّهْيِ وَ الْغِذَاءِ وَ اللِّبَاسِ وَ الْأَكْنَانِ وَ التَّنَاكُحِ وَ لَا يُدْرِكُ مَا يَنْفَعُهُ مِمَّا يَضُرُّهُ إِلَّا بِالتَّوْقِيف . تفسیر قمی ج 1 ص43/ تفسیر برهان ج 1 ص80/ بحارالانوار، ج 11، ص 161
@namak14