eitaa logo
نما
25 دنبال‌کننده
158 عکس
195 ویدیو
7 فایل
فیلمهای سینمایی ، مستند ، داستانی ...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نحوه جالب فیلم برداری سکانس‌هایی که بدون قطع شدن انجام میشوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استاد 📝 «سینمای سیاه» 🔹یسری روشنفکر مد شده میگن: چرا تو کشور همش عزاداریه، همش غم 🔸شما که منتقدید عزاداری حال مردمو بد می‌کنه، با دیدن کدوم فیلمتون حال مردم خوب شده!؟ 🔹چی به شما میرسه که اینهمه کشورمون رو زشت نشون میدید!
⭕️پشت پرده رفتار ریحانه پارسا تبدیل معصومیت به وقاحت 💢سال گذشته، در هیاهوی جنجال‌های سیاسی در آمریکا و در سایه شروع بحران کرونا در این کشور، یک خبر بسیار مهم، آن‌چنان که باید و شاید دیده نشد و ضریب پیدا نکرد: مرگ جفری اپستین 🔺جفری اپستین، جعبه سیاه فساد و انحراف جنسی عمیق طبقه حاکم بر آمریکا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود. دست‌کم رفاقت نزدیک دو تن از روسای جمهور ایالات متحده (از دو حزب) یعنی بیل کلینتون و دانلد ترامپ با او آشکار و قطعی بود و البته ده‌ها چهره متنفذ و قدرتمند آمریکا در دایره دوستان جفری اپستین بودند. 💢تخصص اصلی جفری اپستین، قاچاق دختران نوجوان به آمریکا و تشکیل محفل‌های شیطانی برای بهره‌کشی جنسی سیاستمداران، سوپرسرمایه‌داران، ستارگان موسیقی و سینما و ورزش از این دختران بود. جفری اپستین که به لطف حامیان قدرتمند خود، بارها از تله قانون گریخته بود و گویی مصونیت آهنین داشت، سرانجام در پی همه‌گیر شدن جنبش «me too»، به واسطه کثرت و وسعت سیاه‌کاری‌هایش بازداشت شد و در روند رسیدگی قضایی، به نحوی آشکارا مشکوک با ادعای خودکشی در سلول، از صحنه خارج شد. 💢اواخر دهه ۱۹۸۰، غول‌های صهیونیست حاکم بر هالیوود (به عنوان بایگاه اصلی تولید سبک زندگی و ایدئولوژی مدرن) موسیقی و سینما را به سمت پرده‌دری‌های اخلاقی و طغیان در برابر اخلاقیات ریشه‌دار مسیحی هدایت کردند و برای این روند، نمادهایی هم تراشیدند. «مدونا»، آوازه‌خوان و رقصنده لاتین تبار، تبدیل به نماد عصیان فمینیستی در برابر سنت‌های اخلاقی و محدودیت‌های اخلاقی شد و موزیک ویدیوهای اروتیک و سرشار از نمادهای جنسی او، دوران جدیدی را در موسیقی و به تبع آن لایف استایل آمریکایی رقم زد. 💢متن اشعار، سناریوهای داستانی دقیقی که برای ویدیوهای این پدیده جدید نوشته می‌شد، همراه با کارگردانی فنی بسیار ماهرانه و به روز، از دخترکی «معصوم» روایت می‌کرد که با ظاهری بیگناه، موهای کوتاه به سبک دختران دبیرستانی و کمی رمانتیک، به ناگهان به قالبی اروتیک، تحریک‌کننده و به شدت عصیانگر تغییر ماهیت می‌داد. مدانا تبدیل به یک نماد از شورش «دخترکان معصوم» در برابر اخلاقیات ریشه‌دار و هنجارهای پذیرفته شده و به یک الهه‌ی فتانه و افسون‌گر و بی‌پروا به لحاظ جنسی و اخلاقی تبدیل شد. 💢شاید اگر ریحانه پارسا (که به لحاظ فنی و هنری، جایگاه خاصی در سینما و تلویزیون ایران نداشت)، یک نقش «خاص» را در کارنامه خود نداشت، این حجم از جنجال و کنجکاوی پیرامون او به وجود نمی آمد و مثل بسیاری از بازیگران درجه چندمی که فرضا به شبکه ماهواره‌ای جم پیوستند یا به هوای کشف حجاب و فعالیت هنری در فضایی بی قید و بند به کشورهای غربی مهاجرت کردند و نه تنها هیچ توفیقی کسب نکردند که بعد از جنجالی کوتاه، فراموش هم شدند، او هم فراموش می شد. 💢کلید ماجرا، همان تبدیل بازیگر کاراکتر «چادری» سریال پرمخاطب به یک دختر جسور و هنجارشکن بود و این همان سناریوی آشنایی است که بالاتر شرحش دادیم: تبدیل «معصومیت» به «وقاحت» که گویی فانتزی سیاه ذهن‌های شیطانی است که قصد دارند دختران نوجوان یک ملت مسلمان شیعه را با نمادسازی‌های منحط، به مسلخ «معصومیت» بکشانند. 📚مشرق
⭕️دستکاری افکار عمومی- اتاق خبر 💢در رسانه های خبری «اتاق خبر یا نیوزروم» به عنوان پلتفرمی دیجیتال، مرکز هدایت، کنترل و نظارت بر فرایندها و فعاليت هاي خبری مشتمل بر سوژه یابی؛ گردآوری اطلاعات؛ تنظیم و پردازش؛ و انتشار اخبار هست. 💢در اين سامانه هوشمند، يكپارچه و پرسرعت، کلیه فعاليت کادرهای خبری از جمله خبرنگاران، گزارشگران، دبیران اخبار و سردبیران، گويندگان، مجريان اخبار و عوامل هنری مانند تصويربرداران و گرافيست ها و ساير عوامل سامان می یابد. 💢اتاق خبر زير سيستم هايي مانند ذخیره و پردازش و بازیابی اطلاعات دارد. پردازش هر فایل متنی، صوتی، تصویری و جلوه های ویژه گرافیکی در اين سامانه انجام مي شود. دستکاری در افکار عمومی در اتاق خبر از طریق ویرایش و کم و زیاد کردن اطلاعات به مفهوم عام آن يعني تصوير، صدا و متن و کاربست مجموعه ای از تاکتیک ها و تکنیک ها و متناسب با سياست ها و اهداف رسانه انجام می شود. 💢بی اعتنایی به ارزش های خبری، دستکاری در عناصر خبر، دستکاری بار عاطفي كلمات و جايگزين كردن تفسيرهاي شخصي بجاي ارزش هاي خبري و بكارگيري دهها تاكتيك و تكنيك جنگ رواني در زمره روش های دستکاری در افکار عمومی است. 💢صنعت ديجيتال امكان دستكاري در صدا و تصوير را به شدت افزایش داده است. با انواع نرم افزارها می توان تحريف نامحسوس در صدا و تصوير انجام داد. امروزه هر يك از كاربران با انواع عكس هاي فيك فتوشاپي آشنايي دارند. 💢دستکاری در افکار عمومي در بسته هاي خبري در پاره ای از اخبار رویدادهای چالش برانگيز رخ می دهد. زیرا اخبار خنثی نه تنها ضرورتی به دستکاری در آنها نیست بلکه ظرفیت دستکاری نیز ندارند. دستکاری در اخبار اصولا در مواردی رخ می دهد که امکان وارسی و داوری برای افکار عمومی دشوار است. 💢فلسفه ذاتي رسانه های جمعی نمایندگی افکار عمومی براي تامين نیازهای شهروندان با هدف شناخت درست محيط و تصمیم گیری دقيق و بهنگام است. شوربختانه در رویدادهایی که به علت فقدان اطلاعات، محل مناقشه افکار عمومی هستند، گاهی فشارهای بیرونی و درونی رسانه ها موجب می شوند، اصحاب خبر، بجای تنظیم اطلاعات و داده های رخدادها مطابق ابعاد و جوانب واقعیات، اخبار تحریف شده در اختیار مخاطبان و کاربران قرار دهند و گاه اصلا اخبار پاره ای از رویدادها شانسی برای انتشار پیدا نکنند. 💢خبر سازی در اتاق خبر نه بر اساس ترجیحات مخاطبان، بلکه بر اساس طرح و سلیقه کنترل کنندگان رسانه انجام می پذیرد. بویژه در رسانه هایی که از منابع عمومی استفاده می کنند و دغدغه ای برای تامین منابع مالی خود ندارند. 💢امروزه افزون بر ۲۰۰ نوع تکنیک، تاكتیک و فراتاكتيك جنگ رواني در رسانه های خبری استفاده مي شود كه تشخيص آنها چندان سهل نیست. تكنيك هايي كه ساده ترين آنها مواردي مانند كوچك نمايي، بزرگنمايي، ماساژ پيام، دست چين كردن پيام، كلي گويي، مبالغه و ادعا و مواردي از اين دست است. 👤حجت اله عباسی
دینی و سینمای دینی کدام است؟ 🔸بر اساس آن بحث هایی که قبلاً گذشت، ما علم غیر دینی نداریم؛ زیرا علم، معرفت جهان است، این یک؛ جهان هم فعل خداست، دو. 🔸چطور بررسی فعل امام می‌شود دینی، بررسی فعل خدا دینی نیست؟ 🔸اگر پژوهشگر و محقّقی در حوزه وقت خود را صَرف کرده که ببیند وجود مبارک امام صادق(سلام الله علیه) چه کارهایی را کرده ـ سعی او مشکور ـ بحث او بحث دینی است یا نه؟ یقیناً دینی است. 🔸این بحث کرده ببیند امام صادق(سلام الله علیه) چه کارهایی کرده، حالا استادی در دانشگاه عمر خود را صَرف کرده ببیند خدا در عالم چه کار کرده، این فرض ندارد دینی نباشد، ما علم غیر دینی نداریم. 🔸این عزیزان مثل ماهی که در آب غرق هستند می‌باشند که یک عامی گفت دریا چیست، آب چیست؟ احیاناً ممکن است یک دانشگاهی یا دانشجو بگوید، علم دینی یعنی چه؟ شما در علم دینی غرق هستید، دارید فعل خدا را می‌شناسید. 🔸چیزی در جهان نیست مگر فعل خدا و بررسی فعل خدا هم یقیناً دینی است ... 🔸بله، بعضی از علوم است که به جهان خارج برنمی‌گردد، علم این است که این شخص چه کار کند؛ بخش های سینما از همین قبیل است. 🔸سینما می‌تواند دینی و غیر دینی باشد، برای اینکه می‌خواهد بحث کند که این شخص چه کار بکند، بحث در این نیست که در عالم چه کاره است. 🔸ولی فیزیک غیر دینی نیست، شیمی غیر دینی نیست، سپِهرشناسی، نجوم، دریاشناسی، صحراشناسی، معدن شناسی، اینها غیر دینی فرض ندارد، چون همه فعل خداست. 🔸اما سینما می‌تواند دینی باشد، می‌تواند غیر دینی باشد، چون بحث در فعل خدا نیست، بحث در فعل این بازیگر است، فعل این هنرمند است که اگر او بازی کند، می‌شود غیر دینی، اگر هنرمندی کند می‌شود دینی. 🔸اگر معقول را محسوس کرد می‌شود هنر، اگر متخیّل را محسوس کرد، می‌شود بازی. 🔸چون فعلِ خودِ انسان محور بحث است، این فعل می‌تواند دینی باشد، می‌تواند غیر دینی باشد. 🔸اما علومی که در دانشگاه ها تدریس می‌شود، چون بحث در نظام هستی است، از دریاشناسی و معدن شناسی تا سپِهرشناسی، همه فعل خداست. 🔹درس تفسير /سوره مبارکه «زمر»، آيات 8 الي 12
🔰قسمت اول ⁉️از چه میدانید؟ 👺هدف تشکیلات این است که تمام‏ دولت های جهان را باید تحت سیطره خود در آورد و دولت هایی بر پایه و جمهوری هایی بر مبنای « » تاسیس کند. 👈«» به عنوان راز از فرامین شیطانی فراماسون ها، عنصری است که به اعتقاد آن ها باید در افکار عموم جهان نقش ببندد؛ اما به صورت القایی نرم و ظریف، تا جن به عنوان یکی از بهترین دوست های بشر معرفی گردند. 👽 دوستانی قابل اطمینان از جنس و شخصیت هایی که فیلمساز آگاهانه باقبح زدایی از آنها به ترویج قدرت و برتری شان در رسانه های جهان پرداخته است. 👈 بر همین اساس به رنگ کارتون های غربی نگاهی داشته ایم تا با این استراتژی مخرب ولی جذاب بیشتر آشنا شویم؛ ☠️استراتژی که از سوی اربابان یهودی هالیوود، در ساختار فیلم ها به کار رفته، آرام آرام بدل به یک سنت هالیوودی می شود: 1️⃣اسمورف ها از تولد تا کنون در سال ۱۹۵۸کاراکترهای بامزه ای توسط یک طراح در داستان های کمیک استریپ خلق شدند که نامشان را گذاشتند. پس از درگذشت خالق این کوتوله ها پسر او داستانک های مصور آنها را ادامه داد تا اکنون که با گذشت بیش از نیم قرن، این کوتوله های آبی رنگ به نام اسمورف ها در تمام جهان شناخته شده اند و خیل عظیمی از کودکان دیروز و امروز (به واسطه ی سری سه بعدی آنها) جزو طرفداران آنها هستند و تولیدات مختلفی اعم از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، فیلم سینمایی در دو نسخه که به زودی سری سوم آن هم ساخته می شود، تولید و پخش شده اند. ⭕️اما حقیقت امر این است که از همان ابتدا طراح بر این اساس بوده است تا قبح زدایی از هایی را آغاز گر باشد، که چه در فرهنگ یهودی پیشینۀ خوبی ندارند و چه در فرهنگ مسیحی اروپایی. 👈 شخصیت های اسمورف که مشخصا(به دلایلی که در و فرهنگ عامیانه ، از آن یاد شده) همان هستند، از اولین شخصیت های آبی رنگ هالیوود هستند که خود آغازگر سیر تولد شخصیت های کارتونی از این دست بوده اند و از این جهت مهم و قابل بررسی هستند. ✍️ اسمورف ها به صورت گروهی و در جنگل زندگی می کنند(دور از تمدن بشری). 💢آنها کوچک اندام اند و مدام در جنب و جوش هستند و همچنین از قدرت فوق العادهای بهره مندند که نمایندۀ انسان ها(جادوگر) به دنبال آن هاست. اما در این داستان و شخصیت پردازی، گروهی که شخصیت های خوب داستان را تشکیل می دهند اسمورف های کوچک هستند و شخصیت بد داستان که مدام اسمورف ها را در خطر می اندازد و آزار می دهد است که جزو معدود انسان های داستان به شمار می رود. ⭕️ هدف اصلی در این انیمیشن و کمیک استریپ، نشان دادن چهره ای دوست داشتنی و بامزه از جن ها است که بیشتر از بعضی انسان ها قابل اعتماد هستند. 💢 مهم تر آن که کودکان بیش از بقیه امکان تماس و رابطه با این موجودات کوچک را دارند. این اولین قدم است که غرب، در راه استراتژی کارتون سازی برداشته است. ادامه دارد...
🔰قسمت دوم ⭕️از چه می دانید؟ 👽(غول چراغ جادو) 👈یکی از شخصیت های بسیار محبوب در دنیای انیمیشن های ، «جنی» غول آبی چراغ جادو است که گویی تفاوت هایی با سایر غول های چراغ جادو در سینما دارد، ⭕️ او نه ترسناک است، نه خطرساز، نه سختگیر و نه حتی آنقدرها اهل جادو! (حداقل آنطور که به نظر می رسد) جنی که نام و جوهره اش وظیفه او را به دوش می کشد، در این انیمیشن موجودی بسیار شادی و سرخوش است، و مهم تر آنکه صادق ترین فردی است که با علائدین در تعامل است و از همین رو، نه به عنوان یک غول حلقه به گوش، بلکه به عنوان یک از نوع رفاقت های آمریکایی اش حکم یک مشاور و استراتژیست را برای علاءالدین دارد. 👈او نه تنها راه بد را برای احتمال انتخاب هم پیش پای اربابش نمی گذارد بلکه با بیان صریح عواقب آن، دوست خود را منع کرده و بهترین انتخاب ها را در سبد او قرار می دهد. ✍️ جنی شخصیتی است که بسیار کمک دهنده و دلسوز است و می داند که نباید دست جعفر(جادوگر بیوفتد). او از جعفر گریزان است حال آنکه حداقل در منابع اصلی این داستان اینگونه نیست. 👈جنی که یک غول همه کاره است از بسیاری جهات با جعفر همنشین و برابر است پس چرا و چگونه از دست او فراری است؟ این همان استراتژی و فلسفه ای است که سازندگان و اندیشمندان اندیشه هالیوودی به دنبال آن هستند، بازهم یک قبح زدایی از صورت و سیرت جن، و این بار در ساحت نام، اندیشه و رفتار خودش. ⭕️در دنیای واقعی و بسیار بی رحم ، هیچ کس بیش تر از جنی به فکر علاالدین نیست و او را به سمت نیک نامی و حتی عشقش به پرنسس سوق نمی دهد. جنی یک دوست تراز است. کسی که به شدت قابل اعتماد است و حتی در بدترین حالت(گرفتاریش به دست جعفر) رفاقت خود را زیر پا نمی گذارد. پس چه کسی بهتر از برای دوستی با !!
🔰قسمت آخر 💢از چه می دانید؟؟ ⭕️هیولاها_علیه_بیگانگان( بی.او.بی) 👈انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان نیز فیلم دیگری است که در آن برای قبح زدایی از از فرمول های داستان گویی کودک استفاده شده تا این موجود را نه تنها برای ها و _بچه_ها معرفی کند، بلکه او را موجودی برای نجات انسان ها و جهان از شر بیگانه ها معرفی می کند، 👈تا بلو جن این بار به عنوان یک قهرمان و ناجی معرفی شود. قهرمانی که علی رغم قدرت های خاصش، چهره و شخصیتی دوست داشتنی دارد و در روابطش با انسان ها نشان می دهد که مهربان تر از چیزی است که راجع به او فکر می کنند. ✍️بی. او .بی که در یک آزمایش از گوجه فرنگی تبدیل به یک هیولای ژله ای آبی رنگ شده در واقع یکی از نمادهای اصلی ماسونی دیگر را در خود دارد و آن چشم است. 👈البته دجال در روایات متعددی از اسلام و مسیحیت نیز آمده اما فراماسون ها از آن(تک چشم) به عنوان یک نماد در ترویج عقاید خود سود می برند. نمادی که در فیلم های بسیاری همچون هری پاتر، ارباب حلقه ها و ... از آن استفاده شده است و حتی بر روی دلار نیز نشانه ای از آن دیده می شود. ✍️در انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان شخصیت دیگری که علیه انسان ها قیام کرده و قصد نابودی آن ها را دارد یک عظیم الجثه است که او نیز چهره ای همچون مشخصات دارد. ⭕️ شخصیت بی .او. بی که خنگ و در واقع بی مغز طراحی شده است در دیالوگی طنز، روبات غول پیکر را خویشاوند خود می خواند که در متن اصلی دیالوگ فیلم نیز تعبیری همانند استفاده شده است.
🔻پایتخت ۶؛ ستون پنجم و نفوذ فرهنگی یا کم‌کاری‌ و عدم نظارت 🔹سریال پایتخت یکی از سرمایه‌های ارزشمند تلویزیون در یک دهه گذشته بود. حواشی فصل ۶ این سریال نشان داد که چگونه یک سرمایه ارزشمند در فقدان نظارت و بی‌ تدبیری، به ضد خود تبدیل شده و از بین می‌رود. 🔹اگرچه به ظاهر فقدان نویسنده مرحوم این سریال باعث ضعف قصه و پایین آمدن کیفیت پایتخت ۶ بود اما روال سریال نشان داد مشکل آن فقط ضعف قصه‌پردازی نبود. 🔹دیالوگ‌های مبتذل، فاصله گرفتن از مضامین خانوادگی و پاسکاری با شبکه‌های ضد ایرانی و خوش‌خدمتی برخی عوامل برای دشمنان فرهنگ و خانواده از دیگر ایرادات فاحش و دلایل سقوط این سریال بود. 🔹در یکی از سکانس‌ها، فیلم مبتذل همسفر شبیه‌سازی شده بود؛ برای تداعی دقیق‌تر این شبیه‌سازی، در هماهنگی آشکار با "من‌ و تو"، این فیلم همزمان از این شبکه پخش شد و در صفحه‌های مجازی برخی بازیگران این سریال هم از این هماهنگی رمزگشایی شد. 🔹این هماهنگی داخل و خارج به قدری آشکار بود که رئیس صدا و سیما از ستون پنجم و نفوذ فرهنگی سخن گفت؛ ادعایی که با فروکش کردن اعتراضات به فراموشی سپرده شد و ابعاد آن پیگیری نشد.