💠 دیدار با اعضای بنیاد تبلیغی شهید شریف قنوتی
✅ دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد
🔸 ۱۵ اردیبهشت ۹۹
📲 @namaz_j_b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی
🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف قنوتی
#رمضان_استغاثه
📲 @namaz_j_b
Tartile Goran Parhizkar J13.mp3
19.12M
📖 جزء سیزدهم قرآن کریم
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_دوازدهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ در آیۀ 6 سوره هود
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_سیزدهم 🌙
🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
1⃣ نفس اماره، یعنی نفسی که تحت تربیت عقل و وحی قرار نگرفته و انسان را به بدی میخواند و در آیۀ 53 یوسف به این نفس اشاره شده است.
2⃣ علل درخواست و پذیرش مسئولیت در دربار مشرک از سوی یوسف را میتوان نجات مردم در سالهای قحطی و محو کردن بتپرستی در مصر و نیز کارهای نیک دانست، امام صادق(ع) فرمود: کفارۀ همکاری با حاکم (ظالم)، برآوردن نیازهای برادران است.
3⃣ واژۀ «فِتْيانِ» در آیۀ 62 یوسف جمع «فتی» در اصل به معنای تازهجوان است؛ اما در سورۀ یوسف به معنای غلام و برده آمده است.
4⃣ واژۀ «کید» در عربی به معنای نقشه و چارهجویی است که اگر برای هدفی ستوده باشد، آن را تدبیر و اگر برای هدفی نکوهیده باشد، آن را نیرنگ میگویند و آنجا که به خدا نسبت داده میشود، از گونۀ نخست خواهد بود؛ مانند «كِدْنا» در آیۀ 76 یوسف.
5⃣ «مَوْثِق» به معنای پیمان مؤکدی است که برای دیگران اطمینانآور باشد؛ چنین پیمانی معمولاً همراه با سوگند است؛ ازاینرو فرمود: «أَخَذَ عَلَيْكُمْ مَوْثِقاً مِنَ اللَّهِ»؛ یعنی «یعقوب بر ضد شما با نام خدا و سوگند به او پیمانی محکم گرفت که بنیامین را سالم بازگردانید».
6⃣ مطابق برخی روایات، پیراهنی که یوسف برای یعقوب فرستاد، پیراهنی بود که جبرئیل برای حضرت ابراهیم آورد که او بتواند در برابر آتش مقاومت کند، پس از او به اسحاق رسید و اسحاق نیز در پایان عمر خود آن را به یعقوب و یعقوب آن را به یوسف داد.
7⃣ وهابیان پیرو ابنتیمیه معتقد به تأثیر نداشتن غیرخدا و حرمت تبرک به آثار پیامبران و اولیایند و این امور را شرک میدانند؛ درحالیکه آیۀ 93 بهروشنی اثبات میکند که پیراهن ولی خدا اثرگذار است و حتی میتواند پیامبر نابینا را شفا دهد و نیز اثبات میشود که تبرک به آثار پیامبران و اولیای خدا جایز است؛ چراکه یعقوب به پیراهن یوسف تبرک جست و بینا شد.
8⃣ اینکه چرا حضرت یوسف نزد پدرش نرفت ممکن است دستور خداوند بوده که طبق حکمتی که خود میدانست، به یوسف اجازۀ سفر نمیداد. یا خداوند میخواست یعقوب داغ دو فرزند را ببیند و زمان هجرتش طولانی شود تا مقام والاتری یابد. و یا میبایست برادران او نیز به حد توبه برسند تا همگی، خانوادهای مؤمن و صالح را تشکیل دهند و خیال یعقوب از هر جهت آسوده شود.
9⃣ هنگامی که یوسف به دنیا آمد، مادر او از دنیا رفت و خالهاش او را بزرگ کرد و در عربی نیز هرگاه خاله چنین نسبتی را با انسانی داشته باشد، به وی مادر میگویند؛ چنانکه به عمو، پدر نیز گفته میشود از اینرو خبری از سوز و گداز مادرش در این سوره نیست.
🔟 پدر و مادر یوسف و برادرانش او را سجده کردند زیرا يوسف را آيتى از آيات خدا دانسته و او را قبله در سجده و عبادت خود گرفتند، هم چنان كه ما، خدا را عبادت مىكنيم و كعبه را قبله خود مىگيريم و نماز و عبادت را بدان سو مىگذاريم، پس ما با رو به كعبه، خدا را عبادت میکنیم نه كعبه را.
✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب
(امام جمعه موقت شهرستان بروجرد)
📲 @namaz_j_b
💠 طرح نان صلواتی
💐 در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) 🌸
🏠 در مناطق حاشیه نشین شهر
📍جهت کمک در این طرح میتوانید کمک های خود رابه شماره حساب
💳 ۶۰۳۷ - ۹۹۸۱ - ۲۷۱۹ - ۲۸۶۱
بنام سید علی حسینی واریز نمایید.
📲 @namaz_j_b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان
🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی
🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف قنوتی
#رمضان_استغاثه
📲 @namaz_j_b
Tartile Goran Parhizkar J14.mp3
18.44M
📖 جزء چهاردهم قرآن کریم
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_سیزدهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ نفس اماره، یعنی نف
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_چهاردهم 🌙
🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
1⃣ در آیه 30 سوره حجر به سجده فرشتگان برای حضرت آدم اشاره شده است اما این سجده، سجده عبودیت نبوده؛ بلکه سجده احترام و تعظیم بوده است. پس سجده برای غیرخدا به خودیخود نه نشانه شرک و نه حرام بوده؛ بنابراین سجده عبودیت در تمامی ادیان، نشانه شرک و حرام بوده؛ ولی سجده از روی احترام، نشانه شرک نبوده و فقط در اسلام اینگونه سجده - گرچه برای تکریم باشد - حرام شده است.
2⃣ واژۀ «أَبْوَابٍ» در آیۀ 44 سوره حجر، همیشه به معنای «درها» نیست؛ بلکه گاهی به معنای نوع و طبقه است و در این آیه، منظور همان طبقههای جهنم و طبقات و دركات گوناگون است كه از نظر نوع عذاب و شدت آن با یکدیگر تفاوت دارند.
3⃣ در جملۀ «هؤُلآءِ بَنَاتِی إِن کنتُمْ فَاعِلِینَ» در آیۀ 71 منظور لوط یا دختران خودش است که اعلام ميدارد من حاضرم آنان را با معیارهای شرعی به ازدواج شما درآورم و یا مقصود دختران امت خود بوده؛ چراکه بزرگ و رهبر قوم ميتواند همۀ دختران آن قوم را دختران خود بخواند.
4⃣ در آیه 87 سوره حجر فرمود: وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيم منطور از السبع المثانی یعنی هفتآیهای که دو بار نازل شده است یعنی همان سوره حمد که به علت عظمت فراوان، عِدل قرآن ذکر شده است.
5⃣ «الْمُقْتَسِمِینَ» در آیۀ 90 یعنی کسانی که طالب قسمت و تجزیۀ قرآن هستند، اینان کسانیاند که بخشی از قرآن را که فکر میکنند به سودشان است را قبول میکنند و بخشی را که خیال میکنند به نفعشان نیست را نمیپذیرند.
6⃣ «الْیقِینُ» در آیۀ 99 و در جملۀ «وَاعْبُد رَبَّک حَتَّى یأْتِیک الْیقِینُ» به معنای مرگ است؛ چراکه با مرگ، همۀ انسانها به معارف قرآنی و الهی یقین مییابند و نمیتوان گفت عبادت تا زمانی لازم است که انسان به معرفت و یقین در دنیا برسد.
7⃣ «قَصْد السَّبِیلِ» در آیۀ 9 سوره نحل به معنای سبیل قصد است؛ یعنی راه میانه و مستقیم و به دور از افراط و تفریط که زمینهساز سعادت انسان است.
8⃣ «شَجَرٌ» در عربی تنها به معنای درخت نیست؛ بلکه به هر نوع گیاهی که از زمین میروید و اندکی ساقه دارد «شَجَرٌ» گفته میشود؛ خواه ساقۀ آن کوچک باشد، همچون گیاهان کوچک یا بزرگ باشد، مانند درخت. به همین سبب به گندم (بقره: 35) و کدو (صافات: 146) در قرآن «شَجَرٌ» گفته شده است؛ بنابراین واژۀ «شَجَرٌ» در آیۀ 10 سوره نحل به معنای گیاه است.
9⃣ علم دو گونه است: یکی علم موهبتی و خدادادی که با ریاضت و تقوا و اخلاص به دست میآید و دیگری علم دنیوی و کسبی که با اندیشیدن و آموختن پدید میآید. علمی که در جملۀ «أُوتُوا الْعِلْمَ» در آیۀ 27 به آن اشاره شده، از نوع اول است که مخصوص پیامبران، امامان: و عالمان ربانی است؛
🔟 واژۀ «الطَّاغُوتَ» در آیۀ 36 در اصل مصدر است به معنای «طغیان» است که در بسیاری موارد به معنای فاعل، یعنی «طغیانگر» به کار میرود.
✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب
(امام جمعه موقت شهرستان بروجرد)
📲 @namaz_j_b
🌸 افتخارم همه این است گدای حسنم
💚 شکرُ لله که من زیر لوای حسنم
🌸 آنچه دارم همه از یاریِ زهرا و علی است
💚 آبرویی است که دارای ولای حسنم
⚡️ یا حسن مجتبی(ع) ⭐️
💐 میلاد با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (علیه السلام) بر شما همراهان گرامی مبارک باد.💐
📲 @namaz_j_b
🔴 #اطلاعیه
♦️ بیانه مهم امام جمعه محترم شهرستان بروجرد پیرو روزه خواری در ماه مبارک رمضان
📲 @namaz_j_b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی
🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف قنوتی
#رمضان_استغاثه
📲 @namaz_j_b
Tartile Goran Parhizkar J15.mp3
18.62M
📖 جزء پانزدهم قرآن کریم
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_چهاردهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ در آیه 30 سوره حج
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_پانزدهم 🌙
🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
1⃣ فعل «یَدعُ» در آیۀ 11 سوره اسراء باید «یدعو» باشد؛ اما از ابتدا «و» آن در قرآنها نوشته نشده؛ گرچه در معنا وجود دارد. پس این فعل نه مجزوم است و نه از باب «ودع – یدع» است؛ بلکه از باب «دعا ـ یدعو» است که «و» آن حذف شده است.
2⃣ در آیۀ 11 سوره اسراء فرمود: «وَکانَ الْإِنْسَانُ عَجُولاً»؛ یعنی وقتى انسان چيزى را مطابق خواهشهای نفسانیاش مییابد، صبر نمیکند تا خير و شرش برايش مشخص شود و با عجله و شتابزدگى به سويش مىرود و گاهى نتیجۀ اقدامش شر میشود كه مايۀ خسارت و زحمت او مىشود.
3⃣ «طَائِر» در آیه 13 به معنای پرنده است و چون در میان عربها با پرندگان فال میزدند و طبق حرکت آنها شانس خوب و بد خود را معیّن میکردند، پس «طَائِر» هر انسان یعنی وضعیت خیر و شر او. آیۀ میگوید اینخیالات باطل است بلکه این اعمال انسان است که به گردن او آویخته شده و مبنای محاسبه او خواهد شد.
4⃣ در آیۀ 13 و 14 اسراء به کتابی اشاره شده که در روز قیامت گشوده میشود که منظور مطالبی است که فرشتگان مراقب انسان یادداشت کردهاند و یا مراد صفحۀ روح انسانی است که اعمال انسان در آن به شکل صفات خوب و بد نقش بسته است.
5⃣ در آیۀ 15 جملۀ «وَمَا کنَّا مُعَذبِینَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً» بر قانون برائت از تکلیف در موارد مشکوک و حلیت اشیا در جایی که شبهۀ تحریم باشد. دلالت میکند؛ یعنی وقتی به حرمت چیزی علم نداریم، آن چیز برای ما حرمتی ندارد؛ مگر آنکه دستوری خاص در آن زمینه برسد و تکلیفی را اثبات کند.
6⃣ جملۀ «أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا» در آیۀ 16 اسراء را میتوان به دو شکل معنا کرد: الف) ما به مترفان امر کردیم تا به اعمال خوب بازگردند؛ ولی بازنگشتند و به فسق روی آوردند. ب) ما برای عذاب ـ به شکل تکوینی ـ مترفان را مسلط کردیم؛ درنتیجه فسق را گسترش دادند و سزاوار هلاکت شدند.
7⃣ «أُفٍّ» در آیۀ 23 در اصل صدای انسان هنگام احساس درد است و مراد از آن در آیه، آزردگی پدر و مادر از سوی فرزندان است، چه آزار کم یا زیاد باشد که باید ترک شود.
8⃣ گفته شده واژۀ «قِسْطَاسِ» در آیۀ 35 معرّب و مرکب از دو واژۀ، «قسط» و «طاس» است که قسط به معنای عدالت و طاس همان کفه ترازوست؛ پس «قِسْطَاسِ» یعنی ترازوی عدل.
9⃣ «الْحِکمَة» چیزی است که انسان را از نظر معنوی محکم میکند تا در مسیر درست، استوار بماند و درنتیجه هم از نظر عقیده و هم از جهت عمل، ثابتقدم باشد؛ از اینرو در آیۀ 39 به وحی «الْحِکمَةِ» گفته شده است.
🔟 در آیۀ 44 میفرماید: تُسَبِّحُ لَهُ السَّماواتُ السَّبْعُ وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ فِيهِنَّ وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لكِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُم«آسمانهاى هفتگانه و زمين و كسانى كه در آنها هستند همه تسبيح او مىگويند، و هر موجودى تسبيح و حمد او مىگويد، ولى شما تسبيح آنها را نمىفهميد» منظور، تسبیح واقعی و حقیقی و گفتاری است، اما نه شبیه آدمیان؛ چراکه هر موجودی نطق خاص خود را دارد که ما نمیتوانیم درک کنیم.
✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب
(امام جمعه موقت شهرستان بروجرد)
📲 @namaz_j_b
💠 دیدار با ریاست و معاونت محترم دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (رحمه الله علیه)
✅ دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد
🔸 ۱۸ اردیبهشت ۹۹
📲 @namaz_j_b
💠 دیدار با ریاست و رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه وجمعی از جمعیت جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد به مناسبت روز هلال احمر
🔰 در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر #بروجرد گزارشی ازعملکرد واحدهای مختلف جمعیت ارائه دادند.
🔸بعد از ارائه گزارش امام جمعه بروجرد بیان کرد؛ نیروهای جمعیت هلال احمر در یاری رساندن به مردم و کسانی که احتیاج به کمک دارند ادامه دهنده راه ائمه اطهار بوده چراکه ائمه اطهار همیشه به فکر مردم و کسانی که احتیاج به کمک داشتهاند،بودند.
🔸همچنین؛ حجت الاسلام حسینی گفت؛ طبق آیه ۳۲ سوره مائده که خداوند رحمان میفرماید:(وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیاالنَّاسَ جمیعاً) و هرکس انسانی راازمرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم رازنده کرده است. یقینا نیروهای جمعیت هلال احمر در سر تا سر این مرز و بوم جان بسیاری را نجات داده اند که خود این امر ارزش والایی در نزد خدا دارد.
🔸وی در پایان از کلیه نیروهای جمعیت هلال احمر بروجرد که همواره درحوادث مختلف به نحو احسنت ایفای نقش کرده اند وبه یاری مردم شتافتند تقدیر و تشکرنمودند.
✅ دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد
🔸 ۲۰ اردیبهشت ۹۹
📲 @namaz_j_b
هدایت شده از شبکه امامت
#رزمایش_مواسات
#بروجرد
✳️ هزار قرص نان رایگان در بروجرد توزیع میشود
🔹امام جمعه بروجرد گفت: به مناسبت ۱۵ رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)و در راستای آغاز گام دوم رزمایش کمک مومنانه ۲۵ هزار قرص نان به صورت رایگان بین نیازمندان این شهرستان توزیع میشود.
متن کامل خبر در:
https://www.irna.ir/news/83780623
#اجنا؛ رسانه رسمی مجازی نهاد نماز جمعه
sapp.ir/ejna_ir
eitaa.com/Ejna_ir
http://ejna.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان
🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی
🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف قنوتی
#رمضان_استغاثه
📲 @namaz_j_b
جز+شانزدهم.mp3
18.15M
📖 جزء شانزدهم قرآن کریم
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_پانزدهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ فعل «یَدعُ» در آی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_شانزدهم🌙
🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
1⃣ طبق برخي روايات، حضرت خضر پيامبري بود كه هرگاه بر روي چوب مرطوب و زمين سفيد مينشست، در آن مكان سبزه ميروييد؛ ازاينرو به او خضر گفتهاند (خضر = سبزي). خضر زنده است و فرزند بلافصل آدم بود که پدرش دعا كرد تا روز قيامت باقي بماند. زمانی که موسی(ع) احساس كرد كه ديگر كسي از او بالاتر نيست؛ خداوند به جبرئيل گفت به نزد بنده من برو و بگو در مجمعالبحرين بندهاي از بندگان ما را همراهي كند که منظور همراهی با حضرت خضر بود.
2⃣ طبق آيات مربوطه، برخي امور غيبي كه براي خضر مكشوف بود؛ براي موسی مستور بود و ايرادي ندارد چون اولاً ممکن است داستان همراهی موسی با خضر قبل از نبوت حضرت موسی باشد و یا چون قلمرو دانش موسی با دانش خضر فرق میکرده منطقه علم و آگاهی آندو نیز متفاوت بوده است.
3⃣ «تَأْوِیلُ» در عرف قرآن، حقيقت درونی یک شییء است که قوام آن شیء بر اساس همان حقیقت است؛ مانند تأويل رؤيا كه همان تعبير آن است؛ پس منظور از «تَأْوِیلُ» در آیۀ 82 سوره کهف مصلحت و غايت حقيقي كاري است كه حضرت خضر در منظر حضرت موسی انجام داد.
4⃣ «ذوالقرنين» به معناي صاحب دو شاخ است چرا که هم پادشاه روم و هم فارس بوده است.یا بدان علت بوده که روی کلاه خود دو شاخک داشت. و یا چون در دو قرن حکومت کرد به او ذوالقرنین گفتهاند.
5⃣ در آیۀ 86 کهف جملۀ «وَجَدهَا تَغْرُبُ فِی عَینٍ حَمِئَةٍ» (به نظرش آمد كه خورشيد در چشمهاي گلآلود و سياه غروب میکند) بدین معنا نيست كه به محل غروب خورشيد رسيده؛ چون كسي نميتواند به چنين جایی برسد؛ بلكه منظور، آن است كه به نظرش آمد که گويا خورشيد در چنين محلي غروب میکند و از دور چنین نمایی داشت.
6⃣ واژۀ «دکاءَ» در آیۀ 98 سوره کهف به معناي زمين نرم و هموار است و وقتي كوهي بهشدت در هم كوبيده شود، به «دکاءَ» يعني زمين هموار تبدیل ميشود.
7⃣ آيۀ 105 سوره کهف به حبط اعمال اشاره دارد. «حبط» به معناي ازبينرفتن است و در اصطلاح قرآني به معناي نابودی ثواب اعمال نيك گذشته ـ به خاطر گناه ـ است؛ بر خلاف تكفير كه ازبينرفتن عقاب به سبب طاعت است.
8⃣ «کلِمَاتُ» در آيۀ 109 جمع «كلمه» است و كلمۀ خداوند فعل اوست و فعل او تمامي موجودات و حركات عالم است كه هريك نشانهاي از خداست؛ پس درحقيقت هر موجودي و هر واقعهاي كلمهاي از خداست؛ گرچه در عرف قرآن بيشتر براي نشانههاي آشکار و مهم مانند حضرت عيسي(ع) به كار رفته است.
9⃣ طبق روايات، هركس آيۀ پایانی سورۀ كهف را بخواند، در هر ساعتي كه بخواهد، بيدار خواهد شد البته باید گفت احتمالاً مشروط برآن است که واقعی باشد و برای امتحان نباشد.
🔟 از آيۀ 12 سوره مریم استفاده ميشود كه با خواست خداوند كودك ميتواند پيامبر باشد و به معارف الهي آگاهی یابد؛ پس اينكه برخي از امامان شيعه: همچون امام جواد(ع) و امام هادی(ع) و امام مهدی(ع) پیش از بلوغ جسمي، به امامت رسيدهاند، امري محال نيست و مبناي قرآني دارد.
✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب
(امام جمعه موقت شهرستان بروجرد)
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
💠 طرح نان صلواتی 💐 در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) 🌸 🏠 در مناطق حاشیه نشین شهر 📍جهت کمک در این طرح
💐 همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)
"طرح نان صلواتی"
#روابط_عمومی_دفتر_امام_جمعه_بروجرد
📲 @namaz_j_b
💠 مرحله دوم رزمایش #کمک_مومنانه
🔻 توزیع ۲۵۷۰ بسته غذایی
توسط سپاه ناحیه مقاومت بسیج بروجرد
📲 @namaz_j_b