eitaa logo
مُـبلِـغِ مَجـٰازے
485 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
135 فایل
بصیرتی، تربیتی، فرهنگی،مذهبی،تاریخی و سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 خیالتان راحت! حساب شمر را رسیدیم!! 📺 تیزر فرهنگی «مرثیه ناتمام» روایتی عجیب از در راه ماندن شمر... 🔰 تهیه شده در مرکز هنری رسانه ای نهضت و باشگاه فیلم سوره 🪶 🆔 eitaa.com/namazi_ir
🏴امام سجاد عليه السلام : ◼️ إنَّ عَمَّتي زَينَبَ مَعَ تِلكَ المَصائبَ و المِحَنِ النّازِلَةِ بِها في طَرِيقِنا إلَى الشّامِ ما تَرَكَتْ تَهَجُّدَها لِلَيلَةٍ. ◾️عمّه ام ، زينب ، با وجود همه مصيبت ها و رنج هايى كه در مسيرمان به سوى شام به او روى آورد ، حتّى يك شب اقامه نماز شب را فرو نگذاشت . 📗وفيات الأئمه (ع) ۴۴۱ 🪶 🆔 eitaa.com/namazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
● شهید حاج قاسم سلیمانی: اگر تمام علمای جهان یک طرف باشندو حضرت آقا یک طرف، مطمئناً من طرفِ حضرت آیت اللّٰه العظمی خامنه ای(دام‌ظله) میروم. کربلا یعنی که یار رهبری از حسین عصر خود فرمانبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحقیقات انجام شده پزشکی روز بر اثراث گریه و سینه زنی بر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که تا کنون نمی دانستیم کلیپ را چندین مرتبه با آرامش و دقت گوش دهید و برای دیگران هم ارسال کنید ارسال آن ان شاءالله صدقه ای ماندگار خواهد بود🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیرم نیوز
_برای نخستین بار:_ *⚫نشریه محرم نامه منتشر گردید* 🔵عبدالرحمان شریفی فعال فرهنگی منطقه بیرم بیان کرد محرم امسال با همت هیئت تعزیه بیرم و همکاری مجدانه حجت الاسلام آ سید علی اصغر نمازی نشریه محرم نامه منتشر گردید و برنامه ای به جهت نشر و توسعه بخش فرهنگی در همه ایام محرم در دستور کار هیئت تعزیه بیرم قرار‌ گرفته است. /با ما همراه باشید 🔸برای عضویت در کانال ایتا اخبار منطقه بیرم کلیک کنید 👇 اخبار منطقه بیرم http://eitaa.com/beyram_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_144184458173639551.mp3
4.42M
🎙 | احیاگر دین پیغمبر(ص) ✏️ رهبر انقلاب: «و انا من حسین»؛ یعنی دین پیامبر، زنده شده حسین‌بن‌علی است. 🎙 🪶 🆔 eitaa.com/namazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 رهبرمعظم انقلاب: جذب به هیئت با هر قیمتی ممنوع است، جذب خوب است مخصوصاً جوانان ولی با حفظ ساختار نه به هر قیمتی❗️ 🎙 🪶 🆔 eitaa.com/namazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ اینجا آبادان است نام این کودک عباس است عباسِ قصه ی ما دست ندارد کودک به مادر میگوید : میخواهم خادم شوم. 🧕مادر میگوید: خادمی لباسی دارد و راه خودش را... هر روز لباس تن کودک میکند برایش موکبی راه انداخته شربت و چایی، آب، هرچه در خانه داشته آورده تا موکبی برای امام حسین(ع) بزنند... این ویدئو را تا آخـر ببینید. 🪶 👇 http://eitaa.com/namazi_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5913315968179768844.mp3
16.17M
🎙بشنوید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ 🏴 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 انتخاب مطالب برای روضه خوانی ⁉️ مداحان و روضه‌خوانان در انتخاب و خواندن مطالب و اشعار، چه ملاک و معیارهایی را باید رعایت کنند تا مداحی و روضه‌خوانی مناسب شأن اهل بیت (علیهم السلام) باشد؟ ✅ شایسته است از مطالبی که باعث افزایش آگاهی و معرفت به مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌شود استفاده کنند و باید از نقل مطالبی که مستند به روایتی نیست و در تاریخ ثابت نشده است، اجتناب کنند. 🆔 @khamenei_ahkam
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 استفاده از آلات موسیقی در عزاداری ⁉️ استفاده از آلات موسیقی مانند اُرگ (از آلات موسیقی و شبیه پیانو است) و سِنج و غیر آن‌ها در مراسم عزاداری چه حکمی دارد؟ ✅ استفاده از آلات موسیقی، مناسب با عزاداری سالار شهیدان نیست و شایسته است مراسم عزاداری به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بوده برگزار شود. 🆔 @khamenei_ahkam
🔴 کلیدواژه ها چگونه جریان سازی می کنند؟ 🔻از تا ارباب! 🔹یکی از راه های مؤثر در جریان سازی و انتقال مفاهیم به مخاطبین، انتخاب کلیدواژه مناسب است. کلیدواژه ها در جذب و هدایت مخاطب و حاکم کردن یک فکر و گفتمان بسیار مؤثر است. در دنیای سیاست هر واژه، یک عقبه فکری دارد و انتخاب واژگان از سوی سخنرانان، نخبگان، حاکمان و مسئولان یک مفهوم مشخص را به مخاطبین القا می کند. 🔸بطور مثال، بار معنایی واژه «مستضعفان» با واژه «قشر آسیب پذیر» بسیار متفاوت است. قشر آسیب پذیر، یعنی خودش آسیب پذیر است و لیاقت و استعدادش بیش از این نیست و مایه او از درون همین است. اما مستضعفان یعنی قشری که عقب نگه داشته شده و مورد ظلم و فشار قرار گرفته؛ استعداد و حق و حقوق او بیش از این است. اصطلاح «قشر آسیب پذیر» توانایی بسیج مردمی علیه وضعیت موجود را ندارد ولی استفاده از واژه «مستضفعان»، بار سیاسی و اجتماعی و نارضایتی از وضعیت موجود است. 🔹واژه هایی چون عدالت، آزادی، استکبار برای معرفی زورگوهای جهانی، دموکراسی، توسعه، پیشرفت، ظالم و مظلوم و غیره، هر کدام دارای بار معنایی وسیعی است و استفاده از آن در متنِ یک برنامه یا قانون یا سخنرانی یا مقاله علمی پژوهشی دارای معنا و مفهوم خاص خود است. ده ها و صدها واژه در ادبیات سیاسی وجود دارد که هرکدام بار معنایی خاص و مفهوم مشخصی دارد. 🔸این مسئله در عرصه ادبیات عاشورا، نیز مهم است. سخنرانان، مبلغان، نویسندگان، شاعران و مداحان چون مورد رجوع مردمند و چون قدرت جریان سازی و گفتمان سازی و حاکم کردن مفاهیم در جامعه را دارند باید بهترین و مؤثرترین واژگان را انتخاب کنند. 🔹آنان برای معرفی امام حسین(علیه السلام) و نهضت ایشان باید به بهترین و مؤثرترین واژگان مجهز شوند. بطور مثال، در غالب روایات و احادیث نقل شده از حضرات ائمه علیهم السلام در بحث معرفی امام حسین علیه السلام یا نقلی از ایشان، از واژه «اباعبدالله» استفاده می کنند. «ابوعبدالله» مهم ترین لقبی است که اهل بیت علیهم السلام برای امام حسین استفاده می کنند. یکی از معانی آن «پدر بندگی خدا» است. یعنی کسی که با تمام وجود، با جان و مال و ناموس، با سلول سلول بدن مطهرش، با همه توانش خدا را بندگی کرده و طواغیت را نفی کرده. قلباً و لساناً و عملاً مقابل طواغیت جامعه و آلهه(جمع اله) ایستاده و «الله» را با همه وجود اطاعت و پرستش کرده است. 🔸بعد از کنیه «ابوعبدالله» که بیشتر در کتب روایی و تاریخی آمده، یکی از پر تکرارترین واژه ها، «ابوالاحرار» است. در متون ادبی و حماسی شیعه و شاعران اهل بیت، بسیار از ابوالاحرار یا همان «سید و سرور آزادگان» یاد شده. آزادگان چه کسانی اند؟ آنان که غل و زنجیر نفس و طاغوت را بریده، از دنیا و اهل آن رهیده و مرغ جان را تا ملکوت اعلی پرانده اند. آزادگی که حضرت در واپسین لحظات شهادت به شیعه ابوسفیان توصیه کرده «وَ یْحَکُم یا شیعَه َ آل ِ أبی سُفیان ! ان لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعاد فکونوا أحراراً فی دنیاکم هذه»، کمترین مرتبه آزادی است. آزادی و آزادگی که آن «سیدالاحرار»، سروری می کند تا توحید پر می کشد و مگر توحید چیست؟ آزادی از هر قید و بند و غل و زنجیر و از شیاطین جن و انس و طواغیت جامعه! 🔻امام خمینی(ره) در بیشتر مقاطع وقتی از امام حسین(ع) سخن می گفت از لقب استفاده می کرد. و چقدر زیبا و جریان ساز است این لقب. 🔹برخی از ما محبین گاهی برای ابراز علاقه و محبت خود هم از واژه «شاه» و «ارباب» و ... استفاده می کنیم. اگرچه منظور و مقصود ما دلسوختگان هم محبت است اما فرهنگ سیاسی شیعه با «شاه» و «ارباب» فاصله ها دارد. پیروان دگر ادیان الهی و غیرالهی و برخی فرقه های اسلامی، وقتی این الفاظ را از محبین امیرالمؤمنین(ع) می شنوند، نمی دانند که منظور این عزیزان ابراز محبت به کسی است که افراد را به کمال تربیت و ربوبیت می رساند، بلکه گمان عمومی این است که این ها دلشان برای شاه و پادشاهی و ارباب و رعیتی تنگ شده؛ حالا آنکه ولایت اهل بیت با فرهنگ شاهی و ارباب و رعیتی بسیار متفاوت است. 🔸چطور دلمان می آید واژگان زیبا و مؤثر و جریان سازی چون «اباعبدالله» که تن آدم را می لرزاند و دیگر واژگانی چون «سیدالشهدا»، «مولا»، «سیدالاحرار»، «سیدمظلومان» و ... را کنار بگذاریم و از واژگانی استفاده کنیم که حقیقتاً گفتن آن‌ها هیچ گشایشی و هیچ فتوحی در ذهن شنونده‌ به وجود نمی‌آورد، هیچ بهجتی در جان مستمع و مخاطب به وجود نمی‌آورد. بلکه فرهنگ شاه و اربابی را می گستراند! 🔹بهتر است چیزهائی را بگوییم که دل‌ها را نرم و خاشع می‌کند، آن چیزهایی را بگوییم که می‌ِتواند مخاطب را به پیمودن راهی که آن بزرگوار رفت، تشویق کند. این‌ها فکر و البته آموزش لازم دارد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 بفرمایید روضه خانگی 📅چهارشنبه شب ۱۱مـرداد ماه ساعت ۲۱ 🎙 با سخنرانی :حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اصغر نمازی باموضوع مرام حسینی ✓"فصـل ســـوم" 🎤وهمراه با مداحی: حاج هادی دلبری و دیگر مداحان اهل بیت "علیهم السلام" 🏡آدرس :لار-شهرجدید، فرهنگ ۱۱، ۱۲متری بانک کشاورزی بلوک ۳ ،منزل آقای امین مروجی هیئت زینبیون لارستان https://eitaa.com/zainabiun
✍حسین بن على علیه السلام فرمودند: «هر کس حقّ دو پدر برترش محمّد صلى الله علیه و آله و على علیه السلام را بشناسد و از آنان به تمام و کمال اطاعت کند، به او گفته مى‌شود: هر جاى بهشت را که مى‌خواهى، انتخاب کن و در آن، قرار بگیر».[1] 1-محمدی ری‌ شهری، محمد، دانشنامه امام حسین علیه السلام بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ، جلد: ۱۳، صفحه: ۲۲۷، مؤسسه علمی فرهنگی دار الحدیث. سازمان چاپ و نشر، قم - ایران، 1388 ه.ش 🌼 🪶 🆔 eitaa.com/namazi_ir
📌آرایش در ملاء عام رنگ کردن بدبختی هاست. 🆔 eitaa.com/namazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خودمان را در لشکر عمر سعد پیدا کنیم 📌روایت اول، حجار. حَجّار بن أبجَر عِجلی یکی از شخصیت‌های جریان کربلاست که گوشه‌ای در میان لشکر عمر سعد ایستاده. حجار سال‌ها قبل، در خانواده‌ای به دنیا آمد که همه مسیحی بودند و مسیحی ماندند اما او مسلمان شد. در زمان خلیفه دوم با پدرش به مدینه آمد و به دیدار خلیفه رفتند و همان‌جا شهادتین گفت و مسلمان شد. او این شجاعت و روحیه حق طلبی را داشت که دین و آیینی متفاوت از خانواده خودش انتخاب کند. حجار در رمضان سال ۴۰ هجری، زمان شهادت امیرالمومنین در کوفه بود و داغ‌دار از دست دادن پدرش. آن روزها حجار از یک جوان تازه مسلمان به یک مرد مسلمان شناخته‌شده تبدیل شده بود تا جایی که برای تشییع پدرش هم مسیحیان و هم مسلمانان جمع شده بودند. مسیحیان به خاطر کیش پدر و مسلمانان به احترام حجار. بعد از شهادت امیرالمومنین حجار در جبهه ولایت باقی ‌ماند. از همراهان امام حسن مجتبی علیه السلام ‌شد و به فرمان ایشان شمشیر برداشت و در نقش یکی از فرماندهان امام کنارشان ایستاد. معاویه اما خیلی پنهانی میز مذاکره با فرماندهان امام را برپا کرد و برای هر کس سه پیشنهاد روی میز گذاشت: اول، فرماندهی بخشی از سپاه معاویه که یک سمت نظامی مهم به حساب می‌آمد چرا که لشکر معاویه بسیار بزرگ بود. دوم، ازدواج با یکی از دختران معاویه که برای خیلی‌ها یک آرزوی دست نیافتنی بود و در کنارش هم اعتبار فراوان داشت و هم قدرت و هم ثروت بسیار. سوم، هزاران درهم پول نقد که بدون منتسب شدن به دستگاه خلافت می‌توانست آینده امنی را برای خودشان و فرزندان‌شان تضمین کند. سفره پیشنهادهای معاویه زمانی در برابر فرماندهان نظامی امام پهن شده بود که ناگفته برای همه معلوم بود اگر جنگی در بگیرد خون مسلمانان زیادی روی زمین می‌ریزد و در نهایت پیروز نبرد هم معاویه است چون هم لشکری بی‌کران دارد و هم افکار عمومی را سمت خود آورده و تازه سال‌ها قبل از این در جنگی که فرمانده‌اش علی بن ابی‌طالب بوده و سرلشکرش مالک اشتر، جنگ را به نفع خود تمام کرده. حجار فکر کرد و در نهایت پیشنهاد معاویه را پذیرفت و علیه امام حسن شورید. بعد از آن به عنوان یکی از ثروتمندان در کوفه بساط زندگی‌اش را گسترده‌تر کرد و خیلی‌ زود ماجرای او و امام حسن در ذهن‌ها فراموش شد. او جزو طبقه اشراف شهر بود و در عین حال بزرگ قبیله خودش هم به حساب می‌آمد و همه این‌ها او را سرشناس و معتبر کرده بود و حرف و امضایش برای همه حجت بود. معاویه که از دنیا رفت، حجار به امام حسین نامه نوشت. نوشت: «این نامه‌ای است از سمت شیعیان حسین بن علی به امام‌شان، آقا جان! زودتر و سریع‌تر بیا که این‌جا همه منتظر شما هستند. این‌جا کسی غیر از نظر شما نظری ندارد. بیا و زودتر بیا که چشم انتظاریم» هنوز چند روزی از آمدن مسلم به کوفه نگذشته بود که ابن زیاد به کوفه آمد و تهدید و تطمیع‌هایش را شروع کرد. حجار سال‌ها تلاش کرده بود، مال و آبرو جمع کرده بود و خانه و باغ ساخته بود و حالا جانش و نتیجه سال‌ها تلاشش زیر تیغ ابن زیاد بود. فکر کرد و نتیجه تاملاتش این شد که بیعتش را با مسلم بشکند و تلاش کند تا مسلم بن عقیل پیدا بشود. امام حسین که به کربلا رسیدند هر روز فرماندهی با لشکری به اردوگاه عمر سعد اضافه می‌شد و یک بار هم نوبت به حجار رسید. ابن زیاد به او هزار سرباز داد تا خودش را به کربلا برساند. کسی نمی‌داند حجار در کربلا چه کرد یا چه گفت، اصلا شمشیرش را از غلاف بیرون آورد یا نه فقط یک بار صدایش بلند شد و شاید همه شنیدند که وقتی امام حسین فریاد زدند و اسم حجار را آوردند و گفتند «مگر شما نبودید که دعوت‌نامه فرستادید و گفتید به سمت ما بیا»، حجار هر آن‌چه نوشته بود و پایش را امضا زده بود منکر شد و چشم در چشم امام زمانش دروغ گفت. حجار بعد از کربلا در برابر مختار ایستاد و بعد از جبهه جنگ با مختار به زبیریان پناه برد. با آن‌ها به جنگ مروانیان رفت و باز به طمع حکومت بر اصفهان پیشنهاد دشمن را پذیرفت و جبهه اش را عوض کرد. حجار روزگاری مسلمان بود، ولایت‌مدار بود و خودش را از بزرگان شیعه می‌پنداشت اما خیلی زود هم برای خودش و هم برای اهل تاریخ معلوم شد که حجار خودش را نساخته بود و به دنبال مصلحت‌جویی و منفعت‌طلبی خیمه به خیمه و لشکر به لشکر راه عوض کرد. ____________________ وقتی شیپور جنگ نواخته شد مرد از نامرد شناخته می شود! 🎙 🪶 🆔 eitaa.com/namazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا