eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
285 ویدیو
2 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹بر اساس روایات، خیلی آثار و نتایج فوق العاده‌ای در این نماز هست. مثل معجونی است که اطبا درست می‌کنند. در طب مفصل نوشته‌‌اند که مفردات یعنی هر کدام از داروها به تنهایی چه آثاری دارد. یکی یکی آثار آنها را نوشته‌اند. یا آثار میوه ها و سبزیجات را نوشته‌اند. هر کدام از آنها جزء مفردات است. اگر چند تا از اینها را با هم ترکیب کردیم می‌شود مرکبات که اثر دیگری دارد. این را هم نوشته‌اند که اگر چند دارو را ترکیب کردید چه اثری دارد. آثار آن غیر از مفردات آنها است! مفردات هر کدام یک اثری دارند اما الان که معجون شد یک اثر فوق العاده‌ای دارد. 🔸حالا اگر چنانچه یک کسی یک معجونی درست بکند و بگوید که این معجون، برای رفع کسالت روحی و جسمی‌نافع است، امراض مزمن را برطرف می‌کند، اگر کسی از این دارو استفاده کند کلیه قوای از دست رفته او باز می‌گردد و کلیه دردهای او را دوا می‌کند، اگر یک چنین دارویی باشد، هر کسی به هر قیمتی باشد آن دارو را تهیه می‌کند. ▫️مَثَل نماز همین است. اسماء حسنی هر کدام به تنهایی یک اثری دارد، یا الله یک اثر دارد، یا رحمن یک اثر دارد، الله اکبر یک اثر دارد، سبحان الله یک اثر دیگری دارد؛ اما اگر اینها را در عملی مثل نماز طبق قواعد و ضوابط جمع کردند خیلی آثار فوق العاده‌ای پیدا می‌کند. نماز معجونی از اذکار و اوراد و دعاها و خضوع و خشوع است. همه چیزی در آن هست. تسبیح، تهلیل، تکبیر، تقدیس، قیام، رکوع، سجود در آن هست. لذا دوای هر دردی است. خدا می‌داند. نگاه کنید در روایات برای فقر و پریشانی برای رفع گرفتاری، برای رفع هم و غم و ... برای تمام اینها نماز دارد! نماز یک چنین معجونی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹قیام نماز اشاره است به اینکه پروردگارا! برای انجام واجبات و ترک محرمات ایستاده ام و تا آخرین نفس برای اطاعت تو ایستادگی می‌کنم. معنای رکوع این است که پروردگارا! تسلیم امر تو هستم و به آنها گردن نهاده¬ام و لو گردنم را بزنی در مقابل اطاعت تو رو برگردان نیستم. سجود یعنی من فناء فی الله هستم. از همه چیز چشم پوشیده ام و سر تعظیم به عظمت تو فرود آورده ام. یعنی خداوندا من چشم از جمیع ماسوای تو پوشیدم و تو را می‌پرستم و عبادت می‌کنم و بس. چشم و نظر به احدی غیر از تو ندارم. سجده اشاره به این است. 🔸سجده اول که سرت را روی مهر می‌گذاری، اشاره به این است که خدایا من از خاکم، من پستم، ناچیزم. سرت را که از مُهر بر می‌داری یعنی من را از خاک ایجاد کردی. بار دوم سرت را روی مهر می‌گذاری یعنی دو مرتبه من به همین خاک بر می‌گردم. سرت را که از سجده دوم بلند می‌کنی یعنی دو مرتبه برای حساب و کتاب و معاد بلند می‌شوم. شهادتش ، اذان و اقامه اش و ... معرکه است. چه اشاراتی در اینها هست. دلم می‌خواست آقایان این کتاب را بخوانند تا با جذبات و حالاتی که برای بزرگان و اهل معرفت هست، آشنا شوند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶آثار دروغگویی ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔹نماز خیلی پر ارزش و پرمحتوا است نماز داروی هر دردی است و خیلی با عظمت است لکن نمازی که نماز باشد نه این الا کلنگ های ناصری! نمازهای بنده شبیه هدیه آن عرب است. عرب‌های بیابانی که از آب خیلی دور هستند؛ چاه آب دارند لکن آب چاه شور است. گودال هایی می‌کَنند تا باران در آن جمع شود و استفاده کنند. آب شیرین شان اغلب از این راه است. 🔺یک مرتبه باران آمد و آب در این گودال جمع شد. حالا پشکل و چیزهای دیگر هم در آن بود. این عرب روی آنرا عقب زد و یک مشکی از این آب ها برداشت و تصمیم گرفت برای خلیفه در بغداد ببرم. خبر نداشت که آب دجله آنجا هست آب فرات هست. چه آب هایی! آقا به گمانش بغداد هم مثل اینجا بیابان است. یک مشکی پر آب کرد و سوار شتر شد و به دربار خلیفه رفت و گفت: می‌خواهم خلیفه را ببینم، هدیه‌ای برای او آوردم. گفتند: بابا چی هست؟ گفت: بروید به خلیفه بگویید هدیه¬ام مهم است. رفتند به خلیفه عباسی گفتند که عربی شتر سوار می‌گوید هدیه آوردم گفت: بگویید داخل شود. خلیفه به او گفت: چه آوردی؟ گفت: بعد از مدتی باران آمد و آب ها جمع شده، از آن آب های باران یک مشکی برای شما آوردم که میل بفرمایید. خلیفه گفت: به به، بسیار عالی است. افرادی که اطراف بودند خندیدند. خلیفه نهیبی زد که ساکت باشید. 🔹بنده خدا، زحمت کشیده و این همه راه آمده است. بعد خلیفه گفت بابا! مَشک را بیاور! وقتی مَشک را آورد. خلیفه به اطرفیانش گفت: این آب را در یک ظرفی بریزید که مخصوص خودم باشد. هیچ کس دیگر از این آب نخورد و یک پاداش زیادی به عرب داد و گفت تو برو. اطرافیان به خلیفه گفتند: این چه کاری بود کردی؟! گفت: این عرب به امیدی آمده بود، بنده خدا به گمانش که اینجا آب شیرین نیست. 🔸حقیقت مطلب همین است. این عبادات ما در خانه حق ارزشی ندارد. ولی ما به خیال خودمان فکر می‌کنیم چه کار مهمی‌کرده‌ایم و برایش حساب باز می‌کنیم. آنچه که ارزش به نمازهای ما یا سایر عبادات ما می‌دهد خلوص و صلوات بر محمد و آل محمد است. خدا می‌داند صلوات چقدر آثار و برکات برای ما دارد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
🔹در قرآن مکرر از زکات اسم برده شده است. مثلا خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَكِّيهِمْ بِها وَ صَلِّ عَلَيْهِمْ مراد از صدقه اینجا زکات است. یعنی ای حبیب ما! از اموال آنها صدقه‏اى (بعنوان زكات) بگير، تا بوسيله آن، آنها را پاك سازى و پرورش دهى! یا در سوره توبه می‌فرماید: فَريضَةً مِنَ اللَّهِ یعنی زکات با شرایط آن برای هر مسلمانی واجب است. زکات یکی از واجبات و یکی از فروع دین است. بلکه می‌توانیم بگوییم بعد از نماز، اهم فروع دین است ولذا در قرآن اغلب جاها که نماز ذکر شده است زکات هم پشت سر آن ذکر شده است. مثل وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاه . چیزهایی که زکات به آنها تعلق می‌گیرد هر کدام هم نصاب هایی دارند. مثلا گندم یک نصابی دارد. جو یک نصابی دارد. خرما و کشمش و اینها یک نِصابی دارند به آن نصاب که برسد زکات واجب است. اگر نرسید واجب نیست. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 موضوع: دنیا محل تجارت آخرت .┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
🔹اهل بيت عصمت و طهارت هر دو نوع از زکات را داشتند. یعنی هم زکات اموال خود را می‌دادند. و هم خودشان را به تمام معنا تزکیه کرده بودند. یعنی طاهر و مطهر بودند. یعنی وجودشان محلای به صفات حمیده بود. یک معنای دیگر برای اتیتم الزکوه کرد. و آن این است که انسان یک جوارحی دارد و یک جوانحی دارد. چشم و گوش و دست و پا جوارح هستند. انسان ابزار باطنی هم دارد مثل قلب و عقل و ... که در باطن در وجود انسان هستند. این نعمت های ظاهری و باطنی که اهل بيت عليهم السلام داشتند به سرحد نصاب بود. همانطور که در همین زیارت جامعه دارد که آتَاكُمُ اللَّهُ مَا لَمْ يُؤْتِ أَحَداً مِنَ الْعَالَمِين‏ یعنی ای اهل بيت عصمت و طهارت خداوند عنایات و تفضلاتی به شما کرده است که به احدی از عالمین ننموده است. حالا که این نعمت های ظاهری و باطنی به حد نصاب و کمال رسیده اینها زکات می‌دهند. چشمشان را زکاتش را دادند. گوششان را زکاتش را دادند. حالا زکات چشم و گوش و دست چه چیزی است؟ آن خودش یک بحث دیگری دارد. این ابزار عبودیتی که خدا در اختیار انوار مقدسه چهارده معصوم قرار داد تماما به سر حد نصاب رسیده بودند و باید زکاتش را می¬دادند. و اهل بيت عليهم السلام زکات آنها را ادا کردند. زکات علمشان را دادند. زکات قدرتشان را دادند. زکات تمام صفات های حمیده را دادند. ظاهرا مراد از و اتیتم الزکوه این معنا باشد. این مرحله است که اختصاص به انوار مقدسه چهارده نور مقدس دارد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا