🔹حضرت زهرا علیها السلام در عالم وجود عظمتی استثنایی دارد. امام باقر علیه السلام فرمودند:
اطاعت حضرت زهرا علیها السلام برای همة موجودات واجب بود و حتی تمام انبیا موظف بودند از حضرت زهرا علیها السلام اطاعت کنند.(عوالم العلوم و المعارف، ج1، ص172)
حضرت امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
ما حجت خدا بر عالم وجود هستیم و مادر ما حجت خدا بر ما است.(اطيب البيان، ج 13، ص 225.)
حضرت زهرا علیها السلام خیلی مقام دارد. بیسبب نبود که حضرت امیر علیه السلام در فراق حضرت میسوختند و میگریستند. ایشان حضرت زهرا علیها السلام میشناختند. این همه سفارش پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در مورد حضرت زهرا علیها السلام به سبب عظمت و مقام آن حضرت بود.
🔻 کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
#عکسنوشته #فاطمیه #حضرتزهراس #تسبیح
🔶تسبیحات حضرت زهرا س
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜
روایت از نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است که حضرت فرمودند:
فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا؛( بحارالأنوار، ج 27، ص 62.)
فاطمه علیها السلام پاره ای از تن من است و روح من است که بین دو پهلویم قرار دارد. آنچه او را ناراحت کند، من را ناراحت مینماید و آنچه او را خوشحال کند، من را شاد مینماید. طبق شهادت قرآن که میفرماید: «وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الهَوَى*إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَی»،( و پيامبر هرگز از روي هواي نفس سخن نميگويد* [آنچه ميگويد] چيزي جز وحي كه بر او نازل شده نيست (سوره نجم: 3و4).) آنچه که پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم بفرماید از خودش نیست؛ بلکه وحی الهی است؛ پس این جمله را که فرمود: «فاطمه پاره تن من و روح من است» وحی الهی است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم گزاف گویی و مبالغه نمیکنند و آنچه میگویند عین حقیقت است. بر اساس این روایت، حضرت زهرا علیها السلام به منزله روح پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است و این، مقام و منزلت بسیار بزرگی است.
#پیامبر #فاطمیه
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپویژه #فاطمیه #حضرتزهراس
🔶مختصات حضرت زهرا س
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
👉@naseri_ir
🔹بر اساس روایات، خیلی آثار و نتایج فوق العادهای در این نماز هست. مثل معجونی است که اطبا درست میکنند. در طب مفصل نوشتهاند که مفردات یعنی هر کدام از داروها به تنهایی چه آثاری دارد. یکی یکی آثار آنها را نوشتهاند. یا آثار میوه ها و سبزیجات را نوشتهاند. هر کدام از آنها جزء مفردات است. اگر چند تا از اینها را با هم ترکیب کردیم میشود مرکبات که اثر دیگری دارد. این را هم نوشتهاند که اگر چند دارو را ترکیب کردید چه اثری دارد. آثار آن غیر از مفردات آنها است! مفردات هر کدام یک اثری دارند اما الان که معجون شد یک اثر فوق العادهای دارد.
🔸حالا اگر چنانچه یک کسی یک معجونی درست بکند و بگوید که این معجون، برای رفع کسالت روحی و جسمینافع است، امراض مزمن را برطرف میکند، اگر کسی از این دارو استفاده کند کلیه قوای از دست رفته او باز میگردد و کلیه دردهای او را دوا میکند، اگر یک چنین دارویی باشد، هر کسی به هر قیمتی باشد آن دارو را تهیه میکند.
▫️مَثَل نماز همین است. اسماء حسنی هر کدام به تنهایی یک اثری دارد، یا الله یک اثر دارد، یا رحمن یک اثر دارد، الله اکبر یک اثر دارد، سبحان الله یک اثر دیگری دارد؛ اما اگر اینها را در عملی مثل نماز طبق قواعد و ضوابط جمع کردند خیلی آثار فوق العادهای پیدا میکند. نماز معجونی از اذکار و اوراد و دعاها و خضوع و خشوع است. همه چیزی در آن هست. تسبیح، تهلیل، تکبیر، تقدیس، قیام، رکوع، سجود در آن هست. لذا دوای هر دردی است. خدا میداند. نگاه کنید در روایات برای فقر و پریشانی برای رفع گرفتاری، برای رفع هم و غم و ... برای تمام اینها نماز دارد! نماز یک چنین معجونی است.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺کانال رسمی آیت الله ناصری
👉@naseri_ir
🔹قیام نماز اشاره است به اینکه پروردگارا! برای انجام واجبات و ترک محرمات ایستاده ام و تا آخرین نفس برای اطاعت تو ایستادگی میکنم. معنای رکوع این است که پروردگارا! تسلیم امر تو هستم و به آنها گردن نهاده¬ام و لو گردنم را بزنی در مقابل اطاعت تو رو برگردان نیستم. سجود یعنی من فناء فی الله هستم. از همه چیز چشم پوشیده ام و سر تعظیم به عظمت تو فرود آورده ام. یعنی خداوندا من چشم از جمیع ماسوای تو پوشیدم و تو را میپرستم و عبادت میکنم و بس. چشم و نظر به احدی غیر از تو ندارم. سجده اشاره به این است.
🔸سجده اول که سرت را روی مهر میگذاری، اشاره به این است که خدایا من از خاکم، من پستم، ناچیزم. سرت را که از مُهر بر میداری یعنی من را از خاک ایجاد کردی. بار دوم سرت را روی مهر میگذاری یعنی دو مرتبه من به همین خاک بر میگردم. سرت را که از سجده دوم بلند میکنی یعنی دو مرتبه برای حساب و کتاب و معاد بلند میشوم. شهادتش ، اذان و اقامه اش و ... معرکه است. چه اشاراتی در اینها هست. دلم میخواست آقایان این کتاب را بخوانند تا با جذبات و حالاتی که برای بزرگان و اهل معرفت هست، آشنا شوند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺کانال رسمی آیت الله ناصری
👉@naseri_ir