eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
938 ویدیو
45 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻ولادت پربرکت امام رافت و مهربانی حضرت رضا علیه السلام بر امام زمان و همه محبین مبارک باد. 🔺 @nasery_ir
هدایت شده از الهادی
1644bf6031-5b552ef8c2fbb8e1008b55be.mp3
11.68M
* 🎧راهکارهای عملی برای رسیدن به حیات دل شب ولادت امام رضا علیه السلام 1396/5/12 ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
25.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥 بیانات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری به مناسبت ولادت امام رضا علیه السلام خطاب به اعضای محترم کانال 🗓تاریخ: 1395/5/24 🔺 @nasery_ir
0ebc6b2c39-5b552ef8c2fbb86e008b5529.mp3
8.34M
* 🎧موضوع: امام رضا علیه السلام تاریخ : 1396/4/30 مدت زمان: ۳۵ دقیقه ۸ مگابایت 🔺 @nasery_ir
_97.5.2.mp3
9.2M
🎧موضوع: اربعین کلیمی، امام رضا علیه السلام 🗓تاریخ: 1397/5/2 🔺 @nasery_ir
👆با توجه به مطالب ارزنده ای که در این جلسه ارائه شده، استفاده از آن به همه همراهان عزیز توصیه می گردد.
🔻ما در عالَم مادّه و دنیا، مثل كسی هستیم كه می خواهد غذای لذیذی بخورد؛ ولی بر زبان او پلاستیكی نازك كشیده شده است؛ ببینید چنین کسی چطور غذای لذیذ به دهانش طعم نمی دهد و اگر آن پلاستیك را بردارد، چقدر برای او لذّت‌بخش می شود؟ وقتی انسان از جسم و بدن خود بگذرد، مثل این است كه آن پلاستیك نازك را از روی حس‌های او برداشته اند؛ البته به شرطی كه انسان، شلوغ نباشد؛[ منظور این است که افکار متشتّت نداشته باشد. ] و راهی به عالم معنا پیدا كرده باشد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
سخنرانی_حجت_الاسلام_و_المسلمین_حاج_شیخ_جعفر_ناصری_در_جمع_روحانیون_دولت_آباد_اصفهان97.5.3_.mp3
7.09M
🎧موضوع: عوامل موفقیت روحانیت 🗓تاریخ جلسه: 1397/5/3 🔹در جمع طلاب و روحانیون شهر دولت آباد اصفهان با حضور حضرت آیت الله ناصری 🔸مخصوص طلاب و روحانیون 🔺 @nasery_ir
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻«كتاب» اگر درست معنا می شد، خوب بود. كتاب، خیلی وسیع‌تر از این حرفهاست؛ یعنی عالَم، یك مهندسی دارد كه آن مهندس، قرآن و دیگر كتب آسمانی را هم او مهندسی كرده است. آن آصف بن برخیا كه «علم من الكتاب» داشت، قاعدتاً علم او از کتاب قرآن نبوده است؛ منظور، كتابی بوده كه مربوط به همان انبیای قبلی بوده است. شاید منظور از کتاب، زبور حضرت داوود باشد؛ ولی ساختار همه‌ی کتاب‌های خلقت را او مهندسی كرده است. همه‌ی هستی، یك كتاب است. وجود انسان یك كتاب است؛ منتها حروفش را نمی شناسیم. کتاب، وجود خود ماست؛ ولی حروف کتاب خودمان را هم نمی‌شناسیم. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻تازه در این حروف وجودی، ما چه حرفی هستیم، آن را هم نمی دانیم. قرآن، حروف انبیاء را مشخص كرده است؛ البتّه اگر كسی وارد شود. مرحوم آیت‌الله قاضی فرموده بودند: «در بعضی حروف مقطعه، همه اسرار نهفته است.» این، مربوط به انبیاء است؛ چطور مربوط به انبیاست؟ از این سوره به آن سوره رفته و به قسمتی از آن اشاره کرده است و بعد از آن سوره‌ به ‌سوره دیگر رفته و قسمت بعدی آن را در آن سوره توضیح داده است. خلاصه یک سرّ قرآنی را یکجا همه‌اش را نقل نمی‌کند که البته فهم آن یك نور بصیرتی می خواهد. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل 🔻من عقیده ام این است كه قرآن، حدّ و حدود انبیاء را مشخص كرده است. شما مگر نمی خواهید بدانید حضرت اسماعیل در چه مرتبه ای قرار داشتند و حضرت ادریس در چه مرتبه ای؟ خدای متعال در قرآن این مراتب را آورده است. شاید حدّ ما نیست كه وارد این صحبت‌ها شویم و نباید وارد شویم. در تفاسیر عمدتاً در تفسیر حروف مقطعه نوشته اند كه این‌ها از اسراری است كه علمش نزد رسول خدا و ائمه اطهار علیهم‌السلام است. درست هم همین است؛ امّا بالأخره این كتاب، هدًی للمتّقین هم هست. انسان از خدا بخواهد كه از متّقین قرار بگیرد. وقتی كه به آصف بن برخیا «علم من الكتاب» داده‌اند، احتمال دارد كه به دیگری هم بدهند؛ منتها ما با داشتن چند اصطلاحی كه از تراوشات افكار دیگران است و چه بسا جایگاهی در آن كتاب اصلی نداشته باشد، خودمان را خیلی دست پُر تصوّر نكنیم. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻علوم و معارف، این‌هاست. اینكه مثلاً یك هواپیما فلان‌طور ساخته شود، این هم بالأخره در قرآن هست؛ اما مطالب مهم‌تری هست که باید دنبال آن‌ها بود. یکی از علما بر منبر فریاد می زد و می گفت: «علومی هست كه بزرگ‌ترین پرفسورها نمی توانند درباره اش خواب هم ببینند و به تصوّرشان هم خطور نمی كند و همه‌ی آن علوم در قرآن هست.» چگونه این كتاب، چینش شده كه ظهور حضرت بقیة الله، شروع انقلاب، تا جهان‌شمول‌شدن آن _به قول امروزی‌ها_ تا تسلّط كامل آن، در آن، چینش شده است و ما همین‌ طور قرآن را بخوانیم؛ ولی به حقیقتش پی نبریم. تازه فكر كنیم كه ما اهل قرآن هستیم؛ اصلاً بین قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام در قدم‌به‌قدم و آیه‌به‌آیه، فاصله ای نیست. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻اینكه حضرت فرمودند: آنچه از تأیید و رحمت در قرآن است، راجع به اهل‌بیت علیهم‌السلام است و آنچه مربوط به نفرت و نار است، راجع به دشمنانشان است،(رک: البرهان في تفسير القرآن ؛ ج5 ؛ ص719) یك حقیقتی است كه آیه‌به‌آیه و کلمه‌به‌كلمه می شود در آیات حس كرد و به آن رسید. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
👇👇👇
هدایت شده از الهادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥سفارشات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله در مورد اهمیت و آثار نماز یکشنبه ماه ذی القعده 🗓 ۱۳۹۵/۵/۱۷ 🔺 @nasery_ir
🔻حضرت موسی بسیار اهل گذشت بوده اند. مردم آن زمان می‌دانستند نبوّت چه عظمتی دارد و نبی‌شدن چه مرتبه‌ی بلندی است. حضرت موسی، شب در حال حرکت بودند كه نبوّت به ایشان ارائه شد: یا مُوسى إِنِّی أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعالَمین، (اى موسى، منم خداى يكتا، پروردگار جهانيان. قصص، 30) وقتی نبوّت عرضه شد، با گذشت و صدق و صفای فوق‌العاده‌ای گفت: وَ أَخی هارُونُ هُوَ أَفْصَحُ مِنِّی لِساناً فَأَرْسِلْهُ مَعی رِدْءاً یصَدِّقُنی إِنِّی أَخافُ أَنْ یكَذِّبُونِ؛ (و برادرم هارون از من به زبان -سخن گفتن- شيواتر است، پس او را با من به مددكارى بفرست كه مرا تصديق كند- راستى و درستى دعوى مرا بيان كند-، زيرا مى ترسم مرا دروغگو شمرند. قصص، 34) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻خیلی بزرگواری می خواهد تا انسان این‌گونه گذشت داشته باشد. می دانست اگر كسی نبی شد، در دنیا و آخرت، ممتاز خواهد بود. ارتباطات اجتماعی هارون، بهتر بود؛ ولی خداوند موسی را برای این كار انتخاب كرد. بعد هم بین آن دو تقسیم شد؛ یعنی ادامه‌ی خط نبوّت، در ذریّه‌ی هارون قرار گرفت، ولی با دعای حضرت موسی، یك روغنی به چراغ هارون هم ریختند. خداوند در جواب موسی فرمود: نگران نباش: وَ لَقَدْ مَنَنَّا عَلَيْكَ مَرَّةً أُخْرَى(و ما بار ديگر به تو نعمت فراوان دادهايم. طه، 29-37) ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻داستانی زیبا و جذاب در مورد وسعت علوم قرآنی 🔹شما می توانید برای مطالعه این داستان به لینک زیر مراجعه نمایید:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11482
جلسه_با_طلاب_مدرسه_عالی_فقه_اصفهان_97.5.4.mp3
5.4M
🎧موضوع: هدف و مسیر رشد معنوی در جمع خانوادگی طلاب و روحانیون 🗓تاریخ: 1397/5/4 🔸 مخصوص خانواده های طلاب محترم 🔺 @nasery_ir
🔻خداوند متعال در قرآن چینشی قرار داده است! یك ساعت بزرگ را تصوّر كنید كه صد چرخ‌دنده داشته باشد؛ چرخ‌دنده‌های كوچك و بزرگ که این‌ها همه در هم می چرخند؛ حروف، كلمات، جملات، آیات و سوره ها هم چرخ‌دنده های كوچك و بزرگی هستند كه هم‌زمان در حال چرخیدن هستند. نه تنها این‌ها می چرخند؛ بلكه هم‌زمان هستی هم با آن‌ها می چرخد؛ یعنی اگر سیر كواكب هم هست، روی آن چینش است. اگر یك چیز خیلی ریزی كه با چشم ظاهری هم دیده نمی شود، و مشغول چرخیدن است، آن هم طبق آن قاعده است و در آن كتاب هست و این کتاب‌ها در ضمن، یك كتاب است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید:‌ وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ كُلَّ شَیءٍ حَی؛ (و هر چيز زندهاى را از آب پديد كرديم؟ انبیاء، 30.) شاید در دنیا این‌طور باشد كه ما مرتّب اصرار داشته باشیم كه معانی فهم خودمان را محدود كنیم؛ ولی حدّاقل هر عالَمی اصطلاحات خاص خودش را دارد. اگر در دنیا به این مایع سیّال، آب می گویند و موجودات هم وابسته به آن هستند، شاید در بعضی عوالم، برزخ یا غیر برزخ، آب _جدای از شكل مایع سیّالی آن_ یك حقیقت دیگری داشته باشد. شاید از آیه‌ی «وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماء» (و عرش او بر آب بود. هود، 7.) تعبیر به علم شده باشد. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل.... 🔻در عوالمی مثل قیامت، معارف هست و همه‌ی اشیاء‌ حیاتشان به معارف است. شاید اهل جهنّم هم كه از اهل بهشت، آب طلب می‌کنند، چیزی را بخواهند كه مابه‌الامتیاز اهل بهشت و اهل جهنّم است؛ یعنی معرفت اهل بهشت به خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام را طلب می کنند که اهل جهنّم آن را ندارند و انكار می كرده اند و باعث از بین رفتنشان می شود. چیزی كه اهل جهنّم می خواهند، یك مثقال معرفت است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌