❤️ #اطلاعنگاشت | احیاگر
👈 خصوصیات شهید سلیمانی به روایت رهبر انقلاب اسلامی؛ بیان شده در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی
🔹️نگاه جهانی به مسائل
🔹️دفاع از حریمهای مقدس
🔹️احیای جبهه مقاومت
🔹️عزت و اخلاص
🔹️مقابله با شرارتهای آمریکا در منطقه
✏️ رهبر انقلاب: راهبرد همیشگی شهید سلیمانی در این فعّالیّتهای جهادیاش عبارت بود از اینکه جبههی مقاومت را احیا کند؛ یعنی چه؟ یعنی از ظرفیّتها و جوانهای آمادهبهکار خود آن کشورها استفاده کند که این کار را به بهترین وجهی انجام داد. ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
❤️ #اطلاعنگاشت | احیاگر
👈 خصوصیات شهید سلیمانی به روایت رهبر انقلاب اسلامی؛ بیان شده در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی
🔹️نگاه جهانی به مسائل
🔹️دفاع از حریمهای مقدس
🔹️احیای جبهه مقاومت
🔹️عزت و اخلاص
🔹️مقابله با شرارتهای آمریکا در منطقه
✏️ رهبر انقلاب: راهبرد همیشگی شهید سلیمانی در این فعّالیّتهای جهادیاش عبارت بود از اینکه جبههی مقاومت را احیا کند؛ یعنی چه؟ یعنی از ظرفیّتها و جوانهای آمادهبهکار خود آن کشورها استفاده کند که این کار را به بهترین وجهی انجام داد. ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از خیزش
#مهم
#راهکار_سلیمانی_شدن یا
#شاخصه_های_مکتب_سلیمانی
در کلام امام خامنه ای
(1403/10/12)
#بسیار_ضروری برای هر تشکل و مجموعه ای که میخواد با کار #تشکیلاتی وارد میدان #جهاد_فرهنگی بشه
و هر فردی میخواد در حد ظرفیت خودش مثل سردار سلیمانی بشه ویژگیهای سردار رو در خودش ایجاد کنه.
شاخصه های مکتب سلیمانی:
1⃣ #ورود_در_میدان_جهاد_از_همان_اوّل_کار و ایفای نقشی بیبدیل
1) با #ابتکار_عمل
2) با #شهامت
3) با #قدرت
وارد میدان بشود و
4) جان خودش را کف دستش بگیرد.
2⃣ توجه به #احیای_جبهه_مقاومت_بعنوان_راهبردی_همیشگی
(یعنی #استفاده_از_ظرفیتهای_موجود)
راهبرد همیشگی شهید سلیمانی در فعالیتهای جهادیاش عبارت بود از اینکه جبهه مقاومت را احیا کند
👈 یعنی از #ظرفیتها و #جوانهای_آمادهبهکار خود آن کشورها استفاده کند.
روش احیای ظرفیتها:
1) #سازماندهی
2) #آموزش
3) #تجهیز
هزاران جوان بدون سازماندهی ❗️
بدون سلاح ❗️
بدون آموزش❗️
چه کار میتوانند بکنند❓
چه کسی اینها را سازماندهی کرد❓
چه کسی به اینها سلاح داد❓
چه کسی آنها را آموزشهای کوتاهمدّت داد❓
📌این نیروها را شهید سلیمانی #کشید_وسط_میدان
3⃣ اصل دانستن دفاع از حریمهای مقدس در همه مراحل مبارزه
📍از عتبات عالیات
📍از زینبیه
📍از مرقدهای صحابه امیرالمؤمنین
📍از مسجدالاقصیٰ باید دفاع میکرد
👇👇👇
📍#ایران_را_هم_حرم اطلاق میکرد، از ایران هم به عنوان حرم دفاع میکرد.
🌟منطق دفاع از حریمهای مقدس، از حرمهای مقدس، یک منطق بسیار مهم است
4⃣ #نگاه_جهانی_و_بینالمللی به مسائل کشور
نگاه شهید سلیمانی به مسائل کشور یک نگاه بسته و محدود نبود
1) معتقد بود که هر حادثه مهمی که در جهان اتفاق بیفتد، 👈 یک انعکاسی در داخل کشور دارد
2) ♻️ 🚫 خطر را از بیرون از مرزها تشخیص میداد و به فکر علاج بود
👆این خصوصیات در شهید سلیمانی بود امّا نه به عنوان یک شخص
❇️به عنوان عضو یک مکتب، راهرو یک راه به سمت یک هدف
✅«مکتب سلیمانی»... شد شاخص، شد محور، شد مرکز
👇👇👇
ما هم اگر #همان_ایمان، عمل، #عمل_صالح را داشته باشیم،
✨#میشویم_سلیمانی
🖋 تنظیم از موحد داودی
گروه همفکری پرورشی:
https://eitaa.com/joinchat/334365623C77741aa78e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا آخر ببین یه دل سیر بخند
و به زندگی امیدوارتر شو.😄
اتحادونشاط درخانواده🌷🌷
🇮🇷🇵🇸🇱🇧🇮🇶🇾🇪🇸🇾
•❁꧁-•°🦚🕊🦚°•-꧂❁•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توصیۀ مؤکّد حجهالاسلام استاد شجاعی به مطالعۀ کتاب راه رشد:
🔹کسانی که میخواهند کار تربیتی کنند، میخواهند کار پرورشی بکنند، استاد دانشگاه هستند و در علوم انسانی کار میکنند، یا حتی میخواهند روی #خودشان کار جدی تربیتی بکنند، این #بشارت را بدهم که یک کتاب #بسیار_قوی از حضرت آیت الله حائری شیرازی منتشر شده به نام «راه رشد»، حتماً این کتاب را تهیه کنید ... هیچکس نباشد که این کتاب را نخوانده باشد.
💎 #دغدغه_مندان_تعلیم_و_تربیت
✅ #اندیشکده_فاتح
(هیأت رهروان شهدای فرهنگی)
https://eitaa.com/heyat_rahrovan
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
⭕️ فقه برای این صورت و این فرض نوشته شده که یک حکومت ظلمی جوری بر سر کار باشد که بر خلاف «ما أنزلالله» دارد حکم میکند و اجرا میکند، یک عده شیعهٔ مستضعف مظلوم هم یک گوشهای زندگی میکنند. این فقه، دستورالعمل آن عده شیعهی مستضعف مظلوم است. فقه حکومتی نیست.
🔰حضرت آیتالله خامنهای دامَ ظِلُّه
♦️ما به بازنگری در تمام ابواب و کتب فقهیه احتیاج داریم. فقه غنی و سرشار و ارزشمند ما - که خیلی انصافاً فقه قوی و استدلالی و عمیقی است - یک عیب دارد، آن عیب را شماها باید برطرف کنید. آن عیب، عبارت است از اینکه این فقه برای این صورت و این فرض نوشته شده که یک حکومت ظلمی جوری بر سر کار باشد که بر خلاف «ما أنزلالله» دارد حکم میکند و اجرا میکند، یک عده شیعهٔ مستضعف مظلوم هم یک گوشهای زندگی میکنند. این فقه، دستورالعمل آن عده شیعهی مستضعف مظلوم است. فقه حکومتی نیست؛ در تنقیح و تحقیق فقه کنونی ما، روزگاری که این فقه بخواهد نظام جامعه را اداره بکند پیشبینی نشده؛ با آن دید، تحقیق شده و تحقیق هم بسیار عالی است، بسیار دقیق است؛ واقعاً تحقیقات اصولیای که محققین اصولی ما دارند و فقهی (که البته سابقهٔ فقه، خب از اصول، خیلی بیشتر است و تحقیقات فقهی هم سابقهدارتر وریشهدارتر است) کمنظیر است انصافاً، خیلی عالی است، اما این عیب را دارد. این عیب را شما باید برطرف کنید. شما باید یکبار دیگر، از طهارت تا دیات، نگاه کنید و فقهی استنباط کنید برای حکومتکردن.
♦️ما میخواهیم الآن حکومت کنیم، بر مبنای فقه اسلام. اسلام، اقتصاد دارد، روابط اجتماعی دارد، سیاست مالی دارد، سیاست پولی دارد، روابط خارجی دارد، جنگ دارد، صلح و مذاکره دارد، آتشبس موقت دارد، نظام کارگری وکارخانه دارد، مسائل حکومتی دارد، قانونگذاران دارد، مدیران دارد، بیعت دارد، اولوالامر دارد، اطاعت از اولوالامر دارد، ارتش دارد، سلسله مراکز دارد؛ اینها در اسلام هست، مگر میشود بگویید نیست؟ خیلی خب پیدا کنید ببینیم. باید کاری کنید که وقتی کسی رسالهٔ عملیه را باز کرد، بداند چرا مالیات دارند میگیرند و چهجوری باید بگیرند و اگر نگیرند چگونه میشود و بقیهٔ چیزهای دیگر. از اسلام باید اینها استقصاء بشود. این کار را شما باید بکنید.
♦️پنجاه سال وقت داریم ما برای این کار؛ بنده نمیگویم اینها را شما سهچهارساله درست کنید، پنجاه سال وقت دارید؛ پنجاهسال، زمان زیادی است، اما این کار هم بسیار کار عظیمی است. اگر شما قدم اول را برنداشتید قدم پنجاهم برداشته نخواهد شد، این را بدانید. امروز ما داریم حکومت میکنیم، اداره میکنیم کشور را، اما این ادارهٔ امروز ما، با ناشیگری، با بیاطلاعی، با عدم تجربه، با ندانستن نظر اسلام در بسیاری از موارد همراه است. همین مقدارش است که در دنیا این غوغا را به پا کرده، همین مقدارش است که قدرتها را از ما میترساند، اگر آنجور کامل و صحیحش بود ببینید چه میشد.
📕بیانات در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ۱۳۶۴/۰۶/۱۱
پینوشت: در اثر تصرف در محیط و تغییر دادنِ شرایط، واحد مطالعه از فرد به جامعه باید ارتقاء پیدا کند؛ به عبارت دیگر، فقه ادراهٔ فرد باید به فقه ادارهٔ جامعه (با آن گستردگی و پیچیدگی و تنوع) با نگرشی حکومتی و جهانی تبدیل شود.
هدایت شده از کرامت و بصیرت
🔽 فرمان جهاد امام خامنه ای علیه کدام مثلث شوم بود؟
🔹رهبرانقلاب یک نکته راهبردی و البته امیدآفرین به ستایشگران اهل بیت فرمودند: اینکه جهاد زبان در مواردی مهمتر از جهاد جان است...مثل جهاد این روزهای ما که جهاد تبیین است.
🔸تا اینجا اهمیت مساله بود اما یک نکته لطیف دیگر هم فرمودند که به سادگی قابل گذشتن نیست. اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها به کسی محبت پیدا می کنند که اهل جهاد تبیین باشند؛ چرا که مهمترین خصوصیت آن بانوی فداکار و مظلوم تبیین بوده است.
✅ و از نگاه رهبر انقلاب مهمترین ماموریت جهاد تبیین برای این روزها، جهاد علیه یک مثلت شوم است.
🔻آن مثلث شوم چیست؟
🔹فرمودند سه گانه "هراس افکنی، اختلاف افکنی و یاس آفرینی" مثلث اهداف ضداسلامی –ضدایرانی دشمن است و باید با منطق دلنشین، "شجاعت و آگاهی و ایستادگی" را به مردم منتقل کرد.
🔹اما چرا این مثلث؟
امروز جنگ اصلی در ساحت ذهن است.(جنگ شناختی)
ذهن ها تسخیر شود، دشمن بر زمین و زمان مسلط می شوند. کما اینکه تروریست های وابسته به محور تل آویو-واشنگتن در سوریه، ابتدا بر ذهن ها مسلط شدند و بعد میدان.
🔹اساسا جنگ شناختی با این هدف است که با تحریک ذهن و قلب، اراده افراد را به زنجیر بکشد. اینجاست که فرد مسخ شده ناخواسته مثل عروسکی دست ساز اجیر می شود.
✅ اما چرا هراس افکنی؟
نقش هراس افکنی در جنگ های روانی بسیار حساس است. مهمترین نقش هراس افکنی اینست که قدرت تفکر و استدلال فرد را مختل می کند. به اصطلاح فرد دچار کپ کردن محاسباتی می شود. توجه کنیم که مهم نیست فرد چطور فکر می کند و چه تحلیلی از صحنه نبرد دارد، مهم اینست که بترسد. اگر بترسد حتی به داشته های خودش نیز فکر نمی کند.
🔹مثل اخبار جعلی حمله نظامی به تاسیسات هسته ای و یا ضعف ایران در مقاومت نظامی. یا ادعای نفوذ گسترده در سیستم دفاعی و یا برجسته سازی عملیات های خرابکارانه کوچک.
🔸در نهایت؛
هراس افکنی باعث میشود قدرت یک جامعه دچار مرگ عصبی شود. فرد یا جامعه قدرت دارد اما توان کنترل و بهره گیری از قدرت را ندارد.
✅ اما چرا اختلاف افکنی؟
اختلاف افکنی اصل قدرت را مختل می کند. آیه مبارکه 46 انفال می فرماید " وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفشَلُوا." یعنی تنازع کردید، فشل می شوید، سست می شوید و در ادامه می فرماید" وَ تَذهَبَ رِیحُکُم" و عزتتان هم از بین می رود. رهبرانقلاب سال 1401 در دیدار با مسئولین نظام با اشاره به این آیه با تاکید معناداری فرمودند: اگر اختلاف آمد "قهرا خاک نشین می شوید. قهرا ذلیل می شوید. قهرا وسیله تسلط دیگران را بر خودتان فراهم کرده اید".
🔹مثل تقابل دولت با حاکمیت یا استعفای رئیس جمهور یا انگشت اتهام به سمت فرماندهان نظامی گرفتن و مواردی از این دست.
🔸در نهایت؛
اختلاف افکنی، قدرت یک جامعه را از درون متلاشی می کند و قوای جامعه در مواجهه با یکدیگر دچار فرسایش می شود.
✅اما چرا یاس آفرینی؟
یاس آفرینی نیز قدرت شکن است. احساس بن بست یک اثر بسیار کلیدی دارد و آنهم نشستن است. فرد ناامید در نقطه پیروزی، شکست را می پذیرد. یاس آفرینی باعث میشود اساسا قدرت دیده نشود. حرکت و تلاش مورد اعتنا قرار نگیرد. دشمن بزرگنمائی شود و امید از اصلاح رخت ببندد.
🔹مثل بی ارزش نشان دادن موفقیت های علمی و نظامی و کوچک شمردن نقش ایران در معادلات بین المللی و بزرگنمائی مشکلات اقتصادی و غیره.
🔸در نهایت؛
اساسا با یاس آفرینی قدرت دیده نمی شود که بخواهد استفاده شود. فرد یا جامعه دچار وارونه نمائی می شود و شکست را همان ابتدا می پذیرد.
✅ نکته آخر؛
سهم دشمن که روشن است. ذاتش بر خباثت است.
سهم دنیاطلبان و غربزده های داخلی نیز روشن است. اساسا موجود اند به القای دشمن.
سهم مرجفون نیز روشن است. اساسا موجود اند به اغوای دشمن.
اما امان از آنها که نیت شان خیر است اما ثمره عمل شان تثبیت همین مثلث شوم است.
خلاصه اینکه ماموریت امروز جهاد تبیین، روشنگری علیه این مثلث شوم است.
حالا از خود بپرسید ما کجای این مقابله ایستاده ایم؟
✍محسن مهدیان
✅ دریافت اخبار و موضوعات تحلیلی در کانال کرامت و بصیرت :👇
https://eitaa.com/joinchat/2774532098Cded73a3163