eitaa logo
انتشارات تبصیر
1.8هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
723 ویدیو
70 فایل
نشر تبصیر| شماره پروانه: 18402 خانه قرآن و عترت همیار حافظ کانون فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی مدیرمسئول انتشارات: @Tabsir_contact
مشاهده در ایتا
دانلود
إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ التکویر /۲۷ https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
🌷 🍃رسول خدا (ص) میفرمایند : قرآن مرکز تربیت الهی است پس در حد توان آن را بیاموزید ، این قرآن ریسمان الهی و نور نمایان و مایه شفای مفید است، پس آن را بخوانید ( و عمل کنید ) . 📚جامع الاخبار ✍ صفحه ۱۱۴ حدیث ۲۰۰ https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
یک ایه در روز: استغفار می‌کنم از پرده‌ای که روی چشمانم افتاد ... و سرطانی به نام "عادت" که در من جوانه زد! عادت به ندیدن زیبائی‌ها!! عادت به ندیدن نبودن‌ها!! عادت به ندیدنِ جایِ خ...ا...ل...یِ "تـو"!!! علیه السلام تعجیل در ظهور صلوات اللهم عجل لولیک الفرج https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عوارض برآورده نشدن نیازهای زن وشوهر❓ ایرادگیری از هم نارضایتی از زندگی قهرهای طولانی مدت کوبیدن یکدیگر تهدید به جدایی ابرازخستگی وتمارض https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
کودک وقتی مانعی دربرابر خواسته هایش می بیند خشمگین می شود. کمک کنید خشم کودکتان خالی شود بالشت بدید بهش مشت بزنه کاغذ بدید پاره پوره کنه پاهاشو بکوبه زمین حتی خودشم زد بزنه ولی اجازه ندهید شمارو بزنه خشمش که خالی شد خوب میشه ولی اگر تسلیم خشمش شدید یاد میگیرد تمام خواسته هایش را با خشم بگیرد حتی درآینده باهمسرش به مشکل می خورد. https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
🔹یکی از دلایل کشیده شدن دختران به فساد و روابط غیراخلاقی کمبود ارتباط با پدر است دختران نیازمند احساسات پدر هستند اگر دریافت نکنند خارج ازخانه درارتباط باجنس مخالف آنراجستجو میکنند. https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کار کردن روی کلمه ها و تحقیق لغوی باعث میشود زوایای جدیدی از لایه های درونی و پنهانی ایات دست پیدا کنیم در سه ایه اول سوره حجرات کلمه ای که نیاز به توضیح بیشتر و تحقیق لغوی دارد یغضون هست 👇👇👇👇
تحقیق لغوی از (غض)؛ كم كردن صدا و كم كردن نگاه چشم. عبارت راغب چنين است: «الغضّ: النقصان من الطرف و الصوت … » در مجمع البيان فرموده: اصل غضّ بمعني نقصان است گويند: «غضّ من صوته و بصره» يعني از صدا و نگاهش كاست. در اقرب الموارد تخفيف و نگهداري و شكستن صدا و نگاه گفته است در قاموس تخفيف نگاه آمده است در نهايه نقل شده: «كان اذا عطس غضّ صوته» يعني چون عطسه ميكرد صدايش را آرام مينمود. مقصود از نقل اقوال اين است كه غضّ بصر بمعني بستن چشم نيست كه هيچ چيز را نبيند بلكه كوتاه كردن چشم است و بعبارت ديگر ورانداز نكردن است در نهج البلاغه خطبۀ ۱۱ در ضمن دستور حمله بمحمد حنفيّه چنين فرموده: « … ارم ببصرك اقصيالقوم و غضّ بصرك … » نگاهت را بانتهاي قوم بيفكن و همۀ حركاتشان را زير نظر بگير و نگاهت را بخوابان. پيداست منظور آن نيست كه چشمت ببند و با چشم بسته حمله كن بلكه از نگاه بكثرت و سلاح آنها كه باعث سستيست شود چشم برگير و ابتدا فرموده: «ارم ببصرك … ». وَ اقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ … لقمان: ۱۹. در رفتنت معتدل باش و از صدايت بكاه يعني صوت خويش را ملايم كن. إِنَّ الَّذِينَ يَغُضُّونَ أَصْوٰاتَهُمْ عِنْدَ رَسُولِ اللّٰهِ أُولٰئِكَ الَّذِينَ امْتَحَنَ اللّٰهُ قُلُوبَهُمْ لِلتَّقْويٰ … حجرات: ۳. آنانكه صدايشان را در نزد رسول خدا ملايم ميكنند آنها كساني اند كه خدا قلوبشان را براي تقوي آزموده است. قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصٰارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ … وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنٰاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصٰارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ … نور: ۳۰- ۳۱. اين دو آيه دربارۀ نگاه مردان بزنان و زنان بمردان است ولي چنانكه گفته شد مراد از آن چشم بستن و مثل كور بودننيست بلكه مراد كوتاه كردن نگاه و عدم توجّه است بعبارت ديگر يكدفعه با نگاه عادي نگاه ميكنيم مثل نگاه كردن بماشين، خيابان، ساختمان و اجناس بازار، و يكدفعه بطور ورانداز و دقّت و ارزيابي نگاه ميكنيم. منظور اين است كه زنان بمردان نامحرم و بالعكس بطور ورانداز نگاه نكنند و باصطلاح با «ريبه» نگاه نكنند نه اينكه چشم را برهم نهند. «غضّ» هم بنفسه و هم به «من» متعدي ميشود لازم است «من» در هر دو آيه براي تعديه باشد يعني: بمؤمنان بگو نگاه خويش را از نامحرم بپوشانند … بمؤمنات بگو نگاه خويش از نامحرم كوتاه كنند. https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات زبان قرآن علم صرف ؛ علم کلمه شناسی است کلمه در زبان عربی سه قسم است : فعل : کلمه ای که هم زمان دارد هم حدث زمان + حدث ( کار) مثل یذهب = میرود هم زمان ( حال یا اینده ) +حدث (رفتن ) اسم : کلمه ای که فقط حدث دارد و در مورد زمان ساکت است یعنی در مورد زمان اطلاعاتی به ما نمیدهد مثل ذهاب = رفتن حرف : کلمه ای که نه زمان دارد نه حدث ونه به تنهایی معنی دارد حروف زمانی که در جمله قرار بگیرند معنی دار میشوند مثل : علی الی ثم و ... از انجایی که حروف تغییر و دگرگونی در ساختار خود ندارند در علم نحو که علم جمله شناسی است بحث میشوند بنابر این علم صرف: فعل و اسم علم نحو : جمله شناسی + حروف https://eitaa.com/joinchat/3643146337C45b1cd8796