eitaa logo
نشریه حقیقت
174 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
899 ویدیو
132 فایل
🚩 کانال نشریه حقیقت 🚩 📝 نشریه هفتگی نمازجمعه قرچک 🕌 🔄 ارتباط با نشریه حقیقت👇 (جهت ارسال نظر، ایده، پیشنهاد، انتقاد، سؤال و شبهه)👇 👉 @Beheshte_velayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 نمایشگاه سرزمین تمدن‌های کشورهای حوزه مقاومت در برج میلاد آغاز به‌کار کرد و علاقمندان می‌توانند به صورت رایگان از ساعت ۱۷ تا ۲۴ به صورت رایگان تا ۲۶ مرداد ماه از این مجموعه جذاب دیدن کنند. https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
📣 دومین رویداد آیینی "محرم‌شهر" رویداد برای سال دوم از روز سه‌شنبه ۹ مرداد تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در میدان آزادی برگزار می‌شود. https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
🔰 | درست مثل روزهای اول... 📝 آقای راشد یزدی در جلسه‌ای با مبلغین چنین روایت کردند: در ایام عملیات ، آقا حرم مشرّف بودند. خدمت‌شان رسیدم. صحبت از پیری شد، عرض کردم: آقا پیریِ من از پا شروع شد. پیری با شما چه کرده؟ فرمودند: آقای راشد، در سه چیز هنوز قوای بدنم خیلی جوان است، درست مثل روزهای اول: 🔸در مطالعه 🔸در سخنرانی 🔸در آرمان‌هایم. 📷 شرح عکس: تصویری قدیمی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حجت‌الاسلام راشد یزدی در دوران تبعید ایرانشهر (زمستان ۱۳۵۶) https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 نقل‌قول‌های غیرمستند از رهبری، فاقد اعتبار است https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
🪧 | قدر جوانی را بدانید 🔸 مطالبات مطرح شده در مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی در اربعین حسینی (۱۴۰۳/۰۶/۰۴) ▪️ نسخه استوری https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 دوره مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری 🌟 ویژه برادران بالای ۱۸ سال 📋 ثبت نام از ۱۰ مرداد لغایت ۱۰ شهریور 🔸 شروع دوره ۲۰ شهریور 🔻هزینه ثبت نام(بابت تهیه کتاب): ۱۵۰ هزار تومان 🔰 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شعبه تعلیم و تربیت حوزه حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) مراجعه نمایید. ✨ 𝙅𝙤𝙞𝙣➺@Ravi_h3 ┈┉┅━❀🌺🍃🌸❀━┅┉┈ https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
🔰 شاخصه‌های نقد و مطالبه‌گری صحیح و انقلابی 🔻 درست است که امام جامعه انتقاد و مطالبه گری از مسئولین را یک حق برای آحاد مردم، فعالین رسانه ای، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به رسمیت شناخته اند اما برای این حق، چندین شاخصه نیز تعیین کرده اند که هر فردی میخواهد وارد عرصه انتقاد و مطالبه گری از مسئولین شود باید این شاخصه ها را رعایت کند. شاخصه هایی مانند: 1⃣ لحن مناسب داشتن: "بسیاری از انتقادها هم بجاست، منتها لحن انتقاد را خیلی تند نکنید." ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ 2⃣ موجب ناامیدی مردم نشود: " اینکه ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنونده‌ی انتقاد به تعبیر رایج بندِ دلش پاره بشود و بگوید «دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد»، این‌جوری نباید انتقاد بکنیم؛ ما گاهی اوقات اشتباه می کنیم در کیفیّت انتقاد کردن و این‌جوری کار می کنیم." ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ 3⃣ منصفانه باشد: "انتقاد کردن ضرر و ایرادی ندارد، منتها انتقادِ منصفانه باید باشد. انتقاد، به معنای ارائه‌ی نقاط مشکل و راه حلّ آن نقاط و گشودن آن گره‌ها [است]." ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ 4⃣ مسئول و دستگاه را ناکارآمد نشان ندهد: "انتقاد کردنِ صحیح و عاقلانه، غیر از حرف زدن به شکلی است که یک دستگاه را ناکارآمد نشان بدهند و ناموفق جلوه بدهند؛ چه حق باشد، چه ناحق، غلط است." ۱۳۸۵/۰۷/۱۸ 5⃣ سیاه‌نمایی نباشد: "سیاه‌نمایی هنر نیست؛ اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّه‌ای هم می‌تواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند، اینکه هنر نیست. هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد." ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ 6⃣ پازل دشمن را تکمیل نکند: "بیان انتقادی با کامل کردن پازل دشمن فرق می‌کند؛ با بدبین کردن مردم یا گستردن بدبینی در فضای عمومی کشور فرق می‌کند؛ باید واقعاً دلسوزانه باشد." ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ 🔻 و دهها شاخصه دیگر که هر منتقدِ ولایی و انقلابی باید آن را در حوزه و رعایت کند. رهبری حتی انتقاد را معنا کرده اند و فرموده اند: ✅ "انتقاد معنایش این است که هر انسانی بنشیند کند، ببیند نقطه‌ی ضعف کجاست، نقطه‌ی قوّت کجاست؛ بعد ببیند این نقطه‌ی ضعف -اگر می‌تواند علّت‌یابی کند- به کجا برمی‌گردد، سراغ آنجا برود؛ یعنی آن ریشه را پیدا کند، اصل را پیدا کند. اگر این کار انجام شد، درست است؛ این همان چیزی است که انسان از جوان توقّع دارد؛ درست همان چیزی که جناح‌های سیاسی به این چیزها عقیده‌ای ندارند. جناح‌های سیاسی، یکباره، غالبی، خط‌کشی شده و بدون تمحیض در مسائل کار می‌کنند." 🔹 بله، معنی انتقاد، یک عیارسنجی کارشناسانه هست که در درونش هم نقطه ضعف هست هم قوت و هم راهکار، هم موجب تضعیف نظام نمی‌شود هم پازل دشمن را تکمیل نمی‌کند، هم موجب ناامیدی و یأس مردم از کارآمدی مسئولین و دستگاه‌ها و نظام نمی‌شود... 🔻 اینکه مدام دهان را باز کنیم و به بهانه اذنِ انتقاد و مطالبه گری توسط رهبری و بدون رعایت شاخصه های تعیینی ایشان در این حوزه، صدر تا ذیل نظام را زیر سوال ببریم، معنایش انقلابی‌گری و ولایتمداری نیست... https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
🔰 فعالان فرهنگی در زمینه شهدا دیدار 24 مرداد 1403 https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
🔰 | چگونه «دوقطبی کاذب» را از «دوقطبی اصیل» تشخیص دهیم؟ _ ۱ ✏️ «زینب فتحعلی زاده نجیب» 📝 «خط رهبری» در این یادداشت ابعاد موضوع مهمِ دوقطبی‌سازی را براساس نگاه و بیانات رهبر معظم انقلاب تبیین می‌کند. 🔹 «از بپرهیزید.» ۰۸/۰۹/۱۴۰۲ این یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای اصلاح فضای حاکم بر جامعه و البته تقویت انسجام، اتحاد و امنیت ملی است. اما مقصود از این اصطلاح، در عرصه مسائل سیاسی چیست ؟ و چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالین سیاسی را از دوقطبی‌سازی‌های کاذب پرهیز می‌دهند؟ اساسا دوقطبی کاذب چیست؟ با کمی تأمل در گفتارها، رفتارها و رویکردهای مسئولین، نخبگان، فعالین سیاسی و رسانه‌ها روشن می‌شود که دو نوع رفتار دوقطبی‌ساز در جامعه وجود دارد: دوقطبی‌سازی کاذب و دوقطبی‌سازی و اصیل. در ادامه این دو نوع دوقطبی را براساس نگاه رهبر معظم انقلاب مورد تبیین قرار می‌دهیم. * آیا هر اختلاف سلیقه و انتقادی دوقطبی‌سازی است؟ 🔸 ، این نیست که یک عده طرفدار این شخص باشند و یک عده طرفدار شخصی دیگر؛ حتی به معنای اختلاف نظرها و انتقادها نیست، بلکه به معنای ایجاد دو یا چند جریانی است که هواداران آن، مقابل هم بایستند و با هم درگیر شوند: «معنای دوقطبی، اختلاف سلیقه نیست؛ خب اختلاف سلیقه همیشه هست، همیشه بوده.» ۰۳/۰۳/۱۴۰۲ این امر در میان افراد جامعه نیز حاکم است: «ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگری خوشت نیاید؛ دیگری هم از آن دولت دیگر خوشش نیاید، از این دولت خوشش بیاید؛ ممکن است، اشکالی هم ندارد. -رقابتهای انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتّی انتقاد هم به جای خود... این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد.» ۱۴/۰۳/۱۳۹۵ * بر طبل اختلافات نکوبید! 🔸 تلاش برای ایجاد اختلاف و درگیری بین آحاد جامعه و به نزاع و درگیری کشاندن اندیشه‌ها و سلایق سیاسی در مدیریت کشور و ...، همه از مصادیق دو قطبی‌سازی است که باید از آن پرهیز کرد: «بعضیها هم همّشان این است که بنشینند و ذهن و چشم و دست و قلم و زبان مصرف کنند، برای این‌که آتش اختلافی بی‌افروزند و به اسم مسائل خطّی و حزبی و گروهی و جناحی، دو دسته را به جان هم بیندازند! این کارها را باید رها کنند.» ۱۱/۱۲/۱۳۷۸ 🔹 در این میان اما، رسانه‌ها و نقش مهمی در ایجاد دوقطبی‌ها در جامعه دارند. به همین دلیل رهبر انقلاب از برخی اظهارات در فضای مجازی گله می‌کنند: «برخی اظهارات در فضای مجازی و جدا کردن مردم تحت عناوینی مانند طرفدار این یا آن، واقعا جای گله دارد؛ کسانی که دین و مبانی و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، با هر اختلاف سلیقه برادرهای شما هستند و نباید دچار دودستگی شد.» ۰۸/۰۹/۱۴۰۲ در این میان رسانه‌ها نیز باید تقویت همگرایی جناح‌های سیاسی معتقد به نظام را تقویت کنند و نه اینکه اختلافات را تشدید کنند: «روزنامه‌ها باید کاری کنند که دلها را به هم نزدیک نمایند؛ جناحها را به هم نزدیک نمایند. اگر جناحهای و گروههای سیاسی واقعاً معتقد به یک مبنا و اصلی هستند، باید سعی کنند که هرچه ممکن است، در عمل، خودشان را به گروههای رقیبشان نزدیک کنند، با هم مهربانی کنند، قضایای گوناگون را با هم حل کنند؛ نه این که اختلافات را همین‌طور دائم موج بدهند، اوج بدهند، بزرگنمایی کنند، بنویسند و بگویند. این فضا را متشنّج خواهد کرد.» ۰۴/۱۰/۱۳۷۷ 🔸 ضمنا همه باید مراقبت کنند: «تا دولت به خاطر این اختلاف نظرها، اختلاف سلیقه، اختلاف مذاق و اختلاف جناح، مورد تضعیف قرار نگیرد. دولت را باید نگه داشت. همه باید رئیس‌جمهور را مورد قرار بدهند و این را همه یک اصل بدانند.» ۱۸/۰۷/۱۳۸۵ البته پرهیز از دوقطبی‌سازی منافاتی با نقد و مطالبه‌گری هم ندراد بلکه مسئله به نوع نگرش و رفتار صحیح در این عرصه برمی‌گردد: «این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن... این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند.» ۱۳۹۵/۳/۱۴ * دل مردم را نشکنید 🔹نکته‌ی کلیدی این است که در کنار همه اختلاف سلیقه‌ها باید مواظب جو حاکم بر جامعه و امنیت روانی مردم بود و فضا را متشنّج نکرد: « مردم عادّی که اکثریت مردم این کشورند، اصلاً توجّه و اعتنایی به این جناح‌بندیها و خط‌بازیها ندارند؛ ولی دلشان می‌شکند که ببینند در بالا رؤسا و مسؤولان کشور با هم اختلاف دارند و باهم بدند... اگر [مسئولان] با هم دشمنی کنند، بخواهند زیرپای هم را خالی کنند، دائم علیه هم حرف بزنند و بدتر از همه فضا را متشنّج کنند... این درست همان نقشی است که بوقهای تبلیغاتی و رادیوهای خارجی... ایفا می‌کنند؛ یعنی به جان یکدیگر انداختن دستجات مختلف.» ۰۴/۱۰/۱۳۷۷ https://eitaa.com/nashrieh_haghighat
🔰 | چگونه «دوقطبی کاذب» را از «دوقطبی اصیل» تشخیص دهیم؟ _ ۲ : * کدام رفتارهای دوقطبی‌سازی مطابق با خواست دشمن است؟ 🔸 یکی از ترفندهای و دودستگی‌های کاذب و ساختگی است که اتحاد و انسجام یک ملت را نشانه می‌گیرد. امام خمینی(ره) با عبرت از تاریخ می‌فرمایند: «وقتی که تاریخ مشروطیت را بخوانید می‏بینید که در مشروطه بعد از اینکه ابتدا پیش رفت، دست‏هایی آمد و تمام مردم ایران را به دو طبقه تقسیم بندی کرد... تا آنجا که مرحوم «حاج شیخ فضل اللّه‏ نوری»را... در همین تهران به دار زدند.» (صحیفه امام خمینی » جلد 18 » صفحه 170) 🔹 در حقیقت یکی از شگردهای دشمن ایجاد و دودستگی در میان افراد جامعه است: «یکی از این ترفندهایی که اخیراً [دشمنان] یاد گرفته‌اند و دارند اعمال می‌کنند، ایجاد دوقطبی‌های کاذب است؛ .» ۰۵/۱۲/۱۳۹۴ «درست عکس آن چیزی که جمهوری اسلامی بر اساس آن بنا شده است؛ یعنی آمیختگی کامل نظام با مردم.» ۱۹/۱۱/۱۳۹۴ 🔸 دشمن در این دوقطبی‌سازی سعی دارد با القائات خود، افراد و جریان‌ها را در مقابل هم قرار دهد: «سیاست دشمنان انقلاب... ایجاد اختلاف است؛ دوقطبی کردن مردم... یک وقت هست، اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود ــ هرچه می‌خواهد باشد: فکر، عمل، خوب، بد ــ از سوی این طرف دیگر محکوم است، از این هم هرچه صادر می‌شود از طرف او محکوم است؛ اسم این «» است. دوقطبی در جامعه ایجاد می‌کنند. هر کاری طرف مقابل بکند، این طرف او را محکوم می‌کند، ولو خوب باشد. اینها از کارهایی است که امروز مخالفین ملّت ایران و دشمنان ملّت ایران مشغولند.» ۱۹/۱۰/۱۴۰۲ 🔹 در این فضای دوقطبی «وقتی این اختلاف سلیقه به وجود آمد؛ در هر تصمیمی به جای اینکه به حق و مصلحت فکر کنیم، به جایگاه این دسته‌بندی فکر می‌کنیم؛ دسته‌ی ما این‌جوری می‌خواهد، پس باید این بشود؛ حالا حق هست یا نیست، مصلحت هست یا نیست، [فرقی نمی‌کند؛] معنای دوقطبی این است.» ۰۳/۰۳/۱۴۰۲ لذا این دوقطبی است: «ایجاد دوجریانی، دوفرقه‌ای و دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است.» ۱۹/۰۲/۱۳۹۵ 🔸نکته‌ی کلید ماجرا این است که دوقطبی‌های دروغین و انحرافی را در جامعه فعال می‌کنند: «ما در داخل کشور یک گُسلهایی داریم، گُسلهای قومی داریم، گُسلهای عقیدتی داریم، سنّی و شیعه داریم مثلاً فرض بفرمایید، گُسلهای جناحی داریم -همین جناحهایی که هست، که می‌بینید- این گُسلها تا مادامی که فعّال نشده، زلزله به وجود نمی‌آید؛ اشکالی هم ندارد. بودن اختلافات اشکالی ندارد. اگر چنانچه این گُسلها فعّال شد، آن‌وقت زلزله به وجود می‌آید؛ سعی دشمن در فعال کردن این گُسلها است؛ حواستان باشد.» ۱۶/۰۳/۱۳۹۵ * دو قطبی حقیقی، مایه‌ی اتحاد 🔹 در مقابل دوقطبی‌های دروغین دشمن، یک دوقطبی حقیقی وجود دارد: «دوقطبی انقلاب و استکبار. آن کسانی که تفاله‌های بازمانده‌ی از دوران غلبه‌ی استکبارند و هرکسی که دنبال آنها است، همفکر آنها است، بله، اینها با انقلاب بدند؛ این دوقطبی هست امّا قاطبه‌ی ملّت ایران، قاطبه‌ی انقلابی، علاقه‌مند به نظام اسلامی، عاشق امام و خاطرات امام -آنهایی که امام را حتّی یک لحظه هم ندیدند و بعد از رحلت امام به دنیا آمدند- و فرمایشات امام، صدای امام، توصیه‌های امام و اصولی که امام پایه‌گذاری کرده [هستند]؛ قاطبه‌ی ملّت ایران به اینها علاقه‌مندند؛ بله، [بین‌] آن کسانی که به امام علاقه‌مندند، به انقلاب علاقه‌مندند، با کسانی که اصل انقلاب را قبول ندارند، اصل نظام را قبول ندارند، البتّه یک دوقطبی این‌جوری هست.» ۰۵/۱۲/۱۳۹۴ این دوقطبی اصیل، است زیرا ما برای تقویت انسجام ملّی و اتّحاد ملّی لازم است که از هر آنچه باعث خدشه به اتّحاد است پرهیز کنیم و بدانیم، این اتحاد «آن‌وقتی آشکار و بارز خواهد شد که با دشمن، فاصله‌گذاری واضحی انجام بگیرد... وقتی شما می‌بینید که عدّه‌ای با اساس نظام شما، با اساس انقلاب شما، با اساس باور و دین شما بنای مخالفت و بنای کارشکنی و اذیّت کردن دارند، باید فاصله‌ی خودتان را با اینها مشخّص کنید و اعلام بکنید که با اینها فاصله دارید؛ این یک ‌چیز لازمی است. بخصوص ما مسئولین در این زمینه بایستی خیلی جدّی و کوشا باشیم. اگر این [طور] شد، آن‌وقت اتّحاد و معنا پیدا می‌کند و تحقّق پیدا می‌کند.» ۲۲/۰۳/۱۳۹۶ 🔸 بنابراین با دشمن همراه با پرهیز از ایجاد دوقطبی با معتقدین به نظام و پرهیز از تشنج‌آفرینی در فضای سیاسی و رسانه‌ای، راهبردی وحدت‌آفرین و مدنظر رهبر معظم انقلاب است که به نوبه‌ی خود موجب ناکام ماندن دشمنان در توطئه‌ی ایجاد اختلاف و خدشه بر انسجام ملی شد و امنیت روانی آحاد ملت را نیز تقویت می‌کند. https://eitaa.com/nashrieh_haghighat