eitaa logo
نسل صالح
43 دنبال‌کننده
107 عکس
116 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 آزادی اقتصادی ⏬ آیت الله خامنه ای (ریاست جمهور وقت):🎤 🌷 قسمت اول 🌷 💥 از مسئله‌ی آزادی اقتصادی در اسلام سوء استفاده‌ های زیادی هم شده است. از طرفی طرفداران مکاتب چپ سوء استفاده کردند و گفتند اسلام طرفدار اقتصاد آزاد است و بنابراین طرفدار استثمار است و اسلام را به این بهانه کوبیدند. عده‌ای از افرادی که مایل بودند از اسلام دفاع کنند، اما تفکر عمیق اسلامی را هم درست نمیدانستند، آنها هم سوء استفاده یا اشتباه کردند، از ترس حمله‌ی گروه‌های چپ به کلی آزادی فعالیت اقتصادی در اسلام را نفی کردند و منکر شدند که در اسلام چیزی به نام آزادی اقتصادی وجود دارد. یک عده هم عملاً سوء استفاده کردند؛ یعنی در سایه‌ی آزادیهای اقتصادی در اسلام جیبهای خودشان را پر کردند؛ چه پیش از پیروزی انقلاب که البته نظامِ آن روز این را بیشتر تشویق میکرد و چه حتی بعد از پیروزی نظام اسلامی از آزادی هائی که بود، سوء استفاده کردند و بر ثروت ها و اندوخته‌ها و سوء استفاده‌های خودشان هرچه خواستند، افزودند. 🌻 خطبه نماز جمعه تهران 🌺 1366/07/24🌹
🔰 آزادی اقتصادی ⏬ آیت الله خامنه ای (ریاست جمهور وقت):🎤 🌷 قسمت دوم🌷 💥 اگر ما می گوئیم و معتقدیم که آزادی اقتصادی در اسلام هست، این آزادی اقتصادی به هیچ وجه نباید تشبیه بشود به آزادی اقتصادی در دنیای سرمایه‌داری غرب. دو نوع چیز، دو نوع آزادی، دو نوع تلاش اقتصادی وجود دارد؛ آنچه که امروز در غرب هست که من مقداری بیشتر شرح خواهم داد، مورد قبول اسلام نیست و سرمایه‌داری به معنای غربی آن، به هیچ وجه از نظر اسلام امضا و تأیید نشده، بلکه حتی با آن مبارزه و مقابله‌ی جدی هم در احکام فراوان صورت گرفته. این اولین نکته که هم کسانی که مایلند راجع به این مسئله فکر کنند و هم کسانی که سخنانی را در زمینه‌ی اقتصاد آزاد و مالکیت خصوصی میشنوند، از اول این را بدانند که آنچه در باب اسلام گفته میشود، الگوی آن در نظام کاپیتالیستی غربی و سرمایه‌داریهای موجود دنیا نیست؛ آن چیز دیگری است و این چیز دیگری. 🌻 خطبه نماز جمعه تهران 🌺 1366/07/24 🌹
🔰 آزادی اقتصادی ⏬ آیت الله خامنه ای (ریاست جمهور وقت):🎤 🌷 قسمت سوم 🌷 💥 بهترین راه برای اینکه آزادی اقتصادی تأمین بشود در یک جامعه‌ی اسلامی، این است که حکومت اسلامی و دولت اسلامی سیاستی اتخاذ بکنند و قوانینی وضع بکنند که بر طبق آن قوانین همه‌ی افراد در جامعه‌ی اسلامی قادر باشند آزادانه فعالیت اقتصادی کنند و همه‌ی قشرهای مردم از فعالیت اقتصادی خود بتوانند بهره‌مند بشوند. این یکی از آن وجوه امتیاز و جدائی بین نظام اسلامی در اقتصاد و نظامهای غربی است. در نظامهای غربی اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانین معمولی و اساسی مردم آزادند که فعالیت اقتصادی داشته باشند، اما در حقیقت این آزادی متعلق به همه‌ی مردم نیست. این منابع عظیم ثروت، این دریاها، این منابع طبیعی، این دشتهای حاصلخیز، این معادن، این همه امکاناتی که جزو ثروتهای عمومی جامعه محسوب میشود، اینها اینجور نیست که راحت در اختیار همه‌ی قشرهای جامعه قرار بگیرد و هر کسی بتواند بر روی آن بهره‌برداری و کار بکند و منتفع بشود. بلکه آن کسانی عملاً و واقعاً آزادند که دارای ثروتهای انباشته و زیاد هستند که سررشته‌ی اقتصاد جامعه، بلکه حتی خواهم گفت سررشته‌ی سیاست جامعه و اداره‌ی جامعه در دست آنهاست. آنها هستند که در حقیقت از منابع ثروت استفاده میکنند و بر آنها تسلط و سیطره دارند و استفاده و بهره‌برداری را آنها میکنند و آنها فضا را برای استفاده‌ی عموم جامعه تنگ کردند. لذا شما میبینید در جوامع سرمایه‌داری، چه جوامع پیشرفته‌ی سرمایه‌داری و چه جوامع عقب‌افتاده‌ی سرمایه‌داری، مثل بیشتر کشورهای جهان سوم، اغلب مردم در یک فقر شدیدی هستند؛ بخصوص در این کشورهای عقب‌افتاده. در حالی که اجتماعات عظیمی از مردم دچار فقر و بیکاری و بیجائی و بیمسکنی و محرومیت از بیشتر مواهب زندگی هستند، یک عده‌ی معدودی آزادانه تلاش میکنند، فعالیت میکنند، ثروت در می‌آورند، معادنی دارند، معادن دیگری را میگیرند؛ کارخانجاتی دارند، کارخانجات دیگری را ایجاد میکنند، دایر میکنند؛ زمینهائی دارند، زمنیهای دیگری را به آن اضافه میکنند؛ از دریاها استفاده میکنند، از همه‌ی منابع طبیعی در حقیقت یک عده معدود از جامعه استفاده میکنند. دیگران چه کسبه‌ی جزء، چه کارگران، چه کارگران معادن، چه کارگران کشاورزی، چه کارگران کارخانجات، در حقیقت ریزه‌خوار خوان آنها و استفاده کننده از زیادی ثروت آنها و گوشه‌ی سفره‌ی آنها هستند. خودشان امکان تلاش، امکان تولید، امکان بهره‌برداری، امکان کار سازنده، امکان تولید ثروت به آن معنای حقیقی ندارند. پس راه اینکه ما اقتصاد آزاد را به معنای حقیقی خودش در جامعه به وجود بیاوریم، این است که از این انحصار جلوگیری کنیم. امکانی در جامعه به وجود بیاید که اغلب افراد جامعه، بیشتر قشرهای جامعه یا همه‌ی کسانی که قدرت کار دارند، اینها بتوانند از امکانات طبیعی، از زمین، از دریا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده کنند. 🌻 خطبه نماز جمعه تهران 🌺 1366/07/24 🌹
🌞 یک لحظه تامل! ✋ 💜 لطفا" یک بار دیگر قسمت دوم بیانات معظم له را مرور کنید. ⏳ اکنون انصاف دهید وضعیت اقتصادی در کشور ما بیشتر به کدام شبیه است؟ 📚 اقتصاد اسلامی!؟.... یا اقتصاد سرمایه داری غربی؟! 👌 ... و این چیزی نیست جز حاصل سی و پنج سال عمل به دستورالعمل های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به توصیه ی اقتصاد دانان نوآزادی خواه دانش آموخته ی دانشگاه های آمریکا که در این مدت سکان هدایت بانک مرکزی و اقتصاد کشور را برعهده داشته اند. 😴 به نظر شما چه باید کرد؟
هدایت شده از ع رایان
 🔰 آزادی اقتصادی ⏬ آیت الله خامنه ای (ریاست جمهور وقت):🎤 🌷 قسمت چهارم 🌷 💥 حدیث معروفی که از قول امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) نقل میشود که ... میفرماید: «ما رأیت نعمة موفورة الّا و فی جانبها حقّ مضیّع»؛ یعنی هیچ جا هیچ نعمت فراوان و انباشته‌ای را ندیدم، مگر اینکه در کنار آن یک حق ضایع شده‌ای را دیدم. این حدیث یک معنای دقیق و لطیفی دارد ... بعضی تصور کرده اند معنای این حدیث این است که هرجا نعمت زیادی هست، این در حقیقت دزدی و غصب از یک عده است؛ پس در کنار آن غاصب، یک عده مردم ضعیف هستند. بعد اشکال کرده اند به این حدیث که نه، ما می بینیم کسانی ثروت هائی دارند که از راه دزدی و غصب هم نیست، از راه تلاش است. این نیست معنای حدیث. معنای حدیث به حسب آنچه که به ذهن بنده می‌آید، این است که آن جائی که نعمت فراوانی هست، ثروت زیادی هست، امکانات زیادی هست، خود ثروت، خود نعمت موفور، در حقیقت امکانات کسب درآمد بیشتر را به آن صاحب ثروت می بخشد و به همان نسبت این امکان را از دسترس دیگران دور نگه می دارد. آن کسی که دارای یک سرمایه‌ی زیادی در جامعه هست، او بیشتر میتواند تولید ثروت بکند و از ثروت های معمولی مرده‌ی افتاده‌ی متعلق به عموم مردم بیشتر می تواند استفاده کند تا آدم فقیر. پس هرجا نعمت زیادی هست، فرصت ها در اختیار اوست، امکانات در اختیار اوست، میدان تلاش اقتصادی در اختیار اوست، قوانین در غالب کشورها بر طبق نظر او و این طبقه به وجود می‌آید. بنابراین فرصت از دست اکثریت مردم که آن ثروت را ندارند، گرفته میشود. بنابراین، این حرف، این حدیث، چه مستند به مولای متقیان باشد یا نباشد، مضمون، مضمون درستی است. بنابراین راه درست اقتصاد آزاد در جامعه‌ی اسلامی این نیست که ما این آزادی را فقط در اختیار آن کسانی قرار بدهیم که قدرت مانور اقتصادی دارند، بلکه علاوه‌ی بر اینکه افرادی که قدرت حرکت و فعالیت اقتصادی دارند، آن ها باید کار اقتصادی بکنند، باید وضع جامعه، نظام جامعه، قوانین جامعه، کیفیت ارتباطات جامعه به شکلی باشد که همه‌ی مردم، یعنی همه‌ی آن کسانی که قدرت کار دارند، آنها همه بتوانند فعالیت آزاد اقتصادی کنند و از کار خودشان منتفع بشوند. 🌻 خطبه نماز جمعه تهران 🌺 1366/07/24 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اول فروردین خبری نیست آخر شعبان را دریابید بیان دلنشین حضرت آیت الله جوادی آملی درباره
42.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این چند دقیقه باشد برای آن‌ها که قسمتشان نشد امسال را شلمچه باشند و بماند به یادگار از شب‌های بله‌برون سال دو! •| @hosseinyekta_ir |•
ای مرد، در میانه‌ی میدان چه می‌کنی؟! در لابلای جنگل و باران چه می کنی؟! میز ریاست تو چه کم داشت از رفاه در ورزقان و در مه و بوران چه می‌کنی؟! دل کنده از اوامر و دستور و پایتخت در نقطه‌های مرزی ایران چه می‌کنی؟! ای هفت‌روز هفته، به فکر ضعیف‌ها همشانه ی فقیر و ضعیفان چه می‌کنی؟! تهران اگر که شهر و مقرّ ریاست است پس در میان ایل و دهستان چه می‌کنی؟!
بسم الله الرحمن الرحیم و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی خدایا شکرت که هوای دلهای ما را داری پروردگارا به درگاه تو استغفار می کنیم از این که هر گاه پایگاه دشمن را مورد هدف قرار می دهیم و خصم را سرکوب می کنیم یا پروژه ای را افتتاح و یا سدی می سازیم ، با ادبیات مرسوم دنیا موفقیتها را به توان بالای متخصصین خودمان نسبت می دهیم ،با چه زبانی تو را سپاس گوییم که بلافاصله به کمک حادثه ای به ظاهر تلخ اما سرشار از لطف، عینک شرک را از چشمهای ضعیف ما بر می داری و عزت و عظمت خودت را جلوه گر می سازی چه کسی تصور می کرد در یک منطقه محدود در خاک خودمان بیش از ۱۵ ساعت به دنبال بالگرد شخص اول اجرایی کشور و همراهانشان بگردیم و موفق نشویم .خدایا ما نه به پهبادها و بالگردها و تجهیزات که به نور هدایت تو به سوی مطلوبمان دل خوش داریم بارالها تو را شکر می گوییم که قدم به قدم بساط غیر خودت را از دلها و ذهن‌های شرک آلود ما جمع می کنی . سید محرومان ،رئیس السادات مخلص چه زیبا آیت توحیدی حق برای دلهای تاریک ما در ایام اربعین کلیمی شدی محبوب دلهای مصیبت دیدگان به میان ما برگرد .ما درس توحید را گرفتیم لا موثر فی الوجود الا الله هادیه پرهیزکار @hparhizkar
🍂گفتم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند؟ 🍂جای باران، سیل در این شهر جاری می کند؟ 🍂‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش 🍂عزم خود را جزم دارد؛ گریه زاری می‌کند!
🔰 خداوند خیر بنیادین هستی است؛ و همه ی موجودات عالم را به سوی کمال شایسته ی آن ها هدایت می کند. همه ی پدیده های جهان هستی از هدایت الهی برای حرکت به سوی مقصد و غایت آفرینش برخوردارند. یعنی خداوند به هر موجودی، آنچه نیاز و شایسته و بایسته ی آن بوده اعطا کرده و مقصدی مشخص برایش در نظر گرفته و آن موجود را برای رسیدن به مقصد از خلقتش به طور کامل تجهیز نموده است. در_جمهوری_اسلامی_ایران 🎯خوش به سعادت آنان که کمال شایسته ایشان شهادت است.🌷🌷🌷
بسم رب الشهداء و الصدیقین🌹🌹 هان مَشو نومید چون واقِف نِه‌ای از سِرِّ غیب باشد اندر پرده بازی‌هایِ پنهان غم مخور ای دل اَر سیلِ فنا بنیادِ هستی بَرکَنَد چون تو را نوح است کشتیبان، زطوفان غم مخور
هدایت شده از #شهید_جمهور
♨️ در دیشب انتخابات ریاست جمهوری در موضوع فقط دکتر جلیلی و زاکانی از بنیادین آموزش و پرورش سخن گفتند. ◀️ سندی که مقام معظم در دیدار اخیر معلمان مجددا اجرای آن را مهمترین سرفصل آموزش و پرورش عنوان کردند. 💢 به نظر می آید از بین نامزدهای محترم دکتر بررسی بیشتری در این زمینه داشته است. ایشان اولین بار در مهر 97 در نشست تخصّصی دولت سایه در حوزه آموزش و پرورش با تعدادی از وزرای سابق آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان، رسالت‌ها و وظایف و مأموریت‌ های این وزارت خانه و سند تحول را مورد بررسی قرار دادند. ❇️ در میزگرد فرهنگی اخیر هم اجرای سند تحول را موجب در آموزش و پرورش دانسته و ۷ ماموریت کلیدی دولت که هدف نهایی آن‌ها ارتقای عدالت آموزشی، تقویت مهارت‌ها و ایجاد "مدرسه الگو" به عنوان الگوی مطلوب برای مدارس ایرانی است را برشمردند و راهکار اجرای این سند را ، قوی کردن صف و چابک کردن ستاد عنوان کردند.
سلام علیکم، وقت شما به خیر این بنده ی حقیر پس از تاملات بسیار و به دور از هرگونه احساسات، در اولین دقایق رای گیری به آقای سعید جلیلی رای داد. البته معتقدم همان گونه که رهبری معظم بارها فرموده اند؛ بیش و پیش از این که چه کسی رای بیاورد؛ افزایش مشارکت در انتخابات مهم است. بنابراین از همه ی هموطنان عزیز تمنا دارم هر چه زودتر با حضور در نزدیک ترین شعب اخذ رای به طور آگاهانه و آزادانه به شایسته ترین فردی که برای منصب ریاست جمهوری می شناسند، رای دهند. چرا که این آزادی و آگاهی یکی از ثمرات بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی است؛ که با خون شهیدان سرافرازمان آبیاری شده است. مبادا خود را از این حق عظیم محروم سازیم. .. و همگی از خداوندی که خیر بنیادین هستی است بخواهیم که دلها را به سوی آنچه خیر و صلاح دین و دنیا و آخرت ماست متمایل فرماید. آمین یا رب العالمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرام باشید اینها حوادث طبیعی یک راه دشوار است!
وَ قَسم به صَبر کهِ تُو خداوند رویدادهاےِ مَحالۍ ای آنکه بر او تکیه کرده‌ایم تو خود مانع دشمنانت شو و شر آنان را دفع کن یا مانع و یا دافع. ای پناه بی پناهان اینک ماییم و شر دشمنان دینت از جن و اِنس و ما جز تو کسی نداریم. به تو اعتماد داریم که تو بهترین وکیلی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴باید مسلمان آگاه تربیت کنیم. پی نوشت: تفاوت نگاه یک عارف فیلسوف به اولا سنن الهی حاکم بر جامعه و تاریخ بشری و ثانیا منطق و ساختار حکومتی ج.ا.ا در پیشاظهور با این تحلیل های ژورنالیستی و سهل اندیشانه امروز و دیروز ! ببین تفاوت ره زکجا تا به کجاست .
. بر مدار تحول 🌀 معلمِ تحول یافته است که می تواند تحول ایجاد کند. آیا ما در مقام یک معلم از تحول یافتگی لازم برخوردار هستیم❓ در جهت تحول یافتگی چه معارفی را باید کسب نمود❓ 💎بهره گیری از سلسله نشستهایی که با حضور استاد دکتر یزدانی برنامه ریزی نموده ایم موجبات فهم عمیق از مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به بار آورده و فرصت مغتنمی است برای تحول یافتن و از رهگذر ان متحول نمودن. 📌 علاقه مندان برای بهره گیری از درس گفتارهای استاد می توانند از طریق نمون برگ الکترونیکی شماره ۱۱۵۴۳ اقدام نمایند   https://eform.farsedu.ir/collect/form/login/11543 ✏️زمان پخش کلاس به شکل زنده پنجشنبه هر هفته⏰ ساعت ۸ تا ۹ و نیم از طریق پیام رسان شاد اداره کل آموزش و پرورش استان معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه .
تولد_نئولیبرالیسم_اصولگرا_یا_چرا_غنی‌نژاد_ریش_گذاشت؟.mp3
89.4M
📣 تولد نئولیبرالیسم اصولگرا 🔹 گفتگو با احسان 📆 ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۱۸۷ دقیقه 💥 انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال ☝امیدوارم با صبر و تامل گوش و هوش بسپارید؛ و بفرمایید که چه باید کرد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سرود یمنی ها در ولادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم