eitaa logo
ناس مجاز
241 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1هزار ویدیو
338 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*چه کسی عدد صفر را اختراع کرد ؟* دانشجویی که در روسیه تحصیل می‌کند می‌گوید: بالاترین امتیاز برای اکثر امتحانات در روسیه ۵ است. اگر دانشجویی به هیچ سؤالی پاسخ ندهد و برگه امتحان خود را خالی برگرداند، بدون اینکه پاسخی به آن‌ها داده باشد، از ۵ نمره ۲ دریافت می‌کند. در روزهای نخست حضورم در دانشگاه مسکو من از این سیستم اطلاعی نداشتم و تعجب کردم و از دکتر تئودور مدراف پرسیدم: "آیا این منصفانه است که یک دانشجو که به هیچ سؤالی پاسخ نداده، شما از ۵ به او ۲ می‌دهید؟ چرا به او صفر نمی‌دهید؟ آیا این شیوه‌ی درستی است جواب داد: "چگونه می‌توانیم به انسان صفر بدهیم؟ چگونه می‌توانیم به کسی‌که ساعت ۷ صبح از خواب برخاسته تا در همه‌ی سخنرانی‌ها شرکت کند، صفر بدهیم؟ چگونه می‌توانیم به او صفر بدهیم درحالیکه او در این هوای سرد برخاسته و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به موقع رسیده و امتحان داده و سعی کرده تا سؤالات را حل کند؟ چطور می‌توانیم برای شب‌هایی که برای تحصیل گذرانده و پول خود را صرف خرید دفتر و قلم کرده و برای مطالعه کامپیوتر خریده، صفر بدهیم؟ چطور می‌توانیم وقتی او تمام سبک‌های زندگی دیگر را ترک کرد و سبک زندگی دانشجویی را انتخاب کرده تا تحصیلات خود را دنبال کند، به او صفر دهیم؟ در اینجا پسرم، ما فقط به این دلیل‌که او جواب‌ها را نداده به دانشجو صفر نمی‌دهیم. ما حداقل سعی می‌کنیم به این واقعیت احترام بگذاریم که این یک انسان است، و او دارای مغز و تفکر و شعور است، و او سعی و تلاش کرده، نمره‌ای که ما به او می‌دهیم، فقط برای سؤالات موجود در کنکور یا امتحان نیست، بلکه به معنای نشان دادن قدردانی و احترام به این واقعیت است که این انسان، انسانی است که سزاوار کسب نمره است. راستش گریه کردم و نمی‌دانستم چگونه پاسخ دهم. من آنجا ارزش خودم را به‌عنوان یک انسان دانستم. صفرها در واقع می‌توانند انگیزه را برای دانشجویان کاهش دهند و می‌توانند به سرعت آنها را نابود کرده و باعث شوند آنها به‌طور کلی مطالعه خود را متوقف کنند. هنگامی‌که نمره‌ی صفر در کارنامه داده شود، آنها دیگر انگیزه‌ای برای تحصیل ندارند و ممکن است تصور کنند که، هیچ‌کاری نمی‌توانند انجام دهند. این پیام عالی برای همه معلمان و هر کس که در ارتقاء آموزش و پرورش نقش دارد بفرستید، بیایید دوباره به بهترین روش ارزیابی دانش‌آموزان خود فکر کنیم!
‌‌ 🏴 «السلام علیک یا من وفی ببیعته» ‌‌ عباس بن علی علیه‌السلام نام بلندی که در خاطرِ پاک‌ضمیران، نماد تمام‌عیار سلحشوری، ادب، وفا، بصیرت و عاطفه است. ‌‌ درخشش این اُسوه عاشورایی چنان چشم تاریخ را خیره کرده که مکتب تشیع از اسطوره‌سازی و افسانه‌پردازی بی‌نیاز شده است. ‌‌ رزمندگیِ سپهسالار فداکار سیدالشهداء در کارزار قدسی کربلا و شهادت حماسی او در کرانه فرات، از شورآفرین‌ترین صحنه‌های جهاد فی سبیل الله بود که دامنه اثربخشی آن، عصر حاضر و اعصار آتی را درمی‌نوردد. ‌‌ نسل انقلابی ما توفیق داشت که نَمی از یَم وفا و استقامت اباالفضل سلام‌الله‌علیه را در سیمای سرداری مخلص نظیر شهید سلیمانی نظاره کند و حجت وفا به عهد و پیمان را بر خود تمام ببیند. ‌‌ اینک ماییم و تراز حاج‌قاسم که سنجه‌ای‌ست نیکو بر میزان ولایتمداری و پایداری بر عهدی که بستیم. سید ابراهیم رئیسی 📸 ۱۳۹۳/۸/۱۴ @raisi_org
🚩🌴ماجرای حسین بن علی علیه السلام حقیقتا موتور حرکت قرون اسلامی در جهت تفکرات صحیح اسلامی بوده است. هر آزادی خواه و هر مجاهدِ فی سبیل اللّه و هرکس که می خواسته است در میدان خطر وارد شود از آن ماجرا مایه گرفته و آن را پشتوانه روحی و معنوی خود قرار داده است. در انقلاب ما این معنی به صورت بینّی واضح بود... 🚩🏴 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) 70/4/20 بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
‌‌ 🏴 «السلام علیک یا من وفی ببیعته» ‌‌ عباس بن علی علیه‌السلام نام بلندی که در خاطرِ پاک‌ضمیران، نماد تمام‌عیار سلحشوری، ادب، وفا، بصیرت و عاطفه است. ‌‌ درخشش این اُسوه عاشورایی چنان چشم تاریخ را خیره کرده که مکتب تشیع از اسطوره‌سازی و افسانه‌پردازی بی‌نیاز شده است. ‌‌ رزمندگیِ سپهسالار فداکار سیدالشهداء در کارزار قدسی کربلا و شهادت حماسی او در کرانه فرات، از شورآفرین‌ترین صحنه‌های جهاد فی سبیل الله بود که دامنه اثربخشی آن، عصر حاضر و اعصار آتی را درمی‌نوردد. ‌‌ نسل انقلابی ما توفیق داشت که نَمی از یَم وفا و استقامت اباالفضل سلام‌الله‌علیه را در سیمای سرداری مخلص نظیر شهید سلیمانی نظاره کند و حجت وفا به عهد و پیمان را بر خود تمام ببیند. ‌‌ اینک ماییم و تراز حاج‌قاسم که سنجه‌ای‌ست نیکو بر میزان ولایتمداری و پایداری بر عهدی که بستیم. سید ابراهیم رئیسی 📸 ۱۳۹۳/۸/۱۴ @raisi_org
🔴یادداشت اختصاصی/ ❇️مسئله فرزند آوری از نگاه توحیدی 🔻در منابع اسلامی، به فرزندآوری به منظور سنگین شدن زمین از گوینده «لاإله إلا الله»، توصیه شده است. اساساً نگاه دین به جمعیت، نگاهی راهبردی، بنیادین و تمدنی به منظور تحقق اهداف توحیدی است. راهبردی که با آیات و روایات فراوان دیگری تأیید شده و سنت‌های تکوینی و تشریعی الهی نیز با آن همراهی و سازگاری دارد. 🔺امروزه هرچند کشف توحیدگریزی در عرصه فکری برخی از افراد نیازمند دقت و ژرفکاوی است، اما در عرصه‌های عملی همچون سبک فرزندآوری و فرزندپروری آنها مشهود است. اگر افراد جامعه به خاطر بی اعتنایی و عدم اهتمام به آموزه‌های اسلامی، نسبت به سرنوشت جمعیت خود حساس نباشند، انقراض نسل و ضعف جوامع توحیدی، دور از انتظار نیست. حقیقت تلخی که دلسوزان جامعه بارها نسبت به وقوع آن هشدار داده اند. 🔹امروزه سایه فرهنگ مدرن بر سبک فرزندآوری و فرزندپروری به شدت سنگینی می‌کند، به گونه‌ای که حتی استدلال آوری برای اقناع جامعه دینی نسبت به افزایش جمعیت، تنها در این چارچوب قابل فهم و پذیرش شده است. هرچند که در حال حاضر حتی تأکید بر منافع دنیوی فرزندآوری نیز کارآیی زیادی نداشته و مخالفان افزایش جمعیت نیز منافعی برای عدم فرزندآوری ذکر می‌کنند. 🔻با توجه به نقش و اهمیت جمعیت فراوان توحیدباور در بسط و توسعه توحیدباوری در سطح جهان، نقش یک متکلم در این زمینه چه خواهد بود؟ آیا متکلم نمی‌تواند در اثبات نظریه جمعیتی اسلام و تبیین مسائل آن و دفاع از شبهات مطرح نقش آفرینی کند؟ مگر نه این است که یکی از وظایف متکلم، تقویت باورهای مؤمنان و حفظ آنها از انحرافات اعتقادی است؟ 🔺آیا یک متکلم نباید جایگاه حقیقی و اسلامی بسیاری از مسائل مرتبط با فرزندآوری زیاد را از نگاه توحیدی تبیین کند؟ چرا بسیاری از مذهبی‌ها در مسائل مرتبط با جمعیت از جمله مسأله رزق و روزی، کیفیت و کمیت تحصیلات، تعیین سطح کمی و کیفی زندگی، وظایف زن و مرد، جایگاه و ارزش فرزند، ارزش و جایگاه ازدواج و …دچار التقاط شده اند؟ ✅ به نظر می‌رسد یک متکلم به هر یک از این ابعاد که بپردازد و با انجام پژوهش‌های کلامی، جایگاه واقعی و اسلامی هر یک از این موضوعات را تبیین و معرفی کند، گام مهمی برای افزایش جمعیت توحیدی برداشته و سنگلاخ‌های التقاط و انحراف را از مسیر واقعی سبک فرزندپروری اسلامی برداشته است. 🔷با سرلوحه قرار دادن توحیدمحوری در طرح مباحث جمعیتی و اثبات کارکردهای مثبت آموزه‌های جمعیتی اسلام در حل مسائل و چالشهای جمعیتی، علاوه بر اینکه می‌توان به شیوه‌ای کاربردی از آموزه‌های توحیدی در مقابل هجوم اندیشه‌های الحادی و سکولاریسم دفاع کرد، می‌توان فواید دنیوی و مادی فرزندآوری را نیز در چارچوب خداباوری و معادباوری تعریف کرد و افق‌های ارزشمندتر، والاتر و پایدارتری را فراروی بینش و تصمیم گیری افراد نسبت به افزایش جمعیت گشود. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🔴 پنتاگون کاهش نیروهای آمریکایی در عراق را تایید کرد 🔹 سخنگوی پنتاگون ضمن تایید طرح کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق، علت این تصمیم را پیشرفت توانایی‌های نیروهای عراقی در شکست بقایای داعش و ممانعت از تجدید حیات این گروه تروریستی عنوان کرد. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🔹تبیین جهاد کبیر در نهضت امام حسین (ع) از نگاه حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی 🔸ماه محرم، ماه بازخوانی نهضت سید الشهدا(ع) است. هر سال مسلمان، شعیان، آزادگان جهان، در ماه محرم یک بار دیگر نهضت امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار می دهند. حقایق ماه محرم و داستان کربلا تبیین می شود و با سخنرانی، با شعر، با روضه، با گریه، با مداحی، عزاداری به سبک های مختلف، حادثه و حماسه سید الشهدا(ع) زنده نگه داشته می شود و از دل همه این تلاش ها، درس ها و عبرت ها گرفته می شود. ما در این دقایق می خواهیم مراحل نهضت سید الشهدا(ع) را بررسی کنیم، هدف نهضت را عرض کنیم، نتیجه نهضت سید الشهدا(ع) را مطرح کنیم و درس ها و عبرت هایی که برای امروز ما، زندگی ما، زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی ما مورد نیاز است بگیریم. 🔸نهضت سید الشهدا و حماسه امام حسین(ع) هفت مرحله دارد. مرحله اول یا گام اول از نهضت امام حسین(ع) موضوع عدم اطاعت از ظالمان، مستکبران و طاغوت عصر بوده است. یعنی حرکت اول این نهضت از عدم اطاعت از یزید شروع می شود. بارها شنیدیم زمانی که معاویه از دنیا رفت، یزید به خلافت رسید و دستور بیعت گرفتن از امام حسین(ع) را صادر کرد و فرماندار مدینه با کمک دیگران مانند مروان بن حکم آمدند که دستور و فرمان یزید (لعنت الله علیه) را پیاده کنند. گام اول شروع شد، گام اول عدم اطاعت بود. سید الشهدا(ع) زیر بار حکومت و حاکمیت چنین طاغوتی نرفت، بیعت نکرد، اطاعت نکرد، تبعیت نکرد و تسلیم نشد. خود این تسلیم نشدن، خود این اطاعت نکردن، خود این تبیعت نکردن، از ظالم، از طاغوت، از کافر، از مستکبر، قرآن مجید اسم این عدم اطاعت را "جهاد کبیر" می گذارد. یعنی در حقیقت نهضت سید الشهدا(ع) با جهاد کبیر شروع شد. که در آیه 52 سوره فرقان می فرماید: " فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا " یعنی جهاد و نهضت امام حسین(ع) با عدم اطاعت از یزید، از ظالم شروع شد. این مرحله اول نهضت امام حسین(ع) بود. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
⚫️ تفڪر یزیدی میوه ی شجره ی ‼️ ◾️آن عالم جاهلی که افق دیدش محدود است بایست مقیاس گودال قتلگاه را با ارض و مرزی محدود و در زمانی معین خلاصه کند! چرا که هرگز نمیخواهد بپذیرد که وسعت مرز کربلا به پهنای نبرد حق و باطل است و بایست از تابلوی عاشورا برای هر روز خود درس ها و عبرت ها بگیریم. او میخواهد در دفتر تاریخ فقط یک یزید و شمر ببیند و بس! 🔹 اما آنکس که میخواهد در مکتبخانه ارباب ، تلمّذ کند باید از خود بپرسد: چگونه منبری که منزلگاه رسول الله(ص) بود توسط معاویه و یزید بوزینه باز غصب شد و خواص مدعی سکوت کردند و عوام تمکین!! چرا آب از آب تکان نخورد؟ 🔹آیا اگر یزید بلافاصله پس از رحلت پیامبر(ص) ادعای فتنه گری و خلافت اسلامی میکرد مردم می پذیرفتند؟ مسلما خیر؛ پس چرا اینگونه شد؟ چون میوه ی تلخ یزید ثمره شجره ی تحریف بود. در حقیقت یزید بر صدر منبری نشست که برخی شیوخ قبلاً در پله اول و دوم و سوم به صورت گام به گام اسباب تحریف و فتنه را فراهم کرده بودند.. شیوخ و شریح ها و کاسبان تحریفی که در پوستین نفاق تکاثری، نفاق تفاخری و نفاق تجاهلی با تغییر حب و بغض و مهندسی ادراکات ، امامت را تبدیل به خلافت و سلطنت را جایگزین خلافت کردند! 🔹 آری؛ کربلا میخواهد به عاشورائیان درس بدهد که اگر افق دید را وسیع نکنیم خزه ی تحریف بر دیوار جهالت و غفلت و بی بصیرتی ملت رشد خواهد کرد. علت انحراف عوام، انحراف میلیمتری خواصی بود که بنای فتنه عاشورا را در سقیفه و در برخی تریبون ها بنا نموده و در هر دوره در پوشش لفاظی های زیبا بخشی از ارزش ها را تحریف و قربانی مطامع سیاسی خود کردند. 🔹البته در هر زمان عده ای دلال! که فقط رقص موسمی خوشه های فتنه را دیده و از آفت ریشه بی خبرند ممکن است خریدار هر خرمنی و هر منبری باشند و پای هر سفره ای نشسته و برای هر نطق و پستی لایک بفرستند. همانطور که عده ای غافل از فتنه آن شیخ اکبر و خلیفه دوم فقط بر ساده زیستی او رشک بردند ولی نمی دانستند خشت اول که گذاشت آن شیخ کج تا کربلاها می رود دیوارها کج!! ؛ 🔻 سخن آخر؛ 🔹 آسیبی که اسلام از تحریف و فتاوای شاذ ابوهریره هاو ابوموسی ها و عمروعاص و شریح ها خورده است بسیار سنگین تر است از ضربه ی ابوجهل ها و ابولهب ها و تحریم قریشیان! 🔹 یادمان باشد در بدرها و احدها شاید جسم اسلام از ناحیه کدخدانمایان وقت و نوچه هایشان آسیب ببیند ولی خطر بیشتر آنجاست که در کربلاها بواسطه ی تحریف روح اسلام قربانی جسم اسلام شود. در مقابل سیوف احد، بسیارند آنانی که لباس رزم پوشند ولی در کربلاها چه بسا راه بلدان دیروزی که عامدانه یا جاهلانه پرچمدار یا اسیر دام تحریف شوند و با ترور شخصیت آقا و تحریف شعائر و آرمان انقلاب اسلامی پیامبر (ص)، بستر را برای تراژدی شهادت فرزند فاطمه در قربانگاه کربلا را فراهم آورند..! 🌎doostanevelayatmadar🌎
سیدحسن نصرالله: اسلام‌آوردن بنی‌امیه و ابوسفیان برای ضربه زدن به دین بود دبیرکل حزب الله لبنان: قوم بنی‌امیه پس از مقابله‌ها و جنگ با پیامبر(ص) به این نتیجه رسیدند که باید روش خود را عوض کنند لذا اسلام آوردند، تا از درون این دین زمینه اختلاف و تفرقه را راه انداخته و به مقابله بپردازند. ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelab
🔴 سید حسن نصرالله: اسرائیل مانند موش سربازانش را مخفی کرده‌؛ این نقطه قوت مقاومت است 🔹هدف حزب‌الله انتقام خون «علی کامل محسن» نیست، بلکه به دنبال مجازات قاتلان و تثبیت موازنه پاسخگویی از سال ۲۰۰۶ به این سو است. 🔺اسرائیل که خود را قوی‌ترین ارتش منطقه می‌داند و اکنون تمامی مواضع خود را تخلیه و گشت‌های خود را لغو کرده و به جای نظامیان از پهپادها بهره می‌برد و در نگرانی بالایی به سر می‌برد، جزئی از همین مجازات است. 🔺 اگر حزب‌الله می‌خواست پاسخ دهد و با آن روحیه خود را بالا ببرد یا مانور رسانه‌ای بدهد، همان روز اول این کار را می‌کرد، اما حزب‌الله به دنبال کار رسانه‌ای نیست بلکه به دنبال تثبیت معادله و موازنه است. 🔹اسرائیل باید بفهمد اگر یکی از نیروهای حزب‌الله را به شهادت برساند، یکی از نیروهایش کشته خواهد شد. 🔹ما عجله‌ای نداریم. اما آن‌ها همچون موش تمامی سربازان خود را مخفی کرده‌اند و این نقطه قوت مقاومت است. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
✅ ما ملت امام حسینیم 🔶یادداشت: شهید سلیمانی جمله پرمغزی دارند که به اندازه ده‌ها کتاب انگیزشی که در بازار کتاب یافت می‌شود، اثرگذار است؛ «فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست». همین جمله امسال سرمنشأ فعالیت هیئت‌های عزاداری سراسر کشور در ایام کرونایی قرار گرفت و فرصت‌های به‌یادماندنی از دهه اول محرم به وجود آورد. 🔷گزاره‌های خبری: 1- اگرچه تصاویر و یاد حاج قاسم در فضای هیئت‌های عزاداری امسال حکم‌فرما بود؛ بااین‌حال، هیئت‌ها و مردم عزادار ایران با رعایت موارد بهداشتی، فعالیت‌های خیریه متعددی در کمک‌های مؤمنانه انجام دادند که کم‌سابقه بود. 2- چهارپایه خوانی و حضور بی‌غل‌و‌غش مداحان اهل‌بیت در مقابل منازل خانواده‌های شهدا، محله‌های محروم، بیمارستان‌ها، خیابان‌ها و ورزشگاه‌ها نمود دیگری از جلوه‌های تحولی ماه محرم امسال بود که توانست مداحان و سخنران‌های مطرح کشوری را با شیوه‌های جدیدی از تبلیغ آشنا کند و فرصت‌های جدیدی خلق نماید. 3- بهره‌مندی درست از فضای مجازی و رسانه‌های تصویری، توانست جامعه را با این فرصت آشنا کند که می‌توان با تولید محتوای درست در این فضا، این تهدید را نیز به فرصت تبدیل کرد. 🔴 نکته پایانی: حضور مداحان مطرح کشوری در مناطق محروم و در جمع کودکان عاشق اباعبدالله‌الحسین نه‌تنها بهترین پاسخ عملی و علمی به خبرسازی‌های رسانه‌های بیگانه در مورد مسائل مالی هیئت‌ها و مداحان بود، بلکه این تحول را ایجاد کرد که یک مداح به جای مداحی سالانه در یک محله و با یک جمع محدود، این فرصت را برای سایر مردم هم ایجاد تا از منبر و روضه‌های خوب بهره‌مند شوند. در این دهه محرم ملت ما به‌واقع به جهانیان نشان دادند که ملت امام حسین علیه‌السلام هستند و در یک بحران هزارها فرصت برای تحول معنوی در هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین‌(ع) که سال‌ها به یک شکل برگزار می‌شد، ایجاد کرد. ان‌شاءالله این مراسم‌ها تا پایان اربعین و صفر مراحل تکامل خود را سریع‌تر و بهتر خواهد پیمود. ❇️ (نویسنده: فرهاد مهدوی) بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
✅تحریف موضوع، این‌بار در روستای ابوالفضل! 🔴یادداشت: درگیری روز چهارشنبه در روستای ابوالفضل اهواز منجر به مجروح شدن تعدادی از اهالی روستا با گلوله‌های ساچمه‌ای پلاستیکی شد تا خوراک خبری رسانه‌های معاند برای حمله به بنیاد مستضعفان فراهم شود. 🔷نکات تحلیلی: 1- مخابره این حادثه یکی از مصادیق تحریف به شمار می‌رود، چراکه این اتفاق ارتباطی با بنیاد مستضعفان نداشته و به اجرای رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری، به‌منظور رفع تصرف غیرقانونی زمین‌خواران توسط نیروی انتظامی مربوط می‌شده است که برخی رسانه‌ها آن را به تلاش بنیاد مستضعفان برای تصاحب زمین‌های روستاییان تغییر دادند. 2- به گفته فرماندار اهواز، روستایی به نام «ابوالفضل» در تقسیمات کشوری اهواز وجود ندارد. آنچه به روستای ابوالفضل نامیده می‌شود، یک سکونت‌گاه غیررسمی است که از سال ۲۰۰۵ شکل گرفته و مالکیت و اسناد این اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان است. 3- در سال‌های اخیر زمین‌خواران به صورت شبانه زمین‌های زیادی را تصرف کرده‌اند و تاکنون چندین بار شهرداری برای رفع تصرفات به این روستا رفته و زمین‌های مذکور را آزاد کرده است که البته با هیچ‌گونه اعتراضی از سوی اهالی مواجه نشده است. 4- در کنار برخی تصرفات غیرقانونی در این منطقه، حدود 60 الی 70 خانوار نیز زندگی می‌کنند که وضعیت اقتصادی ضعیفی دارند. تعدادی از زمین‌خواران با قصد پوشش دادن به اقدمات غیرقانونی خود از طریق تحریک این قشر مستضعف و دادن اطلاعات غلط به آن‌ها، باعث شده‌اند که آنان با پرتاب سنگ و شیشه به سمت مأموران نیروی انتظامی، مانع از اقدام قانونی آنان شوند. در این درگیری تعدادی از مردم مجروح می‌شوند. سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی برای دلجویی از مردم مستضعف این منطقه صورت گرفت و بررسی علل و عوامل اصلی این حادثه نیز در دست بررسی است. 🔶نکته راهبردی: بی‌قانونی زیبنده جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطح و موضوعی نیست. اجرای قانون باید اولویت اول نهادهای اجرایی در همه دستگاه‌ها باشد و روستای ابوالفضل نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌یقین رسالت بنیاد مستضعفان که حمایت از اقشار ضعیف جامعه است، حمایت از اهالی واقعی این روستا را نیز وظیفه خود می‌داند و با در نظر گرفتن ملاحظات شهرداری و فرمانداری اهواز و با رعایت قانون، اقدامات لازم را انجام خواهد داد ولیکن رسانه‌های داخلی نباید بوق رسانه‌ای دشمن شده و اجازه دهند عده‌ای زمین‌خوار با جریحه‌دار نمودن افکار عمومی، خواسته اصلی اهالی واقعی را تحریف نموده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند! ❇️(نویسنده: علی کارگر) بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
99-06-10.pdf
842.4K
🔸نشریه الکترونیکی پیشخوان خبر 🔹شماره 291 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🕌🟢🕌🟢🕌🟢🕌🟢🕌🟢🕌 آثار زیارت عاشورا صفوان مى گويد امام صادق عليه السلام به من فرمود: مواظب باش بر اين زيارت (عاشورا) پس به درستى كه من ضامن قبولى زيارت كسى هستم كه از دور و نزديك اين زيارت را بخواند و سعى او مشكور باشد و سلام او به آن حضرت برسد و محجوب نماند و حاجت او از طرف خدا بر آورده و به هر چه كه خواهد برسد و خدا او را نوميد بر نگرداند. اى صفوان ! اين زيارت را به اين ضمان يافتم از پدرم و او از پدرش ... و او از اميرالمؤ منين و او از رسول خدا و او از جبرئيل و او از خداى تعالى نقل نمودند كه خداوند عزوجل به ذات مقدس خود قسم فرموده كه هر كس حسين عليه السلام را به اين زيارت از دور و نزديك زيارت كند، زيارت او را قبول مى كنم و خواهش او را مى پذيرم ، به هر قدر كه باشد و خواسته او را بر مى آورم پس ، از حضور من نوميد بر نمى گردد و او را با چشم روشن و حاجت بر آورده شده و فوز جنت و آزادى از دوزخ بر مى گردانم و شفاعت او را در حق هر كس كه شفاعت كند مى پذيرم https://eitaa.com/nasimmt
💢 امام خامنه ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است 🔹🔸رییس دفتر نظامی رهبر انقلاب در تماس تلفنی با فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش پیام فرمانده کل قوا را به وی ابلاغ کرد: بسم الله الرحمن الرحیم ♦️السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام ♦️سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید، امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. ♦️مردم متدین ما قدردان تلاش های بی وقفه شما هستند، این را پاس بدارید. 🆔 @amarha
. ♻️ نقش خواص طرفدار حق در تحمیل مذاکره جدید! 🌹basirat.280.p.g🌹 🔹آیا با آمریکا مذاکره می کنیم؟! تحلیل: برای برون رفت از وضعیت فعلی، سه راه پیش روی ماست: ، ، و متکی به درون. گزینه اول یعنی جنگ قطعا محقق نمی‌شود، چون هزینه های سنگین برای آمریکا دارد. در خصوص گزینه دوم یعنی مذاکره هم به دلیل روحیه استکباری آمریکا در موارد مختلف، تجربه ناموفق بلکه پر ضرر داریم. می‌ماند گزینه اقتصاد مقاومتی که مطلوب و مورد حمایت رهبری انقلاب و تا حدودی تجربه شده است. اما آمریکایی‌ها و جریان واداده داخلی که شش سال کشور را معطل برجام بی حاصل کرده اند، چه می‌کنند؟ طبعا آمریکایی‌ها اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور ما را برخلاف منافع خودشان می‌بینند. جریان نفوذی و واداده داخلی هم به دلیل وابستگی فکری و روحیه رفاه طلبانه، تنبل و اشرافی اش، نه می‌خواهد و نه می‌تواند این گزینه را محقق کند. بنابر این، هم آمریکایی‌ها هم نفوذی ها و وادادگان داخلی، به دنبال مذاکره هستند. آمریکایی‌ها بر تحرکات نظامی شان در منطقه افزوده اند اما نه با هدف جنگ بلکه با هدف زمینه سازی برای عملیات روانی دنباله های داخلی شان تا جمهوری اسلامی را به میز مذاکره و تحمیل برجام های دیگر بکشانند. رهبر انقلاب به صراحت اعلام کرده اند که جنگ نخواهد شد، مذاکره هم نخواهیم کرد، درحالی که جریان نفوذی و واداده داخلی به دنبال مذاکره است. سئوال این است که در نهایت نسخه رهبر انقلاب اجرایی می‌شود یا نسخه واداده های داخلی؟ است در نهایت پای میز مذاکره می‌نشینیم؟ پاسخ این است که بستگی به نقش آفرینی دارد. همان‌هایی که اطراف رهبری هستند، بازوان رهبری شمرده می‌شوند، حتی شاید برخی از انها در شوراها و‌ نهادها منصوب ایشان هم باشند ولی در بزنگاه ها غائبند یا ساکتند یا درحال محاسبه اند که چگونه مناسبات شان را هم با رهبری حفظ کنند هم با جریانی که در داخل، صراحتا مقابل ایشان صف بسته است. به نظرم، مشکل ما جبهه منفعل خودی است. همین‌ها صفین را به علی (ع) و صلح با معاویه را به حسن (ع) تحمیل کردند. تحمیل و پذیرش مطالبات جریان باطل، محصول اراده «ولی حق» نیست بلکه محصول «اطرافیان ولی» است. امان از این ولایتمداران ساکت و محاسبه گر که لشکریان جریان باطل، در جبهه خودی اند. همین خواصی که برخی در نمازند! این واقعیت تاریخی را قبلا در حوادث شیعی و حتی تاریخ انقلاب اسلامی بارها تجربه کرده ایم. رهبر معظم انقلاب با اشاره به این واقعیت در تحقق واقعه عاشورا می‌فرمایند: «مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که می‌فهمید حق با کیست. می‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ او اطراف قصر عبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند. ابن زیاد ترسید. آنها میگفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح رفت و دید که هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! شریح قاضی می‌گوید: می‌خواستم حرف‌های هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آن‌جا حضور داشت و ! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما می‌گوییم «ترجیح دنیا بر دین!» شاید اگر شریح همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد. اگر شریح به مردم می‌گفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می‌ریختند و هانی را نجات می‌دادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا می‌کردند، روحیه می‌یافتند، دارالاماره را محاصره می‌کردند، عبیدالله را میگرفتند‌؛ یا می‌کشتند و یا می‌فرستادند می‌رفت. آنگاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام می‌شد و دیگر واقعه‌ کربلا اتّفاق نمی‌افتاد! اگر واقعه‌ کربلا اتّفاق نمی‌افتاد؛ یعنی امام حسین علیه‌السّلام به حکومت می‌رسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول می‌کشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد. 🌏doostane velayatnadar🌎
﷽✍️ولایت فقیه تداوم ولایت و امامت در عصر غیبت است و توسط حضرت امام زمینه شکل گیری و تحقق عملی حکومت دینی فراهم شد . 🌷basirat.280.p.g🌷 🔹 با توجه به ضرورت وجود حکومت و قانون برای زندگی اجتماعی انسان و ضرورت وجود حاکم اسلامی، در عصر غیبت که مردم از فیض ظهور امام معصوم محروم هستند ، اداره جامعه اسلامی بر عهده فردی گذاشته می شود که نزدیکترین گزینه به معصوم ... 🔺در شناخت احکام دین و برخورداری از عدالت و تقوا باشد که ولی فقیه خواهد بود و ولایت فقیه ریشه در نظام فکری اسلام داشته و پیشینه ای به قدمت فقه دارد 🔸البته در عرصه عملی با توجه به اینکه حکومت در اختیار شیعه نبوده و شرایط برپایی حکومت اسلامی مهیا نبوده و امید چندانی به تشکیل حکومت وجود نداشته است مباحث ولایت فقیه به صورت متفرق در ابواب فقهی مطرح می شده است و توسط مرحوم نراقی مباحث ولایت فقیه انسجام یافت و توسط حضرت امام خمینی ره زمینه شکل گیری و تحقق عملی حکومت دینی فراهم شد . 🔹بنابر این ، این تصور که ولایت مطلقه فقیه توسط حضرت امام ابداع شده است و سابقه ای در تاریخ فقه ندارد ، تصور نادرستی است و این نظریه از چنان پیشینه و جایگاهی برخوردار است که برخی از فقهای گذشته آن را مسأله ای اجماعی و مورد اتفاق علما دانسته اند . 🔸روایاتی است که به این مسأله تصریح نموده اند که در آن فقیه وارث انبیا و امین رسل و خلیفه رسل و حصن اسلام و به منزله انبیا و حاکم و قاضی و حجت از جانب آنان و مرجع در همه حوادث و کسی که مجاری امور و احکام به دست اوست , معرفی شده است . 🌎doostanevelayatadar🌎
﷽✍️هیچ فقیهی در طول تاریخ تشیع را نمی توان یافت که به طور کلی ولایت فقیه را نپذیرفته باشد 🌷basirat.280.p.g🌷 🔹ولایت فقیه در مکتب تشیع ، جایگاه رهبری و اداره جامعه اسلامی و تداوم امامت در عصر غیبت و عدم دسترسی به امام معصوم علیه السلام است 🔸از این رو در طول تاریخ تشیع هیچ فقیهی را نمی توان یافت که به طور کلی ولایت فقیه را نپذیرفته باشد. 🔹 آنچه تا حدودی مورد اختلاف فقهاست ، مراتب و اختیارات و محدوده آن است . 🖊(مصباح یزدی ، محمد تقی ، پرسشها و پاسخها ، قم ، مؤ سسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ، ۱۳۸۰ ، ج۱ ، ص ۵۹) 🌎doostanevelayatmadar🌎
﷽✍️کسی که امکان دارد اشتباه کند و معصوم نیست، چگونه می تواند ولایت داشته باشد؟ 🌷basirat.280.p.g🌷 🔹ولایت مراتبى دارد و بسیارى از مراتب آن هیچ ارتباطى با عصمت ندارد؛ مثل ولایت پدر بر فرزند، شوهر بر زن، قیّم بر صغیر و... . قرآن مجید مواردى از ولایت را ذکر مى کند که لزوماً مشروط به عصمت نیست 🔸از سوى دیگریکى از اقسام ولایت «زعامت و رهبرى سیاسى» است. اکنون این سؤال پدید مى آید که آیا این مرتبه از ولایت، عصمت مى خواهد؟ 🔹پاسخ آن است که وجود عصمت براى رهبر و پیشواى سیاسى، بسیار خوب و مفید است و با وجود شخص معصوم، هیچ فرد دیگرى، حق حکم رانى و ولایت ندارد. 🔸حال اگر شخص معصوم وجود نداشت و یا در غیبت به سر مى برد، چه باید کرد؟ آیا امت اسلامى باید بدون رهبر باشد؟ یا باید به رهبرى و ولایت طاغوت تن دهند؟ و یا باید بهترین کسى که از نظر علم، زهد، تقوا و مدیریت سیاسى، کمترین فاصله را با معصوم دارد، به رهبرى برگزینند؟ 🔹در واقع با وجود معصوم، باید خود او رهبرى کند و در عصر غیبت به نیابت از امام زمان(عج)، ولى فقیه رهبرى و زمام امور جامعه را به دست گیرد تا امت گرفتار هرج و مرج و یا ناچار به پیروى از طاغوت نشود. این مسأله هم از نظر عقلى پذیرفته شده و مورد تأیید است و هم نصوص دینى بر آن صحّه مى گذارد. 🔸البته کسی که دارای خطاهاى فاحش و روشنى که حداقل براى عموم کارشناسان مسائل دینى، سیاسى و اجتماعى، بطلان آن روشن است. کسى که مرتکب چنین خطاهایى بشود، داراى شایستگى رهبرى نیست و ولایت ندارد. 🔹گفتنی است امامان(ع) مرجعیت کامل دینى را در تمام ابعاد دارند و حجت واقعى خداوند مى باشند. لازمه چنین چیزى مسلماً عصمت است؛ در حالى که مجتهد و ولى فقیه حجت ظاهرى است و لازمه آن عصمت نیست، بلکه عدالت و فقاهت است که نزدیکترین مرتبه ممکن به عصمت مى باشد. 🌎doostanevelayatmadar🌏
🛑 شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ 🔷«عطریانفر»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفت «درباره آقای لاریجانی تجربه سه دوره ریاست مجلس کافی است تا او به‌عنوان یکی از نامزد‌های اصلی و شاخص انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شود». او همچنین گفته بود که «درباره هم‌نشینی احتمالی لاریجانی با اصلاح‌طلبان می‌توان گفت اگر جریان اصلاح‌طلب نتواند به ‌دلایل معلوم چهره‌های شاخص خود را به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد کند، احتمال دارد حمایتی را که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از روحانی داشتند، در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از علی لاریجانی به عمل بیاورند». ❇️نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم هم پیش‌تر خبر داده بود که حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی بوده و ستادهایش را هم فعال کرده است. 🔻روزنامه صبح نو در شماره روز سه‌شنبه خود نوشته بود که شرط اصلی علی لاریجانی، علاوه بر حمایت اصلاح‌طلبان، نامزدی او از جانب راست سنتی است؛ به‌نحوی‌که فقط نامزد اصلاح‌طلبان نباشد و مانند حسن روحانی از حمایت برخی راست‌گرایان هم برخوردار باشد. 🔺لاریجانی معتقد است اجماع بر او به‌عنوان گزینه ائتلافی شامل میانه‌روهای جناح راست و چپ به نفع آینده سیاسی اوست. علی لاریجانی را شاید بتوان جزء معدود چهره‌های سیاسی دانست که سابقه قرار گرفتن در لیست هر دو جناح را داشته است، برای مثال در انتخابات ۸۴ ریاست جمهوری و ۸۶ مجلس، با حمایت اصولگرایان و در سال ۹۴ با حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کرد. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
❎ بسته بصیرتی روز ❎ 🛑 نشریه اخبار و تحلیل‌های سه‌شنبه، ۱۱ شهریور ماه https://basirat.ir/fa/news/324471 🔷 جزئیات اولین پرواز اسرائیل به امارات https://basirat.ir/fa/news/324472 بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb