🔸 عربستان سعودی از محل صندوق سرمایه ملی٬ ۵.۷ درصد از سهام «Live Nation Entertainment» بزرگترین شرکت سرگرمی زنده جهان را خریداری کرد.
🔸 این سهام شامل ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سهم میشود و بهارزش تقریبی ۵۰۰میلیون دلار است.
#خبر
#بازی
🆔 @majaziha_q
🔸 سیری که #روزنامه شرق در ۲۰ روز اخیر طی کرد تا به تیتر دو روز پیش برسد وحرف اصلی خود را بزند.
🔸 در واقع این روزنامه تلاش داشت تا اختلافی ساده و طبیعی را به بحرانی تبدیل کند و از پس آن گزینه مطلوب خود را بیرون بکشد.
🆔 @majaziha_q
💢 سینماها و کمپانیهای آمریکایی بهجان هم افتادند
🔘 کمپانی بزرگ فیلمسازی یونیورسال که قصد داشت انیمیشن سینمایی«تور جهانی ترولها» را همزمان با انتشار در پریمیوم تماشای آنلاین فیلمها(PVOD) در سینماها نیز اکران کند٬ حالا به مشکل برخورده است.
🔘 مدیر زنجیره سینماییAMC معتقد است که این کمپانی سیاستهای اکران را زیرپا گذاشته است و اعلام کرده که دیگر هیچ کدام از فیلمهای یونیورسال را اکران نخواهد کرد.
#سینما
#انیمیشن
🆔 @majaziha_q
شهید مرتضی مطهری.mp3
2.25M
▫️ ما به شما عقل داده بودیم و شما میتوانستید کار آنها را با معیار عقل بسنجید.
#جامعه
#سلبریتی
🆔 @majaziha_q
🔹 حضرت آیتالله خامنهای: کار بزرگ و جهاد معلمان شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مسیر ارزشهای انقلابی و اسلامی است.
🔹 روز معلم را به همه کسانی که پای درس معلم انقلاب نشستند و حماسه خواندند٬ و تمام معلمان عزیز تبریک عرض میکنیم.
#مناسبت
🆔 @majaziha_q
▫️ #روزنامه جوان به موفقیت ایران در مداوای کرونا و شورشهای مسلحانه آمریکاییها علیه قرنطینه میپردازد.
▫️ صفحه اول این روزنامه مقایسهای میان عملکرد ایران و آمریکا را در ذهن مخاطب ایجاد میکند.
🆔 @majaziha_q
💢 تحول در الگوی انتقال پیام
💠 بازیهای رایانهای از جمله رسانههای جدیدی هستند که از نیمه دوم قرن ۲۰ وارد زندگی بشر شدهاند و بنیان آنها برسیستمهای رایانهای استوار است.
💠 این رسانههای تعاملی از تنوع بالایی برخوردارند و الگوی جدید و پیشرفتهتری را برای انتقال پیام ارائه دادند. این بازیها با ورود به سبد مصرفی خانوادهها توانستند الگوی عمودی و ساده انتقال پیام از فرستنده به گیرنده را به الگوی افقی تبدیل کنند.
#بازی
🆔 @majaziha_q
💢 جذابیت در سینما
📽 «فیلم اگر جاذبه نداشته باشد٬ فیلم نیست».پر روشن است که تا این نسبت بین فیلم و تماشاگر برقرار نشود٬ اصلا مفهوم فیلم و سینما محقق نمیگردد.تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود و اگر فیلم جاذبه نداشته باشد٬ تماشاگری پیدا نمیکند و فیلم بدون تماشاگر٬ یعنی هیچ.
📽 البته اگر فیلم را همچون یک«اثر هنری» اعتبار کنیم و هنر را نیز با معیارهای روز بسنجیم٬ آنگاه به این نتیجه خواهیم رسید که«مخاطب فیلم لزوما مردم نیستند و چه بسا که فیلم برای مخاطبی خاص ساخته شود».
📽 برخی از فیلمسازان٬ فیلم را از آغاز برای شرکت در جشنوارهها میسازند؛ آنها فقط به فرمولهای روشنفکرانه و نظر منقدّین میاندیشند. کسانی هم هستند که فیلم را همچون یک تجارت پولساز شناختهاند؛آنها در جستو جوی رگ خواب عوامالناس هستند و قبلهشان مکعبی است به نام «گیشه».
📌 آیا میتوان فیلمی ساخت که نه به رگ خواب عوامالناس اصالت بدهد و نه به فرمولهای روشنفکرانه و نظر منقدّین؟
📔آینه جادو(جلد اول)
#سینما
#پاراکتاب (۱)
🆔 @majaziha_q
❌ صفحه اینستاگرام شبکه العالم مسدود شد
💢 اینستاگرام در اقدامی تأمل برانگیز صفحه شبکه العالم را به بهانه پستی درباره یکی از فرماندهان حزب الله مسدود کرد.این پست درباره حاج رضوان بوده و تقریبا تاریخ آن به دو سال پیش برمیگردد.
❌ همزمان فیس بوک نیز یکی از صفحات فرعی با ۱۳ هزار فالور که اخبار مربوط به سوریه را پوشش میداد٬ مسدود کرد.
💢 پیامرسانها و شبکههای اجتماعی خارجی پیش از این نیز چنین اقدامات هماهنگی را از خود بروز داده بودند.
#فضای_مجازی
#امنیت_سایبر
🆔 @majaziha_q
💢احساسات بیشتر جایگزین تفکر
🔘 تکنیک غالب این روزهای رسانه های معاند، تکنیک «احساسات بیشتر، تفکر کمتر» است که برای فریب مخاطبان ایرانی شان استفاده می کنند.
🔘 توجه زیاد به احساسات باعث می شود که مخاطب نتواند واقعیات را با تفکر انتقادی و عینی درک کند. احساساتی شدن بیش از حد مخاطبان، بخش منطقی مغز را متوقف می کند که در اکثر موارد به تحریف و تغییر واقعیت منجر می شود.
🔘 یکی از راهبردهای دفاعی ما در مقابل جنگ ترکیبی رسانه ای همه جانبه غرب، می تواند «آموزش سواد رسانه ای» باشد؛ چرا که سواد رسانه ای به دنبال قدرتمند کردن شهروندان و تغییر دادن ارتباط غیرفعالانه آنان با رسانه و تبدیل آنها به ارتباط گرانی فعال و پویا است.
محمدضا برزویی
#رسانه
🆔 @majaziha_q