eitaa logo
نسرا استان قم
2.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
411 ویدیو
162 فایل
••﴿نِھضَٺ‌‌سَۅاد‌ࢪسانِھ‌اے‌اِنقݪاب‌اِسݪامٖے‌اسٺاݩ‌قُم﴾‌•• شبَڪھ‌هاے‌اِجٺمٰاعــے↯ ➣𝓡𝓾𝓫𝓲𝓴𝓪: https://rubika.ir/nasra_qom ➣𝓣𝓮𝓵𝓮𝓰𝓻𝓪𝓶: https://t.me/nasra_qom ➣𝓲𝓷𝓼𝓽𝓪𝓰𝓻𝓪𝓶: instagram.com/nasraa_qom اَدمیٖݩــ↯ ↻ @Nasraqom
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 تلاش دلال سفارت فرانسه برای تحریم جشنواره تئاتر مقاومت! ▫️ به ‌تازگی یکی از کارگردانان تئاتر که طی سال‌های اخیر مامور شناسایی و معرفی جوانان با استعداد تئاتری به سفارت فرانسه بوده است و به‌عنوان دلال سفارت فرانسه شناخته می‌شود٬ در فضای مجازی و گروه‌های تخصصی تئاتری اقدام به تحریک سایر هنرمندان برای تحریم جشنواره کرده است. ▫️ وی با این عنوان که جشنواره تئاتر مقاومت مربوط به انجمن تئاتر بنیاد فرهنگی روایت فتح است یک جشنواره حکومتی به‌حساب می‌آید از تمامی هنرمندان تقاضا کرده آن را تحریم کنند. 🆔 @majaziha_q
🔹 رسانه‌های نهادساز 🆔 @majaziha_q
4_6012415939033695911.pdf
2.33M
📚 گفتمان های رسانه: تحلیل متون رسانه.pdf 🔹چگونه معنی در متون رسانه ای مختلف ساخته می شود؟ 🔹چه شیوه های متفاوتی برای دیدن و اندیشیدن در رسانه ها می توان یافت؟ 🔹قدرت پیشگویی نهادهای مسلط جامعه از طریق زبان رسانه ای چگونه اتفاق می افتد؟ 🔹قدرت ساخت معنا در رسانه ها چیست؟ 🆔 @majaziha_q
🔹 بازنمایی دختران در 🔸از ابتدا سینمای ایران وابسته و حکومتی بود، به همین خاطر از نظر اقتصادی به شدت تحت تاثیر حاکمان وقت قرار می‌گیرد و اساسا جریانی که سرمایه‌گذاری می‌کرد، گفتمان قالب می‌شد. 🔸علی عباسی پس از فیلم‌فارسی‌‌هایی که تولید کرد، بنابه دستور دربار و صلاحدید اشرف به ساخت فیلم‌های شبه روشنفکری و به اصطلاح موج نو روی آورد و آثاری مانند رضا موتوری (مسعود کیمیایی) و تنگنا (امیر نادری) و نازنین (علی رضا داودنژاد) را تهیه کرد. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/?p=1425 🆔 @majaziha_q
🔘 اختلافات میان حامیان خاندان پهلوی٬ به‌خصوص فرشگردی‌ها٬ سبب شده تا پرده از واقعیت‌های پشت پرده برخی رسانه‌ها برداشته شود. 🔘 همه این اختلافات یک طرف٬ اصطلاحات ابداعی در توییت‌ها یک طرف؛ملی منقلی! 🆔 @majaziha_q
🔸...یک رسانه عامه پسند، که روزنه ما به دنیای بیرون و به خودمان است، به چیزی که میبینیم و چگونگی دیدن آن شکل میبخشد و در نهایت، اگر به اندازه کافی از آن استفاده کنیم، کیستی ما را، هم در مقام فرد و هم در جامعه دگرگون میکند. 🔸مک لوهان مینویسد:« تاثیرات فناوری در سطح "نظرها و درک و برداشت ما" نیست که بروز میابد؛ بلکه "الگوهای درک و فهم ما" را تدریجا و بدون این که هیچ مقاومتی در مقابلشان صورت گیرد، تغییر میدهند»... 📚اینترنت با مغز ما چه میکند 🆔 @majaziha_q
🔹 انعکاس عدالت در سینما 🆔 @majaziha_q
⭕️ پشت‌بام‌های اجاره‌ای و چند نکته 🔹 ما فقط چند عکس کلی با نمای دور دیده‌ایم؛ از جسد قاضی منصوری تا پشت‌بام‌های اجاره‌ای صحبت می‌کنم. عکس‌هایی که هیچ نشانه‌ای مبنی بر صحتشان در دست نیست و هیچ مؤلفه‌ای برای آن‌ها وجود ندارد. حتی تنها آگهی منتشرشده روی سایت دیوار در زمینه اجاره پشت‌بام نیز هم‌زمانی جالبی با اعلام خبر در رسانه‌ها دارد! این نکات یعنی ابهام، بی سندی و البته که با کلیدواژه فقر و در سطح رسانه‌های خارجی با عنوان جنبش پابرهنگان و ...پیگیری می‌شود. 🔸 این مسائل تلنگری است که دقت کنیم علی‌رغم اینکه همه ما از وضعیت نامطلوب اقتصادی آگاه هستیم و این موضوع غیرقابل کتمان بوده و قطعاً نابسامانی اقتصادی فشارهای جدی را به اقشار کم‌درآمد جامعه وارد کرده است، اما مصادیق مطروحه رسانه‌ای به نظر دارای هستند. یک عکس و آگهی دلایل کافی برای پذیرش یک موضوع نیستند. 🔹 درعین‌حال باید حواسمان به و باشد. رسانه‌های جناح‌های مختلف از این خبر برای محکوم کردن گروه‌های رقیب بهره جستند اما همگی غافل بودیم که این همان است که در راستای کلان روایت ناکارآمدی جمهوری اسلامی در حال فعالیت است. حواسمان باشد پرداخت رسانه‌ای بدون توجه به زنجیره خبر و پیگیری چندوجهی موضوعات، یعنی ناخواسته وارد می‌شویم که هنوز برایش استراتژی تعیین نکرده‌ایم. 🔸 همه ما یادمان است چندی قبل «گورخوابی» مثل همین «پشت‌بام‌های اجاره‌ای» سعی در تعمیم امری غیرمبتلابه به عموم داشت. موضوعاتی که به‌شدت را درگیر می‌کند و هر جا مخاطب احساساتی شود احتمال ناامیدشدن، باور موضوعات غیرمستند، واکنش‌های دفعتی و... نیز در او بالا می‌رود. این موضوعات را از سه وجه می‌توان موردتوجه قرار داد: 🔘 مخاطبانی که نباید هیجان‌زده خبرها را باور کنند. دقیقا منظورم این است در عصر انبوه رسانه و محتوا، بیشتر شک کنید تا باور. 🔘 رسانه‌هایی که موظف به تهیه و اطلاع‌رسانی دقیق موضوعات اجتماعی این‌چنینی که در نگاه نخست یک خبر به نظر می‌رسند اما در عمل ردی از ناامیدی را به جامعه القا می‌کند، هستند. رسانه‌هایی که باید به‌عنوان چشمان ناظر افکار عمومی موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و... را به‌موقع پیگیری کرده باشند؛ رسانه‌هایی که باید مطالبه گر باشند نه راوی. 🔘 مسئولانی که در بزنگاه‌ها و البته با تأخیر و پس از غالب شدن روایت‌های گوناگون در افکار عمومی تازه یادشان می‌افتد مسکن مهم است، ساماندهی حوزه اقتصاد مهم بوده و نباید در حد شعار رأی آور به آن اکتفا می‌کردند. مسئولانی که گویی از رخدادها هم دور هستند و هم دیر به موضوعات مطروحه در رسانه‌ها و برمی‌خوردند. 🖊 معصومه نصیری 🆔 @majaziha_q
📌توئیچ حساب کاربری دونالد ترامپ را تعلیق کرد 🔹 شبکه اجتماعی توئیچ که متعلق به آمازون است، بزرگترین پلتفرم پخش زنده ویدئو در دنیاست که به خصوص در میان علاقمندان به بازی های ویدئویی محبوبیت دارد. 🔹 تعلیق حساب ترامپ در توئیچ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است. 🔹 توئیچ در بیانیه خود تصریح کرده که اجازه نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی را نمی‌دهد و بر مبنای همین سیاست گذاری حساب ترامپ را به طور موقت تعلیق کرده است. حساب ترامپ در توئیچ با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا از اکتبر گذشته راه اندازی شده است. 📝 تسنیم 🆔 @majaziha_q
🔸 نیویورک‌تایمز از اپل نیوز خارج شد 🔸 آمریکایی نیویورک‌ ‌تایمز در پی خروج از اپل نیوز اعلام کرد حضور در بازار خبر اپل برایش بی‌فایده بوده و با اتکا به روزنامه‌نگاری باکیفیت تلاش می‌کند خوانندگان را به وب‌سایت و اپلیکیشن خود بکشاند. 🆔 @majaziha_q
💠 مراقب باشید 🆔 @majaziha_q
📮 در خبرها زیاد از مردگان حرف می‌زنند٬ اما جای خدای مردگان خالی است 🎯 خبرها، تا پیش از این، محدود می‌شدند به چند بخش خبری تلویزیونی که در ساعت‌های مشخصی از شبانه‌روز پخش می‌شد. اما امروز درگیری با اخبار به مشغولیتی ۲۴ساعته تبدیل شده است، از لحظه‌ای بعد از بیدارشدن، تا لحظه‌ای پیش از خواب، و در هر فرصت خالی دیگری. آیا مشغولیت دائم ما با خبر برایمان فایده‌ای داشته است؟ پاسخ‌هایی که به این سؤال داده می‌شود تفاوت‌های فراوانی با هم دارند، اما همه موافق‌اند که حرفۀ خبر وارد یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های خود شده است. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9786/ 🆔 @majaziha_q
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام 🆔 @majaziha_q
💬 واکنش نائب رئیس مجلس به ورود اینترنت 5G 🆔 @majaziha_q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📮 مدیران اینستاگرام از ابتدای تأسیس این شبکه اجتماعی (سال2010) تاکنون در تلاش بوده‌اند تا این شبکه اجتماعی به تلویزیون جیبی تبدیل شود و به تمام خانه‌ها راه یابد. حالا تلویزیون به‌عنوان یک در حال تبلیغ مجانی برای این شبکه اجتماعی می‌باشد؛ شبکه اجتماعی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان درحال بدل شدن به رقیب اصلی صداوسیما می‌باشد. ▪️ «رها کردن نقد و دلخوش کردن به نسیه!» کار عاقلانه‌ای نیست٬ آن هم در شرایطی که مشخص نیست بعد از ترغیب به حضور در فضای اینستاگرام؛ آیا واقعا صفحات پر جاذبه اینستاگرامی به مخاطب این اجازه را خواهد داد که به صفحه اینستاگرامی فلان برنامه تلویزیون نیز سری بزند؟ ▪️ آیا اصلا با وجود انبوه تصاویری که بدون اراده مخاطب در برابر چشمان او ظاهر می‌شوند٬ مخاطب فرصت فکر کردن به اینکه چرا تلفن موبایل خود را در دست گرفته و وارد فضای مجازی شده است را پیدا خواهد کرد؟ 🆔 @majaziha_q
🔹 رقیب اصلی تلویزیون 🆔 @majaziha_q
💠 توئیتر را ترک میکنم چون اینجا باتلاقی است برای گیر انداختن نیروهای فکری جامعه در گرداب ، سطحی شدن تعاملات و کمک به شهوت شهرت طلبی عده ای خاص. به این چرخه سراسر ایراد نباید کمک کرد. بگذریم که اینجا و رسانه‌ای بیداد میکند. 🆔 @majaziha_q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ شبکه سلطنتی بی‌‌بی‌سی در ادامه شیطنت‌های خبری خود با تقطیع بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "کرونا تمام نشده و همه باید مراقبت کنند" به دنبال القای این است که "رهبر ایران از واقعیت‌های جامعه خبری ندارد" و کرونا را تمام شده می‌بیند. ▪️ رهبر انقلاب در این بیانات، ابتدا از عملکرد خوب مردم و مسئولین در ابتدای شیوع کرونا و سپس از بی‌توجهی‌های اخیر برخی از مردم و مسؤلین نسبت به این موضوع انتقاد می‌کنند٬ اما بی‌بی‌سی ترجیح داده به تحریف ناشیانه سخنان رهبر انقلاب روی آورد. 🆔 @majaziha_q
💢نگاهی به یک تکنیک مهم اقناعی 🔻 🔸این تکنیک تا حدودی نقطه مقابل تکنیک تداعی معانی به شمار می‌رود. هرچقدر در آنجا سعی می‌شود تا احساسات خوب در پیام‌های رسانه‌ای به اهداف خاصی سنجاق شود، در اینجا از چیزهای دوست نداشتنی و بعضا ترسناک (مثل بوی بد دهان، شکست و ناکامی، مالیات زیاد، تروریسم و …) برای جلب توجه مخاطب استفاده می‌شود. 🔹اینگونه پیام‌های رسانه‌ای معمولا از این طریق مدام سعی در طرح یک مشکل و یا یک مسأله می‌کنند تا پس از آن با ارائه راه حلی مطابق با هدف خود، به نتیجه مطلوب نظر خود برسند. 🔸چهره چندش‌آور سوسک در یک آگهی بازرگانی بخاطر این است که مطمئنا بعد از آن یک اسپری سوسک‌کش برای نجات شما ترسیم شود. هشدارهای سیاستمداران یا گروه‌های حامی آن‌ها و ترسیم هراس‌آور وضعیت موجود در اخبار، سخنرانی‌ها و گزارش‌های آن‌ها هم نمونه دیگری برای استفاده از این تکنیک است تا خود و برنامه‌های خود را نجات‌بخش وضعیت ترسیم شده معرفی کنند. 📚منبع: کتاب «سواد رسانه‌ای: مفاهیم و کلیات»؛ حمیدرضا آیت‌اللهی 🆔 @majaziha_q
💠 کدام کشورها بیشترین کاربران توئیتر را دارند؟ 🆔 @majaziha_q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 غرق شدن در میان حجم انبوهی از تغییرات و تکنیک‌هایی که در رسانه‌ها وجود دارد مانع از فهم صحیح رسانه می‌شود. 📌 رسانه امروز از عدم، وجود خلق میکند و قادر است کاری کند تا انسان آگاهانه فریب بخورد. 🆔 @majaziha_q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ ابتکار جالب یک طراح برای تبریک میلاد امام رضا(ع) 🆔 @majaziha_q
▪️ شهوت شهرت طلبی 🆔 @majaziha_q
💢 اهانت روزنامه سعودی الشرق الاوسط به حضرت آیت الله سیستانی موج خشم و نفرت کاربران شبکه‌های اجتماعی عراق را برانگیخت. 💢 این روزنامه دیروز در صفحه سیزدهم خود کاریکاتوری توهین‌آمیز از آیت الله سیستانی منتشر کرد که با واکنش کاربران عراقی و درخواست آنها از مسؤلین این کشور برای مقابله با اینگونه اقدامات همراه بود. 🔗 البته رسانه‌های وابسته به سعودی سابقه بسیار طولانی در توهین به عراقی‌ها و مراجع این کشور دارند. 🆔 @majaziha_q
📌 گوشه‌ای از واکنش کاربران عراقی نسبت به اقدام توهین آمیز روزنامه سعودی 🆔 @majaziha_q