eitaa logo
نسرا گیلان
433 دنبال‌کننده
871 عکس
238 ویدیو
10 فایل
نسرا (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی)
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب ( خبر غالب) 🔶 یکی از شگردهایی که معمولاً برای جلب توجه مخاطب در ارتباط با انتشار اخبار مربوط به ایران توسط رسانه‌های بیگانه ی فارسی زبان مورد استفاده قرار می گیرد، شگرد «خبر غالب» است. این شکل از پوشش اخبار بدین گونه است که رسانه‌ها بر یک خبر بصورت هماهنگ و زنجیره ای تاکید می کنند تا نوعی برجسته‌سازی تک‌خبری صورت گیرد. 🔷 برای مثال در بحث عملکرد رسانه‌های غربی در پوشش اخبار آزمایش‌های موشکی یا مذاکرات هسته‌ای، ما با یک «پوشش گسترده و همزمان» با «رویکردی جهت دار و منفی» روبه‌رو هستیم که در بعضی مواقع آنچنان برجسته است که مانع از دیده شدن دیگر اخبار مربوط به ایران می‌شود. 🔶 این نوع خبر رسانی باعث جلب توجه، اعتماد کامل مخاطبان این شبکه ها و در نهایت پذیرش خبر مورد نظر می گردد ... 🔷 آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر این کلمات 👇را در اخباری شنیدید در اکثر مواقع در حال فریب خوردنید چون فقط میخواهند بار و اهمیت کلمات را زیاد بکنند ولی منبعی ندارند ۱.منبع اگاه ۲.منبعی که نخواست نامش فاش شود ۳.یک‌منبع موثق ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
💢 هوس هک به سرت نزنه ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
⭕️دسترسی کودکان به شبکه های اجتماعی مجازی چگونه باید باشد؟ 🔹محدودیت سنی 🔹رایانه کجا باشد؟ 🔹حفظ حریم خصوصی 🔹یادآوری خطرها ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ببینید چگونه در تاثیر میگذارند ... 🔸️کودکان هر انچه را یاد میگیرند مراقب کودکانتان باشید یاد گیری لزوما بودن کودکتان نیست... ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
برنامه ناامن ToolBox(جعبه ابزار) این برنامه درگوگل‌پلی بیش از۵میلیون بار دانلود داشته و سازندگان این برنامه به صورت قانونی درداخل ایران فعالیت می‌کنندودارای سایت رسمی‌ست باوجودفارسی بودن سایت، ولی سند حریم‌خصوصی به زبان انگلیسی ارائه شده بر اساس توضیحات سندحریم خصوصی ToolBox، اطلاعات شخصی کاربران جمع‌آوری وپردازش می‌شودواستفاده از این برنامه به معنی موافقت باجمع‌آوری و پردازش اطلاعات است درسند حریم خصوصی این ابزار نوشته: «ماممکن است داده‌های جمع‌آوری شده را برای اشخاص ثالث ویادر پاسخ به احضاریه هااحکام دادگاه وسایر فرآیندهای قانونی و همچنین برای استفاده ازحقوق قانونی خودیا دفاع در برابر ادعاهای قانونی افشاکنیم» ازطرفی،مجوزهای درخواستی این برنامه بنا به عملکرد آن،بسیارزیاداست که می‌تواند اطلاعات حریم خصوصی کاربران راجمع‌آوری کند دسترسی‌هایی مانند:مخاطبین، موقعیت مکانی دقیق وتقریبی،دوربین،میکروفن، مخاطبین برنامه‌های داخلی بطور کلی برنامه‌های امنی نبوده واستفاده ازآن‌ها بهیچ عنوان توصیه نمی‌شود.هرابزاری که در منتشر می‌شود، به معنای امن‌بودن آن نیست ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
💢 پینوکیو رو پیدا کن! ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خطرات استفاده از فیلترشکن‌ها ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
🔺️تجارت فالوور با سواستفاده از گرفتاری مردم زلزله زده! 🔹️برخی از سلبریتی ها حاضر نیستند از هیچ سوژه برای بیشتر دیده شدن و معروف‌تر شدن بگذرند. خواه در زلزله خواه در سیل و ویرانی و اصلا مگر می‌شود از سوژه دراماتیکی مانند زلزله و مشکلات و مصیبت مردم صرف نظر کنند؟ 🔹️آش سواستفاده از پدیده‌های طبیعی آنقدر شور شده که برخی کشورها برای جلوگیری از سواستفاده سلبریتی ها از بلایای طبیعی و حوادث اجتماعی و نمک پاشیدن به زخم آسیب دیدگان، قوانین سفت و سختی وضع کنند. 🔹️تجربه این رفتارها اما چند سالی است که دامن مردم ایران را هم گرفته و برخی سلبریتی‌های وطنی هم دنبال گرفتن عکس یادگاری با مشکلات مردم هستند. 🔹️نه‌تنها در هیچ‌یک از پیام‌ها و روایت‌های سلبریتی‌های وطنی اثری از امیدواری نیست، بلکه بالعکس، امواج سهمگین سیاه نمایی و القای ناامیدی در کنش آنها موج می‌زند. 🔹️ای کاش برخی سلبریتی‌ها، به جای "شو آف" و گرفتن عکس سلفی با رنج مردم، قدری از دستمزدهای نجومی خود کم کنند و بنا به وظیفه و حرفه‌ای که بر عهده دارند، برای شادی و امید در جامعه اقدام کنند./مهر ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️در مواجهه با پیام‌های تبلیغاتی چه واکنشی نشان می‌دهید؟ 🔸متقاعدسازی و اقناع مخاطب از اهداف مهم رسانه‌ای خصوصاً در فضای مجازی است. برای اقناع مخاطب روش‌های مختلفی مانند استفاده از تصاویر و نقل‌قول‌ شخصیت‌های مشهور، فنون طنز، ترس و همراهی با جماعت وجود دارد که بیشتر در پیام‌های تبلیغاتی به چشم می‌خورد. شما در مواجهه با پیام‌های تبلیغاتی چه واکنشی نشان می‌دهید؟ بهتر است در مقابل این‌گونه پیام‌ها و فنون اقناعی با هوشمندی، به دنبال سندی برای صحت و درستی آن پیام باشید. ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
⭕️پرتکرار ترین واژه های جستجو شده دانش‌آموزان در برنامه شاد ظرف یکماه اخیر ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan
‌ 📍بررسی نقش‌ پلت‌فرم‌ها در اغتششات/۸ «خسوف» نماوا، راهنمای ساماندهی آشوب‌ در دانشگاه‌ها/ فرزندان سازمان‌ نفاق چگونه راه پدران در دانشگاه‌ها را ادامه می‌دهند؟ 🔺با تقویت پلت‌فرم‌ها و اوج گرفتن فعالیت‌هایشان، به تدریج فضای نظارتی دچار دوگانگی شد و در یک بازه زمانی فرصتی فراهم شد تا در بحران نظارت مجموعه‌های نمایشی خاصی در شبکه نمایش خانگی عرضه شوند که هدفشان صرفا سرگرمی نبود و زمینه یک آشوب اجتماعی آینده‌نگرانه را تشدید می‌کرد. 🔺در واقع بخشی از ریشه برانگیختن و تهییج عمومی واعتراضات اخیر را باید در محتواهای سریال‌های شبکه نمایش خانگی جستجو کرد. این مجموعه‌های نمایشی ساخته و عرضه شده در شبکه نمایش خانگی از یک الگوریتم واحد پیروی می‌کنند. هر کدام از محتواهای تولید شده هدفگذاری خاصی دارند، اما همه آنان از همان الگوی واحدی پیروی می‌کنند تا زمینه نارضایتی‌های سیاسی – اجتماعی را تشدید کنند. 🔺پیش از این در گزارش‌های مختلفی به سریال‌ «شبکه‌ مخفی‌زنان» اشاره شد. شعار سمبلیک اغتشاشات اخیر را با قرائت دیگری در پس زمینه روایتش گنجاند و پخش این سریال ۲ ماه قبل از آشوب‌ها آغاز شد. طبق همان الگوریتم واحد برای تولید محتوا در شبکه نمایش خانگی و همانطور که بدان اشاره شد سریال «قورباغه» ضمن تسریع روند القاء خشونت زمینه عادی سازی پلیسی کشی را فراهم آورد. 🔺فرمول عادی سازی آشوب در دانشگاه و تعمیم به محیط بیرون را به وضوح می‌توان در سریال «خسوف» برادران «میری – اسعدیان» جستجو کرد. یکی از نکات قابل تاملی که از درونمایه این سریال می‌توان استنتاج کرد، شیوه سازماندهی شده اعتراضات درون دانشگاهی و رویکردی تطبیقی با آشوب‌های اخیر است. مقدمه‌ نمایشی سریال «خسوف» با آشوب از درون رستوران دانشگاه آغاز می‌شود. 🔺کاراکتر اصلی سریال «آتیه ناصح» به کیفیت غذای سلف اعتراض دارد و این اعتراض فردی کیفیت جمعی پیدا می‌کند. او یکی از دانشجویان بی‌قرار و همواره معترض است که بر اساس داده‌های سریال به هر رخدادی حتی امور غیرضروری دانشگاه اعتراض دارد. کاملا مشخص است که مسئله کیفیت غذا در یک محیط دانشگاهی، برای دانشجویی که در تهران زندگی می‌کند و پدرش یک تولیدی دارد، کاملا بهانه است. 🔺مسئولان رسیدگی به اعتراضات که «آتیه ناصح» قصد سازماندهی آن را در دانشگاه دارد، فردی به نام «قیاسی» است. قیاسی ظاهری شبیه تیپیکال‌مدیران سال‌های اخیر را دارد با رفتاری طراحی شده که عمدتا در مقابل یک اعتراض دانشجویی ساده برای تغییر پیمانکار سلف، روش برخورد سخت با دانشجویان را انتخاب می‌کند و چندین بار تصمیم تعلیق ناصح را داشته است. 🔺نمایش اعتراض در ابتدای سریال با برش‌های آشوب‌های اخیر در محیط‌های دانشگاهی این همانی فوق العاده مشابهی دارد. 🔺«خسوف» سریالی عاشقانه است که بر اساس روایت‌های فرعی اعتراضی ساخته شد، با اینکه عنصر ملودرام، موتور محرک قصه است اما خرده روایت‌ها حتی سکانس‌های فرعی سریال اشاره‌های پررنگی به شیوه‌های برخورد در آشوب‌های اخیر دارد. 🔺اما روش انتقام‌گیری محدود به هک، افشای زندگی خصوصی افراد نمی‌شود و «رگ‌زنی» و ترور با سلاح سرد بخش قابل تاملی است که در مواجه با قیاسی اجرا و منجر به مرگ او می‌شود. 🔺در حالیکه، امیر، آتیه، علیرضا و... و. تصمیم می‌گیرند به ملاقات قیاسی رفته و با او گفت‌وگو کنند، در همین حال دو موتورسوار بدون هیچ قصد دیگری به غیر از ترور با سلاح سرد اقدام به بریدن گلوی او می‌کنند و او با همان شیوه‌ای ترور می‌شود که پلیس سریال قورباغه ترور شد و این روش برخورد شباهت عجیبی به ترورهای سید روح الله عجمیان، دانیال رضا زاده و حسین زینال زاده(حافظان امنیت) دارد. با اینکه بعدها این دو ضارب در سریال سارق تلفن همراه معرفی می‌شوند اما در همان سکانس ترور قیاسی هیچ خبری از خفت‌گیری یا سرقت تلفن همراه نیست و ضاربان بدون طلب کردن موبایل یا اظهار به سرقت قیاسی را ترور می‌کنند. 💢ادامه را بخوانید. mshrgh.ir/1441412 ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasra_guilan