فاتحهخوانی مجازی، دقیقهای ۲۰ هزار تومان!
🔹فاتحهخوانها کمکم دارند به تبلت و فناوریهای تماس تصویری مجهز میشوند!
✅ برای هر ۵ تا ۱۰ دقیقه قرآن و فاتحهخوانی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به کارتشان واریز میشود.
🔹علی یک فاتحه خوان مجازی است، او بعد از یک تماس تلفنی به سراغ مزار میرود. با گلاب قبر را میشوید و با گل می آراید، تبلتش را روشن میکند و با شماره تلفن فردی خارج از بهشت زهرا تماس میگیرد؛ البته تماس تصویری اینترنتی!
🔹چند دقیقه فیلم آنلاین و زنده از سنگ قبر شسته شده را نشان میدهد و در همان حالت قرآن نیز تلاوت میکند؛ صاحب متوفی که پشت تلفن هست گویا از آنجا هم تلاوت قرآن و فاتحه علی را میبیند.
🔹تنها برای فاتحه و قرآن خوانی آن هم برای همین چند دقیقه بعضی افراد تا ۲۵۰ هزار تومان به کارتش واریز میکنند؛ البته هزینه گلاب و گل جداست.
🔹شیوع کرونا تغییرات جدی در زیست مجازی مردم به وجود آورده و مدت حضور در فضای سایبری را افزایش داده است
#زیست_مجازی
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🎮چه بازی های کامپیوتری برای فرزندمان مفید است؟
✳️ اصرار برای حذف کامل بازی های کامپیوتری از دایره سرگرمی های کودک، صحیح نیست.
✳️برخلاف تصور عموم والدین، این نفس بازی های کامپیوتری و ویدئویی به شکل کلی نیست که برای بچه ها مضر و مخرب است، بلکه نوع بازی انتخاب شده است که می تواند همراستا یا در تضاد با تربیت و خلاقیت کودک باشد.
✳️بازی های زیادی وجود دارند که نه تنها زیانبار نیستند، بلکه می توان از آنها برای آموزش و توسعه خلاقیت در کودک استفاده کرد.
✳️بازی هایی که در آنها کودک برای رفتن به مرحله بعد مساله ای را حل کند، یا برای خروج از آن مرحله نیازمند چیدمان یا ترتیب خاصی است، به مهارت حل مساله کودک کمک می کنند.
✳️بعضی دیگر از بازی ها در واقع نسخه نرم افزاری همان بازی هایی هستند که کودک در وسایل کمک آموزشی خود دارد، مانند پازل ها، مازها و بازی با کلمات.
✳️همچنین این بازی ها در واقع زاییده تخیل سازندگان آن هستند و همین که با تخیل و به کمک تکنولوژی می توان دنیایی کاملا نو "خلق کرد" ، بسیار برای کودک الهام بخش است.
✳️بازي هايي را انتخاب كنيد كه بازي بيش از يك بازيكن در آنها تشويق شده و باعث مي شود كه دو يا سه نفر با هم بازي كنند.
✳️ به توصيه مركز ملي رسانه ها و خانواده ها، بهتر است خانواده ها كامپيوتر را به يك وسيله اجتماعي تبديل كنند.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
#سواد_رسانه یا #خرد_رسانه
♨️آنچه که به عنوان #سواد_رسانه می شناسیم بیشتر از آنکه دیتا و اطلاعات باشد #مهارت است. مهارتهای #فنی، #فردی و #اجتماعی.
♨️مهارتهای #فنی نظیر: نوشتن پیام کوتاه، وبلاگ نویسی، ویرایش تصاویر و صداها، گردش فایل ها از طریق گوشی همراه ، بازی و ....
♨️مهارتهای #فردی: حفظ هویت وکرامت شخصی در مواجهه با رسانه، حفظ حریم شخصی در فضای سایبر و کاربری فعال و هوشمند بودن
مهارتهای #اجتماعی: در نظر گرفتن دیدگاه دیگران، آگاهی فرد از نقش و مسئولیت هایش در گروه های آنلاینی که در آنها مشارکت دارد و تأمل در مورد منافع و مضرات اقدامات فرد در جوامع سایبری.....
♨️مهارت های فنی با #تفکر_خلاق ، مهارت های فردی با #تفکر_انتقادی و مهارتهای اجتماعی با #تفکر_اخلاقی ساخته می شود. بنابراین #سواد_رسانه یا #خرد_رسانه در پی تربیت انسانی است که در فضای جدید رسانه مدام بیاموزد، خلق کند، برنامه ریزی کند، فرابگیرد، مطابقت دهد و با هر کس و هرچه که می بیند به ترتیبی که مطلوب و مشروع است ارتباط مؤثر برقرار کند. تربیت چنین انسانی تنها با توسعه و رشد این سه تفکر ممکن است.
💡به نظر نگارنده این سطور آنچه که ما به عنوان سواد رسانه می شناسیم از حوزه این سه تفکر خارج نیست و عنوان #خرد_رسانه ای شایسته مهارت مواجهه با رسانه است.
این متن به تامل بیشتری نیاز دارد...
محمدحسین نژادی / پژوشگر سواد رسانه
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
⭕️قلدری رسانه ای
✍ بعید است که شهروندی با مفهوم «قلدری» (bulling) آشنا نباشد و در عصر اطلاعات و ارتباطات کمتر فردی زیست می کند که نوعی قلدری را در طول زندگی تجربه نکرده باشد.
✍ در جهان کنونی پدیده اجتماعی قلدری، سیطره خود را از خانواده تا جامعه گسترانده است و سایه به سایه ساختارهای اجتماعی واقعی و مجازی را تعقیب کرده و شکل فرا مدرن بخود گرفته است.
✍"قلدری در محیط کار"(bulling in workplace) موجب سو مدیریت، زایل شدن عدالت اجتماعی، ایجاد نابرابری، کاهش انگیزه شغلی، ناامنی شغلی و به حاشیه راندن شایسته سالاری می شود و تبعات ناخوشایند آن گریبان جامعه را می گیرد.
✍در دنیای رسانه ای شده امروز و وابستگی مفرط شهروندان به اطلاعات رسانه ها، سواستفاده از قدرت ارتباطات و رسانه ها بسیار افزون شده است و قلدری رسانه های اصلی و رسانه های اجتماعی به سرفصل مطالعات رسانه ای ارتقا یافته است.
✍ قلدری رسانه ای(bulling in media) گونه های مختلفی را تجربه می کند و می توان از قلدری مطبو عاتی، قلدری رادیویی، قلدری تلویزیونی، «سایبر قلدری» و«رایاقلدری»، قلدری اینترنتی، قلدری فیس بوکی، توئیتری و قلدری اینستاگرامی و.... سخن به میان آورد.
✍ "قلدری رسانه ای" نوعی رفتار پرخاشگرانه با هدف آزار و زیان رساندن به دیگران از طریق تولید و انتشار اطلاعات و اخبار فراواقعی و جعلی در رسانه های جمعی و اجتماعی با هدف تغییر اذهان عمومی است. مصادیق "قلدری رسانه ای" توهین، تهمت، افتراء، تحقیر، آبروریزی، زورگویی، انتقام گیری، دروغ پردازی با هدف زیاده خواهی، باج گیری و تضعیف موقعیت دیگران و تامین منافع فردی و گروهی است.
✍قلدری رسانه ای با سوء استفاده از مسئولیت و با هدف ترور شخصیت، آزار روحی، سرکوب و کنترل افراد و گروههای اجتماعی انجام می شود.
✍فرد یا گروه قلدر از طریق رسانه ها، بدون درگیری فیزیکی، قدرت خویش را با دستکاری در افکار عمومی افزایش داده و با تقلیل قدرت رقبا آنها را به زیرسلطه کشیده و منافع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را به پیش می برد.
✍در قاموس مفاهیم سازمانی «اختیار» و «مسئولیت» به صورت توام تعریف می شوند و هر نوع اختیار سازمانی متضمن مسئولیت و پاسخ گویی است. در "قلدری رسانه ای" قلدران و دنباله های آنان به صورت سازمان یافته در صدد استفاده حداکثری از اختیارات خود بدون قبول مسئولیت و پاسخ گویی هستند. از اینرو بزرگترین خسارات را از طریق رسانه ها به دیگران تحمیل می کنند و کوچکترین انتقاد را نیز بر نمی تابند.
✍رسانه ها جمعی و بویژه رسانه های عمومی در فرایند ارتباطات جمعی، نقش میانجی و واسطه دارند و به همین جهت به آنها مدیا اطلاق می شود. ارتباط سازان جمعی در بیان اخبار و اطلاعات باید از جهت گیری غیر واقعی و از یک سویه نگری در روایت رخدادها و پدیده های اجتماعی پرهیز کنند.
✍آنچه می تواند قطار قلدری رسانه ای را تا حدی متوقف کند، نهادینه کردن دمکراسی، جریان آزاد اطلاعات، آزادی رسانه ها، آزادی بیان و تغییر سیاستگذاری رسانه ای بر مدار قانون و خواست، نیاز و آمال های شهروندان است.
دکتر حجتاله عباسی
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔵مراحل کاربرد و بهره گیری از سواد رسانه ای🔴
✅ شخصی که دارای سواد بهره گیری از رسانه هاست، در نحوه ی استفاده از رسانه ها به برنامه ریزی شخصی می پردازد و به اهمیت این برنامه ریزی واقف است. بدین معنا که توجه بیشتری به انتخاب و تماشای انواع مختلف برنامه ها داشته، به صورت مشخصی به استفاده از تلویزیون، رایانه، بازی های الکترونیکی، فیلم ها و دیگر رسانه ها پرداخته و میزان مصرف را کاهش می دهد. به عبارت دیگر، خود را ملزم می کند در استفاده از رسانه، جیره ی مصرف داشته باشد.
🔶 چنین فردی در گام بعد به جنبه های نامحسوس تر رسانه ها توجه می کند و به پرسش ها و موضوعات عمیقی مانند چه کسی پیام های رسانه ای را می سازد؟ با چه اهدافی فرستادن پیام دنبال می شود؟ چه کسی از ارسال پیام سود می برد و چه کسی ضرر می کند؟ و. .. می پردازد. به بیان دیگر، در این مرحله با توجه به ویژگی های پیام دهنده، به گزینش پیام ها پرداخته و برخی از پیام های مطلوب را برگزیده و بقیه ی پیام ها را نادیده می گیرد. سپس با کمک برخی مهارت های لازم برای تماشای انتقادی به تجزیه و تحلیل و پرسش درباره ی چارچوب ساخت پیام و جنبه های جا افتاده در آن می پردازد. آن چه در این مرحله اهمیت دارد، شناخت حقایق و جنبه هایی از پیام است که حذف شده است. در این مرحله همچنین به نقد پیام های رسانه ای پرداخته می شود.
🔶 در نهایت می توان گفت مخاطب با داشتن سواد رسانه ای در مواجهه با پیام های مختلف از رسانه ها و برای دریافت معنای حقیقی آن ها، دو مرحله ی گزینش گری و پردازش گری را باید پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، سواد رسانه ای همانند فیلتری عمل خواهد کرد تا جهان متراکم از پیام، از لایه های فیلتر سواد رسانه ای عبور کرده و شکل مواجهه با پیام معنادار شود.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
متقاعد سازی در ذات رسانه نهفته است و اگر در رسیدن به این هدف موفق نشود، عملا در انجام وظیفه ذاتی خود شکست خورده است. بدین ترتیب رسانهها به هر روشی سعی میکنند پیامهایی تولید کنند که قانع کننده باشد. برای نمونه فیلمهای هالیوودی با انجام هزینههای سنگین و توسط تکنولوژیهای پیشرفته سعی میکنند جلوههای ویژهای برای صحنههای اکشن فیلم فراهم بیاورند تا بیننده باور کند چیزهایی که میبیند، واقعی است. یا تبلیغات تجاری سعی میکنند تا به روشهای گوناگون ما را قانع کنند که محصول آنها را بخریم و یا از خدمات خاصی استفاده کنیم و ... . مجموعه این اقناع کنندگان از تکنیکها و روشهای گوناگونی برای جلب توجه و نظر ما، پدید آوردن اعتبار و اعتماد برای خودشان، شبیهسازی آمال و آرزوهای خودشان در وجود ما، تحریک ما برای انجام یک عمل و در مجموع قانع کردن ما استفاده میکنند که این روشها و تکنیکها «زبان اقناع» نامیده میشود.
#اقناع
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔴 آقای مداح! حواستان به فرامتن نبود...
🔻محمود کریمی چند شب پیش در شبکه دو سیما در میانهی خواندن دعا، حکایتی را مطرح میکند که موافقان و مخالفان جدی در #فضای_مجازی پیدا کرده است؛ برخی از مدافعان بر این باورند که او یک حکایت را مطرح کرده و همه میدانند که امام حسین(ع) چه بسیار عرقخورها و خلافکارهایی را که نجات نداده است و... بله قطعا طیف تاثیرگیرندگان از حضرت اباعبداالله (ع) وسیع هستند و در کشتی نجات بودن ایشان شکی نیست. اما مساله مهم بیدقت مجدد درباره #فرامتن است. بیدقتی که باعث میشود یک پیام به ضد خود تبدیل شود.
🔻باید بدانیم بر اساس نظریات مختلف در حوزه رسانه، #پیام آن چیزی نیست که ما ارسال میکنیم. آن چیزی است که مخاطب دریافت میکند. پس پیامی که در هر بستر رسانهای، چه شبکه دو سیما و چه امامزاده علی اکبر چیذر منتشر میکنیم، باید بتواند دقیقترین و نزدیکترین محتوایی باشد که در ذهن داریم که در غیر این صورت در رمزگشایی از سوی #مخاطب با مشکل مواجه شده و مسالهساز می شود. ما و تفکر ما و توضیحات بعد از آن، به پیام سنجاق نشدهایم که مخاطب با استناد به آن بتواند متوجه منظور اصلی ما شود و کسانی هم که مترصد یک فرصت برای زیر سوال بردن تفکرات شیعه هستند، اصلا با توضیحات بعدی شما کاری ندارند چون پیام منتشر و روایتها غالب شده است.
🔻در رمزگشایی پیامهای رسانه ای، تجربه زیستههای افراد، فضای ذهنی آنها و حتی نقدهایشان و ....تاثیرگذار هستند پس اگر بناست پیامی تولید کنیم، حتما باید بتواند در کمترین سطح از تحریککنندگی این بخشها از سوی مخاطب مورد پذیرش قرار گیرد. اینجا باز باید تاکید کرد پیام لزوما آنچه شما میگویید نیست، آنچه #برداشت و #دریافت میشود، است.
🔻در توضیحات بعدی ایشان از گلایهها هم گلایه میکنند و میگویند حتی اگر ما قرآن را هم بخوانیم برخی ایراد میگیرند. باید تاکید کنم یک جمله معروف در حوزه رسانه میگوید «تا حقیقت بخواهد کفشهایش را بپوشد، دروغ همه دنیا را فراگرفته است». از سوی دیگر نباید فراموش کنیم درصد کمی از مخاطبان، تکذیبیهها و اصلاحیهها را می خوانند یا باور میکنند. پس اگر به این امید هستیم که اصلاحات و توضیحات بعدی، تاثیر #سخن_اول را داشته باشد یا از بین ببرد سخت در اشتباهیم. بالاترین سطح تاثیر پیام بر مخاطب مربوط به نخستین محتوا است.
🔻در عصر رسانه از مدیر تا مداح، از مردم تا رسانه و ... باید دارای سواد رسانهای و اساسا دارای شناخت رسانهای باشند و به سه حوزه #متن، #زیرمتن و #فرامتن دقت کنند. به شوخی گفتن اینکه فکر نمیکردیم بیبیسی هم پای مداحی ایشان نشسته باشد بیشتر شبیه یک شوخی غیرمسوولانه است. در زمانه زندگی در اتاقهای شیشهای فرض دیده و شنیده نشدن فرضی باطل است.
🔷کوتاه درباره متن، زیرمتن، فرامتن
🔻همه اطلاعات، تصاویر، جلوههای صوتی و... که ظاهر محصول رسانهای را نشان میدهد، «متن» هستند. پیامهای پنهان و غیرمستقیمی که تولیدکننده پیام با بهرهگیریِ هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب استفاده میکند، «زیر متن» هستند و به بخش بالاتر از این دو که خارج از متن است و شامل اوضاع محیطی، فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام است و حتی گاهی مفهوم یا هدف هر پیام را به ضد آن چیزی که سازنده میخواهد تبدیل میکند، «فرامتن» میگویند.
✅فرامتن واقعی امروز که متاثر از #جنگ_رسانهای تمام عیار علیه کشور و البته برخی عملکردهای خودمان است، غیرمعقول بودن شیعه و افراطیگری و تلاش برای رویگردان کردن مردم از دین است. هر محتوایی که بدون دقت و غیرعمدی در خدمت مروجان این نگاه قرار گیرد نشان از بیتوجهی تولیدکننده آن به فرامتن دارد. مهم است بدانیم آیا همانچیزی که میگوییم، شنیده میشود؟!
💬 #معصومه_نصیری
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
⭕️ رسانه؛ مهم ترین ابزار قدرت نرم
🔹 برای بیان این موضوع ابتدا باید قدرت و انواع آن را تعریف کنیم.
🔸 «قدرت عبارتست از توان تحمیل اراده خود به طبیعت، دیگران و خود»
🔹 همه افراد در طول روز کم و بیش از قدرت استفاده میکنند، تنها میزان و ابزار و شیوه آن متفاوت است. قدرت خود چند نوع دارد:
✔️ قدرت سخت: که همان قدرت و توان نظامی است.
✔️ قدرت نیمه سخت: که با استفاده از اعضای یک کشور، دولتی دست نشانده در آن کشور به وجود آورده و از این طریق بر دولت، بازار و ارکان مهم آن جامعه تسلط پیدا میکند.
✔️ قدرت نرم: که بیشتر ناظر بر ابعاد فرهنگی، روانی و اطلاعاتی است. در این نوع قدرت بجای تسلط و تصرفِ سرزمین یا دولت، تصرفِ ذهن ها و قلب ها در دستور کار است. ابزار رسیدن به چنین هدفی در اولویت نخست رسانه های فرهنگی و اطلاعاتی است.
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔴 شگردهای جذب لایک و کامنت در فضای مجازی
برخی پست ها که اتفاقاً درجذب لایک وکامنتهای زیاد، موفق هم هستند، از بعضی ویژگی های مشترک برخوردار بوده و از شگردهایی معمولا مشترک برای جذب لایک و کامنت استفاده می کنند که در #سواد_رسانه_ای از آن ها بهعنوان #تکنیک_های_اقناعی نام برده میشود.
⭕️ تکنیک اقناعی استفاده از عواطف و احساسات یکی از مهمترین و پرکاربردترین این تکنیک هاست که ازطریق تحریک عواطف واحساسات کاربران موجب برانگیختن واکنش آن ها درقالب لایکوکامنت میشود.
🔺معمولا برای تحریک عواطف واحساسات کاربران ازبعضی شگردهای مشخص استفاده میشود که به بعضی ازاین شگردها اشاره میشود :
💢تحریک احساسات وبرانگیختن واکنش ازطریق استفاده از اختلاف عقاید و سلایق
💢تعارضات سیاسی عقیدتی قومیتی ملیتی جنسیتی ورزشی فرهنگی طبقاتی طرز پوشش مدل مو ولباس رنگ مو و لباس نمایش جواهرات خانه و ماشین لاکچری و هر چیزی که موجب برانگیختن احساساتی مانند حسرت یا حسادت شود و مانند اینها، در قالب های مختلف مانند تصویر، فیلم و کلیپ، #مسابقه،۱یا۲، نظرسنجی، خبر داستان طنز و... و به خصوص همراه با
🔵 جملات جانبدارانیه برای تایید یا رد یکی از این عقاید که به واکنش سریع مخاطبان منجر شود...
💢حتی نمایش بعضی از پست هایی که در جای دیگر با هدفی دیگر در فضای مجازی منتشر شده اند اما اینجا، از جنبه ایجاد تعارض آن ها برای جمع آوری لایک و کامنت استفاده می شود.
🔺مثل اظهار نظر بعضی هنرپیشه ها درباره بعضی مسائل یا نمایش بخشی از زندگی شخصی خود و یا حتی نمایش غذاخوردن چینی ها که برای خود آن ها جنبه تبلیغاتی دارد اما مخاطب ایرانی را به لحاظ تعارض فرهنگی به واکنش و کامنت گذاری وامیدارد.
⭕️تحریک احساسات با استفاده از نوستالژی
💢تصاویر،موسیقی،فیلم وسریال،هنرپیشه ها،خوانندگان،مشاهیر علمی وسیاسی وادبی وهرچیزی که برای مخاطبان خاطره انگیز باشدوعواطف آنها راتحریک کرده یاجریحهدارنماید.
🔺تحریک عواطف انسانی ازطریق نمایش قشر آسیبپذیر، معلولان، کودکان، پدرومادر، افراد زحمتکشو...
💢تحریک عواطفی مثل خشم شدید ازطریق نمایش تصویرداستان یاحتی وانمودی ازنمایش ظلم و ستم مانند توهین به یک فرد، توهین به اشخاص محبوب، کتک خوردن یک فردبیدفاع یا کارسخت یک فردضعیف و... برای دریافت لایک وکامنت
⭕️تحریک عواطف با استفاده از تکنیک اقناعی مقایسه
💢از این تکنیک نیز غالبا در راستای تحریک عواطف افراد استفاده می شود و به فراخور آن،موجب برانگیختن حس حسادت، خشم، یأس و حسرت، تمسخر و تأسف، انزجار ومانند اینها می شود.
🔺مانند مقایسه دو سیاستمدار از دو کشور، دو هنرپیشه از دو کشور، دو مدل مو یا آرایش، دو مدل ماشین از دو شرکت، دو وسیله مصرفی از دو برند،دو ماده غذایی و مانند اینها
🔴 تحریک عواطف با استفاده از تکنیک اقناعی تعمیم
💢استفاده از تصاویر، فیلم ها یا داستان هایی که تعداد زیادی از افراد آن را به خود تعمیم داده و خود را در آن موقعیت تصور می کنند و تأثيرپذیری بیش تری از آن دارند.
💢مثلا وقتی تصویر سربازی که دور از خانواده است گذاشته می شود، سایر سربازان و حتی اعضای خانواده ای که سرباز دارند آن را به خود تعمیم داده و باآن همزادپنداری می کنند.
⭕️تحریک عواطف و احساسات با نمایش موارد عجیب و استثناء
💢این شگرد که از ارزش های خبری هم محسوب میشود، در فضای مجازی معمولا در سطحیترین شکل آن به اشکالی مبتذل و مانند نشریات زرد مورد استفاده قرار می گیرد مثل استفاده از خرافات پیش پا افتادهای چون نقش بستن کلمات مقدس روی بدن کودکان.
💢نمایش فیلم و تصویر افرادی با عمل های زیبایی عجیب و غریب، زنده خواری چینی ها و مانند آن نیز از اشکال دیگر جذب لایک و کامنت هستند که جنبه استثناء آنها، گاه با شگردهای دیگری همچون پرسش هایی با پاسخ مشخص و تعارضات فرهنگی نیز همپوشانی دارد.
💢تکنیک اقناعی استفاده از نماد ها
🔺استفاده ازتصاویر ونمادهای ملی یامذهبی که به تحریک عواطف ملی،میهنی،مذهبی بیانجامند مانند نمایش تصویر اماکن مقدس،زیارتگاه ها،مرقد امامان یاقهرمانان ملی، پرچم و... واستفاده ازشعارهای ملی،مذهبی وتحریک عرق ملیومذهبی
#سواد_رسانه_ای
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
🔹نه می توانیم از بمباران اطلاعاتی جلوگیری کنیم و نه فرزندانمان را به حال خود رها سازیم و شاهد پژمردگی روحی شان باشیم.
🔸به روز بودن یعنی غذای روحی و روانی فرزندانمان را که همان فیلمها, شبکه های اطلاعاتی و تلویزیونی, روزنامه, مجله و کتاب است, همراه فرزندانمان, با دقت انتخاب کنیم و شیوه ی استفاده از آنها را برنامه ریزی کنیم تا موجب رشد علمی, فرهنگی و اعتقادی ما شود, نه موجب سقوط معنوی ما.
🔹محیط خانه باید استریل باشد؛
در غیر اینصورت فضای اخلاقی و فرهنگی خانه میکروبی می شود و فرزندانی که در آن تربیت می شوند, افرادی ناکارآمد و از نظر روحی بیمار, مشوش و مضطرب خواهند بود.
کتاب:خطاهای تربیتی والدین/ سید مسعود راد
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan
✅ آدما رو گریزون نکنیم
== ✍️ نازنین عابدین پور =====
💠 چند سالی می شه که اصطلاحی وارد تبلیغاتِ دیجیتال شده به اسمِ اینفلوئنسر مارکتینگ، اصطلاحی که معنایِ لُغویش می شه "بازاریابی به کمکِ افراد تاثیرگذار" چیزی که این روزا خیلی ها رو برده به سمتِ جنونِ اینفلوئنسر شدن، افزایش فالوور، از خود دراومدن و خیلی چیزهای دیگر برای گرفتنِ تبلیغ و بعضاً احساسِ قدرتِ کاذب!!
🔸این روزا که به واسطه ی کارم بیشتر با این قشرِ به قولِ خودشون اینفلوئنسر در ارتباطم احساس می کنم فضای مجازی شده جولانگاهِ آدم هایی که ظرف و ظروفِ قشنگ دارند، خونه هاشون رنگیه و از سیر تا پیاز زندگی شون جلویِ دوربین اتفاق میافته و تَهِش می رسن به تبلیغ و گرفتنِ هزینه های میلیونی برای یه پست ساده و تازه کلی هم منت سرت می ذارن که اگر خودشون تویِ تصویر باشن هزینه دو برابر می شه و این حرفها ...
🔸اینکه فضای مجازی برای اشتراک گذاری لحظه های زندگیه و آدما احساسات شون رو راحت تر اینجا نشون می دن درست، این که فضای مجازی برای خیلی ها شغل ایجاد کرده درست، اما اینکه افزایش فالوور تبدیل بشه به سوء استفاده و شخص در ازایِ گرفته پول، چیزایی رو تبلیغ کنه که شاید هیچوقت استفادش نکرده و ازش مطمئن نیست کارِ بِحقی نیست.
🔸اینکه تو فضای مجازی این حس ایجاد بشه که هرکی فالوور بیشتری داره پس قدرت دست اونه اتفاقِ قشنگی نیست.
🔸اینکه به همه ی این پروفایل های ساده که هرکدوم یه شخصیت مستقل دارن به چشمِ ابزار نگاه بشه حالِ قشنگی نداره.
🔸مسموم کردنِ فضای مجازی و دنیایِ عجیبِ اینستاگرام باعث می شه آدمای زیادی ازش گریزون بشن، آدما رو گریزون نکنیم و حواسمون باشه کیا رومون تاثیر می ذارن و کیا رو تبدیل به اینفلوئنسر می کنیم ...
✅ با ما باسواد شوید
🌐 @nasragilan