🎥 نشست زنده:
🔻 "بازتاب بینالمللی ترور شهید هنیه"
🔹باحضور:
📌 دکتر جعفر قنادباشی
«کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقهای»
📆 جمعه ۲۰ مــرداد ماه ۱۴۰۳
🕗 ساعت ۲۰
📲 پخش زنده از کانال بصیرت در پیام رسان روبیکا
👇👇👇
https://rubika.ir/baseeratt
#نحن_قادمون
#ما_ایستاده_ایم
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
📗 #روزی_یک_صفحه_قرآن #صفحه_68
طراحی ربات تلگرام: ۰۹۰۱۰۰۰۰۸۱۴
#سلام_امام_زمانم ❤️
💚جوابِ سلام، واجب است!
🔹وقتی به تو سلام میکنم وجودم سرشار از امید میشود.و زندگی،شروع به لبخند زدن می کند
🔹وقتی به تو سلام میکنم روزم پر از برکت میشود،پر از روزی
🔹وقتی به تو سلام میکنم جانم لبریز از بوی نسیم و بهارو شادمانی میشود
🔹اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ
🦋صبحت بخیر آقا🦋
🌸 اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرآیند تاثیر رسانه
#نسرا_خراسان_شمالی
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان خراسان شمالی
🆔 @nasra_nkh
⭕️بروشور ویژه اربعین حسینی
#اربعین
#بروشور
#نسرا_خراسان_شمالی
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان خراسان شمالی
🆔 @nasra_nkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️این روزا که بحث جنسیت تو المپیک مطرحه، حتما این ویدئو رو ببینید! بلایی که فرهنگ لیبرالی و رسانه های غربی بر سر انسان ها می یارن!
#نسرا_خراسان_شمالی
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان خراسان شمالی
🆔 @nasra_nkh
🛑اطلاعات ما به چه دردشان می خورد👀⁉️
( پاسخ در تصویر با ارائه مستند)
#نسرا_خراسان_شمالی
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان خراسان شمالی
🆔 @nasra_nkh
تجارت سودآور بازیها
✅ سعید ابوالقاسمی
🔹آنهایی که افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دیدند، شاهد حضور یک شخصیت مرموز، پر از معما و البته همهفنحریف بودند.
🔹 آرنو دوریان، شخصیت بازی Assassin’s Creed Unity پس از ماجراجوییهای بسیار در نهایت موفق شد مشعل المپیک را به دست زینالدین زیدان، ستاره فراموشنشدنی دنیای فوتبال برساند تا مسابقات المپیک رسما آغاز شود.
🔹صنعت بازیهای ویدئویی و رایانهای در شش دهه اخیر، رشد و تحول چشمگیری را تجربه کرده است.
🔹این صنعت با ارائه بازیهای آرکید یا تفننی، دوره جدیدی را در زندگی مردم جهان رقم زد اگرچه به دلیل ضعف در بهروزرسانی سقوط کرد و به تاریخ پیوست.
🔹یکی، دو سال بعد از بیرونق شدن بازیهای آرکید، سیستم سرگرمی نینتندو (NES) معرفی شد که علاقه به بازیهای ویدئویی را احیا کرد و این صنعت دوباره رونق گرفت.
🔹دهه ۱۹۹۰ پیشرفتهای قابل توجهی در فناوری، از جمله گرافیکهای سهبعدی و سیدیرامها را با خود به همراه آورد.
🔹ظهور اینترنت در اواخر دهه ۱۹۹۰ راه را برای بازیهای آنلاین هموار کرد که دامنه این صنعت را بیشتر گسترش داد و به بازی با گوشیهای هوشمند انجامید.
🔹اندازه بازار صنعت بازیهای رایانهای و ویدئویی در سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار که در پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۱۴ میلیارد دلار رسید.
🔹آمارهای دیگری که ارائه شده نیز از ۳۶۵ میلیارد دلار درآمد بازیهای رایانهای و ویدئویی در سال ۲۰۲۳ حکایت دارد.
🔹پدیده دیگری که روند صنعت بازی را در جهان جذابتر کرده، توکنها و بازیهای درآمدزای مبتنی بر بلاکچین است.
🔹گرایش نوجوانان و جوانان به صنعت بازی، بازار جذاب، پردرآمد و سودآوری را برای فعالان این حوزه رقم زده است.
🔹بر اساس پژوهشهایی که انجام شده، ۹۱ درصد از نسل Z و ۸۴ درصد از نسل هزاره یا همان نسل Y به طور منظم بازیهای ویدئویی انجام میدهند.
🔹صنعت بازی ۱۹۷ میلیارد دلار درآمدسازی کرده، این در حالی است که درآمد صنعت فیلم به ۹۹ میلیارد دلار و درآمد صنعت موسیقی به ۲۵ میلیارد دلار خلاصه شده است.
🔹عوامل متعددی به سودآوری صنعت بازیهای ویدئویی در تجارت بینالملل کمک میکند که از آن جمله میتوان به افزایش تقاضای جهانی، توزیع دیجیتال، هزینه تولید پایین برای کالاهای دیجیتال و نوآوری و خلاقیت اشاره کرد.
🔹بازیهای ویدئویی بسیاری اوقات در نقش سفیران فرهنگی ظاهر میشوند و بازیکنان در سراسر جهان را با فرهنگها و سبکهای مختلف داستانسرایی آشنا میکنند.
🔹این تبادل فرهنگی علاقه به بازیهای کشورهای مختلف را افزایش میدهد و موجب گسترش صادرات میشود.
🔹و در نهایت، نکته مثبت اینجاست که بسیاری از دولتها قابلیت اقتصادی صنعت بازی را میشناسند.
🔹آنها از طریق مشوقهای مالیاتی، کمکهای مالی و اختصاص بودجه برای استودیوهای توسعه، از صنعت بازی حمایت میکنند که این روند باعث تشویق رشد و رقابت در بازارهای بینالمللی میشود.
منبع: تجارت فردا، شماره ۵۵۵
#صنعت_بازی
#گیم
@nasraa_ir
💢 پایین آوردن ارتباط کلامی و حوصله بصری
📱👥 رسانه #ارتباطات_کلامی را کم کرده است. تا آنجا که بعضی حتی حوصله شرح و توضیح عکس سلفی که خودشان گرفتهاند را هم ندارند. افراد زیادی حوصله کامنت گذاشتن هم ندارند و نهایت ابراز احساسات و اعلام وجودشان #لایک است.
📺 👤 رسانه حوصله #بصری را پایین آورده است. کسی حوصله دیدن فیلم بیست دقیقهای را ندارد. باید همان بیست دقیقه را در دو دقیقه ارائه داد. این چکیده سازی به ارتباطات حقیقی هم سرایت کرده و مردم به جای همنشینی دو ساعته، گفت وگوی مختصر و مفید در حد پنج دقیقه را ترجیح میدهند.
☎📡 احساس میکنیم میلیونها خبر و بسته رسانهای باز نکرده داریم که باید به تک تک آنها برسیم.
🔍حال سؤال این است که آیا همه اینها برای ما تولید شده است؟
اینکه همه آنها به کار ما میآیند یا نه نیز اهمیتی ندارد. مهم این است که این همه چیز برای دیدن و خواندن و شنیدن داریم حتی اگر آن قدر سریع و شلخته با آنها مواجه شویم که هیچ دریافتی از آنها نداشته باشیم.
#نسرا_خراسان_شمالی
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان خراسان شمالی
🆔 @nasra_nkh
🛑تکنیک #شاهماهی_سرخ
در عصر حاضر در بسیاری از زمینهها، انداختن عَمدی هر مسیر انحرافی به "شاهماهی سرخ" موسوم است بهویژه در رسانه و فضای مجازی!
🔹تغییر موضوع:
در این مغلطه، فرد ممکن است به جای پاسخ دادن به سؤال اصلی یا موضوع بحث، به یک موضوع غیر مرتبط یا حاشیهای بپردازد.
🔸 استفاده از عواطف:
این مغلطه ممکن است با استفاده از عواطف و احساسات مخاطب، او را به سمت یک نتیجهگیری خاص هدایت کند بدون اینکه دلایل منطقی و مستند ارائه دهد.
🔹تحریف واقعیت:
در این نوع مغلطه، ممکن است واقعیتها به گونهای تحریف شوند که نتیجهگیری نادرستی به دست آید.
#نسرا_خراسان_شمالی
🔰با ما همراه باشید ...
📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان خراسان شمالی
🆔 @nasra_nkh