eitaa logo
نسرا
3.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
432 ویدیو
96 فایل
نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) با تشکیل شبکه گسترده ای از مدرسان سواد رسانه‌ای و آموزش آنها و نیز تولید محتوا و توزیع وسیع آن، در تلاش است در حرکتی جهادی، سطح سواد رسانه‌ای مردم را به سرعت بالا ببرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 از تلفن قجری تا تلگرام صهیونیستی 🔸 تلفن، حدود سال ۱۲۶۷ از سوی معین‌الملک، سفیر ایران در عثمانی به ایران آورده شد تا ارتباط بین شمس‌العماره ناصرالدین شاه را با باغ سپه‌سالار برقرار کند. 🔸 در سال ۱۲۸۰ اولین شرکت خصوصی در تبریز امتیاز تلفن آن منطقه را به مدت ۵۰ سال به عهده گرفت. مشهد و پس از آن شهرهای دیگر آرام آرام دارای تلفن شدند. 🔸 بسترهای مخابراتی در ایران تا سال ۱۳۰۸ در اختیار بخش خصوصی بود و از این سال وزارت «پست، تلگراف و تلفن» تاسیس و امور زیرساختی مخابرات به او واگذار شد و از اینجا مالکیت بستر ارتباطات به دولت رسید. 🔸 در سال ۱۳۲۱ با اشغال ایران توسط متفقین، ایران متعهد شد تمام زیرساخت‌های مخابراتی خود را در اختیار متفقین قرار دهد. 🔸 مدیریت ارتباطات در ایران به یک دغدغه ملی تبدیل شد و در سال ۱۳۳۲ در دولت دکتر محمد مصدق، ملی شدن صنعت مخابرات ایران اجرایی شد. 🔸 شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۵۱ تاسیس شد و تماس‌های ایرانیان با اقصی نقاط دنیا برقرار شد. تأسیس این شرکت یک تحول ارتباطی از عصر تلگراف به عصر تلفن بود. 🔸 در سال ۱۳۸۵ بخشی از سهام شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد و زیرساخت‌های ارتباطی باز در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت. 🔸 حالا ۱۳۲ سال پس از ورود تلفن به ایران، کارکرد بسترسازی برای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از خود برقراری تماس‌های تلفنی اهمیت بیشتری یافته است. منبع: خبر فوری @nasraa_ir
🔘 چرا شبکه‌های اجتماعی در هشدارهای کرونا ناکام بودند؟ 👤 علی شاکر ⬅️ با توجه به سفر 8.5 میلیون مسافر نوروزی با وجود هشدارهای زیاد درباره‌ی خطر گسترش کرونا، این یادداشت سعی می‌کند از منظر ارتباط شبکه‌ای پاسخ دهد که چرا کاربران به هشدارها توجه نکرده‌اند. 🔺ما در شبکه‌های اجتماعی به جای ارتباط با پیوند مواجه‌ایم. همین باعث می‌شود تا به جای اینکه به یک اجتماع تعلق داشته باشید، شبکه از آنِ شما باشد و حس کنترل آن را داشته باشید. بنابراین دوستانی را انتخاب می‌کنیم که بیشتر هم‌فکر ما باشند، از آنان لایک می‌گیریم و حس آرامش داریم. 🔺همین اتفاق باعث پدید «اتاق‌های پژواک» می‌شود. یعنی پیام هشدار برای کسانی می‌فرستیم که شبیه خودمان در قرنطینه‌اند. در حالی که باید چرخه‌ی اطلاع‌رسانی ناقص در شبکه را شکست و هشدارها را برای کسانی فرستاد که در هم‌اتاقی ما نیستند. 🔺ارتباط شبکه‌ای شکاف‌های اجتماعی میان ما را پر نمی‌کند و فقط به ما امکان می‌دهد به‌راحتی این شکاف‌ها را نبینیم. برای همین ما در شبکه‌ها نتوانسته‌ایم هشدارها را به گوش همگان برسانیم. 📍اگر می‌خواهید بدانید چاره‌ی کار چیست اصل یادداشت را در بخوانید: https://www.hamshahrionline.ir/news/495130 @nasraa_ir
⭕️ پایتخت؛ نماینده خانواده ایرانی یا خانواده صداوسیمایی ✍ محسن احمدی 💠 سریال پایتخت، موفق‌ترین سریال دامنه‌دار صداوسیماست که پس از طی 6 سری، طبق آخرین نظرسنجی صداوسیما هنوز قدرت خنداندن و راضی نگه‌داشتن ۷۵ درصد ایرانیان را دارد. 💠 شاید برخی گمان کنند با بررسی روند تغییرات عرفی و فرهنگی این سریال طی 6 سال گذشته، می‌شود به روند تغییر در فرهنگ خانواده‌های ایرانی پی برد؛ روند حرکت از خانواده‌ای سنتی و مقید به عرف و شرع اسلامی ایرانی تا خانواده‌ای که اکنون با بسیاری از احکام شرعی و عرفی جامعه خود در تقابل است. 💠 روند تغییرات فرهنگی خانواده نقی، روند تغییرات فرهنگی خانواده ایرانی در صدا و سیماست و نسبت محکمی با تغییرات فرهنگی جامعه ایرانی ندارد. آرایش غلیظ و آزاردهنده فهیمه داستان، حضور پررنگ و کاملاً غیرمتعارف رحمت در خانواده معمولی‌ها، حضور همیشگی و نامتعارف ارسطو به عنوان پسرخاله خانواده در خانه‌ای که 4 زن نامحرم نسبت به او در آن خانه زندگی می‌کنند، تغییر هویت نقی از مرد ایرانی مومن به مناسک دینی به فردی مکار که ظواهر دین را رعایت می‌کند و هیچ پایبندی حقیقی‌ای به دین ندارد، بردن دوربین به تخت‌خواب دونفره خانواده، تغییر هما از زن ایرانی‌ای که خانواده همه وجودش بود به کنشگر اجتماعی‌ای که دغدغه شأن اجتماعی خود را دارد و بسیاری شواهد دیگر نشان می‌دهد پایتخت 6 فاصله فرهنگی زیادی با گذشته خود دارد. 💠 صداوسیما و دیگر نهادهای فرهنگی از آنجا که عموماً در موضع دفاع هستند و دائما به پدافند فرهنگی می‌اندیشند، دائماً نیز در حال عقب‌نشینی از معیارهای خود هستند. معیارهایی که در پایتخت تغییر کرده است، تغییر در خطوط قرمز مدنظر مدیران صداوسیماست؛ نه تغییر در خانواده ایرانی. مدیران دفاع‌اندیشی که از ترس رقیب دائماً در حال عقب نشستن از داشته‌های اصیل فرهنگی خود هستند. 💠 صداوسیما با روندی کند و البته واپس‌مانده، به لحاظ چارچوب‌های فرهنگی دنباله‌رو سینماست که خود سینما، دنباله‌رو تئاتر است. هرچه سینما مبتذل‌تر و از اصالت فرهنگ ایرانی دورتر می‌شود، تلویزیون هم خسته‌خسته به دنبال او راه می‌پیماید. 💠 خانواده معمولی‌ها در پایتخت دیگر نه نماینده خانواده ایرانی بلکه نماینده ذهنیت صداوسیما از خانواده ایرانی است و این یعنی فاجعه‌ای فرهنگی در حال رخ دادن در جام جم است که روند آن گرچه کند ولی پیوسته است. @nasraa_ir
💠 تجسم روز پاسدار یعنی تو! 🔹 میلاد امام حسین علیه السلام و روز «پاسدار» مبارکباد. 🔹 لبخند تو خلاصه خوبی‌هاست! 🔸 لختی بخند؛ خنده گل زیباست. @nasraa_ir
⭕️ همه دروغ‌های رسانه‌ای ترامپ درباره کرونا ✍️ یادداشتی از کریستین پاز (نویسنده امریکایی) ▪️ در ۱۱ روزی که وضعیت اضطراری ویروس اپیدمیک کرونا را اعلام شده است، رئیس جمهور دونالد ترامپ به طور مرتب در حال دروغ گفتن در باره این بحران نسل ما است. ▪️ این نوشته مجموعه‌ای از دروغ هاییست که ترامپ به ما می‌گوید و ملت را به سمت یک فاجعة اقتصادی، بهداشتی می‌برد: 1️⃣ دروغ های ترامپ در مورد یکی از ویژگی‌های ویروس 2️⃣ سرزنش کردن مدیریت اوباما 3️⃣ آزمایشات بر روی کرونا ویروس 4️⃣ دروغ های مربوط به منع سفر و مسافران 5️⃣ دروغ های در موضوع جدی گرفتن همه گیر شدن ویروس 6️⃣ دروغ ها در مورد درمان و واکسن کرونا ویروس 7️⃣ دروغ ها در مورد منابع ایالات متحده ❎ اصل یادداشت را در http://nasrakurd.ir/?p=622 بخوانید. @nasraa_ir
📸 دو ویژگی مهم حضرت اباالفضل العباس علیه‌السلام رهبر معظم انقلاب: 🔹️ بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟ همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. در روز تاسوعا، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ چنان بر خورد جوانمردانه‌ای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم!؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما! 🔹️ وفاداری حضرت اباالفضل العبّاس هم از همه جا بیشتر در همین قضیه وارد شدن در شریعه فرات و ننوشیدن آب است. او مشک آب را پر میکند که برای خیمه‌ها ببرد. در این‌جا هر انسانی به خود حق میدهد که یک مشت آب هم به لبهای تشنه خودش برساند؛ اما او در این‌جا وفاداری خویش را نشان داد. 🔰با ما همراه باشید ... 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان یزد 🆔 @nasra_yazd
🔳 همه آمارهای توییتر در سال 2019 🔻330 میلیون کاربر فعال ماهیانه 🔻 145 میلیون کاربر فعال روزانه 🔻 500 میلیون توییت تنها در 24 ساعت @nasraa_ir
📢یک پیشنهاد خوب 🔸️مسابقه اینستاگرامی🔸️ ▫️حالا که اکثر مردم تماشاگر سریال هستند، بیایید نقطه نظراتمون رو در مورد سریال با هم به اشتراک بذاریم. لازم نیست حتما منتقد حرفه ای فیلم باشید تا در این مشارکت کنید. کافیه هرچی درباره این سریال و داستانش، شخصیتهای سریال و تکیه کلامهاشون، تیکه های جالب یا حتی بدآموزیهای احتمالی پایتخت به ذهنتون میاد رو در قالب پست یا استوری با هشتگ منتشر کنید یا در کامنتهای همین پست بنویسید. صفحه نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی @az_nasra رو هم تگ یا منشن کنید تا ما هم بازنشرش بدیم. 🔸️دوستانی که به نرم افزار اینستاگرام دسترسی ندارند،مطلب خود را در تلگرام به ادمین صفحه بفرستند🔸️ @az_nasra
بازم انتقاد به مثلث «فهمیه، رحمت و بهبود» یک نقد خانوادگی به پایتخت۶ سید مهدی واعظ موسوی، مشاور خانواده: در سریال پایتخت دیدیم که همه به فهیمه آرامش می دادند که تو کار خلاف شرع کردی، دلیلی ندارد که ناراحت باشی اما گويا احتمال زن گرفتن بهبود یک جنایت نابخشودنی است. تا جایی که حتی فرزند مجاز است حرمت پدر را بشکند و خرخره او را بجود، تا چه رسد به برادرزن و دیگران! فهیمه بزک کرده و رحمت بدون عقد قانونی و شرعی می توانند به هم دل و قلوه تهیه حرف های عاشقانه بزنند اما بهبود حق ندارد به همسفرش سس تعارف کند غيرت مرد جای خودش را به غیرت زن می دهد! بازخورد چنین صحنه ها و دیالوگ هایی را در جامعه به وضوح می بینیم در مشاوره بارها شاهد زنی بوده‌ام که با یک شک و احتمال کیفرخواست علیه شوهرش صادر و به مجازات اقدام می کند. در مقابل زنانی را دیده‌ام که وقتی خیانتشان به اثبات می رسد با کمال پررویی و جسارت از گناهشان دفاع و یکسره توجیه می کنند و انتظار چشم پوشی هیچ چون و چرا و بدون شرط داردند 💬نظر شما چیه؟! اینجا نظر دهید👇 instagram.com/akhbare.fori
⭕️ چرا مردم از رای 41 سال پیش راضی اند؟ 🔹 41 سال پیش مردم در 12 فروردین 58 با 98.2 درصد آرا «جمهوری اسلامی» را خواستند. 🔹 تا آن روز ایران کشوری مستعمره و وابسته بود اما امروز کشوری مستقل است. 🔹 تا آن روز ایران در منطقه صرفا امربر و پادوی امریکا بود اما امروز بزرگترین قدرت منطقه است. 🔹 تا آن روز مردم خود را حاکم سرنوشت خود نمی دانستند اما امروز مردم در همه شئون حکومت تصمیم گیر هستند. @nasraa_ir
⭕️ برترین مستندهای سال 1398 از نگاه مخاطبان 1️⃣ اختاپوس: صنعت خودروسازی در ایران 2️⃣ ایکسونامی: صنعت پورن در جهان 3️⃣ عابدان کهنز: فعالیت‌های تربیتی مسجد امیرالمومنین (ع) شهریار 4️⃣ ترور سرچشمه: ترور شهید بهشتی @nasraa_ir
🔖 گوشیِ هوشمند صاحبش را می‌بلعد ▪️زندگی ما طوری شده که بدون گوشی هوشمند دست‌کمی از جهنم ندارد. البته عجیب هم نیست؛ پیش‌تر کارشناس طراحی گوگل، تریستان هریس، گفته بود که «گوشی‌های هوشمند طوری ساخته شده‌اند که اعتیادآور باشند». اما با این اعتیاد چه می‌شود کرد؟ اگر شبکه‌های اجتماعی را ترک کنیم، شاید حتی امنیت معیشتمان هم به خطر بیفتد. از سوی دیگر، اگر در آن بمانیم، آرامش روح و روانمان را با دست خود سرکوب خواهیم کرد. دو کتاب جدید راه‌حل‌هایی دارند که شاید به درد ما هم بخورد. 📌 برای خواندن مطالب این پرونده به لینک زیر بروید: http://tarjomaan.com/report/9685/ @nasraa_ir
⭕️ دست الهی همراه نمایندگان فاسد! 🔹 مغالطه، نوعی شبه‌استدلال برای به خطا انداختن مخاطب است. ایشان استدلال که هیچ، مغالطه هم که هیچ، نوع دیگری از شبه‌استدلال به کار گرفته اند که باید نام «مطهریات» بر آن گذاشت. 🔹 پیش از این به چنین شبه‌استدلال‌هایی ربط دادن گودرز به شقایق می‌گفتند. 🔹 از برکات شبکه‌های اجتماعی، یکی هم نشان دادن عمق فکری و استحکام مبانی نظری برخی مسئولان است. @nasraa_ir
قدرت تعیین می‌کند که چه چیزهایی باید فراموش شوند یا به یاد آورده شوند. " گئورک زیمل” 🌎نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی @nasraa_ir
ضرورت مستندسازی تجربه مواجهه ایرانی با «کرونا» 📝منصور ساعی، استادیار ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ✅ایران به عنوان کشور در چشم باد حوادث تلخ، در تاریخ زبانزد است. ✅شاید از خود بپرسیم، این تکرارشوندگی بحران ها و رویدادهای تراژیک چه نتیجه ای جز تلنبارشدن غم روی غم داشته است؟ آیا به درس و برنامه حاکمیت برای سیاست گذاری و اقدام برای پیشگیری و کنترل مطلوب بحران تبدیل شده است یا برگ غم انگیز دیگری به حافظه تاریخی مردمان ایران زمین اضافه شده است؟ چرا؟ پاسخ روشن است: «عدم مستندسازی تجربه زمان بحران» ✅مستندسازی تجربه در زمان بحران تنها تهیه و انتشار خبر و گزارش سریع، شفاف و به موقع رویدادها و آگاهی ها نیست. مستندسازی تنها داستان موفقیت ها و به خودنمایی های فردی و سازمانی نیست. مستندسازی تنها داستان شکست ها و ناکامی ها نیست.تنها ثبت همکاری و کارتیمی و مشارکت هماهنگ همه سازمان ها و مردم نیست، تنها مدیریت پیام ها و اخبار، شایعات و اخبار جعلی نیست. تنها خبرهای خوب نجات جان انسان ها و امیدبخشی و افزایش تاب آوری اجتماعی نیست. مستندسازی تجربه تنها مدیریت بودجه و منابع و امکانات نیست، بلکه همه اینها و اضافه بر اینهاست. ✅مستندسازی تجربه زیسته بحران یعنی تهیه گزارش های تحقیقاتی بی طرفانه از تمام ابعاد رویداد،تلاش ها، ناکامی ها، خطاها،کوتاهی ها،موفقیت ها،ابتکارها، خلاقیت ها، برنامه ها، هماهنگی ها، ناهماهنگی ها، قانونگریزی ها،فسادها و احتکارها و..است. ✅مستندسازی تجربه بحران به تصمیم سازی و سیاست گذاری داده محور و شفاف می انجامد. به یک سیستم سیاسی و یک نظام اجتماعی خلاء ها و چالشها و فرصتها را یادآور می شود و برای مواجهه با بحرانهای احتمالی پیش رو چشم انداز را روشن می کند. ✅در بحران کرونا، یک ضرورت و اقدام فوری مبتني بی مسئولیت اجتماعی و انسانی ملی برای مستندسازی جامع از سوی دولت باید انجام شود ✅دولت همین الان و در زمان بحران کرونا باید مستندسازی کند نه بعد از بحران. یعنی تا زمانی که شواهد و فکت ها در دسترس هستند و همه چیز در میدان قابل رصد است، باید این کار انجام شود. فردا دیر است. ✅دولت مسئولیت مستندسازی این تجربه را باید به نهادهای علمی و مدنی یک تیم بین رشته‌ ای علاقه مند و متخصص بی طرف واگذار کند تا به طور شفاف تمام ابعاد این بحران مستند شود و در سیاستگذاری های ملی مورد بهره برداری قرار گیرد. نتایج مستندسازی تجربه ها به درس ملی برای دولت و ملت تبدیل می شود./ کافه ارتباطات @nasraa_ir
⭕️ بازتولید فیلم‌فارسی‌ها در غفلت مسئولان فرهنگی ▪️ فیلم‌فارسی یا «سینمای آبگوشتی» عنوانی برای فیلم‌های مبتذل، سطح پایین و ضعیف قبل از انقلاب است. ▪️ نگاهی به پرفروش‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر نشان می‌دهد سینما با سرعتی بالا به سمت سینمای آبگوشتی پیش می‌رود. ▪️ شوخی‌های جنسی و عبور از خط قرمزهای فرهنگی و عرفی، مهم‌ترین مضمون اینگونه فیلم‌هاست. @nasraa_ir
12.edit_.05.pdf
4.05M
🔵 قدرت بازی را دست‌کم نگیریم! 🔹 مجله بازی‌بان را دانلود کنیدو بخوانید! 🔸 بخشی از این مجله اختصاص به معرفی بازی برای بازی کردن دارد و بخشی هم اختصاص به تجربه نویسندگان بازی‌بان از بهترین و متفاوت ترین بازی هایی که انجام دادند. @nasraa_ir
🔲 با «جوانان» کارها دشوار نیست! 💠 رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عیدانه خود تاکید کردند که ما باید در فضای مجازی قوی شویم. 💠 مکرر در سخنان ایشان شنیده‌ایم که ایشان «جوان» را سرمایه تحول‌آفرین برای یک ملت می‌دانند. 💠 قوت در فضای مجازی منوط به واسپاری امور آن به نسل «جوان» است. 💠 نشاط جوانی، جستجوگری کاوشگرانه، ریسک‌پذیری، بلندهمتی و امیدواری به آینده بایسته‌های «قوی» شدن است و این‌ها همه در نیروی «جوان» جمع است. @nasraa_ir
🔺 «خروج» ابراهیم حاتمی کیا بدون اکران وارد شبکه نمایش خانگی میشود! ▫️فیلم سینمایی «خروج» تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا طی روزهای آتی در سامانه فیلیمو و نماوا به صورت آنلاین عرضه می گردد. ▫️با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور طولانی‌مدت مردم در خانه‌ها در چند ماه گذشته و آتی، سازمان هنری رسانه ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا گرفت. ▫️«خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است. @nasraa_ir
⭕️ اولین‌های سینمای ایران 🔻 1279ه.ش: ورود سینماتوگراف در زمان مظفرالدین شاه 🔻 1305ه.ش: اولی سینمای ایرانی 🔻 1309: اولین فیلم صامت ایرانی با عنوان «آبی و رابی» 🔻 1312: اولین فیلم ناطق ایرانی با عنوان «دخترلر» 🔻 1361: اولین مجله سینمایی ایرانی 🔰 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی @nasraa_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦠🎥سینما کرونا 🎙1⃣قسمت اول از مجموعه پادکست 📝نگاهی متفاوت به سینمای آخر الزمان از منظر سواد رسانه ای @az_nasra
⭕️ آوینی؛ فرمانده جنگ روایت‌ها 🔻 دفاع مقدس پیوند ناگسستنی‌ای با نام شهید آوینی و «روایت فتح» دارد. 🔻 آوینی در روزگار تانک و مین و تفنگ، درک عمیقی از این جمله داشت که «پیروز نبرد کسی است که روایت او از جنگ، پیروز شود.» 🔻 او در 8 سال دفاع مقدس کوشید «راوی» صادق حماسه و مظلومیت شهدا باشد. 🔻 دوربینش بزرگترین و کاراترین پایگاه دیدبانی بود و قلمش نقطه‌زن‌ترین موشک آن سال‌ها. 🔻 آوینی فرمانده «روایت‌ساز» دفاع مقدس بود و کارش تکمیل عملیات‌های همت و باکری و باقری و دیگران بود. @nasraa_ir
✳️ (نسرا)نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 🔻وب سایت آموزش مجازی بسیج: 🌐 www.lms.nasraa.ir 🔻کانال در پیام رسان تلگرام: 🆔 t.me/nasraa_ir 🔻کانال در پیام رسان بله: 🆔 ble.im/nasraa_ir 🔻صفحه در اینستاگرام: 🆔 instagram.com/nasraa_ir 🔻صفحه در ایتا: 🆔 eitaa.com/nasraa_ir 🔻صفحه در روبیکا: 🆔 rubika.ir/nasraa_ir ➖➖➖ 🔹معاونت تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج مستضعفین