eitaa logo
مکتب شهدا_ناصرکاوه
880 دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
15.2هزار ویدیو
515 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما بچه محله حضرت عبدالعظیم هستیم و تو تقویم فردارو ولادت ایشون درنظرگرفته. یه قطعه خوب به همین مناسبت از بروبچ شهرری بشنوید قطعه « عکس یادگاری » 🎤تهیه شده در بسیج رسانه شهرری موسسه هنری نجوا 🎥کارگردان : مصطفی علی اکبری 🎞 تدوین : محمدحسین عباسپور ✍شاعر: حسین رضائیان 🎼موسیقی :عرفان یامولایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️شادی مردم رژیم صهیونیستی بعد از بمباران غزه؛ غزه یک قبرستان است! دیگر مدرسه‌ای برای کودکان وجود ندارد زیرا دیگر در غزه کودکی وجود ندارد! ❌ آیا آنها مردم عادی هستند؟ آیا با هردوطرف باید یکسان برخورد کرد؟ کجایند وجدان‌های بیدار؟
🔴گزارش‌ها از انفجارهایی دیگر در شرق سوریه در دیرالزور که پایگاه‌های آمریکایی در آن است، وجود دارد. 🔴حمله راکتی و پهپادی به پایگاه عین‌الاسد 🔹منابع خبری گزارش داده‌اند پایگاه عین‌الاسد در عراق هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته است. 🔹این پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای بین‌المللی در غرب عراق است. 🔹صدای چندین انفجار در داخل این پایگاه شنیده شده است. (عکس آرشیوی است). 👇 🔴سی‌ان‌ان به نقل از ارتش دشمن آمریکا از شلیک موشک از سواحل یمن به سمت ناو آمریکایی خبر می‌دهد. 🚨اخبار اولیه از حمله با موشک و پهپاد به پایگاه های عراق خبرنگار المیادین: حمله پهپادی پایگاه عین الاسد در غرب عراق، جایی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، هدف قرار گرفت.
مجری و برنامه سازان ایرانی در مرز لبنان به دلیل شدت درگیری‌ها پناه گرفته ‌اند 🏴🇯🇴🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻امام جمعه کربلا غوغا کرد ، غوغا کرد غوغا کرد صد بار هم نگاه کنید کمه، ببینیم ، یاد بگیریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ، کارشناس مسائل بین‌الملل: بایدن خودش به صحنه آمده، چون دکترین دفاعیش نابود شده.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مظلومیت به زبان فیلم... در غزه پس از کشته شدن همه ی خانواده‌اش تنها در تاریکی زیر درخت می‌لرزد... بمیرم الهی برات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ راز و رمز یک بمباران 🔹بررسی‌های خبرنگار صداوسیما نشان می‌دهد انفجار بیمارستان در غزه ناشی از بمباران رژیم صهیونیستی بوده است، نه راکت. بمب از نوع ترموباریک یا به اصطلاح گرمافشاری بوده است.
هدایت شده از مربیان موسسه علمدار
4_5872759309263180021.mp3
14.24M
حاج ابوذر روحی 🖤🍃 یوم الانتقام غیرت ایرانی ما دیدن دارد نسل سلیمانی ما دیدن دارد در دل حیفا و تل آویو بزودی شور رجز خوانی ما دیدن دارد‌...
⭕️ قوه قضاییه غیرت به خرج دهد و این قانون را درباره آدم های بی شعوری که در مراسم مرحوم داریوش مهرجویی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمایت کرده‌اند، اعمال کند. 👈 حبس از دو تا پنج سال
هواداران مقتدی صدر و قبائل عراقی به خط شدند در راستای انجام وظیفه دینی، انسانی و ملی خود در مرز طربیل عراق و اردن دست به تحصن خواهیم زد. @akh_moq_is
‏از یمن به شما مژده می دهم، خبری هست که ‎ را به وحشت می اندازد...✌️ ❌️رسانه های عبری: به این موشک های وحشیانه ساخت ایران و متعلق به حوثی های یمن توجه کنید. برد این موشک غدیر حدود 2000 کیلومتر است و با پرتاب از یمن، تمام خاک اسرائیل را پوشش می دهد
تیک تاک تبدیل به حسینیه شد! تاکنون ۱۸۰ هزار پست و ده ها میلیون بازدید ترند تیک تاک از مسلمان و غیرمسلمان، از کشورهای مختلف در چالش «سلام یامهدی برای فلسطین» ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ
✳️ مقام محدثان 🌹به مناسبت ۴ ربیع الثانی 🌹سالروز میلاد محدث بزرگ 🌹حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 ۱- رسول خدا (ص) : هرکس به امت من حدیثی برساند که به سبب آن سنتی برپا شود یا بدعتی آسیب بیند ، پاداشش بهشت است. 🔰 ۲- حضرت محمد (ص) : هر کس دو حدیث بیاموزد که هم خود از آن ها بهره برد و هم به دیگری آموزش دهد که او نیز از آن ها سود برد ، عمل او از شصت سال عبادت بهتر است. 🔰 ۳- امام باقر (ع) : سخن ما ، دل ها را زنده می کند . 🔰 ۴- حضرت باقرالعلوم (ع) : یک حدیث که آن را از فردی راستگو فرا می گیری ، برای تو بهتر است از دنیا و آن چه در آن است. 🔰 ۵- امام صادق (ع) : جایگاه مردم را نزد ما ، از شمار روایاتی که از ما نقل می کنند ، بشناسید. 🔰 ۶- امام صادق (ع) : آن که حدیث روایت کند و دین شناس باشد،ازهزار عابد که دین شناس و راوی حدیث نباشد، بهتر است. 🇮🇷 ✳️ نشراین احادیث،صدقه جاریه است.
🌹 بسمه تعالی🌹 ✨ ناقه حضرت صالح را فقط یک نفر کشت ولی خداوند همه را مشمول عذاب ساخت، چراکه همه آن‌ها به این امر رضایت دادند. (خطبه ۲۰۱ نهج‌البلاغه) ✅ خطای بزرگ قوم ثمود این بود که گمان می‌کردند مجرم فقط آن است که مستقیم شتر را بکشد. خیال می‌کردند، اگر سکوت کنند، نظر نداده‌اند، رأی نداده‌اند. ✅ ولی نمی‌دانستند که سکوت خودش رأی است. 😔 عده‌ای از آن‌ها جرم را دیدند ولی فقط دیدند، 😔 عده‌ای جلو آمدند و گوشت‌های شتر را تکه‌تکه کردند و با خود بردند. 😔 عده‌ای فقط در دل، به کار مجرم، شکوه کردند. 😔 عده‌ای خنده کردند و مجرم را تشویق کردند. ولی... ✅ خداوند فرمود: «فعقروها»؛ همه آن‌ها، شتر را کشتند. پس همه آن‌ها عذاب شدند. کسانیکه را به طریق ممکن محکوم نمی کند و با دشمن همسویی می کنند، در گناه قاتل شریک می باشند. به یاد علی اکبرها و علی اصغر های فلسطین هستیم و برای شادی روح امام، شهدا و با هم میخوانیم، فاتحه مع الصلوات
خطبه۲۰۱ نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) امام علی(ع) در نخستین نکته از این گفتار پر معنا به پویندگان راه حق دلدارى مى دهد که هرگز به جهت کمى نفرات تزلزل به دل راه ندهند، مى فرماید: «اى مردم! در طریق هدایت از کمى پویندگانش وحشت نکنید»; (أَیُّهَا النَّاسُ لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ). سپس به دلیل آن اشاره کرده، مى فرماید: «زیرا مردم گرد سفره اى اجتماع کرده اند که سیرى آن کوتاه و گرسنگى آن بس طولانى است»; (فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَى مائِدَة شِبَعُهَا(1) قَصِیرٌ، وَ جُوعُهَا طَوِیلٌ). اشاره به اینکه اگر رهروان جاده هدایت کم هستند به جهت جاذبه هاى دنیاست. امام(علیه السلام) در این کلام پرمعنا دنیا را به سفره رنگینى تشبیه مى کند که موادّ کم ارزش یا بى ارزشى از نظر تغذیه در آن گذارده شده; ولى آنها را با زرق و برق آراسته اند. دنیاطلبان اطراف آن را مى گیرند غافل از اینکه موادّ غذایى آن تنها در مدّتى آنها را سیر مى کند و به دنبال آن گرسنگى طولانى در پیش است. این «جوع طویل» ممکن است اشاره به اندوه و حسرت طولانى باشد که به هنگام مرگ و بعد از آن و در صحنه قیامت به دنیاپرستان دست مى دهد و پیوسته بر تقصیرات خود در دنیا تأسّف مى خورند. این عبارت پر معناى امام(ع) در حقیقت برگرفته از آیات قرآن است. در آیه 100 سوره مائده مى خوانیم: «(قُلْ لاَّ یَسْتَوِى الْخَبِیثُ وَالطَّیِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَکَ کَثْرَةُ الْخَبِیثِ); بگو هیچگاه ناپاک و پاک مساوى نیستند، هر چند فزونى ناپاکان تو را به شگفتى اندازد». همچنین آیات دیگرى که سخن از اکثریت جاهل، بى ایمان، غیر عاقل، فاسق، ناسپاس و مانند آن دارد. آنگاه دومین نکته را یادآور مى شود; نکته اى که مى تواند بسیارى از مسائل اعتقادى و اجتماعى را حل کند و آن اینکه آنچه گروههاى اجتماعى را از یکدیگر جدا مى سازد، هم بستگى افکار و دلهاست، هر چند روى صحنه افراد خاصى باشند; تمام کسانى که با آن افراد هم بستگى فکرى و رضایت قلبى دارند در یک گروه جاى مى گیرند. مى فرماید: «اى مردم! رضایت و نارضایتى (نسبت به عملى از اعمال) موجب وحدت مردم (در کیفر و پاداش) مى شود»; (أَیُّهَا النَّاسُ، إِنَّمَا یَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَى وَالسُّخْطُ(3)). بنابراین نه تنها شرکت در عمل یا تهیه مقدمات و اعانت بر اثم سبب شرکت در نتیجه مى شود; بلکه رضایت قلبى نیز همین کار را مى کند، لذا در زیارتنامه ها با صراحت این تعبیر آمده است: «وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ; خداوند لعنت کند گروهى را که جنایات جانیان را در کربلا شنیدند و به آن رضایت دادند»(2)، هر چند بعد از آن جانیان در عرصه زندگى دنیا ظاهر شدند. در خطبه دوازدهم که شرح آن در جلد اوّل گذشت، خواندیم که على(علیه السلام)هنگام سخن یکى از اصحاب خود را بعد از جنگ جمل شنید که آرزوى حضور برادرش را در این میدان و سهیم شدن در این پیروزى مى کرد، فرمود: نه تنها او با ما بود; بلکه گروههایى که هنوز از مادر متولّد نشده اند و بعد از تولّد، هم عقیده با ما خواهند بود نیز در این میدان حضور داشتند و در این پیروزى سهیم بودند. این سخن افق تازه اى را در مطالعات اسلامى در برابر چشم ما مى گشاید و به همگان هشدار مى دهد که مراقب پیوندهاى قلبى و رضا و سخط باطنى باشند. این مطلب به قدرى اهمیّت دارد که در روایات متعددى از معصومان به آن اشاره شده است; مرحوم شیخ حر عاملى در کتاب وسائل در ابواب امر به معروف و نهى از منکر بابى تحت عنوان «وُجُوبُ إنْکارِ الْمُنْکَرِ بِالْقَلْبِ عَلى کُلِّ حال وَ تَحْریمُ الرِّضا بِهِ وَ وُجُوبُ الرِّضا بِالْمَعْرُوفِ» ذکر کرده است و در آن باب هفده حدیث در این زمینه آورده است; از جمله در حدیث مفصّلى از امام على بن موسى الرضا(علیه السلام) نقل کرده که فرمود: «لَوْ أنَّ رَجُلا قُتِلَ بِالْمَشْرِقِ فَرَضِىَ بِقَتْلِهِ رَجُلٌ بِالْمَغْرِبِ لَکانَ الرّاضِى عِنْدَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ شَریکُ الْقاتِلِ; اگر کسى در شرق عالم قتلى انجام دهد و دیگرى در غرب جهان راضى به آن قتل باشد، در پیشگاه خدا شریک قاتل خواهد بود».(4) کوتاه سخن اینکه در فرهنگ اسلام نه تنها شرکت در عمل یا معاونت در مقدمات، سبب شرکت در نتیجه ها مى شود; بلکه رضایت قلبى نیز این اثر را دارد. در ادامه این سخن، امام(علیه السلام) به دلیل محکمى از قرآن مجید براى اثبات این حقیقت تمسّک مى جوید، مى فرماید: «ناقه ثمود را تنها یک نفر پى کرد; امّا کیفر و عذاب الهى آن همه قوم ثمود را فرا گرفت، زیرا همگى به عمل آن یک نفر راضى بودند.
خداوند سبحان مى فرماید: (فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِینَ) آن قوم ناقه را پى کردند و سرانجام (هنگام نزول بلاى فراگیر) پشیمان شدند و طولى نکشید سرزمین آنان همچون آهن گداخته اى که در زمین نرمى فرو رود با فریاد وحشتناکى فرو رفت»; (وَ إِنَّمَا عَقَرَ(5) نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَى، فَقَالَ سُبْحَانَهُ: (فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِینَ)(6) فَمَا کَانَ إِلاَّ أَنْ خَارَتْ(7) أَرْضُهُمْ بِالْخَسْفَةِ خُوَارَ السِّکَّةِ(8) الُْمحْمَاةِ(9) فِی الاَْرْضِ الْخَوَّارَةِ). سخن مولا اشاره اى به معجزه حضرت صالح پیامبر قوم ثمود دارد که وقتى از آن حضرت معجزه خواستند، به فرمان خدا ناگهان شتر ماده اى از دل سنگهاى کوه بیرون آمد! همگى دیدند، گروهى ایمان آوردند و گروه بیشترى راه عناد و انکار را پیش گرفتند. حضرت صالح توصیه کرد که به این شتر کمترین آزارى نرسانید که عذاب الهى به سراغ شما خواهد آمد، آنها به این سخن اعتنا نکردند و آن شتر را با ضرباتى بر پاى او کشتند و زلزله عظیمى آمد. زمین آنها را شکافت و کافران و خانه هایشان در دل زمین فرو رفت. معروف این است که قاتل این شتر مرد سنگدلى به نام «غدّار بن سالف» بود; ولى در آیه قرآن جمله «فَعَقَرُوهَا» (آن شتر را از پاى درآوردند) به صورت صیغه جمع آمده است، زیرا همگى به عمل او راضى بودند و این رضایت خود را با دعوت کردن و تشویق او به انجام دادن این عمل زشت، ابراز کردند، همان گونه که در آیه 29 سوره قمر آمده است: «(فَنَادَوْا صَاحِبَهُمْ فَتَعَاطَى فَعَقَرَ); آنها یکى از یاران خود را صدا زدند، او به سراغ این کار آمد و (ناقه را) پى کرد». جمله «خَارَتْ أَرْضُهُمْ بِالْخَسْفَةِ خُوَارَ السِّکَّةِ الْمُحْمَاةِ» اشاره به این است: هنگامى که میخ آهنین در آتش گداخته شود با سرعت بیشترى در زمین فرو مى رود آن هم در زمین نرم. آرى! شهر و آبادى آنها به همین سرعت در درون زمین بر اثر زلزله اى وحشتناک فرو رفت. سپس امام(علیه السلام) در بخش سوم این خطبه به همه انسانها هشدار مى دهد و مى فرماید: «اى مردم! آن کس که راه واضح و آشکار را بپوید به آب مى رسد; امّا کسى که مخالفت کند در بیابان سرگردان خواهد شد (و تشنه کام جان مى دهد)»; (أَیُّهَا النَّاسُ، مَنْ سَلَکَ الطَّرِیقَ الْوَاضِحَ وَرَدَ الْمَاءَ، وَ مَنْ خَالفَ وَقَعَ فِی التِّیهِ(10)!). منظور از «طریق واضح» راهى است که قرآن و سنّت و دلیل عقل ارائه داده، که انسانها را به آب حیات معنوى رهنمون مى شود و آنها که به بیراهه روند از آن محروم شده در کفر و بى ایمانى جان مى دهند. بى شک راه و روش امام(علیه السلام) یکى از مصادیق روشن «اَلطَّریقُ الْواضِحُ» است، زیرا او به منزله نفس نبىّ و آگاه ترین امّت به راه و روش آن حضرت بود، همان گونه که امام(علیه السلام) در خطبه 97 فرمود: «من نشانه روشنى بر حقانیّت خویش از پروردگارم دارم و بر طریق پیامبرم گام بر مى دارم و در راهى پیش مى روم»; (و إنى لعلى بیّنة من ربّى و منهاج من نبیّى و إنى لعلى الطریق الواضح». بدیهى است کسى که از جادّه اصلى برود در اثناى راه به منزلگاههایى مى رسد، داراى آب کافى و آن کس که از بیراهه مى رود غالباً گرفتار بیابانهاى خشک و بى آب مى شود و از تشنگى هلاک مى گردد. پی نوشت: اى مردم! در طريق هدايت از کمى پويندگانش وحشت نکنيد، زيرا مردم گرد سفره اى اجتماع کرده اند که سيرى آن کوتاه و گرسنگى آن بس طولانى است. اى مردم! رضايت و نارضايتى (نسبت به عملى از اعمال) موجب وحدت مردم (در کيفر و پاداش) مى شود (مگر نمى دانيد) ناقه ثمود را تنها يک نفر پى کرد; امّا کيفر و عذاب الهى آن، همه قوم ثمود را فرا گرفت، زيرا همگى به عمل آن يک نفر راضى بودند. خداوند سبحان مى فرمايد: «(فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ); آن قوم ناقه را پى کردند و سرانجام (هنگام نزول بلاى فراگير) پشيمان شدند و طولى نکشيد سرزمين آنان همچون آهن گداخته اى که در زمين نرمى فرو رود با صداى وحشتناکى فرو رفت. اى مردم! آن کس که راه واضح و آشکار را بپويد به آب مى رسد; امّا کسى که مخالفت کند در بيابان سرگردان خواهد شد (و تشنه کام جان مى دهد). منبع؛ پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی
⚫️ کسانی که سال گذشته انواع و اقسام فحش‌های جنسی و رکیک را وسط خیابان جلوی چشم زن و بچه مردم فریاد می‌زدند و انگشت وسط شده بود نمادشان . 🏴 الان نگران واژه حرامزاده روی بیلبوردهای شهرهستند❗️ 🔴 حرام زاده در فرهنگ ما به گفته می شود . مگر جز این است؟ 🔥 🔥 🔥 🔥 پدر این کشور-ملت جعلی کیست؟ 🟠 این یک واقعیت است ، رژیم صهیونیستی یک رژیم حرامزاده و نامشروع است❗️ 🔴 صورتی های چرک هم همصدا با براندازان به این اقدام شهرداری حمله کردند و تصویر بیلبورد را گذاشته اند  و میگویند چرا این حرف زشت را جلوی چشم مردم گذاشته اید . 😉عزیزم با منطق خودتان شما دارید اشاعه فحشا میکنینا❗️ اگر اقدام شهرداری را بد میدانید ، چرا با انتشار تصویر و تکرار آن کلمه دارید قبح شکنی میکنید (البته من این حرف را قبول ندارم و صرفا هدفم نشان دادن تناقض این جماعت است) ✔️دعوت میکنم به فرمایش 🌹 حضرت آقا 🌹دقت کنید : 👇👇👇 🇮🇷«ما از روز اول گفتیم ، اکنون هم می‌گوئیم و در آینده نیز خواهیم گفت که ما رژیم را یک رژیم و می‌دانیم» 🌹رهبر معظم انقلاب اسلامی🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قرار جنگ اگر باشد زمین کارزار ما تل آویو است ، تهران ، نه