eitaa logo
ناوخدا
89 دنبال‌کننده
398 عکس
141 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
# ناخدا- 93 مقدم تر و جلوتر! «امام زمان صلوات الله و سلامه عليه جامعه اش را بر اين چند پايه بنا می کند؛ اولاً بر نابود كردن و قلع و قمع كردن ريشه هاى ظلم و طغيان. ... دوم، خصوصيت جامعة ايده آلى كه امام زمان صلوات الله عليه آن را می سازد، بالا رفتن سطح انديشة انسان است؛ هم انديشة علمى انسان، هم انديشة اسلامى انسان. ... خصوصيت سومى كه جامعة امام زمان -جامعة مهدوى- دارا هست اين است كه در آن روز همة نيروهاى طبيعت و همة نيروهاى انسان استخراج می شود، چيزى در بطن زمين نمی ماند كه بشر از آن استفاده نكند. ... جملة ديگر و خصوصيت ديگر اين است كه محور در دوران امام زمان، محور فضيلت و اخلاق است. هركس داراى فضيلت اخلاقى بيشتر است او مقدم تر و جلوتر است.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 338 تا 340 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناخدا- 94 اين را كنديد! «ما ملت ايران حالا یک انقلابى انجام داديم. انقلاب ما در راه آن هدفى كه امام زمان براى تأمين آن هدف مبعوث می شود و ظاهر می شود یک مقدمة لازم و یک گام بزرگ است. ما اگر اين گام بزرگ را بر نمی داشتيم، يقيناً ظهور ولىّ عصر صلوات الله عليه وعجّل الله تعالی فرجه الشريف به عقب می افتاد. شما مردم ايران و شما مادران شهيد داده و پدران داغدار و افرادى كه در طول اين مبارزه زحمت كشيديد بدانيد، موجب پيشرفت حركت انسانيت به سوى سرمنزل تاريخ و موجب تسريع در ظهور ولىّ عصر صلوات الله عليه شديد. شما یک قدم اين بار را به منزل نزدیک تر كرديد، با اين انقلاب -كه مانع را كه همان دستگاه و نظام پليد ظلم در اين گوشة دنيا بود و سرطان بسيار خطرناك و موذى و آزاردهنده اى بود- اين را كنديد و قلع و قمع كرديد. خُب، حالا بعد از اين، چه كنيم؟» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 343 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناخدا- 95 نزدیک شدن معنوى! «بعد از اين تكليف ما روشن است. اولاً ما بايد بدانيم كه ظهور ولىّ عصر صلوات الله عليه همان طورى كه با اين انقلاب ما یک قدم نزدیک شد، با همين انقلاب ما باز هم می تواند نزدیک تر بشود. ... ثانياً، نزدیک شدن به امام زمان نه نزدیک شدن در مكان هست و نه نزدیک شدن به زمان. ... نزدیک شدن ما به امام زمان یک نزدیک شدن معنوى است، يعنى شما در هر زمانى تا پنج سال ديگر، تا ده سال ديگر، تا صد سال ديگر كه بتوانيد كیفيت و كميّت جامعة اسلامى را افزايش بدهيد، امام زمان صلوات الله عليه ظهور خواهد كرد. ... ما بايد با ظلم نسازيم و بايد عليه ظلم حركت قاطع بكنيم، هرگونه ظلمى و از هركسى. ما بايد جهت خودمان را جهت اقامة حدود اسلامى قرار بدهيم. در جامعة خودمان هيچ مجالى به گسترش انديشة غيراسلامى و ضداسلامى ندهيم. نمی گويم با زور، نمی گويم با قهر و غلبه، كه می دانيم با انديشه و فكر؛ جز از راه انديشه و فكر نمی شود مبارزه كرد، بلكه می گويم از راه هاى درست و منطقى و معقول، بايد انديشة اسلامى گسترش پيدا كند.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 343 تا 344 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
هدایت شده از فطرس
ای شمع پر فروغ شبستان امجدی پروانه گشته ای تو به گلزار احمدی بنیانگذار فقه و علوم محمدی بشکفته ای چو گل به گلستان سرمدی 🌷(تقارن میلاد نور با فجر حضور مبارک باد.)🌷 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناخدا- 96 گره بزرگ! «انتظار فرج، يعنى انتظار حاكميت قرآن و اسلام. شما به آنچه فعلاً جهان در آن قرار دارد قانع نيستيد، حتى به همين پيشرفتى هم كه با انقلاب اسلامى به دست آورديد قانع نيستيد، می خواهيد باز هم به حاكميت قرآن و اسلام نزدیك تر بشويد، اين انتظار فرج است. انتظار فرج، يعنى انتظار گشايش از كار انسانيت. امروز كار انسانيت در گره هاى سخت، پيچيده و گره خورده است. امروز فرهنگ مادى، به زور به انسان ها تحميل شده است؛ اين یک گره است. امروز در سطح دنيا تبعيض، انسان ها را می آزارد؛ اين گرة بزرگى است. امروز كارِ ذهنيت غلطِ مردم دنيا را به آنجا رسانده اند كه فرياد عدالتخواه یک ملت انقلابى در ميان عربده هاى مستانة قدرت گرايان و قدرتمندان گم می شود؛ اين یک گره است. ... فرج يعنى باز شدن اين گره ها.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 343 تا 344 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناخدا- 97 آرزوی هزار ساله! «حكومتى كه امروز در دست شما مردم است آرزوى هزار سالة مؤمنان بالله بوده است. امامان همه در اين خط حركت كرده اند كه حاكميتِ خدا را، حاكميتِ قانونِ الهى را بر جامعه ها حكومت بدهند. تلاش ها شده است، جهادها شده است، زجرها كشيده شده است. زندان ها و تبعيدها و شهادت هاى پرثمر و پربار در اين راه تحمل شده است. امروز اين فرصت را شما پيدا كرده ايد؛ همچنانی که بنی اسرائيل پس از قرن ها اين فرصت را در زمان سليمانِ پيغمبر و داوودِ پيغمبر پيدا كردند. آنچه را كه داريد، اى امت مسلمان، اى ملت قهرمان و مبارز ايران قدر بدانيد، خود را نگاه داريد تا اِن شاءالله اين حكومت به حكومت حضرت ولىّ عصر، مهدى موعود، صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه منتهى بشود.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 347 تا 348 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناخدا- 98 چندان دور نيست! «اين راهى است كه شما ملت عزيز ايران در پيش گرفتيد، دنبال مي كنيد، حركت مي كنيد و به توفيق الهى اين راه را ادامه خواهيد داد و اين راهى است كه خوشبختانه امروز مشاهده مي كنيم ملت هاى مسلمان در گوشه و كنار جهانِ اسلام، به تدريج و آرام آرام دارند به اين سمت حركت مي كنند. خداى متعال فرموده است: «وَ العاقِبَةُ لِلمُتّقين» اگر چنانچه اين تقوا را ما شيوة عمل خودمان قرار بدهيم، مسلّم عاقبت و سرانجام كار، متعلق به امت اسلامى خواهد بود و اين آينده به اميد خدا چندان دور نيست.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 348 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناخدا- 99 تك تك افراد! «آن معصومِ برگزيدة خدا، امروز در ميان ما انسان ها، در یک جاى دنيا كه ما نمی دانيم، زندگى می کند. ... او وجود خارجى دارد، وجود عينى دارد، منتهى براى ما ناشناخته است. اين انسان برگزيدة پروردگار، امروز هست و ما بايد رابطه مان را به صورت شخصى، به صورت قلبى، به صورت روحى نيز علاوة بر شكل اجتماعى و سياسي اش كه بحمدالله نظام ما در جهت خواست آن بزرگوار ان شاءالله هست بايد تقويت بكنيم. يعنى تك تك افراد جامعة ما توسل به ولىّ عصر و آشنایی با آن حضرت و راز و نياز با آن بزرگوار و سلام به آن حضرت و توجه به آن حضرت را بايستى یک وظيفه و یک فريضة خودشان بدانند و دعا كنند براى آن حضرت همچنانى كه ما در روايات داريم و اين دعاى «أللّهمَّ كُن لِوَليِّك» یکي از انواع دعاهاى فراوانى است كه وجود دارد، و زياراتى كه در كتاب ها هست كه همة اين زيارات علاوه بر اينكه بُعد فكرى و آگاهی بخشى و معرفت دارد براى ما كه آنها را بخوانيم، بُعد روحى و قلبى و عاطفى و احساسى هم دارد و ما به اين احتياج داريم.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 348 و 349 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
زینب نه در دمشق که در کربلای دوست جان عزیز خویش بداد از برای دوست یک سال و نیم عمر ز بعد برادرش روحی به تن نداشت تنش شد فدای دوست (وفات عقیله بنی هاشم علیها سلام تسلیت باد.)
# ناخدا- 100 تو را نبینیم! «اى امام زمان! اى مهدى موعودِ محبوب اين امت! اى سلالة پاك پيامبران! و اى ميراث بر همة انقلاب هاى توحيدى و جهانى! اين ملت ما با ياد تو و با نام تو از آغاز خو گرفته است و لطف تو را در زندگى خود و در وجود خود آزموده است. اى بندة شايستة صالح خدا! ما امروز محتاج دعایی هستيم كه تو از آن دل پاك الهى و ربّانى و از آن روح قدسى براى پيروزى اين ملت و پيروزى اين انقلاب بكنى و به دست قدرتى كه خدا در آستين تو قرار داده است به اين ملت و راه اين امت كمك بفرمایى. «عَزيزٌ عَلَيَّ أن أرَى الخَلقَ وَ لا تُرَى.» اى امام زمان! براى ما خيلى سخت است كه در اين جهان، در اين طبيعت بی پايان كه متعلق به صالحان است، متعلق به بندگان خداست، دشمنان خدا را ببينيم، آثار وجود دشمنان خدا را لمس بكنيم، اما تو را نبينيم و فيض حضور تو را درک نكنيم.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 349 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناخدا- پایان پروردگارا! پروردگارا! به محمّد و آل محمّد تو را سوگند می دهيم دل هاى ما را با ياد امام زمان همواره باطراوت بدار. پروردگارا! چشم هاى ما را به جمال ولىّ عصر منوّر بگردان. پروردگارا! اين جنود الله، اين انسان هایی را كه در راه تو مبارزه كرده اند، سربازان و جانبازان امام زمان قرار بده. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد قلب مقدس ولىّ معصوم خودت را از ما راضى كن. ما را جزو متوجهين و متوسلين به آن حضرت قرار بده. پروردگارا! به حرمت محمّد و آل محمّد فرج آن حضرت و قيام آن حكومت الهى را هر چه نزدیک تر كن. پروردگارا! به ما توفيق تشبّه به آن روزگار و به آن نظام را در سازماندهى و بناى اين جامعة نوبنياد اسلامى عنایت بفرما. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد ما را از يارانش، از شيعيانش در همة احوال و در همة كارها قرار بده.» کتاب «انسان 250 ساله» حلقه دوم، چاپ 1391 ص 349 و 350 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
«والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکّان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است.» شهید والامقام سردار سلیمانی 🌷 انشاءالله در ادامه مجموعه های ناوخدا، گزیده ای از کتاب «انسان 250 ساله، حلقه سوم» را میهمان چشم و دل شما عزیزان می نمائیم. برای مشاهده این مجموعه و مجموعه های قبلی به نشانی زیر مراجعه فرمائید: 👇 https://eitaa.com/navkhoda
# کشتی بان- 1 صراط زندگی! «غدیر امتداد خط همۀ رسالت های الهی و اوج این خط روشن و نورانی در طول تاریخ است. با نگاهی به مضمون رسالت های الهی، می بینیم که در طول تاریخِ نبوت ها و رسالت ها، این خطِ روشن دست به دست آمده تا رسیده است به نبی مکرّم خاتم. و در پایان حیات آن بزرگوار، تجسم و تبلور آن، به شکل حادثۀ غدیر خود را نشان می دهد. ... اگر نگاه کنید، همین خط روشن را در اولِ دعای ندبه ملاحظه می کنید: «لَلهُّمَّ لَكَ الحَمدُ عَلَی ما جَرَی بِهِ قَضائُكَ فی اَولیائِكَ» یا «قَضائُهُ فی اَولیائِه». از اول تاریخِ رسالت ها، این خط روشن ادامه دارد تا دوران نبوت خاتم. و مضمون رسالت که عبارت است از دین خدا، در حقیقت شکل دادن و جهت دادن و قالب بخشیدن به همۀ تلاش های انسانی است. دین معنایش این است: صراط زندگی.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 27 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# کشتی بان- 2 دو آفت و دو خطر! «دو آفت، هم دینداری را تهدید می کند، هم سیاست را. ... دو آفتِ دینداری یکی این است که دینداریِ یک جامعه یا یک شخص، همراه بشود با انحراف، با بی مبالاتی، با تحجّر و جمود، با فراموش کردن نقش عقل، با التقاط، و از این چیزها. ... یک آفت دیگر دینداری این است که دین محدود بشود به زندگی شخصی؛ و عرصۀ وسیع زندگیِ جمعیِ انسان ها و جامعه را فراموش کند؛ دربارۀ آن سکوت کند، و از آن کناره بگیرد. دو خطر هم سیاست را تهدید می کند. یکی این است که سیاست از اخلاق فاصله بگیرد، سیاست از معنویت و از فضیلت خالی بشود، یعنی شیطنت ها بر سیاست غلبه پیدا کند، ... یک آفت دیگرِ سیاست این است که انسان های کوته بین، انسان های کودک منش، انسان های ضعیف، سیاست را در دست بگیرند و زمام سیاست از دست های پُرقدرت خارج بشود، دست انسان های بی کفایت بیفتد.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 29 و 30 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# کشتی بان- 3 از غصه! «امامِ معصوم، آن انسان والایی است که از لحاظ دینی، قلب او آینۀ تابناک انوار هدایت الهی است. روح او متصل به سرچشمۀ وحی است و هدایت او، هدایت خالص است. از لحاظ اخلاق انسانی، رفتار او و اخلاق او صددرصد همراه با فضیلت است، هوای نفس در او راهی ندارد، گناه بر او چیره نمی شود، شهوت و تمایلات انسانی، او را مغلوب خود نمی کند، خشم و غضب، او را از راه خدا دور نمی کند. و از لحاظ سیاسی، بینش وسیع او آن چنان است که آرام ترین حرکات را در صحنۀ زندگی جامعۀ خود، با چشم تیزبین خود می بیند، ... ریزترینِ حوادث جامعه را می بیند، در مواجهۀ با حوادث زندگی و وقایع کمرشکن، از خود شجاعت و اقتدار روحی و معنوی نشان می دهد. جان خودش برایش ارزشی نداشته باشد، اما برای جان انسان ها، حتی مردم دوردست، حتی زنانی که جزو پیروان دین او هم نیستند، بگوید اگر کسی از غصه دق کند، حق دارد. ... چون خدای متعال او را به مقام عصمت برگزیده است، گناه و اشتباه در کارِ او نیست. یک چنین کسی اگر در رأس جامعه باشد، این، اوجِ مطلوبِ همۀ رسالت هاست.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 30 و 31 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
زندان ظلم هارون کرببلای من شد سمّی که قاتلم داد، تیر بلای من شد جدّم حسین، عطشان سر از تنش جدا شد فریاد العطش هم اوج صلای من شد (شهادت هفتمین ستاره سپر سرمدی تسلیت باد!)
# کشتی بان- 4 بازکنندۀ افق! «دعای ندبه یک خطبۀ غرّاست، تاریخچۀ این فکر را، ریشۀ این حرکت را، از دوران رسالت ها بیان می کند. و در این دعا هیچ نقطۀ اختلاف انگیزِ بین شیعه و سنّی ... اصلاً وجود ندارد. اگر دقت کنید، مسئلۀ امامت و ولایت به صورت استدلالی بیان می شود، «اِذ كانَ هُوَ المُنذِرَ وَ لِكُلّ قَومٍ هادٍ» یعنی پیغمبر دارای مقام رسالت و مقام انذار و تبشیر است؛ آغازکنندۀ یک راه است، بازکنندۀ افق درمقابل بشریّت است. اما پیغمبر که ابدی و دائمی نیست. جوامع، هدایت کننده لازم دارند. این هدایت کننده را اسلام پیش بینی کرد: معصومین در نسل های متعدد، پشت سرهم بیایند، زمام امور را به دست بگیرند، جامعه را با تعلیمات قرآنیِ ناب و خالص در طول چند نسل و چند قرن، یکی پس از دیگری در رأس قدرت سیاسیِ جهانِ اسلام هدایت کنند؛ و در واقع همۀ افکار و خصوصیات اسلامی و رفتارها و خُلقیات اسلامی را در جامعۀ اسلامی نهادینه کنند.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 32 و 33 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
شمعی به حرای عشق افروخته شد پروانه جان عاشقش سوخته شد در ماه رجب به قامتش آن گلِ سرخ پیراهنی از بعثت حق دوخته شد 🌺(مبعث ختم رُسل و أمینِ کُل مبارکباد!)🌺
# کشتی بان- 5 مسئله بشر! «سکولارترین حکومت های دنیا هم، علی رغم آنچه که ادعا می کنند، چه بدانند، چه ندانند، دنیا و آخرت مردم را در دست گرفته اند. امروز این دستگاه های عظیم فرهنگی که دارند نسل جوان بشر را در چهار گوشۀ دنیا به سمت بداخلاقی و فساد و تباهی، حرکت و سوق می دهند، همان امامانی هستند که «یَدعونَ الَی النّار». دستگاه های قدرتند که به خاطر منافع خودشان، به خاطر حاکمیت های ظالمانه شان، به خاطر رسیدن به اهداف گوناگون سیاسی شان، مردم را ]به هر سویی[ می کشانند؛ هم دنیای مردم دست آنهاست، هم آخرت مردم دست آنهاست؛]و هم[ جسم و جان مردم در اختیار آنهاست. اینکه ادعا بشود در مسیحیت، کلیسا به آخرت می پردازد، حکومت به دنیا می پردازد، یک مغالطه است. آنجایی که قدرت در دست انسان های بیگانۀ از دین و اخلاق باشد، کلیسا هم در خدمت آنها قرار می گیرد؛ معنویت هم در پنجۀ اقتدار آنها خُرد می شود و از بین می رود؛ جسم و جان انسان ها زیر تأثیر عوامل قدرت آنهاست. این، مسئلۀ همیشۀ بشر است.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 34 و 35 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# کشتی بان- 6 از خودِ مردم! «اسلام، حکومت را با تعبیر ولایت بیان می کند و شخصی را که در رأس حکومت قرار دارد، به عنوان والی، ولی، مولا یعنی اشتقاقاتِ کلمۀ ولایت معرفی می کند. ... معنای آن، این است که در نظام سیاسی اسلام، آن کسی که در رأس قدرت قرار دارد، و آن کسانی که قدرتِ حکومت بر آنها، در اختیار اوست، ارتباط و اتصال و پیوستگیِ جدایی ناپذیری از هم دارند. ... این، فلسفۀ سیاسی اسلام را در مسئلۀ حکومت برای ما معنا می کند. هر حکومتی که این طور نباشد، این ولایت نیست؛ یعنی حاکمیتی که اسلام پیش بینی کرده است، نیست. ... ولایت، آن وقتی است که ارتباط والی یا ولی، با مردمی که ولایتِ بر آنها دارد، یک ارتباط نزدیک، صمیمانه، و محبت آمیز[باشد.] همان طوری که در مورد خود پیامبر وجود دارد، یعنی «بعث فیهم رسولاً من أنفسهم»یا «رسولاً منهم» از خود آنها کسی را مبعوث کرده است؛ یعنی از خود مردم کسی باشد که عهده دار مسئلۀ ولایت و حکومت باشد. اساس کار در حاکمیت اسلام این است.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 40 و 41 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
مطلع شعبان نبی با سه ولادت آمده فاطمه را مژده بده، شمس هدایت آمده آن قمری که جلوه گر شد به سماء هاشمی در شب تار کربلا، بهر رشادت آمده سیّدِ سجّاد شده نور خدا بر این زمین زینت بندگان حق، فخر عبادت آمده (ایّام سراسر نور ماه شعبان المعظّم مبارک باد.)
# کشتی بان- 7 دو بال! «امام دارای دو بال است: یک بال، بال فکری؛ یک بال، بال سیاسی. امام با یک دست مکتب را تبیین می کند، با دست دیگر زمام جامعۀ اسلامی را در دست می گیرد و به سوی هدف پیش می برد. پیغمبر فرموده این کسانی که امام هستند و این دو وظیفه به آنها محوّل شده، دوازده نفرند. در بعضی از روایات و روایات بسیاری از طریق شیعه، اسم و رسم و خصوصیات و نام و نشان اینها معیّن شده، و البته درست هم هست؛ به حسب فکر دقیق و تحقیقی، اشکالی هم ندارد. ... اینکه چه کسی باید در اجتماع حکومت بکند را، قرآن به ما یاد می دهد. اینکه[حاکم] چه حقی بر مردم دارد و مردم متقابلاً چه حقی بر او دارند، این را قرآن می گوید. اینکه نظام و سیستمِ کار و کارگری چگونه باید باشد، از قرآن استنتاج می شود. اینکه عامل دگرگون کنندۀ مراحل تاریخی چه چیزی است، این را هم قرآن به ما یاد می دهد. همه در قرآن است. یک کتاب کلی، یک کتاب جامع، یک کتاب برای آبادکردن زندگی دنیا، و یک کتاب برای فراهم آوردن سعادت و خوشبختی جاودانه و ابدی. این، قرآن است.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 47 و 49
# کشتی بان- 8 بالاسرِ قرآن! «قرآن می آید در جامعه؛ یا این جامعه اسلامی است یا اسلامی نیست. اگر اسلامی است با قانون قرآن باید اداره بشود، ایدئولوژی اسلام در جامعۀ اسلامی باید پیاده بشود. چه کسی پیاده کند؟ چه کسی این قانون را اجرا کند؟ چه کسی بالاسر قرآن بایستد، و بگوید که باید قرآن عمل بشود و نظم اجتماع را بر اساس قرآن حفظ کند؟ امام؛ «وَ عِترَتی». ... اگر جامعۀ اسلامی نداریم و در جامعۀ جاهلی زندگی می کنیم، مثل جامعۀ زمان متوکل، مثل جامعۀ زمان منصور. اینجا امام چه کاره است؟ اینجا آن متوکل، آن منصور، آن هارون که بر اساس قانونی غیر از قانون قرآن، بر سر کار آمده است، خیلی طبیعی است که با قرآن دشمن باشد؛ چون قرآن می گوید طاغوت نه، او طاغوت است. چون قرآن می گوید ظالم نه، او ظالم است. چون قرآن می گوید اختلاف طبقاتی نه، او مجری اختلاف طبقاتی است. لذا طبیعی است اگر منصور، متوکل، هارون، معاویه، یزید، که در رأس یک جامعۀ غیر اسلامی و غیر قرآنی قرار گرفته است، با قرآن دشمن باشد. دشمنی اش را با قرآن چگونه اجرا می کند؟» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 49 و 50 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# کشتی بان- 9 ای مردم! «(حاکم غیر اسلامی) می تواند بگوید قرآن نخوانید؟ ... می تواند بگوید قرآن بخوانید، تفسیر نکنید؟ ... اگر نتوانست، کارهای دیگری می کند. یا به مردم می گوید تفسیر قرآن را از همه کس حق ندارید بشنوید. ... یک راه دیگر این است که فهم قرآن را از دسترس مردم دور می کند. به مردم می گوید شما قرآن را نمی فهمید. ... یک راه دیگر این است که به جای استفاده و استنتاج از مواد اصولی و اساسی و درجه اول قرآن، مسائل غیر لازم را از قرآن مطرح می کند. ... اینجا امام به چه کار می آید؟ اینجا امام چگونه در کنار قرآن است؟ بودن امام در اینجا به این معناست که به مردم می گوید: ای مردم! معنای آیه، آنچه مفسّر دستگاه معاویه می گوید نیست، این است. ای مردم! آن بحثی که معاویه مطرح می کند دربارۀ قرآن، بحث قرآنی نیست، بحث شیطانی است. ... و به طورخلاصه امام در جامعۀ غیر توحیدی، در نظام غیر اسلامی، در کنار قرآن قرار می گیرد، از تحریف قرآن مانع می شود، از منحرف کردن راه معارف قرآن جلو می گیرد، از اینکه با قرآن بازی کنند مانع می شود، از قرآن و حیثیّت قرآن دفاع می کند.» 🌴 کتاب «انسان 250 ساله» حلقه سوم، چاپ 1398 ص 50 تا 53 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda