eitaa logo
ناوْخدا
86 دنبال‌کننده
412 عکس
154 ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴صفحه فصل بندگی ویژه ماه مبارک رمضان را در سایت مبشران دنبال کنید: درس اخلاق روزانه مسابقه کتابخوانی وبینار کلیپ پوستر معرفی کتاب پادکست https://smll.ir/w8 آموزش سازمان تبلیغات اسلامی🌴
# ناوْخدا- 44 از اول این را می گویند! «اولین نغمۀ دعوت انبیا و نقطۀ شروع کارشان اعلام توحید است، حرف آخر را اول می زنند. مکاتب و احزاب سیاسی در دنیا، آنهایی که با خدا و دین ارتباطی ندارند؛ حرفی ندارند که مدت ها مردم را دنبال نخود سیاه بگردانند، مدت ها سرشان را با شعارهای پوچ و توخالی گرم کنند، سالیان درازی مردم را با آرزوهای بی خودی دلخوش کنند؛ بعد آخرش ببینیم که مطلوب و منظور، از اول اینها نبوده، دعوا سر لحاف ملانصرالدین بوده؛ حرفی ندارند. انبیا نه، راست و حسینی و صاف، مطلب را از اول بیان می کنند. از اول به مردم می گویند منظور ما چیست؛ هم به آن طبقات عالیه می گویند، هم به آن طبقات پایین. از اول می گویند: می خواهیم آن بالایی ها را بیاوریم پایین، پایینی ها را بیاوریم بالا، باهم برابرشان کنیم؛ از اول این را می گویند.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 403 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناوْخدا- 45 مسائل درجه دو و سه! «ما چرا برای متدین کردن مردمِ خود، جامعۀ خود، دنیای خود، از آنجایی که انبیا شروع کردند، شروع نمی کنیم؟ ما می خواهیم مردم دنیا را به دین اسلام معتقد کنیم؛ از راهی غیر از راهی که انبیا وارد شدند، وارد می شویم؛ باید توحید را مطرح کنیم، همان توحیدی که انبیا مطرح کردند. اگر نتوانیم در افق جهانی، در سطح بین المللی، آن رستاخیز را به وجود بیاوریم، که البته به این آسانی ها هم نمی توانیم؛ لااقل می توانیم در سطح بین المللی و در افق جهانی، به مردم بگوییم که هدف و مقصد انبیا، ایجاد آن چنان رستاخیزی ست؛ این را که می توانیم بگوییم. چرا این را مطرح نمی کنیم؟ چرا گویندگان دینی به جای آنکه از توحید شروع کنند فکراً و عملاً؛ می پردازند به مسائل فرعی و درجۀ دو و سه؟ این خیلی مسئلۀ قابل توجه و قابل اهمیتی ست.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 407 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
با ارسال پیوند https://mobasheran.org/faslbandegi برای مخاطبان خود، به پویش بپیوندید .
# ناوْخدا- 46 طاغوتِ من! «حرفش چه بود این پیامبر و رسول؟ حرفش و پیامش این بود: «أنِ اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت» که عبودیت کنید خدا را و دوری بگزینید از طاغوت؛ این حرفِ اول پیغمبرهاست. ... طاغوت رقیب خداست. طاغوت آنی ست که شاخ به شاخ، مقابل خدا و فرمان خدا می ایستد، هر که هست. گاهی این طاغوت خودِ تویی؛ «أعْدَى عَدُوِّكَ نفسُكَ التی بین جنبیک»، گاهی طاغوت همان دل ّهرزه دَرای توست، گاهی طاغوت همان هوس روز و شب توست. گاهی آقایی طلبیِ یک آدم، طاغوت اوست، تکبّر یک انسان طاغوت اوست. گاهی هم قدرت های خارج از وجود انسانند. قدرت هایی که همین طور دایره وار وسیع می شود، وسیع می شود و بالا می رود. به هرحال پیغمبرها وقتی که آمدند، گفتند خدا، نه طاغوت. اول جمله ای که گفتند این بوده که عبادت کنید و عبودیت کنید خدا را و اجتناب کنید، دوری کنید، بی اعتنایی کنید به طاغوت.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 410 و 411 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
ختم رسل امین عرب را تو همسری تنها نه همسری که بحق یار و دلبری هم مال و هم جوانی خود داده ای به دوست حقا" خدیجه ای که فدای پیمبری
# ناوْخدا- 47 تبلیغات دروغین! ««و لتصغی الیه أفئدة الذین لا یؤمنون بالاخرة»، نتیجه ی این سخن ها آن است، این سخن های خوش ظاهر و فریب و غرور آمیز نتیجه اش این است که دل هایی که به آخرت ایمان ندارند، تحت تأثیر این تبلیغات دروغینِ خوش ظاهر قرار بگیرند .آن تبلیغاتی که علیه دعوت انبیا می شود، تبلیغاتی که علیه سخن حق و نغمۀ راستین توحید می شود، این تبلیغات دروغین، این تبلیغات فریبنده و خوش ظاهر، دل هایی را فریب می دهد، به خود جذب می کند، اما دل های چه کسی را؟ «و لتصغی الیه أفئدة الذین لا یؤمنون بالاخرة» دل های آن کسانی که به آخرت ایمان و باوری ندارند؛ لذا آنی که به آخرت ایمان دارد، به این زودی اسیر و فریب خوردۀ تبلیغات دروغین نمی شود. «و لتصغی الیه أفئدة الذین لا یؤمنون بالاخرة» تا گوش فرا دهد بدان، دل های آن کسانی که ایمان به آخرت نمی آورند، «و لیرضوه» و تا این دل ها از این سخن ها خشنود بشود، «و لیقترفوا ما هم مقترفون» و تا انجام بدهند، مرتکب شوند، آنچه را که مرتکب می شوند.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 434 و 435 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناوْخدا- 48 سمپاشی کرده اند! «تجربۀ امامان بزرگوار خاندان پیغمبر به اینجا رسیده بود که این جامعه به قدری خراب شده، به قدری دست های ظالم و ستمگر قدرت های طاغوتی، از بنی امیه و بنی عباس روی این مزرعه، بد کار کرده اند و سمپاشی کرده اند و فاسد کرده اند، که دیگر گیاه سالم در آن نمی توان رویانید؛ لذا امام علیه السلام از نظرها مخفی می شود. آن روزی که می آید چطور؟ آن روزی که ظهور خواهد کرد، که ما نمی دانیم ده سال دیگر است یا ده هزار سال دیگر، هیچ معلوم نیست، آن روزی که امام ظهور می کند، بشریت به آمادگی رسیده، آماده است که سخن حق اسلام را بشنود و بپذیرد، آماده است که جامعۀ مرتفع و رفیع اسلامی را بر روی دوش های خود حمل کند. آن روز بشریت آمادۀ پیاده شدن قرآن است. اما در زمان امام زمان آماده نبود، این کار را چه کسی کرده؟ تعلیمات انبیا کرده و ائمه دنباله روان انبیا هستند ... بنابراین انبیا در تاریخ ناموفق نبودند و ما می بینیم که هر روزی که بشریت پیش رفته و بر عمر خود افزوده، یک قدم به اوج ترقی و تکامل و تعالی نزدیک تر شده. چه می خواهیم دیگر غیر از این؟» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 448 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
نجمی به سپهر حیدری تابان شد شمس نبوی به مقدمش شادان شد منظومه ی فاطمی به او نور افکند ابری ز سخای مجتبی باران شد (میلاد مسعود کریم آل طه مبارکباد.)
هدایت شده از فطرس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پست معنی‌دار اینستاگرام سایت رهبر انقلاب جگرم بی‌قرار و درمانده است در رگم شور خون فرمانده است... ✅کانال عاشقان شهید سلیمانی👇 http://eitaa.com/joinchat/640811030C1457b2a299
# ناوْخدا- 49 دو تا مایه! «پیغمبر ما که در مکه آن قدر مورد فشار بود، سیزده سال شدیدترین شکنجه ها و وضع ها را برایش فراهم کردند، بعد می آید مدینه، آنجا حکومتی تشکیل می دهد، جامعه ای به وجود می آورد، نظامی مستقر می کند و انسان ها را به سوی کمال سوق می دهد و دشمنان بنیادی خودش را خُرد می کند، بر زمین می زند، اما در سایۀ چه؟ در سایۀ ایمان و صبر. هر وقتی که ایمان بود و صبر بود، «بلی إن تصبروا و تتّقوا» اگر تقوا در ایمانِ همراه با عمل و صبر وجود داشت، آن وقت است که پیروزی می آید. و این یکی از سنت های عالَم است، سنت پروردگار در تاریخ است ... امروز هم آن کسانی که دوست می دارند قرآن، اسلام، توحید، نبوت، اصول مقدس اسلامی، آنهایی که مایلند اینها بتوانند در دنیا سررشته و زمام زندگی مردم را در دست بگیرند، آنهایی که مایلند خدا را در دنیا حاکم ببینند، در خودشان دوتا مایه را نیرومند کنند؛ مایۀ ایمان و مایۀ صبر. اگر مایۀ ایمان و مایۀ صبر در ما نیرومند شد «إن الأرض لله یرثها من یشاء من عباده والعاقبة للمتقین»، اما بدون ایمان و بدون صبر نمی شود.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 458 و 459 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda