eitaa logo
روزنامه ندای هرمزگان
463 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
3 فایل
اخبار ،مقالات ،یادداشت ،گزارشات استان هرمزگان
مشاهده در ایتا
دانلود
💢وضعیت استان هرمزگان به لحاظ فقر اصلا خوب نیست دیدار معاون سیاسی وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: وضعیت استان هرمزگان به لحاظ فقر اصلا خوب نیست، با توجه به چالش‌های چندین ساله استان هرمزگان، متاسفانه باعث شده که در سال‌های اخیر هرمزگان یکی از سه استان فقیر کشور باشد. 🔹برخی از بخش‌های هرمزگان بیش از چندین دهه است که همچنان بخش هستند و ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به شهرستان دارد. استان هرمزگان در مجموع ظرفیت‌های خوبی برای این مهم دارد که اگر تدبیری در این زمینه صورت گیرد باعث جلب رضایتمندی عموم مردم خواهد شد. @nedahn
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طرحی برای توقف خودروهای شوتی 🔹سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه جلسه جمع‌بندی نهایی نتایج نظارت ستادی در حوزه کاهش تصادفات، در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری از برنامه آتی پلیس برای برخورد با خودروهای شوتی خبر داد @nedahn
9.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢سرقت به زیارت ها رسید 🔹کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است  که نشان می دهد سارقان،زیارتی در پدل بندرلنگه  (معروف به سید باجی)را تخریب و نبش قبر کرده اند 🔹انگیزه سارقان از تخریب این زیارت مشخص نیست ولی به احتمال زیاد سارقان با هدف سرقت احتمالی آثار تاریخی اقدام به این کار کرده بودند. 🔹بنظر می رسد سارقان ناشی و آماتور بودند چون معمولا اثر ارزشمندی در این زیارت ها قرار ندارد اما نکته اینجاست که بعد از نبش قبر گویی سارقان به یک چاه رسیده اند @nedahn
💢مديرعامل آبفا در بازديد مشترك با فرماندار از پروژه هاي آبرساني پارسيان: ارزش پروژه هاي آبرساني پارسيان بيش از 100 ميليارد تومان است مديرعامل شركت آب و فاضلاب هرمزگان ارزش پروژه هاي آبرساني در شهرستان پارسيان را بيش از 100 ميليارد تومان عنوان كرد. عبدالحميد حمزه پور در نشست با فرماندار پارسيان و بازديد از پروژه هاي آبرساني اين شهرستان با اشاره به اقدامات انجام شده طي دو سال گذشته در پارسيان افزود: پروژه هاي آبرساني شهرستان پارسيان در قالب اعتبارات استاني و قرارگاه محروميت زدايي امام حسن مجتبي(ع) احداث يا در حال اجراست. وي با بيان اينكه توجه ويژه دولت و حمايت هاي وزارت نيرو و شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور و استانداري هرمزگان از پروژه هاي آبرساني استان نسبت به گذشته بيشتر شده است، تصريح كرد: طي دو سال گذشته 5 هزار متر مكعب به ظرفيت مخازن ذخيره آب پارسيان اضافه شده است. به گفته مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، در اين راستا، يك باب مخزن با حجم 2 هزار متر مكعب در شهر دشتي، يك باب مخزن هزار متر مكعبي در غورزه و يك باب مخزن در مجتمع ساحلي احداث شده است. وي به اجراي خط انتقال آب در اين شهرستان اشاره كرد و افزود: اجراي 50 كيلومتر خط انتقال و 15 كيلومتر شبكه توزيع تاثير به سزايي در پايداري وضعيت آب پارسيان گذاشته است كه تداوم اين روند شرايط مطلوب تري را بر آبرساني اين شهرستان حاكم خواهد كرد. @nedahn
💢رسیدگی به درخواست ۱۶۰۰ نفر از زندانیان با برگزاری جلسه ویژه کمیسیون عفو قوه قضاییه در استان هرمزگان جلسه ویژه کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه در استان هرمزگان برگزار شد. مجتبی قهرمانی "رئیس کل دادگستری هرمزگان" و حسین احسانی "مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه" با حضور در جمع مددجویان زندان مرکزی بندرعباس با آنها دیدار و گفتگو کردند. در جریان این بازدید که دادستان بندرعباس و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان نیز حضور داشتند، مسئولان ارشد قضایی ضمن استماع درخواست‌های زندانیان، جهت رفع مشکلات آن ها دستورات لازم را صادر کردند. در ادامه با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، مدیر کل و اعضای کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه، دادستان بندرعباس و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، جلسه ویژه رسیدگی به درخواست عفو وبخشودگی زندانیان برگزار شد. مجتبی قهرمانی "رئیس کل دادگستری هرمزگان" در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه در این استان، گفت: با توجه به سیاست های ریاست محترم قوه قضاییه در جهت کاستن از ضررها و آسیب های جدی زندان به افراد و خانواده زندانیان و جامعه، این اقدام ویژه در استان هرمزگان صورت گرفته است. وی افزود: در نتیجه سفر هیـأت اعزامی کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه به استان هرمزگان ضمن رسیدگی به پرونده ۱۶۰۰ نفر از زندانیان استان هرمزگان به صورت ویژه درخواست های عفو تمام متقاضیان بررسی و پرونده حائزین شرایط قانونی جهت ادامه فرآیند تکمیل می شود. قهرمانی تصریح کرد: هیـأت اعزامی کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه به استان هرمزگان در راستای اجرای ماده ۱۱ آیین نامه عفو و تخفیف مجازات محکومین، ضمن نظارت بر صحت شرایط اعمال عفو زندانیان، گزارش کاملی از وضعیت محکومین استان را بطور مستدل و مستند همراه با جمع‌بندی و پیشنهاد به دبیرخانه کمیسیون مرکزی ارائه می‌نمایند. رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین با برگزاری جلسه ویژه کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه در استان هرمزگان فوراً نسبت به اتخاذ تصمیم‌ نهایی در خصوص زندانیان واجد الشرایط عفو و بخشودگی اقدام خواهد شد. @nedahn
 💢نجات جان جوان چاقوخورده در بشاگرد پزشک عمومی بیمارستان بقیه‌الله بشاگرد از انجام اقدامات اولیه درمانی برای فرد چاقوخورده در بشاگرد و سپس انتقال بیمار به میناب خبرداد. دکتر حسین نظری خواه، پزشک عمومی بیمارستان بقیه‌الله بشاگرد در این رابطه گفت: پس از آن که بیماری با عارضه چاقوخوردگی به بیمارستان مراجعه کرد، سریعا ارزیابی اولیه از بیمار انجام شد و بعد از انجام معاینات اولیه مشخص شد که بیمار از نواحی پشت گوش راست، قفسه سینه، کتف چپ، جلوی شکم و ران چپ مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است.   وی افزود: با توجه به عمیق بودن زخم چاقو در قفسه سینه، کاهش صدای‌ ریه چپ و شک‌ به احتمال وجود tension peunomothorax(نوموتوراکس فشارنده) زخم بیمار پانسمان سه طرفه و برای بیمار درخواست گرافی قفسه سینه داده شد. دکتر نظری خواه اضافه کرد: در گرافی قفسه سینه مشخص شد که بیمار دچار نموتوراکس فشارنده شده است و نیاز به اقدام اورژانسی جهت تخلیه هوای وارد شده به فضای قفسه سینه دارد. این پزشک عمومی در ادامه گفت: از این جهت برای بیمار نیدل توراکوستومی با سه آنژوکت خاکستری انجام شد و هوای وارد شده به قفسه سینه خارج گردید. همچنین پس از پایدار شدن علائم حیاتی، بیمار جهت تکمیل فرایند درمانی توسط آمبولانس و در همراهی کادر مجرب درمان به بیمارستان میناب اعزام گردید. @nedahn
💢توقیف شناور حامل دام قاچاق در آب‌های خلیج فارس دادستان قشم از توقیف یک فروند شناور حامل دام زنده قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد. امید مهدوی مجد "دادستان عمومی و انقلاب قشم" اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران ناوگروه دریابانی و گشت پاسگاه شیب دراز، مستقر در این جزیره موفق شدند، یک فروند شناور حامل محموله‌ دام قاچاق را شناسایی و توقیف کنند. وی با بیان اینکه این محموله‌ قاچاق شامل ۸۴ رأس دام به ارزش تقریبی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است، توضیح داد: در این عملیات، ۲ نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شده اند که با صدور قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می برند. دادستان عمومی و انقلاب قشم با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد داشتند به وسیله قایق‌ تندرو این محموله‌ دام زنده را به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی و عملیات ضربتی مأموران از خروج این محموله‌ ارزشمند دام از مرزهای کشور و خسارات ناشی از آن جلوگیری شد. مهدوی مجد با تأکید بر اینکه قاچاق دام زنده و مولد خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و تولید ملی وارد می کند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در مبارزه با پدیده شوم قاچاق هرگز کوتاه نخواهد آمد و به همین منظور با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد. @nedahn
💢 ۲ میلیون مترمکعب آب روانه سد شمیل هرمزگان شد مدیر گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: درپی بارندگی‌های چند روز اخیر، ۲ میلیون مترمکعب روان آب وارد سد شمیل و نیان بندرعباس شد. به گزارش ایرنا، نظام‌الدین قریشی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سد جگین در شهرستان بشاگرد ۲۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که براساس آخرین گزارش‌های دریافتی در بارندگی‌های اخیر، ۲۰۰ هزار مترمکعب به ذخیره آب ‌این سد افزوده شد وهم اکنون از نظر ذخیره وضعیت نسبت خوبی دارد. وی بیان کرد: طی بارندگی‌های اخیر سدهای استقلال و سرنی در شهرستان میناب ذخیره آبی نداشتند و تغییری در ذخیره این سدها نیز ایجاد نشده است. مدیر گروه بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: پنج سد بزرگ و مهم استان که به‌طور تقریبی ظرفیت آن ها خالی شده، در بارندگی های پیش روی آماده آبگیری هستند. قریشی یادآورشد: پنج سد بزرگ و مهم استان هرمزگان باتوجه به اینکه همچنان ظرفیت ذخیره آب آن‌ها تکمیل نشده است، در بارندگی‌های پیش رو در روزهای پایانی پاییز و همچنین زمستان آماده آبگیری هستند. وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این بارش‌ها مقطعی بوده و به صورت ملی در یک دوران گذر خشکسالی قرار داریم؛ مردم باید الگوی مصرف در حوزه آب را رعایت کرده و از مصرف بی‌رویه آب پرهیز کنند. به گزارش ایرنا؛ ظرفیت سد استقلال میناب ۲۴۰ میلیون مترمکعب، سد سرنی ۶۱ میلیون مترمکعب، سد شمیل و نیان ۹۸ میلیون مترمکعب و سد جگین ۲۱۰ میلیون مترمکعب است. براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، از امروز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری، استان هرمزگان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد که به تدریج در محدوده تنگه هرمز، برخی نقاط مرکزی و شرقی استان و ارتفاعات، افزایش و رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران گاه رعد و برق و تُندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و دریا نیز در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان در ساعت‌های متلاطم خواهد شد. @nedahn