eitaa logo
روزنامه ندای هرمزگان
463 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
3 فایل
اخبار ،مقالات ،یادداشت ،گزارشات استان هرمزگان
مشاهده در ایتا
دانلود
 💢نجات جان جوان چاقوخورده در بشاگرد پزشک عمومی بیمارستان بقیه‌الله بشاگرد از انجام اقدامات اولیه درمانی برای فرد چاقوخورده در بشاگرد و سپس انتقال بیمار به میناب خبرداد. دکتر حسین نظری خواه، پزشک عمومی بیمارستان بقیه‌الله بشاگرد در این رابطه گفت: پس از آن که بیماری با عارضه چاقوخوردگی به بیمارستان مراجعه کرد، سریعا ارزیابی اولیه از بیمار انجام شد و بعد از انجام معاینات اولیه مشخص شد که بیمار از نواحی پشت گوش راست، قفسه سینه، کتف چپ، جلوی شکم و ران چپ مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است.   وی افزود: با توجه به عمیق بودن زخم چاقو در قفسه سینه، کاهش صدای‌ ریه چپ و شک‌ به احتمال وجود tension peunomothorax(نوموتوراکس فشارنده) زخم بیمار پانسمان سه طرفه و برای بیمار درخواست گرافی قفسه سینه داده شد. دکتر نظری خواه اضافه کرد: در گرافی قفسه سینه مشخص شد که بیمار دچار نموتوراکس فشارنده شده است و نیاز به اقدام اورژانسی جهت تخلیه هوای وارد شده به فضای قفسه سینه دارد. این پزشک عمومی در ادامه گفت: از این جهت برای بیمار نیدل توراکوستومی با سه آنژوکت خاکستری انجام شد و هوای وارد شده به قفسه سینه خارج گردید. همچنین پس از پایدار شدن علائم حیاتی، بیمار جهت تکمیل فرایند درمانی توسط آمبولانس و در همراهی کادر مجرب درمان به بیمارستان میناب اعزام گردید. @nedahn
💢توقیف شناور حامل دام قاچاق در آب‌های خلیج فارس دادستان قشم از توقیف یک فروند شناور حامل دام زنده قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد. امید مهدوی مجد "دادستان عمومی و انقلاب قشم" اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران ناوگروه دریابانی و گشت پاسگاه شیب دراز، مستقر در این جزیره موفق شدند، یک فروند شناور حامل محموله‌ دام قاچاق را شناسایی و توقیف کنند. وی با بیان اینکه این محموله‌ قاچاق شامل ۸۴ رأس دام به ارزش تقریبی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است، توضیح داد: در این عملیات، ۲ نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شده اند که با صدور قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می برند. دادستان عمومی و انقلاب قشم با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد داشتند به وسیله قایق‌ تندرو این محموله‌ دام زنده را به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی و عملیات ضربتی مأموران از خروج این محموله‌ ارزشمند دام از مرزهای کشور و خسارات ناشی از آن جلوگیری شد. مهدوی مجد با تأکید بر اینکه قاچاق دام زنده و مولد خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و تولید ملی وارد می کند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در مبارزه با پدیده شوم قاچاق هرگز کوتاه نخواهد آمد و به همین منظور با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد. @nedahn
💢 ۲ میلیون مترمکعب آب روانه سد شمیل هرمزگان شد مدیر گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: درپی بارندگی‌های چند روز اخیر، ۲ میلیون مترمکعب روان آب وارد سد شمیل و نیان بندرعباس شد. به گزارش ایرنا، نظام‌الدین قریشی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سد جگین در شهرستان بشاگرد ۲۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که براساس آخرین گزارش‌های دریافتی در بارندگی‌های اخیر، ۲۰۰ هزار مترمکعب به ذخیره آب ‌این سد افزوده شد وهم اکنون از نظر ذخیره وضعیت نسبت خوبی دارد. وی بیان کرد: طی بارندگی‌های اخیر سدهای استقلال و سرنی در شهرستان میناب ذخیره آبی نداشتند و تغییری در ذخیره این سدها نیز ایجاد نشده است. مدیر گروه بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: پنج سد بزرگ و مهم استان که به‌طور تقریبی ظرفیت آن ها خالی شده، در بارندگی های پیش روی آماده آبگیری هستند. قریشی یادآورشد: پنج سد بزرگ و مهم استان هرمزگان باتوجه به اینکه همچنان ظرفیت ذخیره آب آن‌ها تکمیل نشده است، در بارندگی‌های پیش رو در روزهای پایانی پاییز و همچنین زمستان آماده آبگیری هستند. وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این بارش‌ها مقطعی بوده و به صورت ملی در یک دوران گذر خشکسالی قرار داریم؛ مردم باید الگوی مصرف در حوزه آب را رعایت کرده و از مصرف بی‌رویه آب پرهیز کنند. به گزارش ایرنا؛ ظرفیت سد استقلال میناب ۲۴۰ میلیون مترمکعب، سد سرنی ۶۱ میلیون مترمکعب، سد شمیل و نیان ۹۸ میلیون مترمکعب و سد جگین ۲۱۰ میلیون مترمکعب است. براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، از امروز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری، استان هرمزگان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد که به تدریج در محدوده تنگه هرمز، برخی نقاط مرکزی و شرقی استان و ارتفاعات، افزایش و رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران گاه رعد و برق و تُندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و دریا نیز در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان در ساعت‌های متلاطم خواهد شد. @nedahn
💢افزایش ناگهانی نرخ کرایه در فارغان مریم دهقانی نظام آبادی فعال رسانه ای حاجی آبادی با گلایه از افزایش ناگهانی هزینه حمل و نقل بین شهری بیان داشت : در حالیکه در شهر فارغان مسئولان توان بکار گیری یک دستگاه مینی بوس برای رفت و آمد بین شهری مردم بخصوص دانش آموزان را ندارند و شاهدیم که خودروهای سواری با افزایش ۳۰ هزار تومانی هزینه تردد به حاجی آباد را به ۸۰ هزار تومان رسانده اند به عبارتی برای یک سفر آنهم به مرکز شهرستان مردم مجبورند ۱۶۰ هزار تومان هزینه دهند و این یک اجحاف آشکار است مریم دهقانی بیان داشت : برای مردم سوال است که طبق چه معیاری و برابر کدام مصوبه خودروهای سواری بین شهری اقدام به افزایش نرخ کرایه خود کرده اند و امیدوارم حداقل مسئولان به این موضوع واکنش نشان دهند و درباره این گرانی پیگیر شوند و در خاتمه باید عرض کنم این اجحاف به طور حتم باعث ترک تحصیل دانش آموزانی زیادی می شود @nedahn
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢آب شهر گوهران گل آلود است شهروندان گوهران از توابع شهرستان بشاگرد از گل آلود بودن آب این شهر ناراضی هستند در همین پیوند یکی از اهالی به ندای هرمزگان گفت که با وجود پیگیری هنوز پاسخی از سوی مسئولان امر دریافت نکرده است به گفته فعالان اجتماعی شهر گوهران در منطقه سرشار از منابع آبی و رودخانه قرار دارد اما در کمال تعجب این شهر فقط روزی ۲ ساعت از آب لوله کشی بهره می برد . @nedahn
💢آخرین وضعیت اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا معاون حقوقی رئیس‌جمهور: ◽️چند بار به صورت کتبی نامه نوشتیم تا تیمی تشکیل شود برای تفاهم بر سر مبلغی که آمریکایی‌ها بپردازند، ولی آنها هنور اقدامی نکرده‌اند و گفته‌اند باید با مقامات بالاتر خود هماهنگ کنند اما اتفاقی رخ نداده است. 💢«هنری کیسینجر» درگذشت ◽️هنری کیسینجر، استاد دانشگاه هاروارد و دیپلمات سرشناس آمریکایی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت، در سن ۱۰۰ سالگی در منزلش در ایالت «کنتیکت» درگذشت. 💢گلایه جمهوری اسلامی از دولت؛ کام مردم را با گرانی‌ها تلخ کرده‌اید ◽️روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: طعم تلخ گرانی و افزایش چندباره قیمت‌ها، چند ماهی است که کام مردم را به شدت به تلخی کشانده است. رصد بازار کالا‌های اساسی نشان می‌دهد این روز‌ها نرخ برخی اقلام مصرفی و خوراکی یک بار دیگر افزایش یافته، در حالی که حقوق و دستمزد‌ها سالانه یک بار افزایش می‌یابد. 💢معاون رئیسی: ◽️در سال ۱۴۰۱، ازدواج دختران قبل از سن بلوغ کاهش یافته ◽️متاسفانه در برخی روستاها مدارس مختلط داریم. 💢رئیس انجمن همه‌گیرشناسی: افراد در تجمعات ماسک بزنند ◽️فرید نجفی رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران از مردم خواست با توجه به بروز موارد آنفلوانزا و افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرد در تجمع‌ها ماسک بزنند. 💢معلمان جدید الاستخدام نیازمند آموزش هستند معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: ◽️معلمانی که جدید استخدام شده‌اند نیاز به آموزش دارند و گروه‌های آموزشی باید تلاش کنند تا عملکرد این معلمان ارتقا یابد. 💢وزارت کار: اطلاعات اقتصادی ایرانیان تجمیع می‌شود ◽️معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجمیع اطلاعات اقتصادی خانوار‌های ایرانی در پایگاه رفاه ایرانیان از اعمال داده‌های جدید که منجر به عدالت بهتر در اجرای طرح‌ها و توزیع یارانه‌ها می‌شود خبر داد و گفت که در آینده این مهم با اجرای صدک‌بندی عملیاتی می‌شود. 💢وزیر کشور: نمی‌توانیم در اختیارات هیات نظارت دخالت کنیم ◽️احمد وحیدی با اشاره به اینکه علاقه و تلاش ما حضور همه جریان‌ها و سلایق سیاسی در انتخابات است، گفت: بررسی صلاحیت‌ داوطلبان اکنون در اختیار هیات‌های نظارت بوده و ما نمی‌توانیم دخالتی در این اختیارات داشته باشیم. 💢راه‌آهن «زاهدان _چابهار» تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد استاندار سیستان و بلوچستان: ◽️پروژه بزرگ راه‌آهن زاهدان به چابهار با بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. 💢کاهش تب بازار گوجه فرنگی تا ۱۰ روز آینده ◽️بنابر اعلام مسئولان مربوطه قیمت گوجه‌فرنگی تا ۱۰ روز آینده با عرضه زیاد در بازار شکسته خواهد شد و به قیمت‌های قبل باز می گردد. 💢 کشته شدن یک خاخام برجسته در عملیات قدس ◽️روزنامه معاریو نوشت که در حمله امروز مبارزان فلسطینی یک خاخام برجسته کشته شد. ◽️روزنامه معاریو نوشت که خاخام «الیمالک واسرمن» که رئیس «دادگاه خاخامی» در شهر اشدود است در عملیات تیراندازی امروز در قدس کشته شد./ جماران 💢نقض دوباره آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی ◽️منابع رسانه‌ای امروز (پنج‌شنبه) از نقض دوباره توافق آتش‌بس موقت توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. ◽️خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان اجرایی شدن آتش‌بس تقریباً روزانه آتش‌بس را نقض می‌کند. @nedahn
💢آب گوهران خاک آلود نیست / امسال نوبت دهی آب گوهران پایان خواهد یافت در پی انتشار فیلم کوتاهی از کدر بودن آب شهر گوهران بشاگرد در ندای هرمزگان ،زارعی مدیر آبفای بشاگرد واکنش نشان داد و در گفتگو با ندای هرمزگان بیان داشت: کدر بودن آب گوهران به خاطر خاک آلودگی نیست و به احتمال فراوان به دلیل تاخیر در نوبت دهی آب رخ می دهد وی گفت : معمولا وقتی نوبت به آبرسانی می شود آبی که وارد لوله ها می شود در ابتدا با رنگی کدر بدست مصرف کننده می رسد زارعی افزود : با اجرای یک حلقه چاه در تلاش هستیم شهر گوهران تا پایان سال‌جاری به آب پایدار دست یافته و این نوبت دهی پایان یابد در همین پیوند چند روز قبل مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با هدف بهبود فشار آب و جلوگیری از هدر رفت آب، عملیات اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی سردشت و گوهران بشاگرد آغاز شد. عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه در این راستا 6 کیلومتر از شبکه های فرسوده مناطق یاد شده اصلاح و بخشی دیگر نیز توسعه می یابد، افزود: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال پیش بینی شده است. وی ادامه داد: با توسعه گوهران و سردشت و درخواست انشعاب های جدید، عملیات توسعه و اصلاح شبکه در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه با این اقدام، گام موثری در تامین نیاز آبی مردم در فصل تابستان برداشته شد. مدیرعامل آبفا ابراز امیدواری کرد: اجرای پروژه های متعدد آبرسانی بتواند تاثیر به سزایی در تامین آب پایدار مناطق مختلف استان هرمزگان داشته باشد. گفتنی است، با اجرای این پروژه جمعیتی بالغ بر ۸ هزار و ۳۳۹ نفر متاثر از آن می شوند. @nedahn
💢سلاخی درختان بومی در بندرعباس طبق اعلام منابع محلی تعدادی از درختان بومی در معابر محله ۶۰۰ دستگاه بندرعباس قطع شده است به گزارش ندای هرمزگان و به گفته طبیعت دوستان حداقل ۵۰ درخت قدیمی در این محدوده شهری توسط شهرداری به طور کامل قطع شده است در روزگاری که تولید گازهای گلخانه‌ای به سم مُهلکی برای طبیعت تبدیل شده و هیچ کشوری حاضر به کم کردن سهم خود از این آلاینده‌ها (دست‌کم در کوتاه مدت) نیست و در حد اعلامیه و شعار باقی مانده و برای جایگزین آن و تولید انرژیِ پاک به صورتی نظام‌مند و ثمر بخش گامی بر داشته نشده، جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که در سراسر این کره خاکی تک‌تک افراد خود را در برابر آن مسئول بدانند و محکوم‌اند از طبیعتی که مدت‌هاست نفس‌اش به خس‌خس افتاده مراقبت ویژه به عمل آورند تا آن را درمان نموده و به شرایط اولیه و معمولِ زندگی بازگردانند. از این رو طبیعت دوستان ضمن محکوم کردن قطع درختان در محله ۶۰۰ دستگاه خواهان پاسخگو شدن شهرداری نسبت به این اقدام مخرب خواهان کاشت فوری نهال های جایگزین شدند @nedahn
💢اطلس انتخاباتی هرمزگان با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات تدوین شده است رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان، گفت: اطلس انتخاباتی هرمزگان و اطلس امنیت انتخابات تدوین کردیم به وزارت کشور ارسال شده است. احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همایش فرمانداران و بخشداران استان که صبح پنجشنبه نهم آذر ماه برگزار شد، هرمزگان را استانی حیاتی و مهم دانست و گفت: هرمزگان ۷۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با احتساب پهنه آبی این وسعت دوچندان می‌شود. وی با بیان اینکه جمعیت هرمزگان یک میلیون و ۹۱۵ هزار نفر است، گفت: ۳۸ درصد جمعیت استان در بندرعباس زندکی می‌کند و هرمزگان از ۷۵ کشور بزرگتر و از ۸۳ کشور پرجمعیت تر است. کامرانی تصریح‌کرد: برای اولین بار در دولت خانه احزاب تشکیل شد در حالی که چندین سال و چندین دوره بود که این خانه تشکیل نشده بود اما با پیگیری‌های استاندار هرمزگان این مهم محقق شد. رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان، ابرازداشت: تاکنون ۷ جلسه ستاد انتخابات استان برگزار شده است و جلسات کارگروه‌های تخصصی نیز به ۷۰ جلسه رسیده است. وی عنوان‌کرد: اطلس انتخاباتی استان هرمزگان را با نگاه افزایش مشارکت مردم در انتخابات تدوین کردیم که به اداره کل سیاسی وزارت کشور ارسال شده است، ضمن اینکه اطلس امنیتی انتخابات و آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته نیز انجام شده است. کامرانی پیگیری اتصال بخشداری‌ها به فیبرنوری را از ماموریت‌های مهم ستاد انتخابات دانست و گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام‌ شده و همکاری دستگاه‌های مسئول تاکنون ۴۲ بخشداری فاقد شبکه به فیبر نوری متصل شده است. وی در اشاره به آمار ثبت‌نام‌کنندگان و تحلیل رفتار آن‌ها، افزود: در حوزه شرق استان، ۸۸ نفر پیش ثبت‌نام کرده بودند که از این بین ۳۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و در حوزه غرب استان نیز از میان ۸۴ پیش ثبت‌نام کننده، ۴۶ نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام نهایی انجام دادند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تاکید کرد: در حوزه مرکزی استان هرمزگان شاهد پیش ثبت‌نام ۲۳۴ نفر بودیم که در مدت مقرر برای ثبت‌نام نهایی ۱۱۴ نفر فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کردند و مجموعا از ۴۰۶ پیش ثبت‌نام کننده در استان ۱۹۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و وارد روند بررسی صلاحیت‌ها شدند. کامرانی با اشاره به فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس نیز گفت: در حوزه انتخابیه مرکزی ۳۱ نفر عدم احراز، ۲۱ نفر عدم تایید و ۶۱ نفر تایید صلاحیت شدند؛ در حوزه انتخابیه غرب استان نیز ۲ نفر عدم احراز، ۳ نفر ۳۲ نفر عدم تایید و ۱۱ نفر نیز تایید شدند ضمن اینکه در شرق استان داوطلب عدم احراز شده نداشتیم اما ۹ نفر عدم تایید و ۳۰ نفر تایید شدند. رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: از میان کسانی که ردصلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده است ۲۴ نفر شکایت خودشان را ثبت نکردند که به منزله انصراف است اما در حال حاضر ۱۷۵ نفر در حال بررسی مجدد هستند و پرونده‌هایشان به دفتر شورای نگهبان در استان ارسال شده است. رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان عنوان‌کرد: ۱۳ نفر در استان برای این منظور ثبت نام کرده‌اند که از این بین ۷ نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳ نفر در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و سه نفر در گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند. @nedahn