eitaa logo
روزنامه ندای هرمزگان
463 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
3 فایل
اخبار ،مقالات ،یادداشت ،گزارشات استان هرمزگان
مشاهده در ایتا
دانلود
💢افزایش ناگهانی نرخ کرایه در فارغان مریم دهقانی نظام آبادی فعال رسانه ای حاجی آبادی با گلایه از افزایش ناگهانی هزینه حمل و نقل بین شهری بیان داشت : در حالیکه در شهر فارغان مسئولان توان بکار گیری یک دستگاه مینی بوس برای رفت و آمد بین شهری مردم بخصوص دانش آموزان را ندارند و شاهدیم که خودروهای سواری با افزایش ۳۰ هزار تومانی هزینه تردد به حاجی آباد را به ۸۰ هزار تومان رسانده اند به عبارتی برای یک سفر آنهم به مرکز شهرستان مردم مجبورند ۱۶۰ هزار تومان هزینه دهند و این یک اجحاف آشکار است مریم دهقانی بیان داشت : برای مردم سوال است که طبق چه معیاری و برابر کدام مصوبه خودروهای سواری بین شهری اقدام به افزایش نرخ کرایه خود کرده اند و امیدوارم حداقل مسئولان به این موضوع واکنش نشان دهند و درباره این گرانی پیگیر شوند و در خاتمه باید عرض کنم این اجحاف به طور حتم باعث ترک تحصیل دانش آموزانی زیادی می شود @nedahn
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢آب شهر گوهران گل آلود است شهروندان گوهران از توابع شهرستان بشاگرد از گل آلود بودن آب این شهر ناراضی هستند در همین پیوند یکی از اهالی به ندای هرمزگان گفت که با وجود پیگیری هنوز پاسخی از سوی مسئولان امر دریافت نکرده است به گفته فعالان اجتماعی شهر گوهران در منطقه سرشار از منابع آبی و رودخانه قرار دارد اما در کمال تعجب این شهر فقط روزی ۲ ساعت از آب لوله کشی بهره می برد . @nedahn
💢آخرین وضعیت اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا معاون حقوقی رئیس‌جمهور: ◽️چند بار به صورت کتبی نامه نوشتیم تا تیمی تشکیل شود برای تفاهم بر سر مبلغی که آمریکایی‌ها بپردازند، ولی آنها هنور اقدامی نکرده‌اند و گفته‌اند باید با مقامات بالاتر خود هماهنگ کنند اما اتفاقی رخ نداده است. 💢«هنری کیسینجر» درگذشت ◽️هنری کیسینجر، استاد دانشگاه هاروارد و دیپلمات سرشناس آمریکایی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت، در سن ۱۰۰ سالگی در منزلش در ایالت «کنتیکت» درگذشت. 💢گلایه جمهوری اسلامی از دولت؛ کام مردم را با گرانی‌ها تلخ کرده‌اید ◽️روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: طعم تلخ گرانی و افزایش چندباره قیمت‌ها، چند ماهی است که کام مردم را به شدت به تلخی کشانده است. رصد بازار کالا‌های اساسی نشان می‌دهد این روز‌ها نرخ برخی اقلام مصرفی و خوراکی یک بار دیگر افزایش یافته، در حالی که حقوق و دستمزد‌ها سالانه یک بار افزایش می‌یابد. 💢معاون رئیسی: ◽️در سال ۱۴۰۱، ازدواج دختران قبل از سن بلوغ کاهش یافته ◽️متاسفانه در برخی روستاها مدارس مختلط داریم. 💢رئیس انجمن همه‌گیرشناسی: افراد در تجمعات ماسک بزنند ◽️فرید نجفی رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران از مردم خواست با توجه به بروز موارد آنفلوانزا و افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرد در تجمع‌ها ماسک بزنند. 💢معلمان جدید الاستخدام نیازمند آموزش هستند معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: ◽️معلمانی که جدید استخدام شده‌اند نیاز به آموزش دارند و گروه‌های آموزشی باید تلاش کنند تا عملکرد این معلمان ارتقا یابد. 💢وزارت کار: اطلاعات اقتصادی ایرانیان تجمیع می‌شود ◽️معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجمیع اطلاعات اقتصادی خانوار‌های ایرانی در پایگاه رفاه ایرانیان از اعمال داده‌های جدید که منجر به عدالت بهتر در اجرای طرح‌ها و توزیع یارانه‌ها می‌شود خبر داد و گفت که در آینده این مهم با اجرای صدک‌بندی عملیاتی می‌شود. 💢وزیر کشور: نمی‌توانیم در اختیارات هیات نظارت دخالت کنیم ◽️احمد وحیدی با اشاره به اینکه علاقه و تلاش ما حضور همه جریان‌ها و سلایق سیاسی در انتخابات است، گفت: بررسی صلاحیت‌ داوطلبان اکنون در اختیار هیات‌های نظارت بوده و ما نمی‌توانیم دخالتی در این اختیارات داشته باشیم. 💢راه‌آهن «زاهدان _چابهار» تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد استاندار سیستان و بلوچستان: ◽️پروژه بزرگ راه‌آهن زاهدان به چابهار با بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. 💢کاهش تب بازار گوجه فرنگی تا ۱۰ روز آینده ◽️بنابر اعلام مسئولان مربوطه قیمت گوجه‌فرنگی تا ۱۰ روز آینده با عرضه زیاد در بازار شکسته خواهد شد و به قیمت‌های قبل باز می گردد. 💢 کشته شدن یک خاخام برجسته در عملیات قدس ◽️روزنامه معاریو نوشت که در حمله امروز مبارزان فلسطینی یک خاخام برجسته کشته شد. ◽️روزنامه معاریو نوشت که خاخام «الیمالک واسرمن» که رئیس «دادگاه خاخامی» در شهر اشدود است در عملیات تیراندازی امروز در قدس کشته شد./ جماران 💢نقض دوباره آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی ◽️منابع رسانه‌ای امروز (پنج‌شنبه) از نقض دوباره توافق آتش‌بس موقت توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. ◽️خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان اجرایی شدن آتش‌بس تقریباً روزانه آتش‌بس را نقض می‌کند. @nedahn
💢آب گوهران خاک آلود نیست / امسال نوبت دهی آب گوهران پایان خواهد یافت در پی انتشار فیلم کوتاهی از کدر بودن آب شهر گوهران بشاگرد در ندای هرمزگان ،زارعی مدیر آبفای بشاگرد واکنش نشان داد و در گفتگو با ندای هرمزگان بیان داشت: کدر بودن آب گوهران به خاطر خاک آلودگی نیست و به احتمال فراوان به دلیل تاخیر در نوبت دهی آب رخ می دهد وی گفت : معمولا وقتی نوبت به آبرسانی می شود آبی که وارد لوله ها می شود در ابتدا با رنگی کدر بدست مصرف کننده می رسد زارعی افزود : با اجرای یک حلقه چاه در تلاش هستیم شهر گوهران تا پایان سال‌جاری به آب پایدار دست یافته و این نوبت دهی پایان یابد در همین پیوند چند روز قبل مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با هدف بهبود فشار آب و جلوگیری از هدر رفت آب، عملیات اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی سردشت و گوهران بشاگرد آغاز شد. عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه در این راستا 6 کیلومتر از شبکه های فرسوده مناطق یاد شده اصلاح و بخشی دیگر نیز توسعه می یابد، افزود: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال پیش بینی شده است. وی ادامه داد: با توسعه گوهران و سردشت و درخواست انشعاب های جدید، عملیات توسعه و اصلاح شبکه در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه با این اقدام، گام موثری در تامین نیاز آبی مردم در فصل تابستان برداشته شد. مدیرعامل آبفا ابراز امیدواری کرد: اجرای پروژه های متعدد آبرسانی بتواند تاثیر به سزایی در تامین آب پایدار مناطق مختلف استان هرمزگان داشته باشد. گفتنی است، با اجرای این پروژه جمعیتی بالغ بر ۸ هزار و ۳۳۹ نفر متاثر از آن می شوند. @nedahn
💢سلاخی درختان بومی در بندرعباس طبق اعلام منابع محلی تعدادی از درختان بومی در معابر محله ۶۰۰ دستگاه بندرعباس قطع شده است به گزارش ندای هرمزگان و به گفته طبیعت دوستان حداقل ۵۰ درخت قدیمی در این محدوده شهری توسط شهرداری به طور کامل قطع شده است در روزگاری که تولید گازهای گلخانه‌ای به سم مُهلکی برای طبیعت تبدیل شده و هیچ کشوری حاضر به کم کردن سهم خود از این آلاینده‌ها (دست‌کم در کوتاه مدت) نیست و در حد اعلامیه و شعار باقی مانده و برای جایگزین آن و تولید انرژیِ پاک به صورتی نظام‌مند و ثمر بخش گامی بر داشته نشده، جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که در سراسر این کره خاکی تک‌تک افراد خود را در برابر آن مسئول بدانند و محکوم‌اند از طبیعتی که مدت‌هاست نفس‌اش به خس‌خس افتاده مراقبت ویژه به عمل آورند تا آن را درمان نموده و به شرایط اولیه و معمولِ زندگی بازگردانند. از این رو طبیعت دوستان ضمن محکوم کردن قطع درختان در محله ۶۰۰ دستگاه خواهان پاسخگو شدن شهرداری نسبت به این اقدام مخرب خواهان کاشت فوری نهال های جایگزین شدند @nedahn
💢اطلس انتخاباتی هرمزگان با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات تدوین شده است رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان، گفت: اطلس انتخاباتی هرمزگان و اطلس امنیت انتخابات تدوین کردیم به وزارت کشور ارسال شده است. احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همایش فرمانداران و بخشداران استان که صبح پنجشنبه نهم آذر ماه برگزار شد، هرمزگان را استانی حیاتی و مهم دانست و گفت: هرمزگان ۷۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با احتساب پهنه آبی این وسعت دوچندان می‌شود. وی با بیان اینکه جمعیت هرمزگان یک میلیون و ۹۱۵ هزار نفر است، گفت: ۳۸ درصد جمعیت استان در بندرعباس زندکی می‌کند و هرمزگان از ۷۵ کشور بزرگتر و از ۸۳ کشور پرجمعیت تر است. کامرانی تصریح‌کرد: برای اولین بار در دولت خانه احزاب تشکیل شد در حالی که چندین سال و چندین دوره بود که این خانه تشکیل نشده بود اما با پیگیری‌های استاندار هرمزگان این مهم محقق شد. رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان، ابرازداشت: تاکنون ۷ جلسه ستاد انتخابات استان برگزار شده است و جلسات کارگروه‌های تخصصی نیز به ۷۰ جلسه رسیده است. وی عنوان‌کرد: اطلس انتخاباتی استان هرمزگان را با نگاه افزایش مشارکت مردم در انتخابات تدوین کردیم که به اداره کل سیاسی وزارت کشور ارسال شده است، ضمن اینکه اطلس امنیتی انتخابات و آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته نیز انجام شده است. کامرانی پیگیری اتصال بخشداری‌ها به فیبرنوری را از ماموریت‌های مهم ستاد انتخابات دانست و گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام‌ شده و همکاری دستگاه‌های مسئول تاکنون ۴۲ بخشداری فاقد شبکه به فیبر نوری متصل شده است. وی در اشاره به آمار ثبت‌نام‌کنندگان و تحلیل رفتار آن‌ها، افزود: در حوزه شرق استان، ۸۸ نفر پیش ثبت‌نام کرده بودند که از این بین ۳۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و در حوزه غرب استان نیز از میان ۸۴ پیش ثبت‌نام کننده، ۴۶ نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام نهایی انجام دادند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تاکید کرد: در حوزه مرکزی استان هرمزگان شاهد پیش ثبت‌نام ۲۳۴ نفر بودیم که در مدت مقرر برای ثبت‌نام نهایی ۱۱۴ نفر فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کردند و مجموعا از ۴۰۶ پیش ثبت‌نام کننده در استان ۱۹۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و وارد روند بررسی صلاحیت‌ها شدند. کامرانی با اشاره به فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس نیز گفت: در حوزه انتخابیه مرکزی ۳۱ نفر عدم احراز، ۲۱ نفر عدم تایید و ۶۱ نفر تایید صلاحیت شدند؛ در حوزه انتخابیه غرب استان نیز ۲ نفر عدم احراز، ۳ نفر ۳۲ نفر عدم تایید و ۱۱ نفر نیز تایید شدند ضمن اینکه در شرق استان داوطلب عدم احراز شده نداشتیم اما ۹ نفر عدم تایید و ۳۰ نفر تایید شدند. رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: از میان کسانی که ردصلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده است ۲۴ نفر شکایت خودشان را ثبت نکردند که به منزله انصراف است اما در حال حاضر ۱۷۵ نفر در حال بررسی مجدد هستند و پرونده‌هایشان به دفتر شورای نگهبان در استان ارسال شده است. رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان عنوان‌کرد: ۱۳ نفر در استان برای این منظور ثبت نام کرده‌اند که از این بین ۷ نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳ نفر در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و سه نفر در گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند. @nedahn
💢انهدام باند بزرگ قاچاق سوخت در جزیره قشم/ ۴ قاچاقچی دستگیر شدند دادستان عمومی و انقلاب قشم از انهدام باند بزرگ قاچاق سوخت در این جزیره خبر داد. امید مهدوی مجد "دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم" اظهار کرد: در نتیجه اقدامات اطلاعاتی و عملیات مشترک مأموران انتظامی و ناوگروه دریابانی با هماهنگی مقام قضایی، یک باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت در جزیره قشم شناسایی و منهدم شد. وی افزود: اعضای این باند پس از دریافت سوخت از جایگاه ها و پمپ بنزین های جزیره قشم و نگهداری آنها در انبار‌های خود، در فرصتی مناسب سوخت های قاچاق را به وسیله لنج های سوخت بر از طریق دریا به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل می کردند. دادستان قشم تصریح کرد: مأموران همچنین پس از شناسایی یک انبار متعلق به اعضای این باند در روستای دولاب جزیره قشم، در بازرسی از محل مورد نظر ۲۲ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کردند. مهدوی مجد ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه تاکنون ۴ نفر از اعضای این باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستگیر شده‌اند. وی یادآور شد: بنابر گزارش ضابطان، تحقیقات به منظور شناسایی و دستگیری دیگر عوامل و اعضای این باند قاچاق سوخت ادامه دارد و نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد. دادستان عمومی و انقلاب قشم همچنین خاطرنشان کرد: سوخت‌های کشف شده از این باند طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و وارد چرخه توزیع قانونی می شوند. @nedahn
💢۳ جایگاه جدید عرضه سیلندر گاز مایع در بندرعباس فعال شد بعد از انتشار خبر کمبود سیلندر گاز مایع که در ابتدا توسط روزنامه ندای هرمزگان خبر ساز و سپس برخی رسانه های استان به آن پرداختند فرمانداری بندرعباس از فعال شدن ۳ جایگاه توزیع سیلندر گاز خانگی خبر داد به گزارش ندای هرمزگان در پی خبری مبنی بر راه اندازی ۶ جایگاه توزیع سیلندر گاز مایع از سوی معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری بندرعباس در روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۸،جهت رفاه حال شهروندان و دسترسی آسان به کپسول گاز خانگی ؛۳ جایگاه *22بهمن پشت بازارچه* *شهرک پیامبراعظم جنب داروخانه شبانه روزی آتیه* *الهیه شمالی روبه روی کوچه الهیه ۲۳* امروز پنج شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ راه اندازی شد* گفتنی است تا بیش از این ۴ جایگاه *بلوار شهید رجایی به سمت پنجه علی روبه روی ورزشگاه دوراهی ایسینی* *ششصد دستگاه جنب حوزه مقاومت شهید بهرامی* *چهار را پگاه پشت اداره کل زندانها* *بلوار سوم خرداد نبش کوچه خرداد ۷* مشغول خدمات رسانی به شهروندان بودند *این اطلاعیه به زودی جهت درج آدرس ۳ جایگاه بعدی به روز رسانی خواهد شد* *شهروندان گرامی می توانند در صورت هرگونه سوال ،انتقاد و پیشنهاد از طریق شماره تلفن های ذیل با شرکت پرسی و ایران گاز شعبه هرمزگان تماس بگیرند* *۰۷۶-۳۳۵۱۳۲۵۵-۵۷* @nedahn
سکوت نماینده در قبال بحران جاده ی پدل به لمزان /۴ حادثه طی ۷۲ ساعت ساعاتی پیش خودروی شهروند کنـخ در جاده دژگان به پدل لمزان حد فاصل روستای پیشکان واژگون شد به گزارش ندای هرمزگان طی چند روز گذشته چند حادثه جاده ی در محور پدل به لمزان بندرلنگه رخ داده که برخی مرگبار بوده است نکته اینجاست که تکمیل کامل این جاده معیوب طبق اعلام مسئولان در تامین اعتبار به صورت لاک پشتی پیش می رود و همین تعلل باعث از دست رفتن جان حادثه دیدگان شده است از طرفی در سرعت دادن به این طرح ابتکاری از سوی نماینده غرب استان در مجلس دیده نمی شود و برخلاف نمایندگان دیگر استان ها صدای اعتراضی از سوی نمایندگان هرمزگان از تریبون مجلس شنیده نمی شود و همین امر باعث دلخوری بسیاری از فعالان اجتماعی شده است قرار است بزودی با سفر ریاست جمهوری بندری بزرگ در بندرلنگه وارد فاز اجرایی شود اما هیچ کارشناسی در کشور این سوال را مطرح نمی کند که وقتی امکانات زیر ساختی مثل جاده های با کیفیت فراهم نیست چطور می خواهیم این بندر جدید را به سرانجام برسانیم @nedahn