eitaa logo
روزنامه ندای هرمزگان
463 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
3 فایل
اخبار ،مقالات ،یادداشت ،گزارشات استان هرمزگان
مشاهده در ایتا
دانلود
سکوت نماینده در قبال بحران جاده ی پدل به لمزان /۴ حادثه طی ۷۲ ساعت ساعاتی پیش خودروی شهروند کنـخ در جاده دژگان به پدل لمزان حد فاصل روستای پیشکان واژگون شد به گزارش ندای هرمزگان طی چند روز گذشته چند حادثه جاده ی در محور پدل به لمزان بندرلنگه رخ داده که برخی مرگبار بوده است نکته اینجاست که تکمیل کامل این جاده معیوب طبق اعلام مسئولان در تامین اعتبار به صورت لاک پشتی پیش می رود و همین تعلل باعث از دست رفتن جان حادثه دیدگان شده است از طرفی در سرعت دادن به این طرح ابتکاری از سوی نماینده غرب استان در مجلس دیده نمی شود و برخلاف نمایندگان دیگر استان ها صدای اعتراضی از سوی نمایندگان هرمزگان از تریبون مجلس شنیده نمی شود و همین امر باعث دلخوری بسیاری از فعالان اجتماعی شده است قرار است بزودی با سفر ریاست جمهوری بندری بزرگ در بندرلنگه وارد فاز اجرایی شود اما هیچ کارشناسی در کشور این سوال را مطرح نمی کند که وقتی امکانات زیر ساختی مثل جاده های با کیفیت فراهم نیست چطور می خواهیم این بندر جدید را به سرانجام برسانیم @nedahn
💢ابراز تاسف امام جمعه اهل سنت بندرعباس از زیر سوال رفتن شان مردم در جریان توزیع سیلندر گاز رفاه مردم را هم مثل سیلندر گاز با معیار فوب خلیج فارس بسنجید/ مشاغل خانگی از اجرای طرح توزیع سیلندر گاز مایع متضرر شده اند/ کشاورزان هرمزگانی هم از اجرای این طرح متضرر می شوند/مسئولان در صف خرید سیلندر گاز بایستند تا رنج تحقیر شدن مردم را احساس کنند امام جمعه اهل سنت بندرعباس با انتقاد از زیر سوال رفتن شان مردم در جریان توزیع سیلندر گاز افزود: طی روزهای گذشته علاوه بر اینکه مردم در تامین سیلندر گاز متحمل مشقت های زیادی شدند، شان و جایگاه آنها هم با صف های طویل و به دوش کشیدن سیلندرهای گاز زیر سوال رفت. شیخ یوسف جمالی افزود: همانطور که انتظار می رفت، در اجرای طرح توزیع گاز مایع در هرمزگان مشکلاتی پیش آمد و متاسفانه شان مردم هم زیر سوال رفت و این وضعیت بوجود آمده برای مردم خارج از انصاف است.از سوی دیگر هم دین و هم نظام جمهوری اسلامی رفتار تحقیر آمیز نسبت به مردم را نمی پسندد. وی با اشاره به قول مسئولان استانی در خصوص افزایش جایگاه عرضه گاز مایع تصریح کرد: اگرچه قول هایی در این زمینه داده شده، اما آنچه که در هفته گذشته شاهد بودیم چیزی جز افسوس از زیر سوال رفتن شان مردم ندیدیم و کاش مسئولان خودشان در صف سیلندر گاز می ایستاند تا مشقت تامین گاز و زیر سوال رفت شخصیت مردم را تجربه می کردند. وی با انتقاد از اجرای این طرح با قیمت اعلامی افزود: می گویند اگر کسی بیشتر از سهمیه مصوب، سیلندر گاز می خواهد باید با قیمت فوب خلیج فارس خریداری کند؛ تصمیم گیران کشوری که این طرح را برای مردم هرمزگان اجرا می کنند، بدانند مردم زمانی از واژه فوب خلیج فارس خوشحال می شوند که رفاهی در حد قیمت فوب خلیج فارس داشته باشند نه اینکه زندگی شان بدتر از گذشته شود. وی با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن مشاغل خانگی از اجرای این طرح گفت: برخی از مردم با راه اندازی مشاغل خانگی که اتفاقا نیاز به سیلندر گاز دارند هم تحت تاثیر این طرح قرار گرفتند و این افراد یا باید برای تامین نیازشان چاره اندیشی کرد و یا تولیدات شان را با قیمت فوب خلیج فارس عرضه کنند!  عدم چاره اندیشی در این زمینه باعث اضافه شده بیکار به جامعه و بیشتر شدن مشکلات اقتصادی در استان هرمزگان که به عنوان دروازه تجاری ایران شناخته می شود، خواهد شد. وی از مسئولان خواست در خصوص سهمیه گاز مایع به کشاورزان هم تدابیری بیندیشند @nedahn
💢اولویت ساماندهی سرویس های بهداشتی مدارس شرق استان / هرمزگان گردشگر خارجی ندارد به مردم خدمت کنید معضل دستشویی بین راهی در ایران ، از آن مصائبی است که حل آن نه به تکنولوژی خاصی نیاز دارد (ایرانی ها از قدیم بلد بودند چگونه دستشویی بسازند)، نه تحریم ها مانع آن است، نه توطئه های داخلی و خارجی متوجهش است و نه بودجه عجیب و غریبی می خواهد. اما از آنجا که مسوولان کشورمان، عزم شان را جزم کرده اند که حتی یک مشکل را هم به طور کامل حل نکنند، هنوز که هنوز است، یک ملت ۸۵ میلیونی با اندک مهمانان خارجی که به ایران می آیند، لنگ این هستند که اگر گلاب به رویتان، در وسط جاده نیاز به دستشویی پیدا کردند، چه خاکی به سرشان کنند! تازه خیلی از دستشویی ها هم که چنان وضع افتتضاحی دارند که " عدم شان به ز وجود " و رسماً مایه آبرو ریزی اند و تهوع اند! مطالب بالا گفته های ضرغامی وزیر گردشگری است که اتفاقا بسیار ارزشمند و قابل تامل است به تازگی نیز جواد واحدی. معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در دیدار با محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری استان به همین موضوع تاکید کرده است واحدی گفت : در استان هرمزگان سرویس های بهداشتی و آن‌هایی که قابلیت ساماندهی دارند ساماندهی شوند و تابلو راهنما نصب شود تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و سرویس‌های بهداشتی زیر مجموعه ارگانهای دیگر نیز شناسایی شوند البته مدیر کل هم از کمبود اعتبارات گلایه کرده است که امری واضح است با این اندک اعتبارات اجرای طرح های گردشگری و میراث فرهنگی امری بسیار نامحتمل است اما درباره شناسایی اوضاع رقت بار سرویس های بهداشتی طبق تاکید جناب معاون پارلمانی بهتر است معاونت گردشگری استان از مدارس بخصوص شرق استان آغاز کند که طبق اعلام فعالان اجتماعی بسیاری از آنها حتی از داشتن یک در که لازمه مهم قضای حاجت است محروم مانده و اوضاع اسف باری دارد برخی از فعالان اجتماعی معتقدند سرویس های بهداشتی بسیاری از مدارس در مناطق روستایی شرق استان همچنان که تصویر مشاهده می کنید شأن دانش آموزان را زیر سوال برده لذا معاونت گردشگری استان طبق فرموده معاون پارلمانی بهتر است ساماندهی سرویس های بهداشتی را از مدارس آغاز کند و در پایان باید تاکید کرد هرمزگان با آن همه موهبت طبیعی توفیقی در جذب گردشگر خارجی نداشته است لذا به صواب است معاونت گردشگری بیشتر تلاش خود را طبق فرموده معاون پارلمانی ،ساماندهی سرویس های بهداشتی بین راهی را برای مردم استان انجام دهد که بسیار ضروری تر است . @nedahn
💢کشف 230 کیلو تریاک دپو شده در "خمیر " فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 230 کیلو تریاک دپو شده در محدوده ایست بازرسی کنجی شهرستان خمیر خبر داد. سردار" علی اکبر جاویدان "در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پليس گفت: ماموران ایست و بازرسی کنجی شهرستان خمیر طی اشراف اطلاعاتی مطلع شدند قاچاقچيان قصد دارند يك محموله سنگین موادمخدر را از محورهای مواصلاتی شهرستان خمیر انتقال نمایند که موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. وی افزود: ماموران حین کنترل جاده های خاکی های اطراف ایست بازرسی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ دلفینی رنگ مشکوک ،به راننده دستور ایست صادر که راننده به دستور ایست ماموران توجهی ننموده و با استفاده از موقعیت خاکی جاده و کوهستانی بودن از محل متواری ، که در پی تعقیب و گریز ماموران ، قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیده و محموله را در محلی دپو کرده تا در فرصت مناسب انتقال دهند . سردار جاویدان در ادامه بیان داشت : ماموران در ادامه عملیات مسیر های احتمالی تحت پوشش را به صورت دقیق بررسی که با هوشیاری ماموران محل دپوی مواد مخدر شناسایی و 230 کیلو تریاک از زیر خاک و از لابلای بوته ها کشف شد. فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه از انتقال این محموله سنگین به دیگر نقاط کشور جلوگیری شد گفت :با پیجویی های اطلاعاتی متهمین شناسایی و دستگیری متهمین در دستور کار قرار دارد . @nedahn
💢آیین یادبود ناخدا ابراهیمی در بندرکنگ برگزار شد با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از اهالی تاریخ و فرهنگ آیین یادبود ناخدا ابراهیمی در بندرکنگ برگزار شد. به گزارش ندای هرمزگان، جواد واحدی روز جمعه ۱۰ آذر ماه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ناخدا ابراهیمی گفت: ناخدا ابراهیمی با جمع‌آوری اشیا تاریخی و دریانوردی، جاذبه‌ای گرانبها را برای مردم به یادگار گذاشته است.  او ادامه داد: فرهنگ و تاریخ منطقه در موزه ناخدا ابراهیمی حفظ شده و ما باید قدردان این بزرگمرد فقید باشیم.  محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی در این مراسم گفت: این نشان از توجه وزیر میراث‌فرهنگی به موضوع میراث‌داران و کسانی که در حوزه تاریخ و تمدن فعالیت می‌کنند، است. او ادامه داد: یکی از کسانی که تلاش ارزنده‌ای برای حفظ تاریخ و فرهنگ بومی منطقه انجام داد  ناخدا ابراهیمی بود که توانست با جمع‌آوری اشیا و اسناد تاریخی موزه کوچکی را در کنگ راه اندازی کند. محمد ابراهیم علیّه، معروف به ناخدا ابراهیمی حافظ تاریخ و اسناد بندرکنگ، بنیانگذار موزه خصوصی ابراهیمی و از حافظان تاریخ و فرهنگ دریانوردی بندرکنگ اواخر آبان ماه در گذشت و این مراسم به همت دوستداران تاریخ و فرهنگ بندر کنگ برگزار شده است. @nedahn
💢فراخوان عمومی دادگستری استان هرمزگان رفع توقیف خودرو و موتور سیکلت های توقیفی در پارکینگ های استان در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع اموال مردم به اطلاع عموم شهروندان محترم می رساند : در صورتی که در پارکینگ های سراسر استان وسیله نقلیه توقیفی دارند می توانند جهت رفع توقیف پیگیری و اقدام نمایند. دادگستری کل استان هرمزگان جهت مساعدت ؛ تسهیل و تسریع در رفع توقیف تمهیداتی به شرح ذیل پیش بینی نموده است . ۱ _ وسایل نقلیه ای که به هر دلیل حین توقیف ؛ سند رسمی آن در اختیار راننده خودرو نبوده است با دستور قضایی و ارائه قبض پارکینگ قابل ترخیص است . ۲_ در خصوص خودروهای فاقد بیمه نیز امکان ترخیص خودرو وجود داشته ولی استفاده از خودرو پس از ترخیص مشروط به صدور بیمه نامه است . ۳_ در خصوص افراد فاقد گواهینامه و توقیف خودروهای ایشان به این دلیل ؛ با اخذ و تکمیل فرم تعهد نامه عدم رانندگی تا زمان اخذ گواهی نامه ؛ امکان ترخیص خودرو یا موتور سیکلت وجود دارد . ۴_ در خصوص وسایل نقلیه ای که خلافی یا جرائم رانندگی بالایی دارند امکان اعتراض و رسیدگی در کمیسیون مربوطه و اخذ تخفیف و بخشش برخی از جرائم وجود دارد . ۵_ در خصوص هزینه پارکینگ ؛ تخفیف ها و مساعدت های قابل توجه ای به شرح ذیل در نظر گرفته شده است : الف ) هزینه پارکینگ موتور سیکلت های توقیفی روزانه دو هزار تومان و در هر حال به هر میزان سابقه توقیف از سقف سیصد هزار تومان بیشتر نخواهد شد . ب) هزینه پارکینگ خودرو هایی که تا پایان سال ۱۴۰۱ توقیف شده اند با هر میزان سابقه توقیف به شرح ذیل است : ♦️ خودرو سواری ۲۵۰۰۰۰ تومان ♦️ کامیونت ۳۵۰۰۰۰ تومان ♦️ کامیون ۴۵۰۰۰۰ تومان ۶_ در خصوص هزینه احتمالی حمل توسط جرثقیل ؛ موضوع مشمول ۵۰ درصد تخفیف خواهد شد . ۷_ در خصوص خودرو ها و موتور سیکلت هایی که شرایط اداری ترخیص را ندارند( وسیله فاقد پلاک ؛ پلاک قدیم یا خودرو غیر قابل استفاده ) با اخذ تعهد نامه و احراز مالکیت حتی با داشتن قبض پارکینگ و ارائه سابقه بیمه خودرو امکان ترخیص وجود دارد . ۸ _ در خصوص وسایل نقلیه ای که با دستور قضایی توقیف شده اند ؛ با مراجعه به شعبه مربوطه امکان رسیدگی خارج از نوبت فراهم است . ۹ _ تمهیدات و شرایط فوق از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ فقط به مدت ۴۵ روز فراهم بوده و پس از آن در خصوص وسایل نقلیه ای که مالک آن مراجعه نکرده باشد به عنوان مجهول‌ المالک یا اعراض شده تلقی و وفق مقررات نسبت به فروش و طی مراحل قانونی اقدام خواهد شد . شهروندان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعبه ویژه رسیدگی کننده این مهم واقع در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندر عباس مراجعه نمایند . @nedahn
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواستیم توانستیم عملیات تعویض انرژے چین( Energy Chain ) و کابل های ترولے کنترل کرین شماره 14 بندر شهید رجایے با تکیه بر دانش بومے و بهره گیرے از توانمندے داخل @nedahn
💢معاون سیاسی وزیر کشور: مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین کننده امنیت و پیشرفت کشور است سید محمدتقی شاهچراغی امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر مردم سالاری دینی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات ویژه‌ای مبتنی بر چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت داشته‌اند و وزارت کشور تمام توان خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و در تراز انقلاب اسلامی به کار خواهد گرفت. رئیس ستاد انتخابات کشور با توجه به نقش موثر نخبگان جامعه در آگاهی‌بخشی عمومی افزود: مشارکت آحاد مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات پرشور تضمین کننده امنیت کشور و استمرار مسیر پیشرفت ایران خواهد بود که تحقق این امر نیازمند نقش آفرینی و جهاد تبیین همه نخبگان و دلسوزان انقلاب است. شاهچراغی، با اشاره به فضای سنگین رسانه‌ای دشمن بر علیه کارآمدی نظام مقدس اسلامی، بیان کرد: دشمن در چهار دهه انـقلاب با روش‌های مختلف برای مقابله نظام مقدس اسلامی وارد میدان شده است. امروزه نیز سعی دارد با ناامیدی مردم نسبت به آینده باعث کاهش مشارکت عمومی در انتخابات شود و در این راه پمپاژ اخبار منفی و دروغ را در دستور کار خود قرار داده‌ است که جهاد تبیین و روشنگری بهترین روش خنثی سازی توطئه دشمنان است. وی، با اشاره به اتفاقات دل‌خراش غزه، عنوان کرد: مردم غزه تحت شدیدترین حملات وحشیانه رژیم غاصب قرار دارند و دل هر انسان آزاده‌ای در جهان از غم کودکان غزه می‌شکند. معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به تاثیرات عملیات طوفان‌الاقصی به معادلات جهانی و منطقه‌ای، تصریح کرد: حمله کوبنده و غافلگیرانه حماس نتایج بسیار بزرگ و تاریخی را به همراه داشت؛ چراکه به تمام جهان اراده قوی جبهه مقاومت و قدرت پوشالی و شکست پذیر بودن دشمنان را نشان داد. @nedahn