eitaa logo
روزنامه ندای هرمزگان
463 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
3 فایل
اخبار ،مقالات ،یادداشت ،گزارشات استان هرمزگان
مشاهده در ایتا
دانلود
💢اولویت ساماندهی سرویس های بهداشتی مدارس شرق استان / هرمزگان گردشگر خارجی ندارد به مردم خدمت کنید معضل دستشویی بین راهی در ایران ، از آن مصائبی است که حل آن نه به تکنولوژی خاصی نیاز دارد (ایرانی ها از قدیم بلد بودند چگونه دستشویی بسازند)، نه تحریم ها مانع آن است، نه توطئه های داخلی و خارجی متوجهش است و نه بودجه عجیب و غریبی می خواهد. اما از آنجا که مسوولان کشورمان، عزم شان را جزم کرده اند که حتی یک مشکل را هم به طور کامل حل نکنند، هنوز که هنوز است، یک ملت ۸۵ میلیونی با اندک مهمانان خارجی که به ایران می آیند، لنگ این هستند که اگر گلاب به رویتان، در وسط جاده نیاز به دستشویی پیدا کردند، چه خاکی به سرشان کنند! تازه خیلی از دستشویی ها هم که چنان وضع افتتضاحی دارند که " عدم شان به ز وجود " و رسماً مایه آبرو ریزی اند و تهوع اند! مطالب بالا گفته های ضرغامی وزیر گردشگری است که اتفاقا بسیار ارزشمند و قابل تامل است به تازگی نیز جواد واحدی. معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در دیدار با محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری استان به همین موضوع تاکید کرده است واحدی گفت : در استان هرمزگان سرویس های بهداشتی و آن‌هایی که قابلیت ساماندهی دارند ساماندهی شوند و تابلو راهنما نصب شود تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و سرویس‌های بهداشتی زیر مجموعه ارگانهای دیگر نیز شناسایی شوند البته مدیر کل هم از کمبود اعتبارات گلایه کرده است که امری واضح است با این اندک اعتبارات اجرای طرح های گردشگری و میراث فرهنگی امری بسیار نامحتمل است اما درباره شناسایی اوضاع رقت بار سرویس های بهداشتی طبق تاکید جناب معاون پارلمانی بهتر است معاونت گردشگری استان از مدارس بخصوص شرق استان آغاز کند که طبق اعلام فعالان اجتماعی بسیاری از آنها حتی از داشتن یک در که لازمه مهم قضای حاجت است محروم مانده و اوضاع اسف باری دارد برخی از فعالان اجتماعی معتقدند سرویس های بهداشتی بسیاری از مدارس در مناطق روستایی شرق استان همچنان که تصویر مشاهده می کنید شأن دانش آموزان را زیر سوال برده لذا معاونت گردشگری استان طبق فرموده معاون پارلمانی بهتر است ساماندهی سرویس های بهداشتی را از مدارس آغاز کند و در پایان باید تاکید کرد هرمزگان با آن همه موهبت طبیعی توفیقی در جذب گردشگر خارجی نداشته است لذا به صواب است معاونت گردشگری بیشتر تلاش خود را طبق فرموده معاون پارلمانی ،ساماندهی سرویس های بهداشتی بین راهی را برای مردم استان انجام دهد که بسیار ضروری تر است . @nedahn
💢کشف 230 کیلو تریاک دپو شده در "خمیر " فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 230 کیلو تریاک دپو شده در محدوده ایست بازرسی کنجی شهرستان خمیر خبر داد. سردار" علی اکبر جاویدان "در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پليس گفت: ماموران ایست و بازرسی کنجی شهرستان خمیر طی اشراف اطلاعاتی مطلع شدند قاچاقچيان قصد دارند يك محموله سنگین موادمخدر را از محورهای مواصلاتی شهرستان خمیر انتقال نمایند که موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. وی افزود: ماموران حین کنترل جاده های خاکی های اطراف ایست بازرسی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ دلفینی رنگ مشکوک ،به راننده دستور ایست صادر که راننده به دستور ایست ماموران توجهی ننموده و با استفاده از موقعیت خاکی جاده و کوهستانی بودن از محل متواری ، که در پی تعقیب و گریز ماموران ، قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیده و محموله را در محلی دپو کرده تا در فرصت مناسب انتقال دهند . سردار جاویدان در ادامه بیان داشت : ماموران در ادامه عملیات مسیر های احتمالی تحت پوشش را به صورت دقیق بررسی که با هوشیاری ماموران محل دپوی مواد مخدر شناسایی و 230 کیلو تریاک از زیر خاک و از لابلای بوته ها کشف شد. فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه از انتقال این محموله سنگین به دیگر نقاط کشور جلوگیری شد گفت :با پیجویی های اطلاعاتی متهمین شناسایی و دستگیری متهمین در دستور کار قرار دارد . @nedahn
💢آیین یادبود ناخدا ابراهیمی در بندرکنگ برگزار شد با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از اهالی تاریخ و فرهنگ آیین یادبود ناخدا ابراهیمی در بندرکنگ برگزار شد. به گزارش ندای هرمزگان، جواد واحدی روز جمعه ۱۰ آذر ماه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ناخدا ابراهیمی گفت: ناخدا ابراهیمی با جمع‌آوری اشیا تاریخی و دریانوردی، جاذبه‌ای گرانبها را برای مردم به یادگار گذاشته است.  او ادامه داد: فرهنگ و تاریخ منطقه در موزه ناخدا ابراهیمی حفظ شده و ما باید قدردان این بزرگمرد فقید باشیم.  محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی در این مراسم گفت: این نشان از توجه وزیر میراث‌فرهنگی به موضوع میراث‌داران و کسانی که در حوزه تاریخ و تمدن فعالیت می‌کنند، است. او ادامه داد: یکی از کسانی که تلاش ارزنده‌ای برای حفظ تاریخ و فرهنگ بومی منطقه انجام داد  ناخدا ابراهیمی بود که توانست با جمع‌آوری اشیا و اسناد تاریخی موزه کوچکی را در کنگ راه اندازی کند. محمد ابراهیم علیّه، معروف به ناخدا ابراهیمی حافظ تاریخ و اسناد بندرکنگ، بنیانگذار موزه خصوصی ابراهیمی و از حافظان تاریخ و فرهنگ دریانوردی بندرکنگ اواخر آبان ماه در گذشت و این مراسم به همت دوستداران تاریخ و فرهنگ بندر کنگ برگزار شده است. @nedahn
💢فراخوان عمومی دادگستری استان هرمزگان رفع توقیف خودرو و موتور سیکلت های توقیفی در پارکینگ های استان در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع اموال مردم به اطلاع عموم شهروندان محترم می رساند : در صورتی که در پارکینگ های سراسر استان وسیله نقلیه توقیفی دارند می توانند جهت رفع توقیف پیگیری و اقدام نمایند. دادگستری کل استان هرمزگان جهت مساعدت ؛ تسهیل و تسریع در رفع توقیف تمهیداتی به شرح ذیل پیش بینی نموده است . ۱ _ وسایل نقلیه ای که به هر دلیل حین توقیف ؛ سند رسمی آن در اختیار راننده خودرو نبوده است با دستور قضایی و ارائه قبض پارکینگ قابل ترخیص است . ۲_ در خصوص خودروهای فاقد بیمه نیز امکان ترخیص خودرو وجود داشته ولی استفاده از خودرو پس از ترخیص مشروط به صدور بیمه نامه است . ۳_ در خصوص افراد فاقد گواهینامه و توقیف خودروهای ایشان به این دلیل ؛ با اخذ و تکمیل فرم تعهد نامه عدم رانندگی تا زمان اخذ گواهی نامه ؛ امکان ترخیص خودرو یا موتور سیکلت وجود دارد . ۴_ در خصوص وسایل نقلیه ای که خلافی یا جرائم رانندگی بالایی دارند امکان اعتراض و رسیدگی در کمیسیون مربوطه و اخذ تخفیف و بخشش برخی از جرائم وجود دارد . ۵_ در خصوص هزینه پارکینگ ؛ تخفیف ها و مساعدت های قابل توجه ای به شرح ذیل در نظر گرفته شده است : الف ) هزینه پارکینگ موتور سیکلت های توقیفی روزانه دو هزار تومان و در هر حال به هر میزان سابقه توقیف از سقف سیصد هزار تومان بیشتر نخواهد شد . ب) هزینه پارکینگ خودرو هایی که تا پایان سال ۱۴۰۱ توقیف شده اند با هر میزان سابقه توقیف به شرح ذیل است : ♦️ خودرو سواری ۲۵۰۰۰۰ تومان ♦️ کامیونت ۳۵۰۰۰۰ تومان ♦️ کامیون ۴۵۰۰۰۰ تومان ۶_ در خصوص هزینه احتمالی حمل توسط جرثقیل ؛ موضوع مشمول ۵۰ درصد تخفیف خواهد شد . ۷_ در خصوص خودرو ها و موتور سیکلت هایی که شرایط اداری ترخیص را ندارند( وسیله فاقد پلاک ؛ پلاک قدیم یا خودرو غیر قابل استفاده ) با اخذ تعهد نامه و احراز مالکیت حتی با داشتن قبض پارکینگ و ارائه سابقه بیمه خودرو امکان ترخیص وجود دارد . ۸ _ در خصوص وسایل نقلیه ای که با دستور قضایی توقیف شده اند ؛ با مراجعه به شعبه مربوطه امکان رسیدگی خارج از نوبت فراهم است . ۹ _ تمهیدات و شرایط فوق از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ فقط به مدت ۴۵ روز فراهم بوده و پس از آن در خصوص وسایل نقلیه ای که مالک آن مراجعه نکرده باشد به عنوان مجهول‌ المالک یا اعراض شده تلقی و وفق مقررات نسبت به فروش و طی مراحل قانونی اقدام خواهد شد . شهروندان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعبه ویژه رسیدگی کننده این مهم واقع در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندر عباس مراجعه نمایند . @nedahn
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواستیم توانستیم عملیات تعویض انرژے چین( Energy Chain ) و کابل های ترولے کنترل کرین شماره 14 بندر شهید رجایے با تکیه بر دانش بومے و بهره گیرے از توانمندے داخل @nedahn
💢معاون سیاسی وزیر کشور: مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین کننده امنیت و پیشرفت کشور است سید محمدتقی شاهچراغی امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر مردم سالاری دینی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات ویژه‌ای مبتنی بر چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت داشته‌اند و وزارت کشور تمام توان خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و در تراز انقلاب اسلامی به کار خواهد گرفت. رئیس ستاد انتخابات کشور با توجه به نقش موثر نخبگان جامعه در آگاهی‌بخشی عمومی افزود: مشارکت آحاد مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات پرشور تضمین کننده امنیت کشور و استمرار مسیر پیشرفت ایران خواهد بود که تحقق این امر نیازمند نقش آفرینی و جهاد تبیین همه نخبگان و دلسوزان انقلاب است. شاهچراغی، با اشاره به فضای سنگین رسانه‌ای دشمن بر علیه کارآمدی نظام مقدس اسلامی، بیان کرد: دشمن در چهار دهه انـقلاب با روش‌های مختلف برای مقابله نظام مقدس اسلامی وارد میدان شده است. امروزه نیز سعی دارد با ناامیدی مردم نسبت به آینده باعث کاهش مشارکت عمومی در انتخابات شود و در این راه پمپاژ اخبار منفی و دروغ را در دستور کار خود قرار داده‌ است که جهاد تبیین و روشنگری بهترین روش خنثی سازی توطئه دشمنان است. وی، با اشاره به اتفاقات دل‌خراش غزه، عنوان کرد: مردم غزه تحت شدیدترین حملات وحشیانه رژیم غاصب قرار دارند و دل هر انسان آزاده‌ای در جهان از غم کودکان غزه می‌شکند. معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به تاثیرات عملیات طوفان‌الاقصی به معادلات جهانی و منطقه‌ای، تصریح کرد: حمله کوبنده و غافلگیرانه حماس نتایج بسیار بزرگ و تاریخی را به همراه داشت؛ چراکه به تمام جهان اراده قوی جبهه مقاومت و قدرت پوشالی و شکست پذیر بودن دشمنان را نشان داد. @nedahn
💢بهزیستی کمشک بستک قهرمان شد / تیم خور کرتی جاسک نایب قهرمان شد از طرف هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان پارسیان و با همکاری بسیج ورزشکاران شهرستان، دهیاری و شورای اسلامی روستای خلف و باغستان به مناسبت هفته بسیج مسابقات چهار جانبه ميني فوتبال با شرکت تیم‌های خور کرتی جاسک. بهزیستی کمشک بستک. جزیره لاوان و باغستان خلف پارسیان در تاریخ ۹ آذرماه در زمین چمن مصنوعی روستای باغستان برگزار گردید که با قهرمانی تیم بهزیستی کمشک بستک به پایان رسید و تیم‌های خور کرتی جاسک و جزیره لاوان دوم و سوم شدند. دو تیم خور کرتی جاسک و پارسیان بازی اول را انجام دادند که دو تیم ۲ بر۲ مساوی شدند که در ضربات پنالتی جاسک به پیروزی رسید. در بازی دوم بستک با جزیره لاوان ۴بر۴ مساوی شدند که در ضربات پنالتی بستک به پیروزی رسید. در دیدار رده بندی جزیره لاوان با شکست پارسیان سوم شد. دیدار فینال که با حضور جناب سرگرد پاسدار محمد دوان معاونت محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارسیان. جناب آقای قنبرزادگان زادگان ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان. جناب آقای جاسم بحری ریاست محترم شوراي اسلامي شهرستان پارسیان و اعضای شورای اسلامی روستای باغستان و خلف برگزار گردید دو تیم بستک و جاسک ۱بر۱ مساوی شدند که در ضربات پنالتی بستک ۷بر۶ پیروز و به مقام قهرمانی رسید. درپایان به تیم‌های اول تا چهارم جام قهرمانی و لوح تقدیر اهدا گردید. قابل ذکر است که تیم اعزامی از جاسک از مساعدت و همکاری آقایان يعقوب فر و دکتر محمد شریفی تشکر کردند @nedahn
طنزِ روز 💢سفیران هدایت انتشار عکس هایی از نیروهای امر به معروف و نهی از منکر در فضای عمومی خبرساز شده است. وزیر کشور در مصاحبه ای ادعا کرده است که وزارت کشور هیچ مجوزی برای این نیروها که نام شان  «سفیران  هدایت» است، صادر نکرده است. پیش از این هم مدیر ارتباطات و روابط بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران وجود این سفیران هدایت را منکر شده بود. به نظر می رسد این نیروهای هدایتگر که هیچ‌کدام از مسئولان و دستگاه های زیربط نه تنها مجوزی برای ماموریت شان صادر نکرده اند، که حتی بعضی از دست اندرکاران، منکر وجود آن‌ها نیز شده اند، نیروهایی ماوراءالطبیعه خاصی باشند، که از سایر سیارات منظومه شمسی به صورت خود جوش، آن هم در قالب ارواح و اشباح سماوی، مأموریت گرفته اند که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به صورت نامرئی و دور از چشم مسئولان، به سرانجام برسانند. لابد آن‌ها نیز با این سیاست یک بام و دو هوای مسئولان فرهیخته، به این باور رسیده اند که انجام هر کار و ماموریتی به صورت نامرئی و دور از چشم مسئولان نتیجه و کارایی بهتری خواهد داشت...                           «فضول محله» @nedahn
💢آدرس پایگاه های غربالگری بینایی استان هرمزگان سال ۱۴۰۲ والدین در سراسر استان می توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه های غربالگری بینایی در شهرستان ها مراجعه و از خدمات غربالگری بینایی بهره مند گردند . زمان اجرای برنامه : از ۱۵ اردیبهشت تا اسفند ماه ۱۴۰۲ مکان غربالگری تنبلی چشم: تمام ادارات بهزیستی شهرستانها، مراکز مثبت زندگی و برخی خانه بهداشت ها والدین محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به آدرس www.behzisti.ir/news/82985 لیست پایگاهای ارائه دهنده خدمات غربالگری بینایی به کودکان 3 تا 6 سال در استان را دریافت نمایند @nedahn
ساخت و ساز عامل قطع درختان در ۶۰۰ دستگاه /شهردار بندرعباس دستور پیگیری داد در پی انتشار خبر قطع درختان بومی در محله ۶۰۰ دستگاه که موجبات اعتراض اهالی این محله شده است ،مریم پاسلار مدیر روابط عمومی شهرداری بندرعباس در گفتگو با ندای هرمزگان از دستور نوبانی شهردار بندرعباس برای برخورد قضایی با مسبب این اقدام خبر داد پاسلار بیان داشت : ظاهراً فردی که نیات به ساخت و ساز داشته اقدام به قطع ۴ درخت بومی کرده است وی بیان داشت طبق دستور شهردار اقدامات قضایی سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهرداری از فرد متخلف در جریان است @nedahn