eitaa logo
📚 موسسه قرآنی آصال
126 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
18 فایل
1️⃣ #ندای_آسمانی(روزانه) 2️⃣ #حفظ سوَر حوامیم همراه با تفسیر جامع و روایی (شنبه،دوشنبه،چهارشنبه) 3️⃣ بیان سیره و اندیشه بزرگان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️پیشنهاد میکنم قبل از شروع ختم قرآن روزانه در ماه مبارک رمضان حتما حتما این کلیپ زیبا را دانلود کنید و تا آخر ببینید. التماس دعا 💠گروه معارفی سفر به دیگر سو 🌐 ایتا: @safar_be_digar_soo 🌐واتساپ: https://chat.whatsapp.com/COm1QtfkgsC43UKZb3pmIv 🌐 تلگرام: https://t.me/safar_be_digar_soo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌌 ندای آسمانی 💚تلاوت زیبا و دلنشين با صدای عبدالرحمن مسعد 📚 دارالتحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 هشدار و نصیحتی شنیدنی از استاد شهید مطهری درباره غنیمت شمردن ماه مبارک رمضان؛ خرما نتوان خورد ازين خار که کشتيم ديبا نتوان بافت ازين پشم که رشتيم ...   🔸کاری از مرکز بسیج سازمان صدا و سیما 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
001 ahmad aldabagh.mp3
24.19M
♥️🍃 تنــــــــــدخوانے جز۱ قارے احمد دباغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌌 ندای آسمانی 💚تلاوت زیبا و دلنشين با صدای عبدالرحمن مسعد 📚 دارالتحفیظ موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.02.mp3
24.16M
♥️🍃 تنــــــــــدخوانے جز۲ قارے احمد دباغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و از آنها سودها و نوشيدنيها دارند. پس چرا شكرگزار نيستيد؟
-جامع -یس -71،72،73 🍃أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَيْدينا أَنْعاماً فَهُمْ لَها مالِكُونَ (71) وَ ذَلَّلْناها لَهُمْ فَمِنْها رَكُوبُهُمْ وَ مِنْها يَأْكُلُونَ (72)وَ لَهُمْ فيها مَنافِعُ وَ مَشارِبُ أَ فَلا يَشْكُرُونَ (73) آيا نديدند كه از آنچه با قدرت خود به عمل آورده‏ايم چهارپايانى براى آنان آفريديم كه آنان مالك آن هستند؟! (71) و آنها را رام ايشان ساختيم، هم مركب آنان از آن است و هم از آن تغذيه مى‏كنند؛ (72) و براى آنان بهره‏هاى ديگرى در آن (حيوانات) است و نوشيدنيهايى گوارا؛ آيا با اين حال شكرگزارى نمى‏كنند؟! (73)🍃 منافع سرشار چهار پايان براى شما ▪️بار ديگر قرآن مجيد در اين آيات به مساله توحيد و شرك باز مى‏گردد، و ضمن بر شمردن قسمتى از نشانه‏هاى عظمت خدا در زندگى انسانها، و رفع نيازمنديهاى آنها از سوى خدا، به ضعف و ناتوانى و بينوايى بتها اشاره كرده، در يك مقايسه روشن، حقانيت خط توحيد، و بطلان خط شرك را آشكار مى‏سازد. ▪️نخست مى‏گويد:" آيا آنها نديدند كه از آنچه با قدرت خود به عمل آورده‏ايم چهار پايانى براى آنها آفريديم كه آنان مالك آن هستند" (أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَيْدِينا أَنْعاماً فَهُمْ‏ لَها مالِكُونَ‏) . ▪️و براى اينكه به خوبى بتوانند از اين چهار پايان بهره گيرند" آنها را رام ايشان ساختيم" (وَ ذَلَّلْناها لَهُمْ‏). ▪️تذليل" چارپايان براى انسان به اين معنا است كه خداوند اين حيوانات را براى انسانها رام و فرمانبردار كرده. اين همان تذليل و تسخير حيوان است براى انسان. فَمِنْها رَكُوبُهُمْ وَ مِنْها يَأْكُلُونَ‏ ▪️كلمه" ركوب"- به فتحه راء- به معناى مركب است، مانند: گاو و شتر كه بار آدمى را مى‏برد.و جمله‏" مِنْها يَأْكُلُونَ" به معناى اين است كه از گوشتش مى‏خورند". وَ لَهُمْ فِيها مَنافِعُ وَ مَشارِبُ أَ فَلا يَشْكُرُونَ ▪️ مراد از" منافع" هر انتفاعى است كه آدمى از مو، كرك، پشم و پوست حيوان و ساير منافع آن مى‏برد. و كلمه" مشارب" جمع" مشرب" است كه مصدر ميمى و به معناى" مشروب" است. و مراد از" مشروب" شير حيوانات است‏ ▪️" آيا با اين حال شكر اين نعمتها را بجا نمى‏آورند"؟! شكرى كه وسيله معرفت اللَّه و شناخت ولى نعمت است (أَ فَلا يَشْكُرُونَ‏). تفسير نمونه، ج‏18، ص: 447 ترجمه تفسير الميزان، ج‏17، ص: 163-162
۷۳: 🌸علی‌بن‌إبراهیم ( وَ لَهُمْ فِیهَا مَنافِعُ یَعْنِی مَا یَکْسِبُونَ بِهَا وَ مَا یَرْکَبُونَ، وَ قَوْلُهُ وَ مَشارِبُ یَعْنِی أَلْبَانَهَا. 🌸علیّ‌بن‌ابراهیم ( وَلَهُمْ فِیهَا مَنَافِعُ یعنی آنچه که از آن به دست می‌آورند و آنچه را که بر آن سوار می‌شوند. مقصود از وَ مَشَارِبُ شیر شتران است. 🍃تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۵۵۲ 🍃 القمی، ج۲، ص۲۱۶